ali_64

تحلیل و پیگیری تحولات اسراییل

Recommended Posts

نتایج حملات تروریستی یهودیان صهیونیست علیه مردم بی گناه غزه:

IMG_20231012_110317_160.jpg

IMG_20231012_110319_263.jpg

IMG_20231012_110314_933.jpg

 

ویرایش شده در توسط mehdipersian
  • Like 6
  • Upvote 9
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

بسم ا...

 

مستند سلاح و معامله

تاریخچه مسلح سازی حماس و جهاد اسلامی

 

https://www.aparat.com/v/Xluvq

 

پی نوشت :

 باتشکر از برادر عزیز ، جناب @mez

  • Like 3
  • Upvote 10

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

رابطه ی میان یهودیان و آمریکا :

 

داشتم نظرات اروپایی ها و آمریکایی ها در مورد جنگ فلسطین و اسرائیل نگاه میکردم به این کاریکاتور برخوردم:

 

chosen-god-being-carried-by-us-troops.jp

 

واقعیت رابطه ی میان غربی ها و یهودیان را میشه در این تصویر دید. 

 

فرد یهودی سوار بر بقیه میگوید:

 

من جزو قوم برگزیده ی خدا هستم ای غیر یهودی های کثیف

(اشاره به اینکه یهودیان خودشان را برتر از بقیه ی انسان ها میدانند و نژادپرستی سنگین دارند) 

 

سرباز آمریکایی میگوید:

 

ما باید برای این ها بجنگیم و بمیریم؟ 

ویرایش شده در توسط mehdipersian
  • Like 2
  • Upvote 7
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

اخبار جنگ غزه روز پنجشنبه 1402/07/20

 

 

1 - ویدوئو از مراحل ساخت راکت‌های حماس با لوله آب !

حماس تصاویری از کارگاه‌های موشک سازی منتشر کرد که نشان می‌دهد آنها لوله‌های آب را از زیر زمین بیرون می‌کشند و با آنها راکت‌هایی می‌سازند که به سمت مواضع صهیونیست‌ها پرتاب می‌کنند. مراحل جالب ساخت این راکت‌ها را می‌بینید.

لینک ویدئو :

 

https://www.tabnak.ir/fa/news/1198225/مراحل-ساخت-راکت‌های-حماس-از-لوله-آب

 

 

2 - پهپادهای حماس توسط این مرد ساخته شد :

یگان پهپادی القسام در طول روزهای اخیر مداوماً نقاط پرتعداد مناطق تحت کنترل رژیم اسرائیل را هدف قرار داده و همین امر باعث طرح این پرسش شده که این پهپادها از کجا آمده و سازنده‌اش که بوده است؟ در این ویدیو با محمد الزواری که 25 آذر 1395 برابر با 15 دسامبر 2016 نزدیک خانه‌اش در شهر صفاقس در جنوب تونس ترور شد و حماس به عنوان پدر صنایع پهپادی‌اش معرفی می‌کند و پروسه‌ای که او طی کرد، آشنا می‌شوید.

لینک ویدئو :

https://www.tabnak.ir/fa/news/1198175/پهپادهای-حماس-توسط-این-مرد-ساخته-شد

 

 

3 - لحظه انهدام مقر حماس که خبرنگار الجزیره لو داد :

یک خبرنگار شبکه الجزیره در گاف عجیب، در پخش زنده محل مخفی شدن اعضای حماس در یکی از مقرهایشان را می‌گوید و دوربین الجزیره نیز بر روی آن قفل شده است! بعد از زمان بسیار کوتاهی، اسرائیل ساختمان را شناسایی و با شلیک موشک نابود می‌کند. لحظات انهدام این مقر حماس در حالی که دوربین الجزیره بر روی آن زوم کرده را می‌بینید.

