امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

[quote]مثل همین ار پی جی7 که مشابه در ارتش امریکا نداشت.[/quote]
یکی از مدل های مشابه در ارتش آمریکا، M72 LAW بوده است.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]شرمنده یکم بحث سیاه و سفید شده است
واقعیت این است شاه نه سفید است نه سیاه
اون هم یک آدمی بود با کارهای خوب و بد
متاسفانه یه عده او را به عرش می برند یک عده شیطان می نامندش

ولی نظر من این است که شاه هر که بود از شاهان قاجار بهتر بود
ما در زمان های قاجار هم همه ی نکات بد شاه را داشتیم ولی هیچ یک از کارهای شاه را نکرده اند
بحث من خوب بودن یا بد بودن نیست
بهتر است با یک غوره ترش و با یک کشمش شیرین نکنیم[/quote]
مرسی حرف حساب

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر


در بعد نيروي هوايي با آموزش هاي عالي نظاميان ، بهترین استفاده از این ابزار به عمل اومد.نمونشو هم میشه در زمان جنگ دید


قبول. ولي سرنوشت جنگ ما، فقط تو يكي دو سال اول تو آسمون‌ها رقم مي‌خورد. بعد از اون، همه‌ي بار جنگ روي دوش زميني‌ها بود! اون هم نه نيروي زميني ارتش كه نصفي‌شون با شاه فرار كرده بودن بزرگوارايي مثل صياد شيرازي مونده بودن كه ساختار ارتش رو نگه دارن و هر روز از يه گوشه‌اش، يه خائن گير مياوردن!


اين هم قبول. ولي اين وطن‌دوستي، تا قبل از انقلاب كجا رفته بود؟ زماني كه طي هر جنگ، يه قسمت از خاك ايران به چنگ دشمن مي‌افتاد؟ زماني كه با ارتش نيرومند رضا شاه، حتي دو ساعت هم نتونست در برابر نيروهاي انگليسي يا شوروي مقاومت كنه! اون زمان، اين وطن‌دوستي‌ها كجا بود؟
مسلماً انگيزه‌ي همه، دفاع از انقلاب نبود. خيليا هم به خاطر وطن‌شون رفتن. ولي اول كيا رفتن كه اين جماعت رو شير كردن؟ اين جماعت از اولش اومدن جبهه؟ از اولش اومدن تو خرمشهر؟ اومدن تو كردستان و جلوي كومله‌ها وايستادن؟‌ جلوي منافقين ايستادن؟
برين وصيت‌نامه‌ي اين بيشترايي كه فرمودين رو يه بار مطالعه بفرمايين. ببينين چند درصدشون، تو وصيتنامه‌شون، ذكر كردن كه پشتيبان انقلاب و امام باشين! نكنه اين عزيزان هم به خاطر حفظ حكومت شاهنشاهي جنگيدن؟! نكنه اين شيرمردي‌ها رو شاه بهشون ياد داده بود؟ شاه ياد داده بود كه عباس دوران، بكوبه به ساختمون اجلاس بغداد؟ يا به بروجردي ياد داد كه چطور بزرگترين نيروي چريكي كردي رو تو كردستان به پا كنه؟ يا به متوسليان ياد داد كه از 50 نفر، چطور پايه‌گذاري يه تيپ رو آغاز كنه؟
موارد بسياره. اگه دوست دارين كه خودتون رو گول بزنين و مثلاً‌ دلاوري‌هاي همت رو بذارين به پاي اون دو سال خدمت سربازي (كه نصفش رو تو زندون سپهبد ناجي سپري كرد)، بحثي نيست! مختارين هرطور كه دوست دارين در اين زمينه فكر كنين. ولي اگه حقيقتاً دنبال حقيقتين، يكم منصف‌تر هم باشين!
بسیاری از همین سربازان و خلبانان آن زمان بودند که این حماسه های زمان جنگ را آفریدند و آن ها چه در زمان شاه و چه در زمان انقلاب , بیشتر به خاطر وطنشان می جنگیدند نه صرفاّ انقلاب



خب این خاصیت انقلابه یعنی اگه این حرفا توی وصیت نامشون نبود من تعجب می کردم وقتی یه ملت بر ضد حاک انقلاب میکنند بعدش برای حفظش حاضرن جونشون رو بدن ولی موضوع اصلی اینه که ایا این مردم هنوزموجود دارن ؟؟ یا همون هایی که شهید شدن بودن ؟؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
یکی پیدا نمیشه از نیروهای ارتش در زمان شاه عکس داشته باشه ؟ عکس های قدیمی از رژه ها - یگان ها - کماندوها - رزمایش ها !!!!!!!!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
تقدیم بهColonelShak.....................http://en.wikipedia.org/wiki/File:IIAF_F-4D_Phantom_II-brake_chute.jpg[/url]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
برای جناب کلنل شیک....مانور ایران و آمریکاhttp://aerospacetalk.ir/vb/showthread.php?t=41396[url][/url]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
باز خوبه طرف چهار تا جنگنده خرید و گرنه نیروی هوایی کلا به فنا میرفت تا الان

