death-white

تحلیل و پیگیری تحولات سوریه (1)

Recommended Posts

[b]دستگیری913 تروریست عربی و غربی در القصیر/ دمشق هویت کشته‌شدگان خارجی را افشا می‌کند[/b]

ارتش سوریه در جریان فتح منطقه القصیر 913 تروریست عربی و غربی عضو گروهک های مسلح را دستگیر و تاکید کرد که اجساد تروریست های خارجی را نیز تحت پوشش رسانه های جهان تحویل می دهد.
[img]http://media.farsnews.com/media/Uploaded/Files/Images/1392/03/11/13920311000896_PhotoA.jpg[/img]
به گزارش [url="http://www.farsnews.com"]خبرگزاری فارس[/url] ، منابعی ویژه به هفته نامه فلسطینی [url="http://manar.com/page-7926-ar.html"]المنار [/url]گفتند:سرکرده های اصلی گروهک های تروریستی با پیشروی ارتش سوریه از القصیر گریخته اند و روحیه تروریست ها در نتیجه عملیات بی نظیر ارتش سوریه در فتح القصیر کاملا تخریب شده است.
این منابع گفتند: طرف های امنیتی در سوریه اتاق عملیات مرکزی تروریست ها در شمال القصیر را تحت کنترل خود گرفتند در حالی که این مکان برای از بین بردن اسناد و اطلاعات مربوط به فعالیت های تروریست ها، بمب گذاری شده و در آستانه انفجار بوده است.
اما نیروهای ویژه ارتش سوریه در درگیری با گروهی تروریستی که مسئول بمب گذاری در اتاق عملیات القصیر بودند هفت تن را کشته و دو تن دیگر را دستگیر کردند.
این منابع گفتند: از جمله تروریست های دستگیر شده توسط ارتش سوریه در القصیر و حومه آن 913 فرد مسلح از اتباع کشورهای عربی و خارجی هستند.
این در حالی است که هزاران تن از این تروریست ها در عملیات القصیر کشته یا زخمی شدند.
ارتش سوریه ضمن تصویربرداری از چهره و کارت شناسایی این تروریست های خارجی کشته شده با درخواست کشورهایشان برای تحویل مخفیانه اجساد مخالفت کرده است.
دمشق قرار است قبل از تحویل اجساد شبه نظامیان خارجی از طریق رسانه‌های داخلی و خارجی این اسناد را منتشر کند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[center]
[b] [url="http://www.mashreghnews.ir/fa/news/221178/%D8%AF%D8%B1%D8%AE%D9%88%D8%A7%D8%B3%D8%AA-%D8%A2%D9%85%D8%B1%DB%8C%DA%A9%D8%A7-%D8%A7%D8%B2-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D9%88-%D8%AD%D8%B2%D8%A8%E2%80%8C%D8%A7%D9%84%D9%84%D9%87"]درخواست آمریکا از ایران و حزب‌الله [/url][/b]
[/center]
[indent=1]سخنگوی دفتر رئیس جمهوری آمریکا از حزب‌الله و ایران خواست فورا تمامی نفرات خود را از سوریه خارج کنند.[/indent]