لینک ویدئو :

https://www.tabnak.ir/fa/news/1198116/لحظه-انهدام-مقر-حماس-که-خبرنگار-الجزیره-لو-داد

 

 

4 - لحظات آزادی اولین اسیر اسرائیلی و مصاحبه‌اش :

حماس یک زن اسیر صهیونیست و دو فرزندش را آزاد کرد. این گمانه مطرح است که این آزادی در راستای مذاکرات قطر با اسرائیل به واسطه آمریکا، انجام شده و بخشی از روند مذاکرات محرمانه میان طرف‌های جنگ رزمندگان مقاومت و صهیونیست‌ها است. لحظات آزادی اولین اسیران اسرائیلی و بخشی از مصاحبه‌اش با یک شبکه اسرائیلی را می‌بینید.

لینک ویدئو :

https://www.tabnak.ir/fa/news/1198120/لحظات-آزادی-اولین-اسیر-اسرائیلی-و-مصاحبه‌اش

 

 

5 - تصاویر جنایات رژیم غاصب صهیونیستی در غزه :

وزارت بهداشت در غزه اعلام کرد شمار شهدای حملات هوایی ارتش رژیم غاصب صهیونیستی به نوار غزه به ۱۰۵۵ نفر و شمار زخمی‌ها به ۵۱۸۴ نفر افزایش یافت.

لینک تکمیلی خبر با تصاویر دلخراش :

https://www.tabnak.ir/fa/news/1198155/جنایات-رژیم-غاصب-صهیونیستی-در-غزه

 

 

6 - ویدئو از انفجارهای مرگبار غزه تا ظهر روز ششم :

مجموعه ویدیوهای انفجارها و ابعاد تخریب مناطق مسکونی و بهداشتی غزه در شب گذشته تا ظهر امروز -روز ششم درگیری‌های نظامی میان مقاومت و صهیونیست‌ها- را به صورت یکجا در ادامه می‌بینید.

لینک ویدئو :

https://www.tabnak.ir/fa/news/1198229/انفجارهای-مرگبار-غزه-تا-ظهر-روز-ششم

 

 

7 - تصاویر حال و روز غزه بعد از بمباران :

تصاویری هولناک از بمباران و تخریب کامل محله‌های مسکونی در غزه را مشاهده کنید.

لینک تکمیلی تصاویر :

https://www.tabnak.ir/fa/news/1198205/حال-و-روز-غزه-بعد-از-بمباران

 

 

 

 

  • Like 6
  • Upvote 6

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

وزارت بهداشت غزه اعلام کرد : تعداد شهدا از شنبه گذشته تا بعدازظهر پنجشنبه به 1417 شهید رسیده است و مجروحان به 6268 نفر افزایش یافته ااند. از این تعداد 447 شهید کودک و 248 شهید زن هستند .

 

وزارت امور خارجه مصر با بیان اینکه گذرگاه رفح باز است و از زمان آغاز بحران کنونی در هیچ مرحله ای بسته نشده است، از کشورها و سازمان هایی که مایل به ارائه کمک های بشردوستانه به نوار غزه هستند خواست آن را به فرودگاه العریش برسانند. . قاهره هشدار داد که تخریب گذرگاه رفح از عملکرد عادی آن جلوگیری می کند و از اسرائیل خواست از هدف قرار دادن این گذرگاه خودداری کند تا تلاش های بازسازی و تعمیر به گونه ای موفقیت آمیز باشد که آن را قادر به فعالیت کند.

 

 

منبع

 

 

پی نوشت :  دو قسمت از یک خبر که ظاهرا با هم تضاد دارند ، گذرگاهی که باز است ولی برای فعالیت نیاز به بازسازی و تعمیرات دارد !!!

ویرایش شده در توسط oldmagina
  • Like 4
  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

آلمان مجوز استفاده از دو پهپاد هرون خودش را به اسراییل داد. بخونید امانت را که با پول خودش به اسم مردم المان خریده بود موظف بود در چنینی شرایطی پس بده.

