alala

Editorial Board
  • تعداد محتوا

    4,997
  • عضوشده

  • آخرین بازدید

  • Days Won

    131

تمامی ارسال های alala

  1. حمله دیروز به عکا براشون خیلی دردناک بوده. هنوز البته به حیفا نرسیدن بچه ها. عنوان میشد یکی از دلایلی که ارتش صهیونیستی را مجبور به اتش بس در سال 2006 کرد رسیدن برد موشک ها به عکا بود. حالا دیروز پهپادها داشتند دور دور میزدند.
  2. هر چیزی باشه برای ما خیر هست ولی باید هشیار بود این خرابکاری محتمل و محدود را نباید پاسخ به حمله وسیع ایران در نظر گرفت. خیر عمیق این ماجرا برای ما اینه که از تهدید ریزپرنده ها و اسیب پذیری ها مطلع بودیم ولی الان مطمئن هستیم که انشالله خدا را شکر چنین غافلگیری در یک جنگ وسیع ضد صدها سامانه رخ نداد و حالا بهتر و ملموس تر خطر را اگر فرض حمله هم صحت داشته باشه درک میکنیم. منتهی در نظر داشته باشیم خطر FVP ها خصوصا میتونه وقتی برای کی پایگاه پدافندی اینطور باشه چقدر برای سایر تاسیسات حیاتی و زیربنایی کشور میتونه خطر ایجاد کنه. همه بخش هایی که میدونیم و میدونند مسئولان. پس باید برای پدافند غیرعامل و عامل و همچنین بحث های اطلاعاتی و شناسایی مزدوران ریز و درشت دشمن ( صهیونیستها هر چی دارند از همین مزدوران دارند در کشورهای مختلف و حمایت سایر کشورها و دستگاه های اطلاعاتی و مالی و نظامی و خائنان دولتی و حکومتی کشورها ) هر چه بیشتر تلاش کرد. یک رادار قابل جایگزینی است و حتی خرابکاری های مشابه ولی مثلا پس فردا دارایی های مثل جت جنگنده و معدود دارایی های ارشمند دیگه به راحتی قابل جایزگینی نیستند. در نظر داشته باشیم واقعا FVP ها شاید هیچ پدافند موثری جز اقدامات حفاظت فیزیکی فعلا در برابرشون وجود نداشته باشه. پدافند غیرعامل اهمیتش ده ها برابر گذشته شده با تهدیدات جدید.
  3. آمار شلیک ها همه از منابع غربی است و به احتمال بسیار زیاد با نیت قبلی به شکل دروغ و اغراق زیاد مدام روش تاکید میشه. به چه علت؟ ایران مشتش را باز کنه و برای پاسخ به دروغگویی غربی ها بگه چند موشک خصوصا شلیک کرده ( به هر حال تحریک آمیزه مدام اعداد 300 و 350 و اون اوایل 500 و حتی 1000 را روش مانور بدی و بعد بگی بله میبینید چقدر موفق بودم نهایتا 10، 15 برخورد داشتند ) - ایران اگر تعداد شلیک هاش را بگه اطلاعات ارزشمندی دشمن میتونه هم از تاکتیک و هم از محل های شلیک و هم رهگیری های راداری و پدافندی خودش و قابلیت های ایران به دست بیاره. امیدوارم مقامی تحریک نشه که بخواد به این دروغ ها و ادعاها پاسخ بده و مشتمون را باز کنه. جالبه این روزها هر گوشه و کناری صهیونیستها یک بدنه جدید کشف میکنند که از اونجا که بدنه ها تقریبا سالم هستند تاکتیک و ادعای رهگیری ها هم درش ابهام زیادی ایجاد میشه.
