Goebbels

بقاپذیری شبکه پدافند هوایی یکپارچه مدرن

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

گذشته ازین که بعید به نظر میرسه JASSM برای زدن چیزی مثه تور یا بوک استفاده بشه ؛

 

 

 

مشخصا خیر

 

هدف سامانه هایی مثل تور یا بوک نیست بلکه سامانه هایی هست که در عین وجود تحرک نیاز به نقطه استقرار مشخص و تعیین شده دارن (مثل اس 300) نه امثال تور و بوک که اصولا نیازی به این مسئله ندارن و اینقدر در حرکت و سیار هستن که نیازمند مهمات دورایستا با زمان دستیابی به هدف پایین تری هست
 

 

 پروژه ی LOCAAS  که در ادامه به SMACM منجر شد و هنوز هم تحت توسعه هست  در کنار رادار موج میلیمتری و تصویرساز فرو سرخ به لایدار هم مجهز شده . نکته ی لایدار اینه که در هر موقعیتی نسبت به هدف میتونه سرعت  هدف رو اندازه بگیره کاری که فعلا از پردازش تصویربرنمیاد . 

درمورد این پروژه گفته میشه برای گشت زنی و شکار هدف در حال توسعه هست  ( برای دمونستریت باهاش تانک زدن ) ولی با توجه به اینکه از موتور توربوجت به جای توربو فن استفاده میکنه بنده به نظرم میرسه هدف اصلی این پروژه عملیات SEAD  آنهم در شرایط اخلال سنگین  ( هم از سوی آفند و هم پدافند ) و در مقابله با  سامانه های متحرک هست . والله العالم !

 

 

در مورد loccas هم قصد داشتم در ادامه توضیحاتی بدم که خوب شما زحمتش رو کشیدید تا حدودی

  • Upvote 8

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
عموما پدافند از هرنوعی چه دریاپایه و چه زمین پایه در لایه اخر دفاعی قرار میگیرن من فکرمیکنم تحلیل دوستان از پیش بازندست چرا که به شکل پیش فرض پدافند یک موضوع دفاعیه نه تهاجمی پایه و اساس پدافند داشتن پشتیبانیه هوایی هست داشتن رادار هواپایه هست پدافند زمین پایه در نهایت محکوم به شکست هست از هرنوعی‌و در هر بردی دقیقا مثل بحث تانک یا ضد تانک هست هیچکدوم به تنهایی موثر نیستن بدون داشتن یک نیروی هوایی مقتدر و در حد منطقه هر نوع پدافند بالاخره شکست خواهد خورد شاید ویتنام رو مثال بزنید که پدافند موثری داشت اما ویتنام تقریبا نابود شد و تلفات وحشتناکی داد چرا چون جنگ در خاکش بود کسی که دنبال پدافنده باید جنگ در خاکشو بپذیره اما اگه شما نیروی هوایی قدری داشته باشی اجازه ورود جنگنده به خاکتو نمیدی ویرایش شده در توسط samalizade
  • Upvote 6

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 

اطلاع ندارم که تعریف شکست از نظر دوستان چه چیزی هست !!!!  نابودی کامل زیرساختهای حیاتی ، تلفات غیر نظامی بالا ، تحقیر ملی و .....

 

خب باید اول ببینید انصار الله با چه هدفی وارد مبارزه شد و چه نتیجه ای حاصل کرد، بله یک وقت یک کشور با کشوری میجنگد، انوقت فرضیات شما( نابودی زیرساختهای حیاتی، تلفات غیرنظامی و ...) صحیح است، ولی انصار الله یک گروه چریکی هست که با هدف سیطره بر مقدار هر چه بیشتر از خاک یمن و خصوصا پایتخت میکوشد که تا به حال موفق هم بوده است.

 

 

البته جمله بنده ناقص بود ، صحبت از کاربرد توپ بوفورز 40 م.م. در یگانهای نیروی زمینی است . با توجه به فرموده شما ، بهتر نیست توپ 88 م.م را به جای این مورد استفاده قرار دهیم !!!!

