kingraptor

هواگرد شناسایی استراتژیک SR-71/SR-72 پرنده سیاه ( Blackbird)

Recommended Posts

اولا نمونه این پرنده ساخته وتست شده و از مدتها پیش خبر وجود چنین پرنده ای مطرح بود - بجز نامش

چیزی که طراحان نظامی آمریکا درسر دارند- اطلاعات دقیق میدان نبرد مثلا یک ساعت قبل از حمله است که با توجه به محدودیتهای ماهواره ها و شناسائی زمان حضورانها- مشکل اهداف کاذب و هوای ابری (البته نه برای نوع راداری) و .. میتونه آخرین وضعیت میدان نبرد رو تفسیر کنه

برای شکار این هدف میشه فعلا روی همین اس 200 خودمون هم حساب کنیم - به شرط محاسبه مناسب محدوده موثر موشک درحالت head on سرعت 8 ماخ این موشک میتونه درفاز نهائی مشکل جا موندن از هدف رو پوشش بده

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='TAHA-SH' timestamp='1383590192' post='346825']
اولا نمونه این پرنده ساخته وتست شده و از مدتها پیش خبر وجود چنین پرنده ای مطرح بود - بجز نامش
[/quote]
بله، لاکهید در پروژه ای به نام HTV-2 هواپیمایی رو با سرعت 20 ماخ( icon_eek icon_eek icon_eek ) به پرواز درآورده بود این هواپیما هم بر مبنای همون تجربیاته.
[url="http://defensetech.org/2013/11/04/lockheed-unveils-plans-for-sr-72/?comp=1198882887570&rank=2"]http://defensetech.org/2013/11/04/lockheed-unveils-plans-for-sr-72/?comp=1198882887570&rank=2[/url] ویرایش شده در توسط MacTavich

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
عجیبه که اطلاعات درموردش منتشر شده
سوال مهم برای من سوختشه که در اون ارتفاع که اکسیژن چندانی موجود نیست چیکار میخواد بکنه؟
مگر اینکه اکسیدایزر هم ببره که دیگه میشه موتور راکتی نه جت

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
با سلام خدمت تمامی دوستان
کلا مطالب جالب بود اما چند مورد رو نتونستم جوابشو پیدا کنم
اول اینکه علت محدوده سنی چی میتونه باشه و چرا؟
دوم چرا اعلام شده بود که افراد باید ازدواج کرده باشن به نظرم امکان داشته در اثر سرعت و یا مثایل راداری افراد توانمندی خودشون برای بچه دار شدن از دست بدن؟
ممنون میشم اگه دوستان راهنمایی کنن چون این دوتا نکته خیلی جالبه

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

با سلام :

مهم ترین ماموریت هواپیما های شناسایی یا جاسوسی عکس برداری و بدست آوردن اخبار و اطلاعات از دشمن می باشد. اگر بخواهند ان ها را مسلح به بمب و موشک کنند، باعث سنگین تر شدن هواپیما، کم تر شدن فضا برای دوربین ها و تجهیزات شناسایی هوایی می شود. اما وقتی که بی سلاح می شوند، فقط ماموریت اصلی خود را انجام می دهند که ارزش آن ها صد ها برابر بمباران و موشک باران به طرف دشمن می باشد.

ویرایش شده در توسط tahayori

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

به نام خدا

Lockheed SR-72

هواپیمای شناسایی بدون سرنشین مافوق صوت [2030]

 

Lockheed_SR-72_28829.jpg

 

هواپیمای پر سرعت و ارتفاع بالای "SR-72 "Son of the Blackbird (لقب اعطا شده از طرف مجله Aviation Week) که با ماموریت اصلی مشابه "SR-71 "Blackbird دوران جنگ سرعت توسعه داده شده است، در نوامبر سال 2013 توسط لاکهید مارتین رونمایی شد. این هواپیما به عنوان یک سامانه بدون سرنشین تصویر می شود که جان خلبان را در محیط های سخت و در اثر سرعت/ارتفاع فوق بالای پرواز SR-72 (حدس زده می شود به حدود سرعت 6 ماخ برسد) به خطر نمی اندازد. SR-72 همانند سری پیشین SR-71، طراحی شده تا به راحتی از هر رهگیر زمینی بگریزد.

 

Lockheed_SR-72_28129.jpg

 

SR-71 Blackbird اصلی اولین پرواز خود را در بیست و دوم دسامبر سال 1964 به ثبت رساند، در سال 1966 رونمایی و با پایان دوران خدمت باشکوه خود در USAF، در سال 1998 به طور رسمی بازنشسته شد. SR-71، با اینکه هرگز مسلح نبود، اما به خاطر توانایی اش در پرواز مرتفع تر و سریع تر از سلاح های شوروی به "ترسناک ترین هواپیمای جنگ سرد" تبدیل گشت. به طرز شگفت انگیزی، SR-71 از طریق روش های معمول کنترل می شد و صفحه ابزار آن بدون وجود پردازگر های دیجیتالی پر سرعت، پر از نشانگر های عقربه ای بود. قرار است SR-72 میراث هواپیمای جاسوسی Blackbird را ادامه دهد و فناوری های جدید را به آن اضافه کند.