  4. پدافند که همیشه یک گام عقب هست از آفند ولی برای ما چیزی که شاید برای تقویت آفند در دسترس هست به شکل فوری نه مافوق صوت های نوین و موشک هایی است که دشمن با تکنولوژی روزش بهشون دست پیدا میکنه بلکه برای ما با مزیت وسعت سرزمینی است و تولید ارزان. عملیات وعده صادق هم نشون داد که یک چیز فعلا در دسترس تر هست و باید به شدت روش کار کنیم: افزایش جنون وار! سایت های شلیک پهپاد و موشکها. اونم با طراحی پرتابگرهای ارزان که در آن واحد میتونند تعداد زیادی شلیک داشته باشند. و البته که تا حد ممکن امکان اختفا داشته باشند. فرض کنید ایران در یک موج به راحتی بتونه از 100 نقطه هر کدام 50 پهپاد را همزمان شلیک کنه و در هر 100 پایگاه یا موقعیت و پرتابگر ذخیره چهار یا پنج موج دیگه را داشته باشه. پرتابگرها هم پرتابگرهای مثلا کنیتسری ( کانتینرهای مدفون در زمین را در نظر بگیرید که در یک سایت مثلا 10 حامل 5 تایی از همین پرتابگرهای فعلی شاهد که با باز شدن سقف شلیک را انجام میده را داشته باشیم ) هم سطح بازمین فرضا در یک نمونه که انبارداری برای موج اول بتونه راحت انجام بگیره با بازبینی های دوره ای. این عملا و کاملا برای ما در دسترس هست. حتی هزینه زیادی هم نداره ولی نیاز به کار و تلاش و ایده های نوینی داره که سرانجام برسونه کار را.
  5. ترکیه بعد از تحرکات ایران و دیدن این موضوع که به شدت در حال مفتضح شدن هست و اون مرجعیت سابقش دیگه با حرف های تند و تیز اردوغان در حالیکه روابط گرم پشت پرده برقراره و همه به نفاقش پی بردند کاملا مخدوش شده در ماجرای فلسطین چند اقدام را کلید زد: پذیرایی از اسماعیل هنیه در ترکیه عملی ساختن پروژه کشتی های امدادی از مبدا ترکیه به غزه که مدتها بود کلید خورده بود ولی معطل مانده بود و حالا با سر و صدای زیادی دوباره استارت خورده و مثل همیشه دوباره حملات تند و تیز اردوغان به صورت لفظی و کشیدن پای نازی ها و هیتلر و رفقا. ولی اصولا جبهه جدید طوریه شاید اقداماتی مثل کشتی و پیش انداختن مردم ترکیه و جهان که واقعا ضد صهیونیستها هستند بر روی کشتی به خاطر اینکه اردوغان پس فردا ژست اقدام بگیره، یکم براش بهانه نطق جور کنه ولی نفاقش دیگه خیلی وقته رو شده. پ ن: این را ما 12 - 13 سال پیش در جبهه سوریه فهمیدیم ولی فقط ما فهمیدیم و در ایران متوجه ظیطان صفتی این منافق به اسم اسلام بودیم که جبهه سوریه را به اتش کشید که اگر نکشیده بود شاید الان اوضاع خیلی فرق میکرد برای صهیونیستها.
  6. مرکز رسمی مبارزات با شایعات ترکیه بیانیه داده گفته ما به شدت هرگونه همکاری با اسراییل را در رهگیری موشک های ایرانی با رادار مستقر در ترکیه تکذیب میکنیم. دلیلش؟ چون اطلاعات این رادار فقط با اعضای ناتو به اشتراک گذاشته میشه و اسراییل جزء ناتو نیست!!! شوخی میکنه دیگه؟! سه کشور انگلستان و فرانسه و آمریکا که در خط اول پدافند اسراییل در اون حمله بودند احیانا اون شب از عضویت در ناتو استعفا داده بودند یا قول داده بودند اطلاعاتشون را در اون حمله مثل یک پسر خوب استفاده نکنند! بعد از جنگ غزه انگار حاکمان غرب و رژیم های منافق تصمیم گرفتند مسابقه بدند ببینند کی مردمش و مردم جهان را میتونه بهتر و بیشتر احمق فرض کنه.
