MR9

تحلیل و پیگیری تحولات سوریه - بخش سوم ( از NOVEMBER 2016)

Recommended Posts

در شمال حما ارتش به حمله خود ادامه داده و به سمت طبیه الامام حرکت کرده است 

 

تروریست ها هم به جاده سمت خناصر در جنوب حلب دست اندازی کردن

با یک بمب کنار جاده ای باعث آسیب دیدن تعدادی از نیروهای ارتش شده اند 

 

جاده سمت حلب ادلب هم که مسیر تدارکاتی تروریست ها است بمباران شده 

  • Upvote 9

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

شدیدترین درگیریها در منیان و 1070 و تل موته گزارش میشه.وحوش به صورت دیوانه وار دارن حمله میکنن و قصد دارن از تاریکی شب برای تصرف مجدد مناطق از دست رفته استفاده کنن.
البته حتی اگر موفق هم بشن میشه قضیه اردوگاه حندرات.دیگه نمیتونن نگهش دارن.البته تا اینجا حملات دفع شده و ارتش هم متقابلا داره عقبه وحوش رو میکوبه و اگر این حمله دفع بشه فردا قطعا حملات جدیدی رو آغاز میکنه.انشالله تیر وحوش به سنگ بخوره از فردا شروع میکنن به تیکه پاره کردن همدیگه.بلافاصله بعد از دست دادن 1070هم بهم پریدن اما هنوز امید دارن که برگردن.
متاسفانه خبر بد این وسط از سرگیری خمپاره باران فوعه و کفریا است.خیلی از دست حزب الله سوختن.گنده لات های چچنی و چینی و قفقازیشون رو حزب الله خاکمال کرد تلافیشو سر اون مردم مظلوم در میارن.
در مورد الباب هم فاصله ارتش همون 11کیلومتره و 5کیلومتر درست نیست.خوشبختانه هم نیروهای صقورالصحرا در این محور عملیات میکنن که تخصصشون نبرد با داعشه و میشه امیدوار بود.زمزمه هایی هم از مشارکت فعال کردها در این نبرد هست.

 

 

--------------

 

10-استفاده از هرگونه ادبیات هتاکانه ( له یا علیه ) طرفهای درگیر در صحنه مخاصمه سوریه ، اکیداً ممنوع است و پستهای حاوی این شکل ادبیات ، بدون توجه به مسئولیت ، سابقه ، میزان فعالیت و ..... مخفی و در صورت تکرار ، با کاربر یا کاربران متخلف طبق قانون برخورد خواهد شد.//MR9

 

قانون را جدی بگیرید ، در صورت تکرار ، مدیران موظف به اعمال قانون هستند و هیچ جریانی مستثنی نیست 

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

مثل این که نیرو ها به مدرسه حکمت هم وارد شدن

 

یعنی این ویدئو های نبرد رو می بینم حالم بد میشه یه دونه جلیقه ضد گلوله ساده ندارن نیروها.

  • Upvote 9
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

نظر هفته ی پیش  رهبری انقلاب در  12 نوامبر 2016 در مورد انتخابات امریکا:

 

...جالب اینه اونی که صریح تر گفت بیشتر مورد توجه مردم قرار گرفت اون مردی که (یک مرده و یک زنه دیگه)(خنده ی حضار)اون مرد چون واضح تر گفت صریح تر گفت مردم امریکا بیشتر به اون توجه کردن طرف مقابل گفت این پوپولیستی کار میکنه عوام گرایانه عوامگرایانه چرا؟برای خاطر اینکه حرفاشو مردم نگاه میکردن میدیدن درسته در واقعیات زندگی خودشون اونو میدیدن ارزش های انسانی در اون کشور نابود شدس لگد مال شده اس تبعیز نژادی وجود داره اون مرد اونجا ایستاد در تبلیغات انتخاباتیش همین چند روز قبل از این گفت شما اگر رنگین پوست هستین اگر سیاه پوست یا سرخ پوست هستین تو خیابان های نیویورک و شیکاگو واشنگتن و کالیفرنیا و غیرو ذالک وقتی راه میرید نمیتونید مطمئن باشید که تا چند دقیقه دیگه زنده اید این حرف رو داره کسی میزنه که انتظار داره چند روز دیگه بره در کاخ سفید بنشینه آمریکا رو اداره کنه نژاد پرستی آمریکا یعنی این فقر آمریکائی ها رو گفت 44 میلیون نفر در امریکا گرسنه اند گرسنه او گفت و دیگران هم گفتند که کمتر از یک درصد مردم امریکا مالک 90 درصد ثروت امریکان.... 

