Recommended Posts

موردی که در رابطه با اعتماد سازی و گرفتن بهانه از امریکا و تنها گذاشتنش در جامعه جهانی! مورد بحث بود را به نظرم بیانیه هایی از این دست کاملا روشن میکنه که امریکا برای تولید! بهانه حتی از عجیب ترین موراد ( برای ما که تا حدی در جریان شرایط داخلی هستیم نه افکار عمومی غرب که تصویر واضحی از منطقه ما ندارند) هم میتونه برای خودش بهانه ای ایجاد کنه. و به هر حال غرب ( اتحادیه اروپا ) معمولا اگر در نظر هم مخالف تفسیر های امریکا باشه ولی نشون داده در عمل در نهایت تابع بهانه جویی های امریکا تحت تاثیر لابی یهودیان هست :

"
به گزارش [url="http://www.farsnews.com"]خبرگزاری فارس[/url] به نقل از روزنامه «وال‌استریت‌ژورنال»، وزارت خزانه‌داری آمریکا اخیرا چند ایرانی را به اتهام واهی تسهیل حضور نیروهای القاعده در سوریه، در لیست تحریم‌های خود قرار داده است.
واشنگتن ادعا کرده است که ایران به اعضای گروه طالبان و سران القاعده اجازه داده است که از خاک این کشور برای انتقال نیرو به سوریه استفاده کنند.
ادعای همکاری ایران با تروریست‌های فعال در سوریه در حالی مطرح شده که ایران پیش از این هم چنین مسئله را به شدت رد کرده بود. «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران در نشست امنیتی مونیخ در پاسخ به سوالی در این مورد، گفت: «ادعای مضحکی است که بگوییم ایران که یکی از اهداف القاعده است، از این گروه حمایت می‌کند.»
این اولین بار نیست که چنین موضوعاتی از سوی مخالفان دولت سوریه و حامیان آن‌ها مطرح می‌شود. پیش از این هم گروه موسوم به «ارتش آزاد» که به سبب حضور گروه‌های تروریستی در سوریه به شدت اعتبار و نفوذ خود را از دست داده، با بیان اتهاماتی مشابه علیه دولت سوریه، تلاش کرده بود تا گروه‌هایی چون «داعش» و «جبهه‌النصره» را همراه با نظام سوریه معرفی کرده و خود را به عنوان گروه اصلی مخالف دولت مطرح کند. "

[url="http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13921122001079"]http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13921122001079[/url]
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
فندقی از طرف فندق شکن تحت فشار بود . چند باری با زرنگی لیز خورد و از لای فندق شکن بیرون پرید . اما صاحب فندق شکن که تصمیم داشت هر طوری شده مغز فندق را بخورد مجددا آن را لای فندق شکن گذاشته و فشار را برقرار کرد . بالاخره فندق شکست و مغزش خورده شد .
فندقی دیگر به فکر فرو رفت و گفت ، " چگونه میتوان از این سرنوشت شوم رهائی یافت ؟"
دانائی به او گفت " یا فندق نباش ! یا چنان سخت باش که دسته فندق شکن خود بشکند ، و یا چنان تلخ باش که صاحب فندق شکن از خوردنت بگذرد "
صاحب فندق شکن == جهانخواران
فندق شکن == سازمانهای به اصطلاح جهانی
فندق == کشورهای جهان سوم ویرایش شده در توسط parvaaz
  • Upvote 10

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بیانیه «مضحک» واشنگتن
آمریکا ایران را به حمایت از تروریست‌های فعال در سوریه متهم کرد.

بدون شرح

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
گزارش ویژه
[b][size=6][url="http://www.irannuc.ir/content/2131"]صورت مسئله واقعی در مذاکرات هسته ای چیست؟ [/url][/size]
منظر درست برای فهم راهبرد امریکا درباره موضوع هسته ای نگاه از دریچه دستکاری در مناسبات قدرت در ایران است.[/b]

مهدی محمدی، وطن امروز- همه طرف ها اذعان دارند که مذاکرات هسته ای اکنون وارد دورانی سخت و حساس شده و سرعت پیش روی در این مذاکرات حتما به اندازه مذاکرات قبلی نخواهد بود. با این حال، روشن است که هر دو طرف عجله دارند. هم طرف ایرانی ( در دولت) و هم امریکایی ها می خواهند کار هر چه زودتر به نتیجه برسد و می توان فهمید به همین دلیل تصمیم گرفته اند دشواری های مسیر را تا می توانند کم کنند و هر جا نشد، آن را نادیده بگیرند. دور اول مذاکرات درباره توافق جامع در وین نشان داد که احتمالا سرعت کار بیش از آن چیزی خواهد بود که تا کنون تخمین زده می شده است. تیم ایرانی تلاش می کند هدف را چنان بزرگ جلوه بدهد که مشکلاتی که در مسیر پیش خواهد آمد خود به خود معنای خویش را از دست بدهد، گویی برای رسیدن به هدفی چنان بزرگ، خردمندانه نیست که کسی دشواری های سر راه را بزرگنمایی کند.

زمان بندی مذاکرات بر سر گام نهایی 4 ماه قرار داده شده است و نشانه هایی هست که دو طرف ظرف 4 ماه به متنی مشترک خواهند رسید و آن وقت است که تیم ایرانی از نظام خواهد خواست درباره این متن تصمیم بگیرد. همین که موضوعی دشوار مانند تعیین موضوعاتی که روی میز مذاکره است چنین به سادگی حل و فصل شده، و مدالیته ای پنهان تدوین شده که معلوم می کند ایران به چه نحو نگرانی های غرب را به رسمیت خواهد شناخت و آن را رفع خواهد کرد. تیم ایرانی با طرف غربی به زبانی مشترک رسیده است. بالاتر از یا«ف می توان گفت امریکایی ها به اهداف این تیم اطمینان پیدا کرده اند. امریکایی ها دانسته اند که این تیم حقیقتا هدفی مهم تر از ارتقاء روابط با غرب ندارد و به موضوع هسته ای هم نه به عنوان یکی از مولفه های قدرت ملی بلکه به عنوان مانعی بزرگ بر سر راه این ارتقاء روابط نگاه می کند که باید آن را از سر راه برداشت. امریکایی ها البته دانسته اند که این «برداشته شدن» یا «برچیده شدن» با فرمول نتانیاهو رخ نخواهد داد اما تلاش می کنند فرمولی جانشین آن کنند که عملا همان اتفاق را محقق کند اما هزینه های داخلی آن برای تیم ایرانی به اندازه ای نباشد که آینده سیاسی آنها را بویژه در تعامل با جامعه و نهادهای انقلابی به مخاطره بیفکند.

سوال های مهم اینهاست:

1- چرا عجله دارند؟

2- آیا مسیر به راستی آن مقدار که جلوه داده می شود ناهموار است؟

3- آیا تنها راه تنفس کشور این است که این مسیر پیموده شود؟

4- آیا همان سناریوی اجتماعی-رسانه ای-سیاسی که منجر به توافق ژنو شد، برای توافق نهایی هم تکرار خواهد شد؟

5- هدف نهایی –به فرض حصول- چقدر با ارزش است؟

6- وقتی مذاکرات هسته ای به نتیجه رسید بعد چه اتفاقی خواهد افتاد و امریکایی ها سراغ کدام بازی خواهند رفت؟

صورت مسئله را باید درست دید. یکی از اشتباه ترین تحلیل های ممکن است که کسی تصور کند اکنون دعوا بر سر موضوع هسته ای است. هم امریکایی ها و هم طرف های متعددی در داخل ولو نمی گویند اما کاملا در این باره به جمع بندی رسیده اند که مسئله هسته ای صرفا گام اول است و به مثابه سکویی برای گام های بعدی که همه آنها در محیط سیاست داخلی ایران بویژه انتخابات مجلس و خبرگان تعریف می شود، عمل خواهد کرد. و این هدف، یعنی تغییر دادن معادله قدرت در ایران برای امریکایی ها آنقدر مهم است که برای رسیدن به آن حاضر خواهند بود در موضوع هسته ای عمیقا متفاوت تر از آن چیزی رفتار کنند که تا کنون پنداشته می شده است.

