Recommended Posts

 

اگر طول صیاد2 هم بیشتر باشه با توجه به اینکه پشت هر لانچر جعبه ای محراب یک مخزن ذخیره هست میشه به جای پرتابگرهای فعلی کلا لانچرهای جعبه ای محراب و ذخیره گاه موشک رو برداشت و دو تا لانچر دو تایی یا چهارتایی موشک صیاد 2 قرار داد.

 

میشه از پرتابگرهای زمینی صیاد2 به شیوه پرتابگرهای موشک های ضد کشتی استفاده کرده ، فقط برعکس پرتابگرهای 2 تایی ضد کشتی ، هر پرتابگر صیاد 4 تایی باشد !

 

که اینطوری تعداد موشکها به 8 عدد می رسد !

 

و برعکس پرتابگرهای ضد کشتی که ثابت هستند ، زیر پرتابگرها جک هیدرولیک گذاشت که موقع پرتاب ، جلوی پرتابگر رو بالا ییره !

 

 

فقط اندازه رو مطمئن هستید؟

 

بله !

 

درباره طول می تونید تاپیک صیاد2 رو مطالعه کنید !

 

پ.ن : فقط من هنوز نفهمیدم علت استفاده نکردن نیروی دریایی از پرتابگرهای 4 تایی ضد کشتی چی هست ؟!؟

ویرایش شده در توسط Sami1993
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

میشه از پرتابگرهای زمینی صیاد2 به شیوه پرتابگرهای موشک های ضد کشتی استفاده کرده ، فقط برعکس پرتابگرهای 2 تایی ضد کشتی ، هر پرتابگر صیاد 4 تایی باشد !

 

که اینطوری تعداد موشکها به 8 عدد می رسد !

 

و برعکس پرتابگرهای ضد کشتی که ثابت هستند ، زیر پرتابگرها جک هیدرولیک گذاشت که موقع پرتاب ، جلوی پرتابگر رو بالا ییره !

 

 

بله !

 

درباره طول می تونید تاپیک صیاد2 رو مطالعه کنید !

 

پ.ن : فقط من هنوز نفهمیدم علت استفاده نکردن نیروی دریایی از پرتابگرهای 4 تایی ضد کشتی چی هست ؟!؟

بنده هم در پست قبلی و قبلتر دقیقا همین رو عرض کردم یعنی استفاده از پرتابگرهای چهار تایی صیاد در شناورها.

 

احتمالا عدم استفاده از پرتابگرهای چهارتایی موشک نور و قادر و همچنین صیاد به دلیل مبحث وزن و مرکز ثقل شناور و... باید باشه. چون قرار دادن سلاح جدید، تغییر وزن سلاح ها و تغییر مکان اونها لزوم با طراحی مجدد ناو و چیدمان اون رو به همراه داره. یعنی شما نمی تونه یکدفعه 4 تن بار به پاشه اضافه کنی چون سر ناو بلند میشه.

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

اجمالی/ امیر اسماعیلی در نشست خبری عنوان کرد
بهره‌برداری از 4 سامانه "رادار کیهان"، "طرح هادی"، "رادار آرش2" و "سامانه تلاش3 "
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) از بهره‌برداری 4 سامانه "رادار کیهان"، "طرح هادی"، "رادار آرش2"و هم‌چنین سامانه تلاش 3 خبر داد.
به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران؛ امیر فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) صبح امروز در نشست خبری به مناسبت 10 شهریور (روز پدافند هوایی) به تشریح دستاوردهای نیروهای مسلح و قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) در این حوزه پرداخت.

در این نشست خبری امیراسماعیلی ضمن تبریک ایام دهه کرامت و پیروزی مقاومت در غزه و ابراز موفقیت مردم منطقه علیه تکفیری‌هایی که از هیچ جنایتی ابایی ندارند را جشن بگیریم، گفت:شش سال از زمان تفکیک پدافند هوایی از نیروی هوایی ارتش می‌گذرد و این قرارگاه ماموریت حراست از دستاوردهای نظام و نقاط استراتژیک همچون صدها پالایشگاه، مراکز هسته‌ای و تاسیساتی را بر عهده دارد.

امیر اسماعیلی در ادامه با بیان اینکه تاکنون برای پوشش پدافند کل کشور 3600 نقطه پدافندی داشته‌ایم، گفت: این تعداد به‌زودی به پنج هزار نقطه به لحاظ راداری، موشکی، دیده‌بانی و توپخانه‌ای خواهد رسید.

