GOLDEN-CROWN

گالری تصاویر نیروی هوا-فضای سپاه (IRGCASF)

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

به نظر نمی رسه چنین رنگ امیزی ای برای استفاده ی رزمی باشه

پر کردن ساعات پروازی یا اموزشی محتمل تر هست ( شنیدم یه شباهت هایی با سوخو-24 داره که نمی دونم صحیح هست یا نه )

به یه پلت فرم تست هواپایه برای یرخی امور خاص هم میشه فکر کرد که بعیده البته  

 

اکثر تسلیحاتی که سوخو 24 میتونه حمل کنه سوخو 22 هم میتونه حمل و استفاده کنه . . .

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

پر کردن ساعات پروازی یا اموزشی محتمل تر هست

 

 

 

چون مدت ها پرواز نداشتن این مسئله قطعی هست

 

یک الی دو فروند میماند مابقی هم میره برای برادران در سوریه

  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

بعید می دونم هرگز وارد خدمت فعال بشن،

نهاجا قرار بود اینجوری شکسته بسته جنگنده بگیره همون سوخو 25 ها رو می گرفت.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

سوخو 22 عراقی مجهز به میله سوختگیری

 

975654444~0.png

 

سوخو 22 . . .

 

2015.jpg

 

Recoverd_jpg_file2822529.jpg

 

 

 

 

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
نگاهی به تست موفق یک جنگنده راهبردی در کشور/
 

به گزارش گروه دفاع و امنیت مشرق، ماهنامه «Combat aircraft» به معنای هواگردهای رزمی یکی از نشریات تخصصی در حوزه هوانوردی نظامی است که از زمان آغاز به انتشار خود در 15 سال پیش، موضوعات هوانوردی نظامی در سراسر جهان را به صورت تخصصی تجزیه و تحلیل می‌کند.

گزارش از توان نیروی هوایی کشورهای مختلف، پوشش رزمایش‌های هوایی برگزار شده در جهان و انعکاس جدیدترین دستاوردها و اخبار هوانوردی نظامی به تفکیک مناطق مختلف دنیا از جمله بخش‌های مهم این مجله مشهور است. این مجله در حال حاضر پرفروش‌ترین نشریه در این حوزه در منطقه آمریکای شمالی به شمار می‌آید. این نشریه در شماره چندی قبل خود به بررسی وضعیت ناوگان سوخوی 22 نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران پرداخته است.

این جنگنده را می توان به نوعی یکی از نمادهای عمردهی انقلابی در نیروهای مسلح دانست. بر اساس اعلام مسئولان ارشد نیروهای مسلح کشورمان، فرمانده معظم کل قوا طی سالهای گذشته دستورات مهمی را برای عمردهی انقلابی به تجهیزات نیروهای مسلح صادر کرده اند که بر این اساس، سامانه های موجود علی رغم سن شناسنامه ای بالا، با بهینه سازی و به‌روز رسانی، قابلیت کمک به توان دفاعی کشور را خواهند داشت.

در این گزارش با اشاره به نحوه دستیابی کشورمان به این جنگنده آمده است: حداقل 6 فروند از این هواپیماها فرود سختی را در هنگام نشستن در ایران تجربه کرده و آسیبهای شدیدی را در بخش بدنه و سازه متحمل شدند. در ابتدا فرماندهی نیروی هوایی ارتش ایران این هواپیماها را به عنوان "میهمان " شناخته و به تکنسین های خود دستور داد تا تنها آنها را در شرایط مناسبی حفظ کنند.

بنا بر اعلام این نشریه غربی، پس از چند سال، علائم نیروی هوایی ایران روی بدنه سوخو 22 حک شده و تمام هواپیماها شماره سریال استاندارد نیروی هوایی ایران را دریافت کردند و استفاده از عبارت " M " به عنوان واژه میهمان پایان یافت.

«Combat aircraft» افزوده است که بعد از درخواستهای متعدد از طرف پرسنل و فرماندهان نیروی هوایی ایران، در نهایت فرماندهی نیروی هوایی ارتش با تغییر در وضعیت عملیاتی هواپیماهای عراقی موافقت کرده و در 1993 نیروی هوایی ایران ارزیابی تکنیکی، عملیاتی و رزمی پرنده های مذکور را آغاز کرد.



1080052_435.jpg

این ماهنامه تخصصی با اشاره به اینکه تکنسین های سوخوی 24 نهاجا اولین تلاشها در این زمینه را به همراه کار بر روی دو فروند سوخوی آسیب دیده در پایگاه سوم شکاری همدان آغاز کردند، افزوده است که این تلاش های اولیه به دلیل عدم تخصص تکنسین های ایرانی بر روی سوخوی 22 و عدم وجود دستورالعمل های لازم ناموفق بود.
 

