برترین های انجمن

  1. 951

    951

    Editorial Board


    • امتیاز

      65

    • تعداد محتوا

      2,577


  2. alala

    alala

    Editorial Board


    • امتیاز

      25

    • تعداد محتوا

      5,269


  3. mehdipersian

    • امتیاز

      22

    • تعداد محتوا

      3,146


  4. ldmdff

    ldmdff

    VIP


    • امتیاز

      18

    • تعداد محتوا

      1,549



ارسال های محبوب

Showing content with the highest reputation on پنجشنبه, 28 اردیبهشت 1402 در پست ها

  1. 3 پسندیده شده
    بسم ا... قبل از کشور سازنده اصلی ، یک شرکت مستقر در جمهوری چک ، شروع به تولید ماکت ( نمونک ) مشهورترین سلاح مورد استفاده در جنگ اوکراین نموده / شاهد-136 - مقیاس 1:72 شما می توانید نقشه خود را از طریق روش های مرسوم اجرا کنید ،اما زمان هایی وجود دارد که این روشهای مرسوم ، برای کسانی که ابتکار عمل ندارند ، می تواندبه یک " تله" ( دام ) تبدیل گردد. ( فون رونشدت )
  2. 2 پسندیده شده
    منابع روسی اطلاعات جدیدی از حمله دیروز به غرب اکراین ارائه دادن . هدف حملات انبارهای مهمات ارتش اکراین در پیگاه هوایی بوده این انبارها غالبا تسلیحات غربی از جمله راکت های هیمارس و موشک های ضد هوایی پاتریوت بوده قدرت یکی از انفجارات معادل 700 تن تی ان تی براورد شده است بعد از انفجار دوم زمین لرزه ایی به قدرت 3.4 ریشتر در منطقه احساس شده است . منابع اکراین تلفات سنگین انسانی را هم در این حمله تایید کردن مکان تقریبی سقوط 4 هواگرد روسی در روز گذشته مجموع حملات لانستهای گروه واگنر به ادوات توپخانه ایی ارتش اکراین در حومه باخموت در این حمله 5 توپ خودکششی لهستانی کراب - یک توپ کششی ام 777 و دو راکت انداز اورگان اکراین منهدم میشوند . پیش از این تصاویر تنها یکی از این حملات منتشر شده بود https://www.aparat.com/v/l7PxM حمله واحدهای پیاده و مکانیزه ارتش روسیه دو تانک آسیب دیده روسی در این حمله یکی توسط موشک و یا راکت ضد زره و دیگری گلوله توپخانه البته هر دو تانک سالم به پایگاه مراجعت کردن https://www.aparat.com/v/5gkMo دوئل کوادکوپتر انتحاری روسی وسرباز اکراینی https://www.aparat.com/v/vNSaZ خسارتهای تجهیزاتی روسها 4 تانک از جمله 1 تی 90 ام- یک نفربر بی ام پی 3 دو نفربربی ام پی2 - یک نفربر بی ام پی1- یک دستگاه ام تی ال بی ویک نفربر بی ام پی3 رها شده جاده مرگ باخموت 1 کمین واگنرها بر سر راه ستون زرهی اکراین دو نفربر ویک تانک وچندین سرباز در این کمین کشته شدن جاده مرگ باخموت2 انهدام دو نفربر بی ام پی دو اکراینی - نسخه شناسایی بی ام پی 1 و ویک خودرو زرهی استرلیایی خسارتهای تجهیزاتی اکراینی ها 6 نفربر بی ام پی1 4تانک تی 64و 72 دو نفربر ام 80 اسلونیایی و.. نتیجه برخورد گولوله 152/155 م م ارتش اکراین در فاصله 20 متری خمپاره انداز روس جان سالم به در بردن تانک روسی از اصابت موشک ضد زره نتیجه برخورد گلوله 152 م م روسی بروی تانک اکراینی ساحل کریمه
  3. 2 پسندیده شده
    روز‌های گذشته چند مرحله درگیری با عناصر طالبان و داعش داشتیم/ از ورود این عناصر در مرزهای شرقی به داخل کشور جلوگیری شد سرتیپ امیر غلامعلیان، فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب‌شرق نیروی زمینی ارتش: طی روزهای گذشته چند مرحله درگیری با عناصر طالبان و داعش داشتیم و از ورود این عناصر به داخل کشور جلوگیری شد. اینک نیروهای یگان قرارگاه منطقه ای جنوب‌شرق ارتش در نوار مرزی و در حساس ترین شرایط به نگهبانی و حراست از مرز و جلوگیری از اشرار و گروهک ها مشغول هستند و ۵۰ هزار نفر از افراد تردد کننده غیرمجاز مرزی نیز دستگیر شده اند./ ایرنا
  4. 1 پسندیده شده
