امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

56 minutes قبل , alala گفت:

مهمترین نکته ای که باید دقت بشه اینه که این نهایت توان پدافندی دشمن با کمک چندین و چند کشور و در امادگی مطلق ( 10 روز اماده سازی ) و بدون کمک جبهه مقاومت به ما بود. در حالیکه برای ما هم در تعداد موشکها و پهپادها و تنوع حمله، هم تاکتیک های پرتاب، هم موج های حمله و هم وسعتش تنها بخشی از توانمون بود. در حقیقت تازه درس ارزشمندی هم بود برای تست توانایی ها. چه دشمن از تمام توان پدافندیش در حداکثر خودش برای دفع حمله استافده کرد و ما فقط یک موج برای یک پاسخ محدود شده.

 

سردار سلامی هم به نظر اشاره ای داشته. گفته به ظاهر که این حمله درس هایی از پدافند و عملکرد رهگیری دشمن به ما داد که اگر خطایی کنند در حمله بعد ازشون استفاده میکنیم.

 

اینم یک مورد دیگه:

 

نقل قول

برخی منابع آگاه به خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم گفتند که اگر رژیم صهیونیستی بخواهد به عملیات تلافی‌جویانه شب گذشته ایران پاسخ دهد، تاکتیک‌های متفاوت دیگری هم علیه این رژیم به کار گرفته خواهد شد.

این منابع می‌گویند: استراتژی‌ها و تاکتیک‌های متعددی برای حمله به منافع صهیونیستها تمرین شده است و بسته به شرایط از آنها استفاده خواهد شد.

 

از سمت ما یک تاکتیک از چند ده تاکتیک بود. از سمت دشمن برای دفاع اما هر چیزی که در توان داشت و حتی فراتر از اون.

لود موشکها و پهپادهای ما بسیار ساده تر از لود پدافند دشمن هم هست.

 

 

ویرایش شده در توسط alala
  • Like 5
  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
هم اکنون, MR9 گفت:

بسم ا...

 

اعلام رمز عملیات و آغاز تهاجم موشکی ایران به رژیم عبری- 26 فروردین 1403

 

https://www.aparat.com/v/RfktN

 

سلام .

وظیفه و اختیارات قرارگاه حضرت نبی اکرم دقیقا چیه ؟ آیا قبلا هم وجود داشته ؟

  • Like 1
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
3 hours قبل , Navard گفت:

 

 

با توجه به بازگشایی حریم هوایی صهیون ها ، به نظر میاد می خواهند در پناه هواپیماهای مسافربری حمله هوایی کنند ....

 

باید مواظب حمله هوایی  اسراییل از سمت دریای مکران و آذربایجان و ترکمنستان هم بود ....

امکان داره بر فراز ترکیه سوختگیری هوایی کنند و با سوختگیری مجدد روی قفقاز ، از اون سمت  یا ترکمنستان حمله رو انجام بدهند و به سرعت از مرزهای غربی یا شمال غربی خارج بشوند .

 

در مورد مکران هم امکان داره بر فراز عربستان یا در یای سرخ به کمک آمریکایی ها سوختگیری کنند و با پرواز در ارتفاع پایین از سمت سواحل شرقی عمان به دهانه خلیج فارس بیاند و حمله رو انجام بدهند و بروند .

 

 در این بین هم هواپیماهای مسافربری به همراه دیکوی های آمریکایی و انگلیسی جنگ الکترونیک در روند رهگیری و انهدام ما اخلال ایجاد کنند.

 

 

ویرایش شده در توسط OldTwilight
  • Like 1
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
هم اکنون, 951 گفت:

 

سلام .

وظیفه و اختیارات قرارگاه حضرت نبی اکرم دقیقا چیه ؟ آیا قبلا هم وجود داشته ؟

 

سلام 

وقت بخیر ... در این زمینه امکان ارائه اطلاعات دقیق وجود ندارد .. 

