DR_CHAMRAN

" توافق هسته ای " ، جزییات ، آینده (1)

Recommended Posts

سلام

 

اگر بحث علمی باشد نیازی به آوردن القاب و عناوین نیست.

 

از قسمتهای علمی پاسخ شما سپاسگزارم، 

 

سلام

آقا محمد گرامی 

توی چیزهایی که تایپ کردم متوجه قسمت غیرعلمی نشدم پس متقابلا از شما برای این که زحمت خواندن آن را کشیدید سپاسگذارم.

 

اگر سوختی از حالت غنی شده خارج بشه، آیا می تونه تبدیل به میله یا صفحه سوخت بشه؟ فرض کنیم بفرمایید مثلا سوخت با غنای کم، خب اونوقت به چه درد ما می خوره؟!

 

در این زمینه به عرض عالی می رسانم اکسید کردن ، اورانیوم غنی شده را از حالت غنی شده خارج نمیکنه بلکه اون رو از حالت آماده برای غنی سازی بیشتر خارج میکنه !

 

در حالی که همه می دانند( و الان خودتون هم اذعان فرمودید ) که 3.5 تا 5 درصد برای جایی مانند بوشهر قابل استفاده است.

 

غنی سازی حدود 5 درصد به شکل اصطلاحی شامل تولید همون 3.5 تا 5 درصد میشه که معمولا حد نهایی بالای غنی سازی رو به عنوان حد برایش نامگذاری کرده اند.

 

 

کاملا صحیح می فرمایید ، ایرادش آنجاست که بعدا تعهد دیگری هم دادیم و در حال اجرای آن هستیم . . .

 

ممنون می شوم اگر متن اون تفاهم بعدی را که می فرمائید را هم بگذارید تا در موردش حرف بزنیم چون تا جایی که من می دانم همان توافق قبلی شش ماهه تمدید شد و توافق با مفاد جدیدی شکل نگرفت.

 

 

بله منظورم همین است، و تعهد شفاهی قوی تر از کتبی ای که داده ایم . . .

 

من خبری از تعهد شفاهی داده شده که در هیچ منبع رسمی به آن اشاره نشده و فقط بعضی خواص از آن اطلاع دارند ، ندارم. یادآوری می کنم که در حقوق بین الملل تعهد شفاهی را افراد می دهند و نه دولتها .

 

 

خدا پدرتو بیامرزه، ما هم همینو داریم میگیم، منظور اشاره به نقاط ضعف این توافق هست، والا آمریکایی ها که حاضرن تا روز قیامت با ما ادامه بدهند این روند رو . . .

 

خدا رفتگان شما را هم بیامرزد.

طبیعی است که بعد از هر توافق انجام شده ای نقاط ضعفی برای آن مشخص خواهد شد و هیچ کس منکر این نقاط ضعف موجود نیست ولی اشکال کار اینجا است که این چیزهایی که شما می فرمائید تقریبا هیچکدوم از اون نقاط ضعف نیستند .

 

 

ممنونم که در بند 8 بالاخره تلویحا اظهارات بنده در خصوص اکسیداسیون با درجات مختلف رو پذیرفتید، هرچند اظهار نکنید، در خصوص زرنگی دیپلماتیک هم فقط گذر زمان، زمان استفاده غربی ها از اون رو نشون خواهد داد.

 

بازهم توصیه می کنم متوجه تفاوت اکسیداسیون را که یک واکنش شیمیایی است و غنی سازی که یک پروسه فیزیکی است باشید . متاسفانه تمام تلاش من در این چند پست دور همین موضوع می چرخد که این برداشت اشتباه در مورد آن را تصحیح کنم ولی ظاهرا هنوز ناموفق بوده ام. اصولا تمام توافقنامه ها را همیشه جوری می نویسند که قابلیت پیچاندن به نفع طرف زرنگتر را داشته باشد ، ما هم زیاد از این قاعده مستثنی نیستیم.

 

خوشحالم که باعث شدم یاد چیز به این خوبی بیفتین، من چی باشم خوبه؟ اصلا چی می پسندین؟ شعبون جعفری خوبه؟

 

ظاهرا این که من یاد سقراط افتادم باعث سوء برداشت شما شده است . برای اصلاح این برداشت توصیه می کنم یک جستجوی ساده در مورد " موضوعات سقراطی " بفرمائید تا این سوء تفاهم برایتان رفع شود.

