Recommended Posts

اکونیوز:نخست وزیر فرانسه در سفرش به قاهره تاکید کرد: کشورش نمی خواهد که مسئله هسته ای ایران از طریق دخالت نظامی حل و فصل شود.


به گزارش خبرگزاری اقتصادی ایران، "فرانسیو فیون" در گفتگو با روزنامه الاهرام مصر بدون توجه به همکاریهای شفاف ایران با اشاره به اینکه تهران باید در زمینه موضوع هسته ای اش با جامعه بین المللی همکاری کند و به خواست های آن پاسخ دهد، گفت: کشورش نمی خواهد که مسئله هسته ای ایران از طریق مداخله نظامی حل شود.

فرانسو فیون همچنین اعلام کرد : پاریس در حال انجام هماهنگی هایی با قاهره درباره موضوعات مربوط به منطقه خاورمیانه از جمله موضوع هسته ای ایران است.

وی افزود : موضع پاریس درباره این مسئله که شامل جدیت و گفتگو می شود به قوت خود باقی است.

نخست وزیر فرانسه که روزگذشته وارد قاهره شد، گفت: فرانسه نمی خواهد دو گزینه دخالت نظامی و بمب هسته ای محقق شود. درحال حاضر توپ در زمین ایران است بنابراین طرف ایرانی باید به درخواست های جامعه بین المللی پاسخ دهد.

وی همچنین تاکید کرد که کشورش به تهران برای انجام مذاکرات که در حقیقت پیشنهاد خاویر سولانا مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا را شامل می شود، کمک می کند.

فرانسو فیون در ادامه اظهار داشت : پاریس از هیچ کوششی به منظور از سرگیری مذاکرات با تهران دریغ نمی ورزد.
منبع:http://www.econews.ir

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
فرانسه تا به حال صد بار موضع خودشو در برابر ایران عوض کرده. هر روز یک سازی از این شیپور فرانسه بیرون میاد.

در مورد مصر هم بگم که نمایندگان مجلس مصر نامه ای رو جمع اوری کردن که نزدیک بود بخاطر اون روابط جزیی ما با مصر بکل قطع گردد. که ظاهرا رئیس مجلس فعلا منتفی کرده.

حالا فرانسه تو مصر چیکار داره [color=red]تو خود بخوان حدیث مفصل از این مجمر[/color]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=center]همگامي رسانه‌هاي مشهور جهان براي تحريف خليج فارس[/align]
خبرگزاري «رويترز» بيشترين تلاش را براي تحقق اين مسأله داشته، به گونه‌‌اي كه با جستجوي واژه «خ‌ل‌ي‌ج» و يا «خ‌ل‌ي‌ج ع‌ر‌ب‌ي» بالغ بر دو هزار مورد يافت مي‌شود، اما اين جستجو با نام «خليج فارس» تنها 204 مورد را نشان مي‌دهد.


استفاده از واژه‌هاي جعلي «خ‌ل‌ي‌ج» و «خ‌ل‌ي‌ج ع‌ر‌ب‌ي» به جاي «خليج فارس» در رسانه‌هاي جهان افزايش چشمگيري يافته است.

بنا بر بررسي‌هاي «تابناك»، استفاده از اين واژه‌هاي جعلي كه در سال‌هاي اخير همواره اعتراض و نارضايتي ايران را به همراه داشته، مشتقاتي مانند «دولت‌هاي خ‌ل‌ي‌ج» در رسانه‌هاي جهان، روند خزنده و رو به رشدي در پيش گرفته است و در اين ميان، خبرگزاري «رويترز» بيشترين تلاش را براي تحقق اين مسأله داشته، به گونه‌‌اي كه با جستجوي واژه «خ‌ل‌ي‌ج» و يا «خ‌ل‌ي‌ج ع‌ر‌ب‌ي» بالغ بر دو هزار مورد يافت مي‌شود، اما اين جستجو با نام «خليج فارس» تنها 204 مورد را نشان مي‌دهد.

نمونه ديگر، سايت روزنامه «واشنگتن‌پست» است كه در بخش تقسيمات بين‌الملل براي دستيابي به اخبار آن بايد از مسير جهان، خاورميانه و سپس خ‌ل‌ي‌ج گذر كنيد تا دريابيد منظور از «خ‌ل‌ي‌ج»، همان خليج فارس است. ضمنا در جستجوي واژه «خ‌ل‌ي‌ج ع‌ر‌ب‌ي»، نوزده مورد با اين نام ثبت شده است.

