Recommended Posts

[align=justify][color=darkred]جانشین نیروی دریایی ارتش در گفت و گو با ایرنا
[b]تجهیزات نوین جنگ الكترونیك در رزمایش دریایی ولایت به كار گرفته می شود[/b]
[/color]
[color=darkblue]جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از برگزاری رزمایش دریایی 'ولایت 90' در آینده نزدیك خبر داد و گفت: در این رزمایش، تجهیزات نوین تولید شده به دست متخصصان این نیرو و صنایع دفاعی كشور در زمینه جنگ الكترونیك به كار گرفته می شود.[/color]
امیر دریادار 'غلامرضا خادم بیغم' روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار حوزه دفاعی ایرنا افزود: در این رزمایش نیروی دریایی ارتش، همچنین قرار است از آخرین تجهیزات نوین دفاعی كه در اختیار این نیرو قرار گرفته است بهره گرفته شود.
وی اظهار داشت: تعدادی زیردریایی كلاس غدیر كه توسط متخصصان ایرانی طراحی و تولید شده و به یگان شناورهای نیروی دریایی ملحق شده است نیز در این رزمایش شركت خواهند كرد.
جانشین نیروی دریایی ارتش در پاسخ به این سوال كه آیا در رزمایش آتی نیروی دریایی ارتش ناظران خارجی نیز حضور خواهند داشت یا خیر؟ گفت: در نظر داریم بر اساس سیاست های ابلاغی كشور برای رزمایش آتی این نیرو نیز از ناظران خارجی دعوت كنیم.
وی یادآور شد: در رزمایش های پیشین نیروی دریایی ارتش از ناظران سایر كشورهای همسایه و دوست دعوت شد و آنها هم حضور یافتند.

امیر دریادار خادم بیغم در بخش دیگری از این گفت وگو، برگزاری آیین گرامیداشت روز نیروی دریایی ارتش با حضور برخی وابستگان نظامی كشورهای خارجی در تهران در روزهای اخیر را یادآور شد و اظهار داشت: از جمله اهداف برگزاری این مراسم، برقراری تعامل بهتر در زمینه آموزشی، فنی و ارتباطات بوده است.
وی ابراز امیدواری كرد كه بتوان با برگزاری چنین مراسم هایی تعامل مورد نیاز در بخش آموزشی و اعزام ناوگروه های نیروی دریایی به سایر كشورهای دوست و همسایه با این كشورها برقرار شود.
جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش در پاسخ به سوالی درباره برنامه اعزام ناوگروه های جدید به ماموریت های بین المللی نیز گفت: این نیرو سالانه برای آموزش دانشجویان دانشگاه دریایی نوشهر، ناوگروه های آموزشی را به ماموریت های بین المللی اعزام می كند.
وی یادآور شد: اعزام دانشجویان دانشگاه دریانوردی نوشهر در قالب ناوگروه های آموزشی در سه مقطع انجام می شود كه یكی از مقاطع آن دریانوردی در خارج از كشور و با هدف آشنایی دانشجویان با سواحل، اقیانوس ها و آبراه های بین المللی است.

امیر دریادار خادم بیغم خاطرنشان كرد: با توجه به این كه این نوع دریانوردی طولانی است، معمولا در مسیر انجام ماموریت با هماهنگی برخی كشورهای دوست و همسایه نیز بازدیدی از بنادر و نیروی دریایی این كشورها انجام می شود.
جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش افزود: این دیدارها علاوه بر این كه موجب افزایش تعامل با كشورهای دوست می شود، زمینه ارتقای آموزشی دانشجویان و همچنین آشنایی آنها با نیروی دریایی كشورهای دوست، همسایه و سایر كشورها و آشنایی با آداب و رسوم این كشورها را فراهم می كند.
وی درباره حضور ناوگروه های نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در آب های آزاد و بین المللی به منظور مقابله با پدیده شوم دزدی دریایی نیز اظهار داشت: معمولا در هر دریانوردی، ناوگروه های ایرانی به ویژه در دریای سرخ، باب المندب و شمال اقیانوس هند با دزدان دریایی كه قصد تجاوز به كشتی ها داشته اند مقابله كرده اند.
امیر دریادار خادم بیغم افزود: وسعت منطقه ای كه ناوگروه های نیروی دریایی ارتش دارند در آن منطقه به انجام ماموریت می پردازند، كانالی به طول هزار كیلومتر و عرض حدود 10 كیلومتر است.
وی درباره دلیل این محدوده برای انجام ماموریت دریایی گفت: منطقه ای كه دزدان دریایی در آن فعالیت دارند، منطقه بسیار وسیعی است و برای این كه بتوان این منطقه را به خوبی كنترل كرد تا شناورهای تجاری و نفتكش با امنیت كامل از این مسیر عبور كنند، این آبراه مشخص شده است.
جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش افزود: معمولا تمامی كشتی های تجاری و نفتكش ایرانی هنگام عبور از این منطقه هماهنگی لازم را با ناوگروه اعزامی انجام می دهند و با سلامت از منطقه تهدید عبور می كنند و الحمدلله تاكنون نیز هیچ اتفاقی برای آنها نیفتاده است.

