nasirirani

در صورت ایجاد خلاء قدرت در بامواره مرکزی ایران ، حمله چه کشورهایی به ایران را محتمل می دانید!؟

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

هر کسی از ایران جدا شود باید یک پشتیبان منطقه ای داشته باشد و خوب صد البته در اوایل باید هم سیاست های کشور های حامی شان را اجرا کنند. خوب چون این کشور های منطقه اکثرا با امریکا مشکلی ندارند و شاید متحد هم هستند در نتیجه تحت تاثیر امریکا خواهد بود. اما در سخن شما دو چیز از نظر من اشتباه است. اینکه می گویید کشور های جدا شده محکوم به باز گشتند!لزوما این طور نیست ما باگذشت این همه سال می بینیم هیچ رغبتی از مردم جمهوری آذربایجان و حتی ارمنستان و دیگر کشور ها به ایران ندارند. حتی در آذربایجان مردم متدین تر انها خواستار اسلامی شدن بیشتر است و آرمانشان تشکیل جمهوری اسلامی در آذربایجان هستندو البته بعضی از انها خواستار دوستی با ایران هم هستند اما هرگز استقلال کشورشان را تحت زیر مجموعه بودن ایران خودشم اینکه این زیر مجموعه شدن مثل روسیه نیست که آزادی زبان و خط انها را بدهد نیستند. در مورد دیگر کشور ها هم خودتان حدس بزنید. و دومین مورد اینکه  در صورت تجزیه کشور های اطراف ایا به نظرتان مردم انها خواستار باز گشت می شوند؟ با چه شرایط؟ آیا اصلا ابر قدرت های جهان چنین اجازه ای خواهند داد؟ فکر نکنم. در ضمن با فرض این ها نهایتا می توانند با حکومت ایران متحد باشند نه اینکه استقلالشان را بفروشند و ما شاهد تغییر مرز باشیم.

خود ما تمایلی به نزدیک شدن به روسیه نداشتیم . عدم بازگشت آذربایجان و ارمنستان تصمیم ما است نه آنها . آنها چه کاره هستند در دنیای بزرگتر ها .

ابر قدرت های جهان ( اگر تا آن زمان باقی مانده باشند ) اصول ندارند و قانون مند نیستند ، اگر منافعشان را تامین بکنیم ( به هر نحوی ) هر کاری بخواهیم میتوانیم انجام بدهیم . نمونه اش نسل کشی عربستان در یمن .

  • Upvote 2
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

به نظر من در رابطه با بها دادن به زبان و گویش محلی بیش از حد هم به استانهای کردستان و آذربایجان امتیاز داده شده. نشون به اون نشون که شبکه استانی این استانها رو که جزیی از ایران هستن، من ایرانی که نگاه می کنم هیچی نمیفهمم. چون کل یوم دارن به زبون آذری یا کردی صحبت می کنن. من فارسی زبون وقتی برم تبریز یا کرمانشاه باید بتونم با مردم اونجا بسادگی مراوده کنم، نه اینکه بخوام تو کشور خودم برم یه زبون دیگه یاد بگیرم. یه عده در این استانها نزده میرقصن، دیگه مونده زبان رسمی آموزش و غیره هم بشه زبان محلیشون تا کلا خدارو بنده نباشن.

اما یه نکته ای که همیشه برام جالبه اینه که از یکی از این نادون هایی که تمایلات جدایی طلبانه دارم بپرسم که اون مدینه فاضله ای که در فکرشون دارن چیه؟ مثلا بلوچستان جدا بشه که چی بشه؟ یا کردستان جدا بشه که کجارو بگیره؟ کل ایران با همه عظمت و قدرتش الان تو دنیای امروز چه جایگاهی داره که اینا میخوان جدا هم بشن.. اینا نگاه به همون اربیل زپرتی میکنن که بخاطر دوری از جنگ یک اپسیلون از بقیه عراق سالم تر مونده و دوتا چاه نفتش خیال میکنن دیگه کردستان ابرقدرتی میشه؟ یا مثلا آذربایجان جدا بشه چه مهره ای تو دنیا میشه؟ همین الان کشور آذربایجان (که امیدوارم روزی به دامان وطن برگرده) اصلا در معادلات بین الملل عددی حساب میشه؟ غیر از اینه که فقط یک کارت بازیه که بین قدرتها مبادله میشه؟
بابا تگزاس با اون ثروتش که بیشتر کمپانی های نفت و صنایع الکترونیک و ناسا رو تو خودش جای داده و به تنهایی اگر کشور باشه جزو چند تا کشور ثروتمند دنیا میشه، (حتی با وجود بعضی تمایلات جدایی طلبانه) ترجیح میده جزیی از خاک آمریکا باشه و جزیی از یک کل قدرتمند باشه. حالا من نمیدونم بخدا بلوچستان و آذربایجان و کردستان اگه بر فرض محال مستقل هم باشن کجارو میخوان بگیرن؟ اصلا به چی میخوان برسن؟ همین که یه عده هم زبون دور هم جمع بشن کشور تشکیل بدن؟ بعد دیگه ثروت و قدرت و تاریخ و اقتدار و هویت نمیخوان؟ مگه فقط به زبانه؟ اگه به زبان باشه که همه ممالک انگلیسی زبان دنیا باید یکی بشن. یا فقط یک کشورعربی در دنیا باشه! اگه به نژاد و قومیته که دنیا باید بشه اِن هزار تا کشور!

اینا واقعا فکر نمیکنن؟؟ 

.




 

اقای سان شاین در مورد اینکه گفتید به آذری ها و یا کردها امتیاز بیشتری داده شده. واقعا از نظر من این بی انصافی است و تازه یک جور منت!.شما یعنی حتی این حق را زیاد می دانید؟شاید از نظر شما اینکه به ما اجازه داده می شود ترکی حرف بزنیم و فکر کنیم هم زیاد است؟ مگر قرار است شما شبکه ی استانی نگاه می کنید بدون اینکه ان زبان را بدانید باید بفهمید ؟کل صدا و سیما فارسی حرف می زند یک شبکه یه زبان محلی اینقدر برایتان عجیب است؟ اصلا اینکه گفتید کل روز دارند به زبان محلی صحبت می کنند. جالب است مثال شبکه ی خودمان را بزنم. در شبکه ی ما اخبار به صورت زبان فارسی هم هست و بعضی از برنامه ها و سریال به صورت فارسی است. و حتی وقتی به تلویزیون نگاه می کنیم ترکی که صحبت می شود فارسی است تا ترکی !و من تنها اخبار ساعت 11 را دوست دارم چون ترکی ان خوب است و گرنه بیشتر برنامه ها به قول قادر فاذری حرف می زنند. یک جوری گفتید می خواهید با مردم مراوده کنید انگار مردم مناطق زبان فارسی بلد نیستند و اگر قرار باشد زبان محلی رسمی بشود زبان فارسی نیست! یک موضوع جالب در بیشتر کشور ها زبان محلی رسمی شده و مشکلی نیست تازه دولت کونیست چین با انکه خیلی مناطق اویغور رو محروم نگه داشته است اما زبان محلی رسمی است می دانید چرا؟چون این رسمی شدن زبان خطری برای امنیت ملی ندارد. آزادی اقتصادی و نظامی که داده نمی شد که حساس باشد!یک مثال هم بزنم اندکی قبل در اورمیه تابلوها با نام قدیمی و اصلی و ترکی ان گذاشته شد.ایا اورمیه تجزیه شد؟

 

