امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

ممنون از پیگیری شما

 

فقط مطمئنید نمونه سوپر کبرا 1300 فروند تولیدی داشته؟ این مدل کمتر صادر شده و بعدی میدونم خود سپاه تفنگدارن دریایی هم 1300 هلی کوپنر تهاجمی داشته باشه!

 

ممکنه که این 1300 فروند کل کبراهای تولیدی تا الان باشه؟

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ممنون از پیگیری شما

 

فقط مطمئنید نمونه سوپر کبرا 1300 فروند تولیدی داشته؟ این مدل کمتر صادر شده و بعدی میدونم خود سپاه تفنگدارن دریایی هم 1300 هلی کوپنر تهاجمی داشته باشه!

 

ممکنه که این 1300 فروند کل کبراهای تولیدی تا الان باشه؟

 

با سلام و تشکر از استاد تلاش عزیز

 

منبع اطلاعات من در این حوزه ویکیپدیا بوده که این اعداد رو نقل کرده:

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Bell_AH-1_SuperCobra

 

Number built 1,271+

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Bell_AH-1_Cobra

 

Number built 1,116

  • Upvote 4
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

با سلام و تشکر از استاد تلاش عزیز

 

منبع اطلاعات من در این حوزه ویکیپدیا بوده که این اعداد رو نقل کرده:

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Bell_AH-1_SuperCobra

 

Number built 1,271+

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Bell_AH-1_Cobra

 

Number built 1,116

 

بسیار ممنون

 

اینجور که مشخصه هر دو آمار درست هستن در یک آمار کبراهای تک موتوره که برای هوانیروز آمریکا و صادرات به بیشتر کشورها ازقبیل رژیم صهیونیستی ژاپن اردن و پاکستان و.... رو نوشته و درآمار دیگر کبرا های دو موتوره مخصوص سپاه تفنگداران دریایی و هوانیروز ایران رو قید کرده که درست بنظر میرسه.

  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

خیلی عالی بود فقط یه چند تا عکس از هلیکوپتر های ساخت داخل هم بزاری بهتر میشه

  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 

خیلی عالی بود فقط یه چند تا عکس از هلیکوپتر های ساخت داخل هم بزاری بهتر میشه

 

به روی چشم. به هلیکوپتر های طوفان و شاهد و ... هم میرسیم :winking:  هنوز به نیمه راه معرفی هلیکوپتر ها هم نرسیده ایم :rose:

  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

اگر قادر میباشد عکسهای کبری وایپر و کاموف پنجاه را تعویض کنید. انیمیشن میباشند.

 

سوالی دارم

ایا هلی کوپتر چینی زد ده بر اساس پلتفرم ملی شان ساخته شده یا پلتفرم را از مانگوستا قرض کرده است؟

  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
خیلی جالب بود! شرمنده ولی نمیشد به یه مثبت اکتفا کرد;-)
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

سلام

ماکت mil 28

http://8pic.ir/images/819kj9ixfwkm9wyq8k7g.jpg

 

http://8pic.ir/images/zqgt79r66jvronfcohdy.jpg

 

http://8pic.ir/images/c6xe6ro4ysz1aex2ok5v.jpg

 

در مورد این تصویر هم من دیگه حرفی ندارم

http://8pic.ir/images/rxndc1svqev977sowmwl.jpg

 

 

راستی یه سوال گالری ای برای گذاشتن عکس ماکت ادوات نظامی هست؟!(من پیدا نکردم)

چیز جالبی میشه

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

خیلی جالب بود! شرمنده ولی نمیشد به یه مثبت اکتفا کرد;-)

خیلی از اظهار لطف تون ممنونم :rose: :rose:

انشاالله بقیه تاپیک هم بتونه رضایت شما و سایر عزیزان رو جلب کنه.

 

 

 

سلام


راستی یه سوال گالری ای برای گذاشتن عکس ماکت ادوات نظامی هست؟!(من پیدا نکردم)

چیز جالبی میشه

 

به نظر من هم جالب میشه.

