DR_CHAMRAN

" توافق هسته ای " ، جزییات ، آینده (1)

Recommended Posts

دوستان قضیه این رفراندوم چیه که اقای رییس جمهور گفته

 

رئیس‌جمهور با بیان اینکه آرمان ما به سانتریفیوژ وصل نیست، گفت: درباره اصول و آرمان در سیاست خارجی بحث نمی‌شود. مگر ما در مرحله اول در توافق ژنو آرمان و اصول را معامله کردیم؟ ما باهم حرف زدیم و توافق کردیم. -

 

فکر کنم با اعتدال اعتدال گفتن یه دهن کجی اساسی هم به رهبری دارن میکن با بحث رفراندوم

  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

آقا انتخابات مجلس نزدیکه قراره با فرافکنی ضعف توی این حوزه رو بپوشونن. یعنی ما به توافق و گشایش اقتصادی نزدیک بودیم نذاشتن مردم بدونید که نذاشتن(این نذاشتن رو هم هر کس با توجه به پیش انگاره های ذهنی تطبیق  میده)

فرار رو به جلو هست به نظرم

آقا یکی که به جنگ رسانه ای وارده یه تاپیک بزنه در این مورد و روش هاش به نظامی گری هم خیلی ربط داره به هممون هم کمک خواهد کرد

 

ممکنه خطوط قرمز روحانی جایی باشه که با غرب بشه به توافق رسید. خب اون موقع تکلیف چیه؟

  • Upvote 1
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 

حسن روحانی که در همایش اقتصاد ایران سخن می‌گفت، تاکید کرد: "برای یک بار هم که شده، درباره مسئله بسیار مهم که ممکن است اختلافی هم باشد... [مسئله‌ای که] برای همه اهمیت دارد و در زندگی همه تاثیرگذار است، نظر مستقیم مردم پرسیده شود."

 

 

رفراندومم کجا بوده؛ مملکت قانون داره، بفرمایید:
 
اصل‏ پنجاه و نهم: در مسائل‏ بسیار مهم‏ اقتصادی‏، سیاسی‏، اجتماعی‏ و فرهنگی‏ ممکن‏ است‏ اعمال‏ قوه‏ مقننه‏ از راه‏ همه‏ پرسی‏ و مراجعه‏ مستقیم‏ به‏ آراء مردم‏ صورت‏ گیرد. در خواست‏ مراجعه‏ به‏ آراء عمومی‏ باید به‏ تصویب‏ دو سوم‏ مجموع‏ نمایندگان‏ مجلس‏ برسد.
 
اصل‏ یکصد و دهم: وظایف‏ و اختیرات‏ رهبر:
‎‎‎‎‎‎…
‎‎‎‎‎‎3 - فرمان‏ همه‏ پرسی‏.
 
فعلا پس این ایده میره تو آب نمک تا بعد انتخابات مجلس. میمونه هدف از مطرح کردن این جمله! ژست دموکراتیک آیا؟ انتخابات مجلس آیا؟ فرافکنی آیا؟ .... 
  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

رییس جمهور:
آرمان ما به سانتریفیوژ وصل نیست/اقتصاد باید از رانت نجات یابد
کد خبر: 93101407171
یکشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۸

رئیس‌جمهور با بیان‌ این‌که در کشور ما سال‌ها و دهه‌ها است که اقتصاد به سیاست یارانه می‌دهد، تصریح کرد: اقتصاد ما هم به سیاست خارجی و هم به سیاست داخلی یارانه می‌دهد و خوب است که یک بار هم شده برعکس عمل کنیم و از سیاست داخلی و خارجی به اقتصاد یارانه بدهیم تا ببینیم زندگی و معیشت مردم و اشتغال جوانان چه خواهد شد.


به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت الاسلام والمسلمین روحانی در اولین کنفرانس اقتصاد ایران، اظهار کرد: خوب است بعد از 36 سال یک بار هم که شده این اصل قانون اساسی را اجرا کنیم و برای مسائل مهم اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی به جای آنکه قانونی در مجلس تصویب شود، ماده قانونی یا برنامه را مستقیم به آرای مردم و همه‌پرسی بگذاریم.



