Recommended Posts

[quote]رهبر معظم انقلاب اسلامی در اجتماع پرشور مردم قم:
[size=18][b] در شرایط «شعب ابی طالب» نیستیم؛ در شرایط «بدر و خیبر» هستیم[/b][/size]
دقيقا مي شود مصداق سخن رهبر ( جنگ بدر و خيبر) را در حال حاضر مشاهده كرد . مثال بسيار مهمي را زدند ايشان .تغيير دكترين نظامي را واقعا بايد جدي بگيريم.

[b]جنگ بدر[/b]
«بدر» روستای کوچکی میان مکه و مدینه بود که چند غزوه از غزوات پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم را به نام آن روستا خوانده‌اند و مهم‌ترین آنها جنگ بدر کبری بوده است.
جنگ بدر کبری در ماه رمضان سال دوم هجری بین مسلمانان و مشرکان مکه در سرزمین بدر رخ داد. دلیل اصلی این جنگ آن بود که مشرکان مکه [b]اموال مسلمانان مهاجر را مصادره کرده بودند[/b] و مسلمین مهاجر در شهر مدینه در تنگدستی و فقر به سر می‌بردند. از این رو وقتی رسول خدا خبر یافت کاروان تجاری قریش به سرپرستی ابوسفیان بن حرب از شام به مکه باز می‌گردد، [b]تصمیم گرفت با سپاه مسلمین به کاروان حمله ببرد و به تلافی اموال مصادره‌شده‌ی مسلمانان مهاجر، اموال و کالاهای بازرگانان قریش را مصادره کند[/b] تا بنیه مالی مسلمانان تقویت شود.
رسول خدا در دوازدهم ماه مبارک رمضان به همراه 313 تن از یاران خویش از مدینه بیرون رفت. سپاه اندک مسلمانان با 20 شمشیر و هفتاد شتر و اسب در هفدهم ماه رمضان در بدر فرود آمدند. پرچم سپاه مسلمین را نیز علی ابن ابیطالب علیه السلام بر دوش داشت.
از سوی دیگر ابوسفیان وقتی از حرکت مسلمانان آگاه شد، پیکی را به مکه فرستاد و کمک خواست. سران قریش هم بی‌درنگ با سپاهی نهصد و پنجاه نفری عازم بدر شدند. ابوسفیان با کشاندن کاروان به بیراهه، آنان را از خطر رهانید و به قریش پیام داد که به مکه بازگردند اما ابوجهل با آگاهی از تعداد اندک مسلمانان و عدم آمادگی آنان برای این رویایی بزرگ، قریشیان را به نبرد تشویق کرد.
سرانجام جنگ درگرفت و مسلمانان با وجود تعداد اندک‌شان، با امداد الهی بر قریش پیروز شدند، هفتاد تن از آنان را کشتند و هفتاد تن را به اسارت گرفتند. ابوجهل و حنظله پسر ابوسفیان نیز در میان کشتگان بودند.
در جنگ بدر، حضرت علی علیه السلام پایمردی‌های بسیار کرد و در پیروزی مسلمانان سهم زیادی داشت، به طوری که گفته می‌شود 36 تن از مشرکان در آن نبرد به دست او کشته شدند.
در این جنگ، 14 تن از مسلمانان به شهادت رسیدند.

منابع:
المغازی، ‌ج 1؛ سیره ابن هشام، ج؛ معجم البلدان، ج 1؛ تاریخ طبری، ‌ج 2
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
[b]جنگ خیبر[/b]
با استقرار حکومت اسلامی در مدینه، یهودیان دشمنی خود را با اسلام و پیامبر و مسلمانان به شکل‌های گوناگون نشان می‌دادند. یهودیانی که در مدینه و اطراف آن ساکن بودند، به دلیل پیمان‌شکنی و توطئه، از سوی پیامبر اکرم به عواقب ناگواری نظیر اعدام، آوارگی و تبعید از مدینه گرفتار شدند و برخی از آنها در منطقه‌ای به نام خیبر و وادی القری که جلگه وسیع و حاصلخیزی در 32 فرسخی شمال مدینه است، سکونت گزیدند.

