امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

خداوند او و ديگر فرزندان اين كشور را كه روز و شب براي امنيت ما زحمت مي كشند را حفظ كند
و نقشه شوم ترور ايشان را به خودشان باز گرداند

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]خداوند او و ديگر فرزندان اين كشور را كه روز و شب براي امنيت ما زحمت مي كشند را حفظ كند
و نقشه شوم ترور ايشان را به خودشان باز گرداند[/quote]

الهی آمین

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
1 سوال که فکرم مشغول کرده
آیا سرویس های جاسوسی توانایی ترور فرماندمون رو دارن؟
یا اینکه حتی نمیتونن سایشو پیدا کنن؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
خاطرات سردار قاسم سلیمانی از دوران دفاع مقدس

http://www.aparat.com/v/4ca0d95c86f2ee0ebd3a49b6f448efc844635

سخنرانی سردار قاسم سلیمانی در دوران دفاع مقدس

http://www.aparat.com/v/0cd40d0d78426ac13b20b036e0ab6f9d64667

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
معلومه كه كارش خيلي درسته كه اينجوري از ايشون نفرت دارن
با وجود چنين آدمهايي هست كه دلگرم ميشيم و از جنگ نميترسيم
در پناه خدا سربلند و موفق باشه

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
روایت سرلشکر صفوی از برخورد اخیر سپاه با ناوهواپیمابر آمریکایی در تنگه هرمز

خبرگزاری فارس: دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا ضمن تشریح برخورد اخیر سپاه با ناوگان آمریکا در تنگه هرمز گفت: اشراف اطلاعاتی سپاه به حدی است که حتی بی سر و صداترین رزمایش رژیم صهیونیستی در فلسطین اشغالی نیز تحت رصد کامل ما انجام شد.
خبرگزاری فارس: روایت سرلشکر صفوی از برخورد اخیر سپاه با ناوهواپیمابر آمریکایی در تنگه هرمز

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، سردار سرلشکر سید یحیی صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در خصوص سطح توان نظامی کشورهای فرامنطقه ای در اطراف ایران اظهار داشت: درباره همه تحرکات نظامی رژیم صهیونیستی، از جمله مانورهای مشترک این رژیم با ناتو در دریای مدیترانه و ایتالیا و پروازهای طولانی و حتی نوع هواپیماهای استفاده شده در این مانورها، حرکت ناوهای آنها و همینطور همه تحرکات نظامی آمریکا از مدیترانه تا خلیج فارس، عراق کشورهای عربی، مانند تمرکز آنها در کویت، قطر، بحرین، و امارات متحده، اشراف اطلاعات کاملی داریم.

* سپاه رزمایش محرمانه اسراییل در فلسطین اشغالی را کاملا رصد کرد

وی افزود: حتی آنها چند مانور بدون سر و صدا در خاک فلسطین اشغالی انجام دادند، ما تمام آنها را رصد می‌کنیم.

سرلشکر صفوی با بیان اینکه، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درباره تحرکات نظامی صهیونیستها و آمریکایی ها اشراف اطلاعاتی دارد، گفت: ما سیستم جمع آوری اطلاعات بسیار قوی داریم و در بسیاری از جاهایی که نمی توانم بیان کنم، حضور داریم.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با بیان اینکه وضعیت داخلی هم در رژیم صهیونیستی و هم در آمریکا طوری نیست که آنها بخواهند دست به حماقت یا عملیات نظامی بزنند، تصریح کرد: اوباما می خواهد برای دور بعد هم رییس جمهور شود و برای رییس جمهور شدن جنگ و تنش جدیدی را نمی خواهد، زیرا آمریکاییها هنوز در حال پرداخت خسارات جنگ افغانستان و عراق و گرفتار افکار عمومی داخلی هستند و صهیونیست ها هم وضعیت خوبی در داخل ندارند.

* برای مقابله با هر سناریوی آنها، برنامه‌ای مصوب داریم

سرلشکر صفوی اظهار داشت: اگر آنها عاقل باشند، تنش جدیدی را بوجود نمی آورند. ولی ما بعنوان نیروهای نظامی به بدترین سناریوها فکر می کنیم.

فرمانده سابق کل سپاه خاطرنشان کرد: ما برای همه شرایط و هر سناریویی که بخواهند برای ما داشته باشند، سناریوهای مصوب داریم و برای مقابله کردن با آنها و عملیات تهاجم علیه آنها، همه فکرها شده است و حتی همه طرح ریزی های عملیاتی انجام شده، که در مقابل هر ضربه ای که آنها بخواهند به ما بزنند، ضربه ای با قدرت بالاتر که برای آنها غیرقابل تصور است، وارد خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه دشمنان از قدرت سپاه پاسداران بی اطلاع و یا کم اطلاع هستند، تاکید کرد: نیروهای مسلح برای انواع سناریوها، از جمله تحریم های سیاسی، تحریم های اقتصادی و عملیات نظامی جمهوری اسلامی خودش را آماده کرده و متناسب با نوع کاری که آنها انجام می دهند، عملیات لازم طرح ریزی و تصویب شده است و نیروهای مسلح آمادگی لازم را دارند.

* خلیج فارس برای متجاوزان مانند میدان مین است

سرلشکر صفوی اظهار داشت: آمریکایی ها در منطقه خلیج فارس بسیار آسیب پذیر هستند و خلیج فارس هم مثل یک میدان مین است، که اگر آن را منفجر کنند، اقتصاد جهانی به هم می ریزد.