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name="SAEID"][quote]

دوست من شما یک موضوع مهم رو در بررسی شرایط امروز و قبل از انقلاب فراموش کردید و ان ساختار جامعه جهانی هست. در قبل انقلاب تا سال 1991 ساختار جهانی دو قطبی اشتی ناپذیر بود و تقریبا همه کشورها جزئی از دو قطب شرق یا غرب بودند به دو صورت تحت نفوذ (یا به عبارتی متحد یک طرفه) و دیگری وابسته مثل وابستگی صنعتی و اقتصادی. ایران جزو گروه اول قرار گرفته بود بعد از سرکار امد دولت زاهدی و میتوان گفت به بالاترین جایگاه روابط فی مابین بین یک کشور ابرقدرت با یک کشور قدرت منطقه ای رسید و در این شرایط حتی اگر امریکا مخالفت نکند عقل حکم میکند که با مرکز قطب دشمن که هر لحظه امکان داشت این دشمنی به جنگی جهانی تبدیل بشه روابط گسترده نداشته باشیم و خرید تسلیحاتی ازش انجام ندهیم چرا که در زمان جنگ به فرض اگر هواپیمای روسی میخریدیم روسیه از ما پشتیبانی قطعات و تسلیحات نمیکرد.

ولی در سطح پائینتر ایران با کشورهای بلوک شرق هم روابطی داشت مانند احداث کارخانه تراکتورسازی تبریز توسط رومانی یا خرید تسلیحات غیر راهبردی از شوروی مثل زو23 یا ار پی جی7 و حتی نفربرهای بی تی ار60 که خرید چنین تسلیحاتی یکی به دلیل وابسته نشدن بود و دیگری اینکه بعضی سلاحها در زرادخانه امریکا ضعیفتر از نمونه روسی بود مثل همین ار پی جی7 که مشابه در ارتش امریکا نداشت.[/quote]

آقا سعيد دست شما درد نكنه توضيح بسيار خوبي دادين.حالا يه سوال ديگه الان كه ديگه جهان دو قطبي نيست و خدارو شكر شوروي گور به گور شده رفته دليل دادن تسليحات فوق استراتژيكي مثل موشك TRIDENT II به بريتانيا در سال 1991 تا 1996(البته قرار داد اون از 1982 در بررسي بود) و يا F-22 به اسراييل چي ميتونه باشه؟؟
چون با توجه به تفسير شما از وضعيت دوران جنگ سرد به سادگي ميشه درك كرد كه چرا آمريكا F-14 رو به ايران ميده درحاليكه به هيچ كشور ديگري نفروخت.
ولي الان كه هيچ قدرت متخاصمي در حد و اندازه هاي شوروي براي آمريكا وجود نداره.البته روسيه هست ولي به دليل تغيير اساسيه ايدئولوژيكي در اين كشور و نزديك شدن به دنياي كاپيتاليسم عملا در معادلات گنجونده نميشه.
آيا ميشه اين جوري برداشت كرد كه دنياي اسلام جاي شوروي رو به عنوان دشمن اول براي آمريكا پر كرده يا نه؟؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]حالا يه سوال ديگه الان كه ديگه جهان دو قطبي نيست و خدارو شكر شوروي گور به گور شده رفته دليل دادن تسليحات فوق استراتژيكي مثل موشك TRIDENT II به بريتانيا در سال 1991 تا 1996(البته قرار داد اون از 1982 در بررسي بود) و يا [color=red]F-22 به اسراييل[/color] چي ميتونه باشه؟؟[/quote]
تا کنون اجازه ی فروش F-22 به کشوری غیر از آمریکا توسط کنگره ی آن صادر نشده است. درخواست ژاپن هم برای خرید این هواپیما رد شد.

[quote]چون با توجه به تفسير شما از وضعيت دوران جنگ سرد به سادگي ميشه درك كرد كه چرا [color=red]آمريكا F-14 رو به ايران ميده درحاليكه به هيچ كشور ديگري نفروخت[/color].[/quote]
متأسفانه، گرچه این حرف بارها گفته شده ولی صحت ندارد. در ویژه نامه ی مجله ی « هواپیما » که در رابطه با F-14 چاپ شده، توضیحات کاملی درباره ی این موضوع نوشته شده است ( از صفحه ی 34 تا 41 ). پیشنهادهای بالقوه ی خرید این جنگنده توسط آمریکا به کشورهای بریتانیا، کانادا، اسپانیا، استرالیا، اسرائیل، آلمان و ژاپن داده شده بود، ولی هیچ یک آن را نپذیرفتند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
فکر کنم به دلیل این بوده که هزینه نگهداری بسیار بالایی داشته. و واقعا دست شاه درد نکنه تو این یه مورد بهترین شکاری دنیا رو تا همین چند سال پیش خرید.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]http://i16.tinypic.com/35ltd1y.jpg
http://i10.tinypic.com/32zuf5v.jpg
http://i12.tinypic.com/35jdr3n.jpg
http://i16.tinypic.com/43dcvhs.jpg
http://i14.tinypic.com/43zwoqh.jpg
http://i13.tinypic.com/4gfjvrm.jpg
http://i11.tinypic.com/4geqftd.jpg[/quote]
فیلتره اخوی

