امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

4 minutes قبل , arminheidari گفت:

 

اگر این نقشه رو مبنا بذاریم 

competition-in-the-Indian-ocean.jpg

 

حضور و همکاری با چین اجتناب ناپذیر هست 

ولی این کار همانند شکستن یک مرز ذهنی هست تا انجام یک کاری شبیه اقدامات آمریکا

به بیان دیگر خط مرزی را کمی جلوتر می کشیم تا ناوگان دریایی ما بتواند جلوتر بیاد و لجستیکش تامین شود 

مثال این کار همانند اعزام ناوهای ایرانی به دریایی سرخ و نبرد با دزدان دریایی هست که در ابتدا می گفتیم نمی شود ولی شد 

 

اما در مورد دفاع باید گفت همانطور که نیروی دریایی آمریکا در معرض خطر است نیروی دریایی ما هم در خطر هست

برای این دفاع باید نیروی هوایی مستمر و دفاع دریاپایه قوی داشته باشیم 

ولی خود نفس این کار باعث می شود نیروی هوایی لزومش در کشور بیشتر شود و مجبور به توسعه بیشتر شود 

از سمت دیگر اگر سه یا چهار کشتی تدارکاتی مثل نمونه ای زیر را داشته باشیم، سامانه های پدافند بصورت ترکیبی می توانند حضور پیدا کنند و حداقل تامینی در این خصوص ایجاد کنند و در صورت آتش بیشتر نیروهای امریکایی در منطقه آسیب خواهند دید

 

thumb_NASSCO-ESB-contract-8-23-19.jpg

 

به نظر هیچ گزینه حتی ناوهای امریکایی نیز بدون پشتیبانی هوایی امکان حضور امن در اقیانوس را ندارند. برای اینکه نهایتا تبدیل به سیبل برای هواپیماهای متخاصم میشوند. قایق های موشک انداز سپاه که جای خود را دارند. حتی یک شبکه پدافند یکپارچه زمین پایه مانند انچه ما در ایران داریم در صورت یک حمله هوایی سراسری اسیب پذیر است. 

سیاست سپاه معمولا حضور در نوک پیکان مخاصمات ما با امریکا است وگرنه اصلا این گونه قایق ها که حالا با یک سامانه سوم خرداد تجهیز شده اند اصلا به درد اقیانوس نمی خورند. حتی ناو جماران هم مناسب این کار نیست. نیاز به ناوشکن های حداقل 3000 تنی امروزی است که اینها به نظر در حوضه نداجا است و سپاه باید در حوضه خود فعالیت کند و این کار را به ارتش بسپارد.   علاوه بر این نیاز به ناوهای تدارکاتی و هلیکوپتر بر و غیره است. 

به نظر من اگر این کار بدون حضور ناوهای هواپیمابر باشد که چین میتواند به منطقه بیاورد این کار خودکشی است.

از دیدگاه من حضور هیچ نیرویی بیگانه ای در منطقه مطلوب نیست. ولی امریکا دارد ایران را وادار به کشیدن پای چین به منطقه میکند. اگر امریکا از این سیاست عقب نشست به نظر من نبود چین بهتر از بودن ان است. 

بحث دزدان دریایی قابل مقایسه با این بحث نیست. 

  • Like 1
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

این بحث تامین امنیت این شناور ها یا پایگاه های دریایی ثابت قطعا بسیار اهمیت دارد و باید در درجه اول به اون پرداخته بشه، اما توجه داشته باشید با اشباع پدافندی و رعایت همه روش ها، حتی در حالت ایده آل نمیشه امنیت این ها رو به صد در صد رساند. شما حتی اگر تا هزاران کیلومتر اطراف این شناورها پوشش هوایی داشته باشید باز هم دشمن می تواند ضربه خودش را وارد کند. بنابراین نباید صرف عدم امکان تامین صد درصدی امنیت این پایگاه ها از ایجاد آنها صرف نظر کرد. 

دور تا دور ایران پایگاه های دشمن در تیررس موشک های ما هستند، آیا آنها به دلیل خطراتی که ممکنه در یک نبرد احتمالی متوجه این پایگاه ها بشه از ساخت آنها صرف نظر کردند؟ خیر، هر موشکی که به سمت این پایگاه ها شلیک کنیم، باعث میشه تا یک موشک کمتر به اسرائیل شلیک کنیم!

 

مسئله از دست دادن این پایگاهها در زمان یک درگیری یا جنگ نیست، مسئله دور کردن سطوح اول این درگیری از مرز های کشور هستش.