وی هشدار داد: شروع یک جنگ در منطقه، به معنای ایجاد بحران عظیم اقتصادی و سیاسی در جهان است.

سرلشکر صفوی اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران آرامش و امنیت را در منطقه می خواهد و آغازگر جنگ نخواهد بود؛ ولی هر آغازگر جنگ را پشیمان خواهد کرد و در این امر بسیار جدی است و آمادگی لازم را بطور کامل دارد.

* رژیم صهیونیستی در تیررس موشکهای دوستان ما در لبنان است

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا، درباره قدرت پاسخ ایران به تهدیدهای اخیر رژیم صهیونیستی گفت: لازم نیست ایران با قدرت موشکهای بالستیک خود رژیم صهیونیستی را هدف قرار دهد؛ هم اکنون تمام شهرکهایی که رژیم صهیونیستی با چندین میلیارد دلار هزینه ساخته است، در تیررس موشکهای کاتیوشای دوستان ما در حزب الله لبنان قرار دارد.
سرلشکر صفوی خاطرنشان کرد: صهیونیست ها خوب می دانند که اگر آغاز گر جنگی باشند، به شدت هم از ناحیه جنوب لبنان، هم از ناحیه حماس و هم از جانب ایران هدف قرار می گیرند.
هیچ محدودیتی در تعداد و برد موشکها نداریم
سرلشکر صفوی با تاکید بر اینکه ایران ما هیچ محدودیتی در تعداد موشکها و برد موشکهایمان ندارد؛ گفت: برد موشکهای ما تمام سرزمین فلسطین اشغالی را پوشش می دهد، و هیچ نقطه ای نیست که در برد موشکی ایران نباشد و ما هیچ محدودیتی هم برای تعداد موشکها نداریم.

* سپرهای موشکی منطقه قادر به مقابله با موشکهای ما نیستند

وی همچنین با اشاره به ناکارآمدی سپرهای موشکی نصب شده در منطقه برای حفاظت از رژیم صهیونیستی، تاکید کرد: این سپرهای موشکی که آنها از ترکیه تا اراضی اشغالی فلسطین، عراق، کویت، قطر، بحرین و امارات که سامان داده اند، قادر نیست همه موشکهای ما را بزند؛ ممکن است بعضی از موشکها را بزند، ولی تعداد موشکهای ما آنقدر زیاد است که قادر نیستند موشکهای ما را هدف قرار دهند.

سرلشکر صفوی که با شبکه العالم گفتگو می‌کرد، اظهار داشت: ما از هیچ جنگی هم استقبال نمی کنیم و همیشه خواهان آرامش در منطقه خلیج فارس و خاورمیانه هستیم.

وی با بیان اینکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران از قدرت نظامی رژیم صهیونیستی و آمریکایی ها آگاه است، تاکید کرد: ما نظامی ها واقع گرا هستیم و بر اساس اطلاعات صحیح و واقع بینانه نسبت به دشمن و خودمان طرح ریزی عملیات می کنیم.

* برای مقابله با دشمن از تاکتیک های خاص استفاده خواهیم کرد

وی در ادامه افزود: ما از توانمندی آنها مطلع هستیم ولی در مقابل تاکتیک های ایران و مخصوصا سپاه پاسدران برای آنها ناشناخته است؛ ما به هیچ وجه تاکتیکهای کلاسیک به کار نخواهیم گرفت و از شیوه ها و تاکتیک های خاص و عملیاتی که آنها نمی توانند تصور کنند استفاده خواهیم کرد؛ آنها نوع تاکتیک ها و نوع عملیاتها و حتی صحنه نبرد را نمی توانند تشخیص دهند که ما در چه صحنه ای با آنها مواجه خواهیم شد.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا گفت: ممکن است که آنها آغاز کننده جنگ باشند، ولی صحنه بعد را ما مدیریت خواهیم کرد.

سرلشکر صفوی اظهار داشت: رهبران سیاسی و فرماندهان نظامی آمریکایی و رژیم صهیونیستی جنگ 33 روزه را دیدند؛ وقتی که نتوانستند در مقابل حزب الله به پیروزی برسند، چگونه می توانند در مقابل ایران به پیروزی برسند.

* کنترل ناوهای آمریکا در تنگه هرمز توسط سپاه

فرمانده سابق کل سپاه درباره پیشنهاد آمریکا برای ایجاد خط تماس مستقیم با ایران گفت: هم اکنون سپاه پاسداران به هر ناو آمریکایی که از تنگه هرمز بخواهد وارد شود، با ارتباط مخابراتی می گوید که شماره و مقصد خود را اعلام کند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: چند وقت قبل یک ناو هواپیمابر از پاسخ به نیروی دریایی سپاه و اعلام شماره بدنه خودداری کرد، و پس از آن قایق های تندرو اعزام شدند، به محض اعزام این قایقهای تندرو، ناو هواپیمابر بلافاصله محترمانه پاسخ داد.

سرلشکر صفوی اظهار داشت: اکنون آمریکایی ها به پست مخابراتی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کاملا جواب می دهند.

