mojak

Members
  • تعداد محتوا

    17
  • عضوشده

  • آخرین بازدید

اعتبار در انجمن

1

درباره mojak

  • رتبه حساب کاربری
    سرباز دوم
  1. با تدبیر فرمانده معظم کل قوا؛ S300 ايراني با نام "باور373" ساخته مي‌شود سپاه نیوز: فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) جدیدترین اخبار مربوط به مراحل ساخت سامانه بومی S300 با نام "باور373" را اعلام کرد. به گزارش سپاه نیوز به نقل از فارس؛ امیر فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص)، پیرامون آخرین اخبار طراحی و ساخت سامانه بومی S300، با بیان اینکه این سامانه موشکی یکی از سامانه‌های پیشرفته دنیا محسوب می‌شود، گفت: با این حال معتقدیم که اگر تمام کشور را به سامانه S300 که از خارج تقدیم ما شده باشد و مستشاران خارجی هم 5 سال مامور شوند و حقوق و مزایایشان را هم خود روسیه بدهد، مجهز کنیم، 10 درصد دفاع ما هم تامین نمی‌شود، زیرا S300 تنها سامانه دفاعی لازم در پدافند هوایی نیست. وی با اشاره به پیمان شکنی روسیه در موضوع قرارداد تحویل این سامانه به ایران، افزود: در موضوع قرارداد S300، طرف ایرانی تمام مفاد قرارداد را تا سال 2007 به صورت کامل اجرا کرد و هیچ مورد شبهه‌ برانگیزی وجود نداشت و قرار بود این سامانه واگذار شود که متاسفانه به دلیل شیطنت دولت‌های غربی این کار صورت نگرفت. امير اسماعیلی با بیان اینکه در حال حاضر وزارت دفاع مسئول پیگیری پرونده S300 است، اظهار داشت: دولت به خوبی بحث تخلفات صورت گرفته توسط طرف خارجی را دنبال می‌کند. فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) ادامه داد: البته در همان ابتدا و زمانی که اولین بحث‌ها مبنی بر تحویل ندادن S300 مطرح شد و نفرات ما هنوز در روسیه دوره می‌دیدند، مقام معظم رهبری به وزارت دفاع دستور دادند که "بروید و خودتان این کار را ملی کنید" و از آن زمان این کار در دستور کار قرار گرفت که طراحی مفهومی آن هم در وزارت دفاع، هم در قرارگاه و هم برخی مراکز علمی و دانشگاهی کشور آغاز شد. اسماعیلی با اشاره به مراحل طراحی و ساخت سامانه بومی مشابه S300، تاکید کرد: اگر S300 در برخی موضوعات خلاء داشت، در طرح بومی این سامانه، این خلاء‌ها برطرف شده است و طراحی مفهومی آن نیز به پایان رسیده و حتی پروژه، نامگذاری شده است و در حال حاضر در مرحله نیازسنجی و طراحی دقیق هستیم که این کار مشترک با همکاری قرارگاه و وزارت دفاع در حال اجراست. وی با بیان اینکه در بحث راداری این سامانه نیز به نقاط قوت بسیار خوبی در حوزه کشف و شناسایی رسیده‌ایم، تصریح کرد: وزارت دفاع در خصوص موشک‌های آن نیز پیش‌بینی کرده که این سامانه با دو یا سه نوع موشک در لایه‌های مختلف بتواند وارد عمل شود. فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء (ص) همچنین در خصوص نام سامانه بومی جایگزین S300، گفت: نام این سامانه بومی "باور 373" است که 373 از القاب رسول‌الله(ص) در حروف ابجد بوده و "باور" نیز یعنی ما باور داریم که این کار انجام می‌شود. انتهای خبر http://www.sepahnews.com/shownews.Aspx?ID=3d1b6378-0cb7-4e38-9fcf-78d9ffc94b39