 

از دوستان گرامی که این بحث ها را می خوانند بابت طولانی شدن این سوال و جواب عذر خواهی می کنم ولی امیدوارم که بحث علمی انجام شده بین آقا محمد گرامی و من حداقل باعث افزایش اطلاعات علمی دوستان بشود.

ممنون

  • Upvote 1
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

برای اینکه این بحث ظاهرا بی نتیجه به جایی برسه ظاهرا اونجا قسمت پایان هست! فقط یه نکته رو توضیح میدم و دعا:

 

 

 

متاسفانه تمام تلاش من در این چند پست دور همین موضوع می چرخد که این برداشت اشتباه در مورد آن را تصحیح کنم ولی ظاهرا هنوز ناموفق بوده ام.

 

 

بنده متوجه این مساله هستم، درصد و نسبت اورانیوم 235 و 238 را هم می دانم، امیدوارم شما هم متوجه اکسیداسیون باشید. . . فقط همین و تشکر.

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

وزیر نفت عربستان: نفت بشکه‌ای ۲۰ دلار هم بشود تولید اوپک کاهش نمی‌یابد!/جهان ممکن است هرگز شاهد نفت خام به قیمت بشکه ای 100دلار نباشد.

 

14-karang31.jpg

علی النعیمی وزیر نفت عربستان سعودی گفت: سازمان کشورهای صادر کننده نفت - اوپک - تولید نفت خام را تحت هیچ شرایطی کاهش نخواهد داد، حتی اگر نفت به بشکه‌ای ۲۰ دلار برسد.

به گزارش ايرنا به نقل از روزنامه «فایننشال تایمز»، وی در گفت و گو با هفته نامه «میدل ایست اکونومیک سروی» گفت: اگر نفت بشکه ای 60، 50، 40 یا حتی 20 دلار بشود، به نفع اوپک نیست که تولید را کاهش دهد.

وی همچنین گفت: جهان ممکن است هرگز شاهد نفت خام به قیمت بشکه ای 100دلار نباشد.

النعیمی افزود: اگر عربستان تولید خود را کاهش دهد، قیمت نفت افزایش خواهد یافت و روس ها، برزیلی ها و تولیدکنندگان نفت شیل امریکا سهم ما را از آن خود خواهند کرد.

وی در این مصاحبه از تصمیم ماه گذشته اوپک مبنی بر حفظ سقف تولید 30 میلیون بشکه در روز دفاع کرد.

تصمیم اوپک باعث تشدید سیر نزولی بهای طلای سیاه شد. قیمت نفت خام از ماه ژوئن (خرداد) گذشته تاکنون حدود 50 درصد کاهش یافته است.

فایننشال تایمز افزود: اوپک به طور معمول به منظور جلوگیری از کاهش بهای نفت، از روش محدود کردن تولید استفاده کرده است.

این نشریه نوشت: سخنان صریح وزیر نفت عربستان سعودی به عنوان مهم ترین عضو اوپک مبنی بر حفظ سهم بازار به هر قیمت، چرخش بی سابقه ای را در سیاست های این سازمان نشان می دهد.

تشکر مکین از عربستان به‌خاطر سقوط بهای نفت 
یک سناتور آمریکایی از عربستان سعودی به خاطر سقوط قیمت نفت و تأثیر آن بر اقتصاد روسیه قدردانی کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "جان مکین" تأکید کرد که عربستان سعودی بیشتر از سیاستهای باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا، مسؤول ضربه زدن به اقتصاد روسیه است.

مکین به شبکه سی ان ان گفت: باید از عربستان سعودی تشکر کنیم که اجازه داد قیمت هر بشکه نفت به حدی سقوط کند که تأثیر بسیار گسترده ای بر اقتصاد روسیه بگذارد.

وی با اشاره به مشکلات به وجود آمده برای اقتصاد روسیه افزود: سیاست های باراک اوباما تأثیری بر این مسأله ندارد.

http://hamshahrionline.ir/details/281756

  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

گزارش ویژه
شمخانی: در صورت عدم توافق نخواهیم مرد
دبیرشورای عالی امنیت ملی هرگونه ارتباط میان مذاکرات هسته ای و بهبود روابط دو جانبه ایران و غرب را منتفی اعلام کرد. علی شمخانی این موضوع را در مصاحبه با روزنامه انگلیسی فایننشال تایمز در روز سه شنبه 2 دی 1393 (23 دسامبر 2014) بیان کرده است.