به گزارش [b]مشرق،[/b] تسنیم به نقل از بی بی سی نوشت: در پی تصرف شهر مرزی قصیر توسط نیروهای دولتی سوریه، دولت آمریکا با محکوم کردن تلفات غیرنظامیان در حمله به این شهر، از ایران و جنبش حزب‌الله لبنان خواسته است فورا خاک سوریه را ترک کنند.
روز گذشته مخالفان مسلح حکومت سوریه تایید کردند که پس از چند هفته نبرد با نیروهای دولتی و متحدان آنان بر سر تسلط بر شهرک قصیر، واقع در نزدیکی مرز سوریه و لبنان، این شهر سقوط کرده است.
سخنگوی ارتش آزاد سوریه گفته است که تصمیم به عقب نشینی از قصیر پس از یک روز موشک‌باران سنگین این شهر توسط نیروهای دولتی و متحدان آنان از داخل خاک لبنان اتخاذ شد.
سقوط قصیر خط تدارکاتی مخالفان مسلح حکومت سوریه از طریق لبنان را به مخاطره می‌اندازد و مواضع تحت تصرف آنان در غرب سوریه را تضعیف می‌کند.
جی کارنی، سخنگوی دفتر رئیس جمهوری آمریکا، در بیانیه‌ای گفته است که "ایالات متحده تهاجم رژیم [بشار] اسد به شهر القصیر و کشتار شمار زیادی از ساکنان غیرنظامی و ایجاد فاجعه‌ای انسانی در این شهر را به شدت محکوم می‌کند."
کاخ سفید از دولت سوریه خواسته است تا فورا امکانات تخلیه زخمی‌های این جنگ و دسترسی آنان به خدمات لازم پزشکی را فراهم آورد.
کارنی صراحتا دولت ایران و جنبش حزب‌الله لبنان را به شرکت مستقیم در عملیات نظامی در قصیر متهم کرده و گفته است "حزب‌الله و ایران باید فورا تمامی نفرات خود را از سوریه خارج کنند."
سخنگوی کاخ سفید با اشاره به گزارش‌های حاکی از حمله نیروی هوایی سوریه به شهرک عرسال در لبنان، این عملیات را هم محکوم کرده است.
عرسال محل استقرار شماری از پناهجویان جنگ داخلی سوریه است و در گذشته نیز هدف موشک‌پرانی از منابع نامعلوم قرار گرفته بود. جی کارنی گفته است که بمباران عرسل "تجاوز آشکار به تمامیت ارضی لبنان است و تهدیدی مستقیم را متوجه ثبات این کشور می‌کند."
در ایران، منابع و رسانه‌های خبری دولتی از تصرف شهر قصیر توسط نیروهای دولتی سوریه و خروج "تروریست های مسلح" از این شهر استقبال کردند. مقامات و رسانه های دولتی ایران به تقلید از دولت سوریه، مخالفان حکومت این کشور را "تروریست" می‌خوانند.
منابع حزب‌الله لبنان حضور نفرات این گروه در سوریه را تایید کرده بودند و در هفته‌های اخیر، اجساد چند شبه نظامی حزب‌الله که در سوریه کشته شده بودند به عنوان "شهید" در لبنان تشییع و دفن شد.
روز گذشته نیز فرمانده ارتش آزاد سوریه - نیروی مخالف حکومت بشار اسد - گفت که با توجه به حضور مستقیم حزب‌الله در عملیات علیه این ارتش و خودداری دولت لبنان از اقدام برای جلوگیری از مداخله این گروه در امور داخلی سوریه، مخالفان مسلح حکومت سوریه نیز باید اجازه عملیات در داخل لبنان را داشته باشند.
شفقنا در ادامه این گزارش می‌افزاید؛ در خبری دیگر در مورد سوریه، دولت آمریکا از فرانسه خواسته است تا شواهد به دست آمده در مورد استفاده دولت سوریه از تسلیحات شیمیایی در مناطق شهری این کشور را در اختیار ایالات متحده قرار دهد.
روز گذشته، فرانسوا اولاند، رییس جمهوری فرانسه، اعلام کرد که براساس شواهدی که به دست آمده، از کاربرد گاز سارین در سوریه اطمینان یافته اما نمی‌داند استفاده از اسلحه شیمیایی در سوریه تا چه اندازه گسترده بوده است.
پیش از این، سازمان ملل از کاربرد محدود مواد شیمیایی در جنگ داخلی سوریه خبر داده اما گفته بود که در مورد میزان استفاده از این مواد و اینکه چه کسانی آن را به کار گرفته اند اطلاعات لازم را ندارد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
جالب است ... اینطور نیست؟
کشوری که در 1942 از شمال و جنوب بدست دو قدرت آن روزگاران تاریک اشغال شد ... حال مانع تحقق اهداف [b]دست کم[/b] یکی از همان اشغالگران آن هم در [b]نقطه ای[/b] به نام سوریه در سرحدات مدیترانه ای خاور نزدیک است ... ؟ گویا تاریخ در این فقره برای اولین بار تکرار نشده است ...
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='nepton' timestamp='1370556912' post='314784']
بیخیال
فقط دست به دعا/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/
[/quote]
شنیدید در آخر زمان سفیانی از ازناب معاویه و یزید هست دیگه.
حال می ترسم اون زمان هم بگین ما قرآن مون یکی هست و پیامبرمون یکی و از کشته شدن اینها نباید خوشحال شد و اینها دانسته و نادانسته مسلمانن و....
این وسط دستور خدا برای نابودی کفار و مشرکین و منافقین یعنی کشک.
راستی دین و قرآن ، علی(ع) و معاویه در صفین هم یکی بود.
راستی تشیع دو تا از فروعش تولی و تبری هست حالا جاش توی تفکر شما چیه؟؟؟
راستی نهراونی ها هم مسلمان بودن و امیر المومنین علی(ع) کلا اشتباه محض کرد اونها رو کشت و از کشته شدن اونها خوشحال بود.
راستی محمد(صلی الله علیه و آله) هم اشتباه زیاد کرد و بعد از کشته شدن کفار و مشرکین و منافقین و یهودی ها خوشحال بود آخه ما خدامون یکی هست و دینمون یکی و کتاب یکی و.....

ما بر اساس اصولمون با کسی دوست و یا دشمن هستیم و لاغیر.

فقط یک چیز می دونم و اونم اینه که این اسلام مورد شناخت شما و برخی دیگه چیزی غیر از اسلام لیبرال و آمریکایی نیست و خدا همه مون رو هدایت کنه.


[quote name='iMosi' timestamp='1370550351' post='314771']
500 کشته تروریست در برابر 70 شهید حزب الله !!! icon_eek
[/quote]
این خواست و قول خداست که اگر ایمان شما قوی باشه هر نفر شما برابر 10 قدرت خواهید داشت. حال با حساب زخمی ها باید بگیم واقعا وعده خدا رو میشه دید و دست قدرتش رو.
ای رسول، مؤمنان را بر جنگ ترغیب کن که اگر بیست نفر از شما صبور و پایدار باشند بر دویست نفر غالب خواهند شد و اگر صد نفر بوده بر هزار نفر از کافران غلبه خواهند کرد، زیرا آنها گروهی بی‌دانشند. (الأنفال: 65)


[quote name='DEXON' timestamp='1370518474' post='314695']
من هم با جناب واریور موافقم
برای اینکه بهتر میزان تخریب در سوریه درک بشه ما بعد از نزدیک 3 دهه هنوز شهرهایی که درگیر جنگ مستقیم شدن نتونستیم درست بازسازی کنیم و اثار جنگ در شهرهایی نظیر خرمشهر به وضوح قابل رویت هست...
این در حالی هست تعداد شهرهایی که از ما مستقیم در گیر جنگ شدن نسبت به سوریه که تقریبا همه شهرهاش در گیر شد قابل مقایسه نیست و این در حالی هست که سوریه منابع مالی نداره (با این تحریم ها) و این یعنی دهه ها قفر و فلاکت برای مردمش و هر جا فقر هست فضای مساعد برای بی ثباتی و رادیکالیسم دوباره!...
[/quote]
اتفاقی که افتاده کسی هم خوشحال نیست ولی سوریه الگویی میشه که بسط قدرت ایران و مقاومت از اون شروع میشه.

