shogun

Members
  • تعداد محتوا

    128
  • عضوشده

  • آخرین بازدید

اعتبار در انجمن

-234

درباره shogun

  • رتبه حساب کاربری
    گروهبان سوم

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    ?????

آخرین بازدید کنندگان پروفایل

2,015 نمایش های پروفایل
  1. shogun

    اسلحه انفرادی ذوالفقار

    با سلام .و آرزوی بهتر شدن بیش از پیش سایت بعد شروع مجدد. به نظرم در نامگذاری علاوه بر نام های مذهبی (که من بیشتر علاقه مندم به این نام هام) و نام های فارسی اساطیری و این قبیل نام ها .به نظرم استفاده از نام شهدا و سرداران بزرگ طول تاریخ ایران به خصوص نام شهدای جنگ تحمیلی هم خوب هست . همچنین می شود از اسم هایی که در زبان های بومی در ایران(ترکی و کردی وبلوچی و مازنی و ...) هست هم استفاده کرد . به هر حال به نظرم با توجه به این گستردگی نام ها نامگذاری یک نام بیش از یک یا دو سلاح با وجود این همه نام در طیف های مختلف کم لطفی است . اما در مورد سلاح ذوالفقار این طور که در متن نوشته به نظر نواخت تیرش پایین هست و همچنین خشاب 20 تایی کم است. اما از یک چیز خوشم میاد اونم استفاده از کالیبر 7.62 است .
  2. با سلام به نظرم جنگ تمام عیار به این زودی ها شروع نمی شود (حداقل تا زمان مشخص شدن تکلیف یمن و سوریه و..) اما اگر جنگی هم بشود به نظرم بیشتر غرب دوست دارد توان نظامی اقتصادی و.. خاورمیانه را از بین ببرد بدین صورت که با شروع یک جنگ چه طرف های همسو با ایران چه دشمن به شدت اسیب می بینند و به نظرم غرب نمی گذارد طرف برنده ی مطلق وجود داشته باشد. به نظر من در صورت وجود جنگ تمام عیار (خیلی بعید می دونم حداقل به این نزدیکی) صرف نظر اینکه حتی بتوانیم ببریم(منظور از برد جلوگیری از پیشروی دشمن در خاک و تصرفات ارضی و..) ما برنده نخواهیم بود چون با صدمات حاصل از جنگ دیگر تا چندین سال دچار مشکلات اقتصادی وسیاسی فوق العاده فراوانی خواهیم داشتم که عملا مارا چندین سال به عقب می راند.حال این از نظر برد بود اگر ببازیم هم در خوش بینانه ترین حالت نظامی دیگر(سکولار) حاکم می شود و مسلما نظام تازه شکل گرفته نظامی سرسپرده خواهد بود.دربدترین حالت هم که فکر کنم می دانید استقلال مناطق و تشکیل کشور های کوچک. و درطرف مقابل هم مسلما  طرف جنگ کننده با ما دچار خسارات شدید اقتصادی می شود و ان هارا به شدت به غرب  سرسپرده تر می کند. در این میان چین هیچ وقت دخالت نظامی نمی کند .شاید در بهترین حالت کمک مخفیانه اقتصادی(بعید می دانم) روسیه هم همین طور و در خوش بینانه ترین حالت ارسال مستشار فوقش ارسال نیروی های ویژه برای صدمه وارد کردن به نیروهای دشمن و..(البته این هم بعید )هست .درچنین شرایطی به نظرم نزدیک ترین کشور ها و گروه ها مثل حزب الله و عراق هم کاری از دستشان برنمی اید حزب الله درگیر جنگ با اسرائیل می شود و عراق هم که کلا دولتی حالا هم متزلزل هست و مشکلات همچون استقلال کردستان و ... دارد. پس به نظرم جلوگیری از جنگ بهترین راهکار ماست. البته این به معنای خم شدن وسرسپردگی.. نیست . ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- اما در مورد پاسخ به شما دوست عزیز.اعراب هم قومیت هستند مثل همه ی قومیت ها بد و خوب دارند وچیزی به نام خشونت ذاتی ندارند .حزب الله و جنگجویان حوثی و...هم مثالشان .در صورت حمله البته سلفیان و وهابیانی که در ارتش های امارات و عربستان و.... هستد مسلما خشونت را به اجرا می گذارند اما این ربطی به قومیت ندارد بیشتر به تفکر و ایدئولوژی انها مربوط است .در ضمن اینها هیچج وقت خطری مهم برای غرب هم نمی شود چون در صورت خواست جدی زود از شر انها خلاص می شوند. اما در مورد ایرانو موضوع ادغام دیگر کشور ها در ملیت ما وساختن ایران با قلمروی وسیعتر .با توجه به شرایط و امکانات این موضوع بیشتر خیالی و شعارگونه هست.ایا دیگر کشور ها و غرب چینی اجازه ای می دهند؟ ایا اصلا توان برای کنترل انها هست؟درضمن خواست مناطقی که گفتید مهم ترین اصل است مثلا ایا یک گرجی حاضر به این هست ملیت خودش گرجستانی را بفروشد و ایرانی بشود؟ یا مثلا یک ترکمنسانی چطور؟ اصلا شاید بگویید صرفا ادعای ارضی کنیم .به نظرم این بدتر هم می شود چون ان ملیت هارا هم این طوری به جنگ با خودمان دعوت می کنیم.