با این حال، بعضی اقدامات یهودیان که منجر به حوادثی چون جنگ احزاب شد و نیز [b]احتمال همدستی آنها با کسری و قیصر، پیامبر را بر آن داشت که هرچه زودتر آتش فتنه آنها را برای همیشه خاموش کند. به همین جهت دستور حمله به سوی دژهای یهودیان را صادر کرد،[/b] فردی به نام غیله لیثی را جانشین خود در مدینه قرار داد، پرچم سفیدی به دست حضرت علی علیه السلام داد و همراه مسلمانان عازم خیبر شد.

لشگر مسلمانان 1600 نفر بود که 200 سواره‌نظام داشت. پیامبر هنگامی که به سرزمین خیبر رسید، این‌گونه دعا کرد: « ای خدای آسمانها و آنچه در زیر آنها قرار دارد! ای خدای زمین‌ها و آنچه بر آنها سنگینی افکنده است! از تو خوبی این آبادی و خوبی ساکنان آن و خوبی هر آنچه را که در آن هست می‌خواهیم و از بدیهای این آبادی و ساکنانش و آنچه در آن است به تو پناه می‌بریم.»

روز اول و دوم، پیامبر برای فتح دژها به ترتیب ابوبکر و عمر را مأموریت داد ولی آنها بدون نتیجه به حضور پیامبر برگشتند. پیامبر فرمود:« فردا این پرچم را به دست کسی می‌دهم که خدا و پیامبر را دوست دارد و خدا و پیامبر نیز او را دوست دارند و خداوند این دژ را به دست او می‌گشاید. او مردی است که هرگز پشت به دشمن نکرده و از صحنه نبرد نمی گریزد.» صبحگاهان علی علیه السلام را احضار کرد و دست بر دیدگان دردناک او کشید و دردش را تسکین داد به طوری که علی علیه السلام تا آخر عمر به درد چشم مبتلا نشد.

علی علیه السلام روانه دژها شد درحالی که زره محکمی بر تن داشت و شمشیر ذوالفقارش را در دست گرفته بود. او مرحب خیبری و برادرش را به هلاکت رساند و چون سپرش را در حین نبرد از دست داده بود، در یکی از دژها را از جا کند و تا پایان جنگ، از آن به جای سپر استفاده کرد.
علی علیه السلام در این زمینه می‌فرماید: « من در قلعه را هرگز با نیروی بشری از جا نکندم، بلکه در پرتو نیروی الهی و با اتکاء به نفسی که آرامش ایمان و لقا‎‍ء الله در آن رسوخ کرده، این کار را انجام دادم.»

با دلاوری مسلمانان، دژهای هفتگانه خیبر که عبارت بودند از « ناعم، قموص، کتیبه، نسطاة، شق، وطیح، سلالم » یکی پس از دیگری فتح شد. در این نبرد جمع زیادی از دلاوران یهود به دست حضرت علی علیه السلام و سایر رزمندگان سپاه اسلام به هلاکت رسیدند، جمعی از مسلمانان از جمله محمود بن مسلمه انصاری به شهادت رسیدند و جمعی نیز مجروح شدند. تعدادی از زنان با اجازه پیامبر در جبهه حاضر شدند و به یاری مسلمانان و پرستاری از مجروحان جنگی پرداختند.
پس از پیروزی مسلمانان، غنائم میان آنها تقسیم شد و پیامبر همه یهودیان را از شبه جزیره تبعید کرد تا برای همیشه از قلمرو مسلمانان خارج شوند.