    مروری بر تاریخچه تولید و خدمت بالگرد Sikorsky S-58 و نمونه نظامی Sikorsky H-34 Choctaw قسمت اول : Sikorsky S-58C خاستگاه و توسعه بالگرد سیکورسکی Sikorsky S-58 / H-34 Choctaw آخرین بالگرد تولید شده توسط سیکورسکی با موتور شعاعی بود و همراه با بالگردهای Sikorsky S-55 / H-19 Chickasaw و Sikorsky S-56 / CH-37 Mojave یکی دیگر از اسب های پرنده سیکورسکی در دهه 1950 میلادی به شمار میرفت . Sikorsky S-56 / CH-37 Mojave Sikorsky S-55 / H-19 Chickasaw در دوره پس از جنگ جهانی دوم ، با شروع به اصطلاح "جنگ سرد"، زیردریایی های تهاجمی و موشک انداز ، واحدهای اصلی نیروی دریایی مخوف شوروی بودند که در اقصی نقاط جهان مستقر شدند . نیروی دریایی ایالات متحده این تهدید جدی را مشاهده و بلافاصله برای مقابله با آن اقدام کرد. در پایان دهه 1940میلادی ، چند مدل بالگرد در خدمت نیروی دریایی ایالات متحده بودند که شامل بالگردهای : Piasecki HRP Rescuer و Sikorsky HO4S میشد . این ناوگان برای استفاده به عنوان بالگرد جنگی ضد زیردریایی (ASW) ، عمدتاً به دلیل بار و برد محدود آنها نامناسب بودند . در طول آزمایش‌هایی که در جنوب فلوریدا انجام گرفت ، موتورهای این بالگردها در طول پروازهای طولانی مدت در گرما و رطوبت زیاد که برای غوطه‌وری سونار لازم بود ، بیش از حد گرم میشد . علاوه بر این، عملیات در دریا بر استقامت سازه ها ، پوشش ها و ابزار دقیق فشار وارد می کرد . با این حال، علیرغم مشکلات پیش آمده ، تجربیات به دست آمده نشان داد که بالگرد پتانسیل قابل توجهی در این نقش دارد . Piasecki HRP Rescuer Sikorsky HO4S در ژانویه 1950میلادی ، نیروی دریایی ایالات متحده مسابقه ای را برای تهیه یک هلیکوپتر ASW که به طور خاص برای این کار طراحی شده باشد ، برگزار کرد . در ماه ژوئن سال بعد ، با شرکت بل ، برای طراحی مدل بل – 61 ، قراردادی منعقد شد که در ابتدا ، ساخت سه نمونه اولیه پیش‌بینی شده بود . نمونه پروتوتایپ ، در 4 مارس سال 1953میلادی با نام Bell XHSL-1 prototype اولین پرواز خود را با خلبانان آزمایشی معروف فلوید کارلسون و جو دان در میدان هوایی آمون کارتر انجام داد . Bell XHSL-1 prototype بالگرد Bell XHSL-1 به این دلیل انتخاب شد که نیروی دریایی ایالات متحده ، بر اساس تجربه با بالگرد Piasecki HRP متقاعد شده بود که طراحی پشت سر هم روتورها در یک بالگرد مزایای بیشتری را ارائه می دهد . مجموعه ای از تاخیرها به دلیل مشکلات مختلف (در رأس آنها ارتعاشات شدید روتورها وجود داشت) بالگرد Bell XHSL-1 را تحت تأثیر قرار داد که در پایان انتظارات را ناامید کرد . به عنوان مثال سر و صدای تولید شده توسط روتورها فعالیت اپراتورهای سونار را مختل می کرد ، تا شدن تیغه ها کار دشواری بود و به دلیل اندازه بزرگ آن ، بالگرد به سختی در بالابر کشتی ها جا می شد . دست آخر تنها 53 دستگاه ازین بالگرد تولید شد . Sikorsky S-58B N408A در حال پرواز در مقابل کارخانه سیکورسکی در استراتفورد بالگرد Bell XHSL-1 به طور مستقیم رقیب Sikorsky S-58 بود. این تنها هلیکوپتر شرکت بل با پیکربندی روتورهای پشت سر هم تا آنزمان است پایان قسمت اول . . . ادامه دارد . . . مترجم : 951 برای گویا تر شدن موضوع و تکمیل متن اصلی ، تصاویری از منابع مختلف ، گردآوری و در متن اصلی گنجانده شده است . فقط برای میلیتاری . منبع اصلی در پایان قسمت نهایی ، ذکر میگردد
  5. 1 پسندیده شده
    فیلمی از عملیات ارتش اوکراین در اطراف باخموت https://www.aparat.com/v/EiDP9 عملیات هویتزرهای Msta SP روسیه علیه توپخانه M777 اوکراین https://www.aparat.com/v/YgfMv ورود نیروهای چچنی به شهر باخموت https://www.aparat.com/v/NmU0M انهدام راکت انداز اوکراینی توسط پهپاد انتحاری لانست https://www.aparat.com/v/uXwzF
  6. 1 پسندیده شده
