برترین های انجمن
ارسال های محبوب
Showing content with the highest reputation on دوشنبه, 19 آذر 1397 در پست ها
-
9 پسندیده شدهسیستم های رباتیک در نسل بعدی مین های دریایی یکی از مقامات نیروی دریایی آمریکا اخیرا اعلام کرده است که مین ها در نبردهای آینده شامل ترکیبی از حامل های بدون سرنشین سطحی ، هوایی و زیر سطحی خواهند بود و نیازمند ایدههای جدید و خارج از چارچوب های رایج صنعتی هستند . استفان اولسون در OPNAV N952، گفت: " همانطور که به سمت جلو حرکت میکنیم مین های دشمنان ما پیچیده تر و پیشرفته تر می شوند. وی در طی یک بحث در کنفرانس آناپولیس مریلندافزود که نیروی دریایی سخت تلاش میکند تا با این سیستمها مبارزه کند و در حال حاضر در حال گذار از نیروی های مبتنی بر کشتی های اختصاصی و سکو های هوایی ، به سمت یک نیروی اقدام متقابل برعلیه مین های ماژولار مستقر بر کشتی های جنگی کرانه ای می باشد . او خاطر نشان کرد که سیستم های بدون سرنشین سطحی ، زیر سطحی و پلتفرم های هواگرد ، نقش های کلیدی در نیروهای ضد مین آینده بازی خواهند کرد و خاطر نشان کرد که چنین سیستمهایی ، عملیاتهای همزمان کشف مین ، مکانیابی، شناسایی و خنثیسازی آن را ممکن میسازند ، در حالی که زمان عملیات و ریسک نیروها را کاهش خواهند داد . اولسون میگوید، سیستمهای بدون سرنشین که قادر به شبکه شدن با یکدیگر در طول نبردها هستند، در آینده نقش کلیدی دارند و افزوود ما نیاز داریم تا به این توانایی برسیم که این سیستم ها در همه حوزه ها و در بین همه پلتفرم ها کار کنند. مثلا اگر ما اکنون هواپیمایی در حال پرواز بر روی یک حامل سطحی بدون سرنشین داشته باشیم و سیستم های آن با سیستم های هوایی سازگار باشند ما قادر خواهیم بود آن حامل را ناوبری کرده و از آن در جنگ استفاده نماییم . در واقع اولسون فناوری ای را تصور می کند که نه تنها سبک تر، سریع تر و ارزان تر است، بلکه حتی می تواند مانند ربات های ارزان قیمت سوارم یکبار مصرف باشد . اولسون گفت نیروی دریایی ، میخواهد که صنعت آنقدر خلاق باشد که همان گونه که او درباره پلاتفرم های آینده مین های دریایی می اندیشد ، عمل نماید و خاطر نشان کرد که ما زمان زیادی را در توسعه این سیستمها صرف کردیم و یکی از چیزهایی که من میخواهم … به صنعت تبدیل کنم و همچنین شما هایی که این جا جمع شده اید این است که بعد از این مرحله از سیستم های ماژولار، چه اتفاقی میافتد؟ آیا ما میتوانیم بر سیستمهای قدیمی که وجود دارند از روشهای تکنولوژیکی جدید استفاده کنیم؟ صرفاً برای میلیتاری / منبع : National Defense Magazine
-
6 پسندیده شدهجک یونیون در قرن بیست و یکم اعلام رقم مسلح سازی زیرسطحی های هسته ای نیروی دریایی سلطنتی بریتانیا لندن : به گفته گاوین ویلیامسون ، وزیر دفاع بریتانیا ، این مجموعه رقمی در حدود 400 میلون پاوند ( 510 میلیون دلار) را برای آغز برنامه موسوم به Dreadnought اعلام کرده که در جریان آن ، قرار است تا یک آکادمی آموزشی جدید تاسیس و همزمان یک زیردریایی هسته ای تازه ساخت به نیروی دریایی تحویل داده شود . با انتشار ارقام جدید توسط وزارت دفاع بریتانیا ، مشخص گردید که این مجموعه قرار است تا با اختصاص بودجه ای به میزان 25 میلیون پاوند در مرحله نخست ، آکادمی نیروی دریایی را توسط شرکت BAE سیستمز متحول نموده و پس از آن کار بر روی ارتقاء زیرسطحی های نیرو برای تضمین ادامه خدمت انها برای دو دهه آینده ادامه یابد . این سرمایه گذاری جدید توسط وزارت دفاع ، استمرار بیشتر از 8000 شغل مستقیم را در سراسر بریتانیا تضمین نموده و این روند با تزریق یک بودجه 31 میلیون پاوندی برای ایجاد زنجیره پشتیبانی از برنامه Dreadnought تقویت خواهد شد . اعلام این خبر ، همزمان با بازدید وزیر دفاع از سایت شرکت BAE سیستمز که محل ساخت دومین زیردریایی هسته ای جدید با شناسه HMS Valiant است ، نشانه های جدیدی از سیاست دفاعی انگلستان بشمارمی آید . در جریان این بازدید ، وزیر دفاع بریتانیا چنین بیان نمود که 50 سال پس از شروع نخستین ماموریت زیردریایی های هسته ای در بریتانیا برای مقابله با تهدیدات جنگ سرد ، اینک با تشدید بحران جهانی ، تغییرات جدیدی می بایست در سیاست دفاعی این کشور صورت پذیرد . آکادمی جدید نیروی دریایی سلطنتی با ظرفیت پذیرش 2500 دانشجو به شکل مستقیم و 600 کار آموز ، میتواند به یک مجموعه قدرتمند برای ارائه آخرین شیوه ها و مهارتهای مورد نیاز ارتش و نیروی دریایی و طبیعتا" افزایش قابلیتهای خدمه زیردریایی های هسته ای عملیاتی این کشور گردد . صرفاً برای میلیتاری / مترجم MR9
-
5 پسندیده شده
-
4 پسندیده شدهخودرو های رزمی به زودی هواگردهای بدون سرنشین را مدیریت خواهند کرد! تا به امروز پهپاد ها در عملیات های مختلفی همچون شناسایی و تهاجم در اختیار پیاده نظام و یا واحد های ویژه هدایت و کنترل پهپادها قرار داشتند. اما با پیشرفت های اخیر در بحث تولید و طراحی هواپیماهای بدون سرنشین و استفاده ارتشها از خودروهای نظامی برای پرواز و کنترل آنها، شرکت های تولید کننده را به فکر یکپارچه کردن هواگردهای بدون سرنشین با خودورهای سرنشین دار یا بدون سرنشین انداخته است. استفاده از خودروهای نظامی به عنوان پرتابگر پهپادها سابقه طولانی در میدان نبرد دارد اما یکپارچه سازی این دو مورد موضوع جدیدی است. کمپانی رو-وایرونمنت با همکاری شرکت جنرال داینامیکس در حال کار بروی هماهنگی سیستم های هواگردهای بدون سرنشین با خودروهای رزمی جنرال داینامیکس است. کرک فلیتی معاون و مدیر کل شرکت رو-وایرونمنت در این باره می گوید : با ادغام سیستم های هواگردهای بدون سرنشین با پهپادهای انتحاری و خودروهای رزمی ، تیم ما سطح جدیدی از کشندگی ، بقا و اثر بخشی را در میدان نبرد ارائه می دهد. اولین مزیت این یکپارچه سازی به نیروها کمک میکند تا بدون نیاز به حمل و نقل هواپیماهای بدون سرنشین همیشه آنها را دراختیار داشته باشند.