منابع:
مغازی واقدی، ج2، ص633
سیره ابن هشام، ج3، ص342
فروغ ابدیت، ج2، ص637
----------------------------------------------------------------------------------------------------------[/quote]
آفرین. خیلی خوشم اومد. ولی من یکی تا قبل از این صحبتها احتمال جنگ وسیع رو توی 9 ماه آینده خیلی پایین میدونستم. اما ظاهرا تحولات خیلی سرعت گرفتن و نمیشه آینده رو راحت پیشبینی کرد. اما این صحبتهای آقا نشون میده که درگیری نزدیکه. بروبچ خودشون رو آماده کنن. هیچکس از جنگ خوشش نمیاد. اما حالا که به اینجا رسیده ما که پایه ایم شدید.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
نه فرض شما استباه هست و ارتباط بین سرویس دهنده ناو و رادار و موشک ها بر قرار هست وگرنه امکان خیلی کارها از بین میره.

این سیستم ها که شما می گین بله درون ساخت هستن و کل سیستم رو خودشون کنترل می کنن اما به معنای این نیست که پل فرماندهی هیچ ارتباطی باهاش نداره .یه نمونه بگم فرضا این سیستم در یک رزمایش شرکت کرده و قراره به طرف هواگردی واقعی شلیک کنه در این شرایط سیستم این دستور رو از مرکز میگیره به این شکل که موشک و رادار کل کار رو انجام میدن و موشک هم شلیک میشه ولی قبل از برخورد و با برنامه ریزی قبلی موشک در هوا خودش نابود میشه.

همیشه ارتباط هست بین این سیستم ها و اصولا وظیفه سرور مرکزی این ناوها هماهنگی و کنترل کل بخش ها هست نه صرفا رابط کاربری.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]نه فرض شما استباه هست و ارتباط بین سرویس دهنده ناو و رادار و موشک ها بر قرار هست وگرنه امکان خیلی کارها از بین میره.

این سیستم ها که شما می گین بله درون ساخت هستن و کل سیستم رو خودشون کنترل می کنن اما به معنای این نیست که پل فرماندهی هیچ ارتباطی باهاش نداره .یه نمونه بگم فرضا این سیستم در یک رزمایش شرکت کرده و قراره به طرف هواگردی واقعی شلیک کنه در این شرایط سیستم این دستور رو از مرکز میگیره به این شکل که موشک و رادار کل کار رو انجام میدن و موشک هم شلیک میشه ولی قبل از برخورد و با برنامه ریزی قبلی موشک در هوا خودش نابود میشه.

همیشه ارتباط هست بین این سیستم ها و اصولا وظیفه سرور مرکزی این ناوها هماهنگی و کنترل کل بخش ها هست نه صرفا رابط کاربری.[/quote]

جناب فتح اتفاقا شما اشتباه ميكنيد همانطور كه عرض كردم ورودي اين سيستم اطلاعات راداری است و این که دستور آتش صادر بشود یا نه از طرف مركز صادر ميشه و اين دستوری نیست که از خارج بشه به سیستم اعمال کرد .سیستم اطلاعات ورودی رو پردازش و برنامه ریزی مقابله با یک هدف توسط [b]اپراتور [/b]انجام میشه و صرفا تایید از مرکز دریافت میشه! فقط تاييد مقابله يا عدم مقابله از مركز دريافت ميشه همانطور كه قبلا گفتم از طريق سرور فقط اطلاعات خروجي به پل فرماندهی ارسال میشه تا فرمانده تصمیم لازم جهت مقابله رو بگیره و دستور لازم رو بده تا اپراتور به سیستم اعمال کنه و اين موضوع در مورد ناوهای امريكايي هم صادقه پس شما به هیج نحوی نمیتوانید دستور خودتون رو از خارج به این سیستم وارد کنید چون همانطور که عرض کردم ورودی از رادار است و [b]تنها ورودی نهايي غیر از آن برنامه ریزی و فرمان اپراتور [/b]است

لطفا در مورد هدف قرار دادن ناو اسرائیلی توسط حماس منبعی ارائه کنید

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
عرض شد ارتباط هست حالا شما فکر کنید نیست اما خود سیستم رادار و..... هم دارای سیستم کامپیوتری هستن.