    درگیری شدید نیروهای اوکراینی و ارتش روسیه اطراف باخموت https://www.aparat.com/v/j9MRU آماده سازی و شلیک خمپاره انداز سنگین روسیه 2S4 Tyulpan https://www.aparat.com/v/Jyv7o شوخی سرباز روس با نارنجک های تفنگی https://www.aparat.com/v/4WdoF
  7. 1 پسندیده شده
  8. 1 پسندیده شده
    خواهش می کنم ... دقت بفرمایید ، این کلیپ ها را دوستان زحمت می کشند و بارگذاری و ارسال می کنند برای این خاطر هست که یک دید همه جانبه از وضعیت صحنه نبرد در اختیار مخاطب قرار بگیرد .. حالا اگر فرض جنابعالی نکته ای در این ویدئوها می بینید که باعث جلب توجه شما شده ، خیلی راحت می تونید آن را با مستنداتی که دارید ، تحلیل بفرمایید .. این شکلی همه ما از نظر شما بهره می بریم و این خیلی خوب هست
  9. 1 پسندیده شده
  10. 1 پسندیده شده
  11. 1 پسندیده شده
    مروری بر تاریخچه تولید و خدمت بالگرد Sikorsky S-58 و نمونه نظامی Sikorsky H-34 Choctaw قسمت چهارم : سابقه خدمت غیر نظامی بالگرد Sikorsky S-58 طولی نکشید که اپراتورهای غیرنظامی علاقه خود را به بالگرد Sikorsky S-58 نشان دادند و بنابراین در ژوئیه سال 1955 میلادی ، شرکت سیکورسکی شروع به جمع آوری اولین سفارشات با اولویت دادن به تامین نیروهای مسلح ایالات متحده کرد . گواهینامه تجاری بالگرد Sikorsky S-58C در 2 آگوست سال 1956 میلادی به دست آمد . این نسخه به طور خاص برای حمل و نقل مسافر برنامه ریزی و طراحی شده بود و دارای دو در ، در سمت راست بود . این بالگرد می توانست دوازده مسافر را در چهار ردیف صندلی های سه گانه حمل کند. در 19 اکتبر سال 1955 میلادی ، طی یک کنفرانس مطبوعاتی ، شرکت نیویورک ایرویز خرید 7 فروند بالگرد Sikorsky S-58 را اعلام کرد که اولین آنها در 15 ژوئن سال 1956 میلادی ، وارد خدمت شد . سه فروند اول که همراه با قطعات یدکی آن با سرمایه گذاری 1.2 میلیون دلاری همراه بود ، تا پایان سال وارد خدمت نشدند . سال 1958 میلادی - تبلیغات شرکت نیویورک ایرویز ، اولین شرکت غیر نظامی که از بالگرد Sikorsky S-58 استفاده کرد. در میان اولین مشتریان ، شرکت بلژیکی Sabena بود که 8 فروند بالگرد Sikorsky S-58C را خریداری کرد . اولین بالگرد با سریال نامبر (s/n 58-356) در 7 نوامبر سال 1956 میلادی ، وارد بلژیک شد و شناسه OO-SHI را در 26 نوامبر سال 1956 میلادی ، دریافت کرد . یکی دیگر از اپراتورهای آن دوره ، شرکت شیکاگو هلیکوپتر ایرویز بود . شرکت بلژیکی Sabena از بالگرد Sikorsky S-58C بین سال‌های 1956 تا 1967 میلادی استفاده کرد. یکی از بالگردهای Sikorsky S-58 که توسط شرکت هلیکوپتر ایرویز شیکاگو اداره می شود . این نسخه را می توان به راحتی با دو درب دسترسی و پنجره های اضافی از سایرین متمایز کرد. یکی از بالگردهای Sikorsky S-58 شرکت هلیکوپتر ایرویز شیکاگو در حال پرواز بین آسمان خراش ها بروشور تبلیغاتی شیکاگو هلیکوپتر ایرویز بالگرد Sikorsky S-58-B که توسط شرکت هلیکوپتر ایرویز شیکاگو استفاده میشد ، یک نوع غیرنظامی عمومی با یک صندلی نیمکتی تاشو برای 5 تا 7 مسافر و پیش بینی حمل بار بود . حداکثر وزن برخاستن از 12700 پوند (5760 کیلوگرم) به 13000 پوند (5897 کیلوگرم) افزایش یافته بود . این افزایش با اصلاح مجرای هوای کاربراتور جدید و طراحی جدید فن خنک کننده موتور که نیروی کمتری جذب می کرد امکان پذیر شد بطوریکه موتور حدود 36.7/50 کیلووات بر اسب بخار بیشتر به گیربکس منتقل میکرد . بالگرد Sikorsky S-58 به طور گسترده از نیمه دوم دهه 1950 میلادی تا پایان دهه 1970 میلادی ، مورد استفاده قرار گرفت . علاوه بر حمل و نقل مسافری برنامه ریزی شده (به دلایل مختلف - اول و مهمتر از همه ظاهر مدل های دو موتوره مدرن تر مانند بوئینگ-ورتول 107 و سیکورسکی S-61 - استفاده از آن در