[quote name='alpacino66' timestamp='1370503503' post='314643']
به نظر من گیر افتادن سلفی ها توی اون محدوده جغرافیایی با هماهنگی طرفین دعوا در سوریه بود و هیچ اتفاقی مهمی نیفتاده که بخایم سرنوشت جنگ در سوریه رو عوض شده بدونیم.جنگ سوریه برای آمریکا منبع بزرگترین الطاف شده و اینقدر منافع داره براشون که اصلا مایل به پایانش نیستن از تحلیل بردن پول(کمک تایید شده ی هفت میلیارد دلاری ما به اسد در این وانفسای اقتصادی) و قوای(حزب الله) ایران بگیر تا از بین بردن محبوبیت ما در بین درصد بالایی از اعراب و ایجاد نفرت نسبت به چین و روسیه در بین امت عربی تا کشتارگاه کردن سوریه برای تندروها. این روند هم دامی بود که از قبل پهن کرده بودن اون موقعی رو یادتون بیاد که سوریه توی لبنان کلی نیرو داشت و سر پرونده ی حریری و اشتباهات دیگه پله پله نزول کرد و حالا برای بقا توی زمین خودش باید بجنگه. [color=#ff0000]وقتی آمریکا و اروپا میان از اسلامگراها حمایت میکنن[/color] و ما باید بریم پشت [color=#ff0000]یه حکومت سکولار رو بگیریم[/color] واقعا بی در و پیکر و مضحک بودن واژه ی سیاست معلوم میشه
[/quote]
جان اسلامگرا؟؟؟؟ icon_eek
تعریف شما از اسلام چیه؟؟؟


[quote name='Ernesto_Rommel' timestamp='1370500992' post='314633']
سلام
خوب الحمدلله تحلیل تاکتیکی ما درست دراومد !( از راه فرار باز گذاشتن واسه القصیر و همچنین تهدید حلب و حمص و در نتیجه کاهش شدید مقاومت نیروهایی که قصد ورود به شهر رو دارند و همچنین ناامید کردن افراد داخل شهر)

گفتم امکان نداره شهری رو محاصره بکنی و همه راه های فرار رو ببندی روش ! اصلا از نظر منطق نظامی این یعنی مرگ خودت

دقیقا حزب الله و سوریه راه خروجی باز گذاشتند و راه رو هم به عمد باز گذاشتند ، هم عامل فرار سریع نیروها و هم هلاکت سریع شون شده چون راه فرار رو از قبل تشخیص داده و آماده نابودی تونل های فرارشون بودند ... الان یکی از افراد کارشناس سوری مصاحبه ش رو توی مشرق گذاشت

بابا اینا کارشون درسته به خدا ! شما هی بگید نه فلان و بهمان !
کسیکه تو دانشکده ستاد وفرماندهی درس خونده باشه و رفته باشه سوریه مگر ممکنه آنچنان حماقتی رو مرتکب بشه ؟ که نیرویی که به خودی خود عقیده بسیاربالایی در جنگ داره و فکر میکنه چه بکشه و چه کشته بشه میره پیش معاویه ( اینم گزارشش اومده بخونید خیلی باحاله !) و بهشتی هست ! و عملا به راحتی دست از جنگ نمیکشه رو مثل یک مار که بخواهی بکشیش ولی زخمی ش کنی و مترصد نابودی ت میشه با بستن راه فرار ! اینکارو بکنی ؟

الحمدلله بچه های حزب الله ( یک حزب در جهان خدای متعال هست و آن هم حزب الله است ! منظور کل نیروهایی است که به حزب الله قرآن مجید معتقدند) کارشون درسته ... ایولا

پی نوشت : ضمنا با اینکه برای همه دوستان احترام قائلم لیکن فکر میکنم کاملا از دنیای حقیقی جهان سوم و توانایی بالقوه و توانایی و استعداد موجود نیروهای ارتش سوریه و حزب الله اطلاع درستی ندارند که از روش هایی صحبت میکنند که امریکا هم به سختی اجراش میکنه !!!! و الان اصلا امکان پذیر نیست همچین طراحی عملیاتی
باید دقت داشت که خیلی استراتژی ها و تاکتیک ها رو میشه اجرایی کرد میشه گفت اینطور باید بشه ولی باید مطابق با استعداد حقیقی نیروها باشه !
تازه این به کنار
توانایی که دشمن وهابی با کمک اتحاد غربی به دستش رسیده قطعا مانع از اجرای صحیح بسیاری از برنامه ها میشه و رمز پیروزی در القصیر نه تکیه به سلاح فیزیکی و ... بلکه تکیه بر سلاح عقل و منطق و تاکتیک و قبل ازحمله سلاح ایمان قوی به جبهه مقاومت و جنگیدن در راه الله توسط حزب خدا ، حزب الله ، است ...


یا حق
[/quote]
جناب ارنست شواهد چیز دیگه ای میگه.