این مقام عالیرتبه نیروهای مسلح افزود: این تماس بی سیم کوتاه وجود دارد، ولی آمریکایی ها درخواست "هات‌لاین" و ارتباط مستقیم داشتند، که ایران نپذیرفت این خط ارتباطی مستقیم وجود داشته باشد؛ این سیاست جمهوری اسلامی است و ایران تصمیم گیرنده است.

* بسیج الگویی برای انقلابهاست

سرلشکر صفوی درباره الگو گرفتن انقلابهای عربی از بسیج گفت: امام بزرگوار با دعوت مردم و بسیج مردم به خیابانها و میدانهای تهران و دیگر شهرها، حکومت فاسد، دیکتاتور و وابسته شاه را سرنگون کرد.

وی افزود: پس از آن برای تشکیل یک نظام جدید، حضرت امام از الگوی بسیج در چند کار اساسی استفاده کرد و نخبگان فکری بسیج اعم از دانشگاه ها و یا حوزه های علمیه و کسانی که روحیه و تفکر بسیجی داشتند ، مجلس موسسان را که خبرگان قانون اساسی نام گرفتند، تشکیل دادند.

سرلشکر صفوی خاطرنشان کرد: پس از آن کسانی که روحیه بسیجی و تفکر بسیجی داشتند و از جنس مردم بودند، دولت را تشکیل دادند. و در این میان کسانی مانند بنی صدر که از مردم نبودند، نتوانستند دوام بیاورند و بلافاصله حذف شدند.

وی با اشاره به نقش مهم رزمی بسیج در دوران 8 سال دفاع مقدس، تاکید کرد که اکنون نیز بسیج در عرصه های فکری، فرهنگی، عقیدتی و سازندگی و کمک به مردم در نقاط دور افتاده و روستاها فعال است.


منبع:[http]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
تنگه هرمز یکی از مهمترین نقاط دریایی در جهان است که به خاطر اهمیت ویژه آن، سپاه پاسداران تمهیدات ویژه ای را برای حفاظت و تامین امنیت پایدار از آن در نظر گرفته است. یکی از فرماندهان نیروی دریایی سپاه، اخیرا به تشریح برخی اقدامات صورت گرفته در این تنگه استراتژیک و رویکرد مدبرانه و شجاعانه رزمندگان ایرانی در حفاظت از منافع کشورمان پرداخته است که خواندن آن خالی از لطف نخواهد بود.

به گزارش مشرق، وی با بیان اینکه يکي از مهمترين اقدامات روزمره این نیرو، ره گيري هاي ناوگان هاي بيگانه حاضر در خليج فارس است، یاداور شده که همه نيروهاي راداري سپاه مسلط به زبان های خارجی هستند و کار ثبت عبور و مرور شناورهاي خارجي را برعهده دارند.

* فعالیت ایستگاه سپاه در تنگه هرمز
کنترل تنگه هرمز ماموريت اصلي نیروی دریایی سپاه است. اين نقطه يک ايستگاه بين المللي به نام سپاه استيشن (Sepah station) است و همه شناورهاي عبوري از تنگه هرمز موظف هستند که خود را به نیروهای ایرانی معرفي کنند.
برهمين اساس کليه تردد ها در اين منطقه اعم از شناورهاي تجاري و نظامي که عبور بي ضرر از تنگه هرمز دارند، کنترل مي شوند. البته ایران به شناورهاي تجاري کاري ندارد مگر اين که به آن ها مشکوک شوند که در اين صورت براساس کنوانسيون هاي بين المللي دريايي آن ها را بازخواست مي کنند و در صورت لزوم بازرسي و توقيف مي شوند.

* آغاز رهگیری از دریای عمان
حتي قبل از تنگه هرمز فعاليت نیروهای سپاه آغاز مي شود. شنودها از ورای منطقه آغاز و رهگيري براي «مثبت کردن» (کسب اطلاعات از شناورهاي بيگانه) در اين منطقه انجام مي شود. در اين محدوده هرشناوري در هر زماني که وارد خليج فارس شود رصد و شناسايي شده و تحت کنترل ما قرار می گيرد.

وقتي شناورهاي ناوگان هاي نظامي بيگانه قصد ورود به خليج فارس را دارند به طور عمده به صورت کارواني وارد مي شوند؛ مثلا 4 فروند همراه هم وارد مي شوند. اين شناورها قبل از اين که وارد حوزه منطقه ای شوند تحت کنترل اطلاعاتي رزمندگان ایرانی قرار مي گيرند.

* 9500 متر ورود به حریم ناوهای هواپیمابر آمریکا
اين کنترل از طريق سيستم هاي شنود، يگان هاي شناوري، رهگيري با هواپيماهاي بدون سرنشين و سامانه هاي راداري اتفاق مي افتد. اين رهگيري ها خيلي حساس و مهم است و حساس ترين نکته در اين مقوله اين است که شناورهاي آمريکايي براي خودشان حريم امنيت تعريف کرده اند که اين حريم در ساير نقاط دنيا رعايت مي شود. به عنوان مثال حريم ناوهاي هواپيما بر آمريکايي در دنيا 10 کيلومتر است يعني در شعاع کمتر از 10 کيلومتري اين شناور هيچ جنبنده اي نبايد باشد. بر همين اساس در بسياري از نقاط دنيا وقتي اين ناوها وارد تنگه ها و کانال ها مي شوند آن تنگه به مدت 24 ساعت بسته مي شود تا نيروهاي آمريکايي به راحتي عبور کنند.
هيچ شناوري حق نزديک شدن به اين ناوها را ندارد به ويژه اگر آن ها تشخيص دهند که آن شناور، شناور نظامي است. با اين حال نیروهای ایرانی اين حريم را در این منطقه قبول نداشته و آن را شکسته اند که آن ها هم به ناچار اين موضوع را پذيرفته اند.