این نقش نسبتاً کوتاه بود) توسط شرکت های نفتی نیز ، برای : · حمل و نقل پرسنل · تدارکات · جابجایی مواد روی سکوهای نفتی · حمل و نقل مصالح ساختمانی · مونتاژ سازه های پیش ساخته استفاده می شد . بخش کلانتری شهر لس آنجلس در دهه 1970 میلادی و اوایل دهه 1980 میلادی از تعدادی بالگرد Sikorsky S-58 عمدتاً برای جستجو و نجات ، نظارت هوایی ، پشتیبانی گشت زمینی و حمل و نقل پرسنل استفاده کرد . لانگ بیچ/کالیفرنیا، اوت سال میلادی1981 - Sikorsky S-58J N87716 در خدمت اداره کلانتری شهر لس آنجلس امروزه گواهینامه نوع بالگردهای : Sikorsky S-55 و Sikorsky S-58 به دست شرکت Centrepointe Aerospace مستقر در Royse City (تگزاس) رسیده است که خدمات مختلفی را ارائه می دهد و قادر به انجام تعمیر و نگهداری کامل در تمام مدل های بالگرد Sikorsky S-58 غیرنظامی است . لوگوی شرکت Centrepointe Aerospace نکاتی جالب در مورد این بالگرد در سال 1957 میلادی ، دوایت دی. آیزنهاور اولین رئیس جمهور ایالات متحده شد . او به طور منظم برای رسیدن به اقامتگاه تابستانی خود در پنسیلوانیا بعنوان روشی سریع و راحت از بالگرد Bell UH-13J استفاده می کرد . دوایت دی. آیزنهاور در کنار بالگرد Bell UH-13J عادت به استفاده ازین روش سریع حمل و نقل ، به ساخت و بکارگیری یک نوع از بالگرد Sikorsky S-58 با نام اختصاصی VH-34 با فضای داخلی VIP، تجهیزات ابزار دقیق و ناوبری بهبود یافته ، و ارابه های فرود شناور اضطراری منجر شد . بالگردی که در زمان حضور رئیس جمهور به عنوان "Marine One" نامگذاری میشد ، دارای طرح رنگی متمایز بود که هنوز هم استفاده می شود و به زمان دولت آیزنهاور باز می گردد . زمانی که این بالگرد سیستم تهویه هوا نداشت و قسمت سقف بالگرد برای انعکاس گرما و کاهش دمای داخلی به رنگ سفید درآمده بود ! این سنت همچنان ادامه یافته و به همین دلیل است که تا به امروز، بالگردهای ریاست جمهوری همچنان به عنوان "کله سفید" شناخته می شوند . یک بالگرد ریاست جمهوری VH-34D (BuNo 147201) در چمن جنوبی کاخ سفید در سال 1961 میلادی . این بالگرد مجهز به شناورهای اضطراری خود باد شونده است تصویری زیبا از بالگرد UH-34D در خدمت ارتش ایالات متحده مجهز به آنتن های رادیویی نصب شده بر روی درهای تاشوی جلو در سپتامبر سال 1959میلادی ، نیکیتا اس. خروشچف ، نخست وزیر وقت اتحاد جماهیر شوروی ، از ایالات متحده بازدید کرد و در آنجا فرصتی یافت تا با یکی از VH-34 که برای حمل و نقل رئیس جمهور ایالات متحده دوایت دی. آیزنهاور استفاده می شد ، پرواز کند . برداشت های او به حدی مطلوب بود که دو فروند بالگرد VH-34 را سفارش داد که در اوایل دسامبر سال 1960 میلادی تحویل داده شدند . نیکیتا اس. خروشچف در حال سوار شدن بر بالگرد VH-34 در محوطه کاخ سفید در 21 جولای سال 1961میلادی ، در ماموریت فضایی جیمنای 3 کپسول فضایی Liberty Bell 7 پس از ماموریت و عبور از جو زمین ، با فضانورد معروف Virgil Ivan Grissom در اقیانوس اطلس فرود آمد و در حالی که منتظر بود تا توسط یک بالگرد Sikorsky HUS-1A / UH-34E بازیابی گردد ، به دلایلی که هرگز مشخص نشد ، درب هوابند کپسول بطور ناگهانی باز شد و با ورود آب اقیانوس به داخل ، کپسول در حال غرق شدن بود . در دقایق بعد ، پس از نجات فضانورد ، خلبان بالگرد به شدت تلاش کرد تا کپسول در حال غرق شدن را از آب بیرون بیاورد و آن را به محل امنی در کشتی پشتیبانی برساند . علیرغم تلاش های بی دریغش ، او مجبور شد کپسولی را که در اقیانوس در حال غرق شدن بود با داده های ارزشمند جمع آوری شده در مامویت فضایی ، در طول پرواز رها کند. Virgil Ivan Grissom دقیقاً 38 سال بعد از ماجرا در 21 جولای سال 1999میلادی ، سرانجام این کپسول بازیابی شد تا در موزه به نمایش گذاشته شود . با این حال ، راز باز شدن ناگهانی دریچه هرگز روشن نشد . 21 ژوئیه سال 1961 میلادی ، با خلبانی ستوان جیمز ال. لوئیس، بالگرد Sikorsky HUS-1 "Hunt Club 1" ناامیدانه تلاش می کند تا کپسول Liberty Bell 7 را از آب خارج کند پایان قسمت چهارم . . . ادامه دارد . . . ترجمه و گردآوری مطالب : 951 برای گویا تر شدن موضوع و تکمیل متن اصلی ، تصاویری از منابع مختلف ، گردآوری و در متن اصلی گنجانده شده است . فقط برای میلیتاری . منبع اصلی در پایان قسمت نهایی ، ذکر میگردد