 

قبلا عنوان شده تمام بحث های خرید پهپاد و موشک و گنبد آهنین توسط آمریکا و اخیرا سامانه پیکان برای آلمان تنها تامین مالی صنایع نظامی اسراییل از پول ملت های غربی به اسم خودشون ولی در حقیقت برای اسراییل هست تا این رژیم که مشکلات انبارداری و مالی ( پول زیاد دارند یهودی ها ولی خست هم زیاد دارند و تا پول بقیه هست ترجیح میدند به منابع خودشون دست نزنند. این یک اصل مهم در سرمایه داری یهودیان هست) داره با خیال راحت این کلاتش را حل کنه و در زمان مورد نیاز همه اینها برمیگرده به خودش باز هم با هزینه اضافی! و حمل و نقل رایگان غرب البته.

 

جالبه آلمان التماس میکرده بزار برات سلاح بفرستم و صهیونیستها گفتن فعلا جا نداریم! تو حمایت سیاسی کن تا به وقتش!! عملا کشورهای غربی دارند التماس میکنند نقشی در کشتار غزه داشته باشند و تامین سلاح این جنایتکاران. صحنه عجیبی هست.

 

هنوز عده ای معتقدند غرب مبتنی بر وجدان بشری و اخلاق و آزادی خواهی و آزادگی و احترام به اسنان و ارادش داره اداره میشه؟ هنوز این بزنگاه هایی هست که چیزی یا کسی که دوستش دارند و تعصب بهش ( اکراین و صهیونیستها و برخی به قول فرانسه ارزش های سکولارشون در روندی طبیعی به خطر افتاده ) روزی که خودشون کوچکترین خطری را بو کنند تازه اون چهره کریه تر و حیوانی تر این دول غربی خودش راا نشون میده. روزی که تطهیر کنندگان و تمجید کنندگان غرب احتمالا هنوز در مقابل درنده خویی غرب دارند ازش دفاع میکنند که خیر! شما نمیفهمید این طبیعی است. چه اشکالی دار کشتار و نسل کشی و ...

 

 

ویرایش شده در توسط alala
  • Like 3
  • Upvote 7
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

الان حیاتی ترین سلاحی که فلسطینیا احتیاج دارن پهپاد ضد رادار . چرا این همه بهشون کمک کردیم اینو بهشون ندادیم ! 
اگه پهپادهای ضد رادار کوچیک (نه در اندازه آرش) بهشون میرسوندیم ، با حمله گروهی این پهپادها میتونستن رادارهای گنبد آهنین رو از کار بندازن . فاصله شون خیلی کمه تا این رادارها . حتی پهپادهای دست پرتابم میتونن این مسافت رو طی کنن . اگه رادارش رو بزنن روزی 200 ، 300 تا راکتی که شلیک میکنن سمت اسرائیل و همه شون گنبد آهنین میزنه ، به هدف میشینه .
حتی میشه به این فکر کرد اگه ایران با اسرائیل بخواد درگیر بشه قبل اینکه موشک هامون به فضای اسرائیل برسن مبارزای فلسطینی رادارشونو از کار بندازن . 

  • Like 4
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
22 hours قبل , MR9 گفت:

چهارم : گزینه های نظامی تل آویو

مقامات تل آویو در حال حاضر ، دوگزینه نظامی -راهبردی آشکار را پاسخ به حماس و جهاد اسلامی پیش روی خود می بیند  که هردو گزینه ، شامل حمله زمینی برای از بین بردن قابلیتهای نظامی حماس و همچنین ، کُشتن یا بازداشت شبه نظامیان حماس می گردد ، پس از آن می تواند دست به عقب نشینی زده و مجددا محاصره را با پادگان سازی را ادامه دهد . اما حقیقت آن است که اسراییل ، هیچ گزینه مطلوبی را برای حمله زمینی به باریکه غزه در اختیار ندارد . درواقع ، هیچ اهمیتی ندارد که عملیات نظامی علیه حماس تا چه اندازه ای در از میان بردن یا کاهش قابلیتهای نظامی آن موفقیت آمیز خواهد بود ، چرا که ضرورت های سیاسی باعث می شود تا مردم همچنان از حماس حمایت کنند . بدین ترتیب ، اسراییل یا غزه را مجدد اشغال می کند تا آن را پس از سال 2005 مجددا به کنترل خود درآورد یا پس از یک حمله سرتاسری ، مجددا زمین غزه را مجددا در اختیار افرادی که به مقاومت وابسته هستند ، واگذار می کند .علاوه براین ، اسرایی که در 48 ساعت اول جنگ بدست حماس افتاده  می تواند حمله زمینی را پیچیده تر نماید بدین معنی که پیاده نظام عبری باید همزمان با شبه نظامیان حماس و جهاد اسلامی درگیر شده و درعین حال ، برای نجات این اسراء وارد عمل شود.