هرچند چنين روندي در «واشنگتن‌تايمز»، «سي.ان.ان»، «بي.بي.سي» و «فاكس‌نيوز» كمرنگتر است و در اين سايت‌ها عموما خليج فارس به كار رفته، در موارد ديگر از واژه‌هاي «خ‌ل‌ي‌ج»، «كشورهاي خ‌ل‌ي‌ج» و «دولت‌‌هاي خ‌ل‌ي‌ج» استفاده شده است. هرچند «بي.بي.سي» در برخي موارد در كنار نام خليج فارس واژه مجعول خ‌ل‌ي‌ج ع‌ر‌ب‌ي را هم داخل پرانتز آورده است.

نكته جالب اين‌كه به ندرت در رسانه‌هاي غيرعربي، مي‌توان واژه «خ‌ل‌ي‌ج ع‌ر‌ب‌ي» را يافت و اگر از واژه «خليج فارس» استفاده نشده باشد، واژه مجعول «خ‌ل‌ي‌ج» به كار رفته كه اين حكايت از قابل پذيرش نبودن اطلاق واژه عربي به خ‌ل‌ي‌جي است كه بنا بر مستند تاريخي همواره فارسي بوده است. آنچه بايد مورد توجه قرار گيرد، حساسيت دولت و مردم نسبت به اين روند خيزنده است، زيرا با مرور زمان، امكان جابه‌جايي واژگان و دگرگوني ماهيت نام اصلي خليج هميشه فارس به طور جدي وجود دارد.

گفتني است، عملكرد مسئولان ديپلماسي كشور در دفاع قاطع و آهنين از تاريخ چندهزارساله ايران در برابر برخي كشورهاي عربي كه سابقه‌اي سي و نهايتا پنجاه ساله دارند، از مواردي است كه همواره اعتراض‌ها و گلايه‌هاي زيادي را موجب شده است. هرچند در اين مورد به ويژه بايد وزارت ارشاد و اداره كل مطبوعات خارجي دست به اقدام جدي زند.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

[align=center][size=24]موش و گربه بازي اماراتي‌ها براي دستگيري و تحقير ايرانيان[/size][/align]
برخي گشت‌هاي دريايي اماراتي، با حمايت نيروهاي آمريكايي به محدوده آب‌هاي سرزميني ايران تجاوز كرده و برخي قايق‌هاي كوچك صيادي مستقر در نزديكي جزاير تنب بزرگ و تنب كوچك را به جرم ورود به آب‌هاي امارات دستگير و به امارات منتقل كرده‌اند.


به نظر مي‌رسد كه شانتاژ خبري و رسانه‌اي اماراتي‌ها براي زير سؤال بردن مالكيت ايران بر جزاير سه‌گانه، چندان مقبول نيفتاده و نيروهاي اماراتي، پاي را فراتر از اين گذاشته و به كارهاي جديدي روي آورده‌اند.

به گزارش خبرنگار «تابناك»، با استقرار ناوها و ناوچه‌هاي آمريكايي در خليج‌فارس در روزهاي اخير، برخي گشت‌هاي دريايي اماراتي با حمايت نيروهاي آمريكايي به محدوده آب‌هاي سرزميني ايران تجاوز كرده و برخي قايق‌هاي كوچك صيادي مستقر در نزديكي جزاير تنب بزرگ و تنب كوچك را به جرم ورود به آب‌هاي امارات دستگير و به امارات منتقل كرده‌اند.

اين در حالي است كه برخي منابع خبري نيز از حربه‌هاي ديگر اماراتي‌ها براي اهانت به ايرانيان و تحت فشار قرار دادن صيادان ايراني خليج‌فارس خبر مي‌دهند، به گونه‌اي كه بنا بر اخبار رسيده، تعدادي از گشت‌هاي اماراتي، با متوقف كردن لنج‌ها و قايق‌هاي صيادي ايراني، در قايق‌هاي متوقف شده، مواد مخدر جاسازي كرده و پس از آن، سرنشينان قايق را به جرم حمل و قاچاق مواد مخدر به امارات، جريمه و يا دستگير و روانه زندان مي‌كنند.