  7. حالا ما باید چه بکنیم در صورت صحت همه این مفروضات؟ پدافند غیرعامل در مورد همه زیرساختهای حیاتی و نظامی و طرح جایگزین افزایش رینگ دفاعی سامانه های پدافندی، دور کردنشون از مناطق مسکونی و پر ابنیه افزایش توان اطلاعاتی برای شناسایی مزدوران دشمن و گشت های شناسایی اماکن متروکه و مشکوک در حوزه سایت های حساس یک بار برای همیشه بستن همه منفذهای رسمی به کشور شامل کولبری و ته لنجی و سوخت بری - ( بررسی جد و آبادی! هر آدم مشکوکی که یقه جر میده تا این اتفاق نیفته به بهانه های مختلف از اشک تمساح برای فقر و فقیر تا آه و ناله عدالت طلبانه! تا مشخص بشه به کجا وصل هست احیانا) بستن مرزهای غیررسمی و انسداد مرزی تقویت پدافند برد کوتاه تقویت رادارها و در صورت امکان تلاش حداکثری برای به خدمت گرفتن رادارهای هوایی تلاش برای انتقال سامانه های پدافندی به متحدین در سوریه و عراق و خصوصا عراق ( کاری که آمریکا با حضور در سوریه و عراق و اردن و منطقه برای صهیونیستها کرده تا مسیر حملات و پدافندشون را امن کنه ) استفاده از روش های نوین برای محافظت از سامانه های برد بلند از چتر ژنرال گرفته تا قفس پرنده! و حتی کار روی لیزر و مایکروویو و ... تقویت سیستم تهاجمی و همکاری های با متحدین منطقه ای در مقاومت برای ایجاد برنامه های حملات ترکیبی موثر و براورده کردن نیازهای چنین حملاتی برای محور مقاومت افزایش سامانه های برد بلند و با در نظر گرفتن پدافند غیر عامل سفت و سخت استقرار چند واحد در مرزهای خصوصا غربی برای پوشش آسمان عراق و مرزهای سوریه با عراق و مواردی که دوستان میتونند بهش اشاره کنند ...
  8. سلام اگر استقرار رادار هست با مقایسه بدون رادار که با یک تصویر بدون استقرار رادار بهتر میشه مقایسه کرد. ممکنه این لکه بوده و در تصویری که رادار مستقر هست مشاهده نمیشه. بحث سایه ها و زاویه دوربین وقتی تصویر گرفته شده نسبت به زمین و ... اگر لکه را بپذیریم ناشی از آتش سوزی بوده؟ روغن ریزی! بوده؟ بیشتر متمایل به خاکریز نیست؟ ولی بزارید دشمن را انقدر هم بزدل و احمق فرض نکنیم: 1. جمعه صبح کوادها و ریزپرنده ها توسط مزدوران داخلی پدافند را در اصفان مشغول کردند و دشمن صهیونیستی با شلیک دو موشک ناشناخته و سری که تا به حال ازش رونمایی نکرده بود به یکی از اجزای سامانه اس-300 آسیب وارد کرد. هدف اعلام دسترسی آسان به مرکز کشور توسط سیستم تهاجمی و پاسخ حداقلی به موشک باران سرزمین های اشغالی. در رسانه هاشون هم از اینکه ایران تصمیم گرفته ب ه این شبه حمله پاسخ نده بسیار خوشحال و مشعوف هستند. این گزینه از اونجا که با شواهد تصویری ( برخورد کلاهک یک موشک ) نمیخونه جای ابهام زیادی داره. 2.جمعه صبح شلیک موشک ها از اسمان سوریه و مانورشون در اسمان عراق پدافند برد بلند ایران را در حداکثر فعالیت خودش معطوف کرده به غرب و مزدوران با ریزپرنده هایی که ممکن بوده معمولی بودند یا مجهز به یک محموله ضد رادار، رادارهایی که در حداکثر توان خودشون معطوف به تهدید غرب بودند را مورد هجوم قرار دادند. در هر دو صورت واقعا مثل حمله ایران که کسی چنان حجمی را تصور نمیکرد، در این مورد هم تصور پاسخ اینچنینی و حداقلی از صهیونیستها غیرقابل باوره. برای همین خیلیها معتقدند این فقط یک عملیات فریب هست و باید هوشیار بود. حالا برخی معتقدند این یک پیام قوی بوده که دشمن سلاح های اینچنین و آنچنان داره. اولا باید گفت این چیز عجیبی نیست. دشمن را شما باید در بعد هجومی حتی فراتر از این ببینید. که اگر بخواد هر نقطه از ایران را بالاخره با یک موج حمله نه با چند موج میتونه هدف قرار بده. ولی این بحث هجومی است که بازدارندگی برای ما ایجاد میکنه و پدافند برای هیچ کس حتی خود امریکاش هم بازدارندگی ایجاد نمیکنه. ثانیا جای خوشحالی است اگر دشمن برای این هدف تاکتیکی از سلاح یا تاکتیک نامشخصی از خودش رونمایی کرده. حالا این تهدید هم پیش روی ماست و براش باید برنامه ریزی کنیم. این میتونست زمان یک درگیری گسترده کاملا فراگیر و غافلگیرانه علیهمون استفاده بشه. به شرطی که الان همه زوایاش سنجیده بشه و با شناخت کاملش دنبال خنثی سازیش رفت. پ ن: حمله دیروز به عراق اون هم به یک پایگاه مشخص را قبلا گفتم میشه تصور کرد حمله به محلی بوده که بقایای موشک های اسراییلی به اون منتقل شده بودند!