 

اما با فرض اجرای حمله زمینی ، عدم وجود اطلاعات در خصوص ماهیت زمین مسلح شده توسط حماس ، بخصوص در نزدیکی مناطق حساس در باریکه غزه ، باعث می شود تا رزم در جغرافیای پیچیده این منطقه ، تبدیل به یک کابوس برای ارتش عبری شود . درواقع ، حماس امیدوار است که همانند حزب ا... در جنگ سال 2006 ، آماده باشد که این بدان معناست که عملیات پاکسازی هزینه های بسیاری را برای پیاده نظام عبری به همراه خواهد داشت و حتی با فرض کسب موفقیت ، تامین و تثبیت آن برای یک دوره اشغال کوتاه ، مستوجب تحمل تلفات است . مضاف براین ، افزایش تلفات غیرنظامیان فلسطینی باعث کاهش همدردی غرب با اسراییل می شود و با توجه به بازتاب های رسانه ای ، مشکلات سیاسی بیشتری رابرای تل آویو بوجود می آورد .

 

برای تصرف سرزمینی ، ارتش عبری به محض اجرای عملیات به منظور خنثی و نابود کردن ساختارها و تجهیزات حماس ، بلحاظ زمانی ، جغرافیایی و منابع ، ابتکارعمل را بدست خواهد گرفت ولی هنگامی که حمله متوقف شد و روند اشغال آغاز گردید و نیروی زمینی برای تثبیت منطقه ، شروع به ایجاد قرارگاه ها و پادگان در باریکه غزه نمود ، بسرعت ابتکارعمل را از دست خواهد داد . این بدان معناست که  توازن صحنه نبرد بدلیل آشنایی بیشتر شبه نظامیان به موقعیت و همچنین حمایت مردم ، بسود آنها تغییر پیدا کرده و همین امر باعث میشود تا عملیات نظامی به یک عملیات ضدشورش تبدیل گردد و این به معنای افزایش روند فرسایش نیروهای ارتش است . علاوه براین ، عملیات ضد شورش ، نیازمند نیروها و بودجه بیشتری است که این مساله با توجه به تراکم جمعیتی غزه ، دردسر تازه ای برای ارتش عبری خواهد بود . در این میان ، خشونت افسارگسیخته می تواند نیروی مورد نیاز برای عملیات ضدشورش را تا حدودی کاهش دهد ولی این تاکتیک نمی تواند در طولانی مدت استفاده شود .

درصورتی که ارتش عبری ، تلاش کند غزه را بصورت یک پادگان بزرگ ، اداره کنند و درعین حال دربرابر تهدیدات موجود در کرانه باختری ، جنوب لبنان و سوریه وارد عمل شود ، باید ظرفیت ارتش خود را بیش از گذشته ، افزایش دهد . در همین رابطه ، نتانیاهو در سخنرانی خود به تاریخ 7 اکتبر ، مدعی شد که این کشور با یک جنگ طولانی و دشوار روبرو شده و باید از از 5 محور تهدیدفعلی ، سه محور را با عملیات ضدشورش و دو محور با سامانه های سخت افزاری کنترل نماید که این برای اقتصاد اسراییل بطور قطع یک خبربسیار ناگوار است .

