GOLDEN-CROWN

تحلیل و پیگیری تحولات سوریه - بخش دوم ( از July 2015 )

Recommended Posts

 

normal_12606777_483783408492207_14946797

«غریب حسو»:پیشمرگ‌های سوری وابسته به بارزانی در جرابلس با PYD می‌جنگند

 

 

بنظرم عکسه یک جورایی غیر طبیعیه و احتمال داره فتوشاپ باشه

  • Upvote 1
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

بنظرم عکسه یک جورایی غیر طبیعیه و احتمال داره فتوشاپ باشه

نه چون کیفیت عکس بعد از اپلود تغییر کرده این جور بنظر میاد و اگرنه این خبر رو اکثر خبر گزاری ها کار کردن


غریب حسو» نماینده حزب اتحاد دموکراتیک(PYD) در اقلیم کردستان عراق در گفت‌وگو با کردپرس به بررسی درگیری‌های جرابلس و حمله ارتش ترکیه به این شهر و اشغال آن پرداخت.

وی افزود: حزب دموکرات کردستان عراق (پارتی) و حزب عدالت و توسعه ترکیه ارتباطات نزدیکی با هم دارند تا با مبارزات کردهای سوری مقابله کنند. پارتی و شورای میهنی کردهای سوریه (ENKS) در روزهای اخیر گروهی را تحت عنوان پیشمرگ‌های روژاوا (پیشمرگ‌های سوری وابسته به بارزانی) وارد جرابلس کرده‌اند.

غریب حسو تاکید کرد: گفته می‌شود این افراد در لباس نیروهای ارتش آزاد در حال جنگ با PYD هستند ولی زبان آنها کردی است. اگر این مسئله صحیح باشد این خیانتی بزرگ علیه مردم کرد سوریه است. البته این مسئله از احتمال گذشته است و آنها همراه ترکها وارد کردستان سوریه شده‌اند.

ویرایش شده در توسط iron_man63
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

داعش دو تانک ارتش ترکیه را چند ساعت پیش در hkulliyak)Kalliyyah) در غرب جرابلس با موشک هدایت شونده ترکانید از سرنوشت خدمه تانک خبری گزارش نشده است :

 

m2~0.jpg

......................................

 

 اخرین نقشه درگیری های داعش با ارتش ترکیه :

از دیروز نیروهای ترکیه به رودخانه Sajur که یکی از شاخه های رود فرات  است رسیدند که  بیشتر از ان پیشروی نکردند و از همان دیروز در غرب جرابلس یک عملیات 

برای درگیری با داعش را اغاز کرده اند

داعش و ارتش ترکیه هم اکنون بر سر روستای Zavgar با هم درگیری هستند ترکیه با این کار مشغول به ایجاد و گرفتن یک "سرپل" برای گرفتن شهر الباب است که در اینده

با گسترش ان الباب را گرفته و نیروهای "نورالدین زنکی" را سوار بر نفربر به شهر حلب رسانده تا نیروهای متحد سوریه را به صورت ساندویچی از دو سو محاصره

کرده و بین نابودی و عقب نشینی از شمال سوریه و حلب یکی را انتخاب کرده و بلایی که سر ادلب اورد را در حلب هم تکرار کند

 

m1~0.jpg

......................................

نقشه تکمیلی  از درگیری ها در شمال حلب:

 

thumb_m3.png

ویرایش شده در توسط vhsjdvsjd
  • Upvote 12
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

جندی القصی شهر صوران در شمال حماه رو هم گرفته

 

طبق اخبار تایید نشده نیروهای سهیل حسن از حلب به سمت حماه در حال حرکتن

 

اپدیت : خبر صوران اشتباه بود  هنوز درگیری ادامه داره از دوستان عذر میخوام

ویرایش شده در توسط hamidrt
  • Upvote 3
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

اخرین نقشه ها از  ریف حما : مسلحین  هنوز نتوانستند خطاب را بگیرند صوران را هم کسی نگرفته  :

 

m11.jpg

....................................