  9. جالبه همین مقایسه را دقیق بشیم. تغییری که در رادار دیده میشه در تصایر بعد دقیقا در ژنراتور پایین هم دیده میشه. یعنی ژنراتور هم هدف بوده؟ که به نظر نبوده. پس تغییر تصاویر ایا طبیعی به خاطر تفاوت دو نوع تصویر نیست؟
  10. سلام البته گفته اسیب دیده نه منهدم شده. به هر حال ما قبلا شاهد بودیم کمترین واقعه در ایران توسط چندین و چند شرکت به ظاهر خصوصی ماهواره ای تصاویر فول اچ دیش بیرون میومد. در این مورد هم منتظر میمونیم. ولی نکته ای که وجود داره همین تصاویر هم اثبات میکنه برخورد موشکی در کار نبوده. اصولا به قول دوستان سر جنگی بدون مواد منفجره هم طبق ادعاشون که تازه از عراق به خاک ایران وارد شده باشه ( و من عنوان کردم طبیعتا چنین سر جنگی ای باید حداقل ابعادی برای حمل سوخت داشته باشه که بتونه این مسیر را بعد از جدایش از حامل طی کنه ) همون انرژی جنبشیش میتونه علاوه بر انهدام کامل ( و نه دمیج که اونم طبق تصاویری که خودشون منتشر کردند طبیعتا نمیدونستند ادعای دیگه ای جز دمیج کنند ) سامانه تغییراتی هم روی رمپ ها و خاکریز و زمین ایجاد کنه که نکرده در تصویر به نظر. خلاصه حتی بر فرض اگر همه این ادعاها را هم قبول کنیم. با توجه به مکان حادثه چیز عجیبی نیست حملات ریزپرنده ها و ا سیب پذیری سامانهها ولی چیزی که با قطعیت میشه گفت این پاسخ در برابر حمله ایران چیزی جز توصیف بن گویر نداره: بی خاصیت. حالا دیگه چسباندن عملیات پیچیده و سلاح سری و پیام که اره ما هر وقت بخوایم میزنیم ( مگر ما غیر از این فکر میکردیم؟ روز قبلش فرمانده حفاظت تاسیسات هست های فرضض را بر اسیب رساندن بر تاسیسات طی حمله گذاشته بود که گفت دکترین را عوض میکنیم دیگه ) پر رنگ کردن روایتی است که کار را از بی خاصیتی یکم فراتر ببره. به نظرم لااقل در میلیتاری ما میدونیم در هر تهاجمی به هر حال پدافند صفر عمل کنه یا 100 نهایتا با قدرت هجومی دشمن ما اسیب خواهیم داشت. همونطور که روسیه داشت، همونطور که امریکا و سعودی داشتند و نهایتا دیدیم صهیونیستها با کمک نیمی از جهان و منطقه داشتند. کم و زیادش دیگه به تفاوت تکنولوژی و پولی هست که پای سامانه ها ریخته میشه. همین امروز هدیه 26 میلیارد دلاری ایالات متحده تقدیم سیستم های دفاعی صهیونیستها شد. بودجه کل چندین سال دفاعی ما.
  11. این تصویر برش هم خورده. در تصویر کامل رادار جلویی هم مثل لانچرها سر جای خودش نیست. مسئله اینجاست این تصویر آیا انتخابی است؟ یعنی حین جا به جایی سامانه گرفته شده و چیزی که ثبت کرده در عکس انتخابی منتشر شده زمانی بوده که اجزا همه منتقل شدند و رادار مرکزی هم در حال انتقال تغییر موقعیتی داشته؟ چیزی که به نظر دیده میشه رادار میانی تغییر موقعیت داده. یعنی خودروی حامل یک چرخش از سمت چپ به سمت راست داشته. به موقعیت وکی شکل محل استقرار و زوایای برخورد خودروی رادار با اون دقت کنید و به قول دوستمون چرا تصاویر دوم عمدا و به شکل واضحی دچار افت کیفیت هستند؟ تغییری ک در ویدئوی مقایسه ای سعی داره القا کنه را ما در جزء پایین منطقه حفاظت شده رادار هم میبینیم. این یعنی هدف قرار گرفتن اون نقطه سفید رنگ هم؟ در حالیکه به نظر میرسه این تغییر اجزا در همه اجزای موجود در عکس وجود داره.