 

  • Like 2
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

به نظرم سردار منظورشون یک پایگاه بندری دریایی بوده. پسابندر محتملترینشون هست ولو فکر کنم در اختیار ارتش قرار هست باشه، شاید هم دو طرف استفاده کنند با تقسیم منابع. چون ارتش در کنارک هم هست و البته چابهار هم مقر نیروهای ویژه دریایی سپاه بوده. شاید ارتش پسابندر و کنارک را داشته باشه و در چابهار سپاه مستقر بشه. جاسک هم که در اختیار ارتش هست.

 

پسابندر موقعیتش ولی عمقی ترین خشکی پیش رفته در دهانه اقیانوس هند هست برای ایران. بالاش بندر گواتر هم هست البته. ارتش میتونه محلی را به سپاه اختصاص بده برای برخی ماموریت های خاص و با شرایط عکس العمل سریع. حمایت از قایقهای صیادی و همچنین رویارویی با شناورهای بیگانه جایی که ارتش نخواد به صورت برجسته درگیر بشه و در همون حد مزاحمت شناورهای سپاه برای گوشی دست دشمن اومدن کافی باشه.

ویرایش شده در توسط alala
  • Like 2
  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

lHq_188_frwnd_phpd_w_blgrd_bh_nyrwy_dryy

 

نقل قول

به گزارش گروه دفاعی خبرگزاری فارس، مراسم الحاق ۱۸۸ فروند پهپاد و بالگرد به نیروی دریایی سپاه صبح امروز(چهارشنبه) در بندرعباس و با حضور سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه برگزار شد.

سردار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران در این مراسم با بیان اینکه با الحاق این پهپاد‌ها تمام ماموریت‌های نیروی دریایی سپاه، تحت پوشش پهپاد‌های بومی ایرانی قرار می‌گیرد، گفت: فیلمبرداری و عکاسی در حوزه رزمی برای انهدام اهداف ثابت و متحرک دریایی، از قابلیت‌های این پهپاد‌ها است.

وی با بیان اینکه رصد و پایش همه تحرکات دریایی هم با این پهپاد‌ها رهگیری می‌شود، عنوان کرد: پهپاد‌های الحاق شده کاملا بومی، و بدست متخصصان سازمان صنایع هوایی ایران ساخته شده است.

فرمانده نیروی دریایی سپاه سه فروند از این پهپاد برای نخستین بار رونمایی شده است و قابلیت انجام ماموریت از روی شناور برای اهداف مورد نظر دارد. این پهپاد‌ها شامل پهپاد عمود پرواز سپهر، شهاب ۲ و عمود پرواز هدهد چهار است.

سردار تنگسیری ادامه داد: پهپاد مهاجر-۶ نیز با دقت بالا در دریا و ساحل، از دیگر پهپاد‌هایی است که صبح امروز به نیروی دریایی سپاه ملحق شد. این پهپاد با شعاع پرواز بالا، توانایی حمل ۴ موشک و انجام ماموریت در همه شرایط آب و هوایی دارد.

وی عنوان کرد: دو فروند بالگرد آب نشین و ۴ فروند بالگرد با ظرفیت‌های رزمی و حمل موشک هم امروز به نیروی دریایی سپاه پاسداران ملحق شد.

 

phpd_nyrwy_dryyy_sph.jpg

 

phpd_shhd_nyrwy_dryyy_sph.jpg

 

phpd_shnsyy_nyrwy_dryyy_sph.jpg

 

qyqhy_phpd_swr_nyrwy_dryyy_sph.jpg

 

thumb_phpd_nds.jpg thumb_blgrd_khrwz_nds.jpg

 

ویرایش شده در توسط alala
  • Like 1
  • Upvote 12

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

اخباری از نیروی دریایی سپاه و ارتش به نقل فرماندهان دو نیرو الحاق دنا، صبا، زره و ناوبندر به نداجا در آذرماه الحاق ناو بالگردبر و پهپادبر به ندسا تا پایان سال رزمایش دریایی ایران با کشورهای دیگر تا پایان سال ساخت شناور اقیانوس پیما توسط ندسا با 65 متر طول و قابلیت حمل بالگرد

ناوبندر در حال ساخت به گفته خانزادی 24 متر بزرگ‌تر از ناو خارک است و 6-7 فروند بالگرد با خود حمل می‌کند و امکانات وسیع پهپادی، موشکی و بالگردی دارد.