  حالا بحث اصلی ایا شما معلول را تابع علت می دانید یا علت را تابع معلول؟ زبان محلی رسمی بشود  تجزیه طلبی افزایش پیدا می کند یا نشود؟ من در تبریزم و اصالت هم از طرف مادری و هم پدری مال اینجاست. در تبریز الان مردم حساس شدند .عده ای به فکر اوضاع فرهنگی عده ای به تجزیه کشش پیدا کردند البته الان تعداد کسانی که به فرهنگ فکر می کنند بیشتر است اما روز به روز جوانان بیشتر عقاید افراطی پیدا می کنند. شما اگر به تبریز بیایید خوب مشاهده می کنید(البته تبریز گفتم چون خودم شاهدم نمی گویم دیگر شهر های آذربایجان اینطور نیست )حالا شما چه فکر می کنید؟ . از نظرم سه راه وجود دارد1_بی تفاوتی (یک راه بد) 2_سرکوب (بدتر از قبل چون فقط مثل مسکن برای مدتی است و بعدا عوارض شدید تر خواهد بود)3_  دادن حق طبیعی و علاوه بر ان برخی امتیازات (از نظرم نوع دادن وزمان و نحوه ان و صداقت در انها مهم است و مورد بحث است) . و در مورد مطلب اخر باید بگویم در دوستان و همکلاسی ها و مردم اطرافم و به خصوص در ورزشگاه مسابقات تراختور همه جور تفکری پیرامون این است و از کسانی که به فرهنگ فقط توجه دارند مثل من و اکثریت  مثل بقیه ایرانی ها طرفدار تیم ملی هستند و خیلی هایشان مثل من از خانواده شان در جنگ بوده اند و حتی الان هم جنگ بشود می جنگند این قشر فقط به مسائل فرهنگی مثل اموزش زبان مادری و این ها فکر می کنند.اما ان عده ای دیگر و به قولی تجزیه طلب به دلایلی هم چون عدم توجه به خواسته هایی که گروه اول مطرح کردند و یا کینه ای که در مواقعی دیده می شود کلا به ترک ها است. افراطی عمل می کنند و خواستشان تجزیه و کشور ی کوچک هستند و فکر می کنند با اتحاد با جمهوری آذربایجان و با کمک ترکیه می توانند قدرتمند باشند. حداقل وضع اقتصادی شان بهتر از ایران خواهند بود واگر این ها نباشد حداقل دارای استقلال اند به نوعی دیگر زیر مجموعه نیستند. من از وضعیت کلی صرفا یک گزارشی دادم. در اخر حرفم. ده موردی که جناب اعلمی به اقای رئیس جمهور پیش نهاد دادند . خواست همان اکثریت مردم آذربایجان هست و از نظر من اگر این مشکلات از بین برود به خصوص مسائل فرهنگیش تجزیه طلبی صرفا تنها در ذهن برخی باقی می ماند و دیگر اکثریت مردم ترک به انها توجه نمی کنند.  http://durnanews.ir/?p=16630 .ترک ها در ایران نقش مهمی دارند و داشتند و زمانی زبانشان در کنار فارسی رسمی بود و در اکثر مواقع زبان درباری و زبان لشکری بود. و غنای زبان ترکی (مثلا داشتن سه حرف بیشتراز فارسی و یا داشتن کلماتی که نمی شود معنی کرد و فقط می توان توضیح داد)باعث شده برای زبانشان تلاش کنند و این را باید به ذهن سپرد ما با ترکی حرف می زنیم و با ان فکر می کنیم پس بنابراین حف اصالت ان برای ما خیلی اهمیت دارد.


خود ما تمایلی به نزدیک شدن به روسیه نداشتیم . عدم بازگشت آذربایجان و ارمنستان تصمیم ما است نه آنها . آنها چه کاره هستند در دنیای بزرگتر ها .

ابر قدرت های جهان ( اگر تا آن زمان باقی مانده باشند ) اصول ندارند و قانون مند نیستند ، اگر منافعشان را تامین بکنیم ( به هر نحوی ) هر کاری بخواهیم میتوانیم انجام بدهیم . نمونه اش نسل کشی عربستان در یمن .

خیلی با غرور حرف می زنید!همچین ساده هم نیست.گفتید ابر قدرت ها تا ان زمان باقی ماند باشند! ببخشید ولی خطر برای ما بیشتر است تا انها. تازه نمی شود مناقع تمام ابر قدرت ها را بدست اورید و اگر با یک طرف توافق کنید می شود مثل قضیه اکراین چون ممکن است ابر قدرتی دیگر مداخله کند. تازه بر فرض اگر این کار را هم کردید با زور ماگر چنین کاری شود .عوض قدرت نقط ضعف می اورد چون موجب ایجاد گرو های ضد می شود.  مهم این است قلب ان ملت هارا بدست اورید نه با زور.چون با زور حتی مردم هم نژاد و هم زبان انها در خود خاک ایران را نیز می رنجانید.

ویرایش شده در توسط shogun
  • Upvote 6
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

  اینکه این زیر مجموعه شدن مثل روسیه نیست که آزادی زبان و خط انها را بدهد نیستند. در مورد دیگر کشور ها هم خودتان حدس بزنید. و دومین مورد اینکه  در صورت تجزیه کشور های اطراف ایا به نظرتان مردم انها خواستار باز گشت می شوند؟ با چه شرایط؟ آیا اصلا ابر قدرت های جهان چنین اجازه ای خواهند داد؟ فکر نکنم. در ضمن با فرض این ها نهایتا می توانند با حکومت ایران متحد باشند نه اینکه استقلالشان را بفروشند و ما شاهد تغییر مرز باشیم.

شوروی ؟؟؟ آزادی خط و زبان ؟؟؟

حالت خوش تو ؟ یه نگاه به کشورهای سابق شوروی جدا شده و البته خط و رسمشون بنداز تا دوزاریت بیوفته خنده دار ترین جک بود حرفت .

.......

آره آزادی خط زبان مثل ترکیه خوبه پارسال به کردها و احزاب اجازه داد در ستاد ها کردی حرف بزنن icon_eek  تو تایپیک سفیر کبیر عثمانی ( گادر خان) خبرش خودش داد .

قضیه خواب بودن وخودتو به خواب زدنه ، من خودم نصف رگ و ریشه ام ترک هستش ترک شاهسون که از لحاظ خلوص نژادی از اذری های قفقازی خیلی خیلی غلیظ ترن البته به پا ترکمن ها نمیرسیم icon_cheesygrin  برای اول و اخر ایران برام مهمه ایران و ایران و ایران .

توهم توهین و نبود ازادی و ... موجب همه این حرفها از  شمایی که هنوز تو دهه دوم زندگیتی شده به جرات میگم بیشتر جک ها قومیتی رو من از خودم اقوام همون قوم شنیدم نمیدونم توهم درست کردن توسط فارس ها از کجا اومده . اصلا هر کی ساخته مسلما بیجا کرده مردم واقعا بعد حساس شدن اقوام تا حدود خیلی خیلی زیادی دیدم نمیگن  ونمیخندن برا این چیزها .

  • Upvote 3
  • Downvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

بحث‌های نژادی و قبیله‌ای را تمام کنید. به دو علت

 

اولا - قانون شرع داریم و هر کس باید بتونه به زبان و سنت پدر و مادرش باشه و اسلام تنوع قبایل و زبانها را نشانه خدا می‌داند

 

ثانیا - قانون اساسی داریم و آن هم اصل ۱۵ دارد که باید اجرا شود

 

ثالثا - سیاست احمقانه یک زبان سازی همه ایرانیان یادگار منحوس رضاشاه است که احمقانه است. هویت ایرانی مشتمل بر اقوام مختلف است و اگر ترک، کرد، بلوچ، عرب و ... خود را مجبور به ترک آیین و زبان خودش کنیم، او فارس نخواهد شد بلکه تابع موج قوی مهاجم فرهنگی از سمت غرب خواهد شد. 

 

بنده این مساله را خودم به عینه شاهدم، در شهر من تا زمانی که تکلم به زبان مادری افتخار بود، آدمهای مذهبی بیشتر بودند ولی حالا که به لطف رسانه‌های کم شعور کشور، تعلق داشتن به هر قومی (حتی فارس اصفهان و ...) هم در برابر از همه قومیت‌ها بریده تهران ، بی کلاس شمرده شده و نسل جدید - با هزار تاسف - از فرهنگ پدر و مادر خود بریده‌اند، به فرهنگ صدا و سیمای جمهوری اسلامی درنیامده‌اند بلکه محو فرهنگ غرب شده‌اند.