  12. 1 پسندیده شده
    مروری بر تاریخچه تولید و خدمت بالگرد Sikorsky S-58 و نمونه نظامی Sikorsky H-34 Choctaw قسمت سوم : اتفاقاتی عجیب در روند توسعه ! جایگزینی موتور شعاعی پیستونی با یک موتور توربینی ، عمر عملیاتی بالگرد Sikorsky S-58 را تا حد زیادی افزایش داد . این بالگرد آخرین بالگرد تولید شده توسط سیکورسکی بود که از موتور پیستونی نیرو می گرفت و همراه با بالگرد Sikorsky S-55 اولین بالگرد آمریکایی تولید انبوه بود که بصورت گسترده در خدمت حمل و نقل نیروهای نظامی آمریکا درآمد . Sikorsky S-55 این بالگرد در تعداد زیادی تولید شد ، امروزه بیشتر مدل های باقی مانده را می توان در انبارهای سراسر ایالات متحده و در موزه ها یافت . در اروپا نیز ظاهرا تنها مدل قابل پرواز بالگرد Sikorsky S-58C D-HAUG متعلق به شرکت Meravo-Luftreederei GmbH مستقر در 45 کیلومتری شمال اشتوتگارت است که در نمایشگاه های هوانوردی دیده می شود و در برخی فیلم ها نیز شرکت کرده است . دهه 1980 میلادی ، بالگرد Sikorsky S-58C D-HAUE در حال لیفت یک کانتینر در اشتوتگارت آلمان ژوئیه سال 2013 میلادی- تصویری زیبا از بالگرد Sikorsky S-58C D-HAUG در حال سرویس از طرف شرکت Meravo-Luftreederei Luftfahrt mbH این تصویر دلسرد کننده پایان غم انگیز بسیاری از H-34 هایی است که قبلاً توسط نیروهای ایالات متحده استفاده می شد . هر بالگردی داستانی دارد که باید گفت . . . در ایالات متحده برخی از اپراتورها هنوز از بالگرد Sikorsky S-58 برای حمل و نقل تجاری استفاده می کنند . آنها گاهی اوقات برای بلند کردن سیستم های تهویه مطبوع بر روی پشت بام استفاده می شوند . همچنین شرکت بالگردهای ADF مستقر در بروستر ، واشنگتن ، ناوگان بالگرد Sikorsky S-58 را برای محافظت از محصولات گیلاس در برابر آسیب بکار میگیرد . بالگرد Sikorsky S-58 متعلق به شرکت بالگردهای ADF Sikorsky CH-34C N79AR که در سال 1957 میلادی ساخته شد و امروزه در خدمت شرکت بالگردهای ADF است Sikorsky S-58C N867 عکسبرداری شده در بروستر که امروزه در خدمت شرکت بالگردهای ADF است تولید انبوه نمونه های مجهز به موتور توربینی ظهور اولین موتورهای توربینی که به طور خاص برای استفاده در بالگردها ساخته شده بودند ، سازندگان را وادار کرد تا این جایگزین امیدوارکننده را برای عملکرد بهتر مدل های خود در نظر بگیرند . شرکت سیکورسکی به طور آزمایشی ، نمونه اولیه ای را توسعه داد که اولین پرواز خود را در 30 ژانویه سال 1957 میلادی انجام داد که به نام HSS-1F با دو موتور General Electric T-58 به جای موتور Curtiss-Wright R-1820 معروف بود. General Electric T-58 turboshaft Curtiss-Wright R-1820 Cyclone بالگرد Sikorsky S-58 تحت لیسانس در فرانسه توسط شرکت Sud Aviation و در انگلستان توسط شرکت Westland Helicopters تولید شد . سازنده فرانسوی حدود 90 فروند بالگرد را با قطعاتی که از شرکت سیکورسکی تهیه کرده بود مونتاژ کرد ، سپس 185 فروند (منابع دیگر نشان می دهد 166) برای نیروی دریایی فرانسه و بلژیک (HSS-1) و نیروی هوایی فرانسه (HUS-1) ساخت. در 5 اکتبر سال 1962میلادی ، شرکت Sud Aviation اولین پرواز نسخه بالگرد Sikorsky S-58 را به انجام رساند که در آن دو موتور