Recommended Posts

مين‌هاي هوشمند براي صنايع دفاعي كشور با قابليت امنيت بالا توسط يك مخترع ايراني طراحي شد.

فرخ زرگريان، طراح اين مين هوشمند در گفت‌و‌گو با فارس گفت: هر نوع ميني را مي‌توان از طريق كنترل از راه دور و با هزينه كم آن هوشمند كرد و از همين طريق نيز مي‌توان آن را منفجر كرد.

وي افزود: با توجه به اين كه در ايران هر 2 الي 3 هفته يك بار يك مدليي مين ساخته مي‌شود اما قابليت اين مين طراحي شده را ندارند و اين ويژگي قابليت نصب آن در هوا، زير زمين و يا در آب است.

زرگريان تصريح كرد: فرد با فشار دادن يك كليد مين را منفجر كرد اما اين قابليت را دارد كه آن را چند سوئيچه كرد، كه اگر 4 سوئيچه، به معني داشتن 4 كليد تاييد كننده نصب شود در صورتي كه نفر چهارم اين كليد را فشار ندهد مين منفجر نمي‌شود.

من لینک فارسش رو پیدا نکردم:
http://www.rajanews.com/detail.asp?id=32711

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
نوواراسیسک، 23 تیر، خبرگزاری «ریا نووستی»/ "نیکلای ماکاروف" رییس ستاد کل نیروهای مسلح روسیه به خبرنگاران اطلاع داد که پرتاب بعدی موشک بالستیکی دریایی "بولاوا" به زودی انجام خواهد شد.

بعد از یک سری پرتاب های ناموفق، آزمایشات دریایی این موشک جهت انجام آزمایشات زمینی-آزمایشگاهی متوقف شدند.

ماکاروف گفت: تا پرتاب جدید اندک زمانی باقی مانده است.
منبع :
http://pe.rian.ru/defense_safety/operatsia/20090714/122337771.html

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
نوواراسیسک، 23 تیر، خبرگزاری «ریا نووستی»/ "نیکلای مارکوف" رییس ستاد کل نیروهای مسلح روسیه روز سه شنبه اطلاع داد که دومین پرتاب موشک بالستیکی "سینوا" به کوتاهترین فاصله ممکن به سوی میدان تیر "چیژا" با موفقیت انجام شد.

وی گفت: امروز دومین پرتاب موشک از زیر دریایی اتمی "بریانسک" از منطقه قطب شمال به سمت میدان تیر "چیژا" (در منطقه آرخانگلسک) انجام شد. پرتاب از نظر کلیه پارامترها با موفقیت صورت گرفت.


http://pe.rian.ru/defense_safety/operatsia/20090714/122338576.html

آقا عرشيا اين خبر رو تو هيچ خبرگزاري داخلي نديدم لذا از منابع معتبر خود روسها زدم البته با اجازه شما.

[color=blue]در تاپيك اخبار نظامي منطقه و جهان ادغام شد
ارشيا[/color]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote] و اين ويژگي قابليت نصب آن در هوا، زير زمين و يا در آب است[/quote]

ببخشيد من يه خورده اطلاعاتم در مورد مينها كمه مين در هوا چه جوريه؟

[quote]فرد با فشار دادن يك كليد مين را منفجر كرد [/quote]

اين كه ديگه مين هوشمند نميشه؟ :mrgreen: :mrgreen:

[color=blue]اگر آقا سعيد صلاح ميدونن منتقل بشه[/color]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]فرد با فشار دادن يك كليد مين را منفجر كرد [/quote]

این می شه بمب کنترل از راه دور.



[quote]ببخشيد من يه خورده اطلاعاتم در مورد مينها كمه مين در هوا چه جوريه؟ [/quote]

منم نمی دونم والله!!شاید منظورت مینی هست که در هوا(جهنده)منفجر می شه.

مین هوشمند تا اونجایی که امریکایی ساختن اینه که محدوده وزنیش با وزن سربازان یکیه و دیگری هم اینه که اگه تا مثلا 2-4 سال منفجر نشه مین خود به خود می ترکه.ولی خوب اینم سیستم بدی نیست....شانس زنده موندن غیر نظامی ها 4 برابر می شه...