 

 

با سلام

با توجه به تجمع اسرائیلیها در پشت دروازه های غزه ، آیا بهتر نیست حماس بجای هدف قرار دادن شهرکهای اطراف غزه با موشک ، این محل های تجمع رو هدف قرار بده ؟

 

آیا تخریب و با خاک یکسان کردن برخی از محلات غزه ، برای بازگشایی معابر حمله ارتش اسرائیل به داخل شهر غزه صورت میگیره ؟

  • Like 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
27 minutes قبل , 951 گفت:

 

با سلام

با توجه به تجمع اسرائیلیها در پشت دروازه های غزه ، آیا بهتر نیست حماس بجای هدف قرار دادن شهرکهای اطراف غزه با موشک ، این محل های تجمع رو هدف قرار بده ؟

 

 

سلام 

این بحث ها را ما باید سالها قبل در میلیتاری شروع می کردیم ، چون چنین سئوالاتی برمی گردد به چینش مولفه های صحنه رزم در سطح عملیات ....

 

برای طراحی صحنه رزم در سطح عملیات ، ما 3 تا مولفه را باید درنظر بگیریم :

 

1-  طراح عملیاتی ( در اینجا هم حزب ا.. و هم ارتش عبری )  باید ضمن درنظر گرفتن وضعیت حال ، دورنمای چهارچوب طرح مورد نظر خود را نیز در نظر داشته باشد. این فرآیند ، نیازمند وجود شیوه تفکر دوراندیشی است که بتواند رفتار طرفین درگیر را قبل از وقوع پیش بینی کند . این برای صحنه رزم ارتش عبری- مقاومت اسلامی به این معناست که  هم ستاد ارتش عبری و هم ستادهای هماهنگی بین گروه های مقاومت در غزه و لبنان ، یمن ، عراق و ... برای تک تک مراحلی که پیش بینی کردند باید اول شرایط حال  را درنظر بگیرند و همزمان ، رفتار طرف مقابل را نسبت به هر مرحله ای که وارد آن می شوند ، بتونند حدس بزنند  . این چهارچوب به فرماندهان دوطرف کمک می کند که اگر طرف مقابل ، اولین اشتباه را مرتکب شد ، بتوند بدون فوت وقت از این اشتباه استفاده کند . 

 

2- دومین مولفه ای که باید به آن توجه داشت ، این هست که صحنه عملیات حماس - اسراییل یک صحنه خطی نیست ... ما در حال حاضر یک میدان جنگ غیرخطی را داریم می بینیم که درآن حماس قابلیت هدف قرار دادن عقبه ارتش عبری را بدست آورده .. این یعنی جنگ تنها در لجمن جریان پیدا نکرده یا نخواهد کرد ... درواقع ، اگر اسراییل امکان خرج کردن 4000 تن بمب  را در شش روز دارد که حجم خیلی بالایی هست  ، از این طرف گروه های مقاومت هم درمقیاس خودشون چنین قابلیتی را دارند ، پس  اسراییل مجبور هست در یک صحنه رزم غیرخطی وارد نبرد بشود.

اگر این مساله را مبناء قرار بدیم ، ماهیت صحنه رزم غیرخطی ، این را به ما می گوید که وارد کردن هر نوع ضربه به دشمن ، باید ابتدا با شناسایی نقاط ضعف آن باید شروع بشود... این مساله برای حماس ، حزب ا... و اسراییل مصداق دارد .... هر کدوم که بتونند با دقت بیشتری نقاط ضعف طرف مقابل را زیرآتش بگیرد ، بطور طبیعی ابتکار عمل را در دست می گیرد ... ( تا اینجا سطح عملیات  را داریم بررسی می کنیم ) از یک سمت ، اسراییل باید قابلیتهای آتش در عمق حماس را از بین ببرد و ترکیب احتمالی حماس/حزب ا... هم روی منطق نظامی باید چنین کاری را انجام بدند . یعنی اهداف خودشون را به صورتی انتخاب و مورد هدف قرار بدند که در روند تصمیم گیری فرماندهان ارتش عبری تاثیر گذار باشد . این روند اگر درست اجرا بشود ، باید شاهد یک آشفتگی در میدان نبرد خواهیم بود که هردوطرف می تونند با بیرون کشیدن کارتهای برنده خودشون که  سخت افزاری و نرم افزاری هستند ، شرایط رابه نفع خودش برگردونند .. در مجموع ما باید فرض کنیم که دوطرف از سامانه های تسلیحاتی ، نیروی انسانی و جغرافیای نبرد درست استفاده می کنند ... تاکید روی این سه عامل ما را می برد بسمت سطح تاکتیکی این میدان نبرد 