 

پیامد شکست هیلاری در سوریه باعث میشه که ایالات متحده استراتژی اسلام گرایی سلفی در مقابل سوریه رو عوض کنه به از بین بردن مسلحین النصره و داعش  و جایگزین کردن یک دولت منطقه ای یا ائتلاف  لائیک در مناطق تحت کنترل مخالفین بشار اسد  بنابراین پیروزی ترامپ باعث تضعیف شدید النصره و داعش میشه و ارتش و نظام سوریه تقویت میشه

وضعیت بشار اسد بهتر میشه و روسیه هم اتحادش با ایران در سوریه تمام میشه و به امریکا نزدیک میشه 

در کل عربستان و قطر منتخبشون هیلاری کلینتون بود که تضعیف شدن

 

9- سایز تمامی ارسال ها 14 و فونت ان فونت استاندارد سایت ( تاهوما ) است.

در صورت تکرار برخورد خواهد شد//rezatiz 

اصلاح شد

ویرایش شده در توسط armagdon
  • Upvote 14

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

واقعن چرا به این سرعت تاپیک انتخابات ریاست جمهوری آمریکارو بستید ؟؟؟؟ 

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

همونطور که اشاره شده الان شاید یک فرصت طلایی باشه برای الباب و تصرفش.

 

اگر نیروها در این چند روز گذشته خودشون را در نقاط از پیش تعیین شده نزدیک به الباب و جنوب غرب و غرب حلب به اندازه کافی مستقر کرده باشند میشه حملاتی را ترتیب داد که منجر به ازادی الباب و شکست یک مرحله از مرحله عملیات های اردوغان بشه.

 

نکته اینجاست که همزمانی عملیات در غرب و جنوب غرب حلب و جبهه ی الباب اهمیت داره. تروریستهای ارتش ازاد اگر فرض بگیریم مقاومت تنها به سمت غرب حلب پیشروی کنه با وخیم تر شدن اوضاع ممکنه یک توقف در عملیات الباب ایجاد کنند و به کمک دوستانشون در غرب حلب بیان که کار را برای نیروهای ما در غرب حلب سخت میکنه. اگر هم فقط در محور الباب باشه ممکنه عکسش رخ بده برای فتح سریعتر الباب. هر چند با ناامید شدن تروریستها از جبهه ی غرب حلب ممکنه تصمیم بگیرند لااقل برای یک فتح به کمک نیروهای اردوغان برند تا زودتر لااقل به الباب برسند که نیازمند رصد دقیق هست تا همزمان از خلاءشون در غرب حلب استفاده کرد برای پیشروی بیشتر و هم عملیات الباب را شدت بخشید.

 

مهم اینه تمام تکیه بر توان خود محور مقاومت باشه با توجه به تجارب قبلی. روس ها امکان عملیات ضد داعش را دارند اون هم با قوای بدون محدودیت چون دیگه هجمه ی غرب را شاهد نخواهند بود و از طرفی امکان کنترل ترکیه را هم خواهند داشت تا لااقل نیروی هوایی اردوغان در شمال حلب به تروریستها ضد داعش کمک نکنه که میتونه به نفع ما باشه ولی اصلا نبادی روش حساب کرد! هر چند به نظر من هنوز هم اردوغان و داعش چنان منافع در هم تنیده ای دارند که شاید داعش مسیر رسیدن اردوغان به الباب را تسهیل تر کنه با گرفتن امتیازاتی در جاهای دیگه. (مثلا موصل عراق در حد نجات برخی سرکردگانش)

چند سامانه ی بوک و پانتسیر خود سوری ها شاید بد نباشه در محور شمال مستقر بشه.

 

در غرب حلب هم تروریست ها شاید برای از هم پاشیده نشدن خطوطشون تمام توانشون را از ادلب و برخی جبهه ها فرا بخونند. میشه فعلا بعضی جبهه ها را مسکوت گذاشت در اطراف دمشق و در لاذقیه و حما در صورت رخداد این اتفاق حرکاتی را انجام داد.