[color=olive]16/09/1390[/color]
منبع: ايرنا
http://www.irna.ir/News/30700114/%D8%AA%D8%AC%D9%87%DB%8C%D8%B2%D8%A7%D8%AA-%D9%86%D9%88%DB%8C%D9%86-%D8%AC%D9%86%DA%AF-%D8%A7%D9%84%D9%83%D8%AA%D8%B1%D9%88%D9%86%DB%8C%D9%83-%D8%AF%D8%B1-%D8%B1%D8%B2%D9%85%D8%A7%DB%8C%D8%B4-%D8%AF%D8%B1%DB%8C%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D9%88%D9%84%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%A8%D9%87-%D9%83%D8%A7%D8%B1-%DA%AF%D8%B1%D9%81%D8%AA%D9%87-%D9%85%DB%8C-%D8%B4%D9%88%D8%AF/%D8%B3%D9%8A%D8%A7%D8%B3%D9%8A/

[i][color=violet][size=9]ببخشيد كه ارسال متوالي دادم. امكان ويرايش نبود.[/size][/color][/i][/align]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
رئیس کمیته امنیت داخلی مجلس با اشاره به برگزاری رزمایش دریایی نیروهای مسلح کشورمان در تنگه هرمز در آینده نزدیک گفت: اگر دشمنان بخواهند تهدیدات را علیه ما عملی کنند، ما هم از ظرفیت‌ های خود استفاده خواهیم کرد و قطعا یکی از این ظرفیت‌ها تنگه هرمز خواهد بود.

به گزارش مهر، پرویز سروری رئیس کمیته امنیت داخلی مجلس شورای اسلامی در حاشیه برگزاری جلسه علنی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه نیروهای مسلح کشورمان در حال برنامه ‌ریزی برای انجام یک رزمایش در تنگه هرمز هستند گفت: این جزو حقوق مسلم هر کشوری است که در چارچوب اراضی و حدود خود از ظرفیت‌های طبیعی و دریایی خود استفاده کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی و در طول ۳۲ سال اخیر همواره داعیه ‌دار صلح و ثبات در منطقه و جهان بوده و این روند همچنان ادامه خواهد داشت اما اگر کشورهایی به خصوص نظام سلطه بخواهد ایران را به پایگاه نا امنی تبدیل کند، این نا امنی به سطح منطقه تسری و گسترش پیدا خواهد کرد.

سروری با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران از همه ظرفیت‌های خود در دفاع از آب وخاک کشور استفاده خواهد کرد، تصریح کرد: قطعا یکی از این ظرفیت‌ها تنگه هرمز است که اگر قرار باشد تنگه هرمز برای همه امن بوده و برای ایران نا امن باشد طبیعتا این ظرفیت برای ایران قابل استفاده خواهد بود که طبق مقررات بین ‌المللی در حدود و اراضی خود اگر احساس تهدید کرد، تهدیدات را در چارچوب قانونی مسدود کند.

وی خاطرنشان کرد: وقتی کشورها بخواهند تهدید را علیه ایران عملی کنند ما هم از ظرفیت‌های موجود خود استفاده خواهیم کرد و در این مسیر تنگه هرمز تنها جزء کوچکی از ظرفیت‌های جغرافیایی و اقتصاد ایران است که اگر مجموعه ظرفیت‌ها دست به دست هم بدهند، می‌تواند به شدت قدرت دفاعی ایران را افزایش دهد.

رئیس کمیته امنیت داخلی مجلس گفت: ما نمی‌ توانیم در برابر تهدیدات به صورت دست بسته فقط سکوت کنیم اگر دشمنان بخواهند تهدیدات را علیه ما عملی کنند، ما هم از ظرفیت‌ های خود استفاده خواهیم کرد و قطعا یکی از این ظرفیت ‌ها تنگه هرمز خواهد بود.

سروری در بیان اهداف رزمایش آینده نیروهای مسلح کشورمان در تنگه هرمز گفت: این رزمایش برای دفاع از آرامش و امنیت کشورمان برگزار خواهد شد، البته یکی از ابعاد آن پاسخ به تهدیدات نفتی دشمنان است.