  • Like 2
  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

رئیسی: ماجراجویی جدید صهیونیست‌ها با پاسخ سنگین‌تر مواجه خواهد شد

 

بسم الله الرحمن الرحیم

ملت بزرگ و سربلند ایران شب گذشته فرزندان غیور و دلاور شما در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با همکاری و هماهنگی همه بخش‌های دفاعی و سیاسی کشور، صفحه جدیدی از تاریخ اقتدار ایران را رقم زدند و درس عبرت‌آموزی به دشمن صهیونیستی دادند. تنبیه متجاوز که وعده صادق رهبر مقتدر و حکیم انقلاب اسلامی بود، محقق شد. نیروهای مسلح سرافراز جمهوری اسلامی ایران در اقدام نظامی قاطع، اهداف نظامی و متعلق به رژیم اشغالگر صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی فلسطین را آماج عملیات ترکیبی خود قرار دادند. این تدبیر دفاعی که در چارچوب حق ذاتی دفاع مشروع از ایران عزیز بود در پاسخ به اقدامات تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی علیه اهداف و منافع جمهوری اسلامی ایران خصوصاً حمله نظامی مورخ 13 فروردین 1403 آن رژیم علیه سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق – که منجر به شهادت جمعی از دلاوران نامدار کشورمان گردید – تمهید و عملیاتی شد. پیام عملیاتی ترکیبی شب گذشته، برای امت اسلامی، اقتدار و بازدارندگی و برای دشمنان بشریت، ترس و خواری بود.

جمهوری اسلامی ایران طی شش ماه گذشته و بخصوص ده روز اخیر از همه ابزارها و امکانات منطقه‌ای و بین‌المللی برای جلب توجه جامعه بین‌المللی نسبت به خطرات مهلک مترتب بر بی‌عملی شورای امنیت سازمان ملل متحد در برابر قانون‌شکنی‌های مستمر رژیم صهیونیستی استفاده نمود ولی متأسفانه شورای امنیت تحت تأثیر و نفوذ آمریکا و برخی دیگر از حامیان رژیم صهیونیستی، از عمل به وظایف خود باز مانده است.اقدام حکیمانه و مقتدرانه جمهوری اسلامی ایران در دفاع از تمامیت، حاکمیت و منافع ملی جمهوری اسلامی، گامی در جهت تنبیه متجاوز و ایجاد ثبات در منطقه بوده است. اینک جمهوری اسلامی ایران با درایت و هوشمندی، در گام اول، برخی از پایگاه‌های نظامی رژیم اشغالگر و ضد امنیت و ثبات را هدف عملیات پهپادی و موشکی خود قرار داد.جمهوری اسلامی ایران صلح و ثبات منطقه پیرامونی را لازمه امنیت ملی خود می‌داند و برای اعاده و حفظ صلح و ثبات از هیچ کوششی فروگذار نکرده و نمی‌کند. امروزه برای هر ناظر منصفی کاملاً روشن شده است که اقدامات رژیم صهیونیستی به عنوان یک موجودیت اشغالگر، تروریستی و نژادپرست – که خود را مقید به هیچ قاعده و هنجار حقوقی یا اخلاقی یا انسانی ندانسته و طی 6 ماه گذشته کارزار نسل‌کشی فلسطینیان و ناامن‌سازی بیشتر منطقه و جهان را با حمایت همدستانه آمریکا و برخی دیگر از کشورهای غربی به پیش برده است – تهدید فوری و مستمر علیه صلح و امنیت منطقه‌ای است.