 

3- ضمن درنظر گرفتن دو تا مولفه بالا ، هر دوطرف باید از این دوتا معطوف به سطح راهبردی جنگ هم استفاده کنند ... یعنی به شکلی روند را جلو ببرند که موفقیت های سطح عملیات و سطح تاکتیکی آنها ، شرایط را برای دسترسی به اهداف راهبردی ، فراهم کند 

  • Like 4
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
10 minutes قبل , MR9 گفت:

3- ضمن درنظر گرفتن دو تا مولفه بالا ، هر دوطرف باید از این دوتا معطوف به سطح راهبردی جنگ هم استفاده کنند ... یعنی به شکلی روند را جلو ببرند که موفقیت های سطح عملیات و سطح تاکتیکی آنها ، شرایط را برای دسترسی به اهداف راهبردی ، فراهم کند 

 

با مواردی که مطرح کردید چون ما از بسیاری از مولفه ها هیچ اطلاعی نداریم ، در بسیاری از موارد قادر به مباحثه نیستیم .

با اینحال ، الان اگر ما جای حماس بودیم و با فرض عدم پشتیبانی حزب الله و گروه های دیگر جبهه مقاومت ، چه کار میکردیم ؟

  • Like 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

هزینه تسلیحات هوا به زمین ایالات متحده 

 

تا حدودی میشه اینجوری حجم کمک های امریکا به اسراییل را متوجه شد 

 

نقل قول

Air-to-Surface Missiles:

AGM-88G Advanced Anti-Radiation Guided Missile-Extended Range (AARGM-ER) (Navy) - $6.149 million
AGM-114 Hellfire (Air Force) - $70,000
This unit price is an average for the entire projected 2021 Fiscal Year order, which may include a variety of Hellfire missiles in Air Force service, including, but not limited to the AGM-114R2, AGM-114R4, AGM-114R9E, and AGM-114R12.
This is also the unit price for orders in the base budget. The Air Force is also looking to purchase a much larger number of AGM-114 variants through the supplemental Overseas Contingency Operations budget at an average unit cost $31,000.
AGM-114 Hellfire (Army) - $213,143
This unit price is an average for the entire projected 2021 Fiscal Year order, which may include a variety of Hellfire missiles in Army service, including various different variants of the AGM-114R, as well as the millimeter-wave radar-guided AGM-114L.
This is also the unit price for orders in the base budget. The Army is also looking to purchase a much larger number of AGM-114R variants through the supplemental Overseas Contingency Operations budget at an average unit cost $76,461.
AGM-114 Hellfire (Navy) - $45,409
This unit price is an average for the entire projected 2021 Fiscal Year order, which may include a variety of Hellfire missiles in Navy and Marine Corps service, including, but not limited to the AGM-114K/K2, AGM-114M, AGM-114N, AGM-114P/P2, and AGM-114Q.
AGM-158 Joint Air-to-Surface Standoff Missile (JASSM) (Air Force) - $1.266 million
This unit price is an average for the entire projected 2021 Fiscal Year order, which includes examples of the AGM-158A JASSM and AGM-158B JASSM-Extended Range (JASSM-ER).
The Air Force also expects the complete 2021 Fiscal Year JASSM order will also include the purchase of the first batch of low rate initial production AGM-158D JASSM-Extreme Range (JASSM-XR) missiles.
AGM-158C Long Range Anti-Ship Missile (LRASM) (Air Force) - $3.960 million
AGM-158C Long Range Anti-Ship Missile (LRASM) (Navy) - $3.518 million
AGM-179A Joint Air-to-Ground Missile (JAGM) (Army) - $324,805
AGM-179A Joint Air-to-Ground Missile (JAGM) (Navy) - $243,281

Precision-Guided Bombs:

