death-white

تحلیل و پیگیری تحولات سوریه (1)

Recommended Posts

مجله "ابزرواتور" از تصمیم بزرگ و سرنوشت‌ساز فرانسوا اولاند، رئیس جمهور فرانسه نوشته که مجبور شد در آخرین دقایق آن را لغو کند.

به گزارش سرویس بین الملل «انتخاب» ؛ ماجرا از این قرار است که صبح شنبه، سی‌ و یکم ماه اوت گذشته یعنی حدود چهار هفته پیش فرانسوا اولاند به ارتش و مقامات بلندپایه دولتی اعلام کرد که همان شب حمله این کشور به سوریه انجام خواهد گرفت.

مجله "ابزرواتور" می‌نویسد: "وقتی بزرگترین مقام رسمی فرانسه اعلام کرد که حمله همان شب صورت می‌گیرد؛ مقامات بلندپایه ارتش و دولت متقاعد شدند که قرار است این اتفاق رخ دهد. از این خبر شگفت‌انگیزتر این بود که رئیس جمهور، خود به تنهایی چنین تصمیمی گرفته بود."

در ادامه مطلب می‌خوانیم: "آن روز جنون‌آمیز از ساعت 3 صبح روز شنبه سی‌ویکم اوت آغاز شد. اما طی پیغامی خبر رسید که باراک اوباما آن روز با الیزه تماس خواهد گرفت و تلفنی با فرانسوا اولاند صحبت می‌کند.

چه موقع؟ ساعت هجده و پانزده دقیقه به وقت پاریس.

مشاور سیاسی فرانسوا اولاند این پیغام را ساعت هشت صبح آن روز به محض اینکه وارد دفترش می‌شود؛ می‌گیرد و بلافاصله وزرای دفاع، کشور و امور خارجه و نیز مقامات عالی کشوری از جمله رئیس ستاد کل نیروهای مسلح احضار شدند تا در جلسه‌ای با موضوع حمله به سوریه شرکت کنند."

و بعد آمده است: "جلسه‌ای مشورتی در مورد جنگ، در حالی که رئیس جمهور دستور حمله به آن را از پیش صادر کرده بود. این چیزی‌ست که به نظر مقامات فرانسوی فرانسوا اولاند حداقل قصد انجام آن را داشت."

به گفته یک مقام عالی‌رتبه دولت نقشه رئیس جمهور این بود که همان شب دمشق تا صبح بمباران شود؛ قرار بود حمله ساعت سه نیمه شب آغاز شود؛ وقتی که اغلب مردم در خواب عمیق هستند و البته فقط انبارهای موشکی و سلاح‌های شیمیایی هدف این حملات بود."

اما یک مقام دیگر دولت فرانسه می‌گوید: "مشکل این بود که ما نمی‌خواستیم از آسمان ترکیه حمله کنیم. چون مطمئن نبودیم که بعد از آن بشار اسد هم همسایه‌اش را بمباران نکند. این موضوعی‌ست که نیروهای ناتو به خاطر نگرانی از آن اکنون در ترکیه حضور دارند."

درحالی که هواپیماهای ارتش به فرمان فرانسوا اولاند آماده حمله بودند اما بالاخره نتیجه جلسه و گفت‌وگوی روسای جمهور فرانسه و آمریکا به انصراف اولاند از حمله به سوریه منجر شد و بالاخره دفتر ریاست جمهوری فرانسه اعلام کرد، این کشور هم با پیروی از سیاست آمریکا برای حمله به سوریه منتظر تایید پارلمان می ماند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]
دقیقا! ولی نه فقط عرب ها، خیلی کشورهای اروپا هم fundamentalist های مسلمان رو میفرستن سوریه که اونجا از بین برن![/quote]
البته بهتره از لفظ بنیادگرا استفاده نکنیم

کجای این وحوش به بنیاد های اسلام برمیگرده؟
یکی از جنگ هایی که درجریانه و ما بهش توجهی نداریم همین الفاظی هست که استفاده میکنیم