وی خطاب به برخی کشورها که در روزهای اخیر جمهوری اسلامی ایران را تهدید به حمله نظامی کرده بودند، گفت: همه باید ثبات داشته باشند و اگر قرار باشد ثبات برای یک کشور برقرار بوده و برای دیگران نباشد، ایران این تئوری را قبول ندارد چرا که ما معتقدیم که ثبات برای همه و نا امنی هم برای همه خواهد بود
http://www.jahannews.com/vdchzwnz623nwid.tft2.html

[color=orange]

ادغام شد

00Amin[/color]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=justify][color=darkred]اجمالی/ امیر سیاری در نشست خبری:
[b]رزمایش نیروی دریایی ارتش در شرق تنگه هرمز تا خلیج عدن از شنبه آغاز می‌شود[/b][/color]
[color=darkblue]
فرمانده نیروی دریایی ارتش از آغاز برگزاری رزمایش بزرگ "ولایت 90" نیروی دریایی ارتش در روز 3 دی‌ماه در منطقه‌ای از شرق تنگه هرمز تا خلیج عدن خبر داد.[/color]
به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، امیر حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش در نشست خبری که صبح امروز پنج‌شنبه به منظور تشریح رزمایش آتی این نیرو برگزار شد، گفت: رزمایش بزرگ نیروی دریایی ارتش با نام "ولایت 90" در منطقه‌ای به وسعت دریای عمان تا اقیانوس هند به مدت 10 روز از 3 دی‌ماه آغاز می‌شود.

سیاری ادامه داد: این رزمایش از نظر جغرافیا در منطقه‌ای به وسعت حدود 2 هزار کیلومتر از شرق تنگه هرمز تا خلیج عدن برگزار می‌شود.

[color=olive]90/10/01[/color]
منبع: خبرگزاری فارس
http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13901001000258[/align]

[color=violet][i][size=9]ببخشيد كه ارسال متوالي دادم. امكان ويرايش نبود.[/size][/i][/color]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
خيلي عاليه به وسعت 2000 كيلومتر خيليه !! اما حدودا چند تا ناو داريم بتونن جلوي ناوهاي امريكايي بايستند . منظورم اينه چند تا ناو از كلاس الوند داريم ؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]اما حدودا چند تا ناو داريم بتونن جلوي ناوهاي امريكايي بايستند . منظورم اينه چند تا ناو از كلاس الوند داريم [/quote]
سوالتون ايهام داره..درمقابل آمريكا يعني ناوي كه با آمريكا سرشاخ بشه (جنگ كلاسيك)نداريم ولي 3تا ناو الوند+1جماران
===========================================
يكم وسعتش زياد نيست؟با توجه به زمانش در ترانزيت كالا و صادرات نفت مشكل پيش نمي آد؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
جزئیاتی از وسیع ترین رزمایش دریایی ایران

فرمانده نیروی دریایی ارتش از بکارگیری جدیدترین تاکتیک‌های نبرد زیرسطحی در رزمایش بزرگ این نیرو در روزهای آینده خبر داد.
به گزارش مشرق به نقل از فارس، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران که به منظور تشریح اهداف رزمایش بزرگ این نیرو در روزهای آینده در نشست خبری حاضر شده بود، با بیان اینکه مظهر اقتدار ملت‌ها در دریا، حضور مستمر نیروهای مسلح در آب‌های آزاد است، گفت: انجام رزمایش برای حفظ آمادگی در طول سال برای نیروها لازم بوده و رزمایش بزرگ دریایی ولایت 90 نیز در ابعاد مختلف و بزرگی اجرا خواهد شد.

* به کارگیری جدیدترین سامانه‌های موشکی و اژدرها در رزمایش

سیاری نمایش عزت و اقتدار نیروهای مسلح و قدرت بازدارندگی نداجا در آب‌های آزاد، ‌ارسال پیام صلح و دوستی برای کشورهای منطقه و آزمایش جدیدترین سلاح‌های رزمی نیرو را از جمله اهداف این رزمایش عنوان کرد و گفت: ابتکارات و خلاقیت‌های جدید در تاکتیک‌های نوین و نیز قدرت تغییر این تاکتیک‌ها به منظور اجرای عملیات‌های مختلف، ‌انتقال تجربه به جوانان و نشان دادن توان نیروی دریایی در کنترل منطقه و حفظ خطوط مواصلاتی و تامین امنیت کشتیرانی در آب‌های آزاد، از دیگر اهداف این رزمایش است.

وی افزود: جدیدترین سامانه‌های موشکی و اژدر و نیز تاکتیک‌های جدید نبرد زیر سطحی توسط زیردریایی‌های ارتش که روز به روز در حال اضافه شدن هستند نیز در این رزمایش به کار گرفته می‌شود تا نشان دهیم جمهوری اسلامی توان برقراری ارتباط در منطقه را دارد.