قدرت جمهوری اسلامی ایران امنیت‌ساز و در خدمت دفاع از منافع کشورها و ملت‌های منطقه است. جمهوری اسلامی ایران در پیشبرد سیاست همسایگی و ارتقای دوستی و همکاری با کشورهای همسایه مصمم است. مردم منطقه از هر کیش و مذهب و مرامی، شایسته زندگی در صلح و آرامش هستند و متأسفانه شرارت‌های رژیم اشغالگر و توسعه‌طلب و برتری‌طلب، چند دهه است که مردمان منطقه ما را از این نعمت محروم ساخته است.«مقاومت» کلید واژه‌ای است برای احیای صلح و امنیت در منطقه و نفی اشغالگری و تروریسم از هر نوع آن. جمهوری اسلامی ایران ریشه بحران در منطقه را نسل‌کشی و خشونت‌طلبی رژیم صهیونیستی ارزیابی می‌کند و برای حفظ ثبات و امنیت در منطقه از هیچ کوششی فروگذار نخواهد کرد.اینجانب با پیروی از رهنمودهای امام خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی مدظله العالی و به پشتوانه حمایت ملت سرافراز و نیروهای مسلح مقتدر ایران اسلامی تأکید می‌کنم که هرگونه ماجراجویی جدید علیه منافع ملت ایران با پاسخ سنگین‌تر و پشیمان‌کننده جمهوری اسلامی ایران مواجه خواهد شد. دلاورمردان نیروهای مسلح با رصد تحولات منطقه هر تحرکی را زیر نظر دارند و چنانچه رژیم صهیونیستی یا حامیان آن رفتاری خیره‌سرانه نشان دهند پاسخی قاطع و به مراتب سهمگین‌تر دریافت خواهند کرد.به حامیان رژیم اشغالگر توصیه می‌کنیم که قدردان این اقدام مسئولانه و متناسب جمهوری اسلامی ایران باشند و از حمایت کورکورانه از رژیم متجاوز صهیونیستی، که یکی از علل اصلی جری شدن آن رژیم در تشدید قانون‌شکنی و به سخره گرفتن حقوق و موازین بین‌المللی بوده است، دست بردارند.

به سربازان و پاسداران پرافتخار و ایثارگر ایران عزیز و شهیدان بزرگی که جان خود را برای دفاع از سرافرازی و عزت کشورمان هدیه نموده‌اند، درود می‌فرستیم و تأکید می‌کنیم که دفاع مقتدرانه از ایران در برابر شرارت‌های خارجی، محصول همبستگی و همراهی تک تک ملت بزرگ و عزیز ایران و سپاه دلاور و ارتش قهرمان است.در برابر بزرگی و عظمت ملت ایران جبهه سپاس به درگاه خداوند متعال می‌ساییم و اطمینان می‌دهیم که از هیچ کوششی برای حراست از اقتدار، امنیت، آبادانی و شکوفایی ایران دریغ نخواهیم ورزید.

https://fa.alalam.ir/news/6845498/رئیسی-ماجراجویی-جدید-صهیونیست-ها-با-پاسخ-سنگین-تر-مواجه-خواهد-شد

  • Like 2
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 

کدام یک از مواضع رژیم اسرائیل در حمله تلافی‌جویانه موشکی و پهپادی ایران مورد هدف قرار گرفتند؟

تحولات جهان اسلام 

Iran-missile-attack-on-Israel-bases-FA-8

– پایگاه هوایی نواتیم در جنوب فلسطین اشغالی
– پایگاه هوایی رامون در جنوب فلسطین اشغالی
– پایگاه اطلاعاتی و جاسوسی رژیم اسرائیل در جبل الشیخ (هرمون) در شمال جولان اشغالی

https://iswnews.com/116971/کدام-یک-از-مواضع-رژیم-اسرائیل-در-حمله-تل/

  • Like 1
  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ارزیابی کارشناسان نظامی جهان از پاسخ موشکی و پهپادی ایران به رژیم صهیونیستی

دفاع پرس

کارشناسان و خبرگان نظامی وابسته به غرب در مورد اقدام ایران در تنبیه رژیم صهیونیستی و پاسخ به حمله جنایتکارانه این رژیم علیه کنسولگری ایران در سوریه، دیدگاه‌های مختلفی را مطرح کرده و قدرت بازدارندگی نظامی ایران در منطقه را مورد توجه قرار دادند.

 

لطفا برای مطالعه به لینک ذیل مراجعه فرمایید 

https://defapress.ir/fa/news/661393/ارزیابی-کارشناسان-نظامی-جهان-از-پاسخ-موشکی-و-پهپادی-ایران-به-رژیم-صهیونیستی

 

  • Like 2
  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

IMG_20240414_181958_376.jpg

با توجه به فیلم های اصابت موجود حداقل 16 اصابت قطعی به اهداف دیده شده

 

با توجه به اینکه قطعا از همه چیز فیلم برداری نشده، و فیلم های حضور پر تعداد موشک های ایران در آسمان اسرائیل و خطا رفتن پدافند اسرائیل موجود هست قطعا میزان اصابت ها خیلی زیاد بوده. 

