برترین های انجمن
ارسال های محبوب
Showing content with the highest reputation on یکشنبه, 23 آبان 1400 در پست ها
-
1 پسندیده شدهhttp://www.military.ir/forums/topic/4767-%D8%A2%D8%B4%D9%86%D8%A7%D9%8A%D9%8A-%D8%A8%D8%A7-%D9%87%D9%88%D8%A7%D9%BE%D9%8A%D9%85%D8%A7%D9%8A-%D8%A8%D8%AF%D9%88%D9%86-%D8%B3%D8%B1%D9%86%D8%B4%D9%8A%D9%86-herti/
-
1 پسندیده شده- اتفاقا هدف بايد ناوهاي غير هواپيما بر ! باشه . در همان پست اول هم عرض كردم كه براي ناوهاي هواپيما بر هرمز 1 استفاده ميشه . برج هاي راداري در كلاس كوروت مثلا ، فاصلشون با هم چند ده متره ، به همين دليل نياز به بالا بودن ضريب گلايد نيست . - بالك ها به خاطر زاويه دار بودن نسبت به دوربين ، به اون شكل ديده ميشن . - مشكل ماسوره دار بودن بمبلت چيه ؟ به هرصورت بمبه ديگه . كلي فسفر سوزونده شده آشيانه ياب شده . انتظار داريد حسگر مجاورتي ليزري هم روش بذارن ؟ - در همون منابعي كه در پست قبلي عرض كردم مشخصه كه انتن در همين فضا جا شده . دقت بفرماييد كه مفهوم آشيانه يابي homing چه در مورد منبع حرارتي و چه راداري (اعم از اخلال گر ، شناسايي و رهگيري ) ، هميشه به معني غير فعال بودن هست . ( در اكثر موارد پسيو ودر برخي موارد نيمه فعال )
-
1 پسندیده شدهامیر فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتمالانبیاء(ص) در گفتوگو با خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، با اشاره به توانمندی راداری این قرارگاه اظهار داشت: ما در خصوص رادار سپهر هیچ گلوگاهی نداریم. وی افزود: در همین راستا بالای 40درصد اقدامات استقراری هم به پایان رسیده و هیچ گرهای در کار نیست. اسماعیلی تأکید کرد: این رادار در آینده با استقرار نهایی در شبکه یک پارچه پدافند هوایی قرار میگیرد و با برد 2500 تا 3000کیلومتر میتوانیم نفس دشمن را در پایگاههای خودشان احساس کنیم. فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاطرنشان کرد: با رادار سپهر ما دشمن را در دوردست هم رصد و هم مراقبت میکنیم و این شامل کشورها و هدفهای تحت برد این رادار میشود. اسماعیلی اظهار داشت: با برد بیش از 2500کیلومتری این رادار ما میتوانیم نوعی دفاع در عمق داشته باشیم و از آسمان کشور پیش از ورود تهدیدات حفاظت کنیم. به گزارش فارس، «سپهر» یک رادار برد بلند است که اهداف رادار گریز با سطح مقطع بسیار پایین را کشف و قابلیت شناسایی تمامی اهداف در ارتفاع پست، ارتفاع متوسط و ارتفاع بالا را دارد و اهداف ریز پرنده، موشکهای بالستیک و نیمه بالستیک و نیز موشکهای کروز به راحتی توسط این رادار کشف وشناسایی می شوند. http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13931125000383
-
1 پسندیده شدهمربوط به هرمز 2 هست . با کلاهک چندگانه . توی ارتفاع متوسط جدایش انجام میشه و چندتا بمبلت آشیانه یاب ازش رها میشن . مخصوص عرشه ی ناوها طراحی شده .کلا چیز خیلی خاصی نیست ...
-
1 پسندیده شدهبزرگوار ! دقت بفرمایید که صحبت از سنجاق و میخ و ... از اساس اشتباه هست . بنده عرض کردم که متن شما بدون امکان میخ و سنجاق دارای معنای اشتباه بود . متن شما غلط بود و تا الان سه صفحه کیبرد فرسایی انجام شده برای اینکه جنابعالی پذیرش اشتباهتون براتون خیلی سنگینه و دست به هر توجیهی میزنید تا اشتباهتون رو نپذیرید ! ا زمسخره کردن اشتباه تایپی بنده تا پراید سایپا و حتی اس سیصد چینی ها !