در مورد حماس هم خیلی وقت پیش بود و توی خبرها وبود کلا من آدم فراموش کاری هستم و همه چیز یادم میره فکرکنین دروغ گفتم.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]عرض شد ارتباط هست حالا شما فکر کنید نیست اما خود سیستم رادار و..... هم دارای سیستم کامپیوتری هستن. [/quote]

بنده همچین فکری نکردم بزرگوار.آنچه که گفتم این بود که [b]ورودی سیستم پدافندی از سیستم های راداری است[/b] . اطلاعات هر دو رادر این ناوشکن در سیستم یکپارچه پردازش میشود و هر کدام به صورت مستقل سیستم پردازشی ندارند. برنامه ریزی برای مقابله توسط اپراتور و دستور مقابله از طرف فرمانده! و اینکه نمیتوان اطلاعاتی از خارج به عنوان ورودی به این سیستم وارد کرد چون ورودی ها تعریف شده هستند و مشخص!

مثالی میزنم مثلا سامانه ای مثل بوک ام 1 دارای واحد مدریت و فرماندهی است مثل بسیاری از سیستم های پدافندی

اطلاعات ورودی از رادار پیش اخطار وارد سیستم میشه پردازش میشه و به واحد فرماندهی مخابره واحد فرماندهی با توجه به اطلاعات دستوری به اپراتور واحد پرتابگر صادر میکنه و آن با برنامه ریزی با توجه به سرعت و ارتفاع هدف موشک رو در زمان معین شلیک میکنه پس در حقیقت ورودی از یکجا است و ارتباط با سایر سیستم ها صرفا در جهت دستور برای مقابله و هماهنگی است نه ورود اطلاعات!

در این ناو هم ارتباط هست اما ورودی به رادار ها محدود شده و پل فرماندهی فقط بر اساس خروجی ها دستور صادر میکند!

البته بنده تاکیدی بر درست بودن حرفم ندارم هر انچه باید میگفتم .....گفتم!!


[quote]در مورد حماس هم خیلی وقت پیش بود و توی خبرها وبود کلا من آدم فراموش کاری هستم و همه چیز یادم میره فکرکنین دروغ گفتم.[/quote]

به هیچ عنوان همچین فکری نکردم! فقط از شما خواستم منبعی ارائه کنید چون خودم چیزی پیدا نکردم همین!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
این مربوط به سیستم باک و سیستم های قدیمی هست که سیستم دفاع شبکه ای اصولا معنایی نداشت اما در ناوهای جدید و کلا در ابزارهای جدید این شبکه بر تمام سیستم ها حاکم شده و در عین حال در ناو کل سستم ها مجتمع هستن و در پل فرماندهی کنترل میشن.

اون خبر هم یادم هست خیلی وقت پیش بود ولی پوشش چندانی پیدا نکرد و تنها در حد ضغیفی بود پوشش اون.البته موشکی که برخورد کرده بود شاید در اندازه نور و نصر نبود و خسارت فراوانی وارد نکرده بود شاید با کوثر این اتفاق افتاده بود ولی برای ما نفس موشک خوردن مهم هست اونم بعد از تجریه لبنان برای اسرائیل که دیگه نمی تونه ادعا کنه رادارم خاموش بود.

توی این مورد هم سیستم ها اصلا نفهمیده بودن.

یه موردی هم در نظر نگرفتن دوستان امکان رادار گریز کردن موشک های کروز خودمون و یا عملیات همزمان جنگ الکترونیک و اختلال و..... هست.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]این مربوط به سیستم باک و سیستم های قدیمی هست که سیستم دفاع شبکه ای اصولا معنایی نداشت اما در ناوهای جدید و کلا در ابزارهای جدید این شبکه بر تمام سیستم ها حاکم شده و در عین حال در ناو کل سستم ها مجتمع هستن و در پل فرماندهی کنترل میشن. [/quote]