 

ایران هسته ای- دبیرشورای عالی امنیت ملی هرگونه ارتباط میان مذاکرات هسته ای و بهبود روابط دو جانبه ایران و غرب را منتفی اعلام کرد.

علی شمخانی این موضوع را در مصاحبه با روزنامه انگلیسی فایننشال تایمز در روز سه شنبه 2 دی 1393 (23 دسامبر 2014) بیان کرده است.

متن اصلی این مصاحبه را اینجا ببینید.

متن کامل مقاله فایننشال تایمز چنین است:

***

علی شمخانی در نخستین مصاحبه خود با رسانه های بین المللی در سمت دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران گفت موضع ایران در منطقه از تابستان گذشته در پی ایفای نقش این کشور در تغییر صلح آمیز قدرت در عراق و نیز ایفای نقش در بقای بشار اسد رییس جمهور سوریه تقویت شده است.

وی در دفتر خود در مرکز تهران گفت ایران و آمریکا می توانند به گونه ای در منطقه رفتار کنند که از انرژی خود برضد یکدیگر استفاده نکنند. توافق هسته ای در این زمینه می تواند بسیار حیاتی باشد.

شمخانی گفت همه چیز به صداقت آمریکایی ها در گفتگوهای هسته ای بستگی دارد. وی با این حال زمانی که از وی سئوال شد آیا نشست های منظم ایران و گروه پنج به علاوه یک می تواند منجر به نزدیک شدن دو کشور شود پاسخ داد: خیر این مذاکرات تنها درباره مسئله هسته ای است.

آقای شمخانی که یک عرب شیعه مورد احترام هم اصلاح طلبان و هم محافظه کاران است مسئول اجرای سیاست خارجی ایران در منطقه از طرف آیت الله علی خامنه ای رهبر معظم این کشور است. وی که از جمله اعضای موسس سپاه پاسداران ایران و نیز وزیر دفاع سابق این کشور است از سال گذشته سمت دبیرکلی شورای عالی امنیت ملی ایران به عهده دارد که سمتی مهم در محافل سیاست خارجی در ایران به شمار می رود.

اگرچه وی به رغم افراد قبلی در این سمت، مسئول مذاکرات هسته ای نیست ، این سمت به وی قدرت تصمیم گیری درباره مسایل مروبط به مسئله هسته ای ایران را می دهد.

یک استاد روابط بین الملل در تهران که تفکراتی نزدیک به اصلاح طلبان دارد می گوید زمانی که شمخانی درباره مسایل استراتژیک صحبت می کند وی در واقع منعکس کننده تصمیم هایی است که توسط رهبران سیاسی و شخصیت بلندپایه نظامی گرفته شده است.

شمخانی درباره اظهارات دیپلماتهای غربی در طول مذاکرات درباره اینکه آیت الله خامنه ای رهبر معظم ایران واقعا از توافق هسته ای پایدار حمایت نمی کند گفت اگر ایشان به دنبال بهانه ای برای برهم زدن مذاکرات بودند طی یک سال و نیم اخیر از فرصت کافی برای این کار برخوردار بودند.

وی گفت ایران تحت تحریم های بین المللی کمر خم نخواهد کرد و از حقوق خود براساس پیمان عدم اشاعه عقب نشینی نخواهد کرد. وی گفت اگر توافق نشود ما نخواهیم مرد و اگر توافق حاصل شود به بهشت نخواهیم رفت.

شمخانی همچنین درباره عراق که ایران و آمریکا با دشمن مشترک داعش در آن روبرو هستند از تایید گزارش ها درباره همکاری غیرمستقیم تهران و واشنگتن خودداری کرد.

وی گفت تهران آمریکا را از عملیات خود در حمایت از شبه نظامیان شیعی از طریق دولت عراق آگاه کرده است با این حال تاکید کرد حملات هوایی ائتلاف ضد داعش غیرموثر است.

وی گفت تغییر دولت عراق پس از برداشته شدن حمایت ایران از نوری مالکی نخست وزیر سابق عراق و حمایت تهران از انتصاب حیدرالعبادی به سمت نخست وزیری در ماه اوت به تقویت موضع ایران در منطقه کمک کرد.