* ترفندهای آمریکا برای فرار از رهگیری توسط سپاه
آمريکايي ها علاقه فراواني دارند که رهگيري اطلاعاتي نشوند. به خصوص وقتي همراه ناوهاي ديگر کشورها وارد منطقه مي شوند مايل نيستند که شناورهای سپاه به آن ها نزديک شوند بر همين اساس ديگر به همراه ناوهاي ساير کشورها وارد نمي شوند چرا که نمي خواهند هيمنه ظاهري شان جلوي آن ها شکسته شود.

گاهي حتي با هماهنگي کشورهاي جنوب خليج فارس، در سکوت راديويي و در بين شناورهاي تجاري و با سرعتي به اندازه سرعت آن ها به سمت تنگه هرمز مي آيند و حتي کشور عمان هم که ايستگاه بين المللي دارد آن ها را صدا نمي زند ولي به دليل قدرت و تسلط بالاي نیروهاي سپاه، به خوبي آن ها شناسايي می شوند. حتي گاهي که کشورهاي همسايه آن ها را پيج مي کنند آمريکايي ها پاسخ نمي دهند اما به ايستگاه سپاه به ناچار پاسخ مي دهند.
آمريکايي ها تلاش مي کنند از رهگيري سپاه فرار کنند به همين دليل ساعت هاي مختلفي در روز را آزموده اند تا بلکه نیروها هوشیار نباشند. مثلا ساعت 12 نيمه شب يا 3 و 4 بامداد را تجربه کرده اند اما هميشه رهگيري شده اند. حتي آب راه خود را از آب هاي بين المللي به آب هاي عمان تغيير مي دهند ولي باز هم رهگيري مي شوند چرا که نقاطي در تنگه هرمز هست که آن ها مجبورند تغيير مسير دهند.

* مانور بالگردهای آمریکایی بر فراز شناورهای سپاه
تنها کاري که غربی ها پس از این تحقیر قانونی مي کنند اين است که بالگردهاي خود را بالاي سر شناورهای ایرانی سپاه بياورند تا آن ها را بترسانند اما رزمندگان از اين کارها هراسي ندارند.

در همين شرايط نیروهای دریایی ایران خيلي خونسرد و عادي وظايف خود را انجام مي دهند و تاجايي که لازم باشد جلو مي روند و کاري به آن ها ندارند. بارها اتفاق افتاده است که بالگردهاي آمريکايي تلاش کرده اند با هاور کردن مانع از پيش روي شناورها سپاه شوند اما بچه ها جلو رفته اند و بالگرد آمريکايي هم به ناچار آن قدر عقب رفته است تا مجبور شده روي ناو بنشيند!

[url=http://www.tabnak.ir/fa/news/213652/%D8%B9%D9%85%D9%84%DA%A9%D8%B1%D8%AF-sepah-station-%D8%AF%D8%B1-%D8%AA%D9%86%DA%AF%D9%87-%D9%87%D8%B1%D9%85%D8%B2]منبع[/url]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]جناب واریور این تصور که ما با یک ناو تنها رو به رو خواهیم بود کاملا مردورد است! چون همانطور که میدانید انگلیس برای هر کلاس از ناوشکن های خود یک وظیفه تعیین کرده. مثلا تایپ 45 پدافند هوایی و فلان کلاس ضد زیردریایی و فلان کلاس ضد کشتی پس در نتیجه در جنگ احتمالی این ناو تنها نخواهد بود. و از انجایی که باز میدانید امریکا و انگلیس در دریا همکاری بسیار دارند این ناو قطعا در کنار ناو گروه امریکایی هم خواهد بود پس ما با یک ناو تنها مواجه نخواهیم بود بلکه با ناوگروهی مواجه هستیم با توانایی های مختلف![/quote]

بله ؛ اما خبر ها مبتنی بر ارسال یک ناو هست . و اون هم یک ناو پدافندی و اطلاعاتی ؛ که احتمالا در کنار ناوگروه آمریکایی خواهد بود ..

شرایط درگیری خیلی مهمه ؛ مثلا اگر شما بخوای اول حمله میتونی دشمن رو غافلگیر کنی و اگر وارد شرایط جنگی بشی و ما غافلگیر شده باشیم ؛ کار شناسایی بسیار سخت میشه و مسایلی که خودتون بهتر میدونین .

از لحاظ تئوری ایده ای که من مطرح کردم مربوط به رویارویی با یک ناو هست و بحث ناوگروه کاملا متفاوت که خدمتتون عرض شد .

در مورد موشک کلا دو وضعیت متفاوت رو داریم یعنی موشکی که در ارتفاع 5 تا 7 متری سیر میکنه و تا 12 کیلومتری ناو قابل شناسایی نیست و سرعتش زیر صوت هست ؛ و موشکی که از ارتفاع 50 هزار پایی فرود میاد و سرعتش در حدود 2 ماخ هست با سر جنگی ترکش شونده ؛ همانند موشک های بالستیک اما مسیر غیر مشخص به سمت هدف .