m10.jpg

ویرایش شده در توسط vhsjdvsjd
  • Upvote 12

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

صوران هنوز سقوط نکرده . سهیل حسن هم اگه بخواد بیاد حماه ممکنه جبهه حلب تضعیف بشه .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سهیل حسن اینجا سهیل حسن اونجا سهیل حسن همه جا
پس اون همه مستشار اونجا دارن چکار میکنن؟؟؟ ویرایش شده در توسط zAa9
  • Upvote 7

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

این اواخر درگیری و پیروزی مهمی برای ارتش سوریه روی نداده که سهیل حسن توش نبوده باشه؛ این اتکا روی تاکتیک ها و تفکرات و حضور یک نفر کمی ترسناکه. در صورت حذف این مهره اونوقت چه خواهد شد؟ یعنی آکادمی های نظامی ارتش سوریه در طول این سالهای جنگ داخلی و با تجارب کسب شده دو سه چهره موفق دیگه رو کنند؟

والا عصام زهرالدین هم که خودجوش و در محاصره کامل با درایت خودش و رشادت نیروهاش تونسته تا الآن دوام بیاره.

نکته دیگری که به ذهن میرسه با توجه به طول کم جبهه درگیری ها در اطراف حماه، چرا نیروی هوایی روسیه و سوریه کاری نمی کنند؟ تمرکز نیروی مهاجم در این منطقه کوچک باید بالا باشه؛ بهترین فرصت برای قلع و قمع کردن هست.

ویرایش شده در توسط Armanmodern
  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ارتش از دیروز یک حمله را در محور پالمیرا  برای عقب راندن داعش اغاز کرده :

 

homs.jpg

 

............................

داعش هم این عکس ها را از درگیری در پالمیرا منتشر کرده :

[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/10360/gf545645343.jpg]thumb_gf545645343.jpg[/url][url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/10360/gf5435435434.jpg]thumb_gf5435435434.jpg[/url][url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/10360/gf5456435456.jpg]thumb_gf5456435456.jpg[/url][url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/10360/gf9876542365.jpg]thumb_gf9876542365.jpg[/url][url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/10360/gf54654534.jpg]thumb_gf54654534.jpg[/url][url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/10360/gf45343453.jpg]thumb_gf45343453.jpg[/url][url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/10360/gaf53434354354354354.jpg]thumb_gaf53434354354354354.jpg[/url][url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/10360/gaf35453435453435434.jpg]thumb_gaf35453435453435434.jpg[/url]

  • Upvote 6

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

با سلام خدمت همه دوستان جسارتا عرضی داشتم

 ببینید همه شما نگران این مملکت و وضعیت سوریه هستید و این قابل تحسینه اما واقعا شما فکر می کنید فرماندهان و افسران ارتش سوریه این قدر نادانند؟؟؟یعنی ما که به صرف اینکه میدونیم اون نیروهایی که شهید میشن مال محور مقاومت هستن این قدر ناراحت میشیم از فرمانده اونا که از صبح تا شب باهاشون سر و کله میزنه دلسوز تریم؟؟و اگه هم خیلی ادم خودخواهی باشه حد اقل اینو میدونه که اگه این سربازا رو از دست بده کار خودشم تمومه هر چند که این فرض برای فرماندهان درست نیست.خب اونا هم عقل دارن.ما زیر کولر نشستیم هی ایراد میگیریم.برادر من تو اکثر این فیلم ها نیروهای ما تو ی محیط باز پشت دیواری یا سنگری جانپناه گرفتن دشمن هم ی تیمشو فرستاده نفوذ کردن از کنار اونا رو زده.شما فرمانده چکار میکنی؟اونجا سنگر نگیرن که درو میشن.اگه هم میگی تجمع نکن پس اون همه نیرو کجا برن وقتی سنگر دیگه ای نیست.گردان تکاور که نیستن 10-15 نفری حمله کنند.باز اگه جایی رو گرفته باشن تو موقعیت پدافند باشن تثبیت شده باشه و تدارکات لازم رو نبینن ی چیزی.ولی وقتی که دارن حمله میکنن نمیتونن از قبل سنگر سازی کنن تو دل دشمن یا اینکه تیم های ضد زره دشمن رو شناسایی کنند.لطفا قبل از اینکه هر پیشنهادی بدین خودتونو تو موقعیت جنگ بزارین.چند ساعت تحرک شدید سنگینی تجهیزات گرمای سوزان اتش دشمن و همچنین کمبود امکانات متاسفانه.ببخشید بازم من اطلاعات نظامیم خوب نیست قصد توهین به کسی هم نداشتم این فقط نظرم بود.که مطمنا اونا برای جون خودشون دلسوز تر از ما هستن.