-
1 پسندیده شدهبسیار خوب . عرض کردم که مشکل اینجاست که متاسفانه نرم افزار انجمن ، قابلیت الصاق کاربر به پست رو نداره که جنابعالی رو به پستتون سنجاق کنیم تا به هرکسی که میخونه منظورتون رو که در تناقض با نوشته تون هست توضیح بدین . فراموش نفرمایید که این مباحث بعد از اعتراض بنده شکل گرفت و در صورت عدم اعتراض بنده ، هیچ توضیحی از سوی شما وجود نداشت و متن شما معنایی جز انکار وجود حوت در ایران نداشت . مطلبی که هنوز به دلیل غرور ، قصد پذیرش و عذر خواهی در مورد اشتباهتون رو ندارید .
-
1 پسندیده شدهنه خیر! این شما هستید که عادت دارید آخرش برسید به پراید ! کما اینکه بالاخره رسیدید . واتفاقا این پراید و غروربیش از حد شماست که مانع از پذیرش اشتباهتون میشه تا جایی که حاضرید به خاطرش حرفتون رو چندبار عوض کنید . بنده هیچ حرفی راجع به حوت و اشکوال و پراید و چین و موشک 5000 کیلومتری نزدم .شما همه رو فرمودید . همه هم برای فرار از پذیرفتن اشتباهتون بود . شما درابتدا ، فرمودید : که در زبان فارسی معنی اش اینه که چیزی به نام حوت وجود نداره و ایران فقط دارنده ی اشکوال هست . وقتی عرض شد که طبق مستندات فاس ، حوت قطعا ایرانی هست . شما به چندین مطلب مختلف برای زیربار نرفتن ونپذیرفتن اشتباهتون اشاره کردید . که البته با پراید و غروری که ما ازشما سراغ داریم انتظار میره این روند رو ادامه بدین و اون مطالب به صدها مطلب برسه ولی شما نپذیرید که اشتباه کرده اید .
-
1 پسندیده شدههمونطور که عرض کردم تا اشتباه خودتون رو در مورد اشکال اولی که وارد کردید - که همانا ساخته نشدن حوت درایران بود - نپذیرید ، امکان صحبت درمورد هیچ یک از مطالب دیگه اعم از روح پیام پوستر وجود نداره .
-
1 پسندیده شدهبا کلمات بازی نکنید . مشخصا اشکال شما به رکورد دار بودن یا نبودن اشکوال برنمیگشت . بلکه به ایرانی بودن حوت برمیگشت . اگر با اینکه حوت از اشکوال سریعتر نیست مشکل داشتید باید اینگونه اشکال میکردید : ایران دارنده ی دومین اژدر سریع دنیا ! وقتی میفرمایید ایران دارنده اژدر روسی اشکوال ! ، یعنی مهم نیست که این اژدر سریعترین هست یا نه ، بلکه مهم اینه که ایرانی نیست . که مستندات فاس اثبات میکنه حوت ایرانی هست .
-
1 پسندیده شدهخوبه که توی فاس ، ریز فرآیند مهندسی معکوس اشکوال بود .... نه خیر همون دارنده ی اژدر حوت صحیح تره ....
-
1 پسندیده شده
-
1 پسندیده شدهبي مزه بود . اگر بنده به جاي ماضي بعيد از ماضي استمراري استفاده كرده بودم و ميگفتم : " سربريدن كه اميرالمومنين روحي فداه بسيار انجام ميداد چي ؟ " اونوقت شايد كلام خنك تون مناسبتي داشت و ميشد به زور لبخند زد . ولي اينكه بنده از ماضي بعيد استفاده كردم نشان دهنده ي نقل قول از سوي بنده هست نه روايت آنچه عينا مشاهده شده . پيش از پست دادن بيشتر دقت كنيد تا فرمايشات گهر بارتون از اندك مناسبتي با كلام گوينده برخوردار باشه . ممنون .