تابناك

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
متاسفانه ما ايراني ها در سندسازي رو نت خيلي ضعيف عملي ميكنيم !
بايد بارها و بارهاي توي نت هم وبلاگ ساخت در وبلاگهاي خارجي و داخلي با عنوايني كه خليج فارس يا PERSIAN GULF هم توش باشه و مرتبا اونها رو سرچ کنیم !
هیچ گناهی بر گردن بیگانگان نیست چون ما باید از حقمون دفاع کنیم و اگرنه باید دو دستی اون رو به دیگران تقدیم کنیم!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز در دیدار نخست وزیر عراق تأکید کردند: گسترش روابط دولت عراق با همه اقوام و پیروان مذاهب مختلف در این کشور، «اعتماد عمیق به مردم»، گسترش و استحکام روابط با همسایگان، از عوامل حقیقی قدرت و بقای عراق به شمار می روند و دولت عراق برای تحقق اهداف خود باید به این عوامل تکیه کند و ایمان مذهبی ، شجاعت و عزت نفس مردم عراق را سرمایه ای عظیم برای خود بداند.
ایشان، اعتماد ایران به نخست وزیر و دولت عراق و علاقه عمیق به مردم این کشور را یادآور شدند و افزودند: هدف ما، عزت، استقلال، آرامش و پیشرفت عراق است و هر تلاشی را که در این زمینه لازم باشد همچنان انجام خواهیم داد.
حضرت آیت الله خامنه ای حضور نیروهای امریکایی و انگلیسی در عراق را منشأ اصلی مشکلات مختلف از جمله تروریسم و اختلافات داخلی دانستند و افزودند: تا وقتی امریکاییها در عراق باشند آب خوش از گلوی ملت عراق پایین نخواهد رفت.
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به حیله گری و تلاش دولت امریکا برای نفوذ، تحکیم سلطه و غارت منابع کشورها ، برخی نگرانی ها را درباره توافقنامه امریکا و عراق یادآور شدند و افزودند: امریکایی ها به شدت غدار و پیمان شکن هستند به گونه ای که حتی با هم پیمانان نزدیک خود در منطقه، دوستی حقیقی ندارند بنابراین به هیچ یک از وعده های آنان نمی توان و نباید اعتماد کرد.
ایشان پایداری مدبرانه و هوشمندانه را تنها راه مقابله با حیله ها و طرح های پیچیده امریکا و انگلیس برشمردند و افزودند: باید به مردم عراق ثابت کرد که دولت عراق حاضر نیست با ارعاب و تهدید دشمن، از مواضع و منافع ملی عراقی ها عقب نشینی کند.
رهبر انقلاب اسلامی ایجاد پایگاهی ثابت برای حضور و حاکمیت بلند مدت در منطقه را از اهداف اصلی دولت امریکا خواندند .
در آغاز این دیدار که آقای داوودی معاون اول رئیس جمهور نیز حضور داشت آقای نوری المالکی نخست وزیر عراق دیدار با رهبر انقلاب اسلامی را مایه خیر و برکت فراوان برای مردم عراق خواند و با اشاره به روابط برادرانه و رو به پیشرفت دو کشور گفت: توسعه این روابط در بخش های اقتصادی و سیاسی می تواند الگویی برای پیشرفت منطقه باشد.

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/normal_11614_469.jpg[/img]


ولي عجب كيفيتي داره عكسشون! دوربين باحاليه!
ياعلي

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
کیهان: دستگاه‌های اطلاعاتی ایالات متحده یک دانشمند ایرانی ساکن آمریکا که قصد بازگشت به کشور را داشت، بازداشت کرد.

دکتر «علی امیرنظمی افشار» که بیش از 30 سال است در آمریکا سکونت دارد و از متخصصان برجسته رشته شیمی محسوب می شود در اقدامی غیر انسانی توسط نهادهای امنیتی آمریکا بازداشت شده و خانواده و نزدیکان او نگران رفتاری هستند که با این دانشمند برجسته ایرانی درون زندان صورت می گیرد.

