امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

انجام وظيفه كوچكي بود امير جان

البته شخصا كاليبر 35 رو ترجيح ميدم به 57 چون 57 نواخت پاپين تري داره و در عوض برد زيادش كارآمد نيست چون عملا در گيري با يه هدف با توپخانه پدافندي تو برد بالاي 3000 متر حتي 100 ميلي متري احتمال موفقيتش پاپينه.

ديروز از يكي از اساتيدم به يك نكته خيلي مهم در مورد توپخانه پدافندي اشاره كرد
مي دونيد تنها درگيري كه در جهان در اون يك سيستم پدافندي دو تا هدف رو در يك درگيري ساقط كرده در گيري پدافند اصفهان با دوتا ميراژ عراقي بوده!


علت اين هم تاخير خدمه زميني در انتخاب هدف دومه!

به نظر من براي درگيري موثر با موشكهاي كروز يا بايد سيستمهاي مثل zu-23m رو به شدت گسترش بدن و با ایستگاههای فرماندهی هماهنگ کنن تا بتونن همزمان با 20 یا 30 موشک کروز درگیر شن یا اینکه مدیریت انتخاب هدف اتو ماتیک و در گیری با چند هدف برای سیستم بذارند!

پیش بینی میشه برای حمله به نطنز هم زمان 90 موشک کروز تاماهاوک شلیک بشه!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ببخشيد اخوي شما چي چي مي خوني كه با استادت از اين بحثهاي شيرين داري؟ fi_lone_ranger

من فكر نمي كنم براي حمله به نطنز از موشك كروز استفاده بشه مگر براي زدن تاسيسات رو زميني چون توان نفوذ به عمق زيادي نداره مگر با سر جنگي اتمي.

ضمنا بنده فقط قصد يادآوري داشتم به جهت تكميل مطلب.
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سلام
به نظر من اين توپ ها اكنون نه می توانند از خود محافظت كنند و نه از چيز ديگری !! fi_lone_ranger
البته مفيد هستند ولي نه براي جلوگيری از يه حمله ، تازه زمانی مفيد هستند كه به استعداد كافی و فناوری روز در اختيار باشند ، تازه كارآیشون در شب هم خيلی كمتر ميشه ، مسئله مهمتر اينه كه حتما بايد نزديك هدف باشند كه هميشه ميسر نيست . تازه فقط قادر به پوشش خود كشور اون هم فقط در حد و اندازه های ديوار آتش و فقط همين ديوار آتش هستند . بله ، يه زمانی تو جنگ تحميلی خوب كار كردند چون برای عراقيها نه هواپيما مسئله بود و نه خلبان جت جنگی ، در حالی كه همين دشمن های ما در افغانستان هميشه وقتی قرار باشه برن يه جايي رو پاكسازی بعد عمليت هم بكنند ده بار اونجا رو چك می كنند ، چه برسه به حمله ای كه به ايران خواهد شد ، تازه باكدوم رادار می خواهيم هواپيماهای پنهانكار دشمن رو كه در خط مقدم خواهند بود ببينيم . من از همه بيشتر آرزوی سربلندی ايران رو می كنم ولی باخدا خدا كردن كه وضع عوض نميشه ، بهترين پدافندی كه تا حالا دشمن رو در مورد درصد موفقيت عمليات به شك و ترديد انداخته ، هواپيمای نا شناخته ( يا خريده شده يا ساخته شده توسط داخل ) ، سيستم های پدافندی خريداری شده موشكی ، عواقب ناشی از عمليات ، غيرت و ايمان ايرانيان و نداشتن اطلاعات لازم در مورد نقاط حساس و در نتيجه پدافند غير عامل تقريبا مناسب انجام شده در كشور هست .
به اميد روزی كه ايرانيان با عمل به اسلام به طور كامل بتوانند به قله های رفيع علم دست يابند .
[quote]بنده عرض كردم در مساله ساخت ديوار اتش ارزش دقت به حداقل ميرسهُ‌يك گاتيلينت 6000 گلوله رو در 3 متر حربع فضا جمع ميكنه اما 23 ميلي متري و دوشكاها تقريبا 5000 گلوله رو در يك فضاي 30 40 متري پخش مي كنن كه طبيعتا ميتونه موشكهاي بيشتري رو به دام بندازه.[/quote]
توپ های گاتلينگ يك نياز مبرم برای ساخت ديوار آتش هستند ، چون در بعضی از مواقع نياز ميشه كه همراه ايجاد ديوار آتش ، ما دفاع نقطه ای هم داشته باشيم .
در ضمن بايد بگم كه مقاله بسيار ، بسيار ، بسيار خوبيه ، ولی با نقد يك طرفه .!
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]در ضمن بايد بگم كه مقاله بسيار ، بسيار ، بسيار خوبيه ، ولی با نقد يك طرفه .![/quote]