* هر سال بر مناطق رزمایش دریایی می‌افزاییم

وی با بیان اینکه رزمایش ولایت 90 به مدت 10 روز در مراحل مختلف از روز 3 دی آغاز خواهد شد، خاطرنشان کرد: ما هر ساله بر مناطق رزمایش خود اضافه می‌کنیم و امسال برای اولین بار از شرق تنگه هرمز و دریای عمان تا مدار 10 درجه شمالی و خلیج عدن که حدود 2 هزار کیلومتر است را تحت پوشش عملیاتی و اطلاعاتی خود قرار می‌دهیم که این برای اولین بار است که در چنین منطقه وسیعی رزمایش ما برگزار می‌شود.

* پشتیبانی ‌هواپیماهای بدون سرنشین از رزمایش ولایت 90

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه توانمندی‌های مختلفی در این رزمایش به کار گرفته خواهد شد،‌ گفت: در رزمایش ولایت 90، توان زیردریایی‌ها، ناوشکن‌ها، ناوهای موشک‌انداز،‌ناوهای لجستیک، ناوهای اطلاعاتی، توان بالگردی، توان استفاده از پشتیبانی هوایی، ‌هواپیماهای بدون سرنشین و نیز موشک‌های ساحلی در بردهای مختلف و تفنگداران دریایی و نیروهای عملیات ویژه نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند.

* تنگه هرمز در کنترل کامل ایران است

سیاری با بیان اینکه در این رزمایش تمام یگان‌ها حاضر در جنوب شرق کشور تحت کنترل عملیاتی قرار خواهند گرفت به توان جمهوری اسلامی در کنترل تنگه هرمز اشاره کرد و گفت: در حقیقت دریای عمان منطقه پشتیبان تنگه هرمز و خلیج فارس است و وقتی ما چنین اقتداری در دریای عمان داریم قطعا تنگه هرمز در کنترل کامل ما است اما اینکه این برنامه در دستور کار قرار گیرد، منوط به تصمیم بزرگان کشور است.

* گلایه فرمانده نیروی دریایی ارتش از رسانه‌ها

فرمانده نیروی دریایی ارتش در پایان ضمن گله از رسانه‌های کشور در خصوص پوشش خبری ماموریت برون مرزی ناوشکن جماران گفت: این ناوشکن به عنوان نماد اقتدار و خودکفایی کشور محسوب شده و غربی‌ها سعی کردند آن را ناکارآمد نشان دهند اما حضور ناوشکن جماران در آب‌های آزاد و دریای سرخ که در راستای حفظ خطوط مواصلاتی و امنیت کشتیرانی ایران در این مناطق صورت گرفت، نشان داد این ناوشکن به بهترین نحو می‌تواند ماموریت‌های محوله را انجام دهد اما متاسفانه دیدیم که رسانه‌ها آن طور که مثلا به یک رویداد ورزشی خارجی می‌پردازند، نسبت به این دستاوردهای مهم و اقتدارآفرین دفاعی کشورمان کمی کم لطفی داشتند که انشاءالله با همکاری‌های هر چه بیشتر بتوانیم این دستاوردها را به ملت عزیز ایران معرفی کنیم.

http://www.mashreghnews.ir/fa/news/86555/جزئیاتی-از-وسیع-ترین-رزمایش-دریایی-ایران
[color=orange]

ادغام شد

00Amin[/color]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]گلایه فرمانده نیروی دریایی ارتش از رسانه‌ها[/quote]

پوشش رسانه اي رزمايش ها واسه من يكي كه آرزو شده . فقط چند تا خبر تصويري كوتاه پخش مي كنند و ...

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]با توجه به زمانش در ترانزيت كالا و صادرات نفت مشكل پيش نمي آد؟[/quote]

خوب پيش بياد! قراره ما قدرت نمايي كنيم ، كجا بهتر از تنگه هرمز؟

[quote]اما حدودا چند تا ناو داريم بتونن جلوي ناوهاي امريكايي بايستند . منظورم اينه چند تا ناو از كلاس الوند داريم[/quote]
زردريايي ها را حساب نكردين !

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=cyan]جهت ادغام منتقل شد به بخش ارسال خبر
احسان[/color]

با تشكر از احسان و 00Amin جهت ادغام.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]* پشتیبانی ‌هواپیماهای بدون سرنشین از رزمایش ولایت 90

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه توانمندی‌های مختلفی در این رزمایش به کار گرفته خواهد شد،‌ گفت: در رزمایش ولایت 90، توان زیردریایی‌ها، ناوشکن‌ها، ناوهای موشک‌انداز،‌ناوهای لجستیک، ناوهای اطلاعاتی، توان بالگردی، توان استفاده از پشتیبانی هوایی، ‌هواپیماهای بدون سرنشین و نیز موشک‌های ساحلی در بردهای مختلف و تفنگداران دریایی و نیروهای عملیات ویژه نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند.[/quote]