وی که فارغ التحصیل دانشگاه استنفورد است پیش از این به دعوت وزارت علوم و دیگر نهادهای علمی و دانشگاهی ایران دوبار به وطن سفر کرده بود و این بار قصد داشت آمریکا را برای همیشه ترک کرده و به تهران بیاید.
دولت آمریکا بدون ارائه هیچ گونه شاهد و مدرکی وی را بازداشت کرده و تلویحاً به این دانشمند ایرانی گوشزد کرده است که نباید به ایران بازگردد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سلام

متاسفانه از اين دست اتهامات زياد بر پيكره اين مملكت وارد شده و به خيالهاي واهي قصد دارند كه مانع پيشرفت ايران در تمامي علوم گردند.

در حاليكه سرعت پيشرفت در علوم مختلف بسيار بيشتر شده و عملا اين اقدامات تاثيري نخواهد داشت.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
رئیس جمهور فرانسه که به پیروی کورکورانه از سیاست های ضد ایرانی بوش شهرت یافته در اظهاراتی عجیب ادعا کرد که هیچ هدف غیرنظامی در برنامه هسته ای تهران وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری ها، «نیکلا سارکوزی» که در جمع دیپلمات های خارجی در پاریس صحبت می کرد، در این باره مدعی شد، «آژانس بین المللی انرژی اتمی بر پیشرفت سریع و نگران کننده برنامه غنی سازی هسته ای ایران تاکید کرده است. برنامه ای که هرکسی می داند هیچ هدف غیرنظامی ای را دنبال نمی کند!»
وی افزود: «زمان آن فرا رسیده است که سران ایران مجبور خواهند بود انتخاب خود را انجام دهند. این که تقابل جدی با جامعه بین الملل را برگزینند یا همان گونه که فرانسه نیز خواهان آن است به توافقی براساس مذاکراتی که به مدت پنج سال ادامه داشته، دست پیدا کنند.
منبع:http://www.ro-defa.ir

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ایشالا که اینبار را مست نبوده و درست گفته باشه :?

پیوست:
به زودی شرکت توتال فرانسه باید از خلیج فارس بره :?
فرانسوی ها هم برن عطر و ادکلن فروشی icon_razz

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سارگوزي منو ياد كمپرسور باد كمپرسي ميندازه

هر از گاهي يه مزخرفي ميگه كه نگن يارو لاله icon_razz

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
حضور محترم سارا خانم
[img]http://www.sajed.ir/pe/images/gallery/img_pictures/originals/Laueh-011.jpg[/img]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
احتمالا با نزديك تر شدن به انتخابات رياست جمهوري ايران شاهد افزايش فشارهاي سياسي و شديدتر شدن مواضع بعضي از كشورها به خصوص بر سر فعاليت هاي صلح آميز هسته اي باشيم.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ديپلمات‌ها و نمايندگان 27 كشور عضو اتحاديه اروپا در جديدترين موضع‌گيري ضدايراني آشكار خود در نشستي در بروكسل به خروج نام گروهك تروريستي منافقين از فهرست گروه‌هاي تروريستي اين اتحاديه رأي دادند

به گزارش همشهری، توافق نمايندگان كشورهاي عضو در اين مورد، حالت پيشنهادي دارد و تصميم نهايي در مورد خروج نام اين گروهك از فهرست گروه‌هاي تروريستي در نشست دوشنبه (پس‌فردا) وزراي امور خارجه اتحاديه اروپا اتخاذ مي‌شود.

نام گروهك تروريستي منافقين از سال 2002 در فهرست گروه‌هاي تروريستي اتحاديه اروپا قرار گرفته و اتخاذ تصميم خروج آن از فهرست مذكور در حالي در شرف نهايي شدن قرار دارد كه واشنگتن با وجود حمايت‌هاي بسياري كه از اعضاي اين گروهك در عراق به عمل مي‌آورد، اخيرا اعلام كرد همچنان نام منافقين را در فهرست گروه‌هاي تروريستي خود نگه‌مي‌دارد.

پيش از اين، انگليس نام اين گروهك تروريستي را از فهرست گروه‌هاي تروريستي خود خارج كرده و دادگاه اروپايي نيز خواستار خارج كردن نام منافقين تروريست از ليست سياه اتحاديه اروپا شده بود.

تابناک

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
هشدار به آغاز جنگ بین ایران و امارات

عصرایران - یک نماینده مجلس شورای اسلامی ، هشدار داد که ادعاهای ارضی امارات علیه ایران ، می تواند به "جنگ" بین دو کشور منجر شود.