افزایش کنترل وکاهش حجم کار با پهپادها، توسط اپراتور داخل خودروهای رزمی به دست می آید. دون کچمان معاون و مدیر کل سیستم زمینی جنرال داینامیکس افزود : این مزیت ها بدون انجام کار سنگینی برای سربازها و یا مسوولیت دشواری برای فرمانده خودرو به دست خواهد آمد. چنین قابلیت های در میدان های نبرد پیچیده مانند مناطق شهری جنگل ها یا کوه ها مفید خواهد بود، مناطقی که یک دید از بالا در میدان نبرد یک مزیت قابل توجه به حساب می آید. برنامه ی این دوشرکت در پیش برد پروژه های مهم وسایل نقلیه ارتش امریکا یعنی نسل بعدی خودروهای رزمی (NGCV) و خودروی شناسایی تفنگداران دریایی (ARV) به کار خواهد رفت. برنامه NGCV به طور چشمگیری از اطلاعات جمع آوری شده توسط پهپادها استفاده خواهد کرد و برای از بین بردن اهداف به شکل دقیق با پهپادهای بدون سرنشین تامل خواهد داشت. در پروژه ARV نیز فراتر از یک جایگزینی ساده با وسایل نقلیه زرهی سبک (LAV) رو به رو هستیم. در این برنامه خودروهای مورد نظر به شبکه ای از وسایل نقلبه بدون سرنشین متصل هستند. روبات های زمینی و هواپیماهای بدون سرنشین که علاوه بر شناسایی ، برای جنگ های الکترونیک و حملات دقیق دور برد استفاده خواهند شد . این خودروها به شکلی طراحی شده اند که قابلیت پرتاب کردن و راه اندازی پهپاد ها را داشته باشند و بتوانند عملیات شناسایی عمیق و بعد از ان جنگ الکترونیک و یا اجرای آتش دقیق را انجام دهند. لزوم اولیه در چنین سیستم های، معماری باز است که با فن آوری های جدید بروز شده، در دسترس باشند. یکی از مزایایی یکپارچه سازی پهپاد ها با خودروهای رزمی کاهش فعالیت سربازها در میدان نبرد برای آماده سازی و هدایت پهپادهاست در نمایشگاه AUSA 2018 خودرو رزمی استرایکر A1 مجهز به برجک رزمی 30 میلیمتری نمایش داده شد. علاوه بر این خودرو رزمی بر روی برجک خود به پرتابگر ترایکوپتر هیبریدی Shrike 2 شرکت رو-وایرونمنت نیز مجهز شده بود. همچنین این برجک می توانست 9 پهپاد انتحاری Switchblade را نیز پرتاب کند. پهپاد Shrike 2 می توان در حال حرکت یا در حال توقف خودرو و یا در صورت لزوم به شکل عمودی به پرواز درآورد. همچنین می توان ترکیب های مختلفی از پهپادها را بر روی این برجک سوار کرد. یک ترای کوپتر سبک وزن با برد کوتاه یا هواپیمای بدون سرنشین بزرگتر با بال بزرگ تا یک تیلت روتر با مداومت پروازی 60 دقیقه ای می تواند بر روی این خودرو رزمی سوار شود. تجهیزات نصب شده از جمله آنتن ها باعث محدودی عملیاتی 20 کیلومتری برای پهپادها خواهد شد. از پهپاد Shrike 2 برای انجام مأموریت های نظارتی ، ایجاد آتش مستقیم بر ضد اهداف تعین شده و یا حمله غیرمستقیم با استفاده از پهپادهای انتحاری استفاده خواهد شد. تصویر گرافیکی از نمونه استرایکر مجهز به ترایکوپتر هیبریدی Shrike 2 و 9 پهپاد انتحاری Switchblade پلت فرم Griffin III که نماینده جنرال داینامیکس در برنامه NGCV است می تواند 9 پهپاد انتحاری Switchblade را پرتاب کند. بسته های 9 تای پهپاد انتحاری Switchblade به سرعت قابل بارگذاری هستند. وسیله نقلیه نیز با لایه پیوند دادهای( DLC) پهپاد انتحاری را کنترل می کند. Switchblade دارای مداومت پروازی 15 دقیقه ای است. پس از تشخیص یک هدف، پهپاد به سمت آن حمله ور می شود. در صورت لزوم، کنترل کننده می تواند ارتباط را قطع و موج را خاموش کند و منتظر بماند تا دوباره آماده حمله مجدد شود. از دیگر کمپانی های که به یکپارچه سازی پهپاد ها با خودروهای رزمی فکر می کند می توان به شرکت FLIR اشاره کرد. این شرکت سیستم شناسایی وسایل نقلیه (VRS) زنبور سیاه را معرفی کرده است. این سیستم می تواند هواگردهای بدون سرنشین Black Hornet 3 nano را پرتاب و آن را هدایت کند. این سیستم به سربازان اجازه میدهد بدون نیاز به خروج از خودرو رزمی از موقیت محیط خود آگاهی بابند، تهدیدات پیروانی را تشخیص دهند و اهداف احتمالی را از بین ببرند. Black Hornet VRS دارای یک واحد پرتابگر است که می تواند چندین محل برای نگهداری پهپادهای Black Hornet 3 داشته باشد.این بخش می تواند به بیرون هر وسیله نقلیه نظامی متصل شود. این سیستم به گونه ای طراحی شده است که می تواند به راحتی با سیستم های مدرن مدیریت جنگی ادغام می شود و مستقل از پلتفرم خودرو کار کند. علاوه بر اینکه داده می تواند از طریق سیستم مدیریت نبرد خودرو مبادله شوند میتواند به طور مستقیم از صفحه نمایش مستقل نیز نمایش داده شود. با توجه به روند روز افزون بکارگیری پهپادهای در میدان نبرد به طور حتما نمونه های بیشتری از ادغام و یکپارچه سازی آنها با خودروهای رزمی توسط شرکت ها و صنایع نظامی تولید خواهد شد. جدیدترین نمونه پلت فرم Griffin III - ویژگی منحصر بفرد این محصول شلیک پهپادهای انتحاری Switchblade است. پد سیستم شناسایی وسایل نقلیه (VRS) زنبور سیاه محصول شرکت FLIR با قابلیت نگهداری و پرواز پهپادهای Black Hornet 3 نمونه ارائه شده توسط شرکت اسرائیلی Uvision که یک خودرو بدون سرنشین به همراه پرتابگر پهپادهای انتحاری است. بعد از پرتاب از خودرو، سربازان پیاده نظام می تواند کنترل پهپادها را به دست بگیرند. پرتابگر انفرادی پهپادهای شرکت اسرائیلی Uvision - این شرکت نمونه های مختلفی از پهپادهای انتحاری را تولید می کند. مترجم و گردآورنده : Crash نقل با ذکر نام میلیتاری و مترجم بلامانع است.