وی تصریح کرد: طرح جامع نور ولایت که در سال 90 و 91 طراحی شد جهت چگونگی آمایش سرزمینی و دریافت سلاح های پدافندی انجام گرفت و در تشکیل لایه های پدافندی به مرحله اجرا رسید.

امیر اسماعیلی ادامه داد: طبق این طرح ساختار سازمانی پدافند هوایی باید از نظر تجهیزات و سامانه‌ها به نقطه‌ای برسد که اهداف مجموعه را در راستای جذب نیروی انسانی متخصص و متعهد تامین کند.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) اظهار داشت: به لطف خدا چندی پیش‌طرح جامع ساختار قرارگاه پدافند هوایی مورد تصویب فرماندهی معظم کل قوا قرار گرفت و به امید خدا در آینده‌ای نزدیک به ما ابلاغ خواهد شد که با این دو طرح ما به اهداف والای خود یعنی حفظ و حراست از مرزهای هوایی کشورمان می‌رسیم.

امیراسماعیلی بیان داشت: رصد لحظه به لحظه تهدیدات به ما این نکته را نشان می‌دهد که سامانه‌های ما باید از همه لحاظ بومی باشند زیرا پدافند هوایی خط مقدم دفاع در برابر حملات هوایی آینده است و به زعم فرمانده معظم کل قوا پدافند هوایی در اولویت یکم قرار دارد اگر بومی نباشد و از خارج از کشور خریداری شود طبیعتاً از نقاطی با سامانه‌هایی به ما حمله خواهند کرد که ما غافلگیر خواهیم شد بنابراین همان یک نکته کافی است که پدافند هوایی سرلوحه کار خود را بومی کردن سامانه‌های خود قرار داده است.

وی تصریح کرد: پدافند هوایی نیروی تجهیزات محور است که باید نیرو‌هایش متعهد و متخصص باشد و اقدام به موقع را سرلوحه کار خود قرار دهد.

امیر اسماعیلی در ادامه افزود: به لطف خدا از سال گذشته که خبرهایی در راستای تحقیقات و سامانه‌های یکپارچه پدافند هوایی عرض کرده بودیم، به مدت این یکسال ۴ سامانه که کاملا عملیاتی شده است را به امید خدا به زودی وارد چرخه پدافند هوایی کشور اضافه خواهیم کرد.
وی گفت:‌ فردا (سه‌شنبه 11شهریورماه) از "رادار کیهان"، "طرح هادی"، "رادار آرش2"و هم‌چنین "سامانه تلاش 3"بهره‌برداری می‌شود.

خبر در حال تکمیل است...

http://www.yjc.ir/fa/news/4964608/بهره‌برداری-از-4-سامانه-رادار-کیهان-طرح-هادی-رادار-آرش3-و-سامانه-تلاش3-

  • Upvote 11

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

دوستان برای اینکه سوء تفاهم پیش نیاد بهتره به لانچر صیاد-2 بگیم لانچر پاتریوتی و به لانچر محراب بگیم لانچر جعبه ای، چون برخی دوستان برای لانچر محراب  اصطلاح لانچر مکعبی را استفاده میکنند که با لانچر صیاد-2 اشتباه میشود.

 

پی نوشت: آنطور که در تایپک مربوط به صیاد-2 گفته شده لانچر 2 تایی صیاد-2 صرفا برای آزمایشهای اولیه این موشک استفاده شده و لانچر اصلی موشک همان لانچر 4 تایی مشابه لانچر پاتریوت میباشد، بیرون بودن سر موشک در لانچر 2 تایی تایید کننده این موضوع هست که لانچر 2 تایی بصورت موقت قرار بود استفاده شود.

ویرایش شده در توسط MILAD110

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

استفاده از دو سری پشت سر هم از بالک پایدارساز در عقب موشک امری نامعمول هست (به کتاب طراحی موشک های تاکتیکی و کتاب آیرودینامیک سلاح مراجعه شود) بنا بر این سری عقبی که کوچکتر هست و فاصله بیشتری از مرکز جرم داره احتمالا بالک کنترلی هست. البته در جو رقیق هدایت با بالک بسیار دشوار هست، سوخت موشک هم معلوم نیست تا چه ارتفاعی بسوزه، اما از اون طرف هم اهدافی که از ارتفاع بالا میان هم خیلی امکان مانور ندارن بنا بر این با دنبال کردن راهبرد تلاقی دو مسیر موشک رهگیر و هدف مد نظر مشکل نیاز به هدایت می تونه حل بشه چون موشک داره به نقطه ای میره که هدف به اونجا خواهد رسید.