توی پیغام خصوصی عرض می کنم گفتنش اینجا به صلاح نیست. ویرایش شده در توسط fath
  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دوستان عزیز من خیلی ناراحت میشم از اینکه بعضی از شماها نام حضرت امیرالوئمنین علیه الصلاة والسلام را سبک میگیرید و همینطور حضرت رسول الله صل الله علیه و اله وسلم را اخه شما ناسلامتی شیعه هستین معصومین را با القاب شریفشان و با نهایت احترام یا کنید این چه وضعیه!! این را که همه ما میدانیم که باید محبت و دوستی و علاقه ما نسبت به معصومین باید خیلی بیشتر از پدر و مادرمان باشد و خدا وکیلی شما در خانه پدر یا مادرتان را با اسم کوچکشان صدا می زنید؟ ۱۴ نور مقدس که جای خود دارد! سطح اطلاعات دینی بعضی از دوستان بالا اما متاسفانه مرتب مرتکب این عمل زشت میشن :-x
[b] [/b]
  • Upvote 13

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
این کلیپ رو هم اگه دوستان دیدن که هیچ اما برای اونایی که ندیدن! در مبعث رسول اعظم با دیدن این کلیپ دلتون رو شاد کنید !

گلچینی از به درک واصل شدن نوادگان معاویه و یزید !
http://www.aparat.com/v/ZXwhS

الی جهنم و بئس المصیر!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='toofan2' timestamp='1370591898' post='314815']
دوستان عزیز من خیلی ناراحت میشم از اینکه بعضی از شماها نام حضرت امیرالوئمنین علیه الصلاة والسلام را سبک میگیرید و همینطور حضرت رسول الله صل الله علیه و اله وسلم را اخه شما ناسلامتی شیعه هستین معصومین را با القاب شریفشان و با نهایت احترام یا کنید این چه وضعیه!! این را که همه ما میدانیم که باید محبت و دوستی و علاقه ما نسبت به معصومین باید خیلی بیشتر از پدر و مادرمان باشد و خدا وکیلی شما در خانه پدر یا مادرتان را با اسم کوچکشان صدا می زنید؟ ۱۴ نور مقدس که جای خود دارد! سطح اطلاعات دینی بعضی از دوستان بالا اما متاسفانه مرتب مرتکب این عمل زشت میشن :-x
[b] [/b]
[/quote]
دوست عزیز یعنی واقعا شما نمی تونید نوع نوشتار و معانی رو درک کنید که من باید الان بیام و برای شما در موردش توضیح بدم.
شما هنوز فرق کنایه و تمثیل و استعاره و..... رو نمی دونید؟؟
بعد از چندین سال فتح نیاز نداره خودش رو بشناسونه پست های من از روز اول این سایت شخصیت من رو نشون میده.
اصل موضوع رو که به حاشیه بردن دین اسلام ناب هست از یاد بردید و یادتون رفته به کسی تذکر بدین. اصل موضوع دفاع از حق رو یادتون رفته و حالا گیر دادین به حاشیه؟
برادر من عزیزم دارم از دست برخی سرم به در و دیوار می زنم که درکشون از اسلام به اندازه خیلی کمی هست.

چطوری وقتی برخی ها می خوان دفاعی بکنن و یا حرفی بزنن همه انتظاری ازشون ندارن و یاد اخلاق و ادب و برادری و دوستی و اتحاد و عدم نفاق و قوانین و عرفان و ادب و ادبیات و...... می افتن ولی وقتی یکی پایه و اساس دین رو زیر سوال می بره و مبانی اون رو به تمسخر و استهزا می گیره همه ساکت و خاموش هستن؟؟ چیه مسصلحت نیست با پشت دست تو دهن کسی بزنیم که دین نمی شناسه و اظهار نظر می کنه؟
چی شده ملاک حق و راستی ما شده مصلحت ها و دوستی ها و برادری ها و...؟
به کجا رسیدیم که با اسم دین اصل و اساس و پایه نظری و تفکری دین خدا رو به قربانگاه می بریم و ذبحش می کنیم؟ آخرش می گیم دوستیم.
خدا وکیلی کدوم یکی از شما با خدای خودش قسم خورده که هر وقت دینش در خطر بود مصلحت و دوستی و.... رو کنار بزاره؟و اگر اینطور هست چرا مصلحت اندیشی بر ما ها حاکم شده.
من با همه دوستم و مشکلی ندارم ولی سر اصول و اساس با کسی شوخی ندارم.
  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='fath' timestamp='1370594360' post='314825']
[quote name='toofan2' timestamp='1370591898' post='314815']
دوستان عزیز من خیلی ناراحت میشم از اینکه بعضی از شماها نام حضرت امیرالوئمنین علیه الصلاة والسلام را سبک میگیرید و همینطور حضرت رسول الله صل الله علیه و اله وسلم را اخه شما ناسلامتی شیعه هستین معصومین را با القاب شریفشان و با نهایت احترام یا کنید این چه وضعیه!! این را که همه ما میدانیم که باید محبت و دوستی و علاقه ما نسبت به معصومین باید خیلی بیشتر از پدر و مادرمان باشد و خدا وکیلی شما در خانه پدر یا مادرتان را با اسم کوچکشان صدا می زنید؟ ۱۴ نور مقدس که جای خود دارد! سطح اطلاعات دینی بعضی از دوستان بالا اما متاسفانه مرتب مرتکب این عمل زشت میشن :-x
[b] [/b]
[/quote]
دوست عزیز یعنی واقعا شما نمی تونید نوع نوشتار و معانی رو درک کنید که من باید الان بیام و برای شما در موردش توضیح بدم.
شما هنوز فرق کنایه و تمثیل و استعاره و..... رو نمی دونید؟؟
بعد از چندین سال فتح نیاز نداره خودش رو بشناسونه پست های من از روز اول این سایت شخصیت من رو نشون میده.
اصل موضوع رو که به حاشیه بردن دین اسلام ناب هست از یاد بردید و یادتون رفته به کسی تذکر بدین. اصل موضوع دفاع از حق رو یادتون رفته و حالا گیر دادین به حاشیه؟
برادر من عزیزم دارم از دست برخی سرم به در و دیوار می زنم که درکشون از اسلام به اندازه خیلی کمی هست.