به گزارش عصرایران ، داریوش قنبری نماینده ایلام با اشاره به مواضع برخی کشورها در حمایت از ادعاهای امارات نسبت به جزایر سه گانه ، اماراتی ها را متهم به دادن رشوه به طرف های خارجی برای همراهی با خود کرد.

قنبری که با مهر گفت و گو کرده ، یادآور شده است که جنگ ایران و عراق بر سر مسائل ارضی پیش آمد و لذا تکرار ادعاهای امارات نیز ممکن است به جنگ بینجامد.

پیشتر وزارت خارجه کشورمان بارها به ادعاهای واهی امارات واکنش نشان داده و در برابر این تقاضای اماراتی ها که خواستار ارجاع پرونده مالکیت ایران بر جزایر سه گانه به دادگاه بین المللی لاهه شده اند، اعلام داشته است که هیچ کشوری تمامیت ارضی خود را به دست محاکم بین المللی نمی دهد .

طبق مقررات بین المللی ، " لاهه" تنها در صورت توافق هر دو طرف ، صالح به رسیدگی است.

منبع : عصر ايران

امیدوارم که هیچ وقت چنین اتفاقی نیفته و مردم هر دو کشور در دوستی با هم زندگی کنند . ولی اگر جنگی رخ بده این مردم هستند که باید تقاص پس بدند نه اون مسئولین محترم عرب اماراتی " .

اگر چنین جنگی رخ بده دوباره می شه مثل زمان جنگ هشت ساله که از جلو و عقب و چپ و راست بهش کمک می کردند مخصوصا الان . ولی الان خیلی فرق می کنه . اساسا اگر جنگی رخ بده هوایی و دریایی خواهد بود . از لحاظ دریایی که هیچ اصلا . ایران برتری کامل داره . فقط می مونه از لحاظ هوایی که فکر کنم در صورت جنگ دوباره همینطور گور و گور توش جنگنده می ریزه ولی باز این هم مشکلی نیست . مهم قدرت وحشتناک موشکی ایران هست که قادره از پایگاه های هوایی و دریایی و زمینی امارات هیچی نزاره . وقتی پایگاه هوایی در کار نباشه هر چقدر که جنگنده هم داشته باشند باز مشکل دارند . در ضمن پدافند ما بسیار قدرتمند هست .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مطالب مشابه

    • توسط EBRAHIM
      IRIS و پدید آمدن برنامه فضایی ایران (قسمت اول )

      مدتیست که از رسانه های جهانی،خبرهایی به گوش میرسد که ایران در حال تولید موشکی است که توانایی حمل ماهواره به فضا دارد.آيا چنين چيزي امكان دارد؟آيا اين ماجرا يك بلوف سياسيست يا حقيقت دارد؟
      دوستان از نظرات مفيد خودشون دريق نكنند امیدوارم مبحث جالبی شود.
      با تشكر



      چند نکته قبال از خواندن مقاله :مطمئنا نظرات نویسنده با نظرات مترجم یکی نیست!!!
      در این مقاله موشک IRIS معادل موشک شهاب 3 دی فرض شده که آن هم به نوبه خود معادل موشک نو دونگ کره شمالی را در اختیار گرفته
      موشک IRIS ویا شهاب 3 دی اولین موشک ماهواره بر سبک ایران فرض شده اند (پراکنده بودن اطلاعات اجازه سخن قطعی را نمیدهد )
      موشک شهاب پنج معادل تائه دو پونگ دو کره شمالی فرض شده (البته از سوی نویسنده آن که آمریکایی هستند ) و عنوان اولین ماهواره بر سنگین ایران را بر دوش میکشد
      =============================================

