امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

سردار نجار در مراسم افتتاح سامانه جديد ضدهوايي:
توپ جديد ضدهوايي داراي سيستم پيشرفته راداري براي مقابله با كروز است

A0607601.jpg

خبرگزاري فارس: همزمان با اولين روز از دهه مبارك فجر با حضور وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح، سامانه توپ پدافند هوايي 100 ميلي‌متري افتتاح و بهره‌برداري شد.

به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از اداره كل تبليغات دفاعي وزارت دفاع، سردار مصطفي محمدنجار وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح در مراسم افتتاح اين سامانه پدافند هوايي طي سخناني اظهار كرد: در راستاي تدابير فرماندهي معظم كل قوا براي مقابله با تهديدات هوايي شامل تهديدات هواپيماها، بالگرد‌ها و موشك‌ها هاي كروز، سامانه توپ پدافند هوايي 100 ميلي‌متري و مهمات مورد نياز آن به صورت كاملا بومي در سازمان صنايع دفاع وزارت دفاع طراحي و ساخته شد.
وزير دفاع افزود: از قابليت‌هاي مهم اين سامانه هوشمند بودن آن است؛ به گونه‌اي كه با مجموعه رادار و يا اپتيك، هدف را ره‌گيري و به صورت كاملا هوشمند بدون نياز به خدمه، توانايي شليك به سمت اهداف دارد.
وي از ديگر ويژگي‌هاي اين سامانه را تنظيم ماسوره به صورت هوشمند برشمرد و افزود: چنان‌چه اگر گلوله اين توپ پدافند هوايي به طور مستقيم به هدف اصابت نكرد، گلوله توپ به طور خودكار در محيط هدف منفجر و تركش‌هاي آن با حجم مواد انفجاري موجب انهدام هدف مورد نظر مي‌شود.
سردار نجار سرعت ، دقت، افزايش حجم آتش و برد مناسب را از ديگر مشخصات اين توپ برشمرد و گفت: اين سامانه براي پوشش هوايي در ارتفاع پست و متوسط بهره‌برداري مي‌شود.
وزير دفاع افزود: با توليد انبوه اين سامانه پدافند هوايي كشور به نحوي مطلوب تقويت خواهد شد.
وي همچنين با قدرداني از تلاش مديران، متخصصان و كاركنان سازمان صنايع دفاع در طراحي و ساخت اين سامانه دفاعي، اين موفقيت و دستاورد را به محضر مقام معظم فرماندهي كل قوا، ملت شريف ايران و نيروهاي مسلح تبريك گفت.
سردار نجار گفت: بحمدالله صنايع دفاعي كشور در آغاز دهه چهارم انقلاب اسلامي از رشد و بالندگي خوبي برخوردارند و قادرند كليه نيازمندي‌هاي دفاعي كشور را با استقلال و بدون وابستگي به بيگانگان تامين كنند.
وزير دفاع در پايان اين موفقيت را مرهون خون شهيدان، فداكاري ايثارگران و آينده‌نگري حضرت امام خميني(ره)، هدايت هاي فرمانده معظم كل قوا حضرت آيت‌الله خامنه‌اي (مد ظله العالي) و تلاش متخصصان افتخارآفرين وزارت دفاع دانست و گفت: در آغاز دهه مبارك فجر يك بار ديگر با امام شهيدان و شهداي گرانقدر انقلاب تجديد عهد مي‌كنيم كه تا آخرين قطره خون حافظ دستاوردهاي انقلاب اسلامي راه امام و خون شهيدان باشيم.


http://www1.farsnews.com/newstext.php?nn=8711120587


دوستان می تونند این فیلم رو هم ببینند:
http://www.iribnews.ir/News/Video/180052_cdb4a7c0.wmv

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
يه جورايي شبيه 90 م م ضد هوايي روسيه . نمونه چينيشم وجود داره . داراي فيوزهاي مجاورتي هم هست . در كل خدمه نياز به اموزش زيادي براي كار با اين نوع سلاحها دارند . flack 88 ايراني ! :lol: اگه 2 تا سام كوتاه برد هم ميچسبوندن بهش عالي مي شد ديگه .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سردار نجار:
سامانه جديد پدافند هوايي ايران 55 هزار پا را پوشش مي‌دهد

خبرگزاري فارس: وزير دفاع گفت: سامانه جديد پدافند هوايي ايران، اهدافي تا 55 هزار پا را تحت پوشش شعاع عملياتي خود قرار مي‌دهد.