خاورمیانه - بنیادگرا و....
  • Upvote 6

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='MERCEDES' timestamp='1380638606' post='342571']
البته بهتره از لفظ بنیادگرا استفاده نکنیم

کجای این وحوش به بنیاد های اسلام برمیگرده؟
یکی از جنگ هایی که درجریانه و ما بهش توجهی نداریم همین الفاظی هست که استفاده میکنیم

خاورمیانه - بنیادگرا و....
[/quote]
[url="http://fa.wikipedia.org/wiki/%D8%A8%D9%86%DB%8C%D8%A7%D8%AF%DA%AF%D8%B1%D8%A7%DB%8C%DB%8C"]http://fa.wikipedia.org/wiki/%D8%A8%D9%86%DB%8C%D8%A7%D8%AF%DA%AF%D8%B1%D8%A7%DB%8C%DB%8C[/url]

چرا کامنت من حذف شد ؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][color=#800000][b]عملیات امحای تسلیحات شیمیایی سوریه رسما آغاز شد[/b][/color][/font][/size]

[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][color=#0000CD]تیمی از سازمان منع استفاده از تسلیحات شیمیایی امروز (سه شنبه) با هدف انجام ماموریت انهدام زرادخانه تسلیحات شیمیایی سوریه وارد دمشق شد.[/color]
با ورود این کارشناسان عملیات امحا و نابودی تسلیحات شیمیایی سوریه رسما آغاز می شود.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، تیمی متشکل از 20 بازرس از سازمان منع استفاده از تسلیحات شیمیایی مستقر در لاهه برای اجرای قطعنامه سازمان ملل در مورد از بین بردن تسلیحات شیمیایی سوریه وارد دمشق شد.

بنابر اعلام سازمان ظرف هفته های آتی نزدیک به 100 کارشناس دیگر برای تسریع این عملیات وارد سوریه خواهند شد.
این ماموریت برای پاکسازی سوریه از تسلیحات شیمیایی تا اواسط 2014 انجام می شود.
گمان می رود که این زرادخانه تسلیحات شیمیایی حاوی بیش از یک هزار تن گاز سارین، گاز خردل و سایر تسلیحات ممنوعه شیمیایی در 45 سایت در سراسر سوریه باشد.

اوایل ماه جاری میلادی نیز تیم سازمان ملل در گزارش اولیه خود تایید کرد که استفاده از گاز اعصاب سارین در حمله 21 وت در حومه دمشق مورد استفاده انجام شده است.
این تیم سازمان منع استفاده از تسلیحات شیمیایی روز دوشنبه پیش از سفر به سوریه به بیروت رسید. این تیم قادر نبود تا مستقیما به دمشق پرواز کند چرا که مسیر بین فرودگاه و دمشق شاهد درگیری هایی بود.[/font][/size]

[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif][color=#FF8C00]۰۹ مهر ۱۳۹۲[/color][/font][/size]
[size=3][font=tahoma,geneva,sans-serif]http://www.entekhab.ir/fa/news/131293[/font][/size]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ایسنا هم زورش رو زده که با چسب و سیریش هم که شده حمله شیمیایی روبه دولت نسبت بده!

خدایا مارو از شر این رسانه های رسانه نفهم خلاص کن!
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
جدا این بازی غربیها که یه روز میگن سلاح میدیم به وحوش و یه روز میگن نمی دیم هم جالبه....دارن به راحتی این تکفیریها رو میدن دم توپخانه بشار اسد...