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]فکر کنم به دلیل این بوده که هزینه نگهداری بسیار بالایی داشته. و واقعا دست شاه درد نکنه تو این یه مورد بهترین شکاری دنیا رو تا همین چند سال پیش خرید.[/quote]
دقیقاً همه ی کشورهایی که به آن ها اشاره کردم، شامل دلیل شما می شوند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[size=5][color=#008000]آیین نامه فوق العاده سخت خدمت کادر تخصصی نیروی هوایی ارتش شاهنشاهی[/color]


آیین نامه فوق العاده سختی خدمت کادر تخصصی نیروی هوایی ارتش شاهنشاهی
ماده 1 - با توجه به ماده 66 قانون استخدام نیروهای مسلح شاهنشاهی مصوب سی ام تیر ماه 1336 به افسران و درجه داران رسته های تخصصی نیروهای هوایی و دانشجویان و هنرآموزانی که در سازمان نیروی مزبور خدمت می نمایند فوق العاده سختی هوایی ماهیانه طبق مقررات این آیین نامه پرداخت می گردد.
ماده 2 - میزان فوق العاده سختی خدمت هوایی افسران به شرح زیر تعیین می گردد:
الف - افسران خلبان هواپیماهای جت شکاری و جتهای مشابه ( از نظر پروازی) تا درجه سرهنگی ( سرهنگ داخل) هشتاد درصد (80 درصد) حقوق درجه مربوطه و از سرتیپی به بالا هشتاد درصد (80 درصد) حقوق درجه سرهنگی.
ب - افسران خلبان یکم ( خلبان فرمانده) هواپیماهای حمل و نقل تا درجه سرهنگ ( سرهنگ داخل) پنجاه و پنج درصد (55%) حقوق درجه مربوطه و و از سرتیپی به بالا پنجاه و پنج درصد (55%) حقوق درجه سرهنگی.
د - سایر افسران رسته های تخصصی نیروی هوایی:
1 - افسران رسته های تخصصی که عملاً در مشاغل مربوط به تخصص خود انجام وظیفه نمایند تا درجه سروانی ( سروان داخل) سی درصد (30%) و از درجه سرگردی تا سرهنگی ( سرهنگ داخل) بیست و پنج درصد (25%) حقوق درجه مربوطه و از سرتیپی به بالا بیست و پنج درصد (25%) حقوق درجه سرهنگی.
2 - بقیه افسران رسته های تخصصی تا درجه سرهنگی ( سرهنگ داخل) ده درصد (10%) حقوق درجه مربوطه و از سرتیپی به بالا ده درصد (10%) حقوق درجه سرهنگی.
تبصره 1 - افسرانی که عملاً در واحدهای جت در رسته تخصصی خود انجام وظیفه نموده و طبق مقررات پیشین از سی و پنج درصد (35%) حقوق درجه مربوطه استفاده می نمایند تا درجه سرهنگی ( سرهنگ داخل) از همان سی و پنج درصد (35%) حقوق درجه مربوطه و از سرتیپی به بالا از سی و پنج درصد (35%) حقوق درجه سرهنگی استفاده خواهند نمود.
تبصره 2 - منظور از حقوق درجه مذکور در این ماده حقوق دریافتی بدون احتساب حقوق سنواتی مندرج در بند ( ب) ماده 53 قانون استخدام نیروهای مسلح شاهنشاهی می باشد.
ماده 3 - میزان فوق العاده سختی خدمت هوایی درجه داران به شرح زیر تعیین می گردد:
الف - درجه داران خلبان عملیاتی در صورت انجام پرواز مقرره دو برابر حقوق مبناء
ب - سایر درجه داران رسته های تخصصی نیروی هوایی:
1 - درجه داران رسته های تخصصی که عملاً در مشاغل تخصصی وظایف مربوطه به هواپیماهای جت را انجام می دهند و همچنین خدمت پرنده واحدهای حمل و نقل ( استوار یکم نود و پنج درصد) ( استوار دوم هشتاد و پنج درصد) ( گروهبان یکم هفتاد و پنج درصد) ( گروهبان دوم و پایین تر شصت و پنج درصد) حقوق مبناء.
2 - درجه داران رسته های تخصصی که در مشاغل تخصصی مربوطه در قسمتهای نیروی هوایی ( به استثناء ستاد نیرو و ستاد واحدها) انجام وظیفه می نمایند استوار یکم هشتاد درصد - استوار دوم هفتاد درصد - گروهبان یکم شصت درصد - گروهبان دوم و پایین تر پنجاه و پنج درصد حقوق مبناء.
3 - بقیه درجه داران رسته های تخصصی استوار یکم شصت درصد - استوار دوم پنجاه درصد - گروهبان یکم چهل درصد - گروهبان دوم و پایین تر سی و پنج درصد حقوق مبناء.