این دو کاملا متفاوت هستند ؛ اگر شما بگی چون تونسته موشک کروز رو بزنه میتونه هارم هم بزنه غلط هست ولی استدلالتون بر این که میتونه موشک هارک رو بزنه چون موشک بالستیک رو میزنه قابل بررسی .

بهتره به مثال های دیگری وارد بشیم ؛ موشک های بوک قابلیت ضد هارم رو دارند ! اما اگر اشتباه نکنم و درست یادم مونده باشه شانسی کمتر از 50 درصد ..

در مورد استر هم همینطور هست و ممکنه شانس بیشتری داشته باشه و این ارتباطی به پیشرفته بودن رادار نداره بلکه به ساختار موشک و مانور اون برمیگرده .

علاوه بر اینکه جنگنده های ما این قابلیت رو دارند تا در ارتفاعات مختلف پرواز کنند و از فواصل بالای 150 کیلومتر (خارج از توان برخورد ناو) موشک شلیک کنند ؛ البته از لحاظ تئوری ؛ واگرنه شرایط و میدان نبرد هم باید بررسی بشه .

هیچ وقت اینطور تصور نمیشه که با یک عملیات بمب ریزی هدفی حاصل بشه ؛ بلکه یک هدف رو بارها بمباران میکنند حالا مقصود ما ناو هست و باید بارها موشک باران بشه ! .

در این مورد روش عملیات بسیار مهم هست و اگر خود ناو تنها باشه کاری از دستش بر نمیاد و اگر ناو گروه باشه باید گروهی از تسلیحات بهشون حمله ور شد ...
ولی قرار نیست که وقتی من صحبت از ضعف یک کشتی میکنم با یک ناو گروه اون رو پوشش بدین ؛ و وقتی صحبت از ناوگروه میشه باید با یک استراتژی دیگر اون پوشش داد ! و مطمئنا در اخر تمام ضعفهای غرب رو میشه با بمب اتمی و موشک های بالستیک پوشش داد !
نمونه این مانورها رو آمریکایی ها برای مقابله حملات انبوه برگذار کردند ؛ مثل میلینیوم چلنج ؛ یا چالش هزاره . البته قدیمی هست و اکنون دستاوردهای اون مانور برای ما قابل اتکا نیست ؛ هر چند که اون موقع موشک های استاندارد مذکور در دسترس بودن ! .


[quote]اگزوست سرعت KH-55 رو نداره و مادون صوت هست.
ولی به شخصه فکر می کنم استفاده از توان زیر سطحی احتمالا کم هزینه تر خواهد بود.
هر چند که معتقدم این شناور ها حتی در مقابل موشک های کروز مادون صوت هم در عمل تواناییشون در اون حدی نیست که ازش تعریف میشه و قطعا آسیبپذیر خواهند بود.

سال گذشته فرمانده کل سپاه صحبت از تعمیم استراتژی به کارگیری قایق های تندرو کوچک موشک انداز به زیر سطح و استفاده از زیرسطحی های کوچک تندرو کرده بودند که تصور می کنم باید منظورشون زیردریائی های کوچک تر از غدیر باید باشه.

البته من یه طرحی از یک نمونه از همین زیردریائی های دو نفره خودمون هم توسط پلین من دیدم که زیرش اژدری نصب میشد که طولش از خود زیردریایی بیشتر بود. نمی دونم پلین من بر مبنای یک عکس واقعی این طرح رو کشیده بود یا بر مبنای تصوراتش.

----

امیدوارم به یمن ورود این مهمان جدید، در رزمایش آتی نیروی دریایی سپاه موشک ظفر هم رونمایی بشه.[/quote]
احتمالا منظورتون اینا هست....:

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/sdv2gk1.jpg[/img]
[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/892317-56-15%7E0.jpg[/img]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
حتي قبل از تنگه هرمز فعاليت نیروهای سپاه آغاز مي شود. شنودها از ورای منطقه آغاز و رهگيري براي "مثبت کردن" (کسب اطلاعات از شناورهاي بيگانه) در اين منطقه انجام مي شود. در اين محدوده هرشناوري در هر زماني که وارد خليج فارس شود رصد و شناسايي شده و تحت کنترل ما قرار می گيرد.
به گزارش گروه دفاع و امنیت مشرق، تنگه هرمز یکی از مهمترین نقاط دریایی در جهان است که به خاطر اهمیت ویژه آن، سپاه پاسداران تمهیدات ویژه ای را برای حفاظت و تامین امنیت پایدار از آن در نظر گرفته است. یکی از فرماندهان نیروی دریایی سپاه، اخیرا به تشریح برخی اقدامات صورت گرفته در این تنگه استراتژیک و رویکرد مدبرانه و شجاعانه رزمندگان ایرانی در حفاظت از منافع کشورمان پرداخته است که خواندن آن خالی از لطف نخواهد بود.

وی با بیان اینکه يکي از مهم ترين اقدامات روزمره این نیرو، ره گيري هاي ناوگان هاي بيگانه حاضر در خليج فارس است، یاداور شده که همه نيروهاي راداري سپاه مسلط به زبان های خارجی هستند و کار ثبت عبور و مرور شناورهاي خارجي را برعهده دارند.

* فعالیت ایستگاه سپاه در تنگه هرمز

کنترل تنگه هرمز ماموريت اصلي نیروی دریایی سپاه است. اين نقطه يک ايستگاه بين المللي به نام سپاه استيشن (Sepah station) است و همه شناورهاي عبوري از تنگه هرمز موظف هستند که خود را به نیروهای ایرانی معرفي کنند.