رئیس جمهور با تأکید بر این‌که باید مدتی بیشتر به اقتصاد توجه کنیم، خاطرنشان کرد: کشور ما بیشتر سیاسی است تا اقتصادی محض؛ یعنی اقتصاد ما یا با سیاست داخلی تلفیق می‌شود یا با سیاست خارجی.


رئیس جمهور با بیان این‌که گفته می‌شود باید از همه مالیات بگیریم و این کار درستی است، افزود: نمی‌شود یک نهاد کار اقتصادی بکند و مالیات ندهد اما تا می‌گوییم فلان نهاد باید مالیات بدهد بساطی درست می‌شود. اما این دولت در هر موضوعی که بداند مصالح مردم است بدون واهمه از هیچ کس و هیچ نهادی موضوع را به مردم خواهد گفت و لایحه لازم را به مجلس تقدیم خواهد کرد.


روحانی گفت: برخی امور، سیاست داخلی‌اش خیلی خیلی قوی است. بیش از آنچه که فکر می‌کنید. در حالی که اقتصاد در کشور با انحصار پیشرفت نمی‌کند و اگر موضوعی منحصر در دست گروه خاصی باشد فساد ایجاد می‌شود حتی اگر سلمان و ابوذر باشد.


روحانی با تأکید بر این‌که اقتصاد باید از انحصار نجات پیدا کند و در صحنه رقابت حضور پیدا کند، خاطرنشان کرد: اقتصاد باید از رانت نجات پیدا کند و همه دستگاه‌های دولتی فعالیت اقتصادی‌شان به صورت شفاف بیان شود. یعنی همه مردم باهم از آمار و ارقام و طرح‌های اقتصادی در یک لحظه باخبر شوند، چون اینجا پسرخاله و پسرعمه نداریم.


وی با بیان این‌که اگر شفافیت ایجاد شود و رانت از بین برود می‌توانیم با فساد هم مقابله کنیم که همه جا ریشه دوانده است، تصریح کرد: مگر می‌شود با فساد حرکت اقتصادی ما سرعت پیدا کند؟


رئیس جمهور با بیان این‌که در اقتصادمان باید به حواشی هم توجه کنیم، افزود: تنها نمی‌شود که یک بسته سیاسی داشته باشیم، بلکه در کنارش باید سیاستی باشد که همراهش بوده و پشتیبانی‌اش کند تا کار جلو رود.


رئیس دولت تدبیر و امید با اشاره به این‌که حرکت اقتصادی کشور از سال گذشته شروع شده است، اظهار کرد: هرچه دستاورد داشته‌ایم مربوط به استفاده از نظرات صاحب نظران، دانشگاهیان و... بوده است و دستاوردهایمان حاصل اعتماد مردم به عنوان سرمایه اجتماعی بوده است. همچنین حمایت های مردم و مقام معظم رهبری همه دست به دست هم داد تا توانستیم یک گام به جلوتر برویم و دستگاه اجرایی هم همه توان خود را به کار گرفت.


روحانی با بیان این‌که امروز توانستیم تورم را مهار کنیم، خاطرنشان کرد: کاهش تورم با ارزان شدن کالاها دو مقوله متفاوت است که باید برای مردم توضیح دهیم و از رسانه‌های عمومی خواهش می‌کنیم در کنار نقد و انتقاد که البته لازم و مفید است حواسشان باشد به اعتماد مردم صدمه نزند و اگر می‌بینیم حرکتی از سال گذشته آغاز شده است به خاطر سرمایه اجتماعی، رابطه دولت با مردم، اعتماد مردم به دولت و قبول کردن این مطلب است که دولت به مردم دروغ نمی‌گوید و اگر اینها را از دست بدهیم چیزی نداریم.