 

باید اشتباهاتمان را تصحیح کنیم، باکری ترک بود، متوسلیان تهرانی، خیلی از شهداء از اعراب اهواز و ...

 

به قول رهبر عزیزمان: همدلی از همزبانی بهتر است (شعر از مولاناست)

  • Upvote 10

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

شوروی ؟؟؟ آزادی خط و زبان ؟؟؟

حالت خوش تو ؟ یه نگاه به کشورهای سابق شوروی جدا شده و البته خط و رسمشون بنداز تا دوزاریت بیوفته خنده دار ترین جک بود حرفت .

.......

آره آزادی خط زبان مثل ترکیه خوبه پارسال به کردها و احزاب اجازه داد در ستاد ها کردی حرف بزنن icon_eek  تو تایپیک سفیر کبیر عثمانی ( گادر خان) خبرش خودش داد .

قضیه خواب بودن وخودتو به خواب زدنه ، من خودم نصف رگ و ریشه ام ترک هستش ترک شاهسون که از لحاظ خلوص نژادی از اذری های قفقازی خیلی خیلی غلیظ ترن البته به پا ترکمن ها نمیرسیم icon_cheesygrin  برای اول و اخر ایران برام مهمه ایران و ایران و ایران .

توهم توهین و نبود ازادی و ... موجب همه این حرفها از  شمایی که هنوز تو دهه دوم زندگیتی شده به جرات میگم بیشتر جک ها قومیتی رو من از خودم اقوام همون قوم شنیدم نمیدونم توهم درست کردن توسط فارس ها از کجا اومده . اصلا هر کی ساخته مسلما بیجا کرده مردم واقعا بعد حساس شدن اقوام تا حدود خیلی خیلی زیادی دیدم نمیگن  ونمیخندن برا این چیزها .

اولا انتظار دارم ادباتتان محترمانه باشد دوست عزیز . دوم جک نبود یا من نتوانستم خوب منظورم را بفهمانم یا شما بد فهمیدید.منظور من این بود چطور که در روسیه امروزی( نه شوروی!در شوروی مشکلات بیشتر از زبان و خط بودن اقتصادی و جامعه بسته و خیلی چیز های دیگر بود که نهایت تجزیه شد. تازه بگویم در شوروی خط سریلیکی تحمیل شد و زبان ترکی را در معرض کلمات روسی قرار داده شد)وقتی می خواهد مناطقی مانند کریمه یا اوستیا را الحاق کند آزادی سیاسی و اقتصادی و حداقل فرهنگی و زبانی می دهد تا انرا به خاک خود ضمیمه کند. من منظورم این بود برای الحاق آزربایجان حداقل باید آزادی خط و زبان به انها بدهد تا انها را به سوی ایران کشاند .سوما بحث ترکیه را مطرح نکنید چون به نظرم بیهوده است شاید می خواهی بگی وضعیت در ترکیه بد است و ما خوبیم اما به یاد داشته باش باید به کشور هایی که وضعیت بهتر دارند نگاه کرد تا بتوانیم مثل کشور های پیشرفته چند قومیتی که این مشکلات را حل و یا حداقل رساندند.ما نیز چنین کاری کنیم. در ضمن ایران وآذربایجان ما و مسائل اینها با هم منافاتی ندارد یعنی برای  من هر چقدر ایران مهمه به  مسائل آذربایجان هم فکر می کنم. و من نمی خواهم تنها تک بعدی برم جلو یعی علاوه بر وطن .دین و آذربایجان هم مهم است.

 

بحث‌های نژادی و قبیله‌ای را تمام کنید. به دو علت

 

اولا - قانون شرع داریم و هر کس باید بتونه به زبان و سنت پدر و مادرش باشه و اسلام تنوع قبایل و زبانها را نشانه خدا می‌داند

 

ثانیا - قانون اساسی داریم و آن هم اصل ۱۵ دارد که باید اجرا شود

 

ثالثا - سیاست احمقانه یک زبان سازی همه ایرانیان یادگار منحوس رضاشاه است که احمقانه است. هویت ایرانی مشتمل بر اقوام مختلف است و اگر ترک، کرد، بلوچ، عرب و ... خود را مجبور به ترک آیین و زبان خودش کنیم، او فارس نخواهد شد بلکه تابع موج قوی مهاجم فرهنگی از سمت غرب خواهد شد. 

 

بنده این مساله را خودم به عینه شاهدم، در شهر من تا زمانی که تکلم به زبان مادری افتخار بود، آدمهای مذهبی بیشتر بودند ولی حالا که به لطف رسانه‌های کم شعور کشور، تعلق داشتن به هر قومی (حتی فارس اصفهان و ...) هم در برابر از همه قومیت‌ها بریده تهران ، بی کلاس شمرده شده و نسل جدید - با هزار تاسف - از فرهنگ پدر و مادر خود بریده‌اند، به فرهنگ صدا و سیمای جمهوری اسلامی درنیامده‌اند بلکه محو فرهنگ غرب شده‌اند.

 

باید اشتباهاتمان را تصحیح کنیم، باکری ترک بود، متوسلیان تهرانی، خیلی از شهداء از اعراب اهواز و ...

 

به قول رهبر عزیزمان: همدلی از همزبانی بهتر است (شعر از مولاناست)

دوست عزیز ما خدایی نکرده دعوای نژادی و اختلاف میان اقوام نکردیم و من خواستم وضعیت آذربایجان و نقشش در سال های اینده و خطرات را بیان کنم. که همان موضوع اصلی است. من خوش بختانه جو این تاپیک را ضد هیچ قومی ندیدم. و در مورد سه گزینه تان کاملا موافقم. و باید بگویم اصولا ارزش های بومی و زبان بومی و ملیت ما ایران و دین نه تنها منافاتی ندارند .بلکه می توانند یک دیگر را کامل کنند. و در مورد فرهنگ غرب ورسانه های کثیف بی بی سی که من بار ها  شاهد بودم به خود اقوام ترک توهین کرده که باید گفت دشمن اصلی همه ایرانی ها چه ترک چه فارس و ه کرد و چه... است. و مولانا و سخن اقا در نامیدن این سال واقعا حرف درستی است.تمام مردم هر زبانی داشته باشند( از لحاظ دینی و چه از لحاظ علمی هم ثابت شده) یکی هستند و ریشه یکی است خودش هم در قران تاکید شده ما همه از ادم و حوا هستیم. .  هیچ زبانی بر زبان دیگر ترجیح ندارد و همه زبان ها به یک اندازه محترم اند.باید در اخر بگویم در ایران بعضی زبان ها در خطر انقراض مثل زبان های برخی مناطق که در تلویزیون هم مستندی پخش شد که زبانی مال فارسی پهلوی بود و دارد از بین می رفت. و بعضی زبانها هم اصالت خودشان را دارند از دست می دهند .مثلا در برخی از سخنرانی های مسئولان استانی می بینیم فارسی حرف می زنند و تنها فعل ترکی قرار می دهند! به نظرم نباید کسانی که فقط به حال زبان دلشان می سوزد را با انگ تجزیه طلبی و این چیز ها دل سرد کرد.

ویرایش شده در توسط shogun
  • Upvote 3
  • Downvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

دوستان اگر بحث قرار باشه به سمت قومیتی پیش بره مجبور به اقدامات سلبی در تاپیک خواهیم شد

 

موضوع این تاپیک موضوعی ملی هست نه قومیتی

  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

دوستان اگر بحث قرار باشه به سمت قومیتی پیش بره مجبور به اقدامات سلبی در تاپیک خواهیم شد

 

موضوع این تاپیک موضوعی ملی هست نه قومیتی

 

چکا جان!