خدا كنه هرچه زودتر ٬ به معناى واقعى كلمه ديد بانى و پويش 24 ساعته مرزهاى كشور٬ از جمله مرزهاى آبى رو بتويم بسپريم به بى سرنشين هايى كه براى
اين كار ساخته و آماده شده اند! پهپادى كه مداومت پروازى بالا و تجهيزات كارآمدى از قبيل تشخيص دهنده زيردريايى ها و رادارهاى مربوطه رو داشته باشه. در
همين واقعه اى كه شرحش توى مصاحبه ى زير هست ٬ مى شد با اعزام پهپاد «[b]حاضر[/b] در منطقه و [b]در حال گشت دريايى[/b]» مأموريت داده بشه كه بره و تحركات
اون ناو انگليسى رو رصد كنه... يا در همون مصاحبه اشاره به سعى يك زيردريايى آمريكا براى عبور مخفيانه از تنگه هرمز شده كه باز هم مى شد با تكيه بر
پهپادهاى مجهز ٬ اين رو مثل يك خار ٬ توى چشم آمريكايى ها كنيم...

راستى دوستان! من يك سؤالى رو در تاپيك [url=http://www.military.ir/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=19429][color=blue][u]جزئياتى از ذلت آمريكايى ها در خليج فارس[/u][/color][/url] پرسيدم ٬ كسى پاسخ نداد
حالا اينجا ديدم اين بحث به روز و برابر بودن رادارهاى مورد استفاده در نيروى دريايى پيش آمده٬ مجدداً ياد
اون افتادم و خواستم يادآوريش كنم تا اگر كسى اطلاعاتى داشت٬ ما رو هم روشن كنه...

اين بخش مصاحبه رو توجّه كنيد:
[quote]در اوايل سال 1389 تعداد 5 شناور شناسايي را به تنگه هرمز اعزام کردم. آن روز [b][color=brown]4 ناو نظامي[/color][/b] خارجي درحال ورود به خليج فارس بودند
و به نحوي تردد مي کردند که [color=indigo][b]رادار، آن ها را يک شناور نشان مي داد[/b][/color] چرا که خيلي به هم نزديک بودند.
...
اما وقتي بر اساس اعلام مرکز شناورهاي ما خود را به آن ها نشان دادند، آن ناو انگليسي مجبور شد همه چيز را بگويد و اعلام کرد که [color=darkred][b][size=14]يک فروند ناو هواپيما بر[/size][/b][/color]، [size=14][color=darkred][b]يک فروند رزم ناو[/b][/color][/size] و [color=darkred][b]يک فروند فري گت[/b][/color] آمريکايي او را همراهي مي کنند!![/quote]

و سؤال بنده:
[quote]راستش همه چيز توى اين مصاحبه به آدم اميد مى ده٬ ولى يكجا
كلمه «اشراف اطلاعاتى» رو برام برد زير سؤال! :applause: اين كه چهارتا ناو بزرگ
شامل يك رزم ناو و يك ناو هواپيمابر(با اون هيكل و اون همه سطح مقطع رادارى٬
براى ما قابل تفكيك نباشه و بخواهيم فقط با ديدبان بصرى اون ها رو در «اشراف
اطلاعاتى»مون بگيريم٬ يكم برام...!! كسى نظرى نداره!؟ :rose:[/quote]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]راستش همه چيز توى اين مصاحبه به آدم اميد مى ده٬ ولى يكجا
كلمه «اشراف اطلاعاتى» رو برام برد زير سؤال! اين كه چهارتا ناو بزرگ
شامل يك رزم ناو و يك ناو هواپيمابر(با اون هيكل و اون همه سطح مقطع رادارى٬
براى ما قابل تفكيك نباشه و بخواهيم فقط با ديدبان بصرى اون ها رو در «اشراف
اطلاعاتى»مون بگيريم٬ يكم برام...!! كسى نظرى نداره!؟[/quote]

فكر كنم اين ايراد بر همه رادارهاي دريايي (و حتي هوايي) وارد باشد . 4 ناو به فاصله بسيار اندك و به صورت موازي از يكديگر حركت مي كردند و رادار هم آنها را با يك نقطه مشخص كرده.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سرویس بین الملل – اعلام خبر برگزاری مانور دریایی ایران به نام ولایت 90 که از روز شنبه به مدت ده روز در خلیج فارس و دریای عمان آغاز می شود واکنش های متفاوتی را در سطح بین المللی برانگیخته است .