رئیس دولت یازدهم با اشاره به این‌که سال آینده انتخابات است و اشکالی ندارد که رقابت کنیم، تصریح کرد: در مسائل ملی باید توجهمان به رشد پایدار باشد و در همین راستا بعد از کنترل تورم در دو فصل پیاپی نسبت به سال گذشته رشد حدود 4 درصد داشته‌ایم که امیدوار کننده است و ان‌شاءالله امسال را به گونه‌ای به پایان می‌بریم که تورم ما کمتر از 20 درصد باشد و اقتصادمان بعد از دو سال رشد منفی شاهد رشد مثبت باشد.


روحانی با بیان این‌که کاهش تورم برای یک فصل یا یک سال کافی نیست، افزود: باید تورم به صورت مستمر کاهنده باشد تا به نقطه قابل قبول برسیم. پس مهار تورم باید با قوت در سال‌های آینده ادامه یابد و در سال 96 که پایان کار دولت یازدهم است به تورم یک رقمی برسیم. چرا که کمتر کشوری در دنیا وجود دارد که تورم دو رقمی داشته باشد.


روحانی با اشاره به این‌که رشد در کشور شروع شده است، اما باید استمرار داشته باشد، گفت: ما توسعه پایدار مستمر همه جانبه می‌خواهیم و تجربه زندگی سیاسی ما می‌گوید کشور با انزوا نمی‌تواند رشد مستمر داشته باشد و معنای آن این نیست که دست از اصول و آرمان‌هایمان برداریم.


رئیس جمهور با بیان این‌که در میز مذاکره بحث آرمان و اصول نیست، افزود: سر میز مذاکره نه آنها و نه ما راجع به آرمان و اصول بحث نمی‌کنیم، چون در دنیای امروز هر کشوری دنبال منافع و خواست خود است. پس اساس بحث سیاست خارجی منافع است و نه اصول و آرمان‌ها.


وی با طرح این پرسش که مگر در مرحله اول توافق ژنو در بحث هسته‌ای آرمان‌ها و اصولمان را معامله کردیم؟ تصریح کرد: با هم حرف زدیم و توافق کردیم. چون ما یک خواست داشتیم و آنها هم خواست خودشان را مطرح کردند.


روحانی با بیان این‌که معنای مذاکرات این است که پلی بین خواست ما و طرف مقابل تعریف شود، خاطرنشان کرد: در توافق ژنو بخشی از تحریم‌ها در حوزه خودرو، پتروشیمی و کشتیرانی برطرف شد و بخشی از اموال بلوکه شده ما آزاد شد که در مقابل ما شفافیت بیشتری نشان دهیم و بگوییم فلان نوع غنی‌سازی که در حال حاضر به آن نیاز نداریم برای مدتی متوقف می‌شود و آیا این کار به معنای زیر سوال رفتن آرمان‌ها و اصول ما است؟


روحانی تصریح کرد: آرمان ما به سانتریفیوژ وصل نیست، بلکه آرمان به مغز و قلب و اراده ما وصل است.


رئیس جمهور با اشاره به این‌که حرکتی در کشور با حمایت مردم آغاز شده است، تصریح کرد: اگر دولت مشکلی پیدا کند به صراحت برای مردم خواهد گفت و من به عنوان رئیس جمهور تردید و واهمه‌ای ندارم که مشکلات را با مردم در میان بگذارم. اما بدانید در بسیاری از امور حرکت جامعه باید با همکاری و هماهنگی باشد و این طور نیست که همه چیز به دست دستگاه اجرایی باشد. هر سه نهاد باید با هم باشند و همه ما در سیاست‌های کلی از چارچوب‌های ابلاغی مقام معظم رهبری پیروی کنیم.


وی تأکید کرد: هیچ کاری نبوده است که ما به مردم گفته باشیم و شروع نکنیم. اما برای به پایان رسیدن نیازمند همکاری هستیم.


وی با بیان این‌که شرایط کشور در منطقه و جهان به ما حکم می‌کند که امروز وحدت و اتحاد بیشتری داشته باشیم، خاطرنشان کرد: دولت خود را خادم مردم می‌داند و مردم صاحب اختیار هستند پس اشتباه است اگر دولتی خود را سرور بداند و مردم هم بگویند که کارها به عهده دولت است و به ما ربطی ندارد.