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دیده بان حقوق بشر تروریستها از تسلط ارتش عربی سوریه بر راه امدادی به معا مل دفاع (پادگان تحقیقاتی ارتش سوریه ) نزدیکی شهر سفیره در مجاورت شهر حلب خبر داد

البته در این خبر ذکر نشده که این راه امداد بین شهر حلب و معامل بود یا خناصر به معامل


[b] قوات النظام تستعيدالسيطرةعلى طريق الامدادالواصل الى معامل الدفاع[/b]


[size=4]من المنطقة في حين دارت اشتباكات بين رتل القوات النظامية ومقاتلي جبهة النصرة ودولة الاسلام في العراق والشام و كتائب جيش محمد و نور الدين الزنكي و احرار الشام في محيط بلدة خناصر في محاولة القوات النظامية استعادة السيطرة على طريق الامداد الواصل الى معامل الدفاع قرب مدينة السفيرة وانباء عن خسائر بشرية في صفوف الطرفين [/size]

در منطقه (السفیره) در حالی که مکان درگیری ها بین ستون نظامی ارتش و گروههای مسلح (در متن اسم گروههای ذکر شده) در اطراف شهرک خناصر است نیروهای ارتش کنترل مجدد پیدا کردن بر راه امدادی بین مرکز تحقیقاتی (آزمایشگاه ) ارتش در نزدیکی شهر سفیره و از دو طرف درگیر اخباری از تلفات رسیده است ویرایش شده در توسط aminor
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[b] [url="http://www.shia-news.com/fa/news/61935/%D8%B4%D9%83%D8%B3%D8%AA-%D8%B3%D8%AE%D8%AA-%D8%AA%D8%B1%D9%88%D8%B1%D9%8A%D8%B3%D8%AA-%D9%87%D8%A7-%D8%AF%D8%B1-%D8%AD%D9%88%D9%85%D9%87-%D8%AF%D9%85%D8%B4%D9%82"]شكست سخت تروريست ها در حومه دمشق[/url][/b]

ايرنا، ارتش سوريه در ادامه نبردها براي پاكسازي مناطق القابون، برزه و جوبر واقع در شمال شرق حومه دمشق خسارت فراواني به نيروها و مواضع گروه هاي تروريستي مختلف وارد آورد و هم چنين مقدار قابل توجهي از اسلحه، مهمات و تجهيزات آنها را منهدم كرد.شهرك جوبر واقع در پنج كيلومتري شمال شرق پايتخت از محل هاي اوج گيري عمليات پاكسازي ارتش از وجود تروريست ها بود و گزارش ها حكايت از پيشرفت نيروهاي دولتي و عقب نشيني عناصر مسلح از بخش هاي عمده اين منطقه دارد.

نيروهاي ارتش در بسياري از مناطق اين شهرك حاشيه اي از جمله حي المناشر و ميدان پارلمان پيشرفت هاي چشمگيري داشته و تعداد فراواني از افراد مسلح را كشته و زخي كردند.يگان هاي ارتش در شهرك عربين در شش كيلومتري شمال شرقي دمشق نيز با شدت بخشيدن به عمليات خود و هدف قرار دادن مواضع تروريست ها، عناصر مسلح از اين منطقه به عقب راندند و خسارت قابل توجهي به آنان وارد آوردند.منابع خبري گزارش دادند كه در اين نبردها ده ها تروريست كشته و زخمي شدند كه تا كنون جنازه هاي زاهر توتنجي و نور الطن در ميان شناسايي شده است.

ارتش سوريه در نبرد ديگري در شهرك مسرابا كه در ۱۰ كيلومتري پايتخت قرار دارد به محل حضور گروه تروريستي موسوم به آزادگان شام حمله بردند و چندين نفر از اعضاي آنان را كشته و زخمي كردند.هم چنين تعداد ديگري از تروريست ها در عمليات موفقيت آميز ارتش در باغ هاي البحتريه و النشابيه حومه دمشق به هلاكت رسيدند از ميان آنان جسدهاي نذير اتوانب، سليمان سرحان و عمار خبيه شناسايي شدند.