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بله بنظرم اختراع خوبی کرده. هرچند اختراع نیست باید بگم طراحی خوبی کرده و دستشون درد نکنه.
فکر کنم منظور از هوا روی سطح باشه نه؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سلام
جون داداش دیگر خبر دار شدی من اینو در تایپیک اخبار نظامی ایران نوشتم!!!!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
والا منم بعضي از تيكه هاي خبر رو نفهميدم- دوستان گروه اجتماعي مصاحبه رو گرفته بودن، به زور دادن امنيتي دفاعي !!! به نظرم كه تناقض و ابهام زياد داره صحبت هاي مخترع مين

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=darkblue][quote]به قول دوستان اينكه ديگه هوشمند نيست!!! :mrgreen:
[/quote]
مشکل اینه که اصلا این دیگه مین نمیشه...مبشه بمب کنترل از راه دور...(مین هوشمند! :mrgreen: )
شاید هم اشتباه میکنیم و اصل قضیه چیز دیگه ای باشه...![/color]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مسکو، 24 تیر؛ خبرگزاری «ریا نووستی»/ یک مقام عالیرتبه آگاه در ساختارهای اطلاعاتی روسیه روز چهارشنبه به «ریا نووستی» اطلاع داد که منطقه قطب شمال که از آنها زیر دریایی های استراتژیکی اتمی روسیه روز سه شنبه دو پرتاب موشک انجام داده اند، ابزار هشداردهی پرتاب موشکی آمریکا و پیمان آتلانتیک شمالی" ناتو" را کاملا غافلگیر کرده است.

دو فروند زیر دریایی اتمی استراتژیکی روسیه به نام های "یکاترینبورگ" و "بریانسک" طی روزهای 13-14 جولای از منطقه قطب شمال اقدام به پرتاب موشکهای بالستیکی آموزشی، جنگی مدل "ار اس ام-54" کردند.

این مقام آگاه گفت: بدون شک سیستم های سپر ضد موشکی این پرتاب های را ثبت کرده اند، اما برای آنها منطقه انجام پرتاب ها کاملا غیر منتظره بود.

وی توضیح داد که منطقه آرکتیک که زیردریایی های روسی از آن اقدام به پرتاب های موشکی کرده بودند، پوشیده از یخ است و برای ردیابی مسدود بود. در نتیجه آمریکایی ها اطلاعات عملیاتی و فوری از محل استقرار زیر دریایی های اتمی روسیه در اختیار نداشتند.

وی گفت: سیستم کشف و رویت آمریکا مانند سپر ضد موشکی نمی توانند محل استقرار زیر دریایی ها را در زیر یخ های آرکتیک ردیابی کنند.

به گفته وی منطقه یخ زده آرکتیک اجازه می دهد که تا اندازه محسوسی مدت زمان پرواز موشک ها تا اهداف کاهش یابد و از دید سیستم های ردیابی نیز محفوظ باقی می ماند.

منبغ : http://pe.rian.ru/defense_safety/operatsia/20090715/122347339.html

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دوست عزیز ارسال خبر ار ریانوستی ممنوع است! تکرار نشود.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مسکو، 26 تیر، خبرگزاری «ریا نووستی»/ سخنگوی وزارت دفاع روسیه اعلام کرد زیر دریایی اتمی "دمیتری دونسکوی" روز 15 ژوئیه موشک "بولاوا" را از دریای سفید شلیک کرد ولی موشک از مسیر خود منحرف و به علت اشکال فنی در جو منفجر شد.

سخنگوی وزارت دفاع روسیه خاطرنشان کرد هئیتی از منخصصین برای تحقیق درباره علت این حادثه تشکیل شده است. تاکنون چند مورد آزمایش موشکهای "بولاوا" با شکست مواجه شده است.

در دسامبر 2008 موشک "بولاوا" از زیردریایی "دمیتری دونسکوی" از دریای سفید به سوی منطقه کورا در کامچاتکا (خاور دور روسیه) شلیک شد که این موشک نیز در جو منفجر شد، در آن زمان وزارت دفاع روسیه اعلام کرد مشکل فنی در جدا شدن طبقات موشک از یکدیگر عامل انفجار آن بوده است و اعلام کرد آزمایش این موشکها در تابستان 2009 ادامه خواهد یافت.