 

اولا بنده تاکنون مستنداتی از کاربرد توپ بوفورس 40 میلی متری در نیروی زمینی ندیده ام، خوشحال می شوم مستنداتی ارائه فرمایید، ثانیا توپ 88 میلی متری فلک در سازمان رزم ایران حضور ندارد!!!!

 

 

جنابعالی بهتر اطلاع دارید که فناوری لازم برای مقابله با مهمات فوق الذکر شما وجود دارد و در حال حاضر ، توپهای با نواخت بالا که رادار کنترل بوده و تغذیه مهمات  آنها بطور  خودکار صورت می گیرد و خدمه در آنها کمترین نقش را دارند ( کاهش ضریب خطا و افزایش قابلیت انهدام اهداف ) ، برای مقابله با این موشکها مورد استفاده قرار می گیرند .

 

بله وجود دارد، ولی یه سوال مهم: آیا ما هم داریم؟ خیر. پس بجای نشستن و انتظار تا تولید آنها، مجبوریم از همینهایی که داریم استفاده نماییم و اگر توانستیم آنها را بهینه نماییم.

 

 

علاوه برآن وقتی شما توپهای 100م.م  توسعه دادید و آن را به شکل نیمه خودکار در آورید ، به نظرم حضور و سرمایه گذاری برای تعمیر و نگهداری چنین سلاح هایی ، با هیچ توجیهی قابل پذیرش نیست .

 

توپ 40 میلی و توپ 100 میلی هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند، به عنوان مثال، نواخت توپ 40 میلی بیشتر هست و برد توپ 100 میلی و ... هر کدام در جایی و حمرحله ای از دفاع کاربرد دارند و به طور کامل قابل جایگزینی باهم نیستند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

جان کلام همینه . آینده ی حملات هوایی ؛ نه هواپیماهای پنهانکار تر بلکه  تسلیحات دورایستا تر و پنهانکار هستند . 

بخش بیشتری از  پدافند زمین پایه باید به صورت تخصصی معطوف به موشک های کروز بشه . 

درمورد JSOW میشه فرض کرد که pmu2 مثلا ،  هواپیمای شلیک کننده رو تهدید میکنه . اما درمورد JASSM دیگه نمیشه هیچ فرضی کرد . jassm در مدل پایه ، خارج از محدوده ی درگیری و حتی کشف هر پدافندی شلیک میشه . نهایتا اینه که در رادار فرا افق نگر ، حرکت ابتدایی جنگنده رو ببینید .  در مدل ER حتی همون رو هم نمیشه دید . فقط موج موشک های کروز رو میبینید که بر خلاف تاماهاوک ها از جایی که انتظار دارید شلیک نشده ان !

همچنین در صورتی که ماموریت  های  ضد رادار به کروزهای هایپر سونیکی چون  Perseus و یا ایکس-۵۱ سپرده بشه  ، کار بسیار مشکل خواهد شد . 

 

چیزی که مشخصه این هست که در 15 سال اخیر فناوری کشف ، هدفیابی و حتی هدایت پسیو به طور خاصی رشد کرده است، منتها در سکوت خبری یا با درز بسیار کم اطلاعات، دلیل اون هم مشخصه، در صورت درز اطلاعات، راههای خنثی سازی اون بالاخره کشف خواهند شد.

 

تا مدتها، تنها سیستم هدایت بر مبنی روش پسیو، سیستم HOJ توسط خود موشک بود ولی الان سیستمهایی در دست آماده سازی و طراحی است که بر مبنای اطلاعاتی که سیستم پسیو زمینی(اطلاعات غیر «دیداری» منظور است) دریافت می نماید و موقعیت دقیق اهداف را در آسمان مشخص میکند و از طریق لینک داده امن اطلاعات را برای موشک ارسال میکند و موشک را به سوی هدف هدایت میکند.