اگر ما این موشک رو با نسل دوم پاتریوت مقایسه کنیم چه نیازی به فرض دو مرحله بودن صیاد-3 هست؟ به نظرم تک مرحله ای هست مگر اینکه یک بوستر به همین موشک تصویر فوق اضافه بشه.

ممنونم به خاطر اطلاعاتی که ارائه دادید.

به هر حال این موضوع فردا مشخص میشه , شاید این  بوستری که ما میبینیم چیزی بیشتر از یه خطای دید نباشه! اما اگه بوستر باشه شاید بشه با موشک های سری SM-3 هات لانچ مقایسه اش کرد!

 

 

نمونه ای از این ماکت یا دقیقا خودش الان در دانشکده هوافضای دانشگاه امیرکبیر و در یکی از راهروها قرار داده شده اون هم با وضع نامناسب و استفاده از چسب نواری برای نگهداشتن برخی بخشهاش؛(خودم دیدم زمانی که برای کاری به اونجا رفته بودم در خرداد امسال) به نظرتون میتونه یک طرح مهم نهاجا باشه...؟ در شرایطی که روحیه متخصصان ما استفاده از الگوهای موجود برای کاهش زمان کار پژوهش و طراحی هست حاضرن برن سراغ طرحی که چندین نکته متفاوت با نمونه های موجود در داخل داره؟
 در حالی که شاهد هستیم چقدر کار روی طرح اف-5 شده و داره میشه؟ به نظرم اگر این طرح زمانی اهمیت بالایی هم داشته احتمالا با توجه به ماکتی که در کنار سفره ماهی در رژه دیده شد، طرحی کنار گذاشته شده هست

اگه نسل جدید صاعقه همین طرح باشه در این صورت با دوکابینه شدن , این ماکت ارزش خودش رو از دست میده و نمیتونه معرف طرح جدید صاعقه باشه!

در مورد هواپیمای صاعقه مطالبی گفته شده که واقعا آدمو گیج میکنه و نمیشه به درستی نتیجه گیری کرد! بهتره صبر کنیم!

 

 

امير سرتيپ ميقاني در مورد دست يافتن كشور به فناوري ساخت هواپيماي نظامي نيز تصريح كرد: در بعد ساخت هواپيما، كشور ما توانمندي‌هاي خوبي دارد و قبلا رسانه‌ها از پرواز هواپيماهاي صاعقه مطلع شدند و نيروي هوايي مشغول تبديل كردن اين هواپيماها به نسل‌هاي جديد‌تر است و هم اكنون در حال بهينه‌سازي سيستم «ابيونيك»، رادار و موشك اين هواپيماها هستيم.

وي تصريح كرد: در آينده‌اي نزديك شاهد ساخت سيستم‌هاي رادار و همچنين هواپيماهاي نسل چهار و پنج خواهيم بود. نسل سوم هواپيماي صاعقه در سال جاري توليد شده است و همين امسال هم به پرواز در مي‌آيد، نسل‌هاي چهارم و پنجم هواپيماهاي صاعقه هم در آينده‌اي نزديك و انشاء الله سال آينده به پرواز در مي‌آيد.

فرمانده نيروي هوايي ارتش در مورد ويژگي اين هواپيماهاي نسل پنج گفت: اين نسل از هواپيماهاي نظامي با فناوري روز اروپا برابري مي‌كند و اين هواپيماها قادر هستند از ديد رادارهاي دشمن مخفي شوند.

http://fararu.com/fa/news/6542/نسل-چهارم-و-پنجم-هواپيماي-صاعقه-رادار-گريز-توليد-مي‌شود

 

 

 

اینجا یک ناشناخته ی دیگه هم هست که آشنا می زنه  :winking:

http://gallery.military.ir/albums/userpics/10206/78322_orig.jpg

?