-
1 پسندیده شدهجنايت يعني چي ؟ جنايت داخل در قرآن و سنت هم داريم آيا ؟ مثلا قطع ايدي و ارجل من خلاف يا تصليب يا پرتاب از كوه جنايت داخل در دينه يا كه چي ؟ سربريدن كه اميرالمومنين روحي فداه بسيار انجام داده بود چي ؟ سنگسار چي ؟ حد سرقت و قطع يد چي ؟ ميدونيد كسي كه دوبار براي سرقت محكوم بشه و دستاش قطع بشه بايد بعدش پاهاشو قطع كرد ؟ اينا چين الان ؟ راست ميگي . ماهنوز نسوختيم . شما كه سوختي بفرما تعريف كن ببينيم چه جوري دخل آدم در كسري از ثانيه ! مياد ؟ جو نگيردت بابا ! خدا چيو رحمت كنه ؟ القاتل و المقتول كلاهما في النار ! جناب اديب همين جوري متن رو مينويسي بدون ذره اي فكر كردن .... الان در اين جمله ي مشعشع : معني جمله اين است : سربريدن و سوزاندن افراد ، كار سفاكانه ايست كه معاذ الله حتي ازسوي اميرالمومنين روحي فداه هم انجام شده ولي به جز اون يك مورد هيچ كس ديگه اي نبايد اين كار سفاكانه رو انجام بده !
-
1 پسندیده شدهدر همین مقام بود که شاعر گرانمایه فرمود : 7 م. م . : هرروز بهتر از دیروز ممنون به خاطر ترجمه ی روان و زحمت بی دریغتون ... کجاشو دیدی ! این ابراهیم شخصا یکی از کارتل های بزرگ سلاح رو در سطح جهان رهبری میکنه ... ........................ دو تانکته به نظر میرسه : ایران باوجود گستره ی وسیع تنوع پهپادی ، از پهپاد آب نشین محروم هست . چیزی که باوجود نیروی دریایی راهبردی بسیار ضروری به نظر میرسه . به غیر از توان حمل محموله و نظارت سطحی ، پهپاد آب نشین برای عملیات های کشف و رهگیری زیر سطحی هم بسیار مفیده .
-
1 پسندیده شده
-
1 پسندیده شدهilusmc, on 24 Jan 2015 - 3:24 PM, said: Quote بالاخره ما نفهمیدیم این بچه مچه ها ، فازشون چیه ؟ این عربا سوسمارخورن و همه چی شون بده ؟ اونوقت عشق و حال توی دبی شون خوبه ؟ حراج کردن نفتشون که ثروت ملیشونه و خرج کردنش برای یک نسل خوبه ؟ اون دوربینی بنده خدا مشکل داره تقصیر نظامه ؟ نماز رو چون عربیه و پارسی نیست ، نباید خوند ولی رقص و اوازای عربی _ بالاخص اگه طرف خانوم ! باشه ) اتفاقا خیلی هم باحاله و باید گوش داد ؟ کفن و دفن ساده ی ملک عبدالله که فقط ماجرای یه روز و یه ساعته خوبه ولی زندگی سراسر نکبتش که ماجرای چند نسل سوخته زیر چکمه های استخبارات عربستان هست هم خوبه ؟ کل زندگیش که مردم بدبختشو استعمار و استحمار کرد رو ندید میگیری و به خاطر همین چند دقیقه پرچمشو میبری بالا ؟ در ضمن حرم مطهر امام رضا روحی فداه دقیقا به همین علت داره کم کم ساخته میشه ، چون پولشو همون مردم بدبخت و بی چاره از یه قرون دوزار زندگیشون میزنن و اهدا میکنن . نه دولت پولی برای این چیزا خرج میکنه ، نه مردم شریف آریایی ! که مشغول انداختن پولاشون لای پای فواحش دوبی و ترکیه و تایلند هستند ... نه ! می خوام ببینم ینی الان خدا وکیلی کسی مادر به خطا تر از ملک عبدالله نبود که بکوبید توسر جمهوری اسلامی ؟ .................................................. بگذریم ... دلیل اصلی این رفتارهای وهابیت ، نه بی اعتنایی به دنیا و زخارف دنیوی بلکه در اصل تلاش برای نادیده گرفتن مساله ی مرگ و توجه به زندگی ابدی و اخروی هست . اگر راست میگفتند در زندگی خودشون هم ساده زندگی میکردند و برای زخارف دنیا و زندگی راحت در دوروزه ی نیا ، برده و بنده ی شیاطین انسی نمیشدند . در حالی که ما به مساله ی مرگ به چشم یک پل و تنها یک انتقال به زندگی ابدی و همیشگی برای بی نهایت سال ، نگاه میکنیم . برخلاف نظر وهابیت ، ما ائمه ی هدی - سلام الله علیهم اجمعین - و صلحا و شهدا رو مرده نمیبینیم بلکه در نظر اونها سلاطین عالم بقا هستند و در واقع اونها هستند که در زندگی واقعی که همانا زندگی پس از مرگ هست در حال سلطنت هستند . به احترام آن نفس و روح بلند مرتبه ، به بدن او که زمانی قالب و مرکب این بدن بوده و حتی به در و دیوار ی که دور این بدن هست هم احترام میکنیم . تا کور شود هرآنکه نتواند دید .
