Mosip

VIP
  • تعداد محتوا

    365
  • عضوشده

  • آخرین بازدید

  • Days Won

    9

Mosip آخرین امتیاز شما در روز 15 شهریور 1397

Mosip شما بیشتری مطالب مورد علاقه کاربران را دارید!

اعتبار در انجمن

3,601 نشان شجاعت

9 دنبال کنندگان

درباره Mosip

  • رتبه حساب کاربری
    گروهبان یکم

Profile Information

  • Gender
    Not Telling

آخرین بازدید کنندگان پروفایل

2,693 نمایش های پروفایل
  1. درود، دست مریزاد و خداقوت به عوامل به حدی این شماره برگزیده با ظرافت و خوش قریحه از کار درآمده که شخصا غبطه میخورم که سهمی در این اثر ممتاز نداشتم ان‌شاءالله این گذر بدون وقفه با همت همه اعضاء همچنان امتداد داشته باشد.
  2. احتمالا بخاطر اینکه زمینه پشت امیر فرماندهی که در کادر دوربین قرار داره مزیّن بشه ماکت ها از قفسه ها به انتهای کنار پرچم منتقل شده
  3. تصویری از یک آتشبار کامل از سامانه پدافند هوایی سوم‌خرداد ‌ تلار (پرتابگر دارای رادار) نزدیک به دوربین، مجهز به نسخه ۱۰۵ کیلومتری موشک طائر-۲ است.
  4. سَردار شَهید سپَهبُد حٰاج قاسِم سُلیمانی: «هر كس به مدار مغناطيسی علی‌بن‌ابی‌طالب علیهم السلام نزدیکتر شد اين مدار بر او اثر میگذارد؛ او کمیل‌بن‌زیاد می‌شود او ابوذر غفاری می‌شود، او سلمان پاک می‌شود.» ۹۵/۲/۱۴
  5. https://www.thedrive.com/the-war-zone/32352/photos-surface-of-the-armys-crazy-1000-mile-range-supergun-concept-heres-what-we-know
  6. مثل اینکه شلتر مذکور با همان موشک آسیب دیده چون در بازه زمانی میان حمله موشکی و تصویر ماهواره‌ای تاریخ سوم دسامبر تصویر دیگری هست که شلتر را بدون نقص نشان میده، احتمالا در تاریخ سوم دسامبر شئی و یا طبق بعضی نظرات سنگردر همان ناحیه قرار داشته تصویر ۳ دسامبر ۲۰۱۹ تصویر ۲۸ دسامبر ۲۰۱۹ تصویر احتمالی شلتر مورد نظر محل اصابتی دیگر در میان خزشگاه شلترها شمای کلی از تمامی نقاط
  7. دست مریزاد، الحق و الانصاف که یک کار همه چیز تمام است و چه به جا شمایل نورانی سردار دل‌ها برای روی جلد انتخاب شده است عرض درود، سپاس و خداقوت به دست اندرکاران
  8. تحلیل فوربس از علت سقوط هواپیمای اوکراینی نشریه انگلیسی زبان فوربس پس از گفت‌وگو با چند کارشناس مسایل نظامی، از امکان پیشگیری از وقوع اصابت موشک به هواپیمای مسافربری اوکراین گزارش داده است.کارلو کوپ، یکی از بنیانگذاران اندیشکده قدرت هوایی استرالیا به فوربس گفته: "حداکثر برد موشک‌های این سیستم پدافندی ۷ و نیم مایل است و اگر هواپیما در رادار آن دیده شده باشد، اپراتورها یک دقیقه و ۵۳ ثانیه فرصت تصمیم‌گیری داشته‌اند. در صورتی که از روی سامانه پدافندی عبور کرده باشد، سربازان باید ۳ دقیقه و ۳۹ ثانیه فرصت می‌داشتند". کارلو کوپ توضیح داده که "اگر آنان عجله‌ای نداشتند باید برای تصمیمی با تامل برای منحرف کردنش (بواسطه به پرواز درآوردن یک رهگیر) زمان کافی می‌داشتند". مشخص نیست که ایران سیستم پدافندهوایی اس‌ای-۱۵ خود را به شبکه رادار دفاع هوایی مجهز کرده باشد. اگر یگان پدافندی اس‌ای-۱۵ به طور مستقل عمل می‌کرده، میدان دید اپراتورها متمرکز بر رادار کوتاه برد ۱۱ تا ۱۳ و نیم مایلی بوده است.وی می‌گوید "با توجه به وجود ابزار متعدد شناسایی مشخصات پرواز هیچ عذری برای خطایی مرگ‌بار وجود ندارد. تنها توضیح معتبر، بی‌کفایتی است".این کارشناس مسایل نظامی همچنین گفته: "ایران در سال ۲۰۰۷ میلادی ۲۹ سیستم پدافند هوایی اس‌ای-۱۵ از روسیه خرید. روس‌ها مربی‌های ایران را آموزش داد و آنان هم نیروهای اپراتور را آموزش دادند". فوربس بر اساس یک گزارش‌ محرمانه وزارت دفاع آمریکا که به دست نیویورک‌تایمز رسیده، همچنین گفته است که یگان‌های دفاع هوایی ایران در سال‌های ۲۰۰۷ و ۲۰۰۸ میلادی به اشتباه به سوی دو هواپیما شلیک کردند. ایران گمان کرده بود که اسرائیل به تاسیسات اتمی حمله کرده است. دفاع هوایی ایران باور داشته که هواپیمای دشمن احتمالا از مشخصات یک هواپیمای مسافربری استفاده کرده است. سرعت، ارتفاع و مسیر پرواز در نظر گرفته نشد. دیوید دیپتولا، ژانرال بازنشسته نیروی هوایی ارتش آمریکا و رئیس موسسه مطالعات هوا فضای میچل به فوربس گفته که این سیستم پدافندی که با نام اس‌ای-۱۵ هم شناخته می‌شود ابزارهای متفاوتی برای شناسایی هواپیمای خطوط بین المللی اوکراینی داشته است؛ "رادار باید بوئینگ ۷۳۷-۸۰۰ را در مسیر پروازی معمول، از فرودگاه به سوی شمال غرب نشان می‌داده است. در صورتی که این هواپیما به کشور وارد شده بود، توضیح اشتباه گرفته شدن آن، آسان‌تر بود". دستگاه‌های امنیتی - اطلاعاتی غربی باور دارند که این هواپیما به دلیل شلیک دو موشک از سوی پدافند تور ام-۱ سرنگون شده است. این سیستم پدافندی قابل جا‌به‌جایی، کوتاه‌برد و ساخت روسیه است.موشک‌های این سیستم مجهز به کلاهک‌های کوچکی با بیش از ۱۴ کیلوگرم (معادل ۳۲ پوند) مواد منفجره است که قادر است تا هدف را متلاشی و به قطعات کوچک فلزی بدل کند.بوئینگ ۷۳۷-۸۰۰ یک کد شناسایی ویژه انتقال داده است و اگر سیستم پدافند هوایی که آن را در‌یافت می‌کرده، با اختلال "بازرسی IFF" مواجه بوده بایست قاعدتا به برنامه ترافیک خطوط هوایی در آن منطقه مراجعه می‌کرده است. پرواز پی‌اس ۷۵۲ تقریبا یک‌ساعت تاخیر داشته و در ساعت ۶ و ۱۲ دقیقه بامداد فرودگاه را ترک کرده است.همچنین اپراتور اس‌ای-۱۵ باید مسیر و سرعت هواپیما را روی رادار در نظر می‌گرفت. باید در نظر گرفته می‌شد که آیا این هواپیما در ارتفاعی کم، با سرعتی بالا و به سوی منطقه‌ای حساس در حرکت بوده است؟ بر اساس گزارش فوربس، پرواز پی‌اس ۷۵۲ در حال اوج گرفتن به ارتفاع ۸ هزار پا و با سرعتی نسبتا کم ۲۷۵ گره بوده است. این هواپیما در حال ترک منطقه و صعود به ارتفاع متوسط بوده و تلاش نمی کرده که ردی از خود گم کند و این درست مطابق یک عملیات معمول است. تصمیم‌گیری پیچیده برای سربازانی که اپراتوری ضدهوایی را برعهده داشتند احتمالا در پی اعلام آماده باش فوق العاده بوده است. چرا که ایران ساعاتی پیش از آن دو پایگاه آمریکا را در عین الاسد و اربیل عراق هدف حملات موشک‌های بالیستیک قرار داده بود. فشار روانی و خستگی ناشی از آماده باش به مدت ۵ روز پس از کشته‌شدن (شهادت) ژنرال قاسم سلیمانی، فرمانده پیشین نیروی قدس سپاه احتمالا می‌تواند اثرگذار بوده باشد. https://www.forbes.com/sites/jeremybogaisky/2020/01/09/how-iranian-air-defense-forces-could-have-mistaken-a-737-for-a-military-threat/#171fdb7f22e3 منبع برگردان به فارسی نامشخص
  9. درود، سپاس و خداقوت بر شما ان‌شاءاللّه با توان و شوق مضاعف شماره‌های آتی پی در پی انتشار بیابند.
  10. تصویری دیده نشده از پایگاه دریایی Guba Ara در شمال بندر مورمانسک واقع در غرب و شمالی ترین بخش روسیه در جلوی تصویر دو زیردریایی کلاس اسکار کورسک و Voronezh دیده می شوند سال 1999 (یک سال قبل از غرق شدن کورسک) Delta IV-class
  11. Mosip