 

آنچه که از سیستمهای پسیو در نت یا مجلات علمی دنیا وجود داره صرفا یکسری مسائل کلی هست که در کتابهای فیزیک دانشگاهی هم به چشم می خوره، ولی ویژگیهای عملیاتی خیر.

 

موشک JASSM-ER دارای برد 960 کیلومتر هست که برای از کار انداختن هر سیستم دفاعی ای عالی بنظر میرسه، ولی چالش آینده این سیستم و امثال مادون صوت آن بیشتر با سیستمهای پسیو خواهد بود تا اکتیو.

 

در مورد سیستمهایی مانند تور و پانتسیر، به جهت جلوگیری از اشباع آنها بخاطر مشغول شدن به مقابله با اهداف ضد رادار، یکی از بهترین راهکارها سهمیه بندی اهداف هست که در طی اون هر سیستم واحد، سهمیه خاصی از مقابله با اهداف ضد راداری دارد و مابقی آن را برای مقابله با سایر اهداف نظیر موشکهای کروز و ... نگاه میدارد.

 

در مورد سیستمهای سوپر و هایپر سونیک با یک فاصله حدودا 10 ساله تا بکارگیری کامل عملیاتی آنها روبرو هستیم که البته قطعا سیستمهای پدافندی نیز در این مدت بیکار نخواهند نشست، البته باید دید که در نهایت پیروزی با کدام طرف است.

 

حدس من این است که برای مقابله با اهداف هایپرسونیک، سیستمهای پدافندی کم کم به لیزرهای شیمیایی پر قدرت رو می آورند، کم هزینه، پر قدرت  و قابلیت لود مجدد عالی از ویژگی های اصلی آنهاست.

  • Upvote 7
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

درود به دوستان گرامی

باز من یک ایده دارم برای این پدافند کشور فرضی قربانی در مقابل قدرت برتر هوایی که شاید خنده دار باشد ولی عملی هم هست.

یک ایرادی که به استراتژی دفاعی کشور فرضی وارد است این هست که این کشور آغاز کننده آفند نیست و در نتیجه همیشه یک حرکت عقب هست در این بازی. خوب برای این یک راه هایی هم هست.

 

در تاریخ جنگ دوم جهانی می خوانیم که آنچه که ضد حمله ارتش سرخ را به گروه ارتش های آلمانی در روسیه عقب انداخت فقط قدرت خرد کننده مدیریت وتاکتیک و فرماندهی ورماخت نبود بلکه زمین گیر شدن هزاران کامیون و 15000 تانک و 5000 هواپیمای روسی بر اثر حمله موشها و خورده شدن بسیاری از قسمتها و کابلهای این تجهیزات بوده است!!!

می دانید که خیلی از پرنده های جت فقط به دلیل اینکه یک نفر تصور کرده موش دیده است فرود اضطراری کرده اند و بعد از تخلیه مسافرین با تزریق گاز سمی به هواپیما و چند ساعت صبر هواپیما دوباره عملیاتی شده است.

حالا فرض کنید که ابر قدرت هوایی پادگانهایی دارد نزدیک کشور فرضی که ناگهان مواجه بشوند با فراوانی موش در انواع مختلف. مار در انواع مختلف در ظاهر به دلیل خوردن موشها و پرندگان بزرگ شکاری برای خوردن اینها. ظرف 3 ماه توان اینها در ده ها فرودگاه به شدت کاهش می یابد و آمادگی جنگی خود را از دست می دهند.

اگر هم اعتراضی بکنند، اولا مورد تمسخر قرار می گیرند و دوما کشور فرضی می تواند بگوید که این کار خداوند است و به ما ربطی ندارد.

 

فقط فرض کنید که در زمانی که نیروهای اطلاعات عملیات وضعیت پایگاه های هوایی دشمن را آماده تهاجم گزارش می کنند دسته های بزرگی از پرندگان تربیت شده بروند و فرودگاهها ی اینها را شلوغ بکنند. با کمترین هزینه می شود فرودگاه های بزرگی را نا امن کرد.