چطوری وقتی برخی ها می خوان دفاعی بکنن و یا حرفی بزنن همه انتظاری ازشون ندارن و یاد اخلاق و ادب و برادری و دوستی و اتحاد و عدم نفاق و قوانین و عرفان و ادب و ادبیات و...... می افتن ولی وقتی یکی پایه و اساس دین رو زیر سوال می بره و مبانی اون رو به تمسخر و استهزا می گیره همه ساکت و خاموش هستن؟؟ چیه مسصلحت نیست با پشت دست تو دهن کسی بزنیم که دین نمی شناسه و اظهار نظر می کنه؟
چی شده ملاک حق و راستی ما شده مصلحت ها و دوستی ها و برادری ها و...؟
به کجا رسیدیم که با اسم دین اصل و اساس و پایه نظری و تفکری دین خدا رو به قربانگاه می بریم و ذبحش می کنیم؟ آخرش می گیم دوستیم.
خدا وکیلی کدوم یکی از شما با خدای خودش قسم خورده که هر وقت دینش در خطر بود مصلحت و دوستی و.... رو کنار بزاره؟و اگر اینطور هست چرا مصلحت اندیشی بر ما ها حاکم شده.
من با همه دوستم و مشکلی ندارم ولی سر اصول و اساس با کسی شوخی ندارم.
[/quote]
برادر فتح البته یکم خارج موضوع تاپیک هست ولی این دوستمون یک تذکر آیین نامه ای داد در واقع.
من شاید خودم هم بعضی وقتا خونم به جوش اومده باشه دقت نکرده باشم و متنی را تند تند که نوشتم احترام لازم به شان انمه را فراموش کردم ولی چقدر خوبه وقتی نام مبارک ائمه و معصومین را می آوریم اتفاقا برای همون دلایلی که شما پست خودتون را نوشتید با کمال شان منزلتشون ازشون یاد کنیم. فکر می کنم همین که شما بگید امیرالمومنین علی ابن ابی طالب علیه السلام خود همین یک جمله به اندازه ی کل متن شما می تونه خاری باشه در چشم خیلی ها.
این حرف ایشون خیلی به جا بود و من خودم سعی می کنم از این به بعد دقت دو چندان کنم. البته به هیچ وجه چنین امری به معنی زیر سوال بردن ارزشی بودن و مغز صحبت های شما نخواهد بود.
من اگر بودم متنمو ویرایش می کردم که کامل تر و حماسی تر بشه.
  • Upvote 6

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
جناب فتح، من بد گرفتن یا شما یکمی تندش کردین

[quote]راستی نهراونی ها هم مسلمان بودن و علی کلا اشتباه محض کرد اونها رو کشت و از کشته شدن اونها خوشحال بود.[/quote]

یک نکته که در سریال امام علی (ع) خیلی خوب نشان داده شده بود
پرهیز حضرت برای جنگ بود و مدام با پیک یا وسایل دیگر در صدد راهنمایی و بحث با طرف مقابل بود
و در موقعی وارد جنگ شد که دیگر بحث ها جای کار نداشت

در جنگ نهروان بعد از صحبت های حضرت نیمی از سپاه خوارج جدا شدند و تنها مقدار کمی از سپاه آن ها با حضرت وارد جنگ شد
نکته ای که ما غفلت می کنیم این است که کشتن هدف نیست بلکه هدف هدایت است

در سوریه حکم دفاع است که عقب نشینی یعنی خانه خرابی مردم سوریه چه سنی چه علوی و چه مسیحی
تروریست هایی که در سوریه می جنگند حکم بیگانه را دارند که امده اند برای کشتن و دفاع بر ما لازم است اما باز می بایست با آنها صحبت نمود با اطلاعیه با رسانه با اینترنت
ما باید منبع تولید این تروریست ها یعنی خشک مغزی و عدم تفکر را از بین ببریم و اگرنه بازنده ما خواهیم بود
جنگ و دفاع یک روش مقطعی است ولی شمشیر بران ما تفکر و اندیشه ماست

بهتر بیان کنم در مقابله سرطان تنها نابود کردن سلول سرطانی کافی نیست بلکه باید عامل تبدیل شدن سلول ها را از بین برد
مثل استخری که در آن شیر آب باز است و ما با سطل می خواهیم آب آن را خالی کنیم که برای خالی کردن بستن شیر واجب است

[quote]فقط یک چیز می دونم و اونم اینه که این اسلام مورد شناخت شما و برخی دیگه چیزی غیر از اسلام لیبرال و آمریکایی نیست و خدا همه مون رو هدایت کنه.[/quote]
متاسفانه هنوز اسلام لیبرال و آمریکایی را هنوز خوب معرفی نکرده ایم
اسلام آمریکایی یعنی بی تفاوتی نسبت به دیگران و خودخواهی
اسلام محمدی یعنی حمایت و حل مشکل همسایه و برادر یعنی بی تفاوت نبودن و دست گرفتن دیگران یعنی فکر کردن در مورد اطراف و صحبتها