  3. واقعا تاپیک بی نظیری هست.فقط اگرمیشه قیمت و اینکه ایا کشورهایی این هارا خریداری کرده یا قصد خرید دارند هم اگر مطلبی هست بگذارید.
  4. سلام ضمن تشکر. ما به مرحله دوم رفتیم در تانک بتلیون؟ واینکه لینک این نتایج در سایت اصلی را هم بگذارید ممنون می شوم.ویک سوال هم دارم تو مرحله تهاجم دریاپایه چند تن از گروه ایران نوشته رد صلاحیت شده یعنی چی توضیحی می دهید.
  5. سلام .دوستان در مورد گروه DOSAAF توضیحی می دهید ؟ چرا روسیه با دو تیم شرکت کرده یکی شبه نظامی DOSAAF و یکی خود ارتش اصلی ؟امکان دارد مگر یک کشور دو تیم باشد؟ و سوال دیگر هم این هست گروه بندی هایی که انجام شده بر پایه ی قرعه کشی است یا توان کشور ها ؟ مثلا خود روسیه و قزاقستان و چین درز یک گروه هستند و ونزوئلا و این گروه شبه نظامی روس که فکر کنم نسبت به ارتش اصلی ضعیف تر باشد با ما هست در یک گروه در این مورد هم توضیحی بدهید .
  6. با سلام شبکه ای یوتوب یا دیگر شبکه های ویدیویی مبنی بر مشاهده انلاین این مسابقه هستش؟اگر هست ادرسش را بگذارید. ---------------------------------------------------------------------------- ظاهرا پیداش کردم این هست انگار https://www.youtube.com/watch?v=_amxMLbtQJ8
  7. در ترکیه وضعیت فوق العاده برای سه ماه اعلام شد. منبع:http://www.trt.net.tr/persian/trkhyh/2016/07/20/khbr-fwry-lm-wd-yt-fwq-l-dh-dr-trkhyh-533834
  8.  البته برای اینکه بعد از انقلاب تا زمان کودتا تاجایی که می دانم بسیاری از ازلشکریان وفاداربه شاه به خارج از کشور رفته بودند وعده ی محدود تری باقی مانده بودند. البته کودتای نوژه که خنثی شد .و حتی خنثی نمی شد شامل تنها عده ای معدود از ارتش بود در حالی که کودتای ترکیه شدید تر و افراد بیشتری رو شامل می شود. رقم های بازداشتی هم در ترکیه فقط شامل ارتشیان کودتا چی نمی شود و تاجایی که اطلاع دارم مربوط به قاضیان و ارتشیان و... می شود .
  9. این فرض شما هم می تواند درست باشد به نوعی .دلایلی که می توان با ان شبه نمایش  (یا می توان گفت تله برای ارتش ترکیه مبنی بر فریب فرماندهان وتحریک انان برای کودتا توسط عوامل نفوذی ) بودن این نمایش را درک پذیر کرد اما همچنان از دلایلی که باز هم به نظرم این کودتا واقعی است یکیش ریسک خیلی بزرگ است در صورت شبه نمایش بودن این کودتا چون ممکن بود مردم به خیابان ها نریزند یا اصلا مردم با ارتش همکاری کنند. ..................................................................................................................................................... جدا از این مسائل تو این کودتا چرا پلیس طرف دولت را گرفت؟ تا جایی که در برخی خبر ها شنیدم می گفتند سازمان اطلاعات ترکیه با کودتا همراه شده بود ایا این درست بود.؟
  10. سلام.من برخلاف دوستان نظر دیگری دارم .به نظرم این کودتا نمایش نمی تواند باشد.دلایلی هم دارم .درست زمانی که سیاست خارجی ترکیه دارد رو به ثبات حرکت می کند(اشتی با روسیه و اسرائیل) و وقتی داعش و پ ک ک چند بمب منفجر کرده اند و وضع توریستی بودن ترکیه رو به افول هست و وقتی اردوغان تحت فشار جدی نیست چه دلیلی می تواند باشد که کودتا نمایشی راه بیندازد؟چند ماه قبل بود فکر کنم چند افسر دستگیر شدند ممکن است به این کودتا ارتباط داشته باشند .سابقه ارتش ترکیه دارای کودتا های زیادی است و در ضمن ساختار ارتش تقریبا مختص است و همان طور که در کودتا های قبلی هم بود خودش تصمیم گیری های خودش را دارد که کی رئیس جمهوری را خلع مقام کند. حالا چگونه اردوغان توانسته این فرماندهان را به کودتا نمایشی وا دارد؟مردم چی ایا مردم هم می توان وادار کرد؟ به نظرم این کودتا نمایشی نبود اما اردوغان ظاهرا با توجه به دستگیری افسران ارتش چند ماه شاید پیش بینی کرده بود.
