GOLDEN-CROWN

تحلیل و پیگیری تحولات سوریه - بخش دوم ( از July 2015 )

Recommended Posts

بمب رسانه ایه کوبانی برا ما عمل نمیکنه اخوی . ما شیعه ایم و اونها کردهایی با پتانسیل استقلال طلبی و نیمچه گرایشی به غرب . برا همین هم شما اگه بری جلو سازمان ملل خودتو آتیشم بزنی ، اون حجم از کمک ها هیچ وقت به سمت مناطق شیعه نشین سرازیر نمیشه.

 

جالبیش اینجاست که توی رسانه های داخلی هم کوبانی توی بوق و کرنا شده بود

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
روسیه «در حال ساختن باند فرودگاه» در لاذقیه سوریه است

سازمان دیدبان حقوق بشر سوریه می‌گوید بنا بر اطلاعاتی که از منابع داخلی به دست آورده، روسیه در حال ساختن باند فرودگاه جدیدی در لاذقیه، از مهم‌ترین پایگاه‌های حکومت بشار اسد و حامیان او، است.

 
گزارش جدید سازمان دیدبان حقوق بشر سوریه در ۲۲ شهریور ماه، در ادامه خبرها و گزارش‌های اخیر در مورد فعالیت‌های تازه نظامی روسیه در حمایت از حکومت اسد منتشر می‌شود.
 
این سازمان که می‌گوید گزارش‌های خود را از منابع و شاهدان داخل سوریه می‌گیرد، می‌گوید «نیروهای روسی» در حال ساختن «باندی طولانی» در فرودگاه لاذقیه هستند که «هواپیماهای بزرگ» قادر به نشستن و برخاستن در آن خواهند بود.
این باند در کنار یک فرودگاه نظامی مهم در لاذقیه ساخته می‌شود.
 
دیدبان حقوق بشر سوریه که مقر اصلی آن در لندن است، افزوده «در هفته‌های گذشته، هواپیماهای نظامی» که حامل «ادوات نظامی و صدها نفر از مستشاران نظامی روس» بودند، در فرودگاه نظامی لاذقیه به زمین نشسته‌اند.
 
در عین حال در گزارش مربوط به فعالیت‌های جدید روسیه آمده که نیروهای آن کشور از «نظامیان و غیرنظامیان» سوری خواسته‌اند نزدیک محل ساخت‌وساز آنها نشوند.
 
خبرگزاری فرانسه به نقل از رامی عبدالرحمن می‌گوید منابع محلی، همچنین، خبر از حضور روس‌ها در فرودگاه حمیدیه در «طرطوس»، شهر سوری در ساحل مدیترانیه، داده‌اند.
قام‌های ایالات متحده که نام آنها فاش نشده اخیرا به خبرگزاری رویترز گفته‌اند که روسیه طی روزهای سه‌شنبه تا چهارشنبه گذشته دو کشتی تانک‌بر، یک هواپیمای باربر و گروهی از افراد پیاده‌نظام نیروی دریایی خود را به سوریه فرستاده است.
این گزارش‌ها و گزارش‌های مشابه در مورد افزایش فعالیت‌ روس‌ها با هشدار پیمان آتلانتیک شمالی و نیز ایالات متحده روبه‌رو شده است.
باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا، نیز به تازگی با «اشتباه» توصیف کردن سیاست روسیه در افزایش حمایت نظامی از دولت بشار اسد، گفته «این استراتژی محکوم به شکست است».
 
روسیه حمایت خود از بشار اسد و یا ارسال ادوات نظامی به آن را پنهان نمی‌کند.
روزنامه لبنانی الحیات، به تازگی در گزارشی به نقل از منابع روسی گفته ولادیمیر پوتین در صدد است تا با جلوگیری از فروپاشی ارتش دولت سوریه، امکان ایجاد یک راه‌حل سیاسی و ایجاد حکومتی انتقالی را فراهم کند. روسیه خواستار شکل‌گیری ائتلافی با حضور بشاد اسد، علیه افراطیون، در سوریه شده است.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

81894_orig~0.jpg

مراسم تشییع پیکر پاک شهید "رضا سروری" امروز همزمان با سالروز شهادت حضرت جواد الائمه(ع) و با حضور خانواده‌های شهدا و ایثارگران و مسئولان شهر مشهد از ساعت 9 صبح از مهدیه مشهد واقع در میدان امام رضا(ع) آغاز و پس از طواف مرقد شریف ثامن الائمه در گلزار شهدای بهشت رضا به خاک سپرده شد.

گفتنی است شهید رضا سروری اردیبهشت ماه امسال در سن 20 سالگی به شهادت رسید و پیکرش بعد از قریب به 4 ماه و پس از انجام آزمایش DNA  شناسایی و به خانواده‌اش بازگردانده شد.