 

حالا با کار رسانه ای از همان دیشب رسیدن خسارت و تلفات را دارد انکار میکنند که در نوع خودش خیلی جالبه. حرف از زدن 99 درصدی میزنند که شبیه به یک جوک هست. 

 

امیدوارم ایران تصاویر ماهواره ای از مکان های مورد هدف قرار گرفته را منتشر بکند. تا آبروی این پهلوان پنبه بیشتر در دنیا برود. 

 

نکته ی جالب دیگه تصویر برداری از بوستر های موشک های ایرانی تحت عنوان موشک سقوط کرده یا مورد هدف قرار گرفته هست. خیلی انگار دارند زور میزنند باخت را در رسانه ها به پیروزی تبدیل بکنند. 

 

مکان های مورد هدف قرار گرفته طبق عکس واشنگتن پست:

IMG_20240414_195009_317.jpg

ویرایش شده در توسط mehdipersian
  • Like 1
  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

بنام خدا

 

روزنامه ینی شفق ارگان رسمی حزب عدالت و توسعه و زبان گویای عردوغان دیروز در مقاله ای با انتشار این عکس ، ایران را جمهوری کارتونی خواند

 

https://img.piri.net/mnresize/712/-/piri/upload/3/2024/4/13/b2f921dd-iran-animasyon-cumhuriyeti-r2.jpg

(در این عکس رییس جمهور ایران و نتانیاهو رو به یکدیگر لبخند می زنند)

 

این روزنامه در ادامه آورده است که:

 

     ایران پیوسته اعلام میکند که موشک ها را روانه ا-س-ر-ا-ی-ی-ل خواهد کرد ولی کاری نمی کند. ا-س-ر-ا-ی-ی-ل با بیان اینکه واکنش آنها بسیار تند خواهد بود، تنش ها را افزایش می دهد.

بایدن رییس جمهور امریکا تکرار میکند که آنها هر کاری برای امنیت  ا-س-ر-ا-ی-ی-ل انجام خواهند داد

همزمان که این رویارویی های متقابل ادامه دارد ا-س-ر-ا-ی-ی-ل تنها در عصر و روز نخست عید 200 فلسطینی را در غزه قتل عام کرد. ایران که در یک شب سه کشور مسلمان (؟) را بمباران کرد وقتی نوبت به اسراییل می رسد فقط کارتون پخش میکند.

 

پیوند

ویرایش شده در توسط NIX
  • Like 3
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
هم اکنون, mehdipersian گفت:

راه قدس از کربلا میگذرد

IMG_20240414_195523_000.jpg

Screenshot_20240414_030023.jpg

 

سلام و خدا قوت - زیباترین و ماندگارترین تصاویر عملیات وعده صادق 

  • Like 3
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ویرایش:

 

تصاویر ماهواره ای منتشر شده از پایگاه نواتیم 

کیفیت عکس پایین هست.چیز زیادی مشخص نیست. این قسمت های تیره به نظر میرسه سایه ی ابرها باشه و محل اصابت موشک نیست

 

IMG_20240414_200901_935.jpg

IMG_20240414_200917_764.jpg

 

 

ویرایش شده در توسط mehdipersian
  • Like 1
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

نخستین تصاویر ماهواره‌ای بزرگنمایی شده از برخورد موشک‌های ایران

 

نخستین تصاویر ماهواره‌ای از برخی نقاطی که موشک‌های ایران در فلسطین اشغالی هدف قرار داده، از جمله یک پایگاه هوایی نظامی را در ادامه می‌بینید.

 

لینک تصاویر :

 

https://www.tabnak.ir/fa/news/1231897/نخستین-تصاویر-ماهواره‌ای-از-برخورد-موشک‌های-ایران

ویرایش شده در توسط 951
  • Like 4
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

چند نکته در مورد این عملیات به ذهنم رسیده .