ارتش سوريه در عملياتي موفق به نابودي اتاق مجهز به وسايل پيشرفته ارتباطاتي و نيز يك دستگاه خودرو حامل انواع اسلحه و مهمات تروريست ها در منطقه النشابيه دمشق شد و دو نفر از فرماندهاي گروه هاي تروريستي موسوم به لواء الاسلام را به هلاكت رساند.یگان هاي ارتش هم چنين در مناطق الزبداني، الناصريه، الرحيبه و جيرود آسيب هاي فراواني به تروريست ها و مهمات آنان وارد آوردند و چندين نفر از عناصر مسلح را كشته و زخمي كردند.نيروهاي ويژه بمب ياب ارتش سوريه در منطقه حاره التل شهر سعسع در حومه دمشق نيز موفق به خنثي كردن بسته اي انفجاري شدند.منطقه عدرا و النبك حومه دمشق هم صحنه درگيري ارتش عليه تروريست ها بود كه در اين عمليات بيش از ۱۵ فرد مسلح كشته و زخمي شدند.
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مثل اینکه المیادین هم این خبر رو قرار داده
[url="http://www.iribnews.ir/NewsText.aspx?ID=2101172"]http://www.iribnews....aspx?ID=2101172[/url]

خبر در ساعت 18 و 48 دقیقه قرار داده شده - ویرایش شده در توسط mohammadhossein
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='aminor' timestamp='1380739436' post='342781']
یکی از تروریستهای شرکت کننده در معرکه ساحل در به نقل از سایت آسیا با تابعیت مصری اعلام کرده در نبرد باروده (روستا و منطقه ای در استان لاذقیه) تروریستها متحمل 400 کشته و1200 زخمی شدند 700 تن از زخمی ها دچار آسیبهای دائمی شده اند از فرد اعلام کرده از تلفات کل تروریستها در نبرد ساحل (حمله به لاذقیه ) خبر ندارد

اگه این خبر صحت داشته باشه اینا که دریک روستا 400 کشته داده اند در کل معرکه ساحل چقدرتلفات متحمل شدند

دیده بان حقوق بشر تروریستها از کشته شدن 7 فرد مسلح در شهر طفس در حومه درعاو 4 نفر دیگه در کوه اربعین خبر داد

جنگنده های ارتش امروز فرودگاه نظامی منگ(در تسلط تروریستها) رو بمباران کردند (دیده بان حقوق بشر )

ارتش سوریه یک روستا رو در درعا پاکسازی کرد(شارع سوری )

افراد مسلح محاصره شده در منطقه معضمیه در غوطه غربی دمشق با انتشار بیانیه ای از وضعیت اسف بار مردم (خود ) سخن گفتن / 288 روز معضمیه در محاصره کشته شدن 700 نفر وجود یک پزشک برای هر 2400 نفر آسیب دیدن 22 مدرسه و 7 مسجد از جمله نکات این بیانیه بود ( دیده بان حقوق بشر تروریستها )

برق کل شهر حلب با اصابت یک خمپاره از جانب افراد مسلح در محله الصاخور

گروه تروریستی داعش یکی از پست های نظامی گروه عاصفه شمال رو در غرب شهر اعزار تصرف کرد همچننین داعش بر بخش های از پل شهر اعزاز و یکی دیگر از پستهای طوفان شمال مسلط شده است /امروز با تمام شدن مهلت داعش (دولت اسلامی عراق وشام ) به گروه طوفان شمال درگیر های شدیدی در اعزار شورع شده است همچنین دعش بر منطقی از اطراف گذرگاه مرزی باب السلام در مرز ترکیه مسلط شد(دیده بان حقوق بشر و سوریه الحدث)


افراد مسلح حمله شدیدی رو به شهر جسر الشغور در استان ادلب (نزدیک استان لاذقیه ) آغاز کردند/ در مرحله ای از حمله شهر را با 25 راکت مورد حمله قرار داده / برخی منابع هم از قطع ارتیاط بین گردان های افراد مسلح در پی حملات شددی هوایی و توپخانه ای ارتش خبر داده که احتمل می دهند این افراد کشته شده اند/ گروههای مسلح با انتشار بیانیه ایی از کمبود مهمات و امکانات سخن گفته و خواستار کمک سایر گروه ها شده اند (تحت المجهر سوریه الحدث)