ماده 4 - میزان فوق العاده سختی هوایی دانشجویان و هنرآموزان به شرح زیر می باشد:
الف - دانشجویان دانشکده خلبانی از بدو ورود به دانشکده دو هزار و هفتصد ریال و از تاریخ پرواز علاوه بر مبلغ مزبور یک برابر حقوق مبناء.
ب - افسران و درجه داران دانشجوی دانشکده خلبانی فقط از موقع پرواز یک برابر حقوق مبناء.
ج - دانشجویان دانشکده فنی و آموزشگاه افسری جزء رسته های تخصصی نیروی هوایی از یک دوم حقوق مبناء.
د - هنرآموزان آموزشگاه های رسته های تخصصی نیروی هوایی از یک چهارم حقوق مبناء.
تبصره - منظور از حقوق مبناء مذکور در این ماده و ماده قبل حقوق مندرج در ماده 51 قانون استخدام نیروهای مسلح شاهنشاهی می باشد.
ماده 5 - خلبانانی که سوابق خدمت پروازی ( متوالی و یا متناوب) و ساعت پرواز به شرح زیر توأماً داشته و قادر به ادامه پرواز نباشند مادام که در خدمت ارتش هستند به ازاء هر سال خدمت پروازی فوق العاده سختی خدمت هوایی به شرح زیر دریافت خواهند داشت:
الف - خلبان جت شکاری و جتهای مشابه حداقل دوازده سال سابقه خدمت پروازی جت و یک هزار و دویست ساعت پروازی هواپیماهای جت به ازاء هر سال چهار درصد آخرین فوق العاده سختی خدمت هوایی دریافتی.
ب - خلبانان حمل و نقل و عملیاتی هیجده سال سابقه خدمت پروازی و یک هزار و هشتصد ساعت پرواز به ازاء هر سه سال سه درصد آخرین فوق العاده سختی خدمت هوایی دریافتی.
تبصره 1 - فوق العاده های سختی خدمت هوایی پرداختی برابر مقررات این ماده نباید از میزان فوق العاده های سختی خدمت هوایی مذکور در مواد2 و 3 تجاوز نماید.
تبصره 2 - خلبانانی که بنا به تشخیص شورای عالی پزشکی متشکله در اداره بهداری ارتش قبل از سنین و ساعات پرواز مقرره در این ماده به علل ناشی از پرواز از ادامه پرواز محروم شوند به نسبت سنوات خدمت پروازی طبقه مربوطه از چهار درصد (4%) آخرین فوق العاده سختی خدمت هوایی( در مورد خلبان جت) و یا سه درصد آن ( در مورد خلبانان حمل و نقل عملیاتی) استفاده می نمایند.
تبصره 3 - خلبانانی که بنا به تشخیص شورای عالی پزشکی متشکله در اداره بهداری ارتش موقتاً از انجام پرواز طبقه مربوطه معاف شوند از تاریخ تشخیص شورای مذکور تا تاریخ خاتمه معافیت مشروط بر این که مدت این معافیت زائد بر دو سال نباشد از فوق العاده سختی خدمت هوایی استفاده می نمایند.
ماده 6 - برای امکان استفاده از فوق العاده سختی خدمت هوایی حداقل مدت پرواز در سال تقویمی برای خلبانان در مشاغل سرتیپی و بالاتر از سی و شش ساعت و برای سایر خلبانان هفتاد و دو ساعت در طبقات مربوطه می باشد.
تبصره 1 - پرواز مقرره در این ماده باید به نسبت مساوی در هر ماه انجام گیرد و عدم انجام آن جز در موارد استثنایی که مدت آن هم نباید از سه ماه تجاوز کند با توجه به تبصره 2 این ماده موجب عدم پرداخت فوق العاده سختی خدمت هوایی می گردد.
تبصره 2 - مقررات مربوط به اجرای تبصره 1 با پیشنهاد نیروی هوایی و تصویب ستاد بزرگ ارتشتاران تعیین می گردد.
ماده 7 - پرسنل نیروی هوایی که به منظور تحصیل یا مأموریت داخل یا خارج کشور اعزام و بالنتیجه اجرای پرواز مقرره برای آنان مقدور نباشد از فوق العاده سختی خدمت هوایی استفاده خواهند نمود اعم از این که در ظرف مدت مزبور در مشاغل سازمانی مربوطه باقی یا به علل مذکور منتسب شده باشند.
ماده 8 - صدور اخطار کتبی از طرف فرمانده هنگ مبنی بر بی انضباطی پروازی و یا سهل انگاری در امور فنی موجب قطع پنجاه درصد فوق العاده سختی خدمت هوایی برای مدت شش ماه و صدور دو اخطار کتبی در موارد مزبور از طرف فرمانده تیپ موجب قطع پنجاه درصد فوق العاده سختی خدمت هوایی برای مدت یک سال می شود.