-
3 پسندیده شدهکارشناسان آمریکایی : سلاح های جدید سایبری وجود دارند و هیچکس برای مقابله با آنها آماده نیست متخصصان می گویند حملات سایبر به زودی باعث تخریب زیرساخت ها و کشته شدن مردم خواهد شد و این امری است که بر رهبران سیاسی لازم است خود را برای آنچه در حال وقوع است آماده کنند . در روز دوشنبه در کنفرانس آینده جدید جنگ های آمریکا یک هیات متشکل از چهار کارشناس از ارتش ، امور مالی ، سایبری و استراتژی از سناریو های ترسناکی که هم اکنون در حال وقوع است صحبت کردند . پیتر سینگر، نویسنده کتاب "ناوگان شبح : یک داستان از جنگ جهانی بعدی" و عضو ارشد New America ، به مخاطبان در واشنگتن دی سی گفت که رخنه دردادهها، کاوش های اینترنتی و قطع برق در کشورهای دیگر ، به درستی در آمریکا مورد توجه قرار نگرفته اند و دشمن در حال مشاهده این عدم پاسخ است. سینگر افزود که ما به زودی شاهد حملات مخرب بر علیه IoT ها خواهیم بود که باعث کشته شدن افراد می گردند . همچنین رابرت ام لی یکی از متخصصان سایبری سابق سازمان امنیت ملی و مدیر عامل فعلی شرکت Dragos به ایجاد حملات جدید سایبر که برای اولین بار در حال وقوع هستند اشاره کرد . او بیان داشت که یک برنامه مخرب به نام Trisis برای خرابکاری در سیستم کنترل صنعتی یک شرکت الکتریکی مورد استفاده قرار گرفت است که بیشتر از یک حمله به قدرت الکترونیکی بود. لی ادامه داد : این اولین برنامه مخربی بود که به طور خاص برای کشتن افراد طراحی شده است . این بدافزار به هکرها امکان که نه تنها باعث قطع بخش هایی از شبکه شوند بلکه دسترسی به کنترل هایی را داشته باشند که می توانند منجر به نشت یا انفجار گردند . اما نه این حادثه و نه حوادثی که در سال های اخیر به وقوع پیوسته اند مورد توجه رهبران دولت قرار نگرفته و منجر به واکنش هایی برای جلوگیری از این اتفاقات نشده است و این بزرگترین مشکل می باشد . در عین حال، حملات غیر مخرب میتوانند عواقب واقعی برای نیروهای نظامی در میدان جنگ داشته باشند. نرمافزارهایی که همزمان در آزمایشگاههای تحقیقاتی و صنعت پورنوگرافی مورد استفاده قرار میگیرد و میتوانند چهره فرد را در بدن متفاوت قرار دهند یا حتی از نوارهای ضبط شده و دادههای فیزیکی از ویدئوهای آنلاین برای ایجاد یک سخنرانی که هرگز اتفاق نیفتاده است استفاده کنند. این چنین ویدئوها و تصاویر می توانند مورد استفاده قرار گیرند تا فیلم های جنگی را تغییر داده و باعث تحریف آنچه در واقع بر روی زمین به وقوع پیوسته گردند. سینگر این موارد را ترکیبی از واقعیت و دروغ نامید و افزود این سلاحی است که علیه دموکراسی و ارتش آمریکا مورد استفاده قرار خواهد گرفت. ما باید تحقیق و توسعه در مورد نحوه شناسایی سریع و آگاهی بخشی در این مورد را انجام دهیم . صرفاً برای میلیتاری / منبع : ArmyTimes پی نوشت - خط آخر را دوباره مطالعه نمایید . با توجه به شرایط اجتماعی کشور ، در این زمینه به شدت آسیب پذیریم . حال سوال این است که ما چقدر در حال کسب آمادگی هستیم ؟
-
2 پسندیده شدهhttps://www.farsnews.com/news/13970917000777/ناوهای-جنگی-ایران-با-چشم-عقاب-میبینند-ویژگی-های-جدیدترین-رادار-آرایه برد این رادار حدود ۲۰۰ کیلومتر و ارتفاع آشکارسازی آن ۳۰کیلومتر است که بر روی باند S و طول موج ۲.۷ تا ۳.۱ گیگاهرتز فعالیت میکند. رادار «چشم عقاب» از چهار وجه تشکیل شده که هر وجه آن دارای ۱۰۰۰ عنصر راداری آرایه فازی است و بر روی هر وجه خود قابلیت ردیابی ۳ هدف را به صورت همزمان (مجموعا ۱۲ هدف) را دارد.
-
2 پسندیده شدهیحتمل مشکل از سمت خبرنگار و سردبیر بوده نه ادعای منابع نظامی. اصولآ اگه تکنولوژی تصاویر ماهواره ای میتونست در لحظه موقعیت و مکان هواگردهای دشمن رو در پهنه ای به مساحت 100 کیلومتر مربع با این دقت شناسایی کنه تمام فناوری های مرتبط با رادار و رادارگریزی و ... زیر سوال می رفت! نحوه تهیه این تصاویر بدین صورته که ماهواره های نظامی به صورت روزانه بر فراز موقعیت های مورد نظر در حال عکاسی هستند که بعد از ارسال این عکس ها به پایگاه های زمینی و پردازش تصاویر جدید با آخرین تصویر آرشیوی تغییرات هرچند جزئی مثل کشیده شدن یک جاده یا برپایی یک ساختمان و ... شناسایی میشه در پاره ای از موارد هم به طور اتفاقی پرواز یک هواپیما یا پهپاد در لحظه گرفتن عکس میتونه باعث متفاوت شدن عکس با نمونه آرشیوی بشه که بعد از کنترل توسط پرسنل فنی این عکس ها شناسایی و جدا میشن که نمونه اش رو در اون عکس می بینید.
-
2 پسندیده شدهواحد های آلپاین ارتش ایتالیا در جنگ جهانی اول انتقال عراده های توپ بالا رفتن نیروها از یک شیب تند
-
2 پسندیده شدهطاعون تاکتیکال ورود شرکت های ناشناس چینی به بازار وانتهای مسلح پکن : براساس اخبار منتشر شده ، یک پیمانکار ناشناس چینی قصد دارد تا گونه جدیدی از خودروهای غیر نظامی مسلح را با تبدیل یک خودروی SUV مدل CS95 که بر روی بخش فوقانی آن یک مجموعه جنگ افزار شامل یک تیربار کالیبر سنگین نصب شده ، روانه بازار نماید . نمونه رومانیایی این ابداع جدید ، برای نخستین بار در سال 2013 با مسلح سازی یک خودروی Dacia Duster به نمایش گذاشته شد ، بدون آنکه به موفقیت تجاری قابل ملاحضه ای دست پیدا کند. با این حال ، این پیمانکار ناشناس چینی ، در اواخر نوامبر 2018 ، نمونه جدیدی از این سخت افزار را رونمایی نمود که به یک مجموعه تسلیحاتی که به حسگرهای الکترواپیتکی مجهز بوده و کاربر با استقرار در صندلی عقب ، ان را هدایت می کند . این خودروی SUV با پیکربندی 4 در4 ، یک محصول غیر نظامی با شناسه Changan CS95 محسوب میشود که باظرفیت 7 سرنشین ، پوشش چرم صندلی ها ، سقف بازشونده ، سامانه های ناوبری ، سامانه های سرگرمی و ... به مشتریان عرضه میشود ، اما برای ایفای نقش غیر متعارف نظامی ، پیمانکار چینی یک تیربار سنگین QJC-88 کالیبر 12.7 م.م که مشابه تیربار مشهور ام-2 طراحی شده ( بالحاظ حجمی بزرگتر و بلحاظ عملکرد کُند تر از نمونه غربی ) را با نواخت آتش 550تا660 دور در دقیقه با بردی برابر 2000 یارد را برروی آن نصب نموده است . انتخاب این تیربار، ظاهرا" پاسخی است به تهدیدات رزم شهری و یا فضاهای نبرد مانوری ، اما علی الظاهر ، به نظر نمیرسد که سطح حفاظتی مطلوبی را در اختیارکاربران احتمالی آن قرار دهد . هرچند پیشرانه این خودرو با توان 229 اسب بخاری خود می تواند به راحتی 4 سرنشین ، لایه های نصب شده زرهی غیر ملموس و شیشه های ضد گلوله را به جلو حرکت دهد . صرفاً برای میلیتاری / مترجم MR9
-