فکر کنم سلفی ها نمونه خوبی هستند و فتوای مفتی ها بر حرام بودن کولر یا صندلی هم مورد بارز
الان چیزی که خیلی بارز است تلاش غرب برای ایجاد چنین فضایی برای شیعیان است
آن چیز که شیعه را سرپا نگه داشته به حق کربلا و یاد آن و فکر در مورد چرایی آن و عملکرد امام و اصحاب است ، اما آنها به دنبال خراب کردن همین اصل اند
اگر دقت کرده باشید آنها تنها با یک چیز ساده دنبال حذف این مطلب اند و آن ساختن بت از امام حسین و یارانش است تا کسی نتواند در مورد عملکرد آنها فکر کند
و تعصب و غرور باعث دوری ما از سیره آن حضرت شود که [b]اصل شیعه یعنی تفکر و تعقل [/b]
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='Antiwar' timestamp='1370595422' post='314827']
[quote name='fath' timestamp='1370594360' post='314825']
[quote name='toofan2' timestamp='1370591898' post='314815']
دوستان عزیز من خیلی ناراحت میشم از اینکه بعضی از شماها نام حضرت امیرالوئمنین علیه الصلاة والسلام را سبک میگیرید و همینطور حضرت رسول الله صل الله علیه و اله وسلم را اخه شما ناسلامتی شیعه هستین معصومین را با القاب شریفشان و با نهایت احترام یا کنید این چه وضعیه!! این را که همه ما میدانیم که باید محبت و دوستی و علاقه ما نسبت به معصومین باید خیلی بیشتر از پدر و مادرمان باشد و خدا وکیلی شما در خانه پدر یا مادرتان را با اسم کوچکشان صدا می زنید؟ ۱۴ نور مقدس که جای خود دارد! سطح اطلاعات دینی بعضی از دوستان بالا اما متاسفانه مرتب مرتکب این عمل زشت میشن :-x
[b] [/b]
[/quote]
دوست عزیز یعنی واقعا شما نمی تونید نوع نوشتار و معانی رو درک کنید که من باید الان بیام و برای شما در موردش توضیح بدم.
شما هنوز فرق کنایه و تمثیل و استعاره و..... رو نمی دونید؟؟
بعد از چندین سال فتح نیاز نداره خودش رو بشناسونه پست های من از روز اول این سایت شخصیت من رو نشون میده.
اصل موضوع رو که به حاشیه بردن دین اسلام ناب هست از یاد بردید و یادتون رفته به کسی تذکر بدین. اصل موضوع دفاع از حق رو یادتون رفته و حالا گیر دادین به حاشیه؟
برادر من عزیزم دارم از دست برخی سرم به در و دیوار می زنم که درکشون از اسلام به اندازه خیلی کمی هست.

چطوری وقتی برخی ها می خوان دفاعی بکنن و یا حرفی بزنن همه انتظاری ازشون ندارن و یاد اخلاق و ادب و برادری و دوستی و اتحاد و عدم نفاق و قوانین و عرفان و ادب و ادبیات و...... می افتن ولی وقتی یکی پایه و اساس دین رو زیر سوال می بره و مبانی اون رو به تمسخر و استهزا می گیره همه ساکت و خاموش هستن؟؟ چیه مسصلحت نیست با پشت دست تو دهن کسی بزنیم که دین نمی شناسه و اظهار نظر می کنه؟
چی شده ملاک حق و راستی ما شده مصلحت ها و دوستی ها و برادری ها و...؟
به کجا رسیدیم که با اسم دین اصل و اساس و پایه نظری و تفکری دین خدا رو به قربانگاه می بریم و ذبحش می کنیم؟ آخرش می گیم دوستیم.
خدا وکیلی کدوم یکی از شما با خدای خودش قسم خورده که هر وقت دینش در خطر بود مصلحت و دوستی و.... رو کنار بزاره؟و اگر اینطور هست چرا مصلحت اندیشی بر ما ها حاکم شده.
من با همه دوستم و مشکلی ندارم ولی سر اصول و اساس با کسی شوخی ندارم.
[/quote]
برادر فتح البته یکم خارج موضوع تاپیک هست ولی این دوستمون یک تذکر آیین نامه ای داد در واقع.
من شاید خودم هم بعضی وقتا خونم به جوش اومده باشه دقت نکرده باشم و متنی را تند تند که نوشتم احترام لازم به شان انمه را فراموش کردم ولی چقدر خوبه وقتی نام مبارک ائمه و معصومین را می آوریم اتفاقا برای همون دلایلی که شما پست خودتون را نوشتید با کمال شان منزلتشون ازشون یاد کنیم. فکر می کنم همین که شما بگید امیرالمومنین علی ابن ابی طالب علیه السلام خود همین یک جمله به اندازه ی کل متن شما می تونه خاری باشه در چشم خیلی ها.
این حرف ایشون خیلی به جا بود و من خودم سعی می کنم از این به بعد دقت دو چندان کنم. البته به هیچ وجه چنین امری به معنی زیر سوال بردن ارزشی بودن و مغز صحبت های شما نخواهد بود.
من اگر بودم متنمو ویرایش می کردم که کامل تر و حماسی تر بشه.
[/quote]
حرف شما و این دوستمون دقیقا درست هست ولی گاهی اهم و مهم باید کرد.
ویرایش کردم.