تغییر دادن معادله قدرت در ایران به نفع غربگرایان، اخراج جریان انقلابی از صحنه سیاسی کشور، آراستن فضا برای حمله همه جانبه به آرمان های اصلی انقلاب و اجتماعی کردن خط سازش، آنقدر برای امریکایی ها اهمیت دارد که مسئائل تکنیکال و مذاکراتی در این باره که با برنامه هسته ای ایران چه باید کرد، به مرتبه سوم و چهارم اهمیت منتقل می شود. مسئله ای که دارای اهمیت درجه اول این نیست که برنامه هسته ای چگونه باید متوقف شود، بلکه مسئله این که چگونه معامله ای با کدام زمان بندی باید شکل بگیرد تا جریان غربگرا در ایران بتواند بیشترین استفاده را از آن ببرد.

موضوع صرفا زمانی درست فهمیده شده است که از این منظر به آن نگاه شود. منظر درست برای فهم راهبرد امریکا و طرف های داخلی مرتبط، درباره موضوع هسته ای نگاه از دریچه دستکاری در مناسبات قدرت در ایران است. این هدفی است که پیش پای آن موضوع هسته ای بدل به مسئله ای فرعی می شود و دشواری های مذاکرات رنگ می بازد.

مقام های دولت امریکا در چند ماه گذشته در این باره صریح بوده اند که دولت روحانی و تیم فعلی مذاکره کننده را یک فرصت بزرگ و غیر منتظره می دانند که باید آن را پاس داشت، از آن حداکثر بهره را برد، برای عمیق تر کردنش برنامه ریخت و اجازه نداد که هیچ بازیگری که عمیق مسئله را نفهمیده بازی را به هم بزند.

در چندماه گذشته همه همت جامعه اطلاعاتی و تیم اوباما این بوده که به کنگره و اسراییلی ها بفمانند که باید قدر این فرصت را دانست. هدفگذاری براندازی نظام جمهوری اسلامی از دید امریکایی ها لااقل فعلا غیر ممکن است. آنچه اکنون ارزش سرمایه گذاری دارد این است که تغییر محاسبات ایران از موضوع هسته ای به سایر موضوعات (منطقه و بویژه حقوق بشر) بسط پیدا کند و تبدیل به تغییر سیاست و تغییر رفتار شود. وقتی همه رفتارها تغییر کرد در واقع براندازی رخ داده است. به مسئله واگذار کردن فناری هسته ای باید به عنوان نقطه شروع چنین مسیری نگاه کرد. مسیری که امریکا را به این جمع بندی خواهد رساند که در همه کیس های دیگر هم می توان همین راه را رفت و به نتیجه گرفتن امیدوار بود.

نقطه شروع این فرآیند از دی امریکایی ها تغییر آرایش در محیط سیاست داخلی ایران در آستانه انتخابات گذشته بوده است. در پی آنند که نقطه پایان هم از همین جنس باشد یعنی غیر قابل بازگشت کردن فرآیند سازش در ایران از طریق فشار اجتماعی.

این نوع نگاه به مسئله روشن می کند که 4 ماه آینده تا چه حد حساس است. ما درباره تغییر شکل برنامه هسته ای ایران صحبت نمی کنیم، بلکه در حال صحبت درباره روی میز ماندن یا از روی میز برداشته شدن یک ابزار جدید برای قلب ماهیت انقلاب اسلامی و هماوردی راهبردی آن با امریکا هستیم.

این مقدمه بماند تا بعد.
  • Upvote 2
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
گزارش ویژه
[b][size=6][url="http://www.irannuc.ir/"]” IR-8 “ سانتریفیوژ فوق مدرنی که قربانی توافق ژنو شد[/url][/size]
آخرین نسل سانتریفیوژهای فوق مدرن ایران موسوم به IR-8 قربانی توافق ژنو شده است.[/b]

علی شاهدیان، ایران هسته ای- اطلاعات فنی که به لطف گزارش آژانس در دسترس قرار گرفته نشان می دهد آخرین نسل سانتریفیوژهای فوق مدرن ایران موسوم به IR-8 قربانی توافق ژنو شده و ایران نتوانسته عملیات تزریق گاز به این ماشین را انجام بدهد.

چند هفته پس از توافق ژنو و در میانه مذاکرات کارشناسی میان ایران و 1+5 به یکباره جنجالی درباره برنامه تحقیق و توسعه ایران به راه افتاد.

در حالی که توافق ژنو می گوید ایران می تواند برنامه تحقیق و توسعه غنی سازی کنونی خود را بدون انباشت مواد ادامه دهد، رسانه های غربی خبر دادند که ایران یک ماشین منفرد پیشرفته را در بخش تحقیق و توسعه نطنز نصب کرده و قصد گازدهی به آن را دارد اما این کار از دید 1+5 نقض توافق ژنو است و ایران باید آن را متوقف کند.

استناد 1+5 به صفت «کنونی» (Current) در متن توافق ژنو بود و [b][url="http://www.irannuc.ir/content/2064"]می گفتند[/url][/b]ایران صرفا می تواند برنامه تحقیق و توسعه غنی سازی کنونی خود را ادامه بدهد و نمی تواند این برنامه را وسیع تر از این که هست بکند و بنابراین حق نصب ماشین جدید در بخش تحقیق و توسعه و تست آن را ندارد.

با وجود اینکه مقام های تیم مذاکره کننده و همچنین سازمان انرژی اتمی در آن زمان درباره این موضوع سکوت کردند، ولی اکنون آژانس خبر داده است که ایران این ماشین را نصب کرد ولی از گازدهی به آن خوداری نمود.

در پاراگراف 30 از[url="http://www.irannuc.ir/content/2133"][b]گزارش اخیر آژانس[/b][/url] در این باره آمده است: «در چهارم دسامبر 2013 (13 آذر 1392)، ایران پرسشنامه اطلاعات طراحی به روز شده ای را درباره «سانتریفیوژهای جدید» تکی که این کشور آن را IR-8 نامگذاری و در بخش تحقیق و توسعه نطنز نصب کرده در اختیار آژانس قرار داد».

آژانس سپس شرح داده که این ماشین با UF6 گازدهی نشده و قابلیت غنی سازی آن تست نشده باقی مانده است.

به این ترتیب می توان نتیجه گرفت که توافق ژنو عملا برنامه تحقیق و توسعه ایران را هم Halt کرده و این خسارتی بسیار بزرگ برای صنعت هسته ای ایران خواهد بود.