-
1 پسندیده شده
-
1 پسندیده شده
-
1 پسندیده شدهالبته در زمان طاغوت فكر كنم گذاشتن ريش در ارتش مجاز نبود . الان هم تراشيدن ريش از ته ، در سپاه مجاز نيست .
-
1 پسندیده شدهاین اگر اشتباه نکنم یه هواپیمای انگلیسی بود که عراق هم به تعداد زیاد ازش داشت . از خوبی های این مدل چینش صندلی هواپیمای تمرینی اینه که مربی هروقت دلش خواست با پشت دست میزنه تو دهن شاگرد تا دیگه اشتباه نکنه !
-
1 پسندیده شده
-
1 پسندیده شده
-
1 پسندیده شدهوسیله ی پرنده که هیچ ! بنده تا به حال سوار دوچرخه هم نشده ام . در مورد تحصیلات هم عرضم خدمتتون که بنده دو کلاس اکابر قدیم سواد داشتم که اونهم بعد از یک دعوا به خاطر ضربه ای که به سرم خورد یادم رفت . فلذا هم اکنون هیچ سوادی ندارم چه رسد به تحصیلات و رشته ی تحصیلی و ... این مطالب رو هم بچه ی همسایه مون لطف میکنه وبنده شفاهی میگم ایشون زحمت میکشه تایپ میکنه ... ولی بازهم عرض میکنم که صحيحش GLIDE RATIO به معني نسبت سرش هست . چيزي به نام GLIDE RATING وجود نداره . بسی خوشحال خواهم شد چناچه عرضم غلط هست ، شما صحیحش رو بفرمایید و چراغی در ظلمت بی انتهای جهل بنده برفروزید ! ممنون .
-
1 پسندیده شدههواپیمای چینی k-8اکنون با یاری مجتمع هوانوردی پاکستان (pac) در حال توسعه است بخش عمده کار طراحی و ساخت را شرکت هواپیماسازی نانچانگ چین انجام داده است ولی به ظاهر سرمایه گذاری کلان واجرای برنامه به عهده شرکت ملی صادرات و واردات تکنولوژی هوایی چین بوده است مدل هواپیما در نمایشگاه هوایی پاریس در سال 1987و تحت نامl-8به نمایش گذاشته شد به دنبال فراهم شدن کمک فنی و مالی پاکستان (که 25درصد برنامه است)و به دلیل وجود رشته کوهای قراقروم در بخشی از مرز مشترک دو کشور نام هواپیما به قراقروم(کراکروم)تغییر یافت در ابتدا قرار بر این بود که کل هواپیما در پاکستان نیز ساخته شود اما این طرح در اواخر سال 94لغو شد وساخت 45د صد قطعات بدنه به شرکت pac واگذار گردید هواپیمای k-8در ابتدا برای صادرات در نظر گرفته شده بوداما فرض بر این گذاشته شد که چون نیروی هوایی چین هیچ گاه جت اموزشی پایه نداشته حدود (!)1000فروند از این هواپیما را که احتمالا به موتور توربوفن dv-2ساخت لوتارییف/zvlبه جای موتور گرانترtfe731مجهز خواهد شد خواهد خرید تجهیزات غربی شامل صندلیهای mk10 Lمارتین بیکر وسیستمهای الکترونیک پروازی راکول کالینزمی باشد نمونه اولیه هواپیمادر نوابر 1990(و به روایتی ژانویه 1991) به به پرواز در امد و دوسال بعد در نمایشگاه هوایی سنگاپور به نمایش گذاشته شد نیروی هوایی پاکستان حدود 60فروند یا بیشتر را برای جایگزینیt-37b خواهد خرید مدل مورد نظر پاکستان ازدستگاه تهویه مطبوع بهتر وترمزهای ضد سرش جدید وسیستم efisبهره مند خواهد بود هواپیمای k-8از چهارمقر زیر بال وامکان نصب توپ 23میلیمترید زیر بدنه برخوردار است پیشرانه :یک موتور توربوفن..