[quote]یک نکته که در سریال امام علی (ع) خیلی خوب نشان داده شده بود
پرهیز حضرت برای جنگ بود و مدام با پیک یا وسایل دیگر در صدد راهنمایی و بحث با طرف مقابل بود
و در موقعی وارد جنگ شد که دیگر بحث ها جای کار نداشت

در جنگ نهروان بعد از صحبت های حضرت نیمی از سپاه خوارج جدا شدند و تنها مقدار کمی از سپاه آن ها با حضرت وارد جنگ شد
نکته ای که ما غفلت می کنیم این است که کشتن هدف نیست بلکه هدف هدایت است[/quote]
جناب حیدری شما کلا در سو برداشت کردن واقعا ید طولایی دارید اخوی icon_cheesygrin icon_eek
نه تنها حضرت امیر بلکه همه پیامبران و ائمه به جنگ به عنوان آخرین گزینه نگاه می کردن نه اولین و تنها وسیله ممکن. ایشان تا تونستن اونها رو موعظه کردن، نصیحت کردن، هدایت کردن ولی موضوع نهراونی ها با صفینی ها و جملی ها فرق داشت اونها انحراف اینها رو نداشتن و همچنین تناقض و عدم دین داری اونها خیلی بیشتر بود اینها نفوذشون می تونست کل شالوده دین خدا رو بپاشونه برای همین تا آخرین لحظه اما اونها رو به هدایت خوند.
و نکته جالب اینکه اینها در قرآن آنچنان تبحر داشتن که امام روحی فدا به نماینده خودش ابن عباس(اگر اشتباه نکنم) میگه با زبان قرآن با اینها احتجاج نکن و از سنت حضرت ختمی مرتبت استفاده کن.حال خودتون ببینید که اینها چه جانوران بدی بودن و اگر می موندن چه ضرباتی به دین اسلام ناب می زدن.
کشتن هم هدف هست ولی به زمانش و وقتی شرایط وجوب داشته باشه.وقتی هدف حفظ اساس دین هست و اجرای اون تنها با کشتن و مقاتله قابل اجراست و مستلزم کشتن و نابودی و مقاتله با دشمن دین خدا خود کشتن لاجرم میشه تا زمانی اون شرایط وجوبش از بین بره.
ان الله یحب الذین یقاتلون فی سبیله صفا کانهم بنیان مرصوص.....
این آیه دقیقا اشارهبه مقاتله داره نه جهاد جهاد می تونه در هر بعدی باشه ولی مقاتله یعنی کسیتن و لا غیر.

در نهروان 12 هزار نهراونی حضور داشتن که طی بیانات حضرت امیر و نمایندگان ایشون و روشنگری برای اونها 8 هزار نفر تقریبا برگشتن ولی وقتی جنگ شروع شد حضرت دستور دادن که حتی یکی از اینها نباشد زنده بمونه و باید ریشه اینها همینجا خشکیده بشه. و مقاتله بدی درگرفت و سپاه حضرت امیر همه رو از دم تیغ گذراندن و حضرت امیر هم استدلال نکردن که اینها هم دین و هم کتاب و برادر و مسلمان و.... هستن بلکه اصل رو بر حذف اونها گذاشتن.

از این لشگر تنها چند نفر فرار کردن که 3 تا تصمیم به ترور گرفتن و ابن ملجم موفق به ترور آفتاب عالمتاب و قطب وجود عالم هستی شد و اون دو نجس باقیمانده نتونستن معاویه و عمرو عاص رو از بین ببرن.

[quote]در سوریه حکم دفاع است که عقب نشینی یعنی خانه خرابی مردم سوریه چه سنی چه علوی و چه مسیحی
تروریست هایی که در سوریه می جنگند حکم بیگانه را دارند که امده اند برای کشتن و دفاع بر ما لازم است اما باز می بایست با آنها صحبت نمود با اطلاعیه با رسانه با اینترنت
ما باید منبع تولید این تروریست ها یعنی خشک مغزی و عدم تفکر را از بین ببریم و اگرنه بازنده ما خواهیم بود
جنگ و دفاع یک روش مقطعی است ولی شمشیر بران ما تفکر و اندیشه ماست

بهتر بیان کنم در مقابله سرطان تنها نابود کردن سلول سرطانی کافی نیست بلکه باید عامل تبدیل شدن سلول ها را از بین برد
مثل استخری که در آن شیر آب باز است و ما با سطل می خواهیم آب آن را خالی کنیم که برای خالی کردن بستن شیر واجب است[/quote]
شما اینجا قوانین اسلامی و بین المللی و امروزی رو خلط کردین و این خطرناک هست.
از نظر بین المللی اینها عمدتا تروریست های وارد شده از کشورهای دیگه هستن ولی حتی این موضوع ماهیت اینکه سوریه درگیر جنگی چریکی و شهری شده رو تغییر نمیده و در هر صورت اونها چون به هیچ وسیله ای نمیشه اصلاحشون کرد باید کشته بشن.
اما بر اساس تفکر دینی اینها خوارجی و نهراونی هستن به نظر من و مرز جغرافیایی اینجا رنی نداره و نمی تونه در نتیجه گیری مورد نظر قرار بگیره.
اما موضوع بعدی اینکه در زمانی که شما وسط میدان جنگ هستین موقع موعظه و اینترنت و.... نیست چون دو طرف اسلحه به دست هستن و باید یا کشت و یا کشته شد.
ضربات القصیر در اجرای این موضوع شما اینگونه می تونه باشه که بقیه تروریست های سوریه بترسن و به این نتیجه برسن جنگ یعنی نابودی و اون وقت اسلحه رو غلاف کنن و بیان بگن بیاین صحبت اون زمان وقتش هست که شما اونها رو نصیحت و موعظه و..... کنیم تا ببینیم چه میشه باز ادامه میدن به خریت یا نه 8 هزار تا 8هزار تا بر می گردن.