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

نامه جناب ظریف به تمام وزرای خارجه تمام کشورها احتمالا نشانه ی بارزی از بروز مشکلات اساسی در رسیدن به توافق هست... یکجور پیش دستی در تقصیر ما نیست...

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

69361_498-1.jpg


کارشناس اقتصادی هشدار داده بود که قیمت نفت سقوط می کند
اگر به پیش بینی نفتی رنانی اعتنا می کردند...

محسن رنانی در کتاب اقتصاد سیاسی مناقشه اتمی هشدار داده بود که بالا بودن قیمت نفت برای ایجاد انگیزه کاهش وابستگی به سوخت های فسیلی است و بعد شاهد سقوط خواهیم بود اما کسی توجه نکرد!
عصر ایران؛ مهرداد خدیر- کاهش شدید قیمت نفت، اقتصاد کشورهای متکی به درآمد صادرات نفت خام را با چالش جدی رو به رو ساخته است.

کافی است بدانیم بودجه سال جاری بر مبنای هر بشکه 100 دلار بسته شده و درحال حاضر نفت به هر بشکه زیر 60 دلار رسیده است. 

هر چند در این میان تحلیل های سیاسی هم ارایه می شود و کاهش قیمت نفت را یک پروژه مشترک اروپایی- آمریکایی برای گوشمالی روسیه به خاطر ماجرای اوکراین می دانند که توسط غرب کارگردانی و به وسیله سعودی ها اجرا می شود اما علی نعیمی وزیر نفت عربستان مدعی است کاهش قیمت نفت نه به خاطر افزایش عرضه که به دلیل کمبود تقاضاست.

اگر به پیش بینی نفتی رنانی اعتنا می کردند...

اشاره او به کاهش تقاضا در دو کشور عمده مصرف کننده – چین و هند – است و از این رو می گوید حتی اگر نفت به 20 دلار هم برسد عربستان تولید خود را کاهش نخواهد داد زیرا شاید دیگر جهان شاهد نفت 100 دلاری نباشد.

فارغ از قضاوت درباره عملکرد عربستان سعودی می توان پرسید تاکید بر قیمت 100 دلاری نفت خام از کجا آمده است؟

اظهار تعجب درباره کاهش شدید و سقوط قیمت نفت در حالی است که پیش تر کارشناسانی چون دکتر محسن رنانی هشدارداده بودند که به قیمت 100 دلاری نباید دل خوش کرد و این قیمت واقعی نیست و پایین می آید اما ظاهرا گوش شنوایی نبود و پتروپوپولیسم یا پوپولیسم نفتی آن قدر در کشورهایی با اقتصاد آغشته به نفت ریشه دوانده که قبول این واقعیت دشوار افتاده است.

دکتر محسن رنانی در اردیبهشت 1392 و قبل از روی کار آمدن حسن روحانی کتاب خود با عنوان «اقتصاد سیاسی مناقشه اتمی ایران» را پس از 5 سال از طریق اینترنت منتشر کرد و در آن آورده بود:

«هدف غرب از بالا نگاه داشتن قیمت سوخت های فسیلی ایجاد انگیزه برای بخش های مختلف اقتصادهای غربی برای کاهش وابستگی به سوخت های فسیلی وافزایش تولید انرژی های تجدید پذیر است.» 

با این نگاه هنگامی که اطمینان حاصل کنند انگیزه کافی برای کاهش وابستگی به سوخت های فسیلی (نفت) ایجاد شده و بابت اسراییل هم نگرانی سیاسی وجود نداشته باشد دیگر اصراری برای بالا نگاه داشتن قیمت نفت ندارند و سقوط آغاز می شود.

دو سال و نیم پس از آن تحلیل سقوط قیمت نفت آغاز شده تا جای طرح این پرسش هم باشد که چگونه است که تحلیل و پیش بینی یک استاد دانشگاه بی آن که ریالی بابت این پژوهش دریافت کرده باشد مقرون به صحت از کار در می آید ولی این همه مرکز پزوهش و تحلیل که سالانه میلیاردها تومان بودجه دولتی هم دریافت می کنند از پیش بینی چنین وضعیتی عاجز بودند؟ چرا که اگر پیش بینی می کردند قیمت نفت در بودجه بر اساس واقعیت تعیین می شد تا گرفتار کسری بودجه نشویم.