[url="http://www.irannuc.ir/"]ایران هسته ای[/url]

گزارش ویژه
[b][size=6][url="http://www.irannuc.ir/content/2138"]اطلاعاتی درباره دو توافق مهم ایران و امریکا در مذاکرات وین[/url][/size]
هیئت های ایران و 1+5 دو توافق شکلی ولی بسیار مهم در وین انجام داده اند.[/b]

حامد علوی، ایران هسته ای- برخی منابع دیپلماتیک می گویند هیئت های ایران و 1+5 دو [b]توافق شکلی[/b] ولی بسیار مهم در وین انجام داده اند که احتمالا بر فضای مذاکراتی در ماه های آینده تاثیرات جدی خواهد گذاشت.

به گفته این منابع، نخستین توافق این بوده است که دو طرف اظهارات علنی خود علیه یکدیگر را کاهش بدهند.

ظاهرا هدف از این توافق کاهش هزینه های داخلی ایران و امریکا در مسیر مذاکره درباره توافق جامع است.

اگرچه وندی شرمن نماینده امریکا در این مذاکرات یک روز پس از مذاکرات وین به اسراییل رفت و حرف های رادیکال سابق مقام های امریکایی را علیه ایران [url="http://www.irannuc.ir/content/2135"][b]تکرار کرد،[/b][/url] ولی به نظر می رسد تیم ایرانی قصد دارد با جدیت به این توافق پای بند بماند.

کارشناسان در تهران می گویند با این وضع باید انتظار داشت که روند عدم واکنش تیم مذاکره کننده به توهین ها و اظهارات خصمانه امریکایی ها عمیق تر شود.

بنابر [url="http://www.csmonitor.com/World/Security-Watch/Under-the-Radar/2014/0221/US-Iran-pledge-to-play-nicer-on-home-front"][b]گزارش[/b][/url] اسکات پترسون خبرنگار کریستین ساینس مانیتور در روز 3 اسفند، مقام های امریکایی اما تاکید دارند که همچنان مواضع خودر ا بیان خواهند کرد.

به نوشته وی، یکی از مقامات ارشد آمریکا پس از دور نخست مذاکرات هسته ای که این هفته در وین از سر گرفته شد گفته است که همه کشورهای حاضر در این مذاکرات مخاطبان داخلی ، شرکاء و دیدگاههایی دارند و مطالبی خواهند گفت که طرف دیگر آن را دوست ندارد. این اتفاق می افتد. آنچه توافق کرده ایم انجام دهیم، فکر کردن به تاثیراتی است که این سخنان بر مذاکره خواهد داشت و تا آنجا که بتوانیم سعی خواهیم کرد به تاثیرات این سخنان فکر کنیم. ما همیشه نمی توانیم این کار را انجام دهیم زیرا برخی اوقات مسائلی باید بیان شود.

تیم مذاکره کننده ایرانی بویژه شخص وزیر خارجه از این حیث که علاقه ای به واکنش نشان دادن به توهین های امریکا ندارد از سوی محافل مختلف در داخل کشور در معرض انتقاد بوده است.

تئوری آقای ظریف ظاهرا این است که هر وقت امریکایی ها به ملت ایران توهین می کنند هدفشان خلاص شدن از فشار کنگره و صهیونیست هاست و بنابراین ضرورتی ندارد به این توهین ها واکنش نشان داده شود.

پترسون همچنین در اظهارنظری که هیچ منبع مستقلی آن را تایید نکرده گفته است که عباس عراقچی مذاکره کننده ایرانی در یک جلسه خصوصی با خبرنگاران از وندی شرمن دفاع کرده است.

وی نوشته است:[b] «خبرنگاری گفت عباس عراقچی مذاکره کننده ارشد هسته ای ایران این هفته در وین در نشست توجیهی غیر علنی برای خبرنگاران ایران به «دفاع» از همتای آمریکایی خود پرداخت. عراقچی در آن جلسه، وندی شرمن مذاکره کننده ارشد آمریکا را فردی متعهد به دستیابی به توافق و فردی دانست که ضد ایرانی نیست».[/b]

توافق دومی که ظاهرا در نشست وین میان ایران و 1+5 انجام شده این است که هیچ یک از دو طرف جزئیات مذاکرات را تا قبل از رسیدن به پایان کار آشکار نکند.

تیم ایرانی از قبل نشان داده که به این روش علاقمند است و جزئیات آنچه را که روی میز قرار دارد تنها زمانی آشکار می کند که توافق انجام شده و دیگر از دست کسی کاری ساخته نیست.

مایکل ویلنر، نویسنده روزنامه صهیونیستی جروزالم پست روز 4 اسفند وجود چنین توافقی را به نقل از منابع غربی تایید کرده است.

وی می گوید امریکایی ها تاکید می کنند «در مذاکرات باید تمام نگرانی هایشان رفع شود» ولی حاضر به بیان جزئیات نیستند.

«ایران هسته ای» پیش از این، در [url="http://www.irannuc.ir/content/1869"][b]گزارشی[/b][/url]از این روش با عنوان «[b]تاکتیک مذاکره فینال[/b]» نام برده و آن را نقد کرده بود.

[url="http://www.irannuc.ir/"]ایران هسته ای[/url]

گزارش ویژه
[b][size=6][url="http://www.irannuc.ir/content/2137"]محقق شورای روابط خارجی امریکا: فردو باید به مرکز تحقیق و توسعه تبدیل شود[/url][/size]
می توان راه حل هایی ارائه کرد که مطلوب باشد اما صحبت از برچیدن در آن نباشد[/b]

ایران هسته ای- یک محقق شورای روابط خارجی امریکا گفته است اگر از حالت تاسیسات نیمه صنعتی غنی سازی خارج شده و به یک مرکز تحقیق و توسعه بدل شود، امریکا می تواند تداوم کار این تاسیسات را بپذیرد.

جرج پرکویچ از کارشناسان برجسته خلع سلاح در امریکا در نشستی در شورای روابط خارجی امریکا درباره برنامه هسته ای ایران که روز 3 اسفند برگزار شده می گوید که ضرورت ندارد تاسیسات فردو در گام نهایی تعطیل شود.

وی می گوید: «تاکید بر این است که مرکز زیرزمینی فردو بسته شود اما روش های دیگری نیز برای حل این مسئله وجود دارد. به عنوان مثال می توان این مرکز را به یک مرکز تحقیق و توسعه تبدیل کرد. می توان راه حل هایی ارائه کرد که مطلوب باشد اما صحبت از برچیدن در آن نباشد».

پرکویج از تحریکات سنای امریکا برای تحریم ایران هم انتقاد کرده و گفته است: «ما می گوییم که رفتار بد به ایران آسیب می زند اما رهبر ایران معتقد است که رفتار خود نیز به کشورش آسیب می زند.وقتی آنها در ماه نوامبر با معامله موقت موافقت و فعالیت غنی سازی خود را محدود کردند، جنبشی در سنای آمریکا شکل گرفت تا تحریم های جدید علیه ایران وضع کند. این حرکت باعث شد نتیجه گیری رهبران ایران مبنی بر این که رفتار خوب و بد نزد آمریکا یکسان است، تقویت شود.این بخشی از مشکل است که ما ناچاریم آن را حل کنیم. مثال دیگر جنگ افغانستان است. ایران در این جنگ با دولت بوش همکاری کرد اما در پایان برچسب محور شرارت دریافت کرد. ما باید به آنها نشان دهیم که پای معامله می ایستیم».

جان کری وزیر امور خارجه امریکا هفته گذشته اعلام کرد امریکا عقیده دارد ایران نیازی به فردو اراک ندارد.