1-اولین مورد عملیات بدون کمک محور مقاومت انجام شد / اگه کروز ها و پهپاد ها از سوریه و یا عراق لانچ میشدن فرصت مقابله بسیار کمتر بود برای اسرائیل و از نیروی هوایی هم کمتر میتوانست بهره ببره 

 

2- دومین مورد که خیلی برام جالب بود فرصت خیلی طولانی به محور غرب جهت آمادگی کامل و اطلاع به همسایه ها 3 روز قبل از حمله . این باعث شد غرب 100 خودش رو بیاره و تست بسیار عالی ای برای تجهیزات ما شد 

 

3- یه نکته ای که کمتر دوستان بهش دقت کردن تکنیک اوت نامبر کردن سامانه گنبد آهنین با استفاده از کلاهک های بارانی بود که بسیار فرا تر از انتظار ظاهر شد و در ادامه میتونه استراتژی خیلی خوبی برای مقاومت مخصوصا حزب الله باشه تا با این تکنیک و استفاده از راکت های هدایت شونده نقاط کلیدی اسقاطیل رو مورد اصابت قرار بده . مشاهده شد کلاهک ها در ارتفاع های متفاوتی باز شدن و ...

 

4- خیلی از دوستان معتقند که موشک های بالستیک ما  دکو و اهداف کاذب هم پخش کردن که نیاز به برسی بیشتری داره 

 

5- سرعت متفاوت بالستیکها هنگام برخورد واقعا جالب بود /  آنهایی که سرعت بالاتری داشتن همانهایی بودن که به دلیل گداخته شدن کلاهک اثر حرارتی بیشتری داشتن و مانند شهاب به هدف برخورد کردند و ظاهرا بیشتر برخوردها هم از همین نوع بودن .  یک مورد مانور کلاهک از موشک پدافندی هم رخ داد که بسیار زیبا و قابل بحث بود 

 

6- امریکا . انگلیس . فرانسه . المان و اردن رسما در عملیات ما مداخله کردن و باید به نحوی تنبیه بشن که بهترین راه زدن کشتی های آنها توسط پروکسی ها میباشه 

 

7- مکان و کریدور عبور پهپادها و کروزهای ما کاملا مشخص هست . در عملیات اصلی میتوان با پدافند های متحرک در سوریه و مخصوصا عراق خسارت سنگینی به جنگنده های دشمن زد که فکر میکنم به دلیل اسقاطیلی نبودن جنگنده ها این کار انجام نشد 

 

8- درست در زمانی که پدافند دشمن اوت نامبر شد و موشک هایی مثل شهاب 3 و ... هم میتوانستن به اهداف خود برسن ما عملیات را متوقف کردیم . البته دشمن این سیگنال رو گرفت همینطور شهروندان دنیا پرست اسقاطیلی متوجه شدن چیزی به نام گنبد آهنین وجود نداره و ایران هر وقت اراده کنه توانایی هدف قراردادن زیرساخت و مراکز صنعتی و جمعیتی را خواهد داشت و از آمریکا و انگل استان و .... هم کاری بر نخواهد آمد .این شاید بزرگترین دستاورد این عملیات باشه چون قطعا مهاجرت ماکوس شکل خواهد گرفت و ...

 

9- ترکش های این حمله قطعا دامن تایوان را خواهد گرفت / ژاپن و کره جنوبی هم متوجه شدن اصابت موشک های هایپر سونیک قطعیست و...

 

10-این حمله باعث خواهد شد کشورهای عربی و توالتی به نام آذربایجان  متوجه باشن با نزدیکی به اسقاطیل چه هزینه ای خواهند پرداخت و ان شاالله این حمله شروعی بر منزوی شدن اسقاطیل در منطقه خواهد بود 

 

11- اینم که میگن 99 درصد روزدیم برای این که بعدا اگه جواب ندادن بگن چیزی نشده بود که جواب بدیم . بهتر آقا ما به جای موشک ماچ فرستادیم big_grin

 

12- در آخر هم گمانه زنی ها در مورد داشتن ماشروم هست که عده ای معتقدند ایران اگر دارای سلاح بازدارنده نبود با کشورهای اتمی سرشاخ نمیشد / نظر شخصی این است که گریز هسته ای ما به یک هفته رسید و در صورت بروز مشکل به سرعت توانایی هسته ای شدن را خواهیم داشت . سالها پیش شهید تهرانی مقد فرمودند مرزی برای برد موشک های ایران وجود ندارد . 

پاینده باد ایران 

ویرایش شده در توسط sezar
  • Like 5
  • Upvote 7

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    2 کاربر