1080055_817.jpg
کابین سوخو 22

نویسنده گزارش مذکور با ادعای اینکه یک گروه از تکنسینهای اوکراینی پیشنهاد کردند که در ازای دریافت مبلغ 100 میلیون دلار سوخوی 22 را آماده کرده و متخصصین را برای تعمیر و نگهداری از این هواپیماها آموزش دهند، اضافه کرده است که به دلیل تاکید فرماندهی نهاجا برای عملیاتی شدن سوخوهای 22، بخش جهاد خودکفایی ماموریت یافت تا بدون کمک خارجی این هواپیماها را فعال کند. متخصصین ایران کار را در سال 1994 میلادی آغاز کرده و 10 فروند سوخوی 22 را آماده کردند اما نتیجه، برای نهاجا اطمینان بخش نبود.

دومین تلاش برای عملیاتی کردن نهاجا؛ سپاه وارد می شود

در ادامه گزارش «Combat aircraft» آمده است: در سال 2007 میلادی ، نیروی هوایی ارتش ایران به پایگاه های ششم و هفتم شکاری اجازه آغاز تعمیر اساسی بومی ناوگان سوخوی 24 و اف 4 ائی را داد. در سال 2008 در حالی که یک فروند سوخوی 24 برای اورهال انتخاب شده بود یک فروند سوخوی 22 مدل UM4K نیز برای بازیابی انتخاب شد. این هواپیما یک رنگ استتار 4 تایی استاندارد نیروی هوایی ایران را دریافت کرده و در پایگاه دوشان تپه در تهران موتور مدل AL-21F-3 این هواپیما نیز تحت تعمیر و بازبینی قرار گرفت.
 

 

"سپس نیروی هوایی ارتش تصمیم گرفت که قراردادی را با شرکتی که زیر مجموعه نیروی هوا فضای سپاه پاسداران انقلابی اسلامی است به امضاء برساند. این شرکت با تجربه ترین ارگان در ایران بحث تعمیر اساسی هواگردهای روسی به شمار می آید و کیفیت کار این شرکت با تعمیر اساسی 5 فروند سوخوی 25 مدل K و سه فروند سوخوی 25 مدل UBK در سالهای 2011 و 2012 مشخص شد. "
 

 

این ماهنامه تخصصی افزوده است: دو فروند سوخوی 22 مدل UM4K و دو فروند سوخوی 22 مدل M4K به تاسیسات شرکت مذکور در تهران منتقل شد. دو فروند دیگر از این هواپیماها نیز در می 2013 از شیراز به تهران منتقل شد چراکه رساندن سوخوهای 22 به توان کامل عملیاتی و استفاده نهاجا از این پرنده ها به عنوان نیروی تهاجمی بسیار مهم بود.

این نشریه در بخش دیگری از گزارش خود با اشاره به تحول اساسی این جنگنده افزوده است: در حال حاضر نهاجا دوره های پروازی با سوخوی 22 را برای خلبان سوخوی 24 و جنگنده های اف 7 قرار داده است و جهاد خودکفایی نهاجا در حال کار برای ساخت سیمیلاتور سوخوی 22 با استفاده از کابین یک فروند از سوخو که به پایگاه دوشان تپه منتقل شده بودند. 3 فروند از این هواپیماها که یکی از آنها در همدان فرودی سخت را تجربه کرده بود برای آزمایش و بازبینی به این پایگاه منتقل شده بودند.

بنا بر تحلیل نویسنده این گزارش با توجه به اینکه اکثر سوخوهای 22 سفر کرده به ایران با مخازن سوخت مدل PTB-800 و پرتاب گرهای سلاح خود به کشور وارد شدند. در آینده نزدیک تمام این هواپیماها می توانند از کلیه سلاح های هواپیماهای سوخوی 24 نیز استفاده کنند.

وی تاکید کرده است که سوخوهای 22 به موشکهای هوا به سطح هدایت لیزری و تلویزیونی Kh-29 ، Kh-25 به همراه موشکهای هوا به هوای R-60MK برای دفاع از خود و انواع بمب های سقوط آزاد و راکت انداز مجهز خواهد شد.

«Combat aircraft» در پایان گزارش خود تاکید کرده است که تمام سری اول سوخوهای 22 تا پایان سال 2015 بازیابی می شوند و امکان شکل دادن دوباره اسکادران 71 را ایجاد می کنند. گروه دوم و سوم سوخوهای 22 نیز تا سال 2020 آماده خواهند شد. تحویل اولین سوخوی 22 برای ژانویه 2014 برنامه ریزی شده و دومین فروند آنها نیز در ماه مارس تحویل می شود. این هواپیماها نیز در اسکادران 72 خدمت خواهند کرد.
 