خودتون این تاپیک رو استارت اش بزنید :applause: :applause:

ویرایش شده در توسط mehran55
  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مطالب مشابه

    • توسط Davood
      http://www.milavia.net/aircraft/su-34/gallery/su-34_15.jpg SU-32/34 در واقع حاصل تغییر SU-27 به یک جنگنده - بمب افکن دو سزنشینه می باشد.تاکنون حدود هفت پیش نمنه از این جنگنده , جهت ارزیابی آن به عنوان جایگزینی برای بمب افکنهای تاکتیکی سبک SU-24 فنسر و همچنین در نقش یک هواپیما تهاجمی دوربرد دریاپایه ساخته شده اند.نیروی هوایی روسیه تا مدتها این هواپیما را با نام SU-27IB و جایگزین فنسرهای خود می شناخت , در حالی که سوخوی نام SU-32FN را بریا نمونه اصلی , SU-32FM را برای نمونه تهاجمی دریاپایه و SU-34 را برای بازار صادرات برگزیده بود.برنامه تکمیل این جنگنده تاکنون صدمات زیادی از کمبود بودجه دیده است. نیروی هوایی روسیه در ابتدا سال 2004 را برای ورود به خدمت SU-27IB برگیزده بود , ولی سپس این تاریخ دست کم تا سال 2010 به تعویق افتاد.در جریان آزمایشها , مشکلاتی در زمینه رایانه های داخلی و میزان توانایی در زمینه بازار رزمی بروز کرد که به گفته منابع دست اندار کار , قابل حل هستند.گفته می شود این هواپیما از بازار صادرات آن نیز به میزان زیادی به فروش داخلی اش بستگی دارد.بدنه SU-32/34 به گونه ای طراحی شده که علاوه بر دو نقش یاد شده امکان استفاده از آن به عنوان یک جنگنده شناسایی برای جایگزینی SU-24MR فنسر E و احتمالا جایگزینی SU-24MP فنسر F نیز وجود دارد.استفاده از SU-32/34 در جنگهای ضد یزر دریایی و جایگزین نمودن آن به جای IL-38 نیز از دیگر موارد مورد نظر سوخوی می باشد. اما SU-32/34 تنهخا نمونه فلانکر با صندلیهای کنار هم نیست , بلکه نمونه آزمایشی دریاپایه SU-27KUB (SU-33KUB نیز دارای این ویژِگی می باشد. سرمنشا پیدایش SU-32/34 با وجود دماغه بزرگتر آن که همانند نوک پیلاتیپوس (نوعی جانور آبزی و تخمگذار در نواحی استرالیا) است , کاملا مشخص می باشد.ترکیب صندلیهای کنار هم برای خلبان و افسر جنگ افزار , میزان راحتی خدمه را برای یک هواپیما رزمی تا سطح بالایی افزایش می دهد و به آنان امکان تغییر موقعیت و رفع خستگی ناشی از ماموریت طولانی را فراهم می کند.صندلیهای پرتاپ شونده زوزد K-36DMI به گونه ای طراحی شده اند که بدن در بهترین وضعیت ممکن قرار بگیرد.دستیابی به کابین مجهز به صفحات تیتانیومی نیز از رطیق یک نردبان یکپارچه با بدنه که به داخل محفظه چرخ جمع می شود , انجام می گیرد.خو.د کابین نیز به دستشویی و یک آشپزخانه کوچک مجهز است. http://www.milavia.net/aircraft/su-34/gallery/su-34_12.jpg پانل گسترده تجهیزات در بردارنده حدود پنج صفحه نمایش چند کاره و یک صفحه نمایش سر بالا برای خلبان است و دید به جلو از طریق کابین خلبان , عالی است.پیش نمونه به یک رادار آرایه فازی چند کاره ساخت لنینتس مجهز است که آنتن آن در عقب گنبد دماغه جای می گیرد تا بیشترین ابعاد ممکن برای آرایه فراهم شود.یک رادار عقب نگر نیز در طول دم و بین خروجیها موتور قرار می گیرد که میزان هشداردهی در مورد اهداف در نیمکره عقبی و پرتاپ موشک به سمت آنها را تا حد زیادی افزایش می دهد. همچون SU-35 , جنگ افزارهای پرتاپ شونده به سمت عقب حتماا از نوع بر گرفته از AA-11 آرچر با نام R-74 خواهد بود و گفته می شود که روسیه تنها کشوری که بر روی به کارگیری این نوع موشکها کار می کند.این هواپیما که برای ایفای نقش حملات هوا به زمین در نظر گرفته شده است , با به کارگیری مجموعه گسترده موشکهای هوا به هوای خود , از توانایی هوا به هوای قابل توجهی نیز برخوردار است.مجموعه جنگ افزارهای هوا به سطح آن نیز شامل تمامی موشک های مورد استفاده اعضای مختلف خانواده فلانکر می شود.SU-32/34 دارای توانایی سوختگیری در پرواز , مخازن سوخت اضافی در قسمت دم و امکان حمل سه مخزن سوخت اضافی می باشد.نمونه های تولیدی از یک جفت موتور توربوفن لیولکا - ساترن AL-41F , هر یک بار رانش با پس سوز 39240 پاوند نیز خواهند گرفت.
    • توسط bell214
      بالگرد صبا