2 پسندیده شدهدر یک سخنرانی نادر، رئیس MI6 میگوید که سایبر چالش های بالقوه موجودیتی را به ارمغان میآورد در دومین سخنرانی عمومی در بیش از چهار سال گذشته ، رئیس سرویس اطلاعاتی بریتانیا اعلام کرد که یک انقلاب صنعتی چهارم در حال محو کردن خطوط بین حوزههای فیزیکی ، دیجیتال و بیولوژیکی است ، تغییری که میتواند یک چالش بالقوه وجودی برای دموکراسیهای لیبرال ایجاد کند. الکس یانگر رئیس سرویس اطلاعات مخفی بریتانیا در طی سخنرانی روز ۳ ماه دسامبر در دانشگاه سنت اندروز اسکاتلند گفت که افزایش دادههای حجیم و دیگر فنآوریها زنگ خطری را برای MI6 و متحدانش به صدا در آورده است . یانگر افزود : ما و متحدان ما با یک نبرد مواجه ایم تا اطمینان حاصل کنیم که تکنولوژی به نفع ما کار می کند، نه به نفع مخالفان ما. او ادامه داد که بین سرویس های اطلاعاتی که این موضوع را درک می کنند و آنهایی که متوجه این امر نیستند یک خط جدا کننده به وجود خواهد آمد . یانگر بیان داشت که MI6 به عنوان یک آژانس اطلاعاتی انسانی در حال تبدیل شدن به سازمانی با نوآوری های تکنولوژیکی است و بیان داشت که ما به سرعت در حال تکامل هستیم. سایبر در حال حاضر سریعترین واحد در حال رشد ما است. ما تمرکز خود را به پیوند بین انسان و فنآوری تغییر میدهیم . براساس گفتههای رئیس اطلاعات بریتانیا سازمان اطلاعات انگلیس، همکاری خود را با بخش خصوصی، هرچند یک صندوق سرمایه گذاری جدید باشد، تقویت کرده است. یانگر گفت : در عصر سایبر، نیرو های تازه وارد اغلب برای حل مشکلات ، بهتر از آنهایی هستند که مانند من غرق در تجربه می باشند (م - ایشان به نظر عاشق خدمت نمی باشند) . رئیس MI6 افزود که به عنوان یکی از دموکراسی های لیبرال برای ایجاد نظم در حال مبارزه در برابر یک رقیب چیره دست می باشند که هیچ بویی از قانون و اخلاقیات نبرده است . او اینگونه ادامه داد که به بیان ساده ما باید سریع تر از آنچه که آنها می توانند ، نوآوری کنیم در غیر اینصورت نسل های آینده ما را نخواهند بخشید . سخنرانی یانگر در میان آنچه مقامات آمریکایی از آن به عنوان همکاری های اطلاعاتی بیسابقه بین دولتهای بریتانیا و آمریکا در حوزه پنجم مطرح کردهاند، بیان میشود. آنها به موافقت نامه های Five Eyes اخیر که به اشتراک گذاری تهدیدات سایبری و دیدگاه مشترکی از بازیگران مخرب را تقویت کرده اشاره می نمایند . یانگر حمله NotPetya توسط دولت روسیه به اوکراین را به عنوان یک فعالیت سایبری مخرب قلمداد کرد . او افزود بسیاری از تهدیدات دشمنان ما به طور فزاینده ای در رابطه با نوآوری هایی در حوزه فناوری های مدرن می باشد . صرفاً برای میلیتاری / منبع : FifthDomain
-
1 پسندیده شدهاز نظر ادبیات، اینطور نوشتن درست تره. اصولا ما نباید خلیج فارس را به انگلیسی ترجمه کنیم. به عنوان مثال اگر اسم خیابانی «دانشجو» باشد، در نوشتار انگلیسی آن را "Student" نخواهید نوشت و باید دقیقا نوشت "Daneshju" (نقل از یک استاد ادبیات انگلیسی)
-
1 پسندیده شدهF-35 به صورت رسمی وارد تست عملیاتی می شود وزارت دفاع ایالات متحده روز پنج شنبه اعلام کرد که هر سه نوع هواپیمای جنگنده F-35 Lightening II را در شرایط جنگی آزمایش می کند تا ارزیابی عملکرد و قابلیت استفاده از سیستم سلاح های آن را ارزیابی نماید . وزارت دفاع در بیانیهای اعلام کرد انتظار میرود که این آزمایش در اواخر تابستان ۲۰۱۹ به پایان برسد و دادههای آن توسط دولت ایالاتمتحده برای اعلام تصمیم درباره ورود به مرحله بعدی پروژه به کار گرفته خواهد شد که منجر به ورود رسمی برای تولید کامل در پایان سال آینده بشود . در این بیانیه آمده است که تمام آزمایشات در محدوده های تست های نظامی ایالات متحده انجام می گردد . آدام مت ، معاون برنامه اف - ۳۵، گفت: " آغاز آزمایش رسمی عملیاتی F-35 یک نقطه عطف در طول ۱۸ سال ساخت این جنگنده است ." F-35 که توسط کمپانی لاکهید مارتین ساخته شده ، به دلیل گران بودن ، تاخیرات قابل توجه در تولید و هزینه های مازاد به شدت مورد انتقاد قرار گرفته است ، که دونالد ترامپ و دیگر مقامات ایلات متحده هم به این امر اذعان داشته اند . صرفاً برای میلیتاری / منبع : Reuters
-
1 پسندیده شدهتاریخچه واحد شتر سوار آمریکا اسب اولین نوع حمل و نقل ارتش در طول قرن ۱۹ بود، اما اگر به خاطر عدم ماندگاری نیروهای شترسوار آمریکایی نبود، ممکن بود اوضاع بسیار متفاوت باشد. این تجربه باورنکردنی در سال ۱۸۵۶ بعد از آن شروع شد که جفرسون دیویس یک گله از چندین شتر از شمال آفریقا و ترکیه وارد آمریکا کرد. دیویس معتقد بود که "کشتیهای بیابان" در آب و هوای خشک مناطق تازه کشفشده در جنوب غربی آمریکا رشد خواهند کرد و به نظر میرسد که آزمایش های ابتدایی و تامین این گله نظریه او را تقویت کرد . به اعتقاد دیویس شتر ها می توانستند انقلابی در امور نظامی ایجاد کنند . شترها میتوانستند روزها بدون آب حرکت کنند، بارهای سنگین را به راحتی حمل نمایند و زمینهای ناهموار را بهتر از قاطرها و اسبها بپیمایند و برخلاف اسب ها و قاطر ها که از غذاهای مشخصی می خوردند ، شترها از هر چیزی که در کنار جاده می رویید استفاده می کردند . یکی از نقشهبردارانی که در ابتدا به شترها بدبین بود پس از اینکه یک سفر به مرز آریزونا و کالیفرنیا ، با این حیوانات انجام داد آنها را "حیوانات نجیب و سودمند" نامید . اما شترها آن حیوانات شگفت انگیزی که دیویس می گفت نبودند . در حالی که به نظر میرسید آنها در تئوری مناسب هستند ، در عمل، این حیوانات بار ثابتی را به دوش میگرفتند وسربازان نمیدانستند که چگونه شترها را کنترل کنند . براساس یک گزارش، سربازان کنفدراسیون میخواستند که از شر واحد شتر ها خلاص شوند، به طوری که گاهی آنها را از صخره به پایین هل می دادند. اما در حالی که دراستقامت شتر ها شکی نبود جنگ داخلی آمریکا به خدمت این حیوانات پایان بخشید . فرمانده ارتش علاقه خود را به این ساز و برگ از دست داد و در نهایت پس از رسیدن دیویس به ریاست جمهوری ، با رفتاری طعنه آمیز پایگاه او ، در کمپ ورد تکزاس را تحت کنترل خود درآورد . ارتش دیگر هرگز سوار شتر نشد و پس از پایان جنگ داخلی، تلاش نکرد تا آنها را بازگرداند. بسیاری از شترهای باقیمانده نیز بعدها به حراج گذاشته شدند تا برای سیرک و استفاده شهروندان عادی به کار گرفته شوند . برخی دیگر رها شده و در دهه 1940 تعدادی از نسل های آنها در طبیعت مشاهده شدند . صرفاً برای میلیتاری / منابع : History - The SITREP Military Blog
-
1 پسندیده شدهدر این کلاس ناو USS Indepence , X3K مشابه از ایالات متحده و اندونزی هستند ناو رزمی ساحلی کلاس ایندپندس: عکسی که به عنوان ناو triman ایرانی منتشر شد درواقع همان ناو کلاس ایندپندس است. گفته شده که طول این شناور صد متر که در مقایسه کلاس ایندیپندس 127 متره پس احتمال زیاد وزن شناور کمتر از دوهزار تن باشه
-
1 پسندیده شدهفکر نمی کنم این پرنده ها به صورت همزمان عکسشون شکار شده باشه! این اسکرین شاتی که می بینید حداقل 100 کیلومتر مربع وسعت داره عکس های پهپادها هم دارای رزولوشن زیر 30 سانتی متر هست ، با یه ضرب و تقسیم ساده برای برای گرفتن چنین عکسی در یک زمان به نحوی که بشه با زوم کردم در هر نقطه ای به جزئیاتی در حد رزولوشن 30 سانتی متری رسید نیاز به سنسور 33000 مگاپیکسلی هست (با تکنولوژی فعلی در صورت وجود توجیه برای ساخت چنین سنسوری مساحت اون حداقل 1 مترمربع خواهد بود و نیاز به عدسی های غول پیکری با وزن چندین تن و سطح مقطع چند ده مترمربعی خواهد بود) و در ساده ترین حالت (عمق رنگ 8 بیتی) هر اسکرین شات بدون فشرده سازی در حدود 250 گیگابایت حجم داره!!!!