3225289425567.jpg


[hr]

 

 

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) اظهار داشت: رادار کیهان این رادار برد بلند با فرکانس‌های ترکیبی با کشف ریز پرنده‌ها و موشک‌های کروز است این رادار مهمترین برتری‌اش تاکتیکی و متحرک بودنش است

وی افزود: در بخش فرماندهی و کنترل شبکه یکپارچه مهم است کنترل فواصل نبرد از فضاهای دورتر نسبت به سامانه‌های مستقر شده است بنابراین طرح هادی در پدافند هوایی کلید خورد که این طرح برای اطلاعات راداری، موشکی و شنود الکترونیکی به مراکز فرماندهی کنترل در فواصل دورتر در مراکز ایمن است بنابراین آنچه سامانه‌های ما کشف می‌کنند توسط پروژه طرح هادی این اطلاعات در اختیار افسر پدافند هوایی صجنه نبرد قرار می‌گیرد.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) رادار دیگری را با نام رادار "آرش 2" را معرفی کرد و گفت: رادار آرش 2 کاملا با تکنولوژی روز دنیا مطابقت دارد و توانایی شناسایی ریزپرنده‌ها و تهاجمات هوایی دشمنان به مرزهای هوایی را داراست.

امیر اسماعیلی دستاورد دیگر را رادار آرش 2 با قابلیت کشف ریزپرنده‌ها و مطابق با تکنولوژی روز دنیا معرفی کرد و گفت: همچنین سامانه تلاش 3 که تلفیق موشک ایرانی با سامانه اس200 در بحث راداری و برد بلند است را به سرانجام رساندیم؛ سامانه‌های موشکی تلاش 1-2 و 3 امروز قابلیت درگیری دارند و همه تست‌هایشان تمام شده و به زودی وارد شبکه یکپارچه می‌شوند.


امیراسماعیلی اظهار داشت: آنچه پدافند هوایی به عنوان راهبردهای خود در طرح جامع پدافند هوایی مد نظر خود قرار داده است یک انسجام بین نیروهای پدافند هوایی و سامانه‌های این پدافند است که این مفهوم واقعی شبکه یکپارچه پدافند هوایی کشور است که اگر ما منسجم باشیم هیچ گاه در برابر تهاجمات به دشمنان غافلگیر نمی‌شویم مورد دوم تحرک سامانه‌ها است چون سامانه‌های موشکی و پدافندی همواره به صورت ماهواره‌ای در رصد دشمن قرار دارند بنابراین ما نیازمند تحرک و جابه جایی این سامانه‌ها هستیم.

http://www.yjc.ir/fa/news/4964608/بهره‌برداری-از-4-سامانه-رادار-کیهان-طرح-هادی-رادار-آرش3-و-سامانه-تلاش3-

  • Upvote 7

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

در زمان جنگ ابتدا به امر قرار شد موشک استاندارد به جای هاوک نمونه هوا به هوا بشه. ولی در مراحل تبدیل در رهاسازی به مشکلاتی برخورد کرد و شد که بشه و مهندسین ایرانی هاوک رو تطبیق دادن و هاوک شد سجیل.

اما هاوک مشکلی داشت و داره و اون قایفه و شکل بدنه هست و این شکل اجازه نمیده به این راحتی شما براش لانچر ججعبه ای یا لوله ای درست کنید و یا برای حمل با هواگرد و... هم کمی مشکل درست می کنه. ارتفاع درگیری اون از اول هم از استاندارد کمتر بود و واقعا به اندازه استاندارد هم آرودینامیک و خوش دست و قابل نبود.

اگر من جای فرماندهان هوایی بودم هنوز هم دیر نشده که صیاد2 رو برای شلیک هوا به هوا بهینه کرد و در اف14 جایگزین هواک بد قد و قواره و ... بشه.

هر چند دیگه صنایع هوایی به طرف هواگردهای سبک و میان وزن پیش میره و موشک ها هم به تبع اون دارن کوچکو سبک میشن ولی من همیشه استاندارد رو با اون طراحی به روز و عالی بر هاوک ترجیح می داده و میدم.

 

هر دوش شدنی هست به نظر من ولی اگر من باشم کل لانچرهای جعبه ای محراب را برداشته و دو تا پک 4 تایی مثل موشک های نور قرار میدادم به جاش و این یعنی 8 موشک آماده به شلیک و بازم یعنی توان پدافندی ناو 4 برابر میشه و برد هم از محراب حدودا 50 تا 70 ک م به 100 کیلومتر میرسه.

این موضوع خلاء ما در بخش موشک دریایی در کلاس موج رو به طور کامل رفع می کنه و ناوهای ما خیلی زهرار و قوی میشن.