در مورد خطوط آخر هم درست می گید ولی هر چیزی به زمان و مکانش.
خداوند مستقیما در قران اشاره می کنه که مومنین همیشه قلیل هستن و ما هم داریم در تمام دنیا تمام تلاشمون رو می کنیم ولی شبکه های ما رو می بندن و تعدادی خود فروخته داخلی و تعدادی هم نادان داخلی آب به آسیاب اونها می ریزن و در نهایت روی نقشه باید زمان موعظه موعظه و زمان جهاد جهاد و مقاتله کرد.
مطمئن باشید سید حسن و امام خامنه ای هر دو مرجع و اسلام شناس هستن و اگر این روش ها و اگر الان زمانش بود به جای ارسال نیرو و مهمات روحانی برای اینها می فرستادن ولی الان زمان نبرده بوده و لاغیر.
مورد بعدی مهر ضلالت و باطل بر دل برخی هست که اینم نشان از این داره که گاهی چاره ای جز مقاتله نیست وقتی طرف شما نمی خواد بفهمه و کوتاه هم نمی آد که بر اساس بینش قرانی همیشه زیاد و متحد هم هستن. اون زمان مقاتله لاجرم لازم میشه.
شما فکر می کنی حضرت پیامبر و مولا علی(ع) اگر با دیپلماسی و حرف موعظه و..... می تونستن راه به جایی ببرن اصولا دست به اسلحه می بردن؟؟؟
حاشا و کلا که کسی بهتر از اونها بتونه به منطق و استدلال و ادب مسلح باشه و مجددا حاشا و کلا که اونها از این راه عدول کرده باشن که مخالف با عصمت و عدالت الهی هست و همیشه در مواقع لازم و ضروری مجبور شدن دست به اسلحه ببرن و وقتی هم بردن تا زمانی که لازم بود کشتن.مثل قتل عام یهودیان خیبر و نهروان و.....

[quote]

متاسفانه هنوز اسلام لیبرال و آمریکایی را هنوز خوب معرفی نکرده ایم
اسلام آمریکایی یعنی بی تفاوتی نسبت به دیگران و خودخواهی
اسلام محمدی یعنی حمایت و حل مشکل همسایه و برادر یعنی بی تفاوت نبودن و دست گرفتن دیگران یعنی فکر کردن در مورد اطراف و صحبتها
[/quote]
اینها درست هست ولی باید یاد بگیریم تا وقتی چیزی رو خوب نمی دونیم دست به صدور فتوا هم نزنیم.در ضمن اسلام آمریکایی گاها شناخت نمی خواد و اصلی هست بر این معنا که تعرف الاشیاء به اضدادها. وقتی راه اسلام ناب مشخص هست هر چیزی غیر اون اسلام غیر ناب هست.

مبنای ما قرآن و سیره ائمه که روشنگر هست و در آخر ولایت و امامتی زنده که تفویض به رهبری ما شده و در این زمان هر انحراف ما ما رو قاصر نمی کنه بلکه مقصر میشیم چراکه همه چیز هست و ما منحرف شدیم.

[quote]فکر کنم سلفی ها نمونه خوبی هستند و فتوای مفتی ها بر حرام بودن کولر یا صندلی هم مورد بارز
الان چیزی که خیلی بارز است تلاش غرب برای ایجاد چنین فضایی برای شیعیان است
آن چیز که شیعه را سرپا نگه داشته به حق کربلا و یاد آن و فکر در مورد چرایی آن و عملکرد امام و اصحاب است ، اما آنها به دنبال خراب کردن همین اصل اند
اگر دقت کرده باشید آنها تنها با یک چیز ساده دنبال حذف این مطلب اند و آن ساختن بت از امام حسین و یارانش است تا کسی نتواند در مورد عملکرد آنها فکر کند
و تعصب و غرور باعث دوری ما از سیره آن حضرت شود که [b]اصل شیعه یعنی تفکر و تعقل [/b][/quote]
و اما آخر اینکه بزرگترین ضربه به ما این حرف ها نیست بلکه رها کردن ولایت هست و یاد کربلا و اسلام و..... در تشیع قوام یافته بر ولایت هست وگرنه به قول اون حرف معروف که چونکه حسین در میدان نبرد باشد تو فرقی ندارد چه کنی بر نماز باشی یا سفره شرب خمر هست.
بزرگترین ضربه اونها در شرایط فعلی جدا کردن اسلام از بستر اصلی خودش و روحانیت پاک و سره هست و متاسفانه بیشتر نظرات برخی توی این جو هم همین موضوع رو دامن می زنه و پیش زمینه از همون گرفته.
من از این می ترسم. ویرایش شده در توسط fath
  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اون لعینی که وصیت نامه رو می خونه...! اسمش هادی عبدالله...!
از وقتی که اینو و اون هند جگر خوار رو بالای سر دو سه تا از پیکر های پاک شهدامون تو القصیر دیدم خیلی از دستش کفریم...! امیدوارم تو البویضه الشرقیه اینو بزنن نفله کنن...!
  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اونی که وصیت رو میخونه اسم ملقیش ابو علی هست...منتظرم ببینم کی می میره
اونی که داره گزارش تهیه می کنه هادی عبدالله هست.....هنوز زنده هست و در حال فرار

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='iMosi' timestamp='1370601838' post='314843']
اونی که وصیت رو میخونه اسم ملقیش ابو علی هست...منتظرم ببینم کی می میره
اونی که داره گزارش تهیه می کنه هادی عبدالله هست.....هنوز زنده هست و در حال فرار
[/quote]
جقدر اینا مشهورن همه میشناستنشون
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.