به گزارش «تابناک» ، «سان انتونیو» در این باره نوشته است مانور دریایی ایران که از تنگه هرمز و دریای عمان تا خلیج عدن و دریای سرخ برگزار خواهد شد ، جایی است که یگان پنجم نیروی دریایی آمریکا نیز در آنجا حضور داردو ایران در مقابل چشمان آمریکا می خواهد اقتدار دریایی خود را نشان دهد . مانوری که در آن ایران از زیر دریایی ها ، هواپیماهای بدون سرنشین ، موشک ها و کشتی های جنگی استفاده خواهد کرد.

«عرب نیوز» هم درباره مانور دریایی ایران نوشت است که این مانور از شرق تنگه هرمز شروع شده و به سمت خلیج عدن گسترش خواهد یافت . این نشریه همچنین سخنان حبیب الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ایران را که گفته است این مانور ، حامل پیام صلح و دوستی برای مردم منطقه است را پوشش داده است .

نشریه صهیونیستی« آرتز شوا » هم در این باره بر گسترش این مانور دریایی تا نزدیکی عربستان سعودی تاکید کرده است .

«خبرگزاری آسوشیتدپرس » هم نوشته است که در این مانور نظامی نیروی دریایی ایران بیش از پیش به نیروی دریایی آمریکا مستقر در خلیج فارس نزدیک می شوند .

اگر چه تقریبا همه خبرگزاری ها و نشریات بین المللی خبر این مانور و اهمیت را منعکس کرده اند ، اما اغلب آنان تحلیل های خود را بر توانایی ایران در بستن تنگه هرمز به عنوان شاهراه حیاتی انتقال نفت خلیج فارس به کشور های غربی متمرکز کرده اند ، این در حالی است که حبیب الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ایران تصریح کرده است که ایران اگر چه توانایی چنین کاری را دارد ، اما در صدد انجام چنین ماموریتی در حال حاضر نیست . کارشناسان امنیتی و انرژی پیش بینی می کنند که اگر ایران قادر باشد به مدت یک ماه تنگه هرمز را مسدود نماید قیمت جهانی نفت به حدود 300 تا 500 دلار در هر بشکه خواهد رسید و هزینه ای بالغ بر 75 میلیارد دلار بر اقتصاد آمریکا تحمیل خواهد کرد.
http://www.tabnak.ir/fa/news/212862/بازتاب-های-جهانی-برگزاری-مانور-نظامی-ایران-در-آب-های-بین-المللی

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
یک سوال داشتم نحوه عبور کشتی ها در تنگه هرمز چجوریه؟؟ از محدوده ایران هم عبور میکنند؟؟
تنگه هرمز چند کیلومتر طول داره؟؟
مقدار قابل کشتی رانی تنگه هرمز چقدره؟؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مطالب مشابه

    • توسط parsneet
      بسم الله الرحمن الرحیم
       
      تاپیک حاضر با محوریت پوشش خبر ها و اطلاعات مسابقات نظامی برگزار شده در ایران و همچنین شرکت تیم های ایرانی در سایر مسابقات بین المللی نظامی می باشد .
       
      مقدمه :
      مسابقات نظامی هر ساله در سراسر جهان با شرکت پرسنل نظامی ( به صورت داخلی و یا بین المللی ) برگزار می گردد . این گونه مسابقات علی رقم اینکه از قواعد و استاندارد متحدی برخوردار نیستند ( منظور نبودن کمیته جامع و قوانین واحده بین المللی در رشته های تخصصی می باشد ) اما تا حدودی پیرو قواعد و ضوابط برگزاری رزمایش های نظامی هستند . ( البته تیم های ورزشی و مسابقات ارتش های جهان (CISM) تا حدودی متفاوت از سایر مسابقات تخصصی هستند که در ذیل به آن اشاره خواهد گردید )
      اساساً هدف از برگزاری این گونه مسابقات تخصصی بالا بردن آمادگی پرسنل و ایجاد حس رقابت و افزایش انگیزش پرسنل نظامی جهت فراگیری مهارت های تخصصی است . و همچنین سنجش توانمندی پرسنل در مقایسه با واحد های مشابه در ارگان های نظامی داخلی و یا ارتش های خارجی دیگر است . پس تا حدودی می توان بیان کرد که تیم های شرکت کننده ( در مسابقات بین المللی ) عموماً از بین کشور های دوست و یا هم پیمان ( و یا حداقل غیر متخاصم ) انتخاب می شوند و برای سنجش توانایی های تخصصی شان گرد هم می آیند . و همچنین حتی گاهی می تواند بیان گر همسویی کشور های شرکت کنند و حامل پیام های خاص برای ارتش های رقیب شان نیز باشند .
       