خوشحال ميشم نقد يك طرفه رو باز كنيد
اگر نقد درستي باشه سعي مي كنم در ادامه به كار ببندمش.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote] تازه كارآیشون در شب هم خيلی كمتر ميشه [/quote]
در مورد کارایی در شب باید یه نکته رو یادآوری کنم که ایران داره این توپ ها رو کنترل از راه دور میکنه. که یکی از ویژگی های افزوده شده به اون دارا بودن دوربین دید در شب هست.
البته من وقتی تو نمایشگاه از مسئولش سوال کردم گفت فقط برای مقابله با جنگنده های نقطه زن استفاده میشه.
http://gallery.military.ir/albums/userpics/72~1.jpg
http://gallery.military.ir/albums/userpics/32~4.jpg

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
با عكسهاي فانتوم عزيز رسما نقدم رو پس مي گيرم!

جدا جلوي زيركي فرماندهاني نيروهاي مسلح چقدر بچه ايم!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
البته یک ایراد دیگه که به 57 م م وارد است ظرفیت خشاب پایین اونه . 4 تیر برای هر لوله - 8 تا اماده شلیک . که با شلیک های 2 تایی میشه 4 بار شلیک . ولی سرعت خشاب گذاریش بالایه و راحت .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
البته كلنل جان اين ايراد نيست و 2 نفر از خدمه توپ وظيفه شون فقط پر كردن اين خشابهاست كه با سرعت بالايي انجام ميشه.

اما دقتش در بين توپها حرف اول رو ميزنه.
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
با اجازه فانتوم عزيز من يك مطلب چند خطي ديشب ساعت 2 براي اون 23 اوتومات و مقايسه و كارايي و تحليلش نوشتم كه امروز باذكر نام سايت و فرستنده محترم عكسها در سايتهاي معتبر قرار ميدم

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
خواهش می کنم .
اینم فیلمش.
http://www.2shared.com/file/9710160/c98dae4d/12_h263_amr_nb.html

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[center]بسم االه النور[/center]

به همت یکی از دوستان عزیزمون در military با نام کاربری Phantom3
عکسهای یک سیستم پدافندی جدید در اختیارمون قرار گرفت.

[url=http://www.privateimage.com/][img]http://www.privateimage.com/images/zxu24divibyrzhvlp.jpg[/img][/url]

این سیستم در واقع یک سیستم کالیبر 23 میلی متری Zu-23 سادست که همگی با اون آشنایی داریم، اما این Zu-23 خاص به وسیله یک سیستم الکترو اپتیکی ویک سیستم مکانیکی بهینه سازی شده تا بتونه به صورت اتوماتیک با اهداف هوایی در گیر بشه، در این سیستم کاربر پشت سیستم کنترل اتش که مثل یک لپ تاب کوچک با امکانات خاص هست میشینه و با انتخاب هدف دستور درگیری رو صادر میکنه، از این به بعد تمامی محاسبات و عکس العملها به عهده سیستم خواهد بود!
نکته جالب سیستم واحد کنترل اتش لب تاپ شکل اون هست، که آپشنهای مختلف درگیری به صورت فارسی روی اون نگارش شده، در این صفحه کنترل میشه یک ناظم کنترل حالات مختلف درگیری یا شناسایی رو دید، که احتمالا تنظیمات سیستم اپتیکی یا نرخ اتشبار هنگام درگیری هست. به احتمال خیلی قوی این سیستم از متد های Image Processing برای شناسایی اهداف از طریق سیستم اپتیکی استفاده میکنه.

[url=http://www.privateimage.com/][img]http://www.privateimage.com/images/s2zatz08skreyw0tii0.jpg[/img][/url]

سیستم به نمایش در اومده رو میشه معادل سیستم روسی ZU-23M دونست که یک ارتقا برای اتشبارهای دو لول قدیمی محسوب میشه. Zu-23 با هدایت غیر اتو ماتیک تنها 3 درصد شانس موفقیت در برابر اهداف مدرن رو داره اما Zu-23M درصد موفقیتی برابر بیش از 50 درصد رو برایر در گیری با اهداف هوایی ثبت کرده و این نشان از تفاوت کارایی این اتشبار در این دو حالت میده.