ماده 9 - به کارکنان کادر نیروی هوایی در صورتی که در اثر سوانح ناشی از خدمت هوایی یکی از اعضاء بدن آنها فلج گردد و در نتیجه قادر به ادامه پرواز نباشند مبلغ یکصد و پنجاه هزار ریال و درباره آنهایی که به علت مزبور از خدمات نظامی به طور دائم معاف شوند و یا فوت نمایند سیصد هزار ریال به ترتیب به خود و یا به وراث مستمری بگیر آنان پرداخت می گردد.
تبصره 1 - مزایای مندرج در آیین نامه بیمه افسران و کارمندان نیروهای مسلح شاهنشاهی جزو مبلغ پرداختی در این ماده محسوب و بقیه از بودجه وزارت جنگ پرداخت خواهد شد.
تبصره 2 - منظور از وراث مستمری بگیر مذکور در این ماده وراثی است که در ماده 88 قانون استخدام نیروهای مسلح شاهنشاهی تعیین گردیده است.
ماده 10 - خلبانان خارج از سازمان نیروهای هوایی در صورتی که با موافقت و برابر برنامه تنظیمی آن نیرو به پرواز خود ادامه دهند مشمول مقررات این آیین نامه خواهند بود.
ماده 11 - برای استفاده از فوق العاده سختی خدمت هوایی طبقه بندی هواپیما و پرسنل با تشخیص نیروی هوایی بوده و ملاک پرداخت و قطع آن دستور نیروی هوایی مزبور خواهد بود.
ماده 12 - این آیین نامه از تاریخ اول فروردین ماه 1339 به موقع اجرا گذاشته شده و از همان تاریخ مقررات قبلی فوق العاده سختی خدمت چتربازی( مندرج در فصل اول آیین نامه معاشها مصوب بیست و سوم اردیبهشت ماه 1337) ملغی می گردد.
سه فقره آیین نامه فوق که در تاریخ 1339.2.21 به تصویب کمیسیون بودجه رسیده است به استناد مواد 66 و 67 قانون استخدام نیروهای مسلح شاهنشاهی مصوب سی ام تیر ماه 1336 قابل اجراء است.
رییس مجلس شورای ملی - رضا حکمت
#
آیین نامه ترفیعات افسران شهربانی کل کشور
#
ماده 1 - از تاریخ تصویب این آیین نامه کل کشور فقط کسانی می توانند به مقام افسری نائل شوند که فارغ التحصیل دانشکده افسری شهربانی بوده و برای قسمتهای انتظامی اختصاص داده شوند.
تبصره 1 - منظور از قسمتهای انتظامی قسمتهایی است که کارمندان آن برابر مقررات داخلی شهربانی با لباس اونیفورم انجام وظیفه می نمایند.
تبصره 2 - دانشجویانی که در سال 1339 به درجه ستوان دومی مفتخر می شوند و افسران فعلی شهربانی که آموزشگاه عالی شهربانی یا دانشکده افسری ارتش را طی نموده اند از مزایای ترفیع فارغ التحصیلان دانشکده افسری شهربانی استفاده خواهند کرد.
ماده 2 - ترفیع درجه افسران پس از احراز شرایط مندرج در این آیین نامه بنا به پیشنهاد شهربانی کل کشور منوط به تصویب اعلیحضرت همایون شاهنشاه خواهد بود.
ماده 3 - برای نیل به مقام افسری و همچنین ترفیع از درجه سرهنگی به بالا فرمان همایونی صادر خواهد شد.
ماده 4 - ترفیع درجه افسران فقط در یکم مهر ماه هر سال اعطاء خواهد شد مگر در مواردی که در قانون استخدام نیروهای مسلح شاهنشاهی ترتیب دیگری پیش بینی شده باشد که عیناً درباره افسران شهربانی نیز اجرا خواهد شد.
ماده 5 - جمع کل افسران هر درجه نباید از نود و پنج درصد محلهای سازمانی شهربانی کل کشور در درجه مربوط تجاوز کند.
تبصره - حداکثر درجات امراء نبایستی از یک و نیم درصد جمع کل درجات افسری تجاوز کند.
ماده 6 - حداقل توقف در درجات برای ترفیع افسران و ترتیب آن به شرح زیر است:
درجه حداقل توقف
----------------------------------------------
1 - از ستوان دومی به ستوان یکمی 3 سال
2 - از ستوان یکمی به سروانی 4 سال
3 - از سروانی به سرگردی 6 سال
4 - از سرگردی به سرهنگ دومی 5 سال
5 - از سرهنگ دومی به سرهنگی 2 سال
6 - از سرهنگی به سرتیپی 3 سال