 

سالهاست که بنده همیشه تنم میلیرزه که نکنه خدای ناکرده، خباثتها و تنبلی ها و کاستی‌های ما در حوزه‌های قومی به مشکل ملی تبدیل بشه. الان هم چه من و شما بخواهیم و چه نخواهیم، دشمن در هنگام برنامه ریزی برای ورود فتنه به کشور، حتما مسایل و مشکلات قومی را پررنگ خواهد کرد. چه بهتر که خودمون مشکلات و خلا>ها را شناسایی کرده و درست کنیم.

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

چکا جان!

 

سالهاست که بنده همیشه تنم میلیرزه که نکنه خدای ناکرده، خباثتها و تنبلی ها و کاستی‌های ما در حوزه‌های قومی به مشکل ملی تبدیل بشه. الان هم چه من و شما بخواهیم و چه نخواهیم، دشمن در هنگام برنامه ریزی برای ورود فتنه به کشور، حتما مسایل و مشکلات قومی را پررنگ خواهد کرد. چه بهتر که خودمون مشکلات و خلا>ها را شناسایی کرده و درست کنیم.

 

حق باشماست اما متاسفانه سابقه بحث های قومیتی در سایت و اینکه به کجاها کشیده شده باعث میشه کمی با حساسیت بیشتر با این جور بحث ها برخورد کنیم

 

البته تا زمانی که تبلیغی به نفع این حرکات صورت نگیره و بحث در چهارچوب منطق و ارزیابی صحیح باشه ، مشکلی نخواهد بود

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

جناب شوگان عزیز، این که آذری ها یکی از اقوام ایران هستن و زبان و فرهنگ و آداب و رسوم خودشون رو دارن رو من میدونم و این یک چیز بدیهیه. در واقع اینقدر بدیهیه که حتی بهش اشاره هم نکردم پس دوستان دیگه لطفا نیان نیت خوانی کنن و تز بدن. ببین برادر من، شما آذری هستی زبان و لهجه و فرهنگ خودتو داری، من خراسانی ام لهجه و فرهنگ خودمو دارم، یکی بوشهریه، یکی لره، یکی کرده، یکی گیلکی و یکی... و ما همه با هم شدیم ایران. پس اصلا بحث منت گذاشتن و تبعیض و این حرفا نیست.

 

اما این سوال منو جواب بده.
رفیق من اومده تبریز. رفته نونوایی نون بخره. به فارسی گفته آقا نون به من بدین. دیگه ازین ساده تر؟ جهت اطلاعت عرض کنم که نون که بهش ندادن، اصلا بهش توجه هم نکردن!

چند بار شنیدم (مطمئن نیستم تا چه حد راست باشه و قلبا آرزو میکنم که دروغ بوده باشه) ولی شنیدم که در ورزشگاه تراکتور به پرچم ایران توهین کردن.
لطفا نیان بگین این مثالها ابتداییه و منبع موثق نداره چون بارها از این دست مثالها شنیدیم...

حالا شما نظرت راجب اینا چیه؟ تبریز جزو ایران هست یا نه؟ پس این رفتارهای چندش آور سوپرافراطی چه معنی داره؟ خداوکیلی برای بقیه ایرانی ها نباید زور داشته باشه؟ نباید ناراحت بشیم؟ نباید احساس خطر کنیم؟ ما تجربه بحرین رو نداریم؟ ما تجربه هشت سال جنگ وحشتناک رو که با طمع صدام به خوزستان شروع شد نداریم؟ ما اوضاع شرق اوکراین رو نمیبینیم؟ کریمه رو ندیدیم؟ نا آرامی های جدایی طلبانه چچن و سین کیانگ رو ندیدیم؟ ما ندیدیم که انگلیس چجوری با نفوذ و برتری نظامی و فرهنگیش جزایر مالویناس آرژانتین رو تسخیر کرد؟ دندون تیز کردن اعراب برای جزایر سه گانه رو نمیبینیم؟ استفاده از لفظ جعلی به جای خلیج فارس رو نمیبینیم؟ ما نباید نگران باشیم؟ چرا چشمامونو ببندیم؟

اما در رابطه با امتیاز دادن که می فرمایید یک سوال بزرگ مطرح میشه. کدوم امتیاز؟ امتیاز برای چی؟ آیا اصفهانی ها باید بخاطر اصفهانی بودنشون از دولت مرکزی امتیاز بگیرن در غیر اینصورت ساز مخالفت بزنن؟ آیا همدانی ها باید امتیاز بخوان؟ آیا سمنانی ها باید امتیاز بخوان؟ عرب های ایران زبان خودشون رو دارن، ترک ها زبان خودشون، گیلانی ها گویش خودشون، یزدی ها لهجه خودشون، همه شون هم دارن کار میکنن تلاش میکنن، خون میدن برای ایران. نه برای استان و قوم خودشون. این چه جور نگرشیه که دولت بخواد به یک بخش کشور امتیاز خاصی بده؟ آذربایجان فقط یک جزء از ایرانه. مثل تهران. مثل شیراز.همین!

 

  • Upvote 2
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

اولا انتظار دارم ادباتتان محترمانه باشد دوست عزیز . دوم جک نبود یا من نتوانستم خوب منظورم را بفهمانم یا شما بد فهمیدید.منظور من این بود چطور که در روسیه امروزی( نه شوروری چون در شوروی! مشکلات بیشتر از زبان و خط بودن اقتصادی و جامعه بسته و خیلی چیز های دیگر بود که نهایت تجزیه شد. تازه بگویم در شوروی خط سریلیکی تحمیل شد و زبان ترکی را در معرض کلمات روسی قرار داده شد)وقتی می خواهد مناطقی مانند کریمه یا اوستیا را الحاق کند آزادی سیاسی و اقتصادی و حداقل فرهنگی و زبانی می دهد تا انرا به خاک خود ضمیمه کند. من منظورم این بود برای الحاق آزربایجان حداقل باید آزادی خط و زبان به انها بدهد تا انها را به سوی ایران بکشاند .سوما بحث ترکیه را مطرح نکنید چون به نظرم بیهوده است شاید می خواهی بگی وضعیت در ترکیه بد است و ما خوبیم اما به یاد داشته باش باید به کشور هایی که وضعیت بهتر دارند نگاه کرد تا بتوانیم مثل کشور های پیشرفته چند قومیتی که نارضایتی را به حداقل برسانیم. در ضمن ایران وآذربایجان ما و مسائل اینها با هم منافاتی ندارد یعنی برای  من هر چقدر ایران مهمه به  مسائل آذربایجان هم فکر می کنم. و من نمی خواهم تنها تک بعدی برم جلو یعی علاوه بر وطن .دین و آذربایجان هم مهم است.

 

 

اعطای آزادی برای ضمیمه کردن ؟؟؟ احیانا چون روسیه ایران کجا را خواسته ضمیمه کند که ملزوماتش دادن امتیاز باشد ؟؟؟ دوستان آذریمون تو بادکوبه و آران ( اسم تاریخی میپسندید ) جیب مارو نزنند اتحاد و همدلی پیشکششون .

نه ترکیه را گفتم چون شده قبله آمال یک سری ( حتی همان حکومت الهام  علیف احیانا ببین چه برخورد مسالمت آمیزی با تالشیان که کلا منکر وجودشون هست داره )

من نوعی ( امیدوارم واقعا باشم ) وقتی میگم چو ایران مباشد ... یا هر بیان دیگه ای برای جانفشانی در راه میهن موقعش برسد چجوری از جان عزیز میگذرم درحالی که از قوم و زبان حتی به خاطرش مایه نذاشتم ؟؟؟

...................

درباره آرزوها و رویاهای واهی که داره به جامعه( هدف دشمن ) تزریق میشه متاسفانه همیشه در تاریخ امثال بارزانی و پیشه وری و رجوی و خیلی های دیگه یاد گرفتن از کجا استفاده کنند یاد گرفتن جوری دروغ ظلم به اکراد توسط ایران یا ظلم فارس ها به ترک ر بگن همه تون باور کنید ، دروغ های که انقدر تکرار شد که سازندگان و شنونگان بهش ایمان بیارن .