روحانی با اشاره به این‌که امروز با پدیده جدید کاهش قیمت نفت مواجه هستیم که البته آن را در سال‌های 66 و 77 هم تجربه‌ کرده‌ایم، اظهار کرد: ضعف نفت طوری است که به تولیدکنندگان و مصرف کنندگان مرتبط می‌شود پس هرچه در دنیای صادرات و ارتباط با دنیا قوی‌تر باشیم دیرتر صدمه می بینیم و امنیت ملی‌مان تقویت می‌شود. یعنی اگر بتوانیم آب و گاز و برق به دیگر کشورها بفروشیم و از آنها بخریم و سرمایه‌دار خارجی به ایران بیاید و از ایران در خارج سرمایه‌گذاری کنیم امنیت‌مان تقویت می‌شود. چون آن زمان گذشت که اگر سرمایه‌دار خارجی به ایران می‌آمد استقلال کشور به خطر می‌افتاد بلکه امروز برعکس است اما چارچوب‌هایی دارد که باید رعایت شود.


رئیس دولت تدبیر و امید با بیان این‌که باید از مرحله کاهش قیمت نفت عبور کنیم، ‌افزود: در حال حاضر کاهش قیمت نفت به مرز 50 درصد رسیده است که این موضوع می‌تواند در کنفرانس امروز مورد بررسی قرار بگیرد.


روحانی به مسأله یارانه‌ها و تأکید فراوان مبنی بر عدم پرداخت یارانه به افراد ثروتمند اشاره کرد و گفت: شناسایی افرادی که نیازمند نیستند کار سختی است. البته 50 در صد این افراد راحت شناسایی می‌شوند اما در شناسایی 50 درصد دیگر مشکلات فراوانی وجود دارد و باعث قضاوت در جامعه می‌شود.


روحانی با اشاره به این‌که ما یک سیستم اطلاعاتی جامع و کامل برای 80 میلیون جمعیت ایرانی نداریم،‌ افزود: گفته می‌شود به ایرانیان خارج از کشور یارانه ندهید اما عده‌ای از آنها مریض هستند و برای درمان از کشور خارج شده‌اند یا عده‌ای دیگر کارگر یا دانشجو هستند. همچنین گفته می‌شود مثلاً درآمد 3 میلیون را مشخص کرده و بر اساس آن به افراد یارانه تعلق بگیرد که این موضوع نیز در تهران، روستاها،‌ مرکز شهر یا خانواده‌هایی که معلول دارند، متفاوت است و نمی‌توان بر اساس آن عمل کرد.


رئیس جمهور در ادامه به مشکلات اقتصادی کشور اشاره کرد و تعدادی از آنها را برشمرد و افزود: تا اقتصاد را به مردم واگذار نکنیم درست نمی‌شود چون با اقتصاد دولتی و با اقتصاد خصولتی، اقتصاد ما درست نخواهد شد.


رئیس جمهور همچنین به اهمیت ایجاد اشتغال در جامعه به خصوص برای بانوان اشاره کرد و گفت: باید از ظرفیت‌های خلاق در کشورمان بهره بگیریم.


رئیس جمهور با بیان این‌که من به آینده امیدوارم چون در کشورمان افراد خلاق بسیاری داریم، گفت: در این شرایط نیازمند وفاق هستیم تا از پیچ فعلی عبور کنیم. چون می‌خواهیم به رشد توأم با اشتغال و رونق برسیم. چراکه هرچه توان اقتصادی ما قوی‌تر باشد می‌توانیم قوی‌تر با خارجی‌ها مذاکره کنیم و به موفقیت برسیم.


به گزارش ایسنا، رئیس جمهور در ابتدای این کنفرانس با اشاره به این‌که در آیین مقدس اسلام به همان نسبت که به معنویت تأکید شده است، به موضوع کار و تلاش و پیشرفت‌های مادی نیز توصیه شده،‌ خاطرنشان کرد: همه پیامبران الهی فعالیت اقتصادی داشته‌اند.