پرواز مافوق صوت، که SR-72 برای آن طراحی شده، حوزه سرعت های "بسیار مافوق صوت" (highly supersonic) را پوشش می دهد که از ماخ 5 به بالا آغاز می شود. چنین سرعت هایی مشخصه های اضافه تر و بعضا ناشناخته ای را در طول پرواز به وجود می آورد که نیاز به طراحی های خاص سازه هوایی دارد. پرواز هایپر سونیک پس از پرواز های سوپر سونیک (هواپیمای مسافربری کونکورد BAC) و فوق هایپرسونیک وجود دارد.

SR-72 به شدت به داده های جمع آوری شده در طول آزمایش های "Falcon HTV-2" (وسیله فناوری هایپر سونیک) دارپا تکیه دارد. این وسیله آزمایشی برای ارائه  اطلاعات در مورد جنبه های مربوط به پرواز های با سرعت بسیار بالا و هدایت و کنترل (از راه دور) در این سرعت مفید بود. 3 فاز متمرکز شامل آیرودینامیک (جریان هوا در سرعت زیاد)، اثرات هواگرمایی (دمای هوا در سرعت زیاد) و هدایت/مسیریابی/کنترل می شوند. HTV-2 قادر بود تا به سرعت 20 ماخ (21 هزار کیلومتر بر ساعت) برسد و بشترین دمای سطح آن به حدود 2000 درجه سانتی گراد رسیده است.

 

Lockheed_SR-72_28629.jpg    Lockheed_SR-72_28429.jpg

 

طرح مفهومی فعلی SR-72 با 2 ورودی هوای زیر بدنه، بال های نازک دلتا در سطح زیرین و یک باله دمی عمودی نشانگر هواپیمای آینده نگرانه و در عین حال متعارف است. SR-72 از ابتدا به عنوان سامانه ای بدون سرنشین طراحی شده و به همین دلیل از کابین خابان بهره نمی برد اما به جای آن از یک بدنه ساده استفاده می کند که اویونیک ها، سامانه های ماموریتی و ذخیره سوخت را در خود جای می دهد. مشخصات پروازی و قدرت آن به هواپیما اجازه می دهد تا همانند SR-71 به ارتفاع نزدیک فضا برسد (SR-71 در ارتفاع 26 کیلومتری عملیات انجام داده است). چرخ های جمع شونده امکان فرود و بازیابی همانند یک هواپیمای مرسوم را به SR-72 می دهد.

 

Lockheed_SR-72_28529.jpg    Lockheed_SR-72_28729.jpg

 

عامل کلیدی در موفقیت نمونه فیزیکی و عملیاتی SR-72، موتور آن خواهد بود که از سامانه پیشران "چرخه ترکیبی" توربینی استفاده می کند. این ترکیب از یک موتور توربینی پایه تشکیل می شود که رانش مورد نیاز از زمان برخاست تا سرعت 3 ماخ را فراهم می کند. از این زمان رمجت مد 2 گانه سامانه فعال می شود تا به سرعت هایپرسونیک برسد. موتور از طریق یک ورودی معمولی در جلوی موتور تنفس می کند و گاز های خروجی از طریق یک نازل در انتهای هواپیما خارج می شوند. لوله کشی های داخلی، کانال های مورد نیاز برای دستیابی به حالت های مختلف پیشران را در دسترس قرار می دهد. موتور ها توسط Aerojet Rocketdyne ارائه می شوند. طراحی های مفهومی نشان می دهند که موتور ها در زیر بدنه و در خارج خط مرکزی قرار گرفته اند.

 

Lockheed_SR-72_28329.jpg

 

جدای از توانایی شناسایی گفته شده، نقش های نظامی دیگری مثل پلتفرم حمل موشک هم می تواند برای آن تعریف شود که خود موشک ها برای پرواز هایپر سونیک توسعه داده شده اند تا با هواپیمای هایپر سونیک همخوانی داشته باشند. به طرز باورپذیری چنین هواپیمایی قادر خواهد بود تا پدافند های هوایی مرسوم را دور بزند، از ارتفاع بسیار زیاد حمله کند و پیش از شناسایی شدن محموله خود را پرتاب کند. همچنین، پرواز ارتفاع بسیار بالا این امکان را به هواپیما می دهد تا در حدود چند دقیقه تا چند ساعت به هر نقطه ای در زمین برسد و با دادن زمان بسیار کوتاه برای واکنش دشمن، توانایی حمله به اهداف جهانی در دستور های سریع را به قدرت هوایی ایالات متحده می دهد. فناوری فراهم شده توسط این پروژه نظامی می تواند تاثیری انقلابی روی سفر های مسافربری هوایی آینده بین مراکز اصلی بگذارد.