  2. سلام معذرت میخوام پا برهنه میپرم وسط اما.... من نمیدونم اونایی که بحس سوریه رو میکنند میخوان به چی برسن؟ بحث خیلی خوبه ولی بحثی کنید که توش با دلیل و منطق به نتیجه برسید اینی که من دیدم تا ظهور اقا بشینید بحث کنید به نتیجه نمیرسید. من نمیخوام تو بحثتون شرکت کنم اما میخوام دو تا جمله بگم. امام خامنه ای در یکی از سخنرای هاشون گفتند ما از حرکت هایی که با حمایت امریکا و کشور های غربی باشه حمایت نمیکنیم.(تموم شد رفت) نتیجه ای که من برداشت کردم این بود که رهبری هم حرکت مردم سوریه رو مثل باقی کشور ها مردمی میدونن ولی چون با حمایت امریکا و ساپرت شدید رسانه ای غرب همراه هست تشخیصشون این هست که این حرکت از طرف ما حمایت نشه.بازم تاکید میکنم ایشون این حرکت رو هم مردمی میدونن اما به دلایل بالا از طرف ما همایت نشه. امام خمینی تا وقتی به شما دشنام میگویند بدونید بر حق هستید. اگر دیدید دشمن برای شما سوت و کف زد بدونید دارید راه رو اشتباه میرید.(قابل توجه اقایان به اصطلاح دلسوز نظام در سایت) یه چیزی که حتما متوجه شدید بعضی ها اینجا در لباس میش در ایاب ذهاب هستن مراقب باشید. دوستان حدالمقدور پشت و رو یکی باشین تا فردا پسفردا نگین هرکی حرف مخالف زد بش میگن منافق.بعضی ها هم خواهش میکنم تحمل شنیدن نظر مخالف رو داشته باشن بنده خدا رو تا پادگان اشرف بدرقه نکنن.
  3. بسم الله سلام ياد و خاطرات اينها جاودانه شده در دلها. كاش مردم شهداي زنده ما رو كه دونه دونه دارن ميرن از ياد نبرن.كساني كه در اوج مظلوميت دارن زندگي ميكنند!!! اينو ميگم چون به چشم خودم ديدم.متاسفانه من كساني رو ميبينم كه به اين عزيزان انواع توهين ها و تهمت ها رو ميزنند.حتي از خودشون نميپرسن به چه جرمي؟ من پارسال كسي رو ديدم كه از گردن به پايين فلج بود به دعوت يكي از مسولين دبيرستان اومد دبيرستان ما (متاسفانه اسمشون يادم نيست) و كسي رو ميشناسم كه يه تركش تو پاش داره!اما جداي از ميزان اسيب يه تفاوت بزرگ دارن. صبر و بردباري و تحمل و پشتكار اون عزيز در مقابل براي من در مقابل اون يكي جانباز عجيب بود.ايشون چند كتاب نوشتند اونم فقط با يك چوب در دهانش!! و ايشون وضع مالي خوبي هم نداره و خرجش رو هم از كتاب در مياره.ولي اون جانباز با اينكه وضع بسيار خوبي هم داره اما............ خدا شاهده اينو كه گفتم به عينه ديدم.و خيلي مثال ها كه از نزديك ديدم و گفتن نداره. اما فقط اينارو گفتم كه بدونيد چه كسانه عزيز بين ما هستند كه ما نميبينيم. يا علي
  4. [quote]گویا برخی ها فراموش کردند که امام فرمودند: [b]مگر فراموش کرده ایم که ما در جنگ مکلف به تکلیف بودیم و نتیجه فرع آن بوده است؟[/b] خواب رفته را می توان بیدار کرد، اما کسی که خود را به خواب زده نمی توان. . . با مدعی نگویید اسرار عشق و مستی/ تا بی خبر بمیرد در رنج [b]خود پرستی[/b] -------------------------- چند تا احتمال هست: 1- این کار یک جنگ تبلیغاتی و به منظور تحت تأثیر قرار دادن تصمیمات اسراییلی ها هست. 2- ناوگانی(ناوگان که چه عرض کنم چند تا قایق مجهز به راکت یا موشک) از سپاه به همراه کشتی ها اعزام می شود، طبق قوانین بین المللی (تا فاصله 20 کیلومتری) و قرارداد اسلو، (تا فاصله 30 کیلومتری ساحل) نیروهای اسراییلی نمی توانند معترض آنها بشوند، و چون درگیری با نیروهای سپاه برای اونها تبعات شدیدی داره( از جمله درگیری های دامنه دار بعدی، احتمال دخالت حزب الله، احتمال موشک پراکنی حماس به سرزمینهای اشغالی و . . .) تا این فواصل ذکر شده، درگیری رخ نخواهد داد، در این فاصله نیروهای سپاه متوقف شده و ناوگان کشتی ها به تنهایی ادامه طریق خواهد داد، در این حالت زمینه درگیری بین سپاه و اسراییلی ها وجود ندارد اما اسراییلی ها زمان کمی برای مقابله با ناوگان کمک رسان خواهند داشت.