 

هر چند من باشم لانچرهای قادر و نور رو هم 4 تایی می کردم تا 8 موشک آماده شلیک داشته باشه ناو.

 

البته باید محاسبات نقه ثقل و وزن و... رو انجام بدن ببینن شدنی هست یا نه هر چند همین الان محراب ها از دو جعبه و دو جعبه دیگه استفاده می کنن و در واقع فقط وزن چیزی در حدود دو برابر میشه.


 

در زمان جنگ به این دلیل هاوک به جای استاندارد استفاده شد چون ما تعداد خیلی زیادی موشک هاوک در اختیار داشتیم و برعکس تعداد استاندارد هامون اصلا زیاد نبود و نمیشد همون تعداد محدود رو هم برای کاری که معلوم نیست جواب بده یا نه استفاده کنیم

 

 

ظاهرا شما موشک فکور 90 رو از یاد بردین که هنوز دنبال چسباندن موشک های پدافندی بر روی اف 14 هستید

 

 

خدا رو شکر که شما کاره ای نیستید ، چون ظاهرا در محاسبات فله ای شما اصلا توجه ای به مرکز ثقل و از این دست مسائل در شناور هامون نشده

  • Upvote 6
  • Downvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ظاهرا شما چند پست آخر بنده رو با دقت نخوندین و بیشتر با حالتی جدلی جواب دادین تا حالت بحثی... بگذریم عیبی نداره طبیعی هست.

 

عرض شد در زمان جنگ کارهایی برای سوار کردن استاندارد روی اف14 انجام شد ولی یک اف 14 رو که روی چاله ای قرار داده بودن و استاندارد رو رها می کرد نتونست تست های رها سازی رو خوب انجام بده و لاجرم طرح کنار گذاشته میشه. چون موشک های پدافندی عکس موشک های زمین به هوا باید ابتدا رها میشدن از جنگنده و بعد موتور رو روشن و طی مسیر می کردن. بالاخره بخت با هاوک یار بود و شد اونی که امروز شاهد هستیم و اون سوار شدن سجیل بر اف 14 بود.

 

اما در مورد موضوع بعدی که در مورد سوار کردن موشک ها روی اف 14 فرمودید:

هر موشکی جایگاه و تعریف کرابری خودش خودش رو داره هاوک چه اون زمان و چه الان و چه اگر با محراب یا صیاد 2 جایگزین بشه نقش یک موشک نیمه فعال راداری رو می تونه بازی کنه چون کلا موشک های نامبرده شده همگی نیمه فعال راداری هستن و در واقع می تونن جای اسپارو رو بگیرن. نمونه های اولیه اسپارو موفق نبودن و توان کمی داشتن ولی هواگردی که بتونه مثلا هاوک یا صیاد رو لانچ کنه چیز مخوفی میشه چون هم کلاهک قویتری داره هم سرعت و برد بیشتر و هم رادار اون قویتر و بهتر عمل می کنه. یک عامل قطر موشک های صیاد یا همون استاندارد و هاوک نسبت به اسپارو هست و این موضوع به شما اجازه میده روی هاوک یا استاندارد آنتی با قطر بیشتر قرار بدین که دقت و... افزایش پیدا می کنه. البته کمی موضوع در مورد آرایه فازی فرق داره ولی خوب قابل بحث هست.

از طرفی برای جنگنده ای مثل اف14 که می خواد بر فراز کشور عملیات کنه می تونه با صیاد 2 بردهای حتی بالاتر از 100 ک م رو هدف قرار بده(به دلیل لانچ از هوا که طبیعتا برد بیشتر میشه) در این صورت نیازی به لانچ فونیکس نداره. از طرفی موشک می تونه از داده های دریافتی ایلومینیتور صامانه مرصاد به جای رادار اف14 استفاده کنه و جگنده اف14 یا حتی اف4 فقط نقش سکوی هوایی متحرک رو بازی کنه.

می بینید در این صورت صحنه نبرد برای دشمن چه چیز دشواری میشه. مطمئنا نمیشه به راحتی اف14 رو هدف قرار داد در مقایسه با هدف قرار دادن سکوی نیمه متحرک زمینی سامانه هاوک.