شادي ارواح مطهر شهداي محب اهل بيت سلام الله عليهم صلوات

  • Upvote 13

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

بمب رسانه ایه کوبانی برا ما عمل نمیکنه اخوی . ما شیعه ایم و اونها کردهایی با پتانسیل استقلال طلبی و نیمچه گرایشی به غرب . برا همین هم شما اگه بری جلو سازمان ملل خودتو آتیشم بزنی ، اون حجم از کمک ها هیچ وقت به سمت مناطق شیعه نشین سرازیر نمیشه.

 

کسی که حرکت و تلاش بکند خداوند کمک را از دری که انتظارش را ندارد می فرستد 

برای ما کمک به مردم محاصره شده کاری آنچنان ندارد ولی کو حرکت؟ حتی عملیات محدود هم در کار نیست

بدبختی هم بیشتر از خود سوری ها است تا ما ، چون هنوز فساد و بدعملکردی در سیستم های نظامی آن ها وجود دارد و با این همه اتفاق تجربه نشده است

  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

من میترسم همون اتفاقی که برای فوعه و کفریا افتاد برای نبل و الزهرا هم بی افته یعنی اگر خدایی نکرده ارتش سوریه به هر دلیل قسمت تحت کنترل خودش در حلب رو از دست داد و یا همانند ادلب به یک باره عقب نشینی کرد عاقبت این شهرکها چه خواهد شد؟ ارتش در ادلب کنترل مرکز استان و کل شهر رو در دست داشت اما به یکباره شکست خورد و شهر رو رها کرد حالا وضعیت شکننده حلب که ارتش فقط نصف کنترل اون رو در دست داره جای خود داره باز الان شهرکهای نبل و الزهرا با اینکه محاصره هستند اما باز در زیر برد توپخانه ارتش هستند و در زمان لزوم براشون آتش پشتیبانی ریخته میشه حالا اگر حلب سقوط کنه تکلیف این شهرکها چه خواهد شد؟

 

گروهی شیعه تحت عنوان فرق الموت (جوخه های مرگ) با انتشار ویدیویی  مسئولیت ربایش 18 کارگر ترک رو در بغداد بر عهده گرفت و در ازای ازادی انها رفع محاصره مردم مظلوم فوعه و کفریا رو خواستار شد.

علاوه بر اون خواستار جلوگیری از ورود به تروریستها از ترکیه به عراق و جلوگیری از صادرات نفت خودسرانه اقلیم از طریق ترکیه و رفع حصار نبل و الزهرا شدند!

و در غیر این صورت اعلام کردند به تمامی منافع ترکیه در عراق حمله خواهند کرد!

 

در مورد گروگان گیری هم کار بچگانه ای بنظر میرسه با توجه به شناختی که تا به امروز از دولت ترکیه و حزب عدالت و توسعه حاصل شده، اونها هیچ وقت زیر بار این خواسته ها نخواهند رفت حتی یکی از خواسته ها چه برسه به همشون چون واقعا خواسته های بزرگ و استراتژیکی هستند از این گذشته بخش قابل توجهی از مردم ترکیه بدلیل سیاست های غلط اردوعان و حزب عدالت و توسعه تنفر زیادی از این حزب و شخص اردوغان دارند . . .

 

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

کلا رسا نهای......  ما بقدری مدیربت ضعیف داره و بدون برنامه ریزی هست  ...... که   فرق بین بمب رسانه ایه و کارکرد ان رو با خیارشورو نمی دونن..

  • Upvote 3
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
^^^^ اصلا کاربری مالیوتکا بسیار سخته و کار هرکسی نیست هنر میخواد و آموزش ویژه.
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

تشییع باشکوه معلم شهید حزب الله در جنوب لبنان + تصاویر

 

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ پیکر مطهر شهيد مجاهد «حسن علی جفال» که در نبرد با تروریست‌های تکفیری در شهر «الزبدانی» سوریه به شهادت رسیده بود، در روستای «عبا» در جنوب لبنان تشییع شد.

مراسم تشییع پیکر این شهید در تابوتی پیچیده در پرچم حزب ‌الله از مقابل منزل خانواده اش آغاز و هزاران نفر از اقشار مختلف مردم شهیدپرور لبنان با شعارهای «هيهات منا الذلة»، «لبیک یا حسین (ع) و «لن تسبی زینب (ع) مرتین» (زینب(س) دوباره به اسارت نخواهد رفت) پیکر شهید را تا گلزار شهدا تشییع کردند.

شخصیت‌های دینی، سیاسی و اجتماعی لبنان و اقشار مختلف مردم این کشور در مراسم تشییع حسن علی جفال حضور داشتند.

شهید حسن جفال معلم درس شیمی در مدارس «المصطفی» در شهر «نبطیه» بود و معلمان و دانش آموزان این مدارس در مراسم تشییع این شهید حضور پرشوری داشتند.