( با درنظر گرفتن سرعت 15 گره برای کشتی ها یعنی 27 کیلومتر بر ساعت حدود 1 تا 1.5 ساعت زمان برای اسراییلی ها باقی می ماند) که چون اسراییلی ها نمی توانسته اند از پهلو یا پشت به ناوگان نزدیک شوند( به علت ضرورت رعایت حریم ناوگان جنگی همراه) پس مجبورند تا در داخل آبهای غزه و از سمت مقابل کشتی ها آرایش بگیرند. در این حالت اسراییلی ها سعی می کنن تا مانند دفعات قبل با هلی برن، نیرو داخل کشتی ها پیاده کرده و پس از در اختیار گرفتن اتاق کنترل کشتی اون رو به داخل آبهای سرزمینی خودشون هدایت کنن، در اینجا 2 حالت ممکنه پیش بیاد، یا نیروهای سپاه [b]بدون ورود به آبهای سرزمینی غزه[/b] که طبق قرارداد اسلو کنترل اونها با اسراییل هست سعی می کنن در مرحله اول با اخطار شفاهی و در مرحله بعد با شلیک اخطار، اسراییلی ها رو از ناوگان امداد دور کنن و هیچ درگیری صورت نمی گیره(حالا چه اسراییلی ها گوش به حرف بکنن یا نکنن) و یا اینکه بعد از طی مراحل ذکر شده، شلیک رزمی [b]به هدف حمایت از ناوگان[/b] تحت پوشش صورت بگیره، که دیگه اوضاع خیلی پیچیده می شه و هر نوع احتمالی ممکن هست. . . 3- ناوگان سپاه اعزام میشه، اما در آبهای بین المللی متوقف شده و هیچ درگیری صورت نمی گیره. و تنها با ارسال پهپادهای شناسایی به فیلم برداری و عکس برداری پرداخته تا با رسانه ای کردن اونها( صهیونیستها تمام فیلمها و تصپاویر موجود در کشتی ها رو ضبط کرده و اجازه انتشار نمی دن) اسراییل تحت فشار بین المللی بیشتری قرار بگیره، مثلا پخش تصاویری از ورود نیروهای اسراییلی به عرشه کشتی و همزمان شلیک اونها به افراد حاضر در عرشه. که تأثیر زیادی در افکار عمومی جهانی داره. 4- ناوگان سپاه اعزام میشه و یکی دوتا موشک ضد کشتی با برد مناسب در دریای مدیترانه بر روی اهداف فرضی تست شده و ضمن ابلاغ پیام ایران، مأموریت به پایان می رسه! و . . .[/quote] سلام اقا محمد ببخشيد من احتال 5 رو محتمل تر ميدونم 5-با توجه به ساختار دفاعي ناوگان سپاه به احتمال زياد منظور ايشون از اسكورت حضور تفنگداران دريايي در كشتي هست همونطور كه در خليج عدن جداي از ناوگان ارتش در بعضي كشتيها تفنگداران دريايي حاضر بودند.
  5. [color=darkred]کاربر گرامی بکار بردن شکلک بدون متن ممنوع می باشد sina12152000[/color]
  6. والا ما نمي خوايم جايي رو اشغال كنيم .اين پايگاه با اجازه طرف سوري ايجاد ميشه خوشبختانه ما تا الان با ملت سوريه مشكلي نداشتيم كه بخوان مخالفت كنن ملت سوريه و ايران با هم خوب هستند. با نظر اقا سعيد هم موافقم. نگران بوجه اش هم نباشيد.............هست.
  7. پايگاه هوايي شايد به درد نخوره ولي پايگاه موشكي خيلي به درد ميخوره مخصوصا كه به راحتي ميشه موشك ها را استتار كرد و به هدف شليك كرد. موشك باران از چند جهت بهتر از يك جهت است 1-از ايران با انواع شهاب 2-از جنوب لبنان با زلزال؛فاتح و كاتيوشا 3-از خاك سوريه با شهاب 1و2 ؛فاتح و زلزال.