 

اما فونیکس و فکور90(به احتمال زیاد نمونه بهینه شده و بروز و ارتقاء یافته همون فونیکس) موشک های برد بلند راداری فعال هستند و گفتن نداره که خود اف14 همیشه دو نوع موشک حمل می کنه یکی نیمه فعال راداری برای برد متوسط و یکی راداری فعال برای برد بلند و فرا دید. این دو موشک اسپارو و فونیکس تعریف شده برای این جنگنده و ایران به دلیل کم توانی اسپارو اون رو با هاوک تعویض کرد و بعد هم فکور برای جایگزین فونیکس ساخته شد.

مطمئنا در برد متوسط نیازی به لانچ موشکی سنگین و گران مثل فونیکس نیست و در برد بلند هم اسپارو جوابگو نیست از هر نظر پس هر موشکی جایگاه خودش رو داره.

منتهی ایران با نصب هاوک دست برتری به اف14 در مقایسه با اسپارو داد و اگرصیاد2 یا محراب هم نصب بشه همین قضیه خواهد بود با این تفاوت که ارتفاع درگیری و آیرودینامیک و... محراب و صیاد2 بالاتر از هاوک هست.

 

این هم قابل ذکر هست که موشک محراب یا صیاد2 توان به کارگیری در اف4 هم داره به جای اسپارو و شاهد خواهیم بود که اف 4 از یک جنگنده معمولی تبدیل به جنگنده زهر داری برای اهداف هوایی میشه و با توجه به توان بالای حمل مهمات اف 4 توان حمل تعداد زیادی از صیاد2 یا محراب رو داره و می تونه بخشی از نقش هواگرد رهگیر یا آلرت پدافند هوایی کشور رو به عهده بگیره.

 

صد البته باید به فکر تولید موشکی میانبرد راداری نیمه فعال برای جنگنده های آینده بود. چون به هر ترتیب این روش مسکن هست و باید برای جایگزین فونیکس(ظاهرا با فکور این کار شده)، اسپارو و سایدویندر بود.

 

اما در مورد نکته آخر اگر با دقت بیشتر می خوندید دقیقا در چند پست قبلی کامل عرض کردم ولی شما به هر دلیل ندیدید:

البته باید محاسبات نقه ثقل و وزن و... رو انجام بدن ببینن شدنی هست یا نه هر چند همین الان محراب ها از دو جعبه و دو جعبه دیگه استفاده می کنن و در واقع فقط وزن چیزی در حدود دو برابر میشه.

بنده هم در پست قبلی و قبلتر دقیقا همین رو عرض کردم یعنی استفاده از پرتابگرهای چهار تایی صیاد در شناورها.

 

احتمالا عدم استفاده از پرتابگرهای چهارتایی موشک نور و قادر و همچنین صیاد به دلیل مبحث وزن و مرکز ثقل شناور و... باید باشه. چون قرار دادن سلاح جدید، تغییر وزن سلاح ها و تغییر مکان اونها لزوم با طراحی مجدد ناو و چیدمان اون رو به همراه داره. یعنی شما نمی تونه یکدفعه 4 تن بار به پاشه اضافه کنی چون سر ناو بلند میشه.


 
  • Upvote 8
  • Downvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 

عرض شد در زمان جنگ کارهایی برای سوار کردن استاندارد روی اف14 انجام شد ولی یک اف 14 رو که روی چاله ای قرار داده بودن و استاندارد رو رها می کرد نتونست تست های رها سازی رو خوب انجام بده و لاجرم طرح کنار گذاشته میشه. چون موشک های پدافندی عکس موشک های زمین به هوا  icon_eek  icon_eek  icon_eek  باید ابتدا رها میشدن از جنگنده و بعد موتور رو روشن و طی مسیر می کردن. بالاخره بخت با هاوک یار بود و شد اونی که امروز شاهد هستیم و اون سوار شدن سجیل بر اف 14 بود.

 

اول بگم لحن من رو از کجا فهمیدید ؟ چون پاسخ من به متن شما در همون صفحه قبل بود و پاسخ های بعدی که در صفحه بعد بود رو نخوندم

 

دوم همونطور که گفتم و الان هم میگم به خاطر تعداد کم اساندارد های موجود برعکس تعداد بالای هاوک های موجود این پروژه با هاوک انجام شد و همون تعداد اندک استاندار ها رو هم برای نیروی دریایی نگه داشتن همونطور که حتی شلیک موفقیت آمیز موشک استاندارد از روی فیم ولی روی این موشک سرمایه گذاری نشد چون تعداد زیادی رو در اختیار نداشتیم