[color=#0000ff]تصاویر[/color]


تصاویر اعلامیه دو تن از افسران جان باخته ارتش سوریه با درجه ستوانی


[url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10218/image_64902_ar.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10218/thumb_image_64902_ar.jpg[/img][/url]


به درک واصل شده در لاذقیه تبعه جمهوری خود مختار چچن فرمانده میدانی گردان مهاجرین اسلامی سابقه جنگیدن در افغانستان را داشته از راه ترکیه وارد سوریه شده بود

[url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10218/524c0209572f9.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10218/thumb_524c0209572f9.jpg[/img][/url]

کشته شده فرمانده یکی از گروه های مسلح در دیروالزور

[url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10218/5245653ead790.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10218/thumb_5245653ead790.jpg[/img][/url]

کشته شده در لاذقیه تبعه لیبی

[url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10218/524534628cfad.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10218/thumb_524534628cfad.jpg[/img][/url]


انهدام تجهیزات تکفیریها توسط اکراد

[url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10218/1382191_455516421230506_2014652070_n-600x450.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10218/thumb_1382191_455516421230506_2014652070_n-600x450.jpg[/img][/url]


کشته شده احتمالا درعا

[url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10218/20130926-213717.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10218/thumb_20130926-213717.jpg[/img][/url]

تجهیزات غنیمتی از افراد مسلح

[url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10218/20130926-213734_h504431.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10218/thumb_20130926-213734_h504431.jpg[/img][/url]

[url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10218/20130928-163039.jpg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10218/thumb_20130928-163039.jpg[/img][/url]

این تصویر هم یا صحنه اصابت گلوله است یا پرتاب

[url="http://gallery.military.ir/albums/userpics/10218/18420019IMG_1451932125251.jpeg"][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10218/thumb_18420019IMG_1451932125251.jpeg[/img][/url]
[/quote]

شرمنده داداش مثبت هام تموم شده.خبرای خوبی دادی.دمت گرم
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مجلس عسکری استان حمص وابسته به ارتش ازاد به داعش یک فرصت 48 ساعته برای خروج از این استان داد...!
ارتش آزاد تو جنوب زورش به داعش میرسه برای همین داره تلافی میکنه..!
منبع هم خود عزیزان مجلس عسگری هستند..!
===============

[color=#ff0000]حاجی جون قرار نشد ما رو بپیچونی :mrgreen: اذیت نکن این جوون های نظام را :)[/color]

[color=#ff0000]البته شما بزرگواری حرفتون برای ما حجت هست[/color]

[color=#ff0000]صرفا برای این که کم کم شکل منبع دهی در این تاپیک سر و سامان بگیره من جوال دوز را اول به خودمون مدیران می زنم:[/color]

[color=#ff0000]مثلا الان منبع را باید این طور بدهید که کامل بشه:[/color]

[color=#ff0000]صفحه ی فیس بوک مجلس عسگری... یا سایت مجلس عسگری... ( اسکرین شات با لینک)[/color]

[color=#ff0000]تلویزیون یا شبکه ی فلان به نقل از مجلس عسگری...[/color]

[color=#ff0000]این کار را می کنیم که تاپیک مستندتر بشه و در آینده قابلیت استفاده داشته باشه برای همه ی عزیزان[/color]

[color=#ff0000]ضمن این که ما مرکز پخش شایعات نشیم خدای نکرده و اگر خبری میدیم مخاطب بتونه یک ارزیابی اولیه از میزان صحت منبع خبر داشته باشه[/color]

[color=#ff0000]ممنون[/color]
[color=#ff0000]آنتی وار[/color]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/10218/18420019IMG_1451932125251.jpeg[/img]


لحظه ی اصابت نیست. تصویر مربوط به حدودا ده روز پیش است و در آن خمپاره در حین شلیک منفجر میشه. اون تکفیری هم که در تصویر می بینید جون سالم به در برد.
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.