-
1 پسندیده شدهبسم الله............. از پنج روز پیش دور جدید حملات اکراد برای تصرف شهرک هجین شروع شده . نیروهای داعش بشدت در حال مقاومت هستن و مهاجمین پیشروی جزئی داشتند تصاویر ماهواره ایی گرفته شده از حضور هواگردهای و پهپادهای آمریکایی در شرق فرات دو هفته پیش داعش با پخش تصاویری اعلام کرد در حملات هوایی آمریکایی ها در حومه دیرالزور چندین تن از اسرای کرد کشته وزخمی شده اند سه خودرو داعش در بیابانهای حمص در کمین نیروهای ارتش سوریه قرار گرفته و منهدم شدند. در این کمین بیش از بیست داعش به هلاکت رسیده اند هدف قرار گرفتن خودروهای شورشیان تحت حمایت ترکیه در حومه عفرین توسط اکراد خودرو های زرهی ساخت تروریستها در شمال غرب سوریه / شبیه خودرو کبری ارتش ترکیه است. گروه نورالدین الزنکی روابط نزدیکی با ترکیه دارد
-
1 پسندیده شدهنیروهای امریکایی در سوریه نیروهای ویژه امریکایی و امرپ هایشان در جاده ای در شهر دیرالزور - به شیوه استقرار امرپ ها برای پشتیبانی از خودروهای عبوری از این جاده دقت کنید هر امرپ یک در میان در سمت راست و چپ جاده با فاصله قرار دارد تا نیروها اشراف کامل بر روی تهدیدات احتمالی داشته باشند که منجر به امنیت جاده می شود. نیروهای امریکایی و اجرای آتش پشتیبانی با خمپاره انداز M120 - درپشت سر آنها یک خودوری زرهی متعلق به نیروهای کرد دیده میشود که چپ کرده است. انتقال لجستیک شامل سوخت ، مهمات و ... به نیروهای ویژه امریکایی در شب - در این کاروان تاکتیکی که وظیفه انتقال لجستیک به نیروهای گشتی امریکایی در سوریه را بر عهده دارد می توان کامیون HEMTT A4 مدل بازیاب زرهی M984A4، تانکر سوخت سان و خودروهای FMTV را مشاهده کرد
-
1 پسندیده شدهکنترل ناوهای جنگی با هوش مصنوعی و واقعیت مجازی از راه دور فناوری ای که پرسنل نیروی دریایی را قادر می سازد تا ناوهای جنگی را از ساحل کنترل کنند ملوانان نیروی دریایی سلطنتی بریتانیا در آینده می توانند با استفاده از فناوری های نوین از راه دور کار کنند. فن آوری هایی مانند هوش مصنوعی و واقعیت مجازی به برخی از اعضای خدمه اجازه می دهد تا از ساحل کار کرده و بخش های کلیدی کشتی ها را از هزاران مایل دورتر کنترل نمایند . در نتیجه کشتی های جنگی می توانند نیمه اتوماتیک شده و با خدمه های کمتر در معرض آسیب های کمتری قرار بگیرند. اصول این کار به مانند کنترل هواپیماهای بدون سرنشین توسط اپراتورها از هزاران کیلومتر دورتر می باشد . ملوانانی که می توانند شغل خود را از راه دور انجام دهند، وظایفی مانند کنترل سنسورها و سلاح ها را از پایگاه هایی که در آن از آتش دشمن در امان هستند، انجام می دهند. حتی کاپیتان کشتی می تواند در ساحل باقی بماند و کشتی های خود را از پایگاه های دریایی بر روی زمین فرماندهی کند. بر اساس گزارش تلگراف ، BAE Systems ایده جدیدی را بنا نهاده که می تواند برای نیروی دریایی بریتانیا مفید واقع شود . بر این اساس بر خلاف اتاق های کنترل درون ناوها که در آن افسران معمولا نشسته اند در اتاق کنترل زمینی افسران اجازه حرکت آزادانه در سرتاسر اتاق را دارند . هواپیما ها به لحاظ منطقی اولین سیستمی بودند که از راه دور کنترل شدند . آنها به طور معمول با خدمه های کوچک دو یا کمتر پرواز می کنند و مأموریت های کوتاه پروازی را انجام می دهند که نیازی به تعمیر و نگهداری در هنگام ماموریت ندارند . اما از سوی دیگر کشتی ها توسط ده ها خدمه اداره شده که این خدمه ها صدها وظیفه مختلف را انجام می دهند و ماه های طولانی را بر روی آب باقی می مانند و اغلب فاصله صدها مایلی از ساحل دارند که به راحتی می تواند هزینه های زیادی را تحمیل نماید . پیچیدگی که استفاده از کاربری از راه دور در ارتباط با کنترل ناو توسط هوش مصنوعی و واقعیت مجازی ایجاد می شود در اینجا اتفاق می افتد (م . تنظیم فعالیت ها مابین خدمه داخل کشتی و کاربران ساکن در پایگاه زمینی). مشکل دیگری که برای خدمه واقع در ساحل وجود دارد این است که آنها باید ناو جنگی خود را بدون انتشار سیگنال های راداری و ارتباطی که نیروهای دشمن بتوانند از آنها استفاده کنند کنترل نمایند و یا ممکن است ناو دچار آسیب در بخش قدرت یا ارتباطات شود . اگر ارتباط بین کشتی و ساحل از بین رود ، وظایف پرسنل زمینی، ممکن است در در بدترین زمان ممکن انجام نشود . با این وجود BAE Systems در حال آزمایش سیستم تکمیل شده ای است که به "افسر دیده بان مسئول ایمنی کشتی اجازه می دهد در خارج از اتاق عملیات کار کند و همچنان بتواند اطلاعات تاکتیکی و سایر اطلاعات حیاتی را ببیند". این فن آوری از Hololens مایکروسافت استفاده خواهد کرد و برای اولین بار در سال 2019 در IW19 (INFORMATION WARRIOR 19) مورد آزمایش واقع خواهد شد . صرفا برای میلیتاری / منبع : Popular Mechanics
-
1 پسندیده شدهسوریها لشگر چهارم گارد رو راهی لاذقیه کردن . این لشگر پیش از این بیابانهای سویدا رو از داعش پاکسازی کرد. قبل از اون درعا و قبلش حجرالاسود و قبل اون غوطه شرقی رو پاکسازی کرد این واحد یک لشگر هجومی و کارامدترین واحد ارتش عربی سوریه بعد از نیروهای نمر هستش دو دلیل میتونه داشته باشه یا یک عملیات محدود برای دورکردن نیروهای النصره از مواضع ارتش هستش یا مستحکم کردن مواضع ارتش در اون منطقه است تقریبا هر هفته شبه انتحاری های النصره به ارتش حمله میکنند دو هفته پیش هجده سرباز سوری کشته شدن هفته پیش هم چندین انغماسی در حمله ناکام کشته شدن که اجساد سه تاشون در منطقه باقیماند
-
1 پسندیده شدهسلاح های شیمیایی در جنگ جهانی اول سربازان بریتانیایی که مورد حمله با گاز خردل قرار گرفته و بینایی خود را از دست داده اند نمونه ماسک های ضد گاز در جنگ جهانی اول از راست به چپ : آلمان ، بریتانیا ، فرانسه ، آمریکا سربازان در حال تمرین تعمیر سیم تلفن درون محیط آغشته به گاز
-