  8. ميگم خوبه بريم تو ونزوالا پايگاه موشكي بزنيم براي موشك باران امريكا با انواع شهاب 3و4 :cry: :lol: icon_frown
  9. ميشه ماده اين قانون رو بگيد؟
  10. دوست عزيز خودت داري ميگي وقتي به ما حمله شد نه در حال حاضر . بله وقتي خداي ناكرده به ما حمله شد ميشه مثل خيلي از عملياتهاي جنگ با عراق به اسراييل هم حمله كرد . به نظر من ما نبايد جنگ رو آغاز كنيم . اين كار يعني شروع جنگ از طرف ايران ... ايجاد پايگاه صرفا براي آغاز حمله نيست.....نميشه وقتي كار از كار گذشت به فكر چاره باشيم.در جنگ عراق با ايران همسايه بود و نيازي به ايجاد پايگاه در كشور ديگر نبود و امكان نداشت ولي اسراييل 2000 كيلومتر با ما فاصله داره. icon_frown براي كمك به حزب ا... وحماس ايجاد اين پايگاه لازمه حتي براي اعزام نيرو هم ميتونه مفيد باشه البته در صورت جنگ زميني كه بعيد هست.ولي همان طور كه گفتم براي پشتيباني بسيار مفيد هست و ميشه توش موشك هاي زلزال و فاتح گذاشت كه بسيار دقيق هستن و امكانات شنود و رادار هاي زميني.
  11. دوست عزيز خودت داري ميگي وقتي به ما حمله شد نه در حال حاضر . بله وقتي خداي ناكرده به ما حمله شد ميشه مثل خيلي از عملياتهاي جنگ با عراق به اسراييل هم حمله كرد . به نظر من ما نبايد جنگ رو آغاز كنيم . اين كار يعني شروع جنگ از طرف ايران ... ايجاد پايگاه صرفا براي آغاز حمله نيست.....نميشه وقتي كار از كار گذشت به فكر چاره باشيم.در جنگ عراق با ايران همسايه بود و نيازي به ايجاد پايگاه در كشور ديگر نبود و امكان نداشت ولي اسراييل 2000 كيلومتر با ما فاصله داره. icon_frown براي كمك به حزب ا... وحماس ايجاد اين پايگاه لازمه حتي براي اعزام نيرو هم ميتونه مفيد باشه البته در صورت جنگ زميني كه بعيد هست.ولي همان طور كه گفتم براي پشتيباني بسيار مفيد هست و ميشه توش موشك هاي زلزال و فاتح گذاشت كه بسيار دقيق هستن.
  12. وقتي كه به ما حمله شد ما فقط بايد دفاع كنيم؟ در طول جنگ (به دور باد) رفتن تو لاك دفاعي ما رو ضعيف ميكنه ما بايد ضرباتي رو به اسراييل بزنيم.حتي در جنگ تحميلي هم ما در خاك عراق پيشروي داشتيم ولي نه به قصد تصرف براي تضعيف دشمن.من نميگم كه بريم فلسطين رو بگيريم براي اين كار حزب ا... و حماس هستن.و اين پايگاه ميتونه به عنوان پشتيباني براي حزب ا.. و حماس عمل كنه. منم نگفتم همه ي سوخو هارو بفرستيم فقط چند تا icon_frown نبايد همش روي شهاب 3 اتكا كنيم. در مورده تنش در منطقه با شما موافق هستم.شايد بتونيم اين پايگاه رو مخفيانه و در پوشش پايگاه ارتش سوريه احداث كنيم. در ضمن ايران با اسراييل روابطي نداره كه بخواد بدتر بشه.
  13. سلام چند وقتي هست كه اي سوال برام پيش امده................... با توجه به اينكه سوريه متحد استراتژيك ايران در منطقه هست و تفاهمنامه انميتي بين ايران و سوريه امضا شده چرا ايران در خاك سوريه يك پايگاه احداث نميكند؟ اين پايگاه ميتونه محل اموزش نيروهاي حزب ا... و حماس و ارتش سوريه باشد.اگر پايگاه هوايي باشد ميتونيم چند تا su-24 براي بمب باران اسراييل بزاريم البته با پدافند هوايي مناسب براي دفاع اين پايگاه بايد در نقطه اي باشد كه دسترسي هواپيماهاي اسراييل كم باشه. نظره شما چيه؟ايجاده اين پايگاه ميتونه براي ضربه به اسراييل كمك كنه؟