در مورد ترک ها جالبه در چهارصد سال گذشته تقریبا پیوسته ترک ها در راس حکومت ایران بودن چرا زبان دربار و عمده مردم فارسی باقی مانده ؟؟؟  غیر زبان به نظرت نسبت به فارس ها در اقلیت نبودن ؟ پس پانصد سال حکومت چطور چگونه ؟؟؟

در ترکیه عثمانی وقتی سلاجقه حکومت تشکیل دادن زبان دربار چی بود ؟؟؟ در مدارس ببینید با چه زبان و خطی تدریس میشد ؟؟؟ چرا شاعران پارسی گوی که اکثریت متلعق به آذربایجان بودن در ترکیه اینقدر زیاد بود ؟خیلی خیلی ابعاد دروغی که تو جامعه قشر جوان آذربایجان داره ارائه میشود دروغ و تحریف وجود داره کلاهتون قاضی کنید منافع چه کسانی از ضربه خوردن اقوام ایرانی که به طبع موجب ضربه به ایران هست سود میبره ؟

 

--------

بابت جسته گریخته بودن عذرخواهی تو نوشتار متن کندی موجب لگام گسیختگی افکارم میشه.

  • Upvote 2
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ارسال شده در · مخفی شده توسط MR9، 9 خرداد 1394 - دلیلی ارایه نشده است
مخفی شده توسط MR9، 9 خرداد 1394 - دلیلی ارایه نشده است

دارید به قسمتهای اخر پازل میرسید.

  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست

جناب شوگان عزیز، این که آذری ها یکی از اقوام ایران هستن و زبان و فرهنگ و آداب و رسوم خودشون رو دارن رو من میدونم و این یک چیز بدیهیه. در واقع اینقدر بدیهیه که حتی بهش اشاره هم نکردم پس دوستان دیگه لطفا نیان نیت خوانی کنن و تز بدن. ببین برادر من، شما آذری هستی زبان و لهجه و فرهنگ خودتو داری، من خراسانی ام لهجه و فرهنگ خودمو دارم، یکی بوشهریه، یکی لره، یکی کرده، یکی گیلکی و یکی... و ما همه با هم شدیم ایران. پس اصلا بحث منت گذاشتن و تبعیض و این حرفا نیست.

 

اما این سوال منو جواب بده.
رفیق من اومده تبریز. رفته نونوایی نون بخره. به فارسی گفته آقا نون به من بدین. دیگه ازین ساده تر؟ جهت اطلاعت عرض کنم که نون که بهش ندادن، اصلا بهش توجه هم نکردن!

چند بار شنیدم (مطمئن نیستم تا چه حد راست باشه و قلبا آرزو میکنم که دروغ بوده باشه) ولی شنیدم که در ورزشگاه تراکتور به پرچم ایران توهین کردن.
لطفا نیان بگین این مثالها ابتداییه و منبع موثق نداره چون بارها از این دست مثالها شنیدیم...

حالا شما نظرت راجب اینا چیه؟ تبریز جزو ایران هست یا نه؟ پس این رفتارهای چندش آور سوپرافراطی چه معنی داره؟ خداوکیلی برای بقیه ایرانی ها نباید زور داشته باشه؟ نباید ناراحت بشیم؟ نباید احساس خطر کنیم؟ ما تجربه بحرین رو نداریم؟ ما تجربه هشت سال جنگ وحشتناک رو که با طمع صدام به خوزستان شروع شد نداریم؟ ما اوضاع شرق اوکراین رو نمیبینیم؟ کریمه رو ندیدیم؟ نا آرامی های جدایی طلبانه چچن و سین کیانگ رو ندیدیم؟ ما ندیدیم که انگلیس چجوری با نفوذ و برتری نظامی و فرهنگیش جزایر مالویناس آرژانتین رو تسخیر کرد؟ دندون تیز کردن اعراب برای جزایر سه گانه رو نمیبینیم؟ استفاده از لفظ جعلی به جای خلیج فارس رو نمیبینیم؟ ما نباید نگران باشیم؟ چرا چشمامونو ببندیم؟

اما در رابطه با امتیاز دادن که می فرمایید یک سوال بزرگ مطرح میشه. کدوم امتیاز؟ امتیاز برای چی؟ آیا اصفهانی ها باید بخاطر اصفهانی بودنشون از دولت مرکزی امتیاز بگیرن در غیر اینصورت ساز مخالفت بزنن؟ آیا همدانی ها باید امتیاز بخوان؟ آیا سمنانی ها باید امتیاز بخوان؟ عرب های ایران زبان خودشون رو دارن، ترک ها زبان خودشون، گیلانی ها گویش خودشون، یزدی ها لهجه خودشون، همه شون هم دارن کار میکنن تلاش میکنن، خون میدن برای ایران. نه برای استان و قوم خودشون. این چه جور نگرشیه که دولت بخواد به یک بخش کشور امتیاز خاصی بده؟ آذربایجان فقط یک جزء از ایرانه. مثل تهران. مثل شیراز.همین!

 

هم من بدیهیات را می دانم و هم فکر کنم شما هم می دانید .پس بریم سر اصل مطلب چون الان من چند مدته خوابم مشکل دار شده و به این خاطر نخوابیدم ولی نمی خواهم شما از خواب بمانید. من خودم در ورزشگاه بودم ان همه نه یک دفعه بلکه چندین بار و جریان دوستان بر فرض مثال قبول می کنم. خوب این ها شده قبول من که قبلا توضیح دادم برخی ها افراطی عمل می کنند و دلایل انرا گفتم ایا نیازی هست تکرار کنم دوست عزیز؟ و تازه من دلیل این سوالات را نفهمیدم ایا می خواهید جزئ را به کل ربط دهید! تازه من جواب سوالم را پیرامون امتیاز نامیدن زیاد شبکه استانی را نگرفتم.در ضمن خود من چند دقیقه وقت گذاشتم و این هارا توضیح دادم  و جالب این جاست من خودم خطرات را یاداوری کردم و جالب تر این هست من خودم گفتم بی تفاوتی راه بد است الان ما دارید سخنان من را به خودم بر می گردانید البته با کمی تغییر!. و نحوه بر خورد با ان را. یک چیز جالب. در جایی از سخنانتان اظهار نگرانی از نامیدن خلیج فارس با خلیج عرب کردید. از این جور نگرانی ها ما هم زیاد داریم نمونه اش نام های استانی و شهری و حتی شهری ما هم خیلی هاشان تغییر پیدا کرده و نمونه اش تغییر نام تیکان تپه به تکاب . http://durnanews.ir/?p=10950 .البته خیلی از این نام ها است خیلی .

 

حالا بحث امتیاز .اولا من گفتم حق و بر ان امتیاز . دو موضع متفاوت .حق چیزی است واجب مثل فرهم کردن امکان تحصیل زبان مادری( نمی گویم تحصیل به زبان مادری ها دقت کنید تا بعدا بحث طولانی نشود) که خیلی ساده است مثل کتاب های استان شناسی که می توان باشد. 2_ نوشتن تابلو ها و غیره هم به زبان ترکی و هم فارسی که این هم ساده و اجرا شده و در اکثر کشور ها نتیجه گرفته شده است. این ها دو حق است که خوب حداقل اولی را باید اجرا کرد. و اما در مورد امتیاز که برخی امتیاز ها می تواند مثل اختصاص بیشتر بودجه که در بحث امتیاز ها از نظر من دولت مختار است و مثل ان دو حق واجب زیاد نیست.