 

اسپارو ها هم مشکلی نداشتند ، بلکه مشکل اصلی این بود که اسپارو هایی که بر روی اف 14 نصب بودند با رادار اف14 مچ نبودند چرا ؟ چون این اسپارو ها مال فانتوم ها بودند و اسپارو هایی که با رادار اف 14 مچ بودند و همینطور سایدواندر هایی که با اف 14 مچ بودند و همینطور بیش از 400 تیر موشک فونیکس که قرار بود به ایران تحویل بشه به طور احمقانه ای از طرف ایران لغو شد و در واقع در تمام جنگ تنها موشکی که مربوط به اف 14 بود موشک فونیکس بود و سایدوانر و اسپارویی که روش لود میشد مربوط به فانتوم که کارایی بالایی هم نداشتند

هاوک هم که روی اف 14 نصب شد با استفاده از یک مرجم امواج رادار اف14 رو برای موشک هاوک ترجمه میکرد که انصافا هم خوب جواب داد ، به جز اون بالک های گنده که فقط در دو پیلون 5 و 6 امکان استفاده از این موشک بود

 

و در مورد استندارد هم بگم در جایی جناب سرهنگ مازندرانی گفتند جایی که قرار بود این موشک ( استاندارد ) قرار بگیره بر عکس هاوک این موشک فاصله زیادی از بدنه میگرفت ( دلیل اش رو گفتند ولی متاسفانه یادم نیست ) که این فاصله بیشتر درگ زیادی رو به هواپیما تحمیل میکرد

 

خلاصه به نظر خود من بدنه موشک فونیکس رو بردارند و توش تجهیزات و سامانه های هاوک و یا استاندارد رو قرار بدهند خیلی بهتره تا موشکی که برای جای دیگه ساخته شده رو زیر هواپیما لود کنند

 

در مورد فانتوم ها ولی کاملا موافقم و صیاد ها میتونند دست بلند فنتوم های ما باشند

  • Upvote 6
  • Downvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

سلام.دوستان حتما گزارش تصویری رو هم قرار بدن. اگه اشتباه نکنم فردی که داشت در مورد رادار ارش 2 به فرمانده قرارگاه  پدافند هوایی توضیح میداد گفت این رادار قابلیت کشف اهداف در حد 2 متر مربع را از فاصله 400 کیلومتری داره.

  • Upvote 1
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

در مورد لحنتون: icon_arrowd 

ظاهرا شما موشک فکور 90 رو از یاد بردین که هنوز دنبال چسباندن موشک های پدافندی بر روی اف 14 هستید

خدا رو شکر که شما کاره ای نیستید

محاسبات فله ای شما

 

اینا هیچ کدام بوی گل و بلبل نمیدن.

 

اول بگم لحن من رو از کجا فهمیدید ؟ چون پاسخ من به متن شما در همون صفحه قبل بود و پاسخ های بعدی که در صفحه بعد بود رو نخوندم

 

دوم همونطور که گفتم و الان هم میگم به خاطر تعداد کم اساندارد های موجود برعکس تعداد بالای هاوک های موجود این پروژه با هاوک انجام شد و همون تعداد اندک استاندار ها رو هم برای نیروی دریایی نگه داشتن همونطور که حتی شلیک موفقیت آمیز موشک استاندارد از روی فیم ولی روی این موشک سرمایه گذاری نشد چون تعداد زیادی رو در اختیار نداشتیم

 

اسپارو ها هم مشکلی نداشتند ، بلکه مشکل اصلی این بود که اسپارو هایی که بر روی اف 14 نصب بودند با رادار اف14 مچ نبودند چرا ؟ چون این اسپارو ها مال فانتوم ها بودند و اسپارو هایی که با رادار اف 14 مچ بودند و همینطور سایدواندر هایی که با اف 14 مچ بودند و همینطور بیش از 400 تیر موشک فونیکس که قرار بود به ایران تحویل بشه به طور احمقانه ای از طرف ایران لغو شد و در واقع در تمام جنگ تنها موشکی که مربوط به اف 14 بود موشک فونیکس بود و سایدوانر و اسپارویی که روش لود میشد مربوط به فانتوم که کارایی بالایی هم نداشتند

هاوک هم که روی اف 14 نصب شد با استفاده از یک مرجم امواج رادار اف14 رو برای موشک هاوک ترجمه میکرد که انصافا هم خوب جواب داد ، به جز اون بالک های گنده که فقط در دو پیلون 5 و 6 امکان استفاده از این موشک بود