 از محمد شلتوکی

 پ ن: ظاهرا ناو پهپاد بر جامع عمل پوشیده

 

 

ویرایش شده در توسط Navard
  • Upvote 8

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

پیشنهاداتی برای بهبود شناور شهید رودکی سپاه

 

13990829000220_Test_PhotoN.jpg

 

مشخصات اعلامی شناور این ناو با تناژ ۴۰۰۰ تن و طول ۱۵۰ متر و عرض ۲۲ متر دارای رادار آرایه فازی سه بعدی، موشک‌های سطح به سطح، سطح به هوا، سامانه های مخابراتی یکپارچه بسیار پیشرفته جنگال و موشکی سوم خرداد با قابلیت حمل بالگردها به پهپادها و شناورهای عملیاتی که همه آنها از تولیدات داخلی و توسط نیروهای داخلی طراحی و عملیاتی شده است.

13990829000219_Test_PhotoN.jpg

 

ماموریت تعریف شده این ناو با عظمت رزمی به مثابه یک شهر دریای متحرک است که با تمام تجهیزات و امکانات لازم آماده انجام ماموریت های اقیانوسی با ایجاد امنیت پایدار خطوط مواصلاتی دریایی و امدادرسانی به ناوگان تجاری و صیادی جمهوری اسلامی و کشورهای منطقه‌ای می‌باشد

 

پیشنهاداتی برای افزایش کارایی و بقای رزمی شناور 

 

1- باید به رادارهای مناسب و سیستمهای جاسوسی و شنود مجهز بشه

2- بخش های ارتباطی مناسب برای هدایت پهپادها فراهم بشه مثل اتاقکهای هدایت پهپادی به تعداد مناسب برای عملیات در نقاط دوردست مثل سواحل سوریه یا یمن

3- بعضی بخش هاش مدولار در نظر گفته بشه و بسته به نوع ماموریت تجهیز بشه مثلا برای ماموریت های جاسوسی بخشهای راداری و شنود تقویت بشه یا برای عملیاتهای رزمی بخش دفاع هوایی و تهاجمی تقویت بشه

4- نیازمند قدرت اولیه ای برای دفاع هوایی و تهاجم دریایی و زمینی: این تجهیزات باید به صورت اولیه روی همه شناورهای این کلاس موجود باشه مثل توپ های دریای، موشکهای کروز و در صورت امکان بالستیک تاکتیکی، پدافند نقطه ای و برد متوسط

5- پهبادهای مناسب برای اهداف ماموریتی مختلف از روی پهپادهای موجود توسعه داده بشه

6- استفاده از تجربیات و تخصص نیروی دریایی ارتش جهت جلوگیری از موازی کاری، اتلاف هزینه و مهمتر از همه جهت هم افزایی رزمی و هم پوشانی کاستی ها و کمبودهای دو طرف 

 

با توجه به تناژ مناسب شناور، میتوان یه شناور چند منظوره مناسب ازش درآورد که در این صورت با صرفه جویی در زمان تعداد مناسبی هم ازش آماده میشه

ویرایش شده در توسط morteza69hb
  • Upvote 14

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

یک سامانه راداری شبیه رادار اسکای گارد هم روش بود.

 

در حقیقت این نمونه های کاملا اولیه مشخصا داره یک هدف گذاری را نشون میده. رفتن سراغ شناورهای تجاری برای ناوگان سنگینتر در کوتاه مدت و کم هزینه تر با توجه به توان و بودجه کشور به عنوان یک راه حل فوری و موقت. قطعا به بلوغ میرسه از اونجا که هیچگونه امکان همکاری و ایده و الگو گرفتن از یک نمونه فیزیکی و واقعی وجود نداره.

  • Upvote 12

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

اون قایق هارو اگر بتونن به صورت معلق در کنار خارجی کشتی یا اینکه درقسمت پایینی با دریچه برای ورود سریع به اب قرار بدن خیلی بهتر میشه.جای بیشتری ازاد میشه برای تجهیزات دیگه

ویرایش شده در توسط OneManArmy
  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
30 minutes قبل , OneManArmy گفت:

اون قایق هارو اگر بتونن به صورت معلق در کنار خارجی کشتی یا اینکه درقسمت پایینی با دریچه برای ورود سریع به اب قرار بدن خیلی بهتر میشه.جای بیشتری ازاد میشه برای تجهیزات دیگه

 چینش محموله ها به نظر یک چینش عملیاتی نبود بلکه یک چینش تبلیغاتی برای نمایش رسانه ای بود.