  12. این نگاه بدبینانه و با ارفاق به دشمن هست: رسانه های عبری بقایای یافت شده در عراق را یک پرتابه جدید عنوان میکنند که تا حالا استفاده نشده. در حقیقت یک حامل که بعد از پرتاب از هواپیما، پرتابه ی کوچکتری از خود را پس از مدتی رها میکنه و به هدف میرسه. حالا رویدادهای دیشب را کنار هم بزاری. زدن پدافند جنوب سوریه، شنیده شدن صداهایی در آسمان عراق و بعد درگیری پدافند اصفهان. اگر تحلیل یک سویه ای بخواهیم داشته باشیم صهیونیستها عملا یک تیر هشدار شلیک کردند با یک سلاح جدید و از اونجا که این پرتابه ار پدافند غرب کشور ( شاید مسیر بسیار متفاوت تر و پیچیده تر بوده. فرضا صدای تبریز را هم در نظر بگیریم یک مسیر پیچیده از یک پرتابه یا دو پرتابه ) عبور کرده و به مرکز کشور رسیده یعنی دشمن هشداری مبنی بر این امر داده که توان حملات دورایستای موثر به سایتهای هسته ای حتی مرکز کشور را بدون در خطر انداختن پرنده هاش داره با سلاحی ناشناخته. این فرضیه را باید جدی گرفت. البته همچنان عامل بازدارنده پاسخ متقابل بوده که دست دشمن را میبنده والا پدافند طبیعی است که در هر حمله ای درصدی موفقیت میتونه کسب کنه ولی در این مورد عبور از حلقه های پدافندی به راحتی و در امان بودن جنگنده های دشمن یک قدرتنمایی هشدارآمیز هست که نیازه سلاح جدید شناخته بشه و تحلیل بشه که چه مشخصاتی داره و طی چه عملیاتی پرتاب شده شاید بشه براش راه حلی پیدا کرد. پ ن: در کل این زد و خودر برای ما خیر هست. ما داریم مچ دشمنی را بازمیکنیم که سال ها در حال برنامه ریزی حمله غافلگیرانه به مرکز کشور خصوصا هست.
  13. خیلی مشکوکه. توجه داشته باشیم دیشب به نظر در عملیات اصلی سایتهای پدافندی جنوب سوریه مورد هدف قرار گرفتند. به چه منظور؟ هموار کردن مسیر حمله از جنوب سوریه به سمت عراق و ایران؟
  14. این سر و صدای صبح امروز علیات فریبی است بیشتر به نظر. نیمه شب دیروز اسراییل تمام خبرنگارانش را از خواب بیدار کرد و به صف تا خبرسازی کنند. از ظرفیت چند رسانه مشهور امریکایی شامل سی بی اس و ای بی سی نیوز برای تولید منبع موثق مورد استناد خبرنگارانش استفاده کرد. عملیات برای ما غریب نبود. تا به حال احتمالا چندین بار در ایران اتافق افتاده و حتی خسارات و تلفاتی هم داشته. ( از اون حادثه اول پارچین و انفجار مخازن گاز که به نظر میرسه اولین مورد جدی تست کوادها در ایران توسط مزدورانش بود تا بعدها صنایع موشکی نزدیک تهران، چند بار سوله های هسته ای و دفاعی اصفهان و تهران و ... ) نکته اینجاست ولی الان در حال یک بازی روانی هستند. این قطعا عملیات اصلی دشمن نیست ولی در چند سطح یک عملیات ترکیبی را قبل از حمله اصلی داره اجرا میکنه: شرطی سازی و حساسیت زدایی از نیروهای پدافندی کشور شناسایی واکنش پدافند توسط اقدامات مزدوران داخلی خبرسازی و حساسیت زدایی از پیام های مقامات نظامی و سیاسی مبنی بر پاسخ به حمله ( با بی اعتبار سازی این سخنان توسط حملات ایذایی اینچنینی ) در صورت امکان و موفقیت این خرابکاری ها هدف قرار دادن و اجبار به تغییر موقعیت پدافندهای برد بلند مستقر در اصفهان و حتی هدف قرار دادنشون قبل از حمله اصلی پوششی فریب آمیز با مشغول کردن اذهان برای حمله اصلی و ... نکته اینجاست هر چیزی باشه این یک حمله نبوده و نخواهد بود و باید اتفاقا مراقبت ها را بیشتر کرد. الان کاربران ایرانی مشغول توصیف و تمسخر این عملیات به عنوان حمله اصلی ( با خط دهی مستقیم