رئیس جمهور با اشاره به شرایطی که دولت یازدهم کار خود را در آن آغاز کرد، ‌افزود: در زمینه اشتغال مشکلات فراوانی داشتیم و کل اشتغال کشور در بازه زمانی ده ساله از 84 تا 93 از 20.6 میلیون به 21.5 میلیون رسیده است و این نشان می‌دهد که اقتصاد ما اشتغال‌زا نبوده است. همچنین بین سال‌های 85 تا 90 اشتغال خالص ما تقریباً صفر بوده است.


روحانی با اشاره به این‌که دولت یازدهم در انجام تمام کارها از تجربه تمام دانشمندان و صاحب‌نظران استفاده می‌کند، گفت: متأسفانه اقتصاد ما در مقطعی به دنبال خوددرمانی بود که نتیجه خوددرمانی هم روشن است.


رئیس جمهور در پایان افزود: آنچه امروز در این کنفرانس و بعد از آن از دانشگاهیان و صاحب نظران می‌خواهیم این است که راهکارهای مختلفی را به دولت ارائه کنند. چون هرچه بر میزان و تعداد دانشجویان، محققان و اساتید اقتصاد در کشور افزوده می‌شود باید روی میز دولت راه‌حل ‌های نوتر، دقیق‌تر، کارشناسی‌تر و بومی‌تر برای حل مشکلات وجود داشته باشد.
منبع خبر:

http://www.isna.ir/fa/news/93101407171/آرمان-ما-به-سانتریفیوژ-وصل-نیست-اقتصاد-باید

  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
 

بزرگترین ضعف نهاد اجرایی کشور ما اینه که اونی ک قدرت داره مسولیت نداره اونی که مسئولیت داره قدرت نداره مثلا رهبر کلی قدرت داره تو کشور ولی مسئولیت احرایی نداره اگه از قدرتش بخواد تو امور اجرایی استفاده کنه هم شانش پایین میاد هم کلی ازش هزینه میشه  از طرف دیگه یه نهاد انتخابی هم نیست و بحث دموکراسی اینارو میکشن وسط پس بهتر کلا دخالت نکنه مگه تو امور خاص کلا امام و رهبری هم دقیقا همین دیدگاه رو داشتن تو هر مسئله ای دخالت نمیکنن تو مسائل حیاتی هم در حد رهنمون مگه دیگه کار به جاهای خیلی باریک میکشید که وارد علمل میشدن اونم تو کل این 35 سال 10 بار هم پیش نیومده از طرف دیگه رئیس جمهور کلی مسئولیت داره اما قدرت نداره مجلس و قوه قضاییه و رهبری هر کدوم بخشی از قدرتی که قدرت اجرایی کشور برای اداره امور احتیاج داره رو ازش میگیرن این هم بد نیست اصولا تفکیک قوا یکی از اصول دموکراسی هست اما خوب باعث میشه رئیس جمهور نتونه کارش رو درست انجام بده  به خاطر همین که همواره در زمان گرفتن تصمیمات مهم ما دچار مشکل تصمیم گیری میشیم !! رهبری میتونه اما دخالت نمیکنه رئیس جمهورمیخواد اما قدرتش رو نداره بهترین کار تو اینجور مواقع همون رای گیری عمومی هست که روحانی بهش فکر کرده هر چند که به نظر میاد یه تهدید بیشتر نباشه این سخنرانی ولی ایده جالبیه !