Turboméca Bastan IV جایگزین موتور اصلی رایت سایکون شعاعی شدند . Turboméca Bastan IV شرکت Westland نیز ، اقدام به توسعه و ساخت اختصاصی یک بالگرد با موتور توربینی بر روی بدنه بالگرد Sikorsky S-58 کرد . اولین بالگرد Westland Wessex HAS.1 برای نیروی دریایی سلطنتی مجهز به موتورتوربوشفت Napier Gazelle برای اولین بار در 20 ژوئن سال 1958 میلادی پرواز کرد . Westland Wessex HAS.1 Napier Gazelle شرکت Westland در مجموع 356 هلیکوپتر Wessex در انواع مختلف ساخت . بالگرد Sikorsky H-34s در خدمت ALAT سناریوهای استفاده بسیار متفاوتی را تجربه کردند، از آلپ فرانسه تا آفریقا بالگرد Sikorsky H-34s در خدمت ALAT در صحرای الجزایر پایان قسمت دوم . . . ادامه دارد . . . مترجم : 951 برای گویا تر شدن موضوع و تکمیل متن اصلی ، تصاویری از منابع مختلف ، گردآوری و در متن اصلی گنجانده شده است . فقط برای میلیتاری . منبع اصلی در پایان قسمت نهایی ، ذکر میگردد
  13. 1 پسندیده شده
  14. 1 پسندیده شده
  15. 1 پسندیده شده
    بحث حماقت نیست احتمالا اگه اجداد این آقا هم بررسی بشه به نتایج جالبی برسیم! مثل اون آقای حجاریان که اجدادشان رسید به محله ی یهودی های کاشان!
  16. 1 پسندیده شده
    این را می خواستم توی تاپیک هسته ای بزارم منتها بسته بود تاپیک. چون فکر میکنم جاش دقیقا اونجاست و از منظر سیاسی این قضیه نباید بهش پرداخته بشه. اصولا الان مدتهاست سعی میشه بحث بی نتیجه سیاسی در تاپیک نشه ولی درخواست دارم اگر نمونه های مشابهی وجود داره از هر سمتی ( به این شکل دیگه اتهام جناح و سیاست نمیشه زد به یک تحلیل لااقل ) درج بشه تا یک بار برای همیشه سر تفاوت های امنیت و منافع ملی و سیاست زدگی و خیانت صحبت کنیم و این مواردی که در تمام کشورهای جهان خط کشی روشنی در موردشون وجود داره را اینجا هم روشن تر کنیم. امثال این آقا یا واقعا سیاست زدگی و جنگ قدرت کودنشون کرده و برای سیاسی بازی و کسب قدرت و چزاندن رقیب اصطلاحا حاضرند هر کاری بکنند حتی ضد کشور خودشون که جاهل محسوب میشند در بهترین حالتش و کودن ( که با توجه به سابقه سیاسی چندین و چند دهه ای این افراد در راس هرم قدرت و همچنان ارتزاق از صحنه سیاست و رانت سیاسی کشور بعید هست ) یا واقعا خائن هستند به وطن و براشون منافع خودشون و دسوتانشون از منافع کشور و مردم مهمتر هست. والا چه کسی میتونه باور کنه در شرایط حساسی که کشور درگیر انواع اتهام و تحریم غرب هست به خاطر یک بهانه و دروغ غرب یکی بیاد با این سابقه که هر کلمش بلافاصله تیتر دشمن میشه به همین راحتی کشور را در معرض اتهام و تشکیک قرار بده یا نه! بیاد چنینی مزخرفی را بگه که افکار عمومی داخلی را ضد منافع ملی خودشون کنه. میزان حماقت و جهل در این یک جمله قصار! اون هم به بهانه یک امر اجتماعی یک فرد نادان و ماست!! به قدری عمیق هست که آدم گمان میکنه یک شوخی است و من هم با اینکه درج کردمش هنوز مطمئن نیستم حقیقت داشته باشه و شبیه یک جوک میمونه ولی چون واکنشی بهش دیدم گفتم شاید حقیقت داشته باشه اصل مطلب و درجش کردم. والا که عقل آدمی این میزان از رذالت و حماقت را نمیتونه قبول کنه. یک زمانی هست شما در یک بحث فنی و امنیتی و نظامی میای کشور را حالا یا خائنانه یا جاهلانه غیرمستقیم متهم به امری میکنی ( که قبلا رخ داده و گل به خودی های اینطوری زیاد داشتیم جالبه اونم در حالیکه خود نهادهای اطلاعاتی غربی همچنان میگن آقا اینا به دنبال بمب اتم نیستند و سراغش نرفتند تا حالا ) ولی سر ماست! ببین چقدر یک نفر میتونه جاهل، عقده ای یا خائن باشه که اینطوری فرمون را کج کنه کشور را متهم به اتهامی کنه ( در جنگ ذهن ها طبیعتا نمیشه مسئله را تقلیل داد اونم با ضریبی که رسانه ها میدند به اظهارات افراد، بماند سمت افراد در جبهه