برهمين اساس کليه تردد ها در اين منطقه اعم از شناورهاي تجاري و نظامي که عبور بي ضرر از تنگه هرمز دارند، کنترل مي شوند. البته ایران به شناورهاي تجاري کاري ندارد مگر اين که به آن ها مشکوک شوند که در اين صورت براساس کنوانسيون هاي بين المللي دريايي آن ها را بازخواست مي کنند و در صورت لزوم بازرسي و توقيف مي شوند.

* آغاز رهگیری از دریای عمان

حتي قبل از تنگه هرمز فعاليت نیروهای سپاه آغاز مي شود. شنودها از ورای منطقه آغاز و رهگيري براي "مثبت کردن" (کسب اطلاعات از شناورهاي بيگانه) در اين منطقه انجام مي شود. در اين محدوده هرشناوري در هر زماني که وارد خليج فارس شود رصد و شناسايي شده و تحت کنترل ما قرار می گيرد.

وقتي شناورهاي ناوگان هاي نظامي بيگانه قصد ورود به خليج فارس را دارند به طور عمده به صورت کارواني وارد مي شوند؛ مثلا 4 فروند همراه هم وارد مي شوند. اين شناورها قبل از اين که وارد حوزه منطقه ای شوند تحت کنترل اطلاعاتي رزمندگان ایرانی قرار مي گيرند.

* 9500 متر ورود به حریم ناوهای هواپیمابر آمریکا

اين کنترل از طريق سيستم هاي شنود، يگان هاي شناوري، رهگيري با هواپيماهاي بدون سرنشين و سامانه هاي راداري اتفاق مي افتد. اين رهگيري ها خيلي حساس و مهم است و حساس ترين نکته در اين مقوله اين است که شناورهاي آمريکايي براي خودشان حريم امنيت تعريف کرده اند که اين حريم در ساير نقاط دنيا رعايت مي شود. به عنوان مثال حريم ناوهاي هواپيما بر آمريکايي در دنيا 10 کيلومتر است يعني در شعاع کمتر از 10 کيلومتري اين شناور هيچ جنبنده اي نبايد باشد. بر همين اساس در بسياري از نقاط دنيا وقتي اين ناوها وارد تنگه ها و کانال ها مي شوند آن تنگه به مدت 24 ساعت بسته مي شود تا نيروهاي آمريکايي به راحتي عبور کنند.



هيچ شناوري حق نزديک شدن به اين ناوها را ندارد به ويژه اگر آن ها تشخيص دهند که آن شناور، شناور نظامي است. با اين حال نیروهای ایرانی اين حريم را در این منطقه قبول نداشته و آن را شکسته اند که آن ها هم به ناچار اين موضوع را پذيرفته اند.

* ترفندهای امریکا برای فرار از رهگیری توسط سپاه

آمريکايي ها علاقه فراواني دارند که رهگيري اطلاعاتي نشوند. به خصوص وقتي همراه ناوهاي ديگر کشورها وارد منطقه مي شوند مايل نيستند که شناورهای سپاه به آن ها نزديک شوند بر همين اساس ديگر به همراه ناوهاي ساير کشورها وارد نمي شوند چرا که نمي خواهند هيمنه ظاهري شان جلوي آن ها شکسته شود.

گاهي حتي با هماهنگي کشورهاي جنوب خليج فارس، در سکوت راديويي و در بين شناورهاي تجاري و با سرعتي به اندازه سرعت آن ها به سمت تنگه هرمز مي آيند و حتي کشور عمان هم که ايستگاه بين المللي دارد آن ها را صدا نمي زند ولي به دليل قدرت و تسلط بالاي نیروهاي سپاه، به خوبي آن ها شناسايي می شوند. حتي گاهي که کشورهاي همسايه آن ها را پيج مي کنند آمريکايي ها پاسخ نمي دهند اما به ايستگاه سپاه به ناچار پاسخ مي دهند.



آمريکايي ها تلاش مي کنند از رهگيري سپاه فرار کنند به همين دليل ساعت هاي مختلفي در روز را آزموده اند تا بلکه نیروها هوشیار نباشند. مثلا ساعت 12 نيمه شب يا 3 و 4 بامداد را تجربه کرده اند اما هميشه رهگيري شده اند. حتي آب راه خود را از آب هاي بين المللي به آب هاي عمان تغيير مي دهند ولي باز هم رهگيري مي شوند چرا که نقاطي در تنگه هرمز هست که آن ها مجبورند تغيير مسير دهند.

* مانور بالگردهای امریکایی بر فراز شناورهای سپاه

تنها کاري که غربی ها پس از این تحقیر قانونی مي کنند اين است که بالگردهاي خود را بالاي سر شناورهای ایرانی سپاه بياورند تا آن ها را بترسانند اما رزمندگان از اين کارها هراسي ندارند.