خبرنگاران و رسانه های عبری/امریکایی ) هستند در حالیکه این رژیم احتمالا اینطور میخواد حمله اصلی خودش را برجسته تر کنه. با امت اسراییل داخل ایران باید همان کرد که با خائنین در میدان نظامی میکنند. این سطح از خیانت و کثافت اینطور آشکار به نفع دشمنی که همین حالا باهاش در جنگ هستی در داخل کشور توسط این اذناب بی جیره و مواجب شدتی در حد خیانتی نیاز داره که داره میکنند. گشت های حفاظتی در اطراف و داخل شهرها و ایست بازرسی ها باید به شدت افزایش پیدا بکنه. سوله ها و ویلاها و خانه باغ های خالی باید چند بار در طول هفته چک بشند در نزدیکی مقرهای نظامی و دفاعی و استراتژیک ( نیسان آبی یکی از وسایل نقلیه پرکاربرد و محبوب این رژیم بوده در تمام ترورها و خرابکاری های این چند سال، از ترور شهید فخری زاده تا خرابکاری تروریست های تجزیه طلب در اصفهان در دو مقطع و ... ) توجه کنیم رژیم با جنبش هرزه ها و فواحش که سال پیش شکل داد قدم به قدم از برخی ارزش های ملی اعتبار زدایی کرد تا بتونه به اصطلاح قبح خیانت ها را بریزه: از قبح شویی تجزیه طلبی تا خیانت به کشور و همکاری با دشمن. صهیونیست ها در چند روز اخیر آگهی های استخدام مزدور و خرابکارشون را شدیدتر در استوری های اینستاگرام هم حتی کشوندند. با عنوان: اگر در مراکز استراتژیک و حیاتی ( انقدر قبح خیانت را شل کرده توسط عملیات رسانه ای پیوستش که برایزیرساختهای حیاتی یک کشور برای خیانت و خرابکاری راحت اگهی میده ) کار میکنید به ما پیام بدید. عملیات اصلی صهیونیستها یک عملیات چند وجهی با سردمداری مزدوران داخلی خودش خواهد بود. خرابکاری های فنی و انسانی و جاسوسی و ابزاری و حتی اجتماعی با پیوست حمله اصلی. اطلاعیه امنیت سایبری برای اطلاع دادن هرگونه فعالیت حمایت آمیز از دشمن صهیونیستی ( مزدوران بالقوه ) به نهادهای مربوطه در راستای خنثی سازی چنین تهدیدهایی است.
  15. رادارهای روسیه در پایگاه هوایی سواحل سوریه شاید بتونند یک پیش اخطاری وقتی دسته ای جنگنده یا حتی سوخت گیری هوایی در سکت قبری را میبینند گزارش کنند. هرچند به علت تمرین های روتین سخت هست تشخیص حمله از رزمایش ولی خب میتونه آگاهی بخش باشه خصوصا وقتی رفتی رصد بشه و بازگشتی در موعد متناسب خیر. ولی در نهایت فقط باید به خود متکی بود.
  16. فرهیختگان مقاله جالبی داشت از هزینه های این نبرد کوتاه. با عنوان سود 220 میلیون دلاری از این جنگ کوتاه. پرتابه های ایران به ادعاهای غربی ها چیزی در حدود 50 تا 70 م دلار. کشتی توقیفی و محمولش چون دست دوم ولی در حد نو بود 270 میلیون دلار. سود: 200 تا 220 میلیون دلار هزینه های دشمن در رهیگری فقط صهیونیستها 1.3 میلیارد دلار بدون احتساب هزینه های جانبی ( طبق اظهارت یکی از نشریات غربی )
  17. سلام برای اینکه باورمون بشه در چه جهان مضحکی زندگی میکنیم دقت کنید به این سکانس پوچ از جهان: نماینده رژیم صهیونیستی فیلم این تصویر را در تبلتش! در شورای امنیت پخش میکنه ( و اینجا همون نقطه بی سخن! ماجراست ) در حالیکه اون را به همه نشون میده و رو به نماینده ایران با مکث بیشتر و جمله نگاه کن! نگاه کن! میگه ببینید کشورهای جهان ایران حتی اماکن مقدس اسلامی را براشون ارزشی قائل نیست و اون ها را به خطر میندازه! هیچی! واقعا هیچی!! نماینده رژیم صهیونیستی مدافع مسجد الاقصی. چند جمله برای تکمله نوشتم و پاک کردم. هیچ جمله ای نمیتونه بیشتر از این توصیف کنه ماجرا را. هیچ جمله ای...