  • Upvote 7

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
کردها در دو محور سلوک و عین عیسی به سمت رقه 14 کیلومتر پیشروی داشته اند و به سی کیلومتری رقه رسیده اند.داعش جهت سد کردن هفت انتحاری داشته.گردان 45 نفره مین گذاری داعش از عراق وارد رقه شده تا اطراف شهر رو مین گذاری کنه.قبلا هم گفته شد کردها در تله جاده صاف کنی برای نیروهای مسلحین درع الفرات افتادند.نیروهای سپر فرات هم با تصرف سوسنباط و نعمان به هشت کیلومتری باب رسیده اند و سوال اساسی اینه: تکلیف متحدین جهت تصرف باب چیست؟ و ایا باید به اون سمت برند یا خیر؟هرچند بنظر میرسه همین الان هم بخوان حرکت کنند دیرتر از درع الفرات به اونجا میرسند.
  • Upvote 6

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

به جد معتقدم انتخاب ترامپ برای اوضاع سوریه بهتر از کلینتون بود، کلینتون علنا از طرح منطقه پرواز ممنوع حرف میزد که آرزوی دیرین اردوغان و عربستان و قطر بود و ممکن بود به یک فاجعه در سوریه منجر بشه. اما ترامپ حرف از همکاری با روسیه و تمرکز بر داعش میزد و از مخالفین مسلح وهابی به اصطلاح میانه رو به شدت انتقاد میکرد و کمک های امریکا به این گروه ها رو اشتباه میدونست و مهمتر از اون سقوط اسد رو هم اشتباه میدونست و میگفت نباید اشتباه عراق و لیبی رو در سوریه تکرار کنیم.

البته این ها صرفا حرفهای دوران تبلیغاته و عملکرد ترامپ حین ریاست جمهوری شاید به دلیل نفوذ تندروهای جمهوری خواه اینطوری نباشه اما در کل انتخاب بهتری برای سوریه بود.

نکته ای که کمی نگرانم میکنه اینه که مبادا روسیه با ترامپ (که برای ریاست جمهوریش حتی اقدام عملی هم انجام دادند!) در مورد سوریه توافق کنه و به منافع ایران و مقاومت اهمیتی نده.

 

به هر حال این فرصت دو ماهه که انتقال قدرت در امریکا انجام میشه فرصت بسیار مناسبیه که متحدین در سوریه به عملیات های نظامیشون شدت ببخشند و با دست پر وارد دوران جدید بشن.

ویرایش شده در توسط rs7000
  • Upvote 13

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

به جد معتقدم انتخاب ترامپ برای اوضاع سوریه بهتر از کلینتون بود، کلینتون علنا از طرح منطقه پرواز ممنوع حرف میزد که آرزوی دیرین اردوغان و عربستان و قطر بود و ممکن بود به یک فاجعه در سوریه منجر بشه.

 

واقعا نباید زیاد روی تبلیغات دوران انتخابات حساب کرد. در نهایت ایالات متحده و رئیس جمهور جدید برای منافع امریکا و همپیمانان ثروتمند عربش و منافع صهیونیستها که همه میدونیم در سوریه چی دلخواهشون هست ( بیشتر از همه ادامه ی این روند فرسایشی ) تصمیم خواهد گرفت و چهارچوب های امنیتی کشور امریکا تغییر چندانی نخواهد کرد.

ولی میشه اشاره کرد که کلینتون و منطقه ی پرواز ممنوعش خیلی بیشتر از برنامه ی ترامپ ( بمباران سوریه مثل بمباران صرب ها ) هم واقعی تر بود و هم در دسترس تر و هم زودتر قابل اجرا ( دولت کلینتون ادامه ی دولت مستقر بود که برای هماهنگی و اقدام و انسجام به زمان بسیار کمتری نیاز داره تا نسبت به دولت ترامپ که تغییرات بیشتری خواهد داشت ).

و این که ترامپ تا مستقر بشه و تغییرات انجام بشه و تصمیم های اجرایی گرفته بشه لااقل زمان بیشتری نیاز هست و شاید در بعد جهانی هم با برنامه های ترامپ همراهی کمتری بشه به خاطر انبوه ناکارامدی هایی که بهش منتسب شده. ولی به هر حال ترامپ میتونه همه را باز غافلگیر کنه حتی فراتر از منافع و چهارچوب های امنیتی پشت پرده ی امریکا و این گمانه زنی ها اصلا دلیل بر عدم پیش بینی موقعیت های مختلف و داشتن برنامه براشون نیست.

  • Upvote 9

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.