کشور فرضی هیچ افندی انجام نداده اما دشمن یا تلفات سنگین داده یا اینکه خیلی به دردسر می افتد تا پایگاه را به وضع اولیه بازگرداند.

 

تصور بکنید که قسمتی از بدنه شکاری های فوق پیشرفته آنها به دست کشور قربانی برسد و کشور قربانی بیاید یک باکتری نفت خوار را تغییر ماهیت بدهد که به جای نفت بدنه اف-22 و اف-35 را بخورد. به این ترتیب این شکاری ها دچار مشکلاتی می شوند که هنگام مانورهای سنگین اینها را دچار تلاشی می کند.

 

یک برگ برنده ای هم که اینها دارند این هست که اینها تکنولوژی پیشرفته اشان را به عنوان اسلحه استفاده می کنند ما هر چه برویم مدرسه های اینها و پدافند بیاموزیم اینها می توانند دورش بزنند.

من یادم هست در یک سمیناری بودیم و یک ایرانی با درجه دکترای برق را دیدیم. بعد با هم رفتیم ناهار. ایشان ادعا می کرد که هم دوره منوچهر منطقی در دانشگاه شریف بوده و اون موقع یک شرکتی داشت که کارتهای ویژه پردازش سنگین می ساخت که برای سامانه هدفیابی و ... تانک آبرامز استفاده می شد. یک شرکتی هم در ایران بود به نام نیک...  که اینها برخی از تجهیزات مورد نیاز IBM را در ایران می ساختند که در دوره دولتهای نهم و دهم به دلیل عدم توانایی در دریافت طلبهایشان از خارجی ها و داخلی ها ورشکست شدند. خوب این من را به فکر انداخت که اگر یک ایرانی می تواند بعد از چند دست چرخیدن کار یک چنین پروژه های حیاتی را از اینها بگیرد چرا اون کشور قربانی فرضی نیاید شرکتهای بومی در کشورهای خارجی و حتی متخاصم توسعه بدهد که در این پاییز تکنولوژی پیشرفته و ورشکستگی شرکتهای بزرگ باقی بمانند و ضمن تولید ثروت در خارج از مرزها هنگامی که مورد استفاده برای چنین پروژه هایی قرار می گیرند، تروجان های مناسبی درون آنها قرار بدهند تا به این وسیله تجهیزات فوق مدرن ابرقدرت هوایی فقط برای نابودی شروران متحد خودش مناسب باشد نه درگیری با کشور قربانی فرضی.

این تروجان گذاری که فقط نباید توسط ابرقدرت هوایی رخ بدهد. تروجان هم که حتما نباید یک malware یا یک سخت افزار اضافی ناخواسته باشد می تواند یک شرکت بزرگ یا چندین شرکت کوچک پیمان کار و خرده کار باشد که مورد استفاده شرکتهای بزرگ هستند.

خوبی چنین نفوذی این هست که ابر قدرت هوایی به همه شرکتهای خودش مشکوک می شود و روند ارتقای تکنولوژی خودش را متوقف می کند در حالی که کشور قربانی فرضی ریز ریز می تواند ارتقاء بیابد.

 

تکنولوژی یک شمشیر دولبه هست. وقتی که 15 درصد همه مقالات مرتبط با طراحی تراشه متعلق به کشور فرضی قربانی باشد این بسیار ناگوار است که این کشور بتواند مورد هدف همان تکنولوژی قرار بگیرد. پس باید بشود راهی یافت که صد در صد از خرید 4 تا سوخوی 30 ارزانتر است اما بسیار موثر تر تا دیگر چاقو دسته خودش را نبرد.

  • Upvote 13

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

اندر احوالات جنگ شبکه محور و 6 اصل مورد توجه در جهت سرکوب پدافند و نیروی زمینی حریف

 

[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/10206/network_centric.gif]thumb_network_centric.gif[/url]

  • Upvote 10

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.