  18. سلام مهمترین نکته اغراق در تعداد پرتابه ها هست به نظرم. دروغ ها از اونجا مشخص میشه که اول صحبت از 500 پهپاد می کردند که کم کم راضی شدند به 350 کل پرتابه ها و بعد هم 300 و ... که تازه در برخی منابعشون به نظر میرسید چند ده شلیک حزب الله و یمن و عراق را هم که هنوز درش شک هست را در این اعداد محاسبه کردند. به نظرم طوری پرحجم روی این اعداد کار کردند که بعدا ما هم مجبور باشیم به دلایلی همین اعداد را مبنا قرار بدیم. یک به این خاطر که عملیات را محدود عنوان نکنیم و بگیم همین تعداد زیاد 300 تا بوده و هم اینکه روایات را مطابق حمله گسترده که خودشون بهش دامن میزنند حفظ کنیم. ولی با توجه به تصاویر منشتره به نظر کل پرتابه ها بیش از 100 یا 150 نبوده. تلا دشمن برای اغراق به این خاطر هست که موفقیت پدافندش را برجسته تر کنه.
  19. سردار سلامی هم به نظر اشاره ای داشته. گفته به ظاهر که این حمله درس هایی از پدافند و عملکرد رهگیری دشمن به ما داد که اگر خطایی کنند در حمله بعد ازشون استفاده میکنیم. اینم یک مورد دیگه: از سمت ما یک تاکتیک از چند ده تاکتیک بود. از سمت دشمن برای دفاع اما هر چیزی که در توان داشت و حتی فراتر از اون. لود موشکها و پهپادهای ما بسیار ساده تر از لود پدافند دشمن هم هست.
  20. مهمترین نکته ای که باید دقت بشه اینه که این نهایت توان پدافندی دشمن با کمک چندین و چند کشور و در امادگی مطلق ( 10 روز اماده سازی ) و بدون کمک جبهه مقاومت به ما بود. در حالیکه برای ما هم در تعداد موشکها و پهپادها و تنوع حمله، هم تاکتیک های پرتاب، هم موج های حمله و هم وسعتش تنها بخشی از توانمون بود. در حقیقت تازه درس ارزشمندی هم بود برای تست توانایی ها. چه دشمن از تمام توان پدافندیش در حداکثر خودش برای دفع حمله استفاده کرد و ما فقط یک موج برای یک پاسخ محدود شده.
  21. طبق اعلام منابع عبری ( اگر از جایی نقل قول نکرده باشند ) انگار اینم برای ایال عوفره! یک کشتیش دست یمنی ها و یکیش هم دست ما. حیف که لود کانتینرهاش فول نیست. | باید دید این اقدام یکی از مراحل پاسخ به حمله دمشق بوده یا تنها یک پیام. شاید عنوان بشه خسارت ساختمان کنسولگری که به نظرم منطقی هم هست. از طرفی میتونه یک پیام به دولت ترامپی آرژانتین هم باشه که بیخود جو ترامپی نگیرش بابت توقیف اموال و پرونده هایی که دست اندازی بکنه به ثروت های ایران. به هر حال گذر ما اون طرف ها زیاد نمیفته ولی گذر ارژانتینی ها به خلیج فارس و اقیانوس هند میفته.
  22. با وضعیتی که غرب برای اکراین ایجاد کرد و شرایط و تحمل ادامه ی اون را هم نداره آخر سر کسی مثل ترامپ را جلو میندازند و به بهانه اینکه یک رییس جمهور دیوانه تصمیم گرفت و کاری از دست مابرنمیومد تمام آرزوها و رویاهای کیف و مردم اکراین را در بازپسگیری سرزمین خودشون به باد خواهند داد و تمام.