 

نکته مثبت این رونمایی اون عنوان انتهای ویدئو بود. چیزی شبیه "رسانه نیروی دریایی سپاه جمهوری اسلامی ایران"  که گویا ویدئو را تهیه کرده بود. راه طولانی ای وجود داره ولی امیدوارم قدم به قدم حرفه ای تر و تخصصی تر هر نیرویی برای خودش یک ارگان رسانه ای ثابت داشته باشه. (مهم اینه ثابت باشه و نه مقطعی برای رزمایش و رونمایی و ...)

اگر توجه بشه و بعد این همه انتقاد برند سراغ نهادهای تخصصی رسانه ای برای هر نیرو یعنی یک قدم به جلو. همه اطلاع دارند و بارها عنوان شده که مثلا هر ناو هواپیمابر امریکایی به تنهایی یک مجموعه عظیم رسانه ای مختص به همون ناوگان داره. و مثلا برای ساخت فیلم و مراجعه هالیوود و مصاحبه و یا ساخت کلیپ های تبلیغاتی این مجموعه رسانه ای اون ناوگان هست که وارد موضوع میشه.

  • Like 1
  • Upvote 10

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
4 minutes قبل , bds110 گفت:

نیم نگاهی به اسراییلی ها و بقیه بی اندازیم

موشک لورا وزن ۱.۶ تن برد ۴۳۰ کیلومتر

 

با توجه به توانایی ها و داشته هامون، استفاده از موشک های بالستیک برای ماهم میتونه مزایای خوبی داشته باشه

  • Like 1
  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
2 minutes قبل , morteza69hb گفت:

با توجه به توانایی ها و داشته هامون، استفاده از موشک های بالستیک برای ماهم میتونه مزایای خوبی داشته باشه

 

باید در این مورد "کاستن هزینه ها" را فاکتور بگیریم و لااقل یک نمونه عمودپرتاب از موشکهای بالستیک تاکتیکی کوتاه بردمون را توسعه بدیم با تغییر بردار رانش برای نصب جادارتر روی این قبیل کشتی هامون در قدم اول که پیچیدگی های جانمایی ثقلی! و فیزیکی ناوها را نداره.

  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
12 hours قبل , morteza69hb گفت:

 

13990829000219_Test_PhotoN.jpg

 

 با توجه به این تصویر؛ شناور رودکی احتمالا بتونه ۱۸ تا قایق تندرو در همین کلاس بر روی عرشه حمل کنه. در واقع اگر تمامی سامانه ها و تسلیحات پهپادی و پدافندی و کروز برداشته بشه. این احتمالا همون ناو قایق تندرو بر سپاه هستش. چون مشخص و عیان ترین امکانات این ناو با توجه به مهندسی عرشه و سطوح شیبدار که به قسمت انتهایی و  رمپ انتقال به دریاست تنها برای همین منظور میشه در نظر گرفت. تمام این ها نشان دهنده یک مهندسی جهت عملیاتی کردن تعداد زیاد قایق تندرو در منطقه دریای عمان است. با توجه به سطح نگهداری زیر عرشه که البته دسترسی به سطح اب راحت هم دارد ما به دو طبقه حمل قایق تندر و تسلیحات رو به رو هستیم.( تقریبا کمتر از ۳۶ قایق تندرو در بیشترین تعداد). البته در شرایط جنگی. احتمالا موشک های کروز و سامانه سوم خرداد جای خود را به پرتابگر های بیشتر پهپاد و البته تعداد متناسب قایق تندرو بدن. تا این دو یک حمله ترکیبی رو در قالب یک ناو گروه انجام بدن. این روش منطقی ترین استفاده ی عملیاتی از سطح بارگیر این شناور است. البته این عرشه باز و بی مانع هم کاملا برای باز بودن دست فرماندهان جهت استفاده برای همین دو منظور در نظر گرفته شده. 

بهتر بود که بجای سوم خرداد یک مجموعه مشابه کمند زمین پایه با دو توپ فتح و به همراه تعداد مناسب موشک اذرش برای آن در نظر گرفته میشد(ثابت) تا یک مقابله موثری در مقابله با بمب های کم قطر و مینیاتوری و موشک های کروز  و... صورت میگرفت. و پدافند در برد بلند به شناور های محافظ در ناو گروه سپرده میشد.

پ ن : البته خطر زبر سطحی ها به نا چار این ناو رو به سمت پناه گرفتن در یک ناو گروه سوق خواهد داد. چون هیچ چاره ای نیست.

 

ویرایش شده در توسط Navard
  • Upvote 13

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.