دکتر رنانی بعدتر هم در نشستی درباره همین کتاب گفته بود: «من در این کتاب چون 5 سال پیش شروع کردم خط قرمز قیمت نفت را 100 دلار آوردم اما الان آن را 90 دلار می دانم و هر سال 10هم دلار پایین می آیم چرا که هزینه های استفاده از انرژی های نو سال به سال کمتر می شود.»- [ماهنامه چشم انداز ایران- شماره 84- اسفند 92 و فروردین 93]

اما به این هشدارها هم توجه نشد و بودجه را خوش خیالانه با نفت 100 دلاری بستند و حالا کاسه چه کنم به دست گرفته ایم که با کاهش قیمت نفت چه کنیم؟

از پیش بینی دکتر محسن رنانی گفته شد. برای تلطیف موضوع خالی از لطف نیست که به پیش بینی وزیر نفتِ دولت آقای احمدی نژاد هم اشاره شود. درست سه سال پیش و در چنین روزی آقای رستم قاسمی در اولین گفت و گوی اختصاصی خود (با مجله آسمان- شماره 13- 10 دی 1390 ) پیش بینی کرده بود:

«نفت 200 دلار می شود اگر ایران تحریم شود». 

رییس او البته سه سال قبل تر پیش بینی کرده بود امکان ندارد نفت زیر 100 دلار بیاید. اگر یکی بگوید این 100 دلار را از کجا آوردند هم خوب است!

  • Upvote 5
  • Downvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
^^ حالا نه اینکه وزیر نوبرونه تحفه ایه، اقلا صبر کنید وعده های داده شده در حوزه نفت و انرژی یک در هزارش عملی بشه بعد برید سراغ خاطرات وزیر قبلی.

فعلا میزان صادرات نفت از همون 1 سال آخر دوره قبل هم کمتره.

صف سرمایه گذاران هم که انتها نداره!

راستی چی شد این صف سرمایه گذارها ... ویرایش شده در توسط GRIPEN
  • Upvote 5
  • Downvote 7

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

^^ حالا نه اینکه وزیر نوبرونه تحفه ایه، اقلا صبر کنید وعده های داده شده در حوزه نفت و انرژی یک در هزارش عملی بشه بعد برید سراغ خاطرات وزیر قبلی.

فعلا میزان صادرات نفت از همون 1 سال آخر دوره قبل هم کمتره.

صف سرمایه گذاران هم که انتها نداره!

راستی چی شد این صف سرمایه گذارها ...

اینا سرته یه کرباسند..........ایران شده سرزمین...چرتگویی...شعار.........فقط ادعا میکنند...........روز به روزم بدتر میشه............تواین 10 سال اگه از حرفای مسولین یه کتاب درست کنند...میشه پر فروش ترین کتاب طنز سال...........به همین دلیله که دیگه ملت به مسولین اعتماد ندارند....هر چی رو میگن ارزون میشه ملت میخرن...چون میدونند گرون میشه...........خدا اخر عاقبت ایران ایرانی رو بخیر کنه..........

  • Upvote 9
  • Downvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

اینا سرته یه کرباسند..........ایران شده سرزمین...چرتگویی...شعار.........فقط ادعا میکنند...........روز به روزم بدتر میشه............تواین 10 سال اگه از حرفای مسولین یه کتاب درست کنند...میشه پر فروش ترین کتاب طنز سال...........به همین دلیله که دیگه ملت به مسولین اعتماد ندارند....هر چی رو میگن ارزون میشه ملت میخرن...چون میدونند گرون میشه...........خدا اخر عاقبت ایران ایرانی رو بخیر کنه..........

کتاب طنز و خوب اومدی

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

دولت قبلی توی پیشبینی تحریم نفتی اشتباه کرد ولی توی برخی موارد تحریم  رو خوب دور زده بود(نفت ایرانو با همکاری به اسم و پرچم کشور های دیگه میفروختن) که صد البته با یه شاهکار این دولت لو داد مارو icon_eek

این وزیر هم در پایین اومدن قیمت اشتباه کرد و میگفتن که نفت زیر 100 دلار نخواهد امد که اومد

البته فعلا منتظر رویکرد منطقه مدارانه آقایون توی دیپلماسی هستیم :straight:

  • Upvote 3
  • Downvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

دولت قبلی توی پیشبینی تحریم نفتی اشتباه کرد ولی توی برخی موارد تحریم  رو خوب دور زده بود(نفت ایرانو با همکاری به اسم و پرچم کشور های دیگه میفروختن) که صد البته با یه شاهکار این دولت لو داد مارو icon_eek

این وزیر هم در پایین اومدن قیمت اشتباه کرد و میگفتن که نفت زیر 100 دلار نخواهد امد که اومد

البته فعلا منتظر رویکرد منطقه مدارانه آقایون توی دیپلماسی هستیم :straight:

پولش تو جیب داداش با بک ورفقا رفت........خلاصه تحریم اگه باسه مردم فقر داشت باسه یه سریا نون داشت

  • Upvote 2
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

پولش تو جیب داداش با بک ورفقا رفت........خلاصه تحریم اگه باسه مردم فقر داشت باسه یه سریا نون داشت

قضیه ی بابک با اینی که من گفتم فرق میکرد

ما نفتو با پرچم و همکاری و به اسم عمان صادر میکردیم این دولت اول کارش اومد رسماگفت راستی ما نفتو اینجوری هم صادر میکنیما :straight:  آخه چرا باید همچین کاری بکنن که جلوش گرفته بشه icon_eek

  • Upvote 1
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
از دیگر نقاط درخشان کارنامه دولت فعلی بحث بنزین بی کیفیت تولید داخل بود که در اسرع وقت نسبت به واردات و عدم خرید از داخل اقدام کردن و بطور ضربتی مشکل آلودگی هوا و شکستن کمر تولید داخلی رو یکجا حل کردن.

آحاد ملت ایران تنها با مراجعه به مرکز شهرهای پر جمعیت و کشیدن نفس عمیق میتونن به عینه مرتفع شدن مشکل آلودگی رو احساس کنن.
  • Upvote 9
  • Downvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

از دیگر نقاط درخشان کارنامه دولت فعلی بحث بنزین بی کیفیت تولید داخل بود که در اسرع وقت نسبت به واردات و عدم خرید از داخل اقدام کردن و بطور ضربتی مشکل آلودگی هوا و شکستن کمر تولید داخلی رو یکجا حل کردن.

آحاد ملت ایران تنها با مراجعه به مرکز شهرهای پر جمعیت و کشیدن نفس عمیق میتونن به عینه مرتفع شدن مشکل آلودگی رو احساس کنن.

ببینید کی گفت بنزین آلودس کی وارد کرد و چی هم وارد کرد به نکات خیلی جالبی بر میخورید

  • Upvote 1
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

از دیگر نقاط درخشان کارنامه دولت فعلی بحث بنزین بی کیفیت تولید داخل بود که در اسرع وقت نسبت به واردات و عدم خرید از داخل اقدام کردن و بطور ضربتی مشکل آلودگی هوا و شکستن کمر تولید داخلی رو یکجا حل کردن.

آحاد ملت ایران تنها با مراجعه به مرکز شهرهای پر جمعیت و کشیدن نفس عمیق میتونن به عینه مرتفع شدن مشکل آلودگی رو احساس کنن.

 

دوست عزیز اون موقع مواد پتروشیمی رو میاوردن به بنزین تبدیل میکردن حالا با هر کیفیتی …الان دارن مواد پتروشیمی رو میفروشن و با پولش بنزین میخرن 

 

یه جور مبادله هر چند نباید خام فروشی کنیم و باید محصول نهایی رو تولید و صادر کنیم اما با قبل هیچ فرقی نکردیم ….!

 

اینکه میگن بنزینش یورو 2 هست و به جای یورو 4 به ما میفروشن باید بنزین رو در کشور تست کنند حالا چرا تست نمیکنند یا نمیتونند اون بحث دیگه هست

 

در ضمن بهتره خودمون رو گول نزنیم تمام علت آلودگی هوا فقط بنزین نیست از شرکت های آلوده و صنعتی بگیر تا خودروهای بی کیفیت و …!

 

نکته آخر در مورد فروش نفت هم بگم که فروش نفت با پرچم کشور عمان و خاموش کردن جی پی اس و …یکی از راهکار ها بود .

ویرایش شده در توسط Mohammad74
  • Upvote 1
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مهمان
این موضوع نسبت به پاسخ بیشتر بسته شده است.

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.