  23. سلام ایالات متحده با تمدید حضور کوریلا در س.اشغالی و گزارش سی ان ان تصمیم خودش را به دفاع حداکثری از ر.صهیونیستی در برابر حمله ایران اعلام کرده. در کنار این پوشش باید پوشش پدافندی پاتریوت ها و حتی شاید تاد را در کنار جنگنده هایی که در آسمان عراق و سوریه هر نوع پرتابه پهپادی و کروز را هدف قرار میدند هم اضافه کرد. پایگاه های هوایی اردن برای برخواستن جنگنده های آمریکا یکی از مناطق کلیدی است که میتونند تهدیدات کروز و پهپادی را از اسمان عراق و سوریه دفع کنند. دو پایگاه تنف و الاسد در عراق هم با پدفاندهای مستقر میتونند در برابر بالستیک ها و پرتابه هایی که از فرازشون عبور میکنند عملیات کنند. اینجا نقش متحدان ایران برای مشغول سازی دشمن پررنگ میشه. پ ن: تمام اظهارات منتسب به ترکیه و قطر و کویت هم اولا برای شرایط حمله به ایران مطرح شده ( اگر مطرح شده باشند تازه ) و نه دفاع از اسراییل و ثانیا همه کشک هستند. عملا ایالات متحده اگر نیاز ببینه از هر جایی که دلش میخواد ( و پایگاه داره ) استفاده میکنه و بعدها کشور مبدا هم شاید یک برگه اعتراض تحویل سفارتش بده و اونها هم بگند دفعه بعد هماهنگ میکنیم! پ ن2: صحبت های واضح گالانت وزیر جنگ صهیونیستها اینطور بود: با همسایگان و دوستان برای دفاع در برابر حملات ایران به توافق رسیدیم و پاسخ مناسب به هر حمله ای هم خواهیم داد. عملا اردن و مصر که به نظر ( خصوصا با تماس تلفنی دیشب بلینک با این دو کشور ) به هزار بهانه ( حریم(!) هوایی کشورمون را مراقبت کردیم ) قطعا نه تنها خاک و آسمان کشورشون را برای عملیات های امریکا و حتی اسراییل برای دفع حملات ایران در اختیار صهیونیستها و امریکا خواهند گذاشت بلکه حتما تمام سامانه های دفاعیشون از جمله در اردن در اختیار مدیریت مشترک آمریکا و صهیونیستها خواهد بود. پ ن3: مهمترین خط دفاعی صهیونیستها ( هم زمینی و هم حیثیتی و هم هوایی ) اردن هست. برای همین این کشور طاعون زده! با یک خاندان خائن انگلیسی زاده مترسک سالهاست داره اداره میشه. اسمش کشور هست و خاندان حاکم بر اون هم تنها در ظاهر حکومت میکنه. این کشور مبدا اغلب خیانت های منطقه ای در بیش از یک دهه اخیر در منطقه و قبل تر خیانت به فلسطین بوده و هست. همزمان در چندین نقش از جمله سوپاپ اطمینان فشار افکار عمومی، نقش دیگ جوش برای پختن تدریجی نابودی فلسطین و ... را بر عهده داره.
  24. مشخصا اپراتور انتخاب اولیه خودش را به نظر تغییر داد و باز مشخصا محل برخورد را دقیقا بین برجک و بدنه در قسمت تقریبا انتهایی یا میانی تانک در نظر گرفت. در مورد نقاط ضعف بدنه و زره تانک مرکاوا صحبتی شده قبلا؟ با اطلاع تیم های ضد زره که در این مورد تقریبا دستشون باز هست با موشک الماس میتونند بهترین نقطه و یا ضعیف ترین قسمت را برای هدف قرار دادن با بیشترین آسیب انتخاب کنند.
  25. خالی ترین دست ها دارند با پرترین دست ها نبرد می کنند و همچنان 6 ماه هست که مقاومت میکنند. با کشتار زنان و کودکانشون و قحطی و گرسنگی دادن خودشون و خانواده هاشون و تحمل انبوه مصیبت ها و زخم زبان های دوست و دشمن ( معتز را به یه یاد بیارید، 18 میلیون فالوور به اعتبار فلسطین و مقاومت و غزه کسب کرد و یک بار با ترک غزه، یک بار بلافاصله دیدار با محمود عباس و یک بار هم متهم کردن مقاومت در اوج فشار و مظلومیتی که داشت تحمل میکرد از صد زخم دشمن بدتر کرد ) و حمایت های ناجوانمردانه بین المللی از این جانیان ولی هنوز مردانه میجنگند. شریک و سهیم شدن در این جنگ شرافتمندانه به قول رهبران مقاومت عزتی است که نصیب طرفی میشه نه منتی که بر طرف مقابل میشه گذاشت.