1 پسندیده شدهبسم الله.............. تصاویری از حملات داعش به مناطق اطراف شهرک هجین در شرق فرات این گروه ترویستی موفق شد برای ساعاتی شهرک بحره در حومه هجین را تصرف کند که با ضد حملات اکراد مجبور به عقب نشینی شدن / در حملات داعش دهها تن از نیروهای سوریه دمکراتیک به اسارت گرفته شده یا مفقود شدن شهرک هجین از دید اکراد + حضور نظامیان امریکایی در نزدیکی خطوط درگیری
-
1 پسندیده شدهبازگشت جامبو به یاری خداوند متعال و با تلاش متخصصین نیروی هوایی ارتش ایران، هواپیمای 113 به وطن بازگشت. چندی پیش در رسانه های عبری خبری مبنی بر زمینگیری این هواپیما در فرودگاه دمشق بدلیل حملات جنگنده های اسرائیلی و بمباران این فرودگاه منتشر شد و برخی بازگشت این هواپیما را به کشور محال میدانستند! این هواپیما که به سفارش نیروی هوایی متولد شد، نخستین پرواز خود را 41 سال پیش و به عنوان 315مین از اولین 747 تولید شده، انجام داد. بازگشت این پرنده گواهیست بر توانمندی بی نظیر متخصصان در تعمیر و نگهداری هواپیماهایی که با این قدمت و شرایط تحریم، تماشای آنها در آسمان غیرممکن به نظر میرسد. پی نوشت : باید یک خسته نباشید جانانه به بچه های فنی نیروی هوایی گفت که این چنین ناوگان را سرپا نگه داشتند 2- به منافذ روی بدنه دقت کنید ، علی الظاهر انفجار در فاصله مشخصی صورت گرفته که این تعداد ترکش نصیب این جامبو 40 ساله شده !!!
-
1 پسندیده شدهدر این پست میخوام تصاویر مربوط به دقت موشک هامون رو به صورت جمع قرار بدم مطمئنا اکثر این تصاویر رو شما قبلاآ دیدید ولی نه به صورت یکجا ما 12 راکت و موشک بالستیک با دقت داریم(اون چیزی که بر اساس تصاویر اثبات شده روعرض میکنم) که شخصا تصاویر 10 تا از این راکت ها و موشک ها رو در این پست قرار میدم امیدوارم که مورد خوشایند دوستان قرار بگیره موشک فجر4 فیلم مربوط به این موشک https://www.aparat.com/v/LMG0C عکس های مربوط به دقت این موشک http://uupload.ir/files/jkl_01.jpg http://uupload.ir/files/46zp_02.jpg http://uupload.ir/files/dymj_03.jpg http://uupload.ir/files/dav0_04.jpg موشک لبیک 1 که هدایت شونده زلزال 1 یا زلزال 2 هست فیلم مربوط به این موشک https://www.aparat.com/v/DLQpy/ عکس های مربوط به دقت این موشک http://uupload.ir/files/6tu4_01.jpg http://uupload.ir/files/xdn0_02.jpg موشک رعد 307 فیلم مربوط به این موشک https://www.aparat.com/v/YP3bx عکس های مربوط به دقت این موشک(های لاید قرمز خود هدف میباشد) http://uupload.ir/files/7d0r_02.jpg http://uupload.ir/files/h8z6_03.jpg http://uupload.ir/files/kscs_04.jpg http://uupload.ir/files/c398_05.jpg موشک نسل 4 فاتح 110 فیلم مربوط به این موشک https://www.aparat.com/v/9csOB/ عکس های مربوط به دقت این موشک http://uupload.ir/files/uz4r_02.jpg البته من عکس مربوط به هدف رو از این عکس پیدا کردم http://uupload.ir/files/0ka6_fateh_4thgen_test_082.jpg موشک هرمز 1 فیلم مربوط به این موشک https://www.aparat.com/v/p5O78 عکس های مربوط به دقت این موشک http://uupload.ir/files/z4z8_01.jpg موشک هرمز 2 فیلم مربوط به این موشک https://www.aparat.com/v/qZygh عکس های مربوط به دقت این موشک (به صدم ثانیه ها توجه کنید تا متوجه وجود موشک بشید) http://uupload.ir/files/cwkq_02.jpg http://uupload.ir/files/lsmk_03.jpg http://uupload.ir/files/l5gx_04.jpg http://uupload.ir/files/acye_05.jpg موشک خلیج فارس فیلم های مربوط به دقت این موشک که یکی نسبتا قدیمیه و دیگری نسبتا جدیتره فیلم موشک قدیمی https://www.aparat.com/v/owqDP جدیدتر https://www.aparat.com/v/h2pub عکس های مربوط به دقت این موشک عکس مربوط به فیلم قدیمی http://uupload.ir/files/2x6n_01.jpg http://uupload.ir/files/x3be_02.jpg عکس مربوط به فیلم جدیدتر http://uupload.ir/files/7vq7_01.jpg http://uupload.ir/files/59t1_02.jpg http://uupload.ir/files/qfqa_03.jpg موشک فاتح مبین فیلم مربوط به این موشک(این فیلم رو skyhawk عزیز قبلاآ تو سایت استفاده کرده بودند و من این فیلم رو اینجا قرار دادم) http://s9.picofile.com/file/8338305892/13970704_145625_1_IRIB_TV1_Segment_2.mp4.html عکس های مربوط به دقت این موشک http://uupload.ir/files/skkn_02.jpg http://uupload.ir/files/u5bx_03.jpg موشک ذوالفقار فیلم مربوط به این موشک https://www.aparat.com/v/8CShV عکس های مربوط به دقت این موشک http://uupload.ir/files/cbz_01.jpg http://uupload.ir/files/45uh_02.jpg موشک قیام 1 با کلاهک جداشونده هدایت پذیر فیلم مربوط به این موشک https://www.aparat.com/v/iTaGk/ عکس های مربوط به دقت این موشک http://uupload.ir/files/tvmp_20.jpg عکس های مربوط به دقت 10 موشک و راکت هدایت شونده رو خدمت دوستان نشون دادم متاسفانه صحنه برخورد موشک فجر 5 هدایت شونده به هدف رو نتونستم پیدا کنم تا عکس های مربوط به دقت این موشک رو نشون بدم همچنین نتوسنتم صحنه دقت موشک فاتح 313 رو پیدا کنم بماند که سایت ایرنا برد تقریبی موشک فاتح مبین رو 500 کیلومتر اعلام کرده http://uupload.ir/files/a0n4_dlr82igw0aeu8wp.jpg
-