جناب فتح در جدیدترین سیستم های ساخت روسیه این قضیه صدق میکنه مثلا اس 400 و بسیاری از سیستم های روز غربی و شرقی

اما در مورد شبکه شدن این شبکه شدن از طریق اطلاعات پردازش شده خروجی صورت میگیره! همانطور که سامانه ای مثل بوک بر خلاف تصور شما میتواند با سامانه های دیگر روسی مثل تور ام 1 به تبادل اطلاعات عملیاتی بپردازند و شبکه دفاعی ایجاد کنند اما همانطور که عرض کردم با اطلاعات پردازش شده خروجی است نه ورودی های سیستم! چون هر سیستم به تنهایی ورودی مشخصی دارد

در مورد این که در ناو ها سیستم ها مجتمع هستند همانطور که عرض کردم واحد ها به صورت جداگانه سیستم پردازشی دارند و تنها سرور اطلاعات خروجی این واحد ها رو به پل فرماندهی منتقل میکنه تا دستورات صادر بشه و اطلاعات ورودی از منابع مستقل است نه پل فرماندهی! یک نمونه سونار این ناوشکن MFS-7000 که ورودی مشخصی دارد و سیستم پردازش مستقلی! و یا سیستم هدایت الکترواپتیکی سری 2500 این ناوشکن که باز سیستم پردازش مستقلی دارد ولی اطلاعات خروجی رو به پل فرماندهی منتقل میکنه و اون وظیفه صدور دستور و به نوعی هماهنگ کردن رو ایفا میکند نه ورود اطلاعات. بحث ما بر سر ورود اطلاعات از خارج به سیستم است!این زمانی محقق میشود که سیستم های ناو ورودی متعددی داشته باشند که همچنین چیزی وجود ندارد و هر ورودی کاملا مشخص شده

نمایی از واحد کنترل پدافند هوایی ناو انگلیسی
[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/article-1190481-0531861B000005DC-450_634x414.jpg[/img]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
به هر حال من گفته های شما رو نمی تونم قبول کنم چون واقعیت ها غیر از این رو نشون میده در مورد پهباد هم کنترل ما فراتر از اون چیز هست که شما فکر میکنین.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]به هر حال من گفته های شما رو نمی تونم قبول کنم چون واقعیت ها غیر از این رو نشون میده در مورد پهباد هم کنترل ما فراتر از اون چیز هست که شما فکر میکنین[/quote]

من نمیدانم کدام یک از بخش های صحبت های من با واقعیت هم خوانی ندارد! شما بگویید

در بحث آرکیو 170 بنده هیچ فکری نکردم فقط مثالی زدم از این که در این پرنده چند ورودی هست مثلا اطلاعات ماهواره ای و دستوراتی که برای عملکرد های خاصی است و ما از طریق همین ورودی دستوری به اون اعمال کردیم این چیزی بود که بنده عرض کردم و به این دلیل بود که برای هک شما باید ورودی به سیستم داشته باشید اما وقتی در سیستمی ورودی مشخص است(رادار) این کار امکان پذیر نیست

در مورد سیستم پدافندی ناوشکن انگلیسی این واحد کنترل پدافند به صورت مستقل با اپراتور
[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/article-1190481-0531861B000005DC-450_634x414.jpg[/img]
و این هم نمایی از پل فرماندهی
[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/Hms_Daring_03.JPG[/img]

با کمی تحقیق در مورد سیستم پدافندی این ناوشکن به مطالبی که بنده عرض کردم خواهیم رسید. یعنی ورودی ابتدایی از دو رادار و یک ورودی نهایی که توسط [b]اپراتور[/b] وارد سیستم میشود و در حقیقت [b]اعمال دستور واحد فرماندهی[/b] است. پس ما نمیتوانیم اطلاعات دیگری به این سیستم وارد کنیم چون ورودی ها مشخص است! ایا واقعیت غیر از این است؟
هیچگاه اطلاعات ورودی از پل فرماندهی نیست. وظیفه پل فرماندهی مشخص است تصمیم گیری نهایی و دادن دستور نه ورود اطلاعات. برنامه ریزی سیستم برای مقابله مناسب با هدف هم توسط اپراتور صورت میگرید.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
حق با گوبلز هست ... icon_rolleyes