 

5b58347845bd26d2579be7464342e5ff.png

 

لاکهید انتظار دارد نسخه ی آزمایشی و کاربردی SR-72 تا سال 2030 آماده شود. توسعه این هواپیما توسط تاسیسات محرمانه  "Skunk Works"هدایت می شود که SR-71 معروف را نیز توسعه داده است.

در ژوئن سال 2017، منابع لاکهید وجود هواپیما های SR-72 را تائید کردند. یک نمونه اولیه قرار است در اوایل دهه 2020 آماده شود.

در سپتامبر سال 2017، با دیده شدن یک اثبات گر فناوری در جولای در نزدیکی تاسیسات Skunk Works (پالمدیل کالیفرنیا) مشخص شد که کار روی پروژه SR-72 سرعت گرفته است. طبق گزارش ها، هواپیما پهلو به پهلوی 2 هواپیمای T-38 پرواز کرد.

در فوریه سال 2018، Orlando Carvalho، معاونت اجرائی هوانوردی لاکهید مارتین، گزارش های موجود از توسعه SR-72 را رد کرد و گفت که هیج نمونه ای از SR-72 ساخته نشده است. وی همچنین مشخص کرد که تحقیقات هایپرسونیک روی توسعه سامانه های تسلیحاتی انجام می شود و در نهایت با بلوغ این فناوری، امکان توسعه وسیله بازیابی شونده فراهم می شود. پیش از این به این وسیله "همانند SR-72" اتلاق می شد اما اکنون اصطلاح انتخابی "وسیله بازیابی شونده" (reusable vehicle) است.

در نوامبر سال 2018، لاکهید مارتین اعلام کرد که برنامه ریزی شده است تا نمونه اولیه SR-72 در سال 2025 پرواز کند. این هواپیما قادر به شلیک موشک های هایپر سونیک خواهد بود.

 

مشخصات

- سال ورود به خدمت: 2030

- وضعیت: تحت توسعه

- تعداد فروند ساخته شده: 0

- سازنده: Lockheed Martin – ایالات متحده

- کشورهای استفاده کننده: ایالات متحده

- نقش: جاسوسی-نظارت-شناسایی و پیش آهنگی (ISR، سنجش اهداف زمینی و منطقه هدف برای ارزیابی سطح تهدیدات محیطی، قدرت و تحرکات دشمن)، X-Plane (توسعه ای، نمونه اولیه، اثبات گر فناوری؛ این هواپیما برای نمونه سازی اولیه، اثبات فناوری، تحقیق و کسب اطلاعات توسعه داده شده است)، توانایی های بدون سرنشین (طراحی شده با توانایی های بدون سرنشین برای ایفای انواع نقش های بالای میدان نبرد)

– قوای محرکه: 1 سامانه پیشران چرخه ترکیبی  Aerojet Rocketdyne با موتور توربینی و رمجت دوگانه با ورودی و خروجی مشترک

- حداکثر سرعت: 7350 کیلومتر بر ساعت

- تسلیحات: ندارد

- نسخه ها: SR-72 (نام مدل از طرف شرکت)

 

 

منبع

  • Like 3
  • Upvote 9

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

سلام احتمالا رمجت مود 2گانه همین پروژه رمجت هایپر سونیک شرکت جنرال الکتریک آئرو اسپیس باشه

https://www.geaerospace.com/press-release/other-news-information/ge-aerospace-demonstrates-hypersonic-dual-mode-ramjet-rotating

 

ویرایش شده در توسط scorpion57
  • Like 1
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

در سال 1961 شرکت آمریکایی republic aircraft corp طرحی برای تولید 4 مدل بمب افکن داشت 

1- یک بمب افکن vtol که با سزعت 1500 مایل در ساعت می توانست تا ارتفاع 75000 پایی پرواز کند 

2- یک بمب افکن مجهز به موتور رم جت هسته ای که می توانست با سرعت 2800 مایل در ساعت و تا ارتفاع 85000 پایی پرواز کند با برد 7500 کیلومتر 

3- یک بمب افکن که می توانست تا ارتفاع 120000 پایی و با سرعت 4960 مایل در ساعت پرواز کند 

4- یک بمب افکن 8 موتوره که با سرعت 17000 مایل در ساعت و در ارتفاع 200000 پایی پرواز کند.

این sr 72  شباهت زیادی به طرح چهارم این شرکت دارد 

 

1000025860.jpg1000025861.jpg

 

 

 

 

Screenshot_20231221_123132_Gallery.jpg

 

content_28629.jpg

 

 

  • Like 2
  • Upvote 10

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.