1080059_196.jpg
تصاویر جدید از آزمایش جنگنده سوخوی 22 در تهران

بر اساس تصاویری که اخیرا در شبکه های اجتماعی منتشر شده است، پروازهای آزمایشی جنگنده سوخوی 22 در تهران آغاز شده است و احتمالا به زودی شاهد آن خواهیم بود که این جنگنده با قابلیت های مهم و تاثیرگذار، وارد خدمت نیروهای مسلح ایران شود.

  • Like 1
  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

چهارتا هلفایر و بمب لیزری براش بزارند ، می تونه از فاصله ی امن دهن جنابان داعشی رو سرویس کنه ... اگه اون موتور توربو فنی که همه ش ازش حرف می زنه هم آماده شده باشه و بشه توی شکم این چپوندش ، حداقل می شه تا 10 سال دیگه ازش علیه امثال دواعش استفاده کرد ... به شرط داشتن سلاح مناسب ...

  • Upvote 2
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

چهارتا هلفایر و بمب لیزری براش بزارند ، می تونه از فاصله ی امن دهن جنابان داعشی رو سرویس کنه ... اگه اون موتور توربو فنی که همه ش ازش حرف می زنه هم آماده شده باشه و بشه توی شکم این چپوندش ، حداقل می شه تا 10 سال دیگه ازش علیه امثال دواعش استفاده کرد ... به شرط داشتن سلاح مناسب ...

 

بله قابلیت نصب خیلی از تسلیحات فنسر هم داره گویا اکثرشون در زمان پناهنده شدن با مخازن و پایلوت های کامل اومدن که این خیلی خوبه، اگر یه اورهال و به روز آوری مناسب روشون انجام بشه برای گشت زنی مناسبند درضمن در داگ فایت هم خوب عمل میکنه

در کل جنگنده بدی نیست ... کاچی به از هیچی...

ویرایش شده در توسط Mosip

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

بله قابلیت نصب خیلی از تسلیحات فنسر هم داره گویا اکثرشون در زمان پناهنده شدن با مخازن و پایلوت های کامل اومدن که این خیلی خوبه، اگر یه اورهال و به روز آوری مناسب روشون انجام بشه برای گشت زنی مناسبند درضمن در داگ فایت هم خوب عمل میکنه

در کل جنگنده بدی نیست ... کاچی به از هیچی...

 

در داگفایت خوب عمل میکنه ؟  icon_eek  icon_eek  icon_eek

با کدوم رادار و با کدوم موشک ؟

 

سوخو 22 توانایی های خیلی خوبی برای cas داره و اهداف زمینی رو خیلی خوب میزن و موشک زد رادار هم همینطور

ولی در بعد هوایی حرفی برای گفتن نداره

  • Upvote 6

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

در داگفایت خوب عمل میکنه ؟  icon_eek  icon_eek  icon_eek

با کدوم رادار و با کدوم موشک ؟

 

سوخو 22 توانایی های خیلی خوبی برای cas داره و اهداف زمینی رو خیلی خوب میزن و موشک زد رادار هم همینطور

ولی در بعد هوایی حرفی برای گفتن نداره

 

 در صورتی که مثل فیترهای هند بروزرسانی خوبی انجام بشه گویا در داگ فایت نسبت به حد و اندازه خودش خوب عمل کرده

 

در ضمن کلا به موشک های آر-شصت دفاع هوایی هم مسلح میشه

  • Downvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 در صورتی که مثل فیترهای هند بروزرسانی خوبی انجام بشه گویا در داگ فایت نسبت به حد و اندازه خودش خوب عمل کرده

 

در ضمن کلا به موشک های آر-شصت دفاع هوایی هم مسلح میشه

 

هند فیتر نداره

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_active_Indian_military_aircraft

 

منظور شما میگ 21 یا فیشبد هند هست . میگ 21 رادار داره پس میتونه یه کارایی بکنه ولی سوخو 22 هیچ راداری نداره

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

البته میشه یه رادار به صورت پاد براش ساخت که بعید می دونم همچین حرکتی بزنن 

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

یک سوال مهم، در طول جنگ خلیج فارس کلا چندتا از سوخو22 های عراق به ایران پناهنده شدن؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

اگر همشون عملیاتی بشند که عالیه. در شرایطی که جنگنده های جدید ساخته و اضافه نمیشه همین ها هم غنیمته

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

سلام

من بعد از این خبر یه سوال ذهنمو درگیر کرده 

مگه ما صاعقه رو به تولید انبوه نرسوندیم و چند جنگنده دیگه در حال گذراندن تست های پروازی قبل از تولید انبوه نیستن ؟

چرا جای این صاعقه رو جایگزین نکردن ؟

یا جدا در تولید حتی صاعقه هم بعد از سیزده چهارده سال که از رونماییش میگذره هنوز مشکل داریم؟

اینطوری باشه حالا حالا ها قاهر رو تو آسمون کشور نمیبینیم

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مهمان
این موضوع نسبت به پاسخ بیشتر بسته شده است.

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.