GBU-39/B Small Diameter Bomb (SDB) (Air Force) - $39,000
This unit price is an average for the entire projected 2021 Fiscal Year order, which may include the GBU-39A/B Focused Lethality Munition (FLM) variants, which has a special carbon fiber body intended to reduce the chance of collateral damage, and GBU-39B/B Laser SDBs.
GBU-53/B StormBreaker/Small Diameter Bomb II (SDB II) (Air Force) - $195,000
GBU-53/B StormBreaker/Small Diameter Bomb II (SDB II) (Navy) - $220,916
Joint Direct Attack Munition (JDAM) (Air Force) - $21,000
Joint Direct Attack Munition (JDAM) (Navy) - $22,208
These are the unit prices for orders in the base budget. The Air Force is also looking to purchase a much smaller number of JDAM kits through the supplemental Overseas Contingency Operations budget at an average unit cost of $36,000. The Navy is also looking to purchase a smaller number of JDAM kits through the supplemental Overseas Contingency Operations budget at an average unit cost of $23,074.
These unit prices are also averages for the entire projected 2021 Fiscal Year orders for both services and apply to the JDAM guidance kits only for 500, 1,000, and 2,000-pound class bombs.
This unit price average also includes multi-mode Laser JDAM kits.
The different JDAM guidance kits will work with a wide variety of different dumb bomb types within those classes, but some, such as the new BLU-137/B 2,000-pound class bunker buster, require certain weapon-specific modifications that impact the specific price point.
Per the Air Force budget, a standard, unguided Mk 82 500-pound class bomb has a unit price of $4,000, while 2,000-pound class Mk 84 unguided bombs cost $16,000 apiece.

 

منبع

 

  • Like 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
هم اکنون, 951 گفت:

 

با مواردی که مطرح کردید چون ما از بسیاری از مولفه ها هیچ اطلاعی نداریم ، در بسیاری از موارد قادر به مباحثه نیستیم .

 

 

این مواردی که عرض شد ، نیازی به اطلاعات محرمانه ندارد ... قابلیتهای حماس تا حدودی مشخص هست .. ارتش عبری هم همین طور ...  فقط باید داده ها را در جاهای خالی معادله قرار داد 

1 minute قبل , 951 گفت:

 

با اینحال ، الان اگر ما جای حماس بودیم و با فرض عدم پشتیبانی حزب الله و گروه های دیگر جبهه مقاومت ، چه کار میکردیم ؟

 

فرض برعدم ورود حزب ا... ،  حماس چاره ای ندارد که آرایش خارپُشتی بگیرد ، به تدریج برد راکتها و سرجنگی آنها را زیادتر کند و همزمان و احتمالا پشت جبهه ارتش عبری را در منطقه ای گفته می شود هنوز پاکسازی نشده ، تهدید کند .. در حالی که در داخل غزه ، زمین را مسلح کرده  باشد از پیش ( موانع ایذایی و .... ) درنهایت تاکتیکهایی را به کار ببرد که  تلفات ارتش عبری را بایک سیر صعودی ، افزایش دهد ... به نظر اگر حزب ا.. وارد نشود ، همین روند را باید ببینیم 

 

hedgehogs3.jpg

 

تاکتیک دفاع خارپشتی

 

  • Like 2
  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
8 minutes قبل , MR9 گفت:

فرض برعدم ورود حزب ا... ،  حماس چاره ای ندارد که آرایش خارپُشتی بگیرد ، به تدریج برد راکتها و سرجنگی آنها را زیادتر کند و همزمان و احتمالا پشت جبهه ارتش عبری را در منطقه ای گفته می شود هنوز پاکسازی نشده ، تهدید کند .. در حالی که در داخل غزه ، زمین را مسلح کرده  باشد از پیش ( موانع ایذایی و .... ) درنهایت تاکتیکهایی را به کار ببرد که  تلفات ارتش عبری را بایک سیر صعودی ، افزایش دهد ... به نظر اگر حزب ا.. وارد نشود ، همین روند را باید ببینیم 

 

 

 

 

تخریب یکجای محلات غزه توسط اسرائیل را میتوان در راستای خنثی سازی زمینهای مسلح و باز کردن محورهای تهاجم در نظر گرفت ؟

  • Like 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.