[url=http://www.privateimage.com/][img]http://www.privateimage.com/images/g8szjraof23sgwvu26bz.jpg[/img][/url]

فارغ از بحث توانمندی نظامی صنایع دفاعی کشور که منجر به ساخت همچین سیستمی شده، این سیستم ساده و به ظاهر پیش پا افتاده رو میشه یکی از موثر ترین حلقه های دفاع توپخانهای کشور دونست، که این تاثیر گذاری در سه حوزه قابل بررسیه.

در دفاع در برابر موشکهای کروز که یکی از اصلی ترین ماموریت سیستمهای پدافندیه سیستمی مثل سماوات برای اینه که بطور موثر و حتمی با 4 یا 5 موشک کروز در گیر بشه حداقل نیازمند سه لایه آتشبار ( حداقل 12 توپ ) در خط سیر موشک ویک پست راداری هشدار زودهنگام مثل کاستا یا کاشف یک پست راداری سماوات /اسکای گارد و یک پست فرماندهی و کنترل هست، در طرف مقابل این 23 میلی متری اتو ماتیک کافیه چهار اتشبار اون رو بایک پست فرماندهی کوچک تو یک خط در کنار رادار هشداری کاستا یا کاشف مستقر کنیم و فرماندهی رو طوری برنامه ریزی کنیم که هر اتشبار با یک موشک کروز خاص در گیر شه با توجه به اینکه موشک کروز سرعت و جهت ثابتی برای حرکت داره ، احتمال موفقیت درگیری توسط 23 میلی متری اتومات خیلی بیشتر از 50 درصد خواهد بود ، 23 میلی متری اتومات 2500 متر برد داره که در حالت ایده آل می تونه 5 بار به سمت یک هدف در حال پرواز شلیک کنه، به نظر من به دلیل رفتار خاص موشک کروز و جثه موشکهای کروز دوربرد مثل تاماهاوک که قطری معادل 1 متر و طولی معادل 5 متر دارند، یک سیستم توانمند با یک اپراتور اموزش دیده میتونه در درگیری اولیه موشک رو مورد اثابت قرار بده ، اما حتی اگر در شلیک اول موفق به این کار نشه و در شلیک دوم موشک رو بزنه بازهم هر آتش بار ( به شرط شرایط مناسب و خدمه آموزش دیده) نه چندان به سختی می تونه با دو موشک کروز با درصد موفقیت بالا در گیر بشه. این یعنی در برابر اسکای گارد/سماوات با همون تعداد اتشبار می تونه تا دو برابر موثر تر باشه ، حالا اگر همین سیستم رو آتشبارهای 35 میلی متری با 4000 متر برد نصب بشه احتمال ضعیفی برای درگیری با 3 موشک کروز هم میشه داد. این تفاوت وقتی مهم میشه که بدونیم موشکی مثل تاماهاوک دو راه برای دفاع از خودش تا رسیدن به هدف داره، اول پرواز در ارتفاع حدود 20 تا 100 متری و دوم شلیک به تعداد زیاد مثلا پیش بینی میشه فقط برای حمله به نطنز تعداد 90 تیر از این موشک شلیک بشه.

[url=http://www.privateimage.com/][img]http://www.privateimage.com/images/fdrs6u6x99oe5pfkaa0w.jpg[/img][/url]

تاماهاوک

[url=http://www.privateimage.com/][img]http://www.privateimage.com/images/rw7gbvx13d7mu57r0t2.jpg[/img][/url]

اسکای گارد/ سماوات در حال شبیه سازی درگیری با موشک کروز

در دفاع در صحنه نبرد هم این سیستم می تونه خیلی موثر باشه، عمده کاربرد سیستمهای توپخانه¬ای مثل گپارد که در خط مقدم صحنه نبرد نصب میشن،دفاع در برابر هلیکوپترهای تهاجمی ، پرنده های بی سرنشین و هواپیماهای پشتیبانی نزدیک که اقدام به پرتاب مهمات غیر هدایت شونده می کنن یا هواپیماهایی مثل AC-130 هست، این سیستمها در صورت استفاده از هدایت غیر فعال و استتار مناسب و عدم تحرک تقریبا غیر قابل شناسایی هستند و هر پرنده مهاجمی رو به خصوص در روز به شدت غافلگیر می کنن، شاید از لحاظ کارایی در صورتی که 23 اوتومات با یک سیستم اخطاری مثل رادارهای اسکای گارد محافظت شده یا رادارهای ارتفاع پائین کاستا یا کاشف ترکیب بشه می تونه به اندازه گپارد موثر باشه ، چرا که گپارد هم در صد موفقیتی برابر 50 تا 60 درصد برای حمله به اهداف هوایی داره (البته این در صورتیه که 23 اوتومات ما هم به اندازهZU-23M موثر باشه که این ابدا بعید نیست )، حال اونکه هزینه این سیستم با سیستمی مثل گپارد ابدا قابل مقایسه نیست ، شما می تونید با هزینه ایی که برای نصب یک گپارد در خط مقدم نبرد میذارید 5 یا 6 23 م م اتو مات رو در صحنه نبرد نصب کنید که این یک دفاع وسیع تر، مطمئن تر و کارآمد تر رو به شما میده.