    گالری جنگنده -رهگیرها

    شکار سوخو-30اس ام روسی توسط ماهواره های گوگل حمص، سوریه شاید بخش جذابتر این تصویر سایه رنگین کمانی جنگنده سوخو باشد و کنجکاوی جویا شدن علت آن؛ به این پدیده کج نمایی رنگی (Chromatic aberration) گفته می شود که ناشی از اختلاف ضریب شکست نور در طیف های مختلف بدلیل روی هم قرار نگرفتن رنگ ها در محل تصویر است اطلاعات بیشتر https://www.google.com/maps/place/34°36'56.7"N+36°44'23.9"E/@34.6157494,36.737788,853m/data=!3m2!1e3!4b1!4m5!3m4!1s0x0:0x0!8m2!3d34.615745!4d36.739982?hl=en
  12. Mosip

    گالری جنگنده -رهگیرها

    "McDonnell F4H-1 "Phantom II McDonnell facility at Lambert Field, St. Louis اطلاعات بیشتر: http://www.f-4.nl/f4_2.html
  13. تصاویر ماهواره ای از مصیاف محل یکی از آتشبارهای اس-300 سوریه
  14. Mosip

    گالری جنگنده -رهگیرها

    A Republic of Korea air force F-15 Slam Eagle, sits under the Aurora Borealis in Oct. 2018 on the Eielson Air Force Base, Alaska flight line during RED FLAG-Alaska 19-1