در ادامه این نشست، الیوت آبرامز کارشناس مسائل خاورمیانه در شورای روابط خارجی آمریکا نیز به موضوع نحوه تعیین «نیاز عملی ایران به غنی سازی» پرداخته و گفته است که ایران می تواند تاکید کند نیاز عملی اش به اندازه ای است که بتواند سوخت راکتور بوشهر را تامین کند.

آبرامز که دیدگاهی رادیکال علیه ایران دارد، درباره تعداد سانتریفیوژهایی که می توان در گام نهایی پذیرفت، می گوید: « درباره تعداد سانتریفیوژها ملاک باید نیاز عملی ایرانی ها قرار بگیرد. اگر ایرانی ها واقعاً بخواهند خودشان نیروگاه بوشهر را سوخت رسانی کنند به بیش از 100 هزار سانتریفوژ نیاز دارند. به همین علت است که مذاکرات سخت و دشوار است». پروسیه اکنون سوخت نیروگاه بوشهر را تامین می کند ولی ایران معتقد است با توجه به تاثیرپذیری روسیه از تحولات سیاسی، نمی تواند به تامین مستمر سوخت از سوی روس ها مطمئن بود.

توافق ژنو مقرر می کند که برنامه غنی سازی ایران در گام نهایی مطابق با نیازهای عملی ایران محدود شود.

آبرامز در ادامه سخنانش برتری امریکا بر ایران در مذاکرات را تلویحا نفی کرده و می گوید نیاز اوباما به موفقیت در سیاست خارجی چنان است که ممکن است به یک معامله بد رضایت بدهد.

وی گفته است: «بزرگترین نگرانی من این است که گروه 1+5 به یک معامله بد برسد. بزرگترین نگرانی من این است که دولت از فرط استیصال به دنبال موفقیت در سیاست خارجی باشد و از این رو با یک معامله موافقت کند و مدعی شود که این بزرگترین معامله است اما معامله مذکور برنامه ایران را واقعاً محدود و مهار نکند».

سوزان مالونی کارشناس ارشد موسسه بروکینگز سومین کارشناسی است که در این نشست دیدگاه های خود را مطرح کرده است.

مالونی استدلال کرده است که اگر فرصت فعلی برای معامله با ایران از دست برود، گزینه هایی که در آینده روی میز خواهد بود حتما بدتر از گزینه های فعلی است.

مالونی گفته است: «الان دست کم بخشی از فعالیت های ایران را متوقف کرده ایم.حالا در این باره بحث می کنیم که چه نوع یا چه میزان پسرفت در برنامه آنها ایجاد کنیم. این وضعیت خیلی بهتر از وقتی است که ایران به پیشروی خود بدون محدودیت ادامه می دهد. اگر می توانستیم در سال 2003 به معامله برسیم ، اگر بوش حاضر می شد به مذاکرات اتحادیه اروپا در آن زمان ملحق شود، شاید می توانستیم از رسیدن ایران به ظرفیت غنی سازی جلوگیری کنیم. معامله کنونی شاید طبق معیارهای ما ایده آل نباشد اما فکر می کنم اگر چند سال دیگر صبر کنیم، این معامله ناخوشایندتر خواهد شد». ویرایش شده در توسط Sami1993
  • Upvote 3
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
رسایی در گفت‌وگو با فارس مطرح کرد
[b][size=6][url="http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13921208000284"]عملکرد معاون امنیت سازمان انرژی هسته‌ای زیر ذره‌بین نمایندگان مجلس/هشدار به دولت[/url][/size]
رئیس کمیته ارتقای سلامت اداری و مبارزه با فساد مجلس گفت: اگر لازم باشد و وزرای مربوطه برخورد علاج‌گونه با موضوع اخراج و لغو قرارداد دانشمندان هسته‌ای نداشته باشند، ممکن است حتی به استیضاح وزیر یا سؤال از رئیس‌جمهور ختم شود‌. [/b]

حجت‌الاسلام حمید رسایی نماینده مردم تهران و عضو کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس با اشاره به برخوردهایی که با دانشمندان هسته‌ای صورت می‌گیرد، اظهار داشت: نحوه برخورد با دانشمندان هسته‌ای در ماه‌های اخیر اعتراضات متعددی را از سوی شخصیت‌های مختلف کشورمان به دنبال داشته است، از جمله خطیب نماز جمعه هفته قبل که به این روند اعتراض کرد؛ علاوه بر ایشان، تاکنون برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز به این روند معترض بوده‌اند.

وی با اشاره به پیگیری‌های نمایندگان در این زمینه، گفت: تا جایی که اطلاع دارم برخی از همکاران با نهادهای ذی‌ربط جلساتی داشته‌اند، حتی آقایان زارعی، کوثری و بذرپاش برای رسیدگی به این موضوع تاکنون چندین جلسه با آقای لاریجانی برگزار کرده‌اند و ایشان هم قول پیگیری داده اما تاکنون تغییری در این روند ایجاد نشده است.

رئیس کمیته ارتقای سلامت اداری و مبارزه با فساد کمیسیون اصل 90 مجلس تأکید کرد: برای مجلس این موضوع حل نشده که چرا عناصری که در سال‌های 82 تا 84 مصداق "ما نمی‌توانیم" در دانش هسته‌ای بودند و اعلام می‌کردند که ما نمی‌توانیم به غنی‌سازی با 20 درصد برسیم در حال بازگشت به چرخه هسته‌ای کشور هستند و چهره‌هایی که مصداق "ما می‌توانیم" در این سال‌ها بودند و علیرغم فشارهای متعدد داخلی و خارجی در کمال ناامیدی دیگران بعد از سال 84 چرخه غنی‌سازی 20 درصد را راه‌اندازی کرده‌اند، در حال اخراج شدن هستند.

وی با اشاره به خبری که در رسانه‌ها درباره عملکرد معاون امنیت سازمان انرژی هسته‌ای و نحوه برخورد وی با این دانشمندان منتشر شده بود، تأکید کرد: با توجه به نقش برخی از افراد در اخراج و لغو قرارداد دانشمندان هسته‌ای، بنده و یکی دیگر از نمایندگان مجلس طی ملاقات‌های جداگانه در هفته‌های گذشته به مسئولان وزارت اطلاعات تذکر داده‌ایم و مسئولان وزارت اطلاعات نیز قول رسیدگی داده‌اند.

نماینده تهران در مجلس بر همین اساس متذکر شد: موضوع دانش هسته‌ای به این دلیل که نمادی از استقلال کشور ماست تا جایی برای مجلس و نمایندگان مردم اهمیت دارد که اگر لازم باشد و وزرای ذیربط برخورد علاج‌گونه با این موضوعات را نداشته باشند، ممکن است حتی به استیضاح وزیر یا سؤال از رئیس‌جمهور ختم شود‌.

[b][url="http://www.farsnews.com/"]فارس[/url][/b]
  • Upvote 4
  • Downvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[size=5]فشار امریکا به هند:واردات نفت از ایران را افزایش ندهید[/size]
[size=4]آمریکا به دولت هند برای جلوگیری از روند رو به افزایش واردات نفت از ایران فشار وارد می کند.

به گزارش [url="http://www.asriran.com"]عصرایران[/url]، خبرگزاری رویترز به نقل از یک منبع دولتی هند با اشاره به این موضوع می نویسد در ماه ژانویه گذشته (2013) و پس از توافق ژنو بین ایران و قدرت های جهانی ، واردات نفت هند از ایران افزایش یافته است.