به گزارش خبرنگار دفاعي خبرگزاري فارس، سردار مصطفي محمدنجار وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح با اشاره به سامانه پدافند هوايي 100 ميلي‌متري كه امروز شنبه به بهره‌برداري رسيد، گفت: اين سامانه مدرن، هواپيماها و ديگر پرنده‌هاي هجومي را تا ارتفاع 55 هزار پا (معادل 18 كيلومتر) تحت پوشش قرار مي‌دهد.
وي يادآور شد: در اين سامانه، از فناوري‌هاي پيشرفته راداري شامل رادارهاي كشف، رديابي و تعقيب كننده اهداف استفاده شده كه تماما ساخت متخصصان كشورمان مي‌باشد.
نجار اضافه كرد: علاوه بر اين رادارها، سامانه جديد پدافند هوايي ايران داراي يك واحد مركزي كنترل آتش بار و واحد مركزي هماهنگي اطلاعات است است كه اين بخش‌ها نيز به همت متخصصان وزارت دفاع طراحي و ساخته شده و تاثير بسزايي در ارتقاء بيش از پيش توانمندي‌هاي دفاعي نيروهاي مسلح كشورمان در بخش هوايي دارد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
شباهت زیادی داره به Ks-19 AAAgun یه توپ ضد هوایی مربوط به شوروی، البته با توجه ویدئو بنظر میرسه که مهمات این سلاح قابلیت هدایت دارن.

http://en.wikipedia.org/wiki/100_mm_air_defense_gun_KS-19

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
خبر خوبي بود بايد منتظر سامانه موشكي برد متوسطي كه وعده داده بودند هم باشيم

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
از اونجایی که بعید بود نمونشو نشه پیدا کرد .....
متاسفانه بعد از کمی جستجو نمونش در سال 1947 پیدا شد
[quote]شباهت زیادی داره به Ks-19 AAAgun یه توپ ضد هوایی مربوط به شوروی[/quote]
منم کاملا با نظر gripen موافقم شباهت های زیادی داره متاسفانه (1947 !!!! )
البته گفتن که این سیستم کنترل آتش ... رادار و سیستم اپتیک داره ولی چیزیم ازش نشون ندادن .... ایشالا که داره :lol:

[url]http://commons.wikimedia.org/wiki/File:KS-19.jpg[/url]
[url]http://commons.wikimedia.org/wiki/File:100-%D0%BC%D0%BC_%D0%B7%D0%B5%D0%BD%D0%B8%D1%82%D0%BD%D0%B0%D1%8F_%D0%BF%D1%83%D1%88%D0%BA%D0%B0_%D0%9A%D0%A1-19.jpg[/url]

[url]http://commons.wikimedia.org/wiki/File:KS-19-Camp-Lejeune-19890527.JPEG[/url]

امید وارم که تاثیر گذار باشه

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]حالا این واقعا از پس هواپیماهای اسرائیلی بر میاد؟[/quote]

اینو برای مقابله با بمبها و موشکهای هدایت شونده طراحی کردن نه لزوما برای مقابله با هواپیما، بردش هم 18 کیلومتر هست،

دوستان توجه کنن که هواپیماهای متخاصم(بجر بمب افکنهای استراتژیک) بالای سر اهداف نمیان که بمب ثقلی پرتاب کنن، اونا احتمالا از فاصله 50 کیلومتری و حتی بالاتر نسبت به اهداف، بمبها و موشکهای دقیق هدایت شونده خودشون رو پرتاب میکنن، حالا سامانه هایی مثل تور، اسکای گارد و همین 100 میلیمتری در لایه های مختلف دفاعی میتونن با اونا مقابله، نکته جالب در مورد اسکای گارد و 100 میلیمتری اینه که هدف گیری دقیق اپتیکی هم دارن بهر حال با توجه به اینکه بسیاری از موشکهای کروز جدید آمریکایی دارای خاصیت رادار گریزی هستن این توانایی هدف گیری اپتیکی در سامانه های دفاعی میتونه بسیار کمک کنه،

اگر ویدئو رو نگاه کنید میبینید که این توپ سیستم کنترل و هدایت آتش مناسبی داره.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مزیت دیگه ای که سیستم هدف گیری اپتیکی داره .... به علت عدم استفاده از رادار ، و ایجاد امکان خاموش کردن رادار ... هم از خطر موشک های ضد رادار در امانه هم سیستم های اختلال و جنگ الکترونیکی روش اثری نداره ...

[quote]اگر ویدئو رو نگاه کنید میبینید که این توپ سیستم کنترل و هدایت آتش مناسبی داره.[/quote]
اگه منظورتون اون تصویر سیاه رنگه که هدف و گلوله رو نشون میده .... ممنون از تذکرتون :lol: ...