منطقی ترش رو اولا ایشون میگه
دوما علمی ترش که درز پیدا کرده تو محافل رو ایشون میگه

برای تحت تاثیر قراردادن این دست ناوها به اون صورتی که مثلا پهپاد رو قرار داد شما باید خروجی ش رو تحت تاثیر قرار بدی .... خروجی چیه ؟ موشک ، یا وسایل نبرد الکترونیکی و .... که واسه ضدجنگ الکترونیکی استفاده میکنه یا اینکه نفوذی داشته باشی روی ناو

با دنیای بیرون فقط از چند طریق اونم فقط برای هماهنگی و گرفتن دستورات مرتبط هستند این قبیل ناوها ، نه این ناوها ، بقیه ناوها

تا الان کسی شنیده ، مثلا یه ناوشکن روسی رو از مسکو شلیک کنند موشکشو ؟؟؟ نچ !

دستور شلیک اینا ولی میشه یه کاریش کرد !! که اونم تو شرایط جنگی تمامی تصمیمات برعهده مسئول ناو هست و میتونه هرکاری که صلاح میدونه انجام بده و بعد از پایان شرایط جنگی تازه گزارش کردن و تحلیل اقدام شون مدنظر قرار میگیره



ضمنا گوبلز جان نکته خوبی فرمودند ، پهپاد یه چیز دیگه س کلا ! کلی فرامین میده بیرون و میاره داخل ! یعنی این پوت اوت پوت بالا و مستمری داره برای همین هست همه میخوان هوش مصنوعی رو اونقد گسترش بدن که عین یه خلبان واقعی خودش بره کارها رو انجام بده و برگرده و حداقل ارتباطات رو داشته باشه با دنیای بیرون


البته ما که چیزی بارمون نیست از این مسایل ولی خوب لذت بردیم گوبلز جان
[color=red]
پی نوشت : با توجه به مباحث به این حس رسیدم که دوستان عزیزم ، فقط به نوع موشک های ما و ناوهای اونها دقت کردند و این میگه میزنیم اون میگه نمیشه بزنیم

دوستان دقیقا بحث چیزی ورای این هست !

امریکا حاضره کلی طعمه بزاره و از دست بده واسه اینکه بفهمه مرکز ثقل نیروهای موشکی ساحل به دریا کجاست ؟ البته من معتقدم قطعا اسیب پذیرترین نقاط جغرافیایی رو انتخاب کرده و سعی داره بفهمه اونجا خبری هست از موشک یا خیر؟
که اگر باشه و به قول یکی از دوستان دویست تا موشک !!! به سمت ش شلیک بشه به راحتی میتونه مراکز اختفای موشکی رو بفهمه چرا که هرچقدرم تونل و ذخیره سازی مهمات باشه فقط کافیه نقطه رو بفهمند اونقد نقطه به نقطه میزنند که کلا شخم زده بشه

بعد چی ؟ بعد نیرو میفرستند و اون وقت به صورت اریل شارونی وارد نبرد با موشکی ما میشن

پس دقت کنید

ایران محدودیت شلیک از نقاط رو داره و دشمن ما هم دنبال این هست کمترین اسیب رو ببینه ، پس طبعا اونطور نیست که تو ذهن خیلیا جا افتاده قضیه[/color]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
من یه پیش بینی میکنم : ایران چیزی رو رو میکنه که قضیه مثل چند سال پیش با بهت جهان و تصمیم به تفکر بیشتر دشمن همراه میشه احتمالا !