در همين شرايط نیروهای دریایی ایران خيلي خونسرد و عادي وظايف خود را انجام مي دهند و تاجايي که لازم باشد جلو مي روند و کاري به آن ها ندارند. بارها اتفاق افتاده است که بالگردهاي آمريکايي تلاش کرده اند با هاور کردن مانع از پيش روي شناورها سپاه شوند اما بچه ها جلو رفته اند و بالگرد آمريکايي هم به ناچار آن قدر عقب رفته است تا مجبور شده روي ناو بنشيند!
[color=red]
فاقد لینک منبع هست
قفل و بایگانی شد
rezat1980[/color]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[align=center][img]http://media.farsnews.com/media/Uploaded/Files/Images/1390/11/15/13901115000194_PhotoA.jpg[/img][/align]


به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، سردار علی فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مراسم افتتاحیه خط تولید انبوه سامانه موشک کروز دریایی ظفر و تحویل آن به سپاه در جمع خبرنگاران گفت: ما لحظه‌ای را برای افزایش توانایی‌هایمان از دست نمی‌دهیم. ما دائم در روند و جریان تحویل‌گیری انواع مختلف تجهیزات و سیستم‌های جدید هستیم و این سیستم موشکی ظفر هم از آن جمله است.



وی افزود: ‌موشک کروز دریایی ظفر را روی شناورهایمان و بر روی بالگردهای کوچکمان و همچنین خودروهای کوچکمان به کار گرفته‌ایم.‌ این مهم است که شما در شرایطی قرار می‌گیرید که این موشک را برای حمل کننده‌های بسیار کوچک خواهید داشت و این قابلیت تاکتیکی بسیار زیادی را می‌دهد.



فرمانده نیروی دریایی سپاه در ادامه تاکید کرد: دشمنانمان ما را نمی‌بینند در حالیکه ما آنها را مورد اصابت قرار می‌دهیم و ما را نمی‌توانند ببینند برای اینکه ما را مورد اصابت قرار بدهند.



فدوی در پایان سخنانش تصریح کرد:ما این موشک کروز را از امروز به صورت انبوه تحویل گرفتیم و این موضوع توانمندهای موشکی ما را چندین برابر می‌کند.
[color=red]
[b]

اخطار دوم
قبلا هم در مورد تغییر نام کاربری به شما
هشدار داده بودم. تمامی ارسالهای شما
قفل شده و در هر تاپیکی که شرکت کنید
اخراج خواهید شد.
آرمانی[/b][/color]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
به گزارش مشرق به نقل از فارس، علیرضا تنگسیری ظهر امروز در همایش تفنگداران و تکاوران دریایی در نبرد آینده در مرکز آموزش عالی تفنگداری و تکاوری سیدالشهدا (ع) اهداف حمله آمریکا در سال 1991 را سه کشور افغانستان، عراق و ایران عنوان کرد و افزود: عدم موفقیت در عملیات افغانستان موجب عقب افتادن حمله به ایران شد.

وی، رهبری آگاه ایران را سبب عقب افتادن حمله آمریکا به ایران دانست و افزود: رزمایش‌های هدفمند توسط نیروهای مسلح موجب شده دشمن از حمله به ایران پشیمان شود.

تنگسیری نقش تفنگداران و تکاوران در جنگ آینده را بسیار مهم و کاربردی خواند و تصریح کرد: جنگ آینده در دریاست و آغاز نبرد با دشمن در دریا انجام می‌شود.

جانشین فرماندهی نیروی دریایی سپاه آمریکا را دشمن اصلی ایران توصیف کرد و گفت: دشمن از رزمندگان ایران رعب و وحشت دارد.

وی با اشاره به مرزهای دریایی ایران در شمال و جنوب کشور، خاطرنشان کرد: حراست از این مناطق نیازمند جوانانی توانمند است تا بتوانند در این مناطق موفق عمل کنند.

تنگسیری نیروی انسانی را مهم‌ترین رکن در نیروهای مسلح معرفی می‌کرد و ابراز داشت: سازماندهی در جنگ آینده متمرکز است اما به کارگیری نیروها غیرمتمرکز صورت می‌گیرد.

جانشین فرماندهی نیروی دریایی سپاه با تاکید بر تیزهوشی نیروهای مسلح، بیان داشت: صحنه‌های نبرد در تفنگداری و تکاوری در آینده سیال است.

وی خواستار ارتقای تکنیک‌های آموزش در نیروی دریایی سپاه شد و افزود: از فرصت‌ها باید استفاده کرد.

تنگسیری با بیان اینکه نیروها باید بتوانند در کمترین زمان در شرایط سخت آب و هوایی عمل کنند، یادآور شد: یک میلیون نفر مزدور از کشورهای مختلف در آمریکا وجود دارد.

جانشین فرماندهی نیروی دریایی سپاه شجاعت و شهامت در نیروهای مسلح را تاثیرگذار ذکر کرد و اذعان داشت: نقش معنویت و بصیرت در نیروهای مسلح بسیار موثر است.

وی بر دقت در انتخاب سلاح و تجهیزات برای استفاده تفنگداران و تکاوران تاکید کرد و اظهار داشت: سازمان پدافندی باید تغییر یابد.

تنگسیری با اشاره به کاربردی شدن آموزش‌ها، تصریح کرد: آشنایی با عملیات پدافندی بسیار مهم است.

جانشین فرماندهی نیروی دریایی سپاه از استفاده از نفربرهای دوزیست در این نیرو خبر داد و گفت: تمام تجهیزات به‌کار گرفته شده در نیروی دریایی سپاه بومی‌سازی شده است.

وی، مجد و شرف یک فرمانده را در اشراف اطلاعاتی نامید و خاطرنشان کرد: جنگ آینده در دریا با نبرد روی زمین متفاوت است.