موشک "بولاوا" که ناتو آن را با نام "اس اس- ان اکس-30 " می شناسد 8000 کیلومتر برد دارد و می تواند بین 6 تا 10 کلاهک هسته ای را با خود حمل کند. این موشک از دور هدایت می شود و قرار است از آن برای مجهز کردن نسل چهارم زیردریایی های هسته ای روسیه از کلاس "بوره" استفاده شود. این نوع زیردریایی ها در کارخانه کشتی سازی سیویرادوینسک ساخته می شوند.

منبع : http://pe.rian.ru/defense_safety/operatsia/20090717/122371991.html

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
جالب بود. اما زيبا ترين كلاشي كه ديدم رو در امضاي اينجانب مشاهده كنيد. محشره؟ نه؟ :mrgreen:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مطالب مشابه

    • توسط MR9
      با سلام
      آزمایش سامانه دریاپایه "lora"

      طبق اخبار منتشر شده ، صنایع هوا- فضای رژیم عبری (IAI) موفق شده تا آزمایشات سامانه تسلیحات توپخانه ای برد بلند ( Long-Range Artillery weapon system) خود را با موفقیت به اتمام رساند که این تستها ، عمدتاً بعنوان  بخشی از برنامه  تبلیغاتی و همچنین گسترش رزمی  که در نهایت منجر به خرید آن توسط IDF خواهد شد ، در نظر گرفته شده است . در این آزمایش ، یک تیر موشک از روی عرشه یک شناور غیر نظامی ، بسوی یک هدف در عمق دریا شلیک گردید . سامانه تسلیحاتی LORA ، در رده  راکتهای توپخانه ای تاکتیکی  برد بلند قرار دارد  که توسط بخش MALAM از صنایع IAI توسعه پیدا نموده  است .

      براساس اطلاعات موجود این سامانه برای انهدام اهداف در بردی فراتر از 400 کیلومتر و با دقتی در حدود 10 متر طراحی و از یک سکوی دریاپایه به مورد آزمایش قرار گرفت . به گفته تحلیلگران دفاعی ، گونه آزمایشی این سامانه راکتی به این دلیل از روی یک شناور غیر نظامی به سوی هدف شلیک گردید تا کارشناسان فنی قادر باشند تا کاراکترهای این سلاح را بطور کامل بررسی و تجزیه و تحلیل کنند . این سامانه رزمی ، از یک تریلر بعنوان پست فرماندهی و یک لانچر زمینی تشکیل شده و می تواند اهداف مورد نظر را در برد مشخص شده ، با دقت مورد اصابت قرار دهد  . در این تست رزمی ، سامانه های اصلی و جانبی و هم راکت شلیک شده ، با موفقیت عمل نموده و رضایت ناظران را برآورده کردند .

      بواز لِوی ، معاون اجرایی IAI و مدیر سیستم های تسلیحات راکتی این شرکت در این زمینه معتقد است :
      " این تست ، یکی از پیچیده ترین آزمایشات IAI در یک دهه گذشته بشمار می رود ، چرا که این رویداد ، یک طرح تمام عیار عملیاتی شامل ارزیابی نحوه مانور سامانه ، نحوه عملکرد در مرحله نهایی (ترمینال ) و همچنین دقت در انهدام هدف ، می گردید . وی تاکید نمود که  این سامانه به بلوغ خود نزدیک شده و یک ترکیب بسیار پیشرفته را برای کاربران احتمالی آن به ارمغان خواهد آورد .
      پی نوشت :
      علی الظاهر ، جمهوری اسلامی ایران ، تنها کشوری نیست که روی سامانه های موشکی تاکتیکی با دقت بالا مشغول کار هست !!!!
      صرفاً برای میلیتاری / مترجم  MR9
       
    • توسط Ahmad6644
      اندونزی به دنبال خرید 6 فروند جنگنده‌ی سوخو است
       
      مقامات اندونزی روز گذشته اعلام کردند که به دنبال خرید 6 فروند جنگنده‌ی روسی سوخوی SU-30 هستند. این قرارداد که در کنار نمایشگاه هوایی روسیه (MAKS-2007) و در روز اول آن منعقد شده است ارزشی در حدود 330 تا 350 میلیون دلار در برخواهد داشت. این جنگنده‌ها که تکنولوژی آنها به اواسط دهه‌ی 90 بازمی‌گردد، به صورت تدریجی و از سال آینده تحویل داده خواهند شد.

      منبع : AVIA.IR
  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.