تبصره - مدت توقف در درجات سرتیپی و بالاتر ( مطابق ترتیب درجات مذکور در قانون استخدام نیروهای مسلح شاهنشاهی) منوط به اراده سنیه شاهانه است.
ماده 7 - افسران شهربانی که فارغ التحصیل آموزشگاه ستوانی سابق شهربانی یا آموزشگاه های ستوانی ارتش باشند از لحاظ ترفیع به دو طبقه تقسیم می شوند.
الف - طبقه اول افسرانی که دارای گواهینامه دوره کامل متوسطه باشند حداقل توقف در درجات برای این افسران به شرح زیر خواهد بود.

درجه حداقل توقف
----------------------------------------------
2 - از ستوان سومی به ستوان دومی 3 سال
2 - از ستوان دومی به ستوان یکمی 4 سال
2 - از ستوان یکمی به سروانی 5 سال
3 - از سروانی به سرگردی 7 سال
تبصره - ترفیع بعدی آنان تابع مقررات عمومی این آیین نامه خواهد بود.
ب - طبقه دوم - افسرانی که فاقد گواهینامه دوره کامل متوسطه باشند این افسران حداکثر تا درجه سرهنگ دومی ترفیع یافته و حداقل مدت توقف آنان در هر یک از درجات برای ترفیع به درجه بالاتر یک برابر و نیم مدت توقف فارغ التحصیلان دانشکده افسری شهربانی خواهد بود در صورتی که از تاریخ تصویب این آیین نامه درجاتشان بالاتر از سرهنگ دومی باشد نیل به درجات بالاتر موکول به طی مدارج تحصیلی مندرج در آیین نامه خواهد بود.
تبصره - کسانی که در تاریخ تصویب این آیین نامه با درجه افسری در شهربانی کل کشور مشغول به خدمت می باشند و هیچ گونه مدرک تحصیلی ندارند با گذراندن دوره ویژه جزو افسران این طبقه محسوب خواهند شد.
ماده 8 - نیل به درجه سرگردی برای افسران شهربانی که فارغ التحصیلان دانشکده افسری شهربانی یا آموزشگاه عالی شهربانی باشند علاوه بر احراز شرایط مندرج در این آیین نامه موکول به طی یکی از دوره های تخصصی شهربانی خواهد بود.
تبصره 1 - افسرانی که در کشورهای خارجه یکی از دوره های تخصصی مذکور در این ماده را طی کرده باشند از مقررات این ماده معاف خواهند بود مشروط بر آن که ارزش تحصیلات آنان به تشخیص اداره آموزش و پرورش شهربانی کل کشور معادل ارزش آنان تحصیلات یکی از دوره های تخصصی باشد.
تبصره 2 - افسران فعلی شهربانی که فارغ التحصیل دانشکده افسری ارتش باشند نیز مشمول مقررات این ماده خواهند بود.
ماده 9 - نیل به درجه سرهنگی علاوه بر احراز شرایط مقرر در این آیین نامه موکول به طی دوره عالی شهربانی نیز خواهد بود.
ماده 10 - نیل به درجه سرتیپی علاوه بر احراز شرایط مقرر در این آیین نامه موکول به طی دوره نهایی شهربانی خواهد بود.
تبصره 1 - افسرانی که دارای دانشنامه دکتری در رشته های مختلف پزشکی دامپزشکی - دندانپزشکی و داروسازی و یا رشته های مختلف حقوق( قضایی - سیاسی - اقتصادی) می باشند از مقررات مواد 8 و 9 و 10 و افسرانی که یکی از دوره های عالی رسته ای ارتش را طی کرده اند از طی دوره عالی شهربانی و افسرانی که دانشگاه جنگ را طی کرده اند از طی دوره نهایی شهربانی معاف خواهند بود.