 

حالا شما حق زبان را با امتیاز مخلوط کردید. ببینید وقتی می گویید اصفهان لهجه خودش یزد لهجه خودش ویا مثلا گویش گیلکی هم و ایا این جور امتیاز ها باید داده بشود .باید بگویم شما دو نکته را از یاد بردید 1_ اولا تعداد سخن گویان ان زبان مثلا ترک ها (شامل آذری و قشقایی و ترکمنی(البته ترکمنی با دیگر ترک ها از نظر زبانی کمی تفاوت دارد)و..) .می دانید در ایران امار ترک ها زیاد است از 20 میلیون تا 30 میلیون (من میانگین گفتم) خوب می بینید اقلیتی زیاد است نه کم. تازه در ارمنی های ایران که جمعیت انها خیلی کم است زبان و خطشان در مدارس است.از نظر من باید به تمامی زبان ها این حق داده شود و در استان های انها کنار فارسی باشد . چه اشکال دارد در سوئیس به ان کوچکی چهار زبان وجود داردو رسمی است ان هم نه استانی بلکه کل کشور. حالا ما در ایران چند زبان (نه گویش و لهجه) رسمی باشد ان هم استانی . 2_شما باید تفاوت لهجه و گویش و زبان را بدانید. ما می خواهیم ترکی با زبان معیار نه لهجه مثلا تبریز و یا شاهسونی و قشقایی اموزش داده شود. چطور که در ایران هم فارسی معیار اموزش داده می شود نه لهجه های ان.

  • Upvote 1
  • Downvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 نمونه اش تغییر نام تیکان تپه به تکاب . http://durnanews.ir/?p=10950 .البته خیلی از این نام ها است خیلی .

با پایان حکومت هزاران ساله ترکان در ایران و آغاز حکومت پهلوی با توطئه و دسیسه غرب، فصل جدیدی از نازیسم (National Socialism) هیتلری این بار در مشرق زمین آغاز و رژیم پان فارسیستی پهلوی

.......

این شروع این مقاله بسیار علمی ارجاع داده شده است hee_hee

اینارو از کجاشون در میارن موندم محقیقین حوزه توهم

 

درباره نام های تاریخی قبول مسلما نام تاریخی خیلی هم خوبه مثلا آران و شروانشاه و بادکوبه

  • Upvote 1
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

اعطای آزادی برای ضمیمه کردن ؟؟؟ احیانا چون روسیه ایران کجا را خواسته ضمیمه کند که ملزوماتش دادن امتیاز باشد ؟؟؟ دوستان آذریمون تو بادکوبه و آران ( اسم تاریخی میپسندید ) جیب مارو نزنند اتحاد و همدلی پیشکششون .

نه ترکیه را گفتم چون شده قبله آمال یک سری ( حتی همان حکومت الهام  علیف احیانا ببین چه برخورد مسالمت آمیزی با تالشیان که کلا منکر وجودشون هست داره )

من نوعی ( امیدوارم واقعا باشم ) وقتی میگم چو ایران مباشد ... یا هر بیان دیگه ای برای جانفشانی در راه میهن موقعش برسد چجوری از جان عزیز میگذرم درحالی که از قوم و زبان حتی به خاطرش مایه نذاشتم ؟؟؟

...................

درباره آرزوها و رویاهای واهی که داره به جامعه( هدف دشمن ) تزریق میشه متاسفانه همیشه در تاریخ امثال بارزانی و پیشه وری و رجوی و خیلی های دیگه یاد گرفتن از کجا استفاده کنند یاد گرفتن جوری دروغ ظلم به اکراد توسط ایران یا ظلم فارس ها به ترک ر بگن همه تون باور کنید ، دروغ های که انقدر تکرار شد که سازندگان و شنونگان بهش ایمان بیارن .

در مورد ترک ها جالبه در چهارصد سال گذشته تقریبا پیوسته ترک ها در راس حکومت ایران بودن چرا زبان دربار و عمده مردم فارسی باقی مانده ؟؟؟  غیر زبان به نظرت نسبت به فارس ها در اقلیت نبودن ؟ پس پانصد سال حکومت چطور چگونه ؟؟؟

در ترکیه عثمانی وقتی سلاجقه حکومت تشکیل دادن زبان دربار چی بود ؟؟؟ در مدارس ببینید با چه زبان و خطی تدریس میشد ؟؟؟ چرا شاعران پارسی گوی که اکثریت متلعق به آذربایجان بودن در ترکیه اینقدر زیاد بود ؟خیلی خیلی ابعاد دروغی که تو جامعه قشر جوان آذربایجان داره ارائه میشود دروغ و تحریف وجود داره کلاهتون قاضی کنید منافع چه کسانی از ضربه خوردن اقوام ایرانی که به طبع موجب ضربه به ایران هست سود میبره ؟

 

--------

بابت جسته گریخته بودن عذرخواهی تو نوشتار متن کندی موجب لگام گسیختگی افکارم میشه.

حالا شما دوست عزیز. خواهشا متن را بادقت و حوصله و کامل بخوانید.و من فقط به قسمت های مهم پاسخ خواهم داد. من گفتم با زور می شود خیلی جاها را گرفت اما برای اینکه بر قلب مردم انجا حکومت کرد باید با رضایت باشد و کشور هایی که الحاق می شوند این رضایت را داشته باشند. و این رضایت باید با دادن حقوق انها باشد.روسیه قسمتی از ایران را در زمان تزاری برد اما ایا توانست بارضایت و همیشگی نگه دارد؟اما می بینید الان روسیه با دادن برخی امتیاز ها اقوام زیادی را نگه داشته است. بحث کردن از ترکیه به نظرم قومی کردن تاپیک و درنهاینت منحرف کردن انرا دارد . اما صرفا در پارانتز بگویم فرمانده عالی آذربایجان کی هست؟ژنرال ذاکر حسن اف ان جور که من می دانم یک تالشی هست. در ضمن درآذربایجان نام محل های فارسی مثلا لنکران عوض شده ؟ خیر .در ضمن چند در صد اذریجان تالشی ایست ؟ اقلیت تالشی خیلی کم است.به هر حال  بحث کردن از ترکیه و جمهوری آذربایجان به نظرم قومی کردن تاپیک و درنهاینت منحرف کردن انرا به دنبال دارد. پس من همین جا از طرف خودم پایان می دهم. چون موضوع بحث ایران است. 

 

اما در مورد بحث دوم. آیا اینجا در مورد حال و اینده باید بحث کرد یا گذشته ؟و اصلا ربطی دارد این ها به موضوع تاپیک! . سخنان شما بیشتر به نظرم منحرف کننده است.الان من بحث ترک ها در چند قرن پیش را باز کنم تاپیک خراب خواهد شد. به همین خاطر جواب نمی دهم. من صرفا در مورد خطرات پیش رو و نحوه حل ان بحث خواهم کرد.


با پایان حکومت هزاران ساله ترکان در ایران و آغاز حکومت پهلوی با توطئه و دسیسه غرب، فصل جدیدی از نازیسم (National Socialism) هیتلری این بار در مشرق زمین آغاز و رژیم پان فارسیستی پهلوی

.......

این شروع این مقاله بسیار علمی ارجاع داده شده است hee_hee

اینارو از کجاشون در میارن موندم محقیقین حوزه توهم

 

درباره نام های تاریخی قبول مسلما نام تاریخی خیلی هم خوبه مثلا آران و شروانشاه و بادکوبه

باز می خواهید بحث را منحرف کنید؟ باز جواب می دهم اما این اخرین بار است. دولت غَزنَوی یا غزنویان (۹۷۵-۱۱۸۷ م.) بعد از این تاریخ به جز در سال هایی مثل حکومت زندیه بقیه ترک بودند و اگر بدانید و حساب کنید می بینید تقریبا می شود یک دوره  هزار ساله نامید.  http://fa.wikipedia.org/wiki/%D8%B3%D9%84%D8%AC%D9%88%D9%82%DB%8C%D8%A7%D9%86#before-after اما اگر  جریان پان ایرانیستی که بیشتر رویکرد قوم گرایی دارد تا ملی گرایی و همچنین با سیاست های رضا پهلوی که دوست عزیز کابر  hosmهم فرمودند اشنایی داشته باشد انرا هم می فهمید. به هر حال شما نام های تاریخی اذربایجان را نگاه کنید و نام رود ها و مناطق بیشترشان ترکی است.البته چون خیلی علاقه به نام تاریخی دارید.این هارا هم گذاشتم قره داغ وقوشاچای و اجی چای و توفارقان.و..  تازه اگر زیاد روی واژه اران و آذربایجان هم علاقه دارید می توانید در مورد ان در همان سایت مطالعه کنید. چون یکطرفه قضاوت نمی کند و تمام شواهد را مطرح می کند مثلا در مورد نام آذربایجان واران که بعضی از تاریخ دانان ها انرا فارسی دانسته اند و بعضی ها ترکی بحث شده و مقاله هست.  از دوستان عذر می خواهم چون بر خلاف حرف قبلیم جواب این دوست عزیز را دادم.چون فکر کردم بی احترامی می شود جواب ندهم.اما این اخرین بار است پس صرفا در راستای تاپیک بحث شود تا جواب بشنوید.لطفا