پس از ادای مراسم تکریم و قسم خوردن همرزمان شهید و اقامه نماز به امامت سید «محمد ترحینی»، پیکر شهید حسن جفال در جوار سایر شهدای روستای «عبا» به خاک سپرده شد.

 

38489e454ddc953960232bd3ed9831b3.jpg

8e2994d405c18a243330759d5df532d9.jpg

5ee1e3594766b2ad236c2e538ca43d94.jpg

 

منبع: http://fa.abna24.com/service/middle/archive/2015/09/14/692810/story.html

ویرایش شده در توسط projectile
  • Upvote 10

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

یک فیلم جالب

 

اطراف زبدانی

 

یک رزمنده حزب الله با موشک ضد زره یک خودروی تروریست ها رو منهدم میکنه. از طرفی یک پهپاد شناسایی هم از بالا داره فیلم میگیره و مسیر حرکت موشک رو ثبت میکنه.

 

دانلود

نزدیک به 4 کیلومتر فاصله بود . دست مریزاد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

اصلا من مسئول این حرکتم مگه!؟ که تک تک تون از من بازخواست میکنید بزرگواران!؟

اون از ارتش سوریه که عامدانه از ادلب عقب نشینی کرد تا پای مقاومت و رزمندگان شیعه رو به ادلب باز کنه ! ( سناریو تکراری که هم در زینبیه انجام دادند هم در نبل و الزهرا!)

اون از فرماندهان خودی..!

اینم از شما..!

بفرمایین برین از یه جایی بازخواست کنید که همه چیز زیر نظرشونه! به من چه..!

مردم فوعه و کفریا دارند اونجا زجر کش میشن ، هیچ کس براش مهم نیست! حالا دو نفر هم که براشون مهم بوده ملت اینجوری رفتار میکنند! همین امروز که شما ها زیر کولر در سایه ی امنیت و ارامش نشستین،  بیش از صد تا راکت و خمپاره به فوعه و کفریا خورد.. سه تا نوجوان شهید شدند! وبا و بیماری های عفونی در شهر بیداد میکنه.. ملت اب خوردن ندارند برق و گاز و نفت ندارند.. (یک ماه دیگه سرمای سوز ناک شروع میشه!) 

 

والله ، خود مردم فوعه و کفریا هم فهمیدند و به جز خداوند متعال و منان و حضرت ولی عصر (اروحنا له الفدا) دیگر از هیچ کس (حتی از جمهوری اسلامی )انتظار یاری و کمک ندارند!

 

نقل قول از بچه های فوعه و کفریا

 

 

ایران میترسد از کمک ما ، تا نگویند به دنبال اهداف طایفه ای است..

حکومت سوریه ما را فراموش کرده چون که ان را به طایفه گری متهم نکنند

خبرنگاران سوری از ما چیزی نمیگویند تا انها را به طایفه گری متهم نکنند!

و تکفیری ها هم به جرم شیعه بودن ما را محاصره کرده اند و با ما میجنگند!

و ما با این تعداد کم برای مان چیزی جز(توکل بر) خدا نماند و پیروز خواهیم شد به این علت که از دوست و دشمن ظلم و ستم شد به ما..!

 

======================================================================================================

نقل از بچه های فوعه و کفریا

می پرسند : اخبار جدید از فوعه و کفریا ندارید..!؟

چیز جدیدی نیست! برخورد خمپاره ای دیگر .. مقاومتی دیگر.. و دعایی دیگر به سوی اسمان..

یکی از بچه های فوعه : تشکیلات های انسانی گرسنگی را در مناطق تروریست ها می بیند ولی گرسنگی را در فوعه و کفریا نمی بیند!

=================================================================================

امید ادمی بود به خیر کسان!

 

برادر، من هم دفعه قبل که پاسخ به پستتون دادم، عرض کردم که این گروگانگیری در عراق هیچ کمکی به شیعیان فوعه و کفرایا نخواهد کرد، قطعا کسی شما رو سرزنش نمیکنه در این مورد و همچنین گفتم که باید برخی مسئولین کشور خودمون رو سرزنش کنید که خودشون رو برای فلسطین هلاک میکنن، ولی برای شیعیان سوریه...همان دهان گشاد را هم ندارند، چه برسه به کمک.

 

پس به جای دل بستن به گروگانگیری کارگرها، بهتره صدامون رو یه جوری به گوش برخی برسونیم، شاید، فقط شاید آقایون دلشون بسوزه و یه حرکتی بزنن. کارهایی مثل ایر بورن سنگین و برنامه ریزی شده آب، غذا و دارو و همچنین تسلیحات، اونقدر ها پیچیده نیست، اونم برای 2 شهر و نه 2 پایگاه نظامی. از ارتش سوریه بخاری در نمیاد، ما خودمون باید کاری کنیم.

  • Upvote 6

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مهمان
این موضوع نسبت به پاسخ بیشتر بسته شده است.

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.