این منبع دولتی هند می گوید صادرات نفت ایران به هند در ماه ژانویه سال جاری افزایش یافته بود اما آمریکا هشدار داد صادرات نفت ایران به هند نباید بیش از 195 هزار بشکه در روز باشد و ما هم مجبوریم این خواسته را در نظر بگیریم.

متوسط صادرات نفت ایران در سال 2013، 935 هزار بشکه در روز بوده است اما در ماه های ژانویه و فوریه 2013 متوسط صادرات نفت ایران به 1 میلیون و 250 هزار بشکه در روز رسیده و آمریکا از این بابت نگران است.

منبع هندی به رویترز می افزاید بر اساس فشارهای مقامات آمریکایی، دولت هند مجبور است از ماه ژانویه تا ژوئیه سال جاری (6 ماهه نخست سال 2014) سقف خرید 195 هزار بشکه در روز را رعایت کند وگرنه با تحریم آمریکا روبرو خواهد شد.

وی می گوید آمریکا می خواهد با شرایط کنونی سقف فروش روزانه نفت خام ایران از یک میلیون بشکه در روز زیادتر نشود، در حالی که در دو ماه گذشته ایران بیش از این میزان یعنی روزانه 1 میلیون و 250 هزار بشکه نفت در روز به چهار خریدار اصلی نفت خود در آسیا یعنی چین، هند، ژاپن و کره جنوبی صادر کرده است.[/size]



[size=4]رویترز می نویسد بر اساس اطلاعات گمرکی هند در ژانویه سال جاری میلادی روزانه به طور متوسط 412 هزار بشکه نفت خام از ایران وارد کرده است که این رقم بیش از دو برابر متوسط واردات نفت این کشور در دسامبر سال گذشته میلادی (ماه قبل از آن) است.

منابع دولتی هند به رویترز گفته اند افزایش خرید نفت خام از ایران و هشدار آمریکا سبب شده تا پالایشگاه های هندی برای رعایت سقف تحریم در طول دوره خرید آوریل تا 20 ژوئیه ، واردات نفت خود را به روزانه 110 هزار بشکه تقلیل دهند تا سقف خرید نفت ایران را نقض نکنند.

بر اساس اطلاعات منابع دولتی هند در سه ماهه نخست سال 2014 متوسط میزان واردات روزانه نفت خام هند از ایران 214 هزار بشکه بوده است، در حالی که دهلی باید از ماه آوریل تا ژوئیه برای رعایت سقف تحریم، این میزان را به 110 هزار بشکه کاهش دهد.[/size]
_______________________________________________________
[size=5][color=#0000FF]دوستان دیگه وقتشه که با تمام وجود بپذیریم امریکا شمشیر جنگ با ایران رو به زمین نگذاشته[/color][color=#0000CD] و نخواهد گذاشت اگر مشکلشان هسته ای بود ما(ایران) برای رفع این خسو[/color][color=#0000CD]مت ها نوک سوزنی کوتاهی نکردیم ولی در جواب همان بیحرمتی ها همان لحن تند و همان اعمال زور را مشاهده میکنیم هسته ای را دادیم رفت(البته قابل بازگشت است ولی...)!امید وارم روزی نرسد که سر موشکی و حقوق بشر به پای میز مذاکره برویم![/color][/size] ویرایش شده در توسط lordashrafi
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=#0000ff][b]«پول پرداخت شده به ایران، قابل برداشت نیست»[/b][/color]

رئیس کمیته مطالبات عمومی مجلس گفت: در رابطه با اینکه چرا ایران نمی‌تواند به پول‌های واریز شده به حساب بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در[b] سوئیس و عمان [/b]دسترسی داشته باشد، سه فرضیه وجود دارد.

به گزارش خانه ملت؛ مهدی دواتگری نماینده مردم عجب‌شیر و مراغه درمجلس به پرداخت دارایی‌های بلوکه شده ایران توسط غرب پس از توافق ژنو اشاره کرد و گفت:[b] متاسفانه این مبالغ هرچند در حسابی به نام بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در سوئیس و عمان موجود است، ولی قابل برداشت نیست. [/b]

وی افزود: در پی توافق ژنو مبلغی حدود یک و نیم میلیارد دلار از میزان ۴.۲ میلیارد دلار که قرار بود پرداخت شود به حساب بانک مرکزی در سوئیس و عمان واریز شده ولی مشکل اینجاست که این پول‌ها را نمی‌توانیم به داخل کشور منتقل کنیم. رئیس کمیته مطالبات مجلس اظهار داشت: در این رابطه ۳ فرضیه قابل تصور است که چرا نمی‌توانیم این مبالغ را به کشور منتقل کنیم.

[color=#0000cd]وی با اشاره به فرضیه اول گفت: شاید ناشی از اشتباهاتی است که بانک مرکزی مرتکب شده یعنی باید حسابی باز می‌کرد که امکان برداشت از آن‌ها وجود داشت ولی اینگونه نشده است.[/color]

[color=#800000]دواتگری با اشاره به فرضیه دوم گفت: برخی از کشورهای غربی و خصوصا بانکهایی که در آن‌ها حساب باز کردیم متاسفانه استقلال ندارند و با فشار غرب به خصوص آمریکا و با تهدید به اعمال جرایم سنگین از پرداخت این وجوه به جمهوری اسلامی خودداری می‌کنند که به تبع این اعتبار و استقلال آن بانک‌ها در عرصه تجارت جهانی خدشه دار می‌شود.[/color]

وی گفت: بانکی که استقلال ندارد، پرداختی که نیاز به مجوز آمریکا دارد قطعا اعتبار آن بانک خدشه دار شده و نباید به آن‌ها اعتماد کرد.

[color=#b22222]عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس کارشکنی و شیطنت‌های آمریکا را فرضیه سوم دانست و گفت: کارشکنی و شیطنت‌های آمریکا در خصوص بانک‌های اروپایی و خارجی فرضیه دیگری است، به طوری که به جای پرداخت پول به ایران سعی می‌کنند در مقابل این وجوه ما را وادار به خرید سایر محصولات از جمله غذا و دارو کنند و این کارشکنی قابل قبول نیست. [/color]

دواتگری ادامه داد: پول‌های واریز شده به حساب ایران در عمان و سوئیس درست است و اینکه آن حساب به نام بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران بوده نیز درست است ولی مشکل اینجاست که این مبلغ قابل برداشت نیست.

رئیس کمیته مطالبات عمومی در پایان در مورد میزان دارایی‌های بلوکه شده جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور گفت: آمارهای مختلفی در این زمینه وجود دارد که باید بانک مرکزی به صورت رسمی و شفاف اعلام کند.

[url="http://alef.ir/vdcfvxd0cw6d0xa.igiw.html?220068"]http://alef.ir/vdcfvxd0cw6d0xa.igiw.html?220068[/url]

-------------------------------------------------

قبلآ این مطلب مطرح شده بود. منتها برخی از مقامات ادعا کرده بودند که قراره 2-3 قسط اول صرف واردات اقلام ضروری به کشور بشه که متاسفانه با صحبت های این مقام ناظر در مجلس ، ایران امکان برداشت پول های آزاد شده رو نداره .