برادر  اینکه دولت و مشاورین اون  مدام در  پیش بینی های خودشون  اشتباه می کنن فکر نمی کنم ربطی به رهبری داشته باشه  مثل بستن بودجه با نفت 100 دلاری درست در همان ماهی که رهبری سیاست های اقتصاد مقاومتی رو ابلاغ کرده بود به دولت که حتی بستن بودجه با نفت 100 دلاری در زمان احمدی نژاد هم بی سابقه بود  یا بستن بودجه سال آینده با نفت بالای 70 دلاری که همین امروز نزدیک بیست دلار پایین تر هست  یا در همین مذاکرات هسته ای  که  کاملا مشخصه  دولت  در محاسابت قبلی خودش درباره اینکه در هسته ای امتیازات بزرگی می دیم و قال قضیه رو می کنیم با این  پیش زمینه فکری  که تمام مشکل غرب و امریکا با ما فقط هسته ای هست  که  همین موضوع خودش 180 درجه بر عکس حرف های رهبری بود  که از اول مذاکرات و قبل از اون  مدام می گفت هسته ای بهانه هست آنها بعد از هسته ای موشکی رو علم می کنن بعدش  حزب الله مقاومت  حقوق بشراسلامی  آنهم در حالی که در  دولت قبلی حتی دادن بخشی از این امتیازات  مثل همین غنی سازی 20 درصد برای غربی ها یک برد بزرگ  بود و امروز می بینیم دولت با رها کردن غنی سازی بیست درصد  و یک دهم کردن راکتور آب سنگین  اراک فریز کردن غنی سازی پنج درصد عدم نصب سانتریفیوژهای جدید در نطنز تعلیق غنی سازی در فردو و حتی امتیاز دادن در بخش تحقیق و توسعه برخلاف وعده قبلی با کنسل کردن تزریق گاز به سانتریفیوژ تحقیقاتی IR8  و تبدیل حدود 3 تن از اورانیوم 3.5 درصد خود به میله سوخت عملا امروز به جایی رسیده که دیگه در هسته ای   امتیاز بزرگی  نداره که در ازا و  وزن اون بتونه امتیازات بزرگی از غرب بگیره درحالی که قبل از اون با این همه امتیاز دادن  نتونست بگیره!   دلیل اصلی که  امریکایها  در آخرین دور  مذاکرات در  مسقط  عمان  موضوع موشکی  رو مطرح کردن که  جناب عراقچی هم از این دور مذاکرت به عنوان یکی از بدترین مذاکرات یاد کرده بود که  حتی بر خلاف  تواقق نامه اولیه درباره  مذاکرات به هسته ای محدود بشه بود همین راحت شدن خیالشون از هسته ای بود

 

خیلی ها می پرسن چرا امریکایها لغو فوری تحریم ها رو  کنار گذاشتن  و حرف از تعلیق تحریم ها بعد از ده تا بیست سال زمان اعتماد سازی  می زنن  ولی سوال اینجاست آیا ایران اصلا غنی سازی صنعتی داشت که اون رو بدهد که در ازای اون امریکایها بخواهند امتیاز بزرگی بدن!؟این موضوع رو خیلی ها از قبل هشدار می دادن که برآیند  امیتاز دهی  یک طرفه در آخر ما رو به جایی می رسونه که دیگه چیزی برای دادن نداریم 

 

جالب تر  این هست که هر چه جلو تر می ریم به صورت عمدی سیگنال های بزرگتری از امتیاز دادن برای غرب فرستاده میشه که در ظاهر رسیدن به توافق رو برای مردم عادی داخل کشور  تصویر می کنه ولی در باطن پیام جهت داری  به غرب میده که هر چی بیشتر فشار بیاری از الآن به بعد بیشتر امتیاز می گیری که این موضوع  خود به خود غرب رو برای ادامه سیاست  چماق و هویچ  به کمک تحریم ها با ایجاد این افق هوس آمیز برای اونها  تشویق می کنه!

 

همه دنیا می دونه این مذاکرات در اصل به خاطر تامین امنیت ملی  اسراییل  هست تامین امنیتی که نه با  بمب اتمی ساخته نشده  و حرام اعلام  شده در  ایران یا موشک های دوربرد  همیشه در سیلو خاک خورده ایرانی مثل شهاب سه( که تا زمانی که یک بمب اتمی در اسراییل هست شلیکی در کار نیست)  بلکه با  حمایت   ایران از گروه های مقاومتی مثل  حزب  الله تهدید بلفعل شده  و این مذاکرات در اصل  یه جور مذاکره غیر مستقیم بین  ایران و اسراییل هست  برای اسراییل و غربی ها یه جور  تصفیه حساب در مورد موضوعات  خیلی مهمتر از  هسته ای و موشکی!