تبصره 2 - شهربانی کل کشور مکلف است در سال 1339 دوره های عالی و نهایی را که مدت هر یک کمتر از یک سال تحصیلی نخواهد بود تشکیل دهد.
ماده 11 - در غیر شرایط تحصیلی مذکور در ماده 10 نیل به درجه سرتیپی در موارد استثنایی منوط به اراده سنیه شاهانه است.
ماده 12 - برای نیل به ترفیع کلیه افسران بایستی حداقل نصف مدت مقرر در مواد 6 و 7 این آیین نامه را در درجات اخیر در شهربانی کل کشور شاغل شغل سازمانی باشند ولی تمام مدت انتساب در زمان تحصیلی و اسارت جزو مدت خدمت برای ترفیع محسوب خواهد شد.
تبصره - منتسبین افسرانی هستند که مشمول یکی از موارد زیر باشند:
الف - موقتاً به مشاغل مخصوصی گمارده شده که در سازمان شهربانی کل کشور برای آن مشاغل محل معینی پیش بینی نشده است.
ب - در یکی از مدارس داخله و یا خارجه از طرف شهربانی کل کشور مشغول تحصیل باشند.
ج - به واسطه حذف یا انحلال محل سازمانی موقتاً بدون شغل شوند.
د - افسرانی که مدت بیماری آنها بیش از چهار ماه ادامه پیدا کند تا یک سال مگر این که این بیماری به سبب خدمت باشد.
ه - افسرانی که اسیر می شوند در تمام مدتی که در اسارت هستند و در صورتی که از اسارت خارج شوند حداکثر تا 6 ماه که باید به آنان شغل ارجاع شود در حال انتساب باقی خواهند بود.
و - مأمور خدمت در سایر وزارتخانه ها یا بنگاه های ملی یا دولتی شوند.
ماده 13 - موارد زیر جزو مدت خدمت برای ترفیع در آخرین درجه محسوب نخواهد شد:
الف - مدت زندانی محاکماتی.
ب - مدت تجدید دوره های تحصیلی برای افسران دانشجو که از عهده امتحانات مربوطه برنیامده اند.
ماده 14 - افسرانی که تحت پیگرد واقع شوند در صورت احراز سایر شرایط جزء صورت ترفیع بگیرها منظور و ترفیع درجه آنان به شرح زیر خواهد بود:
الف - مادامی که تحت پیگرد هستند ترفیع آنان معلق خواهد بود.
ب - اگر پرونده آنان پس از ابلاغ ترفیع سالیانه منتهی به صدور قرار منع پیگرد یا رأی قطعی برائت گردد و در صورت ترفیع بگیرها منظور شده و به پیشگاه اعلیحضرت همایون شاهنشاه گزارش شده باشد از تاریخ استحقاق به ترفیع درجه نائل خواهند شد.
ماده 15 - هر تغییری که در مقررات مربوط به مدت ترفیع درجه افسران نیروهای مسلح شاهنشاهی داده شود در مورد ترفیع درجه افسران شهربانی کل کشور نیز اجراء خواهد شد و چنانچه تغییر مذکور راجع به شرایط و موانع ترفیع درجه باشد کمیسیونی مرکب از نمایندگان وزارت کشور و وزارت جنگ و شهربانی کل کشور مقررات مشابهی تنظیم تا پس از تصویب هیأت وزیران به موقع اجراء گذاشته شود.
ماده 16 - این آیین نامه به موجب ماده پنجم قانون تأسیس دانشکده افسری شهربانی مصوب ششم تیر ماه 1338 تنظیم گردید.
آیین نامه فوق که مشتمل با شانزده ماده و یازده تبصره است در تاریخ هیجدهم خرداد ماه 1339 به تصویب کمیسیونهای کشور و نظام مجلس شورای ملی رسید.
رییس مجلس شورای ملی - رضا حکمت
آیین نامه بالا در تاریخ 1339.3.9 به تصویب کمیسیونهای کشور و نظام مجلس سنا رسیده است.[/size]