ویرایش شده در توسط shogun
  • Upvote 2
  • Downvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

حالا شما دوست عزیز. خواهشا متن را بادقت و حوصله و کامل بخوانید.و من فقط به قسمت های مهم پاسخ خواهم داد. من گفتم با زور می شود خیلی جاها را گرفت اما برای اینکه بر قلب مردم انجا حکومت کرد باید با رضایت باشد و کشور هایی که الحاق می شوند این رضایت را داشته باشند. و این رضایت باید با دادن حقوق انها باشد.روسیه قسمتی از ایران را در زمان تزاری برد اما ایا توانست بارضایت و همیشگی نگه دارد؟اما می بینید الان روسیه با دادن برخی امتیاز ها اقوام زیادی را نگه داشته است. بحث کردن از ترکیه به نظرم قومی کردن تاپیک و درنهاینت منحرف کردن انرا دارد . اما صرفا در پارانتز بگویم فرمانده عالی آذربایجان کی هست؟ژنرال ذاکر حسن اف ان جور که من می دانم یک تالشی هست. در ضمن در ترکیه نام محل های فارسی مثلا لنکران عوض شده ؟ خیر .در ضمن چند در صد اذریجان تالشی ایست ؟ اقلیت تالشی خیلی کم است.به هر حال  بحث کردن از ترکیه و جمهوری آذربایجان به نظرم قومی کردن تاپیک و درنهاینت منحرف کردن انرا به دنبال دارد. پس من همین جا از طرف خودم پایان می دهم. چون موضوع بحث ایران است. 

 

اما در مورد بحث دوم. آیا اینجا در مورد حال و اینده باید بحث کرد یا گذشته ؟و اصلا ربطی دارد این ها به موضوع تاپیک! . سخنان شما بیشتر به نظرم منحرف کننده است.الان من بحث ترک ها در چند قرن پیش را باز کنم تاپیک خراب خواهد شد. به همین خاطر جواب نمی دهم. من صرفا در مورد خطرات پیش رو و نحوه حل ان بحث خواهم کرد.


باز می خواهید بحث را منحرف کنید؟ باز جواب می دهم اما این اخرین بار است. دولت غَزنَوی یا غزنویان (۹۷۵-۱۱۸۷ م.) بعد از این تاریخ به جز در سال هایی مثل حکومت زندیه بقیه ترک بودند و اگر بدانید و حساب کنید می بینید تقریبا می شود یک دوره  هزار ساله نامید.  http://fa.wikipedia.org/wiki/%D8%B3%D9%84%D8%AC%D9%88%D9%82%DB%8C%D8%A7%D9%86#before-after اما اگر  جریان پان ایرانیستی که بیشتر رویکرد قوم گرایی دارد تا ملی گرایی و همچنین با سیاست های رضا پهلوی که دوست عزیز کابر  hosmهم فرمودند اشنایی داشته باشد انرا هم می فهمید. به هر حال شما نام های تاریخی اذربایجان را نگاه کنید و نام رود ها و مناطق بیشترشان ترکی است.البته چون خیلی علاقه به نام تاریخی دارید.این هارا هم گذاشتم قره داغ وقوشاچای و اجی چای و توفارقان.و..  تازه اگر زیاد روی واژه اران و آذربایجان هم علاقه دارید می توانید در مورد ان در همان سایت مطالعه کنید. چون یکطرفه قضاوت نمی کند و تمام شواهد را مطرح می کند مثلا در مورد نام آذربایجان واران که بعضی از تاریخ دانان ها انرا فارسی دانسته اند و بعضی ها ترکی بحث شده و مقاله هست.  از دوستان عذر می خواهم چون بر خلاف حرف قبلیم جواب این دوست عزیز را دادم.چون فکر کردم بی احترامی می شود جواب ندهم.اما این اخرین بار است پس صرفا در راستای تاپیک بحث شود تا جواب بشنوید.لطفا

 

بحثهای تاریخی در این تاپیک تا حدی انحراف از موضوع اصلی است.

 

حالا ترکها و کردها و لرها و بلوچ و فارس و عرب از هرجایی آمده‌اند و چند سال حکومت کرده‌اند مساله تاریخ است

 

۱ - واقعیت این است که این نشانه قدرت خدا (تفاوت زبان...) شکر خدا هنوز در کشور ما وجود دارد و خیانت دوره رضاخان خل هنوز همه چیز را نابود نکرده

 

۲ - هویت‌های قومی جزئی از هویت ملی ایرانیان هست و پشتیبان و عمق استراتژیک فرهنگ ملی

 

دوستان بحث دقیق کنند که

 

۱ - چطور خطرهای موجود را شناسایی و برطرف کنیم

۲ - از این نعمت الهی چطور برای افزایش قدرت کشورمان استفاده نماییم.

  • Upvote 2
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مطالب مشابه

    • توسط FLANKER
      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385294.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385295.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385335.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385333.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385300.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385309.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385302.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385304.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385306.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385307.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385334.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385336.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385337.jpg

      http://www.farsnews.net/plarg.php?nn=M385338.jpg
    • توسط GHIAM
      با استفاده از طول استند موشک فاتح، تونستم ابعاد موشک فتح را به دست بیاورم. موشک فتح دارای طول 6.5 متر و قطر 40 سانتیمتر است. این موشک نسبت به فاتح110 حدودا 2.30متر کوتاهتر و 20 سانتیمتر قطر کمتری دارد.  
      هیچ گونه اطلاعاتی از جنس موتور و جنس بدنه موشک وجود ندارد. اما احتمالا فتح موشکی با وزن 800-900 کیلوگرم، برد  200 - 300 کیلومتر و سرجنگی 150-200 کیلوگرمی باشد. به نظر میر‌سد سپاه قرار است این موشک را جایگزین نسخه های اولیه فاتح 110 کند. هرچند سرجنگی سبکتری نسبت به فاتح دارد برای زدن اهداف نرم از جمله زیرساخت‌های نفتی، مراکز صنعتی، اهداف غیرمقاوم نظامی و ... بسیار موثر است. 
      با توجه به ابعاد و وزن موشک فتح، می‌توان 4 تیره از این موشک را مانند فجر 5 از روی حامل IVECO پرتاب کرد.  
       

       
       

       

       
       
       
    • توسط mehdipersian
      شناور شهید باقری به بالگرد، موشک و پهپاد مجهز خواهد شد 
      فرمانده نیروی دریایی سپاه:

      شناور شهید باقری که در آینده ساخت آن به اتمام می‌رسد، علاوه بر داشتن یک ناوگروه در داخل خود، باند پرواز هم دارد که پهپاد می‌تواند از روی آن حرکت کرده و به پرواز درآید و در بازگشت هم می‌تواند بر روی آن بنشیند.
      شناور شهید باقری با ۲۴۰ متر طول و ۲۱ متر ارتفاع، مجهز به بالگرد، موشک و پهپاد است.
      این شناور به گونه‌ای در حال ساخت است که از روی عرشه آن حدود ۶۰ پهپاد می‌تواند پرواز کند و بنشیند.
      وستانیوز
       
    • توسط mehdipersian
      مرداد گذشته، یک ماهواره سنجش از دور ساخت روسیه برای ایران از پایگاه فضایی بایکونور پرتاب شد و انتظار می‌رود سه ماهواره دیگر نیز در سال‌های آینده به فضا پرتاب شوند. همچنین شواهد قانع‌کننده‌ای وجود دارد که نشان می‌دهد یک شرکت روسی در حال ساخت یک ماهواره ارتباطی برای ایران است که در سال 2024 در مدار زمین ثابت قرار می‌گیرد.
       