  11. با سلام الان در ترکیه دیگر در چه مناطقی عملیات علیه تروریست ها ادامه دارد و هنوز تروریست های پ ک ک در ان مناطق حضور دارند؟اگر می شود و امکان دارد یک نقشه از مناطق درگیری و پاکسازی شده قرار دهید.
  12. دوست عزیز من حسن نیت تو را درک می کنم و اصلا منفی نمی دهم اما دوست عزیز کدام کشور است که نخواهد چیز هایی که بالا گفتی و بهترش را نداشته باشد؟ واقعا فکر هزینه تهیه و نگهداری و حتی در صورت وجود اینها ایا فکر کردید اصلا چه کسی حاضر است در این حجم به ما سلاح و تجهیزات بفروشد؟؟؟ خودتان هم می دانید در حجمی که بالا گفتید تهیه و تولید ان به صورت داخلی عملا صفر است . من منکر بعضی از گفته های شما نیستم اما منطقی باشیم نه احساساتی .
  13. مناقشه بر سر قره باغ که فکر نکنم به همین زودی تمام شود اما شاید درگیری های این دوره را بتوان تمام شده دانست البته باز معلوم نیست. طی این مدت آذربایجان خبر از ازادی ترتر و اغدام و تالیش کندی و جبیرلی و آغدره و ارتفاعات اون داغی و حتی فضولی داده .البته اگر دوستان دقیق در مورد مکان های آزاد شده را بگذارند خیلی خوب می شود. این هم ویدیوی خیلی کوتاه از مکان هایی که گفتم. ویدیوی دوم هم سه تانک منهدم شده ی ارمنستان را نشان می دهد. http://s6.picofile.com/file/8245967350/3o85fYKNTbTZWd7Tt6_gif.mp4.html https://www.youtube.com/watch?v=MaERuId9lUI
  14. این عکس هارا من در رسانه های اذربایجانی دیدم و سر قطع شده در اثر برخورد توپ قطع شده و این توضیح را ذکر کردند و گرنه به قطع کردن اعضای بدن مردم به دست ارمنی ها در کشتار خوجالی فکر نکنم حتی اگر بخواهند هم برسند.
  15. ببخشید ولی زیاد احساسی حرف می زنید . نام اران جعل نشده وتغییر هم نیافته بلکه اسم استان و منطقه ای است در جمهوری اذربایجان .در ضمن نام اران نامی ترکی است و برای اطلاع بیشتر سایت زیر را مطالعه کنید. . (اگر زیاد به تغییر نام ها از اسمی اصلیشان به اسامی جدید علاقه داریدراه دور نروید مثلا نام تیکان تپه به تکاب قوشاچای به میاندوابو...)http://durnanews.ir/?p=16613 اما در مورد جنگ بین قومیت ها و ملت ها اگر قرار باشد چون دروحکومت در زمان قدیم با هم جنگیدند الان هم بجنگند در خود ایران باید پیوسته در حال جنگ با خودمان باشیم مثلا چون جنگ بین صفاریان و سامانیان بود الان باید خراسانی ها و سیستانی ها با هم بجنگند. اطرافیان ما به باکو رفتند ولی چنین چیزی که شما تعریف می کردید را ندیدند نمی دانم شما درکجا ها گردش کردید که چنین دیدید. اما در مورد خط تغییر خط لاتین توسط تمام کشور های ترک در سال 1929تغییر دادند که این خط به مراتب همخوانی بیشتر نسبت به الفبای عربی دارد.همین الان شما بنویسید یاشاسین وتبریز صدای ی کاملا متفاوت است ولی چون در این خط نمی توان صدا را نشان داد یکسان می نویسیددرحالی که در الفبای لاتین اولی به صورت ı و دومی به صورت i است. ومثال های دیگر هم می توانم بزنم. دولت لائیک اسمش روش هست بسیاری از کشور ها هم بهه چنین طریقی اداره می شوند اگر دوست دارید می توانید با کل جهان مخالف باشید اما خواهشا لفظ ما را به کار نبرید چون من به عنوان ترک مسلمان ایرانی که هر سه یکسان هویت ساز من هست به شخصه مخالفم. در ضمن در درگیری های اخیر خاک آذربایجان ایران هدف توپخانه ارمنستان قرار گرفت الان این مشکلی نیست؟ اگر صلاح دانستند مدیران می توانند پاک کنند.