1 پسندیده شدهبنام خداوند بخشنده مهربان با سلام خدمت دوستان عزیز میلیتاریست ، در تاپیک بررسی نیروی هوائی اسرائیل ، به عملیات فوکوس یا تمرکز که منجر به نابودی نیروهای هوائی کشورهای عربی در خلال جنگ 6 روزه اعراب و اسرائیل شد ، اشاره ای گذار داشتیم. با توجه به ضرورت بررسی دقیق تر این عملیات ، تصمیم گرفتم که مطالب گفته شده در اون پست رو تکمیل کنم و در قالب یک تاپیک جدید خدمت دوستان خودم ارائه بدهم. امیدوارم که مورد پسند عزیزان واقع بشه. امیدوارم که سایر دوستان هم ، هرگونه اطلاعات تکمیلی که در خصوص این عملیات دارند رو در ادامه همین مطلب ارائه بدهند که بتونیم نمای جامع تری از این عملیات رو در اختیار داشته باشیم. عملیات تمرکز-1346 (Operation Focus-1967) عملیات تمرکز (به عبری: מבצע מוקד : Mivtza Moked) در واقع به منزله افتتاحیه و سرآغاز حملات هوائی اسرائیل در ابتدای نبرد 6 روزه این رژیم در برابر اعراب در سال 1967 میلادی می باشد. گاهی از اوقات (در برخی از تاریخ نگاری های نظامی) این عملیات "ضربه هوائی سینا" یا "حمله هوائی سینا" (Sinai Air Strike) هم نامیده می شود. در ساعت 7:45 صبح روز 5 ژوئن 1967 ، نیروی هوائی اسرائیل ؛ به رهبری ژنرال "مرخای هود" (Mordechai Hod) ، حمله عظیمی را ترتیب داد که بخش اعظم نیروی هوائی مصر را بر روی زمین نابود کرد. تا ظهر همان روز ،نزدیک به 450 فروند هواپیما ،از نیروهای هوائی "مصر" ، "اردن" و "سوریه" نابود شدند. ژنرال هوائی مرخای هود همچنین نیروی هوائی اسرائیل ، در از کار انداختن و غیرفعال کردن 18 فرودگاه مصر بسیار موفق عمل نمود ، بطوریکه مانع از عملیات نیروی هوائی مصر در خلال این جنگ گردید. این عملیات ، تا به امروز ، همچنان یکی از موفق ترین عملیات های هوائی در تاریخ هوانوردی نظامی محسوب می گردد. میراژ IAF با سابقه شکار 13 هواپیما در جنگ 6 روزه خلاصه عملیات در سه موج اصلی عملیات (و چندین موج کوچکتر در روزهای بعد این عملیات) مجموعا 452 فروند هواپیما (که بیشتر آنها بر روی زمین بودند) نابود شدند. این امر موجب شد تا نیروی هوائی اسرائیل (IAF) تقریبا کنترل کامل آسمانها را داشته باشد و بتواند به طور موثر ، نیروهای زمینی IDF را پشتیبانی کند. در واقع دلیل اصلی که نیروی هوائی اسرائیل این موفقیت خیره کننده را بدست آورد ، تمرکز ویژه بر تخریب اولیه باند ، بوسیله یک نوع سلاح جدید بود. اسرائیل برای این حمله ، از راکت هائی بهره جست که از کلاهک ضد باند (anti-runway warhead) بهره می گرفتند. اسرائیل در این حمله ، از نمونه های نخستین پروژه "سلاح ضد باند" که بطور مشترک توسط فرانسه و اسرائیل در حال اجراء بود ، بهره گرفت. این راکت ها با رها شدن بر روی هدف ، مستقیما به باند فرودگاه ها ضربه زده و حمله میکردند. این راکت ها بجای حفره های معمولی که بمب های عادی ایجاد میکنند ، یک حفره کوچک بر سطح باند ایجاد میکند ، البته در زیر این حفره یک فروچاله بزرگ ایجاد میشود که همین فرو چاله باعث می شود که ترمیم باند به سادگی گذشته (پر کردن حفره با خاک و سیمان و ...) صورت نپذیرد و برای ترمیم حفره ایجاد شده ، نیاز است که ابتدا بخش عمده ای از سطح باند برداشته شود و پس از پر کردن فرو چاله ، مجددا سطح باند ترمیم شود. هنگامی که باند فرودگاه غیر فعال شد ، عملا تمامی هواپیماهای فرودگاه بصورت اهداف قابل دسترسی و سهل الوصول در می آمدند ؛ بدین ترتیب نیروی هوائی اسرائیل توانست در حملات بعدی ، با شکار هواپیماهای زمینگیر شده بر روی باند ، برتری مطلق هوائی را در عملیات خود در جنگ شش روزه بدست بیاورد. گاهشمار عملیات عملیات موکد (Operation Moked) در ساعت 7:45 دقیقه صبح به وقت اسرائیل ( یا 8:45 صبح به وقت مصر ) ، آغاز شد. تقریبا همه هواپیماهای جنگی اسرائیل ( 196 فروند به نقل از ویکی پدیا و 244 فروند به نقل از منابع IAF ) ملزم به حضور در این حمله هوائی شدند. تنها 12 فروند جنگنده اسرائیلی برای گشت زنی و حفاظت هوائی از آسمان اسرائیل ، در خاک این کشور باقی ماندند و در این حمله شرکت نکردند. فهرست هواپیماهای اسرائیل در عملیات تمرکز در زمان این حمله ، زیر ساخت های دفاعی مصر بسیار فقیر بودند و هنوز هیچیک از فرودگاه های این کشور به پناهگاه های مقاوم هواپیما (shelters) مجهز نشده بودند تا در صورت وقوع یک حمله هوائی از جنگنده های مصری حفاظت نمایند. جنگنده های اسرائیلی پس از برخواستن ، ابتدا به سمت مدیترانه پرواز کردند و پس از مدتی پرواز بر فراز مدیترانه ، به سمت مصر چرخش نمودند. در همین حال مصری ها ، با خاموش کردن تمام سیستم های دفاع هوائی خودشان ، مانع از دفاع موثر از آسمان هوائی خود در برابر تهاجم صهیونیست ها شدند. مقامات پدافندی مصری نگران بودند که مبادا برخی از نیروها سهوا ( یا برخی شورشی های درون ارتش بصورت عمدا ) هواپیمای فیلدمارشال عامر ( و ژنرال 3 ستاره سید قویم محمود که همراه او بود ) را بزنند. در واقع ظاهرا مسیر حرکت جنگنده های اسرائیلی با مسیر بازگشت ژنرال عامر از صحرای سینا ، در یک راستا قرار داشته و مصری ها بخاطر پرهیز از شلیک اتفاقی به هواپیمای وزیر دفاع 5 ستاره خود ، تمام سیستم های پدافندی خود را خاموش کرده بودند. ( کاملا شبیه اتفاقی که برای آنتونف روسی در تهاجم چند روز پیش به سوریه اتفاق افتاد) فیلد مارشال عامر اما نکته مهم ماجرا این بود که هواپیماهای اسرائیلی در ارتفاعی بسیار پائین پرواز می کردند . یعنی در واقع بسیار پائینتر از پائین ترین نقطه ای که پدافند SA-2 مصری می توانست هواپیمائی را شناسائی و شکار کند. در موج اول حمله ، اسرائیل به 11 پایگاه هوائی حمله کرد و تعداد زیادی از هواپیماهای نیروی هوائی مصر را بر روی زمین و پیش از آنکه بتوانند از زمین برخیزند ، منهدم نمود. سپس هواپیماهای اسرائیلی ، به اسرائیل بازگشتند و مجددا سوختگیری ، مسلح (quick-turned) و آماده تهاجم شدند. در واقع این فرآیند quick-turned برای تمام هواپیماهای عبری فقط 7 دقیقه و 30 ثانیه بطول انجامید. در موج دوم ، اسرائیلی ها ، به 14 پایگاه هوائی حمله کردند و با تلفات بسیار جزئی (نسبت به حجم هواپیماهای درگیر این حمله) مواجه شدند. آنها پس از بازگشت ، مجددا "سریعا بارگیری و تجهیز ( quick-turned ) شدند و برای موج سوم حمله آماده شدند. در واقع امواج چندگانه "عملیات تمرکز" ، برای نیروی هوائی اسرائیل ؛ یک موفقیت کامل بود. در مدت زمان تقریبا 3 ساعته این عملیات ، نیروی هوائی مصر و نزدیک به 500 هواپیمای رزمی آن نابود شدند . این در حالی بود که تنها تلفات جزئی به نیروی هوائی اسرائیل وارد آمد. پس از حمله هوائی