       
       
      تاریخچه :
      می توان به نوعی اولین مسابقات نظامی ( با تاکید و اولویت دادن به پرسنل نظامی ) را به یونان باستان نسب داد . در رویدادی جشن گونه که عموما" ( و نه اختصاصاً ) پرسنل نظامی در آن شرکت می کردند تا آمادگی جسمانی و مهارت های کار با سلاح در رقابت با حریفان را بسنجند . در ادامه و ظهور امپراطوری روم باستان این نوع مسابقات چهره خشن تر و جدی تری به خود گرفت به گونه ای که مکان های اختصاصی مانند کلوزیوم (Colosseum) و همچنین شرکت کنندگان مخصوص بنام گلادیاتور (Gladiator) برای شرکت در آن تربیت می گردیدند .
      این مسابقات شرحی مفصل دارد ولی به اختصار : برگزاری آن در قرون مختلف تکامل یافته و عموماً شرکت کنندگان آن از بین سربازان قوای شکست خورده در جنگ با امپراطوری روم انتخاب می شدند و در بین خیل عظیم از این سربازان که در مسابقات محلی و ایالات های مستعمره روم برگذار می شد برگزیدگان ( که یقیناً تعداد کمی از آنان بودند) می توانستند آزادی خود را به دست آورند . ولی جنگجویانی نیز بودند که به خاطر بدست آوردن پول و یا شهرت نسبت به شرکت در این مسابقات خونین اقدام می کردند . این مسابقات که به خشونت بی پروا و ضد انسانی اش معروف گشته بود بدون فایده هم البته نبود . ( البته فواید آن از دید فرماندهان نظامی ) باید اشاره کرد که تمامی این مسابقات به نبرد های خونین تن به تن اختصاص نداشت بلکه اکثر این رویداد ها به باز سازی نبرد های روم در مقابل دشمنانش مختص می شد ( یقیناً آن نبردهای که در آن پیروز گردیده بودند تا خاطرات ، تکنیک های رزم و قهرمانان آن را مرور و زنده نگاه دارند ) عده ای از سربازان لباس های قوای دشمن را بر تن می کردند و سربازانی دیگر که نقش نیروهای رومی را داشتند با بکارگیری ارابه و اسب و سلاح های آن دوران در چندین پرده که گاهی تا چند روز نیز ادامه می یافت آن نبرد خاص را باز سازی می کردند . از نحوه یورش قوای مهاجم گرفته تا نبرد های تن به تن ، عبور از رودخانه ، یورش سواره نظام ، محاصره قلعه ها و یقیناً نمایش پیروز مندانه و دلاورانه ارتش رومی بر حریف خود !
       
      در عصر جدید ایده مسابقات نظامی بعد از پایان جنگ جهانی اول شکل گرفت . در سال 1919 پس از جنگ جهانی اول ، بازی های بین متفقین توسط شورای ورزشی نیروهای متفقین ژنرال جان پرشینگ سازماندهی شد و 1500 ورزشکار از 18 کشور را گرد هم آورد تا در 24 رشته ورزشی به رقابت بپردازند. این رویداد در Joinville-le-Pont فرانسه برگزار شد . و طی سالهای بعد در ماه مه 1946 ، پس از جنگ جهانی دوم ، شورای ورزشی نیروهای متفقین توسط سرهنگ هانری دبروس و پنج‌گانه المپیک توسط سرگرد رائول مولت احیا شد و در  7 تا 8 سپتامبر همان سال دومین بازی‌های بین متفقین در برلین (در المپیاستادیون , محل برگزاری بازی های المپیک 1936) برگزار شد .
       


      چند ماه بعد، با پایان دادن به شورای ورزش نیروهای متفقین ، سرهنگ دبروس و سرگرد مولت مسابقات ارتش های جهان (CISM) را در 18 فوریه 1948 تأسیس کردند . اعضای موسس آن بلژیک ، دانمارک ، فرانسه ، لوکزامبورگ و هلند بودند . در سال 1950، آرژانتین و مصر به عضویت آن درآمدند. در سال 1951 ایالات متحده به آن پیوست . در سال 1952 عراق ، لبنان ، پاکستان و سوریه و دو سال بعد برزیل به عضویت آن درآمدند . و همچنین کانادا در سال 1985 وارد آن شد . سپس در سال 1991 با پایان جنگ سرد سازمان رقیب پیمان ورشو کمیته ورزش ارتش متفقین (SKDA) با CISM ادغام شد و خبر از پیوستن 31 کشور و عضو جدید و سایر کشورهای مرتبط با بلوک شوروی را داد. این پیشرفت سریع منجر به رسمیت شناختن توسط نهادهای بین المللی از جمله IOC شد. قبل از سال 1995 CISM هر سال 15 تا 20 مسابقات جهانی را برگزار می کرد. از سال 1995  CISM هر چهار سال یک بار بازی های جهانی نظامی را که یک رویداد چند ورزشی است با شرکت نمایندگانی از ارتشهای 127 کشور دنیا سازماندهی می کند .
       