ساخت الاید سیگنالبا رانش 16 کیلو نیوتن(3600پاوند ) کارایی:بیشترین سرعت در پرواز افقی 432نات(800کیلومتر برساعت)بیشترین سرعت اوجگیری5300پا بر دقیقه بیشترین برد با سوخت داخلی1400کیلومتر وبا مخزن خارجی 2250کیلومتر مداومت پرواز 3ساعتو با مخازنخارجی 4/6ساعت اوزان:وزن خالی2687کیلوگرم (5924پاوند) سوخت داخلی780کیلوگرم (1720پاوند )وزن عادیدر هنگام برخواستن 3630کیلوگرم (8000پاوند)بیشترین وزن در هنگام برخواستن 4330کیلوگرم (9545پاوند) ابعاد دهنه بال 9/63متر طول 11/6متر ارتفاع4/21متر مساحت بال 17/02متر مربع بکارگیرندگان :چین -پاکستان -مصر-غنا-میانمار-نامیبیا-سریلانکا-زیمباوه-زامبیا http://gallery.military.ir/albums/userpics/K-8_Karakorum_3.jpg http://www.aerospacetalk.ir/vb/showthread.php?t=22842
-
1 پسندیده شده[align=center]به نام ایزد توانا[/align] [align=center] [/align] K-8 (نام کامل:Karakorum-8) یک جت آموزشی پیشرفته است که به صورت مشترک توسط شرکت های Nanchang چین و Aeronautical Complex پاکستان در اوایل دهه 1990 به پیشنهاد پاکستان و به منظور جایگزینی هواپیماهای آموزشی T-37 در پاکستان طراحی و ساخته شد.این هواپیما بعد از ورود به خدمت در نیروی هوایی پاکستان (PAF) با توجه به کارایی بالایی که داشت توانست نظر نیروی هوایی چین را نیز جلب کند و با نام (JL-8 (JiaoLian-8 به خدمت در این نیرو بپردازد.ارتش چین در نظر داشت تا با ورود این جت آموزشی جت های فرسوده و منسوخ JJ-5 (نمونه آموزشی جنگنده میگ-19) را از خدمت خارج کند. نمونه بعدی جت آموزشی K-8 که به صورت بومی توسط چین توسعه داده شده است (L-11 (Lian-11 نام دارد که از یک موتور توربوفن چینی با نام WS-11 استفاده می کند.در مجموع از سال 1993 (سال شروع تولید) 500 فروند از این جت آموزشی تولید شده است.همچنین مصر نیز این جنگنده را با نام K-8E تحت لیسانس در داخل تولید می کند.دو شرکت چینی و پاکستانی به صورت رسمی در سال 1986 در مورد توسعه جت آموزشی K-8 با هم به توافق رسیدند ، طبق این توافق نامه پاکستان موظف به تامین 25% (یک چهارم) کل هزینه پروژه بود.پس از امضای توافق نامه طراحی هواپیما در سال 1987 شروع شد.در ژانوریه 1989 ساخت 5 نمونه اولیه در دستور کار قرار گرفت .این جت آموزشی اولین تست پرواز خود را در 26 نوامبر 1990 با موفقیت انجام داد.بین سال های 1992 تا 1996 حدود 15 فروند از جت آموزشی K-8 ساخته شده بود که از این تعداد 6 فروند آن به نیروی هوایی پاکستان تحویل داده شد. [align=center] [/align] با این حال پاکستان در سال 1994 تصمیم به تولید این جت آموزشی در داخل کشور گرفت.تا سال 1996 پاکستان سفارش 75 فروند از این هواپیما را داده بود اما به گفته برخی از کارشناسان پاکستان برای جایگزینی این جت آموزشی با جت های سسنا T-37 نیاز به 100 فروند از آن دارد.طرح اولیه این هواپیما از بدنه ای چینی اما سیستم های غربی و به خصوص آمریکایی استفاده می کرد ، برای مثال می توان به موتور توربوفن TFE731-2A و سامانه های ناوبری و الکترونیکی اشاره کرد.این واسبتگی به تجهیزات آمریکایی زمانی دردسر ساز شد که در سال 1989 آمریکا تحریم هایی را بر علیه چین وضع کرد.بعد از آن این جت آموزشی با موتورهای توربو فن اوکراینی AI-25TLK مجهز شدند.