گسترده به مصر ، نیروهای هوائی "اردن" ، "سوریه" و "عراق" ، به تلافی این عملیات به اسرائیل حمله کردند. اما عمده این حملات غیرموثر و گاها به سمت اهداف غیر نظامی بود. در حالی که سایر کشورهای عربی در حال حمله غیرموثر به اسرائیل بودند ، بخشی از نیروی هوائی اسرائیل ، خود را برای موج سوم حمله به مصر آماده می کردند. سایر هواپیماهای IAF هم برای پشتیبانی هوائی از نیروی زمینی این ارتش ، در برابر نیروهای زمینی ارتش های عربی اعزام شدند. تا پایان روز اول جنگ 6 روزه ، صهیونیستها ، در خاک اسرائیل ، بیشتر سرزمین مصر ، ارتفاعات جولان ، کرانه باختری رود اردن و تمامی صحرای سینا ، دارای برتری هوائی بودند. ششم الی دهم ژوئن 1967 در روز دوم جنگ ( 6 ژوئن) هواپیماهای رزمی IAF ، بطور گسترده ، در برابر نیروهای زمینی مصری ، اردنی ، سوریه ای و عراقی مورد استفاده قرار گرفت. در روز سوم جنگ (7 ژوئن) ، IAF ، صدها دستگاه از وسائل نقلیه زرهی و غیر زرهی مصری را در صحرای سینا نابود کردند. این کاروان نظامی قصد داشتند که از طریق باریکه سینا ، به سمت مصر عقب نشینی کنند. همچنین هزاران نفر از سربازان مصری نیز در صحرای سینا و باریکه سینا به دام افتادند و امکان عقب نشینی را از دست دادند. در پایان سومین روز ، نیروی هوائی اردن ،بخش عمده ای از 34 فروند هواپیماهای خود را از دست داد و عملا ارتش اردن دیگر درگیر جنگ نبود (از صحنه جنگ حذف شد) در روز ششم و در واقع آخرین روز (10 ژوئن) ، نیروی هوائی سوریه ، حدود 100 هواپیمای جنگی خود را از دست داد (نابود شده + آسیب دیده ) و جنگ عملا تمام شد. در طی جنگ شش روزه ، نیروی هوائی اسرائیل ، با حدود 200 فروند هواپیمای جنگی که در اختیار داشت ، به مقابله با ائتلافی برخواست که بیش از 600 فروند جنگنده در اختیار داشتند. در خلال این جنگ ، IAF ، قریب به 452 فروند از هواپیماهای ائتلاف عربی را نابود کرد که از این مقدار 79 فروند آن در نبرد هوائی صورت پذیرفت ، در حالی که خود 46 فروند هواپیما را از دست داد. در خلال این جنگ 24 خلبان اسرائیلی و صدها خلبان عرب کشته شدند. تعداد هواپیماهای منهدم شده به تفکیک کشور مصر : 348 فروند سوریه : 61 فروند اردن : 29 فروند عراق : 23 فروند لبنان : 1 فروند اسرائیل : 46 فروند ( 19 فروند در عملیات تمرکز و بقیه در نبرد هوائی و یا حین پشتیبانی زمینی ساقط شدند) تعداد هواپیماهای منهدم شده به تفکیک نوع هواپیما جنگنده ها - MIG-21 Fishbed : مجموعا 148 فروند ( 104 فروند مصر ، 32 فروند سوریه ، 12 فروند عراق ) MIG-19 Farmer : مجموعا 29 فروند ( همگی از مصر ) MIG-17 Fresco : مجموعا 112 فروند ( 94 فروند مصر ، 16 فروند سوریه ، 2 فروند عراق ) Sukhoi Su-7 Fitter : مجموعا 14 فروند ( همگی از مصر ) https://en.wikipedia.org/wiki/Sukhoi_Su-7 Hawker Hunter : مجموعا 27 فروند ( 21 فروند اردن ، 5 فروند عراق ، 1 فروند لبنان ) https://en.wikipedia.org/wiki/Hawker_Hunter بمب افکن ها - Tupolev Tu-16 Badger : مجموعا 31 فروند ( 30 فروند مصر ، 1 فروند عراق ) Ilushin IL-28 Beagle : مجموعا 31 فروند ( 27 فروند مصر ، 2 فروند سوریه ، 2 فروند عراق ) هواپیماهای ترابری - Ilushin-14 Crate : مجموعا 32 فروند ( 30 فروند مصر ، 2 فروند سوریه ) https://en.wikipedia.org/wiki/Ilyushin_Il-14 Antonov An-12 Cub : مجموعا 8 فروند ( همگی از مصر ) https://en.wikipedia.org/wiki/Antonov_An-12 هلی کوپترهای ترابری - Mil Mi-6 Hook : مجموعا 10 فروند ( 8 فروند مصر ، 2 فروند سوریه ) Mil Mi-4 Hound : مجموعا 6 فروند ( 2 فروند مصر ، 4 فروند سوریه ) https://en.wikipedia.org/wiki/Mil_Mi-4 "امواج چندگانه حمله" 1. موج اول حمله ( ساعت 7:45 صبح ) : در قالب 101 عملیات هوائی که توسط حدود 200 جنگنده اسرائیلی صورت پذیرفت ، 11 فرودگاه ، 197 هواپیمای مصری و 8 ایستگاه رادار نابود شدند. در مقابل 5 خلبان IAF کشته و 5 خلبان دیگر به اسارت درآمدند. 2. موج دوم حمله ( ساعت 9:30 صبح ) : 164 عملیات پروازی صهاینه ، منجر به نابودی 16 فرودگاه و 107 هواپیمای مصری دیگر گردید. در حین این عملیات دو هواپیمای سوری هم در نبرد هوائی ( داگ فایت) سرنگون شدند. 3. موج سوم حمله ( ساعت 12:15 ظهر ) : 85 پرواز به مصر ، 48 پرواز به اردن ، 67 حمله به سوریه و 1 حمله به پایگاه H3 عراق صورت پذیرفت. 4. امواج بعدی حمله ( بعداز ظهر و عصر ) : دو حمله دیگر به مجموعه H3 عراق و چند حمله تکمیلی هم به فرودگاه های مصری صورت پذیرفت. " پایان " ==================================================================================================================================== مترجم : mehran55 منبع : https://en.wikipedia.org/wiki/Operation_Focus مالکیت معنوی : بازنشر مطالب این تاپیک فقط با ذکر Military.ir به عنوان منبع مجاز است. ====================================================================================================================================== پ.ن 1 : دوستانی که پسندیدند مثبت را فراموش نکنند. پ.ن 2 : در ادامه و اگر عمری باقی بود اطلاعات و تصاویر دیگری از این عملیات را در اختیار دوستان قرار خواهیم داد .
-
1 پسندیده شدهسلام علیکم بدون شرح !!!!! سرهنگ داکس : ما چه پشتیبانی داریم ؟؟؟ ژنرال میرو : متاسفانه هیچ چیز سرهنگ داکس : در صد تلفات را چقدر ارزیابی می کنید ؟؟ ژنرال میرو : 5 درصد که با شلیک خودی کشته خواهند شد ( البته این درصد بالاست ) ، 10 درصد هنگام عبور از خاکریز خودی ، 20 درصد هنگام عبور از سیم های خاردار خودی ، 65 درصد باقی می ماند برای سخت ترین قسمت عملیات ، یعنی پیشروی بسمت خاکریز دشمن و در نهایت 25 درصد هم باقی می ماند برای تصرف خاکریز دشمن . سرهنگ داکس : یعنی نصف افراد تحت فرماندهی من کشته خواهند شد !!!!!! پی نوشت : راه های افتخار