  • Upvote 15
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ریابکوف که در تهران هست خبر از توافقی بزرگ در رابطه با حلب داده و گفته مقامات نظامی روسیه با آمریکا طی ساعات آینده با هم دیدار می کنند در این رابطه. از اون طرف اعلام سخنگوی وزارت خارجه ترکیه مبنی بر تلاش بری ایجاد آتش بسی در حلب این ظن را قوی میکنه که تصمیمی در مورد حلب قرار هست گرفته بشه و شاید برای همین بوده که تروریست ها نیروها و تمرکزشون را در حال حاضر با آگاهی از این نظر قطعی ترکیه که احتمالا با رایزنی با روسیه بوده به حماه قرار دادند، تا دستاوردی بزرگ اونجا داشته باشند.

 

تنها ماهیت این توافق در مورد حلب هست که از اونجا که روسیه معلومه تصمیشمش را در موردش گرفته، ترکیه هم موافقت ضمنی داره، و تازه ریابکوف بعد به ایران سفر کرده احتمالا برای جلب رضایت ایران و سوریه هم تا به حال هیچ واکنشی نداشته ( یعنی توافقی که شاید ایده آل ایران و سوریه نباشه ) ممکنه نگران کننده باشه که روسیه ماه عسلش با ترکیه را خیلی شیرین نگرفته باشه!

 

پ ن: از اونجا که در گزارش ها از آمدن سهیل حسن به حماه خبر داده میشه باز هم ظن توافقی در مورد حلب تقویت میشه. هر چند ترکیه به هیچ وجه قابل اعتماد که هیچ حتی قابل اعتنا هم در این موارد نیست چون احتمالا در تدارک خرید زمان برای تروریستها در حلب و سازماندهی مجددشون، کمی تقویت همکاری با روسیه برای فشار به آمریکا برای بیشتر فروختن کردها، تضمین عملیات دوستان تروریستش در برابر کردها در شمال سوریه ( با توافق حلب علاوه بر این چند هزار نیرو میتونه کلی نیروی دیگه ی آزاد شده در جبهه ی حلب را به این مناطق اعزام کنه برای تصرف هر چه سریعتر الباب ) و اهداف دیگه ای هست.