تنگسیری نقش تفنگداران در اسکورت کشتی‌های نفتی را حساس خواند و بیان داشت: تفنگداران در حراست از سکوها و مناطق حساس نقش موثری ایفا می‌کنند.

[url=http://www.mashreghnews.ir/fa/news/99489/%D9%86%D9%81%D8%B1%D8%A8%D8%B1%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AF%D9%88%D8%B2%DB%8C%D8%B3%D8%AA-%D8%AF%D8%B1-%D9%86%DB%8C%D8%B1%D9%88%DB%8C-%D8%AF%D8%B1%DB%8C%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%B3%D9%BE%D8%A7%D9%87]منبع[/url]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
آدرس صفحه اصلی:
http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13901210000762

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، مدیرعامل موسسه شهید محلاتی بوشهر، مجری بازسازی ناوچه‌های موشک انداز صبح امروز در این آیینی در ارتباط با پروژه بازسازی شناورهای تندر گفت: برای اجرای این پروژه بیش از یک‌میلیارد و 400 میلیون تومان اعتبار هزینه شده و بازسازی ناوچه‌ها نیز در مدت هشت ما صورت گرفته است.

ابوالقاسم والاگهر افزود: 17 هزار و 900 قلم تجهیزات در شناورها تعویض و 30 هزار نفر ساعت کار نیز انجام شد.

وی تصریح کرد: در اجرای این پروژه 21 هزار و 900 عنوان فعالیت روی شناورها انجام و بازسازی با موفقیت انجام شد.

مدیرعامل موسسه شهید محلاتی بوشهر در ارتباط با فعالیت‌های انجام شده نیز بیان کرد: بهینه‌سازی بدنه، گیربکس، ایمنی، اطفا حریق، سیستم‌های کنترلی، تعویض رادار، بازسازی سیستم‌های دفاعی و رنگ شناورها از جمله اقدامات انجام شده روی شناورهای بازسازی شده است.

والاگهر ادامه داد: موتور شناورها، ژنراتورها، سیستم برق، بازسازی پمپ‌ها و سیستم لنگر و زنجیر شناورها نیز بازسازی و تعمیر شد.

وی خاطر نشان کرد: در اجرای این پروژه اشکالات اساسی در بخش‌های مختلف شناور از جمله سیستم‌های کنترلی شناور که همیشه درگیر تعمیر آن‌ها بودیم نیز اصلاح و بازسازی شد.

مدیرعامل موسسه شهید محلاتی بوشهر موسسه شهید محلاتی از سال 75 کار خود را آغاز کرده و از سال 81 رسما راه اندازی اولیه شد و امروز با 9 هکتار وسعت در بخش‌های مختلف صنعت دریایی فعالیت می‌کند.

والاگهر گفت: تامین تمام تجهیزات کارخانه کشتی‌سازی در این مجموعه صورت می‌گیرد.

وی افزود: طول پهلوگیری این مجموعه 400 متر است و 320 نیرو که 85 درصد آن‌ها بومی هستند در این مجموعه مشغول فعالیت هستند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بسم الله الرحمن الرحیم


به منظور افزایش توان دریایی

[color=red]سپاه شناور موشک‌انداز کلاس "تندر" را در خلیج فارس عملیاتی کرد[/color]

با حضور جمعی از فرماندهان و کارکنان نیروی دریایی سپاه، آیین الحاق یک فروند موشک انداز کلاس تندر به ناوگان منطقه سوم این نیرو برگزار شد.



به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی نیوری دریایی سپاه، با حضور جمعی از فرماندهان و کارکنان این نیرو، آیین الحاق یک فروند شناور موشک‌انداز کلاس "تندر" به ناوگان منطقه سوم ندسا برگزار شد.

سردار بختیاروند فرمانده منطقه سوم نیروی دریایی سپاه در این مراسم با اشاره به مأموریت دریایی سپاه در حوزه خلیج فارس اظهار داشت: با توجه به اهمیت منطقه خلیج فارس بویژه حوزه شمالی و مرکزی و وجود ذخایر ارزشمند نفتی و گازی باید امکانات دفاعی لازم برای حراست از این منابع به سطح مطلوبی ارتقا و افزایش پیدا کند.

وی افزود: ما همواره اعلام کرده ایم که قدرت و توانمندی جمهوری اسلامی ایران در خدمت صلح و همکاری با کشورهای مسلمان منطقه است.

سردار بختیاروند گفت: با پیوستن شناورهای ارتقا یافته از کلاس های مختلف مانند ذوالفقار و سراج به منطقه سوم نیروی دریایی سپاه، توان دفاعی ما افزایش قابل توجهی پیدا خواهد کرد.

فرمانده منطقه سوم نیروی دریایی سپاه ادامه داد: در حال حاضر پیوند و ارتباط بسیار خوبی میان مراکز پژوهشی و علمی و صنعتی برای تأمین ادوات تخصصی دفاعی فراهم شده است و امیدواریم سطح عملی این ارتباط به نقطه ای برسد که برای تهیه همه نیازمندها از قید وابستگی به بیگانگان رهایی یابیم.

بنا بر این گزارش، کلیه مراحل ارتقاء و تجهیز این شناورها در مراکز صنعتی داخلی به انجام رسیده به گونه‌ای که صد درصد آماده اجرای مأموریت های محوله هستند.

[url=http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13910201000633]منبع[/url]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.