       

       
      رویدادها
      برگزاری مسابقات مرتبط با ارتش های جهان طیف متنوعی را در بر می گیرد و بلوک های سیاسی و جغرافیایی متعدد سعی در برگزاری رویدادهای مشابه زیادی جهت بالا بردن مهارت پرسنل خود دارند . اما به نوعی اهداف برگزاری این چنین مسابقاتی تنها به بالا بردن مهارت ها محدود نمی گردد . بلکه برپایی نمایشگاه های تخصصی تجهیزات تیراندازی و حتی ماشین آلات زرهی و تسلیحات انفرادی و البسه نظامی و ... در حاشیه این مسابقات بیان گر این است که این رویدادها مکانی است تا برنامه ریزان و دست اندرکاران نظامی کشور های مختلف به عرضه و کسب اطلاعات و سنجش آمادگی قوای نظامی پیرامونی خود اقدام نمایند .
       
      به برخی از این رویدادها می توان به اختصار اشاره کرد مانند :
      - مسابقات بین المللی پنج گانه ورزشی ( تیراندازی سرعت و دقت ، میدان موانع ، شنا ۵۰ متر با مانع ، دو صحرانوردی ۸ کیلومتر و پرتاب نارنجک )
      - مسابقات بین المللی نظامی پهپادی ارتش های جهان
      - مسابقات بین‌المللی نظامی غواصی در عمق
      - مسابقات بین‌المللی نظامی جهت یابی
      - مسابقات بین‌المللی نظامی بیاتلون زرهی روسیه
      - مسابقات سراسری امنیت سایبری در آمریکا
      و ...
       

      بازتاب و آثار
      برای بیان تاثیر حضور بین المللی تیم های نظامی و ترتیب دادن این چنین مسابقاتی منعکس کردن دیدگاه بعضی از تحلیل گران غربی شاید مفید باشد به عنوان نمونه :
      «واشنگتن فری بیکن» «جوزف هومیر» تحلیلگر امنیت ملی : روسیه و چین در نمایش قدرت به آمریکا قصد شرکت در یک بازی‌های بین‌المللی در آمریکای لاتین ( ونزوئلا ) تحت عنوان « تک تیرانداز مرز » را دارند . این  بازی‌های نظامی یکی از واضح ترین نشانه‌ها  از شکل گیری یک ائتلاف ضد ایالات متحده در آمریکای لاتین است. روسیه و متحدانش ( ایران و چین ) با حضور در این مسابقات نظامی در ونزوئلا در حال نمایش قدرت هستند . با عادی سازی تحرکات نظامی دشمنان ایالات متحده در دریای کارائیب ، ما در معرض خطر در آمریکای لاتین هستیم .
       
       
      در حال حاضر به نظر می رسد که برگزاری این گونه مسابقات در بین نیرو های نظامی منطقه ای و جهانی در حال افزایش هست . مسابقاتی که هم در رشته های عمومی ( آمادگی جسمانی و ورزشی ) و هم رشته های تخصصی ( تیر اندازی ، زرهی و توپخانه ، پهپادی و ... ) با حضور تیم های چندگانه به جدیت پیگیری می شود . قطعا انتخاب تیم های ورزیده در این گونه رقابت ها باعث افزایش اعتماد به نفس پرسنل و همچنین تبلیغات مثبت برای نیرو های نظامی ما نیز خواهد گردید  . همچنین برگزاری مسابقات کشوری و درون مرزی برای ما موجبات حس رقابت و افزایش انگیزش سازمانی را برای نیروهای مسلح ما در پی خواهد داشت . انشالله 
       

       
       
       
      بن پایه :
      https://www.milsport.one/cism/members-nations
      https://www.ilsf.org/about/recognition/cism/
      https://armedforcessports.defense.gov/CISM/Military-World-Games/
      https://en.wikipedia.org/wiki/Colosseum
      https://freebeacon.com/national-security/iran-russia-china-to-run-war-drills-in-latin-america/
       
      گرد آوری جهت انجمن میلیتاری
       
       
    • توسط mehdipersian
      شناور شهید باقری به بالگرد، موشک و پهپاد مجهز خواهد شد 
      فرمانده نیروی دریایی سپاه:

      شناور شهید باقری که در آینده ساخت آن به اتمام می‌رسد، علاوه بر داشتن یک ناوگروه در داخل خود، باند پرواز هم دارد که پهپاد می‌تواند از روی آن حرکت کرده و به پرواز درآید و در بازگشت هم می‌تواند بر روی آن بنشیند.
      شناور شهید باقری با ۲۴۰ متر طول و ۲۱ متر ارتفاع، مجهز به بالگرد، موشک و پهپاد است.
      این شناور به گونه‌ای در حال ساخت است که از روی عرشه آن حدود ۶۰ پهپاد می‌تواند پرواز کند و بنشیند.
      وستانیوز
       
  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.