 

همین جناب صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی هم در همین اخرین دور مذاکرات در ژنو چند روز بعد از مسقط  گفته بود که نتانیاهو و پرز گفتن توافق نشه و نشد!

 

وقتی خود ما با رفتارمون این توهم رو در ذهن اسراییلیها و غرب  ایجاد می کنیم که با ادامه تحریم ها  روزی در داخل ایران همه میگن رفراندوم در باره سفارت اسراییل در تهران!  اگر شما جای اسراییلی ها باشین و چنین افق زیبایی رو با حفظ   تحریم ها  در کنار لغو غنی سازی  در ایران ببینین  آیا همین کار یعنی ادامه سیاست چماغ و هویچ درباره ایران رو با حفظ تحریم ها ادامه نمی  کنین!؟

 

برنامه غربی ها برای ایران  مشخصه ده یا بیست سال زمان برای لغو تحریم های اصلی اصلا زمان کمی نیست  خودمون رو گول نزنیم رهبری تا آن موقع دیگه در این دنیا نیست خیلی مشخصه غربی ها چه نقشه خطرناکی برای زمان ایجاد خلاء قدرت در راس رهبری در  ایران  تحریم شده کشیده اند اون موقع بهترین زمان برای  یک براندازی در ایران با شعار لغو تحریم ها در صورت تغییر حکومت خواهد بود...

 
زمان درو کردن محصول تحریم ها...
  • Upvote 10

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ممکنه خطوط قرمز روحانی جایی باشه که با غرب بشه به توافق رسید. خب اون موقع تکلیف چیه؟

سوالتونو دقیق نفهمیدم

اگه منظورتون اینه که آقای روحانی بتونه با حفظ استقلال و عزت ایران و در حالت کلی فناوری هسته ای (خطوط قرمز) به توافق برسه(با دادن امتیاز های تاکتیکی نه استراتژیک) همونجور که در انتخابات قولش رو به مردم دادن. خب خدا رو شکر ما مرض نداریم که کشور تحت فشار باشه. بخشی از مشکلات مردم(مشکلات ما) هم حل میشه.

مشکل اینه این دوستان(اکثر سیاسیون نقل این دولت نیست) به خاطر رسیدن به مطامع حزبی و زود گذر حاظرن حقیقت رو وارونه نشون بدن. مشکلات اقتصادی ما بخش کوچکیش مال تحریم هاست.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ممکنه خطوط قرمز روحانی جایی باشه که با غرب بشه به توافق رسید. خب اون موقع تکلیف چیه؟

دوست عزیز در این مذاکرات هر تعهدی که بشه دولت های بعد از روحانی  حتی اگر مخالف دولت روحانی باشن مجبور هستن تحت هر شرایطی حتی جنگ جهانی سوم به اون پایبند باشن این مذاکرات اصلا محدود به دولت  روحانی و حتی نظام جمهوری اسلامی ایران  نمیشه حتی در صورت تغییر حکومت در ایران و به قدرت رسیدن سکولارهای غرب گرا خارج شدن از این توافقات و محدودیت های پذیرفته شده  بسیار سخت هست همانطوری که NPT رو قبل از انقلاب حکومت شاه قبول کرد در حالی که الآن بعضی از کشوهای منطقه هنوز اون رو امضا نکردن  اصولا  خطوط قرمز فقط محدود به این دولت نمیشه که فقط این دولت بخواهد اون رو تعیین کنه!

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

هر روز که از عمر این دولت میگذره به جلیلی و رضایی و در راسشون ولایتی لعنت می فرستم .... 

 

اصولگرایان اگر پشت یک نفر همشون صف می کشیدن اوضاع این نبود الان.دو سال دیگه باید دندون به جیگر بگیریم و تحمل کنیم. :-(

 

دوست گرامی باید به اینها فرصت داده میشد تا حقیقت ادعا هاشون مشخص بشه! در غیر اینصورت هرکس که به جای ایشون رئیس جمهور میشد و بر طبق منافع کشور و اصول عمل میکرد چوب لای چرخش قرار میدادن و نمیذاشتن که کاری انجام بده!