[url=http://www.privateimage.com/][img]http://www.privateimage.com/images/zuqfrbxv0wd1kdxoksvr.jpg[/img][/url]
یک سایت متحرک 23 میلی متری در حال دفاع از صحنه نبرد

اما مهمترین استفاده این موشک در بعد دفاع دریاییه، امروزه در اکثر ناوچه های سبک موشک انداز نیروی دریایی انواع توپهای کالیبر های متوسط و خصوصوا توپهای غیر اتو ماتیک 23 میلی متری نصب هستند و اصلی ترین وضیفه این توپها دفاع در برابر موشکهای کروزیه که به ناو حمله می کنند. این موشک ها در فاز نهایی خودشون یک مانور شیرجه ای رو انجام میدن و در خط سیر نزدیک شونده مستقیم که یکی از ایده آل ترین خط سیرها برای توپهای پدافندی محسوب میشه به ناو چه حمله می کنند، در این شرایط بازهم 23 اوتو مات بسیار بسیار ارزشمنده و میتونه به خوبی در برابر موشکهای مادون صوتی مثل هارپون از ناوگان دریایی محافظت کنه، با نصب 4 تا 8 قبضه از این توپها روی ناوهایی مثل کلاس جماران یا ناوهای محافظ کلاس الوند یا ناوهای سنگین پشتیبانی مثل خارک یا لارک به همراه یک سیستم فرماندهی و کنترل برای سازماندهی درگیری با چندین هدف میشه به خوبی از این ناوها در برابر حملات سنگین موشکی حفاظت کرد ، علاوه بر این ناوچه های موشک انداز کلاس حدید یا پیکان رو هم میشه به دو قبظه توپ 23 م م اوتوماتیک مجهز کرد و توانایی دفاع در برابر حملات موشکهای کروز رو به این ناوچه ها داد.

[url=http://www.privateimage.com/][img]http://www.privateimage.com/images/43bakpnkyouyjfjwkjh.png[/img][/url]
ناوچه حدید مجهز به یک اتشبار 23 میلی متری در عقب ناوچه

[url=http://www.privateimage.com/][img]http://www.privateimage.com/images/6vcw766wugmce1zwgbl5.jpg[/img][/url]
ناو محافظ کلاس الوند

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دستتون درد نکنه این قسمت توب 23 اتومات رو قشنگ نوشتین
اما اساس اطلاعاتتون موثق به نظر نمیاد چون اون لپ تاپی که ازش صحبت می کنه بیشتر به سامانه ی هدف گیری دستی شبیه تا یه سیستم دارای پرداش تصویری( همون ایمیج پروسسینگ که فرمودین)
به نظر میاد اون لپ تاپ و ساختن که اپراتور از توپ فاصله بگیره تا وقتی توپ منهدم شد تلفات ندند
فکر نمی کنم امکان رهگیری اتوماتیک به کمک ایمیج پروسسور روش نصب باشه

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ايميج پروسسينگ نياز به سخت افزار خاصي نداره و در واقع يك نرم نوع نرم افزاره!

اگر اون سيستم هدف گيري رو به دقت مطالعه كنيد مي تونيد آژشنهاي قفل رو به صورت حدودي كنار دسته عمودي تشخيص بديد.

اي كاش يك عكس واضح از اون سيستم كنترلي داشتيم!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ایمیج پروسیسینگ فکر می کنم نیاز به میکروپروسسور های مخصوص داشته باشه که توانایی اون کارو داشته باشند
به همین دلیل موشک های که دارای این سیستم هستند بسیار گرون قیمت ( فکر کنم 700 میلیون تومن) قیمتشونه
اگر از دوستان کسی اطلاعات بیشتر در مورد ایمیج پروسسینگ بده ممنون می شیم

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.