  • Upvote 13

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
تصرف سه روستا در شمال حلب توسط کردها (ام حوش، هربل، تل قرح) با کمک هوایی متحدین، میتونه هشداری جدی به اردوغان و جبهه مقابل باشه.
پیشروی ترکیه در مرز و تسلط بر شمال حلب، خطرناکترین سناریو برای نیروهای متحدین هستش، ترکیه با حذف داعش میتونه نیروهاش رو با نیروهای ما بلاواسطه رو در رو کنه، و پس از آماده سازی شرایط مانند آنچه در ادلب انجام شد، با یک حمله بزرگ تمام حلب رو تصرف کنند.
ما باید تا حد امکان به کردها در شمال حلب کمک کنیم، و مانع از رسیدن نیروهای تحت امر ترکیه به نزدیکی خطوط دفاع مون بشیم.
ترکیه قول و قرارهایی رو که در مورد مبارزه با داعش در مرز خودش با سوریه رو با ایران و روسیه گذاشته بود، زیر پا گذاشته، واسه همینه که با تاخیر هم ایران و هم روسیه دارن به این حرکت ترکیه واکنش منفی نشون میدن، ترکیه برنامه هایی که واسه سوریه داره درست 180 درجه با ما و روسیه متفاوت هست، و مدام از در دروغ، مظلوم نمایی، تهدید ( موج آوارگان به اروپا) و موارد دیگه در میاد تا واسه تکفیریها و نیروهای خودش وقت بخره.
در ابتدای بحران سوریه، بعضی ها تو ایران معتقد بودند سوریه حتی از خوزستان مهمتره، حالا هم در بدترین حالت ( در صورت کمک به کردها در شمال سوریه) کردستان ایران به خطر می افته. در صورتیکه ترکیه بدونه ما واسه سوریه چقدر حاضریم ریسک کنیم، دست و پاش رو از شمال سوریه جمع میکنه، ضمنا ترکیه کاملا واقفه که مشکلاتش با کردها حتی درون مرزهاش چقدر جدی هست،
ترکیه باید دست از حمایت از گروههای مسلح، که موجب ویرانی کشور سوریه شده بردارد، ترکیه باید ورود تروریستها به سوریه رو مسدود کنه، ترکیه باید دندان طمعی که نسبت به سوریه داره رو بکنه و بندازه دور، وگرنه کشورهای دیگه هم میتونن مانند این بلاهای خانمان سوز رو به دامن خود ترکیه بندازند. ویرایش شده در توسط Ahad1394
  • Upvote 11
  • Downvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ترکیه قول و قرارهایی رو که در مورد مبارزه با داعش در مرز خودش با سوریه رو با ایران و روسیه گذاشته بود، زیر پا گذاشته، واسه همینه که با تاخیر هم ایران و هم روسیه دارن به این حرکت ترکیه واکنش منفی نشون میدن، ترکیه برنامه هایی که واسه سوریه داره درست 180 درجه با ما و روسیه متفاوت هست، و مدام از در دروغ، مظلوم نمایی، تهدید ( موج آوارگان به اروپا) و موارد دیگه در میاد تا واسه تکفیریها و نیروهای خودش وقت بخره.
در ابتدای بحران سوریه، بعضی ها تو ایران معتقد بودند سوریه حتی از خوزستان مهمتره، حالا هم در بدترین حالت ( در صورت کمک به کردها در شمال سوریه) کردستان ایران به خطر می افته. در صورتیکه ترکیه بدونه ما واسه سوریه چقدر حاضریم ریسک کنیم، دست و پاش رو از شمال سوریه جمع میکنه، ضمنا ترکیه کاملا واقفه که مشکلاتش با کردها حتی درون مرزهاش چقدر جدی هست،
ترکیه باید دست از حمایت از گروههای مسلح، که موجب ویرانی کشور سوریه شده بردارد، ترکیه باید ورود تروریستها به سوریه رو مسدود کنه، ترکیه باید دندان طمعی که نسبت به سوریه داره رو بکنه و بندازه دور، وگرنه کشورهای دیگه هم میتونن مانند این بلاهای خانمان سوز رو به دامن خود ترکیه بندازند.

 

اردوغان الان از قدرت اختاپوس هزارپای گولن در بروکراسی اداری و نظامی ترکیه، خواب نداره.

کردهای جنوب غربی ترکیه هم یه تهدید جدی به حساب میان. اقتصادش هم که نه توریستی براش مونده و نه بازار مصرف مفت و مجانی همسایه ها. الان همه همسایه های ترکیه باهاش دشمنن. یونان، روسیه، ارمنستان، ایران، عراق و سوریه! فقط یه گرجستان براش مونده. واقعا دیوانگی محضه در این وضعیت وارد جنگ مستقیم با سوریه و ایران و روسیه در حلب بشه!!

 

اونم حالا که پرچم سفید "غلط کردم" رو جلوی روسها بلند کرده، به نظر میرسه دنبال ترمیم خودشه نه دنبال بدتر کردن اوضاع. قضیه کودتا هم بهش فهمونده تیم ایرانه که جنم حفظش در قدرت رو داره. عربستان و آمریکا اون شب ته دسته تیغ رو کردن تو کتف اردوغ جان.

ویرایش شده در توسط Deepblue
  • Upvote 1
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مهمان
این موضوع نسبت به پاسخ بیشتر بسته شده است.

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.