هنوز شهید تهرانی مقدم خون ش خشک نشده ... درسته فراموشش کردیم همه مون ، مثل هزاران حادثه دیگه تو کشور که بعد یه مدت فراموش میشه

ایران کافیه یک سلاح جدید یا قابلیت خوب معرفی کنه ، حتی اگر جنگ منتفی هم نشه تاثیر وحشتناکی داره

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]دوست عزیز برادره من شما اگه به حرفه من دقت کنی میبینی که بنده گفتم بهترین جنگنده ما که منظورم اف-14 بود که ماله ساله 1969-تا 70 هست که شما حساب کنی میشه 42 سال در ضمن ادم خوبه احترام بزرگترشو نگه داره[/quote]

من معذرت ميخوام ولي چي بگم ....! icon_rolleyes

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
شرایط عادی نیست امریکا و عربها خودشونو دارن برای یک جنگ اماده میکنند اما ایکاش ما میتونستیم ضربه اول رو بزنیم نه اونها

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote][quote]جناب گوبلز این ناوها دارای لینک های ارتباطی برای استفاده و برقراری ارتباط با ناتو ،‌خودشون و مراکز دیگه هستن و این سیستم ها هم روی سیستم های سرور اصلی ناو کار می کنن.
شما فکر می کنین اگر ما سیستم های وزارت دفاع رو هک کرده باشیم یکی با فلش رفته و اطلاعات رو منتقل کرده نه اصولا از همین روش استفاده شده.

جالبتر اینکه ویندوز این ناو ۲۰۰۰ هست که به شدت نا امن بود برای همین ویندوز ۲۰۰۳ جایگزین اون شد و الان هم باز به دلیل امنیت پایین با ویندوز ۲۰۰۸ دارن تعویض میشن که سرعت بالاتر، توان و سرعت پاسخگویی بهتر و سریعتری داره.
البته خوب ۱۰۰ درصد این ویندوز ناو دارای فایروالها و نرم افزارهای امنیتی خیلی قوی و در عین حال امنیت اون توسط خود میکروسافت پشتیبانی میشه و باگ نداره اما نفوذ به اون دور از ذهن نیست. [/quote]

جناب فتح بنده هرگز همچين فكری نكردم ! سیستم پدافند هوایی در این کشتی دو ورودی دارد که رادار های کنترل آتش و نظارت هوایی اون هستند و به غیر از این این سیستم هیچ ورودی دیگری ندارد یعنی ربطی به قول شما به سیستم سرور ناو ندارد چون ورودی رو از جای دیگری و به نحو دیگری میگیرن و با سیستم های ارتباطی ناو کاملا جدا هستند. با یک مثال توضیح بدم : در مورد آرکیو 170 مثلا ما توانسته ایم به کدهای فرمان اون دسترسی پیدا کنیم و اون رو به عنوان ورودی به این هواپیما بدیم در نتیجه عمل مد نظر ما صورت گرفته مثلا فرمان فرود! اما در سیستمی مثل Sea Viper ورودی اطلاعاتی است که از طریق رادار ها به دست میاد و توسط سیستم پردازش میشه و دستور نیست! و این سیستم مستقل از سیستم های دیگر ناو عمل میکند و فقط یک خروجی به سرور میدهد که تا در پل فرماندهی از وضعیت پدافند ناوشکن آگاه باشند. و هیچ وردوی از سرور ناو ندارد چون نوع خاصی از ورودی برای اون تعریف شده و اون هم اطلاعات راداری است .

[quote]حتی حماس همناو می زنه[/quote]

امكانش هست منبع اين صحبتتون رو قرار بدين؟ هدف قرار دادن ساعر اسرائیلی توسط حزب الله رو اطلاع دارم ولي در مورد حماس خير![/quote]



سلام جناب Goebbels :

شما گفتین ورودی این ناو اطلاعات راداری است که پردازش میشه خب من هم این سوال به ذهنم اومد که با توجه به بحث سفید کردن صفحه رادار در جنگ الکترونیک که خیلی وقت پیش ها نیروهای مسلح گفتن بهش دسترسی داریم میخام بگم با استفاده از همین تکنولوژی ها نمیخوام بگم بصورت 100 در100 بلکه بصورت محدود هم بتوینیم در اون اطلاعات ورودی مزاحمت هایی ایجاد کنیم اون موقع چه اتفاقی میفته ؟