من موندم چی دادیم و چی گرفتیم؟؟؟
  • Upvote 3
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مگه قبلا هم مشکل ما این نبود که نمی تونستیم پول را به ایران وارد کنیم و مجبور بودیم کالا بخریم پس این توافق به چه کار آمده

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[center][b]می خواستند با موشک استینگر مخزن اراک را بزنند/ تعهداتی که در توافق ژنو دادیم بیشتر از امتیازهای دریافتی است/ ادبیات آن ژنرال صادقانه‌تر از این حقوقدان بود/ از غنی سازی 20 درصد مفت کوتاه آمدیم[/b][/center]



<p><p>[color=#000000][font=Tahoma, Arial][size=3][color=#0000CD][color=#000000]خراسان در ویژه نامه نوروزی 93 خود گفت و گویی با فریدون عباسی رئیس سابق سازمان انرژی هسته ای انجام داده است که مشروح آن در ادامه می‌آید:[/color][/color][/size][/font][/color][color=#800000]حتی تصورش را هم نمی کردم که برای گفت و گو با رئیس «سابق» سازمان انرژی اتمی ایران مجبور باشم از چند حلقه امنیتی عبور کنم تا نظرات کارشناسی و تحلیل های او درباره تحولات هسته ای کشور و توافق هسته ای ژنو را بشنوم. دکتر فریدون عباسی، که یکی از دانشمندان هسته ای کشورمان است را در مشهد در حالی ملاقات کردم که حتی دانشجویان وی به من گفته بودند بعید است بتوانی با دکتر گفت و گو بگیری. واقعیت هم همین طور است.

[img]http://www.mashreghnews.ir/files/fa/news/1392/12/28/525699_917.jpg[/img]اقدام به ترور دکتر فریدون عباسی در هشتم آبان ماه 1389 باعث شده تا وی به عنوان یکی از مهم ترین دانشمندان هسته ای ایران همچنان در خطر ترور صهیونیست ها باشد. چیزی که حتی ذهن من را به خود مشغول کرده بود اما آرامش دکتر اصلا نشان نمی دهد که او از این خطر ترسی به دل راه داده باشد.

این آرامش را در طول 138 دقیقه مصاحبه با وی به خوبی درک کردم. مصاحبه ای که در یکی از معدود روزهای سرد زمستانی مشهد در محل اقامت وی برگزار شد. شهری که او دوران فوق لیسانس اش را در آن گذرانده و می گفت خاطرات زیادی از آن دارد. از روزهایی که آنقدر درس او و هم گروه هایش خوب بود که دانشگاه فردوسی اتاقی برای اقامت و انجام پژوهش های شان به آن ها داده بود اما او و همکلاسی هایش حتی برای تهیه لامپ آن اتاق مشکل داشتند و از میوه فروش محل کمک خواسته بودند. دکتر عباسی از بیان این سختی ها لحظه ای تردید نداشت و چندبار با تاکید گفت که او همه دوران تحصیل را در همین خاک مانده و تحصیل کرده است. وقتی تعجب من را می بیند که چطور می شود کسی در علوم هسته ای به این مدارج برسد اما از کشور خارج نشود، پاسخ می دهد که من هرچی می خواستم را در منابع علمی و کتب مختلف می یافتم و حتی از روی اسامی کسانی که این کتب را امانت می گرفتند، بعدها که رئیس سازمان انرژی اتمی شدم، می دانستم چه کسانی روی کدام موضوع کار کرده اند. می گوید «من نه خارج درس خوانده ام و نه با جک استراو فالوده خورده ام...بلکه با شهید شهریاری فالوده خورده ام.»

نوبت به بحث های هسته ای و کارشناسی که رسید حرف و انتقاد برای گفتن زیاد داشت. او که 5/2 سال تجربه کار با آژانس بین المللی انرژی اتمی را دارد و به خوبی این نهاد بین المللی را می شناسد به جزئیات جالب توجهی اشاره می کند. می گوید آژانس نمی خواهد انتهای کار را ببندد و می خواهد هرگاه ادعایی داشت دوباره به مذاکرات قبلی بازگردد. درباره درز اطلاعات از آژانس به دست جاسوس ها و خرابکارها نیز می گوید هشداری که ما قبلا درباره بازرسان به آژانس داده بودیم اسنودن ثابت کرد. او دراین باره به اتفاقاتی اشاره می کند که می تواند نتیجه درز اطلاعات از پیش اعلام شده به آژانس باشد: «در یک برهه در شیرهای خلاء که خریداری کرده بودیم، جنس دیافراگم ها را عوض کرده بودند که در مقابل گاز «یو.اف.6» خورده شود و از بین برود مثلاویروس استاکس نت را به همین شکل وارد کردند.یعنی در تجهیزاتی که از آن ها خریده بودیم این ویروس را کار گذاشته بودند.» حتی به نظر می رسد از روی اطلاعات دانشمندان هسته ای ایران که در آژانس وجود دارد این دانشمندان تهدیدجانی شده اند: «آگهی ترور دانشمندان ایران را با تصویر اخبار شبکه یک سیما تهیه کرده و برای خانواده شان می فرستند...»

عباسی درباره مذاکره با کارشناسان آژانس هم حرف دارد و می گوید: حتی در مقابل معاون آمانو که رئیس گروه مذاکره کننده است است حرف اول و آخر را یک خانم حقوقدان آمریکایی می زند. نوبت به حق ایران در غنی سازی اورانیوم که می رسد، دکتر فریدون عباسی تاکید داد که «باید بدانیم که غربی ها افراد ساده لوحی نیستند که حق ایران را در توافق بگنجانند. لااقل تیم مذاکره کننده ما نزد خود آن ها (غرب) و در دانشگاه های آن ها درس خوانده است.» به گفته او «بحث بعدی غرب تعطیلی غنی سازی 5 درصد است. آن ها که از اعتقاد خود دست بر نداشته اند. وقتی از غنی سازی 20 درصد به صورت مفت کوتاه آمده ایم و ما به ازای درست نگرفته ایم...تیم قبلی ما به ازاها را تعریف کرده بود...آن ها ممکن است بگویند فعلا تعطیل کنید چون نیاز عملی ندارید. حرف من این است که وقتی سوخت می خواهد تولید شود چندسال زمان می برد. راه اندازی مجدد کارخانه زمان می برد. غربی ها با سیاست تعطیلی غنی سازی ایران و تعطیلی رآکتور اراک و کارخانه آب سنگین و بعد تعطیلی کارخانه سوخت اصفهان پیش می روند...»

عباسی به تلویح به برخی بحث های داخلی درباره این توافق نیز اشاره می کند و می افزاید: «دوستانی که شتاب زده رفتند و توافق را امضا کردند و پس از مرگ سهراب از حقوقدانان برای نظردهی راجع به توافق ژنو دعوت می کنند باید زودتر کاری می کردند...» وقتی در لابه لای بحث، موضوعات سیاسی مطرح می شود، او انتقاد می کند که «آن فردی که تعیین شده بود که به آقای ظریف اطلاعات روز را ارائه کند آیا باید یک روز بعد از آغاز دولت روحانی برکنار شود؟ این یعنی اعتدال؟ دولت آقای روحانی همه همکاری ما را قطع کرد و همه کسانی که می توانستند در تفاهمنامه به آن ها کمک کنند را کنار گذاشتند.» می گوید: « من خیلی ناراحت شدم که در تبلیغات ریاست جمهوری یک کاندیدا از چرخیدن سانتریفیوژ و گره زدن آن به زندگی مردم استفاده کند.» به مناظره های انتخابات ریاست جمهوری یازدهم هم اشاره می کند و می گوید: « این بحث «سرهنگ» و «حقوقدان» که گفته شد جالب نبود. آن روز در آن مناظره انتخاباتی، تصور من این است که صداقت آن ژنرال بیشتر از حقوقدان بود و راحت حرفش را می زد.» اما وقتی درباره «کم سواد» خواندن منتقدان توافق ژنو از وی سوال می کنم در پاسخ می گوید به این عبارت باید این طور نگاه کنیم که « هرکس ممکن است جمله ای را بگوید که فعل و فاعل آن جا به جا شود. بالاخره در جملات محاوره ای ممکن است کلمات جا به جا شود... » مصاحبه مفصل و 9000 کلمه ای با دکتر فریدون عباسی جزئیات کارشناسی و تحلیلی و البته سیاسی و نیز خواندنی دیگری دارد که می خوانید.[/color]