  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

خاک بر سرشون !!!

این رکیک ترین فحشیه که می تونم بهشون بدم!

  • Upvote 1
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

به سلامتی بازم بر تعداد افراد تحریم شده بخاطر ارتباط با برنامه هسته توسط امریکا اضافه شد و صد البته که دولت مقتدر ما واکنشی جز اظهار نظر خانم افخم نداره!!!اولش میگفتن هر وقت خلاف توافق ژنو رفتار بشه بلافاصله ماهم تعهدات رو لغو میکنیم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


شما از کجا میدونید که این درز اطلاعات و تحریم های مربوط تدبیر شده نیست؟
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ما که دنبال  بمب هسته ای نبوده و نیستیم و طبق فتوای رهبری دامت ظله حتی نگهداری این سلاح را حرام میدانیم واقعا عاقلانه هست که این همه هزینه بدهیم .میتونیم تمرکز خودمون رو به سایر سطوح نظامی گسترش بدیم ضمن اینکه دانش هسته ای هم پیش ماست .

نه عزیز من واقعیت ماجرا اینکه هستیم شما خبر نداری...

  • Downvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

برنامه غربی ها برای ایران  مشخصه ده یا بیست سال زمان برای لغو تحریم های اصلی اصلا زمان کمی نیست  خودمون رو گول نزنیم رهبری تا آن موقع دیگه در این دنیا نیست خیلی مشخصه غربی ها چه نقشه خطرناکی برای زمان ایجاد خلاء قدرت در راس رهبری در  ایران  تحریم شده کشیده اند اون موقع بهترین زمان برای  یک براندازی در ایران با شعار لغو تحریم ها در صورت تغییر حکومت خواهد بود...

 
زمان درو کردن محصول تحریم ها...

 

 

:-(  :-(  :-(  :-(  :-(  :-(  :-(

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

:-(  :-(  :-(  :-(  :-(  :-(  :-(

 

حرفش کاملا درسته !

 

خدا به خاطر این کشور ، عمر طولانی به رهبری بده !

 

ولی بلاخره عمر آدمی زمانی تمام می شه !

 

متاسفانه همین الان هم خلا رهبری بعدی نظام به شدت احساس می شه !

 

زمان امام ، برای رهبری بعدی چندین گزینه مطرح و شناخته شده وجود داشته ، ولی حالا چی ؟!؟

  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

نه عزیز من واقعیت ماجرا اینکه هستیم شما خبر نداری...


شما که خبر داری بقیه رو هم از بی خبری نجات بده. بعد یه چیزی میگم، دوست عزیز اینقدر ملت ملت و رفراندوم رفراندوم نکن، اگر 50 درصد مردم به آقای روحانی رای دادن (که ندادن) 50 درصد دیگه رای به ایشون ندادن، مجموع آراء اصولگراها چقدر بود؟ اینها ملت هستن یا نه؟ آدم هستن یا نه؟

شما (منظورم اون بخش ملت همفکر شماست) نمیتونید با این حرفها با سرنوشت یک کشور بازی کنید و انتظار داشته باشید بقیه هم خفه خون بگیرن، این تک روی ها میشه مثل 88 و اون حرفها، ملت ملت و رفراندوم رو اونجا دیدیم که چقدر پیش برد.

دوباره یه عده ملت مد نظر شما از اون رفتارها نشون میدن بعد یه بخش دیگه ملت جوابشون رو درخور میدن، بعد اشک اون عده میاد دم مشکشون که ایها الناس زدن و....

بیاید با هم دوست باشیم و با همکاری کار رو پیش ببریم، بعضی وقتا فکر میکنم یه عده با هسته ای بدن فقط به خاطر اینکه حال ما جماعت رو بگیرن.
  • Upvote 5
  • Downvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

بعضی ها فکر میکنند اقتدار ملی به برد موشک هاست !

 

 

 

تموم شد. الفاتحه

  • Upvote 6

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مهمان
این موضوع نسبت به پاسخ بیشتر بسته شده است.

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.