سیاسی ) که خود دشمن هم با احتیاط در موردش حرف میزنه به عنوان یک بهانه فقط. با این سطح استدلال اون طرف که یک فرد معمولی بود و معلوم نبود با چه تفکری، ولی با چنین سوء استفاده امنیتی از ماست لابد میشه گفت یکی که از ماست برای پاس گل به دشمن صهیونیستی و تقویت جایگاهش ضد ایران سوءاستفاده میکنه ببین از جایگاه سیاسی و شهروندی و رسانه ایش چه خدماتی به دشمن میتونه بکنه و به قولی کسی که از ماست هم پاس گل به دشمن میسازه ببین از امکانات حساس دیگه در دسترسش چه استفاده هایی تا حالا بر ضد کشورش و در جهت منفعت دشمن کرده!
  17. 1 پسندیده شده
    سواستفاده جنسی از زنان پزشک روسی ؟؟؟؟ بیشتر فکر می کنم این خبر رو در راستای جنگ روانی و رسانه ای باید دید تا حقیقت بویژه که تازه یک سال از جنگ گذشته و منبع خبر هم معروف به جنگ روانی هست عکس های خوب و زیبا هم از زنان سرباز روسی هم میذاری تنگ دلش چند وقت پیش خانم علیدوستی یکی از بازیگران سینما صحبت های بسیار توهین آمیزی در مورد خوزستان در زمان جنگ گفتن که ما ساکنین اون منطقه نه دیدم و نه تا حالا شنیدم و هیچ مدرکی هم رو نکردن و خیلی مشابهت با این صحبت ها داشته این نشانه ها رو باید جدی گرفت چون قبلا علیه ما استفاده شد و دفعه بعد پر تجربه تر سرمون در میارن تو این روش در چند مرحله عمل می کنن اول انداختن حرف تو ذهن دوم ایجاد یک بازی روانی موازی شبیه جنبش می تو سوم حملات مستقیم و جیغ بنفش ------------------------- خبر از فرارو به نقل از خبرگزاری رادیو اروپای آزاد ( همان بازوی رسانه ای سیا) لینک
  18. 1 پسندیده شده
    سلام دوست خوب مطلب تقریبا در تایید فرمایش شما مبنی بر لزوم صبر و عدم درگیری با گروهی مثل طالبان بود. اشاره شد که با گروه های ضد ایرانی تر مدارا میشد تا حد امکان چه برسه به طالبان. چون دشمن اصلی ما هیچ کددام از این گروه ها و گروهک ها نیستند و کم و بیش بسیاریشون لااقل دست پرورده و مزدور دشمنان اصلی هستند. باقی مطلب هم در مقابل نگاه های بود که برخی دیدگاه ها مطرح میکنند از این مدارا.
  19. 1 پسندیده شده
    سلام خدا حاج قاسم را بیامرزه. وسط سربریدن ها و مثله کردن بچه ها هم باز نیروهای مقاومت و حزب الله تمام تلاششون را میکردند تا شده یک ساعتی جنگ را متوقف کنند و با خونخواران النصره مذاکره و صحبت که ما که با شما دشمنی نداریم، دشمن ما اسراییل هست. چرا با ما میجنگید. هرچند که گوش کسی که مزدوری کفر را میکنه ( چه به شکل اسلام آمریکاییش و چه به شکل جهل تعصبیش ) به این چیزها بدهکار نبود ولی تمام تلاششون را میکردند و حتی تاکید مدام فرماندهان ارشد بود که اگر میتونید کمتر بکشید که این جنگ جنگ تحمیلی به ماست و دشمن اصلی اون پشت قایم شده. در این مورد هم جمهوری اسلامی همون جمهوری اسلامی است. تیغ بر گلو و نمک بر زخم، توهین ( دوست طالبانه) و تحقیر (از طالبان میترسه) و شماتت به ظاهر دوست و دشمن را تحمل نمیکرد اگر جمهوری اسلامی نبود و تا به حال ده ها بار وارد تله های اینچنینی شده بود که براش پهن کرده بودند. کم مگر به گوش عرب عراقی خوندند ضد ایران و در گوش ایرانی خوندند ضد عرب عراقی؟ به گوش افغان ضد ایران و به گوش ایرانی ضد افغان؟ از فلسطینی تنفر ساختند و از لبنانی دشمن؟ تا اونجایی که زخم برداشتیم و زخم خوردیم و تونستیم ایستادیم و وارد توطئه نشدیم و جایی هم که وارد شدیم باز با کمترین توان و به ضرورت دفع خطر بزرگتری وارد شدیم. درسته حالا بهتر مفهوم مسخ رسانه را میفهمیم و دسته هایی از آدم ها که هرچیزی بهشون بگند همون براشون حجته و گویا براشون دروغ و تزویر و کفر و گناه گواراتر ولی هستند هنوزم آدم هایی که از تبار و نسل حاج قاسم ان. انشالله که چشم بقیه هم بیشتر باز بشه. چه درون مرز وچه بیرون مرز و مکر و حیله و توطئه کفر را ببینند و تفرقه و سرنوشتش را هم درک کنند.