      شرکت پنها بالگرد سبک موتور پیستونی پیستونی(( صبا )) را برای آموزش های خلبانی طراحی و نمونه سازی کرده است . قیمت تمام شده این بالگرد بسیار پایین بوده و برای اموزش خلبانی بسیار با صرفه میباشد. بالگرد صبا دو نفره بوده و قابلیت حمل خلبان و کمک خلبان را دارا میباشد. از این بالگرد ارزان قیمت میتوان در کنار کاربری اموزش خلبانی؛ در زمینه پرواز های شناسایی و گشتزنی ؛ نقشه برداری؛ کنترل مرز های کشور؛ کنترل خطوط لوله های نفت و گاز ؛ کنترل ترافیک ؛ کنترل جنگل ها و محیط زیست، استفاده نمود . با توجه به نیازمندی های کشور به این نوع بالگرد شرکت پنها در حال رنامه ریزی برای ساخت این بالگرد است.

      مشخصات:
      پیشینه وزن برخاست : 930 کیلو گرم
      سقف پرواز : 3100 متر
      توان ورد نیاز موتور : 190 اسب بخار
      نر خ صعود : 3/8 متر بر ثانیه
      مصرف سوخت : 12 گالن بر ساعت
      پیشینه سرعت رو به جلو : 158 کیلو متر بر ساعت
      بیشترین مداومت پروازی : 3 ساعت
      پیشینه برد : 360 کیلو متر
      گنجایش مخزن سوخت اصلی: 30 گالن
      گنجایش مخزن سوخت اضافی : 19 گالن


      عکس بالگرد صبا...





      منبع: ماهنامه صنایع هوایی شماره 240

      تاپیک منتقل شد.
      sina12152000
    • توسط hamed_713
      [align=center][/align]

      "آنسات" به هلی کوپتر آموزشی نیروی هوایی روسیه مبدل خواهد شد

      ژنرال "ویکتور ایوانوف" رییس اداره نیروی هوایی نظامی ارتش روسیه روز سه شنبه به خبرنگاران گفت که "آنسات" بعد از پایان آزمایشات دولتی مشترک و بهره برداری تجربی در نیروها تا سال 2010 به هلیکوپتر اصلی آموزشی نیروی هوایی کشور مبدل خواهد شد.

      وی یادآوری نمود که این تصمیم در سال 2001 توسط مسئولین وقت وزارت دفاع اتخاذ شده بود.

      ژنرال ایوانوف گفت: آزمایش "آنسات" برای آنکه به صورت نمونه آموزشی در آید، به مدت یک و نیم تا دو سال طول خواهد کشید. طی این مدت باید آن را تکمیل کرد.

      وی توضیح داد که در حال حاضر خلبانان مدرسه عالی خلبانی "سیرزانسک" از هلی کوپترهای "می-2" بعنوان هلی کوپتر آموزشی استفاده می کنند.

      وی گفت: نیروی هوایی برای آموزش خلبانی در ابتدا به 25-30 فروند "آنسات" نیاز دارد. بعد از آن این میزان افزایش داده خواهد شد.

      هلی کوپتر سبک چند منظوره "آنسات" با توان حمل 1-1,3 تن، حداکثر وزن پروازی 3,3 تن و حمل تا 9 سرنشین در دفتر طراحی کمپانی "KVZ" با همراهی دیگر سازمان های و موسساتی که در امور تجهیزات هوایی مشغول هستند، ساخته شده است.

      اولین پرواز "آنسات" در ماه اوت سال 1999 انجام شد. "آنسات" بر خلاف نمونه های مشابه غربی خود دارای دو موتور است که به مراتب ضریب اطمینان و امنیت آن را بالا می برد.

      نووستی
  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.