[color=#0000CD]* اگر اجازه بدهید از موضوع آژانس و باهمکاری های جدید میان ایران و این نهاد شروع کنیم. اخیراً یوکیا آمانو مدیرکل آژانس اعلام کرد که باید وارد حوزه های چالشی بشویم. با این مقدمه می خواستم تحلیل شما را از همکاری های میان ایران و آژانس بدانم و این که درباره مطالعات ادعایی شرایط به چه شکلی پیش خواهد رفت؟[/color]

آژانس یک تشکیلات بوروکرات است و مطابق قوانین و مقررات خاص خود حرکت می کند و تا برنامه ای که تهیه می کند پاسخ نگیرد به کار خود ادامه می دهد. درباره عراق هم دیدیم که وقتی کار خود را پس از حمله صدام به کویت آغاز کردند در مواردی رژیم بعث اجازه بازرسی به ماموران آژانس داد و در نهایت به انهدام تمام تاسیسات این کشور انجامید و نه فقط تجهیزات، یعنی حتی ساختمان ها را هم منهدم کردند اما اظهارنظر درباره عراق حتی سال ها پس از حمله آمریکا به این کشور انجام شد.
یا درباره عدم شفافیت هایی که درباره برخی کشورهای هم پیمان غرب، مثلا ژاپن مطرح شد روند رسیدگی به آن کمتر از 5 سال نبوده است. آن هم درحالی که این کشور پروتکل الحاقی را اجرا می کند. بنابراین ما نباید خیلی ساده باشیم که تصور کنیم الان با تفاهمنامه ای که با آژانس داریم باهم دوست شده ایم و آنها هم می‌آیند و اعلام می کنند که چیزی نیست! سمت گیری آقای آمانو و آژانس بر این است که بحث اصلی آن ها مطالعات ادعایی است چون موضوع دیگری وجود ندارد و اگر هم چیزی بوده بحث شده و به نتیجه رسیده و پرونده ما در آژانس بسته شده بود اما دوباره باز شده است.



[color=#0000CD]* منظور شما همان مدالیته ای است که در دوران حضور آقای لاریجانی در شورای عالی امنیت ملی انجام شد؟[/color]

بله! در همان زمان موضوعات ما بسته شد اما آن چه که باز شده و دوباره آژانس روی آن اصرار دارد ریشه و سابقه حدوداً 20 ساله دارد. البته از یک طرف باید بگوییم که آمانو در سال 2011 و با انتشار گزارش (Gov/65) علیه ایران کار خوبی کرده است. درست است که این گزارشی که او به شورای حکام آژانس ارائه کرد ساختگی و علیه ایران است اما ما می توانیم بگوییم که در این گزارش همه گزارش های سرویس های جاسوسی که علیه ایران به آژانس ارائه شده بود مکتوب شده است، آن هم توسط مدیرکل هرچند این گزارش سبب صدور قطعنامه و بیانیه علیه ما شد.
در همان زمان ما در گفت و گوهایی که با ماموران آژانس داشتیم آن ها اعلام می کردندکه بیش از 50 درصد این گزارش چندان اهمیتی ندارد و مطالب سبک و سطحی است و نیمه دیگر آن مطالب مهم است. البته در مذاکراتی که هیئت 3 نفره ما با هیئت 6 نفره آژانس به ریاست هرمان ناکارتس داشت ما اعلام کردیم که از پاسخ دادن به این گزارش استقبال می کنیم مشروط به این که آژانس مدارک و اسناد خود را ارائه کند. گفتیم که ما منابع خبری شما را نمی خواهیم فقط اسناد و مدارکی که منتهی به این گزارش شده است را آژانس باید ارائه کند. گفتیم این که چه کسی این گزارش را به آژانس داده برای ما مهم نیست ما فقط اسنادی را می خواهیم که در حقوق بین الملل بتوان به آن استناد کرد. اعلام کردیم که اسناد الکترونیکی هم قبول نیست چرا که اینها سندهای محکمه پسند نیست و هرکسی می تواند آن را بسازد. مثلا درباره یک نقشه که آنها می گفتند سند است، ادعای آنها این بود که آن نقشه چون برخی اعدادش به زبان فارسی نوشته شده پس ساختگی نیست!



[color=#0000CD]* یعنی حتی قبول نکردند که بدهند؟[/color]

نه! آنها می گویند که ما این سندها را به شما نشان می دهیم اما نمی توانیم اسناد را ارائه کنیم. این جا یک سوال پیش می آید و آن هم این که چرا مذاکره با آژانس به نتیجه خاصی نمی رسید؟ ما که آماده بودیم و به تمام بندهای گزارش سال 2011 پاسخ داده بودیم اما آنها حرف شان این است که «اگر این سندها را نشان بدهیم بازهم پرونده بسته نمی شود! چرا که ممکن است در حین مذاکرات اسناد جدیدی به دست ما برسد!» این جمله یعنی آن ها پافشاری دارند که انتهای کار را نبندند و هرگاه که خواستند دوباره به موضوعی که قبلا بسته شده است برگردند.
مثلا فرض کنید درباره 5 مورد بحث ها نهایی شده باشد و تمام شود اما پس از مدتی دوباره آن ها می خواهند اگرخواستند به آن 5 مورد رجوع کنند و دوباره بحث کنند. خب شما حساب کنید که با این شرایط مذاکره با آژانس چقدر زمان خواهد برد؟ به همین دلیل هم هیچ کس در کشور این شرایط تحمیلی را نمی پذیرفت. ما هم محکم ایستادیم و گفتیم که آژانس باید سند بدهد و به صورت مکتوب آژانس بگوید که موضوعات چیست تا ما طبق قوانین به آنها پاسخ دهیم. اما آنها این را نمی پذیرفتند. مثلا آنها درباره برخی خریدهایی که ممکن بود جمهوری اسلامی قبلا انجام داده باشد مواردی را مطرح می کردند.