به نظرتون ممکنه این سیسستم با اسکای گارد (سماوات) یکپارچه باشه ؟؟؟ یعنی ممکنه جفتی دارن از یه سیستم کنترل اتش استفاده می کنن ؟؟؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
نکاتی که توی فیلم بود به نظر جالب میومد
اول لینک کردن تعداد زیادی از این توپ با هم در یک منطقه وسیع
دوم توانائی هدف قراردادن اهداف زمینی و دریائی.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

خبر خوبی بود و خوشحال شدم و ان شاء ا... برادران نیروهای مسلح هم همیشه خوشحال باشند. :lol:
چرا فقط نیمه خالی لیوان رو مینگرید؟! همیشه نیمه پری هم هست.
اونطور که از خبر پیداست این توپ با توپ قدیمی روسی KS-19 روسی متفاوت هست و نمیشه گفت از روی اون کپی شده هر چند ممکنه از طرحش اقتباس شده باشد چون طرح موفقی بود که این اشکالی ندارد و استفاده از تجربه دیگران هست تا راه رفته رو دوباره نرویم.
از نظر برد درگیری تقریبا دو برابر KS-19 برد داره و کاملا هوشمند و مکانیزه هست و همزمان از رادار و هدفگیر چشمی برای درگیری استفاده کرده و ماسوره هوشمند ترکشزا هم دارد که احتمال انهدام هدف را افزایش میدهد.
کاربردهای مختلفی برای این توپ میشه تعریف کرد که یکی از مهمترین اونها نا امن کردن آسمان برای جنگنده های دشمن هست تا نتوانند ماموریتهای ضربتی دقیق (مثلا پین پوینت) را به انجام رسانند. که برد 18 کیلومتر تقریبا برابر با فاصله رهاسازی بمبهای هدایت شونده لیزری سنگرشکن هست.
کاربرد دیگه این توپ میتونه مقابله با تسلیحات هوا به زمین بزرگی مثل موشکهای کروز و بمبهای هدایت شونده سنگین باشه که بدلیل ترکشزا بودن و نواخت تیر بالا و امکان شلیک هماهنگ چند توپ به یک هدف تقریبا میشه گفت با درصد بالایی امکان انهدام این تسلیحات را داریم.
اما مهمترین ویژگی این توپ نه دقت هست نه سرعت نه قدرت آتش بلکه هوشمند بودن و هزینه ساخت اندک میباشد که این امکان را فراهم میسازد تا با هزینه ای کم تمام مناطق نظامی را به این سامانه تجهیز کنیم بدون آنکه نیاز به نیروی انسانی زیاد و صرف هزینه های گزاف آموزشی شده و با مشکلات ناشی از ضعف نیروی انسانی مواجه شویم.
هوشمند بودن این سامانه مهمترین ویژگی آن میباشد.

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
البته این ویدیو کامل نیست،تو ویدیویی که از اخبار پخش شد سردار نجار میگفت این سامانه به صورت مکانیکی بوده و اون رو به صورت خودکار در آوردن که مهمترین بخش این سامانه هم بخش هدف یابی و هدف گیری اون هست،وگرنه بقیه سامانه سال هاست که انواع مختلفیش توسط کشور های مختلف دنیا ساخته شده و احتیاجی به طراحی دوباره نیست.


از اونحایی که این سامانه مربوط به آخرین خط دفاع هواییه و امکان مرتبط شدن با تعدای دیگه رو هم داره به احتمال زیاد سامانه ای برای هماهنگ سازی اون با سامانه های دفاع هوایی دیگه استفاده میشه.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
من هرچي فكر كردم چجوري ميشه گلوله ها وقتي فهميدند كه به هدف نخوردند .. منفجر بشوند و تركش ايجاد كنند (با توجه به اون سرعتي كه داره از هدف دور ميشه و تازه زاويه خودشم اشتباه بوده كه از اول به هدف نخورده) نفهميدم!!!!!!!!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
فکر میکنم سیستم این گلوله ها این طور باشه که زمانی که سرعتشون از یه حدی کمتر میشه منفجر میشن ولی این فقط یه حدسه!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]از اونحایی که این سامانه مربوط به آخرین خط دفاع هواییه و امکان مرتبط شدن با تعدای دیگه رو هم داره به احتمال زیاد سامانه ای برای هماهنگ سازی اون با سامانه های دفاع هوایی دیگه استفاده میشه.[/quote]

این نکته ای است علاوه بر ویژگی هوشمند بودن که جدای خود توپ میباشد (احتمالا) و به نظرم دستگاهی برای هماهنگ سازی تعداد زیادی توپ هم در کنار ساخت آن ساخته شده باشد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.