[size=5]***************************************************************************************************[/size]

[color=#008000][size=5]آیین نامه رسته های افسران، همافران و درجه داران نیروی هوایی شاهنشاهی[/size][/color]

[size=5]آییننامه[/size]
[size=5]رستههای افسران، همافران و درجهداران نیروی هوایی شاهنشاهی
مصوب 1356.10.26 کمیسیون نظام مجلسین
در اجرای ماده 8 قانون استخدام نیروهای مسلح شاهنشاهی آییننامه رسته افسران،
همافران و درجهداران نیروی هوایی شاهنشاهی به شرح زیرتصویب میشود:
ماده 1 - رستههای نیروی هوایی شاهنشاهی عبارتند از:
الف - رستههایی که نوع وظایف آنها مربوط به امور هوایی بوده و اصطلاحاً رستههای
خاص هوایی نامیده میشوند شامل رستههای زیر میشود:
(1) رسته خلبانی (2) رسته ناوبری (3) رسته پرواز یاری (4) رسته فنی هوایی (5) رسته
اسلحه و مرمیات (6) رسته کنترل شکاری (7) رستههواشناسی (8) رسته ارتباط و مراقبت
هوایی (9) رسته مهندسی هوایی.
ب - رستههایی که وظایف آنها نوعاً در نیروهای سهگانه ارتش شاهنشاهی مشترک و یکسان
بوده و اصطلاحاً رستههای عمومی نامیده میشوند شاملرستههای زیر میشود:
(1) رسته بهداری (2) رسته دامپزشکی (3) رسته قضایی (4) رسته موزیک (5) رسته
اطلاعات نظامی (6) رسته آجودانی (7) رسته اردنانس (8) رستهترابری (9) رسته دارایی
(10) رسته سررشتهداری (11) رسته خدمات بهداری (12) رسته مهندسی (13) رسته دژبان.
ماده 2 - علائم ممیزه رستهها در آییننامه لباس و علائم نیروهای مسلح شاهنشاهی
تعیین میگردد.
ماده 3 - هر یک از افسران، همافران و درجهداران با رعایت مقررات این آییننامه
به یکی از رستهها اختصاص داده میشوند.
تبصره - همافران منحصراً به رسته فنی هوایی اختصاص داده میشوند.
ماده 4 - هیچ یک از افسران و درجهداران نمیتوانند در عین حال از عنوان بیش از
یک رسته استفاده نمایند.
ماده 5 - افسران و درجهداران به رستهای اختصاص داده میشوند که دوره تخصصی آن
را طی نموده باشند.
ماده 6 - افسرانی که یکی از دورههای مختلف دانشکده فرماندهی و ستاد را طی
مینمایند رسته اصلی آنان تغییر نخواهد کرد منتها کلمه "ستاد" بهآخر عنوان رسته
اصلی آنان اضافه خواهد شد.
ماده 7 - افسرانی که یکی از دورههای تخصصی دانشگاهی را برابر مقررات و در
رشتههای مورد نیاز نیروی هوایی شاهنشاهی طی نموده و موفق بهدریافت دانشنامه
لیسانس یا بالاتر شوند بر حسب مورد به یکی از رستههای مندرج در ماده 1 این
آییننامه اختصاص داده میشوند.
ماده 8 - تخصیص هر یک از رستههای مذکور در ماده 1 به گروه رستههای رزمی و
پشتیبانی رزمی و همچنین تعیین رشتههای تخصصی هر یک ازرستهها با پیشنهاد نیروی
هوایی شاهنشاهی و تصویب ستاد بزرگ ارتشتاران خواهد بود.
ماده 9 - تغییر رسته افسران و درجهداران فقط در موارد مصرحه در این آییننامه
مجاز میباشد.
ماده 10 - تغییر رسته در هر حال مستلزم طی دوره جدید است مگر این که طی دوره افسر
یا درجهدار به علت موقعیت سن و یا مناسب نبودن درجهمقدور نباشد که در این صورت
لازم است حداقل سه سال در رسته اخیر خدمت نماید. تا بتواند تغییر رسته دهد.
ماده 11 - در مورد تغییر رسته افسران رستههای خاص هوایی که در خارج از سازمان
نیروی هوایی شاهنشاهی خدمت مینمایند به شرح زیر رفتارمیشود:
الف - در صورتی که این قبیل افسران عهدهدار مشاغل تخصصی هوایی باشند در هر حال
رسته اصلی خود را حفظ خواهند کرد.
ب - چنانچه محل خدمتی این قبیل افسران وزارت جنگ ستاد بزرگ ارتشتاران و یا ادارات
تابعه آنها باشد رسته آنان تغییر نخواهد کرد مگر این کهسازمان و ادارات مزبور
دارای رستههای خاصی بوده و ضرورت خدمتی تغییر رسته را ایجاب نماید در این صورت
افسران مذکور از نظر تغییر رسته تابعمقررات مربوطه خواهند بود.
ماده 12 - تغییر رسته افسران و درجهداران موجب از بین رفتن قدمت خدمت آنان در
درجه مربوطه نخواهد بود.
ماده 13 - تغییر و تعیین رسته افسران با پیشنهاد فرماندهان یگانها و تصویب
فرماندهی نیروی هوایی شاهنشاهی و درج در دستور نیرو انجامخواهد گرفت.
ماده 14 - تغییر و تعیین رسته درجهداران پس از تصویب فرماندهان یا رؤسای
قسمتهایی که اختیار ترفیع درجه آنان را دارند در دستور همان قسمتهادرج میشود.
ماده 15 - هر گاه مقتضیات ایجاب نماید که رسته جدیدی در نیروی هوایی شاهنشاهی به
وجود آید و یا این که یک یا چند رسته از رستههای مذکوردر ماده 1 این آییننامه
حذف گردد تغییرات مذکور را با پیشنهاد نیروی هوایی شاهنشاهی و تصویب اعلیحضرت
همایون شاهنشاه آریامهر بزرگارتشتاران در فرمان همگانی ارتش شاهنشاهی درج و رسمیت
خواهد یافت.
ماده 16 - چنانچه به علل مندرج در ماده قبل و یا در اثر تغییرات سازمانی تغییر
رسته عدهای از افسران و یا درجهداران ضروری باشد و همچنین درمواردی که ادامه
خدمت آنان در رسته مربوطه به عللی غیر مقدور گردد، تغییر رسته آنان در خارج از
موارد مصرح در این آییننامه مجاز بوده و با رعایتتشریفات مقرر در مواد 13 و 14
انجام و رسمیت خواهد یافت.
آییننامه فوق مشتمل بر شانزده ماده و یک تبصره به استناد ماده 8 قانون استخدام
نیروهای مسلح شاهنشاهی پس از تصویب کمیسیون نظام مجلسشورای ملی در جلسه روز
یکشنبه 2536.9.27 در جلسه روز دوشنبه بیست و ششم دی ماه دو هزار و پانصد و سی و شش
شاهنشاهی به تصویبکمیسیون جنگ مجلس سنا رسیده است.
رییس مجلس سنا - جعفر شریفامامی[/size]

[url="http://www.forum.arteshi.com/showthread.php?t=11802"][size=5]منبع[/size][/url]
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]آیین نامه فوق العاده سخت خدمت کادر تخصصی نیروی هوایی ارتش شاهنشاهی[/quote]

دوست عزیز ، توی انتخاب عنوان بیشتر انتخاب کن !
این آیین نامه ی حقوق و مزایای سختی کار هست ! یعنی اضافه حقوقی که پرسنل طبق درجه و سختی کار میگیرن !
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.