در حقیقت قصد آنها این بود که درباره این خریدها از ما اطلاعات بگیرند تا بتوانند به کانال های خرید ما دست یابند. شما دیدید که در این چند سال اخیر هر بانک و شرکتی که با ایران مبادله داشت را تحت فشار قرار دادند یا تحریم کردند. به همین دلیل حالا به دنبال کانال های دسترسی ما به تجهیزات هستند تا جلوی آن را بگیرند. این موضوع را به خود آنها هم گفته ایم. اما تا این حرف را می زنیم آنها می گویند که آژانس با تروریست ها و خرابکارها ارتباط ندارد. این جمله را آمانو و معاونانش بارها تکرار کرده اند. ما به آنها می گوییم که حرف ما این نیست که شما تروریست یا جاسوس و خرابکار هستید.
ما به بازرس آژانس این اتهام را نمی زنیم، درست است که آنها تبعه یک کشور هستند و حتی ممکن است حقوق شان را هم از همان کشور بگیرند اما طبق عرف بین الملل ما نمی توانیم به آنها بگوییم جاسوس یا تروریست. اما حرف ما این است که آنها امنیت نگه داری اطلاعات ندارند. اطلاعاتی که از ایران کسب می شود در سایت هایی ذخیره می شود که طراحی شده توسط سیستم های غربی است و دسترسی هکرها به اطلاعات آنها وجود دارد. ببینید که اینها چطور به ترور دانشمندان ما دست زدند یا در سایت های ما خراب کاری کردند؟ با همین اطلاعاتی که اخذ شده است. چه اطلاعاتی که سرویس های جاسوسی از عوامل داخلی خود کسب کرده اند چه اطلاعاتی که از طریق همین روش های الکترونیکی کسب می شود. ما خیلی پیشتر به آنها می گفتیم که تمام ایمیل ها و تلفن هایی که ماموران آژانس به هم می زنند توسط هکرها خوانده می شود. اخیرا هم دیدیدکه همین موارد را ادوارد اسنودن ثابت کرد. ما زودتر فهمیدیم چون زودتر با این نوع اتفاقات مواجه شده بودیم.

<span style="color: rgb(0, 0, 0); font-family: Tahoma, Arial; font-size: 12.800000190734863px; line-height: 23.399999618530273px; text-align: justify;">بنابراین حرف آژانس درباره مطالعات ادعایی است و از این حرف هم نمی گذرد. ما را متهم به چیزی می کنند که استفاده دوگانه دارد. مثلا مواد شیمیایی هم در صنایع دارویی و پزشکی استفاده می شود و هم کسی می تواند آن را در سلاح های کشتار جمعی به کار ببرد. در مواد صنعتی هم تجهیزاتی است که مثلا هم در صنعت نفت کاربرد دارد هم در صنعت هسته ای و هم مثلا برای ساخت سلاح. ایر ویرایش شده در توسط greeneye
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='Royal_falcon' timestamp='1395148711' post='370257']
[color=#0000FF][b]«پول پرداخت شده به ایران، قابل برداشت نیست»[/b][/color]
قبلآ این مطلب مطرح شده بود. منتها برخی از مقامات ادعا کرده بودند که قراره 2-3 قسط اول صرف واردات اقلام ضروری به کشور بشه که متاسفانه با صحبت های این مقام ناظر در مجلس ، ایران امکان برداشت پول های آزاد شده رو نداره .

من موندم چی دادیم و چی گرفتیم؟؟؟
[/quote]


بیچاره اون مقامات از روز اول هی دارند توضیح می دهند و این موضوع را تکذیب می کنند ولی وقتی که گوش شنوایی نباشه دیگه ...


[quote name='greeneye' timestamp='1395244764' post='370456']

[center][b]می خواستند با موشک استینگر مخزن اراک را بزنند/ [color=#ff0000]تعهداتی که در توافق ژنو دادیم بیشتر از امتیازهای دریافتی است/ ادبیات آن[/color][color=#0000ff] ژنرال[/color][color=#ff0000] صادقانه‌تر از این [/color][color=#0000ff]حقوقدان[/color][color=#ff0000] بود/ از غنی سازی 20 درصد مفت کوتاه آمدیم[/color][/b][/center]



[/quote]


من شنیده بودم نقد با تخریب فرق داره ولی فکر نمی کردم اینقده تفاوت داشته باشه :winking: ویرایش شده در توسط oldmagina
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]مگر داخل ایران بمب و اسلحه نمی آورند؟ موشک استینگر که زیاد بزرگ نیست. از گیتار بزرگ تر است؟!(باخنده) شلیک موشک به مخزن اصلی رآکتور و تغییر شکل آن یعنی از بین رفتن استاندارد ایمنی رآکتور و غیرقابل استفاده شدن چرا که بعدا خود آژانس آن را تایید نمی کند. بنابراین باید دقت کنیم که دشمن کارگاه های ساخت ما را پیدا نکند. حتی مسیر انتقال را متوجه نشود. نتواند این کارگاه ها را تهدید یا ترور کند.
[/quote]

دکتر عباسی عزیز مشخصه که از تیم جدید هسته ای و شورای امنیت ملی دلخور هستید ولی آخه برادر من یه چیزی بگو که بگنجه ! موشک استینگر روی منبع حرارت قفل میکنه و شما مخزن رو خریدی گذاشتی توی یک انبار اونوقت میخواید در یک محیط بسته با استینگری که کل سرجنیگش 3 کیلو بیشتر نیست منهدمش بکنید ؟
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دوستان خیلی واضح هست که برنامه هسته ایران تنها مسئله ای نخواهد بود که توسط غربی ها مطرح خواهد شد . خیلی خوب واقف هستیم که مسئله موشکی و حمایت ایران از تروریسم مطرح خواهد شد و امروز لغو تحریم ها به همه این ها ربط داره . تمام مسائلی که غربی ها مطرح می کنند وابستگی بسیار زیادی با رابطه ایران و اسرائیل هست . یعنی همه این فشار ها بخاطر مخالفت ایران با اسرائیل هست .

اگر رابطه ایران و اسرائیل مثل کشور های منطقه ( قطر و عربستان و ... ) بود بدون هیچ شکی نه مسئله حقوق بشر مطرح بود نه مسئله اتمی نه موشکی . در قبل از انقلاب اسلامی اسرائیل در حال کمک به ایران برای ساخت موشک های بالستیک و کلاهک های اتمی بود . ای کاش می تونستم کتاب ایتخساک تسافریر وابسته نظامی اسرائیل در ایران ( قبل از انقلاب ) رو ترجمه کنم که متاسفانه وقتش نیست .

به نظر من یک سازش ایدوئولوژیک خیلی بهتر از دور انداختن دهه ها تلاش و زحمت هست !
  • Upvote 7
  • Downvote 16

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]
به نظر من یک سازش ایدوئولوژیک خیلی بهتر از دور انداختن دهه ها تلاش و زحمت هست !
[/quote]

دوست عزيز مي خوام آخرش رو بهت بگم

آيا مي دانستي به ارث رسيدن زمين به صالحان ، مشخص شدن برنده ي دعواي بين خدا و شيطان !! ، ظهور امام زمان ، سخاوتمند شدن طبيعت و از بين رفتن كمبود منابع طبيعي در سراسر جهان ، آرامش آسايش و سعادت براي همه ي مردم جهان ، نمايان شدن فلسفه ي خلقت اين جهان و آن جهان ، گردن زدن شيطان ، به ثمر نشستن تلاش 124 هزار پيغمبر و ريخته شدن خون 13 معصوم از 14 معصوم (( و زجر ها و سختي هاي معصوم 14 در اين هزار و صد سال )) ، به ثمر نشستن تلاش 64 زعيم شيعه با هدايت امام عصر در طول مدت زمان غيبت كبري ووووو همگي در گرو دشمني شيعيان با ولد نامشروع يهود يعني اسرائيل است ؟؟

هل من مبارز ؟ .... مرد مي خوام جلوي اين جملات من دليل بياورد براي رد كردنشان


مي دوني آخر آخر آخر آخرش چيه ؟

مي گه : ماييم و نواي بي نوايي .... بسم الله اگر حريف مايي
  • Upvote 9
  • Downvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.