چینی ها که می خواستند هواپیمایشان هر چه بیشتر بومی باشد تصمیم به کپی برداری از موتور اوکراینی AI-25TLK گرفتند ، این موتور WS-11 نام گرفت.اولین پرواز جت آموزشی K-8 که به موتور چینی WS-11 مجهز بود در دسامبر 1998 انجام شد.این موتور توانست در سال 2003 گواهینامه های مربوطه را اخذ کند.[align=center] [/align] JL-8 / L-11 نسخه ای از جت آموزشی K-8 متعلق به نیروی هوایی چین است که با نام JL-8 اولین بار در دسامبر 1994 پرواز کرد.این نمونه از جت آموزشی K-8 از موتورهای اوکراینی AI-25TLK استفاده می کند و تنها 6 فروند از ساخته شده است.دلیل تولید تنها 6 فروند از این جت آموزشی تمایل چین به تولید نمونه ای از جت K-8 بود که دارای موتور توربوفن بومی WS-11 (کپی چینی موتور AI-25TLK اوکراینی) باشد.این طرح در سال 1998 به سرانجام رسید و تا سال 2003 حدود 100 فروند از آن تولید و به مدارس آموزش خلبانی نیروی هوایی چین تحویل داده شد. طراحی و وِیژگی ها[align=center] [/align] جت آموزشی K-8 همچون اکثر جت های آموزشی دارای کابین خلبان دو نفره است.این کابین دارای طراحی شیک و در عین حال بسیار کاربردی است.کابین استاد خلبان (کابین عقب) نیز همانند اکثر جت های آموزشی دارای بلندی و ارتفاع بیشتری نسبت به کابین جلو (کابین خلبان) است.نمونه های صادراتی جت آموزشی K-8 در سیستم های الکترونیکی و ناوبری و موتور دارای تفاوت های زیادی هستند و اکثرا این سامانه ها به وسیله مشتری انتخاب می شود.به طور معمولی این هواپیما یک هواپیمای آموشی و غیر مسلح است اما می تواند در صورت نیاز در 4 جایگاه در زیر هر بال خود تا 1000 کیلوگرم (هر جایگاه 250 کیلوگرم) سلاح ها و تجهیزات گوناگون حمل کند.این تسلیحات عبارتند از : بمب های 250 کیلوگرمی ، تیربارهای 23 میلیمتری ، راکت اندازهای غیر هدایت شونده و موشک های هوا به هوای حرارتی کوتاه برد (مانند ماژیک یا R550).همچنین بر روی این جایگاه ها می توان مخازن سوخت خارجی را نصب کرد. سیستم های ناوبری و خودکار پروازی این هواپیما عبارتند از : نمایشگرهای چند منظوره دیجیتال ، رادیو با موج VHF و UHF ، سامانه ناوبری و فرود ، سیستم TATAN و کامپیوتر اطلاعات و داده های پروازی.این هواپیما در نمونه های مختلف از سه موتور استفاده می کند:موتور توربوفن آمریکایی TFE731-2A ، موتور توروبوفن اوکراینی AI-25TL و موتور چینی WS-11 (کپی چینی موتور AI-25TL با تراست خشک 16.87kN) [align=center] [/align] مشخصات خدمه:دو نفر (استاد خلبان و کار آموز) طول:11.6 متر طول بال ها: 9.63 متر ارتفاع : 4.21 متر وزن خالی:2687 کیلوگرم حداکثر وزن برخاست : 4330 کیلوگرم موتور:موتور های توربوفن TFE731-2A ، AI-25TL و WS-11 بیشینه سرعت:800 کیلومتر در ساعت برد:2250 کیلومتر سقف پرواز:13 هزار متر =-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=- مترجم:سورنا نوشاد =-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=- منبع هرگونه برداشت از مطلب تنها با ذکر نام مترجم و منبع امکان پذیر است!