به امید درخشش ایران و ایرانی در همه زمینه ها ... یا علی

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مطالب مشابه

    • توسط MR9
      با سلام
      آزمایش سامانه دریاپایه "lora"

      طبق اخبار منتشر شده ، صنایع هوا- فضای رژیم عبری (IAI) موفق شده تا آزمایشات سامانه تسلیحات توپخانه ای برد بلند ( Long-Range Artillery weapon system) خود را با موفقیت به اتمام رساند که این تستها ، عمدتاً بعنوان  بخشی از برنامه  تبلیغاتی و همچنین گسترش رزمی  که در نهایت منجر به خرید آن توسط IDF خواهد شد ، در نظر گرفته شده است . در این آزمایش ، یک تیر موشک از روی عرشه یک شناور غیر نظامی ، بسوی یک هدف در عمق دریا شلیک گردید . سامانه تسلیحاتی LORA ، در رده  راکتهای توپخانه ای تاکتیکی  برد بلند قرار دارد  که توسط بخش MALAM از صنایع IAI توسعه پیدا نموده  است .

      براساس اطلاعات موجود این سامانه برای انهدام اهداف در بردی فراتر از 400 کیلومتر و با دقتی در حدود 10 متر طراحی و از یک سکوی دریاپایه به مورد آزمایش قرار گرفت . به گفته تحلیلگران دفاعی ، گونه آزمایشی این سامانه راکتی به این دلیل از روی یک شناور غیر نظامی به سوی هدف شلیک گردید تا کارشناسان فنی قادر باشند تا کاراکترهای این سلاح را بطور کامل بررسی و تجزیه و تحلیل کنند . این سامانه رزمی ، از یک تریلر بعنوان پست فرماندهی و یک لانچر زمینی تشکیل شده و می تواند اهداف مورد نظر را در برد مشخص شده ، با دقت مورد اصابت قرار دهد  . در این تست رزمی ، سامانه های اصلی و جانبی و هم راکت شلیک شده ، با موفقیت عمل نموده و رضایت ناظران را برآورده کردند .

      بواز لِوی ، معاون اجرایی IAI و مدیر سیستم های تسلیحات راکتی این شرکت در این زمینه معتقد است :
      " این تست ، یکی از پیچیده ترین آزمایشات IAI در یک دهه گذشته بشمار می رود ، چرا که این رویداد ، یک طرح تمام عیار عملیاتی شامل ارزیابی نحوه مانور سامانه ، نحوه عملکرد در مرحله نهایی (ترمینال ) و همچنین دقت در انهدام هدف ، می گردید . وی تاکید نمود که  این سامانه به بلوغ خود نزدیک شده و یک ترکیب بسیار پیشرفته را برای کاربران احتمالی آن به ارمغان خواهد آورد .
      پی نوشت :
      علی الظاهر ، جمهوری اسلامی ایران ، تنها کشوری نیست که روی سامانه های موشکی تاکتیکی با دقت بالا مشغول کار هست !!!!
      صرفاً برای میلیتاری / مترجم  MR9
       
    • توسط Ahmad6644
      اندونزی به دنبال خرید 6 فروند جنگنده‌ی سوخو است
       
      مقامات اندونزی روز گذشته اعلام کردند که به دنبال خرید 6 فروند جنگنده‌ی روسی سوخوی SU-30 هستند. این قرارداد که در کنار نمایشگاه هوایی روسیه (MAKS-2007) و در روز اول آن منعقد شده است ارزشی در حدود 330 تا 350 میلیون دلار در برخواهد داشت. این جنگنده‌ها که تکنولوژی آنها به اواسط دهه‌ی 90 بازمی‌گردد، به صورت تدریجی و از سال آینده تحویل داده خواهند شد.

      منبع : AVIA.IR
  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.