 

و در مورد استندارد هم بگم در جایی جناب سرهنگ مازندرانی گفتند جایی که قرار بود این موشک ( استاندارد ) قرار بگیره بر عکس هاوک این موشک فاصله زیادی از بدنه میگرفت ( دلیل اش رو گفتند ولی متاسفانه یادم نیست ) که این فاصله بیشتر درگ زیادی رو به هواپیما تحمیل میکرد

 

خلاصه به نظر خود من بدنه موشک فونیکس رو بردارند و توش تجهیزات و سامانه های هاوک و یا استاندارد رو قرار بدهند خیلی بهتره تا موشکی که برای جای دیگه ساخته شده رو زیر هواپیما لود کنند

 

در مورد فانتوم ها ولی کاملا موافقم و صیاد ها میتونند دست بلند فنتوم های ما باشند

ان شا الله دفعه بعد تا آخر تاپیک رو بخونید و بعد نقل قول و جواب بدید.

 

ما تولید هاوک و حتی استاندارد رو همون زمان جنگ شروع کرده بودیم. اما از همون ابتدا هم مشخص بود شکل بدنه و باله های هاوک پسای فراوانی برای هواگرد ایجاد می کنه. ولی یکی از دلایل همونی بود که عرض کردم و مشکل در رها سازی متخصصین ما رو برد طرف هاوک هر چند ممکنه حرف شما هم درست باشه و کمبود استاندارد موجب این امر شده باشه.

 

قضیه اسپارو و اف14 رو اولین بار هست می شنوم. اصولا منطقی هم نیست اسپارو موشکی بود که یکی از سلاح های اصلی اف14 بوده. ولی اگر جایی نوشته بدین منم بخونم.

اما اینکه چرا در طول جنگ روی اف14 موشک فونیکس نصب میشد هم کاملا مشخص هست. اولا بزرگترین برتری اف14 همین زوج فونیکس و رادار اف14 بود و گرنه اینم مثل بقیه بود و دوم استفاده ایران به عنوان مینی آواکس از اون و سوم به عنوان جنگنده درگیری دور. از طرفی همونطور که عرض کردم اسپارو حتی روی اف4 هم از همون اول موش درست و درمان و قابلی نبود و لاجرم نمی صرفید این جنگنده چیزی رو لود کنه که به درد نمی خوره و درصد انهدام پایینی داره تازه اونم در وضعیتی که باید رادار روی هدف قفل می موند ولی فونیکس فایر اند فورگت هست.

 

اما خود پروژه سجیل به دلیل کم بودن فونیکس ها بود که باعث شد متخصصین ما به طرف موشکی دیگه به عنوان آلترناتیو برن ولی مشکل اینجا بود که تولید فونیکس شروع ولی تولیدش سخت بود ولی هاوک انتخاب شد. خوب فکر نمی کنم مچ کردن اسپارو سخت تر از هاوک باشه ولی موضوع چیز دیگه ای بود برد و کلاهک و دقت و... هاوک برتری کامل نسبت به اسپارو داشت پس این کار شد.

 

جدی نگیرید ساختن حامل موشک چیز پیچیده ای نیست و شکل بدنه استاندارد هم در بدترین حالت عالیتر از هاوک هست.

 

خلاصه به نظر من تولید سه موشک برد بلند به جای فونیکس، اسپارو(یا همین سجیل فعلی) و سایدویندر بهتر هست ولی تا اون زمان نصب استاندارد و صیاد بهتر از هاوک هست.

در ضمن فونیکس موشکی با برد بالای 150 کیلومتر هست و هیکلش خیلی برای یک موشک میانبرد نیه فعال راداری بزرگ هست البته استایل کوچکترش شاید انتخاب خوبی برای این کار باشه

  • Upvote 6
  • Downvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

درباره رادار آرش-2 توضیحی که داده میشد گفتن که با ارتقاهای صورت گرفته روی نسل قبلی این رادار، قابلیت کنترل شکاری هم به این رادار اضافه شده است.

  • Upvote 1
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

نبود گروه ویژه مرتبط با مسائل دفاعی و امنیتی در رسانه ملی جمهوری اسلامی ایران به شدت احساس می شود !

ویرایش شده در توسط Sami1993
  • Upvote 10
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.