      نخستین ظهور موشک ماهواره بر IRIS/IRSL-X-1

      با وجود ادعاهای ایران مبنی بر عدم بالابردن برد شهاب 3 دولت ایران در حال حاضر مشغول به ساخت و توسعه نخستین ماهواره بر خود موسوم به IRIS میباشد .
      پرتابگر ماهواره IRIS در ظاهر دارای ترکیب ساختمانی از موشک بالستیکShahab3 است که در مرحله اول از طراحی
      ان بهره میبرد و در مرحله دوم پرتابگر دارای دوقسمت موتور جامد و نیز محل حمل ماهواره (قسمت سوم) توسط پرتابگر است که قطر این مرحله از مرحله اول کمی بیشتر است و میتواند ماهواره های مخابراتی و علمی را در مدار زمین قرار دهد .
      .پرتابگر IRIS با پیکر بندی انجام شده بر روی آن پرتابگریست ایده آل به عنوان کاوشکر یا موشک اکتشافی که میتواند برای حمل کلاهک جنگی و یا توسعه کلاهک های فضایی قابل بازگشت و یا در نهایت برای ارسال محموله های علمی به فضا مورد استفاده قرار گیرد .البته این پرتابگر درحال حاضر نمیتواند ماهواره ها و یا محموله های با جرم بالا را به سمت مدار پرتاب کند . مگر اینکه مرحله سومی نیز به آن اضافه شود تا تبدیل به یک پرتابگر سنگین گردد .
      با توجه به آزمایش موشک چند مرحله ای شهاب 3 نویسنده بر این عقیده است که در صورتی که پرتاب آز مایشی موشک Shahab-3D نخستین پرواز آزمایشی پرتابگر IRIS باشد در آن صورت پرتابهای موشک های
      Shahab - 5 دومین و سومین مرحله از برنامه ساخت یک پرتابگر ماهواره ای است که ایران ادعا دارد در حال توسعه آن است .
      اولین تصویر از موشک IRIS در یکی از نمایشگاههای هوا و فضای ایرانیان در اندازه یک ماکت یک متری به نمایش گذاشته شد . نویسنده ادعا دارد که تستهای ناموفق پرتابی این موشک علت اصلی به تاخیر افتادن توسعه موشک حامل پرتابگر شهاب 5 تا کنون بوده است ولی با تردید بیان میکند که فقط زمان قادر به روشن ساختن این مطلب میباشد .

      نویسنده مقاله ادعا دارد که اختمال توسعه نوع جدیدی از موشک های بالستیک از روی این نسخه پرتابی با نامهای جدیدتر از Shahab - 3d وجود دارد ، ونیز باتوجه به موتور سوخت جامد مورد استفاده در مرحله فوقانی و نیز تمام اطلاعاتی که از موشک شهاب 3 در اختیار است ، طراحی نمایش داده شده از IRIS یقینا طرحی مناسب با استفاده از طراحی موشک بالستیک شهاب 3 است . هرچند که پرتاب این سیستم آزمایشی پیشرفته که پیش از این در غرب و شرق مورد استفاده قرار گرفته و از متدهای غربی و شرقی نیز برای توسعه استفاده کرده برای ملل چیز چندان غیر عادی نخواهد بود ، ولی به سرعت بخشیدن برای توسعه اولین ماهواره بر سنگین ایران قبل از پرتاب کمک شایانی خواهد کرد .
      نویسنده در ادامه با بیان شباهت موجود بین شهاب 3d و نسخه های دوم و سوم موشک تائه دو پونگ کره شمالی این پرسشها
      را مطرح میکند که آیا شهاب 3D میتواند نسخه اصلاح شده از ماهواره بر ایرانی IRIS باشد که تست نخست خود را سپری کرده است ؟ آیا این موشک همان نسخه بالستیک فضایی از موشک تائه دو پونگ 2 کره شمالی وترکیب ماهواره بر شهاب 5 است و یا اینکه موشک بالستیکی ساخت ایران است ؟
      شاید تاحد زیادی بتوان گفت که ایران در حال همکاری با کره شمالی برای ساخت نسخه دوم و سوم ماهواره بر شهاب 5 است و هر دو در انجام این طرح مشارکت جدی دارند. کره شمالی که در سال های پایانی قرن 20 نسخه جدید و بهسازی شده ای از موشک تائه دو پونگ 1 را آزمایش کرده بود در بین 26 Juan و 2 Julay سال 2001 نخستسن نمونه پرتابی از موشک تائه دو پونگ دو را برای پرتاب بر روی سکوی تاسیسات پرتاب خود قرار داده بود .
      این کاملا واضح است که موشک شهاب 3 دی چند ثانیه پس از پرتاب و قبل از پایان مرحله اول در اولین تست خود در آسمان منفجر شد . با وجود طراحی متناسب موتور سوخت جامد آن و نیز پوشش آیرو دینامیک موشک متاسفانه انفجار باعث جلوگیری از آزمایش این قسمت ها گردید . در کل باید به این نتیجه رسید که در صورت تداوم برای ساخت و تکمیل شهاب 5 گلی به یاد ماندنی برای مردم ایران در بخش فضا به ثمر خواهد رسید .