      ماهواره ی خیام:

       
       
      مرداد 1394، ایران با دو شرکت روسی در مورد پرتاب ماهواره سنجش از دور ساخت روسیه که توسط ایران اداره می شود، به توافق اولیه دست یافت. ماهواره ایرانی در 18 مرداد 1401 به وسیله ی شرکت روس کاسموس به فضا پرتاب شد. 
       
      مشخصات فنی ماهواره:

      مشخصات فنی ماهواره توسط روسیه و ایران اعلام نشده است ولی می توان از یک حق اختراع منتشر شده توسط شرکت NPK Barl در مرداد 1401 اطلاعات جدیدی بدست آورد. این طرح یک ماهواره سنجش از دور با وضوح بالا را توصیف می کند که دقیقاً شبیه خیام است. دارای یک گذرگاه شش ضلعی و چهار پنل خورشیدی است که با زاویه 45 درجه نسبت به محور طولی ماهواره به سمت پایین امتداد دارند. 
       
      محموله یک تلسکوپ کورش(Korsch) با پنج عنصر نوری است. تلسکوپ کورش یک تلسکوپ آناستیگمات سه آینه ای فشرده است که میدان دید وسیعی را ارائه می دهد. این تلسکوپ تصویربرداری را در یک کانال پانکروماتیک و چهار کانال چند طیفی (نزدیک مادون قرمز، قرمز، سبز و آبی) ارائه می دهد. سه پیکربندی ممکن برای تلسکوپ ارائه شده است که همگی با نسبت کانونی f/11.53 (نسبت کانونی تقسیم فاصله کانونی بر دیافراگم است)میباشند. مقادیر سه پیکربندی عبارتند از:
       
      دهانه / فاصله کانونی
      0.535 متر6.17 متر
      0.75 متر8.65 متر
      1.1 متر12.68 متر
       
      در اولین پیکربندی که در شکل زیر نشان داده شده است، وزن تلسکوپ 125 کیلوگرم و طول آن 1.8 متر است.
       

       
      دو پیکربندی دیگر منجر به گذرگاه طولانی‌تر می‌شود، اما نیازی به تغییر در جعبه‌های الکترونیکی محموله و آرایه‌های پیکسل CCD ایجاد نمیکند. این تلسکوپ از یک آرایه کانونی کروی و نه مسطح برای کمک به جلوگیری از لکه دار شدن تصاویر استفاده می کند. یک آرایه اسکن الکترونیکی داده‌ها را در باند X با سرعت‌های 480 مگابیت تا 1.5 گیگابیت بر ثانیه به زمین ارسال می‌کند (نرخ بالاتری نسبت به گزارش NPK Barl در فوریه 2021 ).
       
      سازنده محموله نوری مشخص نیست، اما برخلاف تخصص این شرکت در سیستم های زمینی می تواند خود NPK Barl باشد. طی نمایشگاهی در سال 2019، این شرکت تلسکوپ سنجش از دور را به نمایش گذاشت که انتظار می‌رفت ظرف دو سال آینده به فضا پرواز کند. گزارش شده است که وزن آن تنها 46 کیلوگرم است و همچنین کوچکتر از نمونه ثبت اختراع به نظر می رسد، اما تنها ماهواره میزبان ممکنی که در حال حاضر برای آن قابل شناسایی است، خیام است. احتمالاً تنها یک بخش از تلسکوپ به نمایش گذاشته شده است. 

       
      در یکی از نقشه‌های همراه با حق ثبت اختراع(پتنت) ، ماهواره در بالای طبقه فرگات در داخل محفظه محموله موشک سایوز-2-1a قرار دارد (که نشان می‌دهد پرتاب اولیه به وسیله ی این ماهواره بر به جای سایوز-2-1b سنگین تر بود).
       
       اگرچه پتنت‌ها به ندرت به پروژه‌هایی اشاره می‌کنند که به آن‌ها مربوط می‌شود، اما در اینجا ماهواره در واقع متعلق به پروژه 505 نشان داده شده است. همانطور که در نقاشی زیر مشاهده می‌شود، ماهواره‌ها به اندازه‌ای کوچک هستند که سه عدد از آنها در داخل دماغه قرار گیرند.
       
       
       
      کاربرد خیام:
       
      به طور رسمی، خیام تنها کاربردهای غیرنظامی در زمینه هایی مانند کشاورزی، مدیریت منابع طبیعی و نظارت بر محیط زیست خواهد داشت. مدت کوتاهی پس از پرتاب، رئیس سازمان فضایی ایران مدعی شد خیام به دلیل اندازه کوچکش نمی تواند به عنوان یک ماهواره جاسوسی استفاده شود. با این حال، وضوح زمینی گزارش شده آن (0.73 متر) برای انجام کارهای شناسایی ارزشمند کافی است. 
       
      مرکز کنترل ماموریت خیام:
       

       
       
      به گزارش اخبار ایران، مرکز کنترل ماموریت خیام در مرکز فضایی ماهدشت که تقریباً در 60 کیلومتری غرب تهران و نرسیده به شهر کرج قرار دارد. این مرکز در اوایل دهه 1970 برای دریافت اطلاعات از ماهواره های سنجش از دور خارجی تأسیس شد که اولین آنها ماهواره های لندست ایالات متحده بود. همانطور که در تصاویر Google Earth مشاهده می شود، ساخت یک ساختمان جدید در این سایت حدود آوریل 2020 آغاز شد و اکنون کامل شده است. احتمالاً در گزارش تلویزیون ایران که پس از پرتاب خیام از مرکز کنترل مأموریت پخش شد، دو آنتن سهموی در شمال شرقی ساختمان جدید دیده می‌شود.
       

       
      همکاری های روسی/ایرانی بعدی:
       
      خیام پیش بینی می شود حداقل پنج سال فعالیت داشته باشد و قرار است در سال های آینده ماهواره های بیشتری نیز به آن ملحق شوند. پس از پرتاب، حسن سالاریه اعلام کرد که ایران سه ماهواره دیگر از همین نوع را سفارش داده است و افزود: اولین ماهواره در مجموع 40 میلیون دلار هزینه داشته است.
       
      به نظر می رسد که همکاری فضایی بین روسیه و ایران اکنون فراتر از حوزه سنجش از دور است. در هفته‌های اخیر شواهدی به دست آمده است که روسیه در حال ساخت یک ماهواره ارتباطی زمین‌ایستا برای ایران با نام اکواتور (به روسی به معنای «استوا») است. این نام برای اولین بار در سال 2020 در بیوگرافی مختصری از متخصص ISS Reshetnev، تولید کننده پیشرو روسیه در ماهواره های ارتباطی مستقر در نزدیکی کراسنویارسک در سیبری ظاهر شد. در کنار آن بسیاری دیگر از پروژه ها نیز به آن اشاره شد که این شخص در آن مشارکت داشته است و جزئیات بیشتری ارائه نشده است.
       

       
      ایران در نهایت قصد دارد ماهواره‌های ارتباطی زمین‌ایستا را با استفاده از پرتاب‌کننده‌های بومی پرتاب کند، اما به‌نظر نمی‌رسد ماهواره‌هایی که در آینده قابل پیش‌بینی به فضا پرتاب می‌شوند، قادر به قرار دادن محموله با این ویژگی در این نوع مدار باشند. بنابراین، این کشور احتمالاً برای پر کردن جای خالی باقیمانده نیز به روسیه متکی خواهد بود. اگر معامله‌های دیگری در این زمینه هنوز وجود داشته باشد، پشت درهای بسته انجام شده است. 
       
      ________________________________________
      تلخیص و ترجمه از mehdi persian برای میلیتاری
      ________________________________________
      منبع:
      https://www.thespacereview.com/article/4475/1
       
  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.