  20. 1 پسندیده شده
    استثنائا با این جانوران نمیشه در افتاد ... چریکی بخوای بجنگی که اینها خدای جنگ چریکی هستن، کلاسیک بخوای بجنگی که سابقشون معلومه، زدن پدر روسها و آمریکا رو در آوردن !! فقط یه گروه مشابه خودشون میتونه با طالبان در بیوفته ...
  21. 1 پسندیده شده
    چند روز پیش گویا برنارد لوی یهودی با گلشیفته فراهانی دیدار داشته یا دیدارش رسانه ای شده ( از براندازانی که قبل از این اتفاقات زیر پرچم تجزیه کردستان سینه میزد و اتفاقا بر خلاف بقیه شون خیلی راحت در مورد تجزیه ایران صحبت میکنه و هیچ ملاحظه ای هم نداره و قبلا علاوه بر تحرکات سینماییش در منطقه اقلیم در مصاحبه های رسانه ایش عملا از تجزیه خیلی راحت حمایت میکرده ( البته که احتمالا هیچ درکی نداره و اصولا براش اهمیتی نداره وطن و سرزمین و تمامیت ارضی وکسی که قبلا چیزهای زیادی را فروخته وطن که براش اهمیتی نداره) حالا نکتش چیه؟ در زمان سقوط رژیم اشرف غنی همین لوی شانه به شانه ی احمد مسعود داشت تقریبا زمان و زمین را به هم میریخت که ظهور طالبان به ضرر اروپاست و باید به احمد مسعود! کمک کنیم با طالبان بجنگه و خلاصه هرکاری میکرد که یک جنگی یا کاریکاتوری از مقاومت مردمی شکل بده در افغاسنتان و جالبش اینجاست تمام سلبریتی های متنفر از مقاومت ما ناگهان همگی شده بودند طرفدار مقاومت و قهرمان ستیزان اصیل! شدند ناگهان طرفدار قهرمان اونم کی؟ احمد مسعود، همون هایی که هر نوع مقاومت سربازان وطن را با کنایه و تحقیر و دشمنی روبرو میشدند در ایران و هر جای منطقه. کسی آرشیو را مرور کنه از مدیحه سرایی ها و اشک ها و لبخندها و آرنولد بافی های این ها از احمد مسعود شاید گمان کنه در یک سیاره دیگه بیدار شده که یکهو جماعتی انقدر طرفدار اصطلاحا "مقاومت" شدند. حالا به نظر آیا این گروه های هماهنگ سلبریتی های در ارتباط با هم ( و البته برخی رسانه های فارسی زبان و سفارت ها که شبکه ای فرمان میگیرند روی موضوعی متمرکز بشند) اون زمان هم از جایی فرمان میگرفتند که یکهو همه شدند ضد طالبان وحامی مسعود؟ رابطی بین این ها وجود داره با این یهودیان پرنفوذ و سیاسی؟ میگند در جنگ ها و وقایع به دشمنان و دوستان دشمنانت هم نگاه کن. به دشمنان و دوستان یک موقعیت هم نگاه کن.
  22. 1 پسندیده شده
  23. 1 پسندیده شده
    خیلی زشته حتی ادمین اصلی این انجمن نظامی داره توجیه میکنه کار طالبان رو و به اصطلاح داره میگه اگه اونا زدن ما هم قبل زده بودیم اونم به انگلیس خوب که چی ببخشید وسط دعوا نقل و شیرینی پخش میکنن یا چیز دیگه ای جالبه من میام شما مث سگ اره میگم میخاین بن کنید یا سکوت هم بدین مهم نیست میزنم بعدش میاین عذرخواهی میکنید و دوتا جعبه شیرینی میارین میدین تموم شد ؟؟؟ منطقیه ؟؟؟ طرف مث سگ با سرباز ایرانی داره رفتار میکنه اونوقت ادمینای اصلی ما دارن میگن چرا بخش عذر خواهی رو نمیبینید نمیدونم خبریه چی شده اگه خبریه بگین ما هم بدونیم آره سرباز ایرانی همینه همه جای دنیا همین طوری باهاش رفتار میشه و اینم تقصیر خودمونه واقعا باید خون گریست طالبان تروریسته اینو همه میدونن نمیدونم چرا اجبار داریم اینا رو به رسمیت بشمریم نگران نباشید دیر یا زود باید باهاشون مواجه بشیم ایشالله برای اهدا دو جعبه شیرینی بعد از گرفتن مرز های ایران عزیزان ادمین تشریف ببرن و از دل طالب های عزیز در بیارن ما مثل حیوون رفتار کردیم با سربازای انگلیسی ؟؟؟ امید است واقعا امید است بجای حرفای گنده گنده ذره ای ذره ای به فکر وطنمونم باشیم . یا علی
  24. 1 پسندیده شده
    افشای راز انتقال دفتر شبکه اینترنشنال به واشنگتن لینک از سایت تابناک : https://www.tabnak.ir/fa/news/1165342/افشای-راز-انتقال-دفتر-شبکه-اینترنشنال-به-واشنگتن
  25. 1 پسندیده شده