      ========================================
      اما مشخصات موشک IRIS

      حد اکثر بار قابل حمل توسط کلاهک موشک (کیلوگرم ): 760-987-1,158 بار فضایی و یا کلاهک جنگی .
      حداکثر برد ( کیلومتر ) : 1500
      تعداد مراحل : 2
      قطر موشک (متر ) : 1.32 - 1.35 – 1.85
      ارتفاع موشک : 17.1 متر
      وزن در حالت پرتابی سبک : 16000 کیلوگرم
      وظیفه : برای پرتاب محموله های فضایی علمی و تحقیقاتی و نیز ماهواره ها

      اطلاعات مربوط به مرحله اول موشک
      ارتفاع : 14 متر
      قطر : 1.32 – 1.35 – 1.85 متر
      جرم :15092 کیلوگرم
      تراست : موثر 26051 کیلوگرم بر فوت مربع - واقعی 26,760-26,600 کیلوگرم بر فوت مربع
      زمان سوخت : 110 ثانیه
      نوع سوخت : TM-185 (20% Gasoline + 80% Kerosene)
      نوع اکسید کننده : AK-27I (27% N2O4 + 73% HNO3 + Iodium Inhibitor)
      جرم سوخت :12912 کیلو گرم

      اطلاعات مربوط به مرحله دوم موشک
      ارتفاع : 3 الی 4 متر در کل
      قطر : 1.3 ای 2 متر
      وزن : نا معلوم
      تراست موتور : نامعلوم
      مدت زمان سوخت : 100 ثانیه
      نوع سوخت : جامد

      لطفا اگر کسی تصویری از این پرتابگر داره در تاپک قرار بده

      ادامه دارد ..........
      ======================
      منبع خبر:وبلاگ هوانوردی قرن 21
    • توسط Davood
      يك شركت آمريكايي ساخت هواپيما اعلام كرد مقام‌هاي اسراييلي تمايل دارند يكصد هواپيماي جنگي از نوع اف - ۳۵جديد را خريداري كنند.
      روزنامه اسراييلي معاريو روز پنج شنبه با اعلام اين خبر افزود، برخي مديران شركت لاكهيد مارتين به تازگي به تل‌آويو سفر كرده‌اند تا با اليعايزر شكيدي فرمانده نيروي هوايي اسراييل و برخي مقام‌هاي عالي رتبه ارتش اسراييل درباره اين معامله گفت و گو كنند.
      بر پايه اين خبر، هواپيماهاي اف ۳۵كه جديدترين در نوع خود است ، هواپيماي جنگي اصلي در نيروي هوايي آمريكا در آينده خواهد بود.
      روزنامه ياد شده نوشت : اگر اين معامله صورت گيرد، نيروي هوايي ارتش اسراييل ، اولين هواپيما از اين نوع را در سال۲۰۱۴ميلادي دريافت خواهد كرد.
      آمريكاطي سالهاي گذشته هر سال ميلياردها دلار كمك بلاعوض به سردمداران اسراييلي اهدا كرده كه بخش مهمي از آنها در قالب انواع تجهيزات پيشرفته نظامي ، سلاح‌هاي جديد و غير متعارف بوده است.
      بخشي از اين سلاحها را اسراييل در جنگ اخير خود عليه لبنان استفاده كرد و هزاران تن از مردم بي‌گناه اين كشور را با آنها به خاك و خون كشيد.

      irna.ir
    • توسط MR9
      آیین معارفه فرمانده جدید سپاه قدس 
       

       
      آیین معارفه فرمانده نیروی قدس سپاه برگزار شد
       
       
      پی نوشت :
       
      1- تاپیک جدید اخبار دفاعی جمهوری اسلامی ایران با مراسم معارفه فرمانده جدید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
      2- لینک تاپیک نخست در بند ذیل
      2- اخبار دفاعی جمهوری اسلامی ایران I
  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.