برترین های انجمن
ارسال های محبوب
Showing content with the highest reputation on پنجشنبه, 29 خرداد 1399 در پست ها
-
4 پسندیده شدهیک تهدید نظامی کلاسیک و مرد افکن نادر شاه افشار خطاب به حاکم وقت روسیه " می روی یا بیایم"
-
3 پسندیده شدهبسم ا... هدف بنده اصولا گرفتن ایراد بنی اسراییلی ( گرفتن اشکالات بدون دلیل ) نبود ، قطعا" این مواردی که فرمودید درست هست ، شاید از دید یک مهندس هوا-فضا هم خوب بوده باشد ولی بعنوان یک "ناظر" عادی ، وقتی شیوه رونمایی یا حتی تست پرواز را با همتایان خودش ( و نه اف-22 یا اف-35 ) مقایسه می شود ( با توجه به ویدئویی که ارائه شد) به نواقص و مشکلاتی در حوزه های غیر فنی درچهارچوب نحوه ارائه محصول برخورد می کنیم که به هیچ عنوان تناسبی با عملکرد یک وزارتخانه که بخشی از ان ظاهرا مسئولیت بازاریابی را بر عهده باید داشته باشد ، ندارد . بطور قطع مخاطب داخلی انتظار ندارد که رونمایی از این محصول یا هر محصول دفاعی داخلی با استانداردهای غربی یا شرقی برابری کند ولی دوستان حداقل شرایط را باید حداقل برای مخاطب داخلی ، در نظر بگیرند ، نه وزارت دفاع و نه صدا و سیما بعنوان تنها رسانه موجود داخلی ( همان شکلی که شخص جنابعالی بارها در بروزرسانی نقدهای جدی را به آن وارد داشتید ) را برای معرفی این موارد ندارند . ضمن اینکه در محصولات غیر پروتوتایپ هم، همین بی سلیقگی رسانه ای وجود دارد و در همین میلیتاری بارها و بارها ان را بررسی کردیم . اینها باید بیان بشود تا دوستانی که مصدر امور هستند ، یک مقداری بخودشون بیایند که حداقل 4 نفر در این گستره عظیم ملت ، وجود دارند که نقص و ایراد را که می بینند ، از کنارش به سادگی عبور نمی کنند ، متقابلا ، این پیگیری در طول زمان ، حداقل ذهن ها را نسبت به روند روشن می کند ..
-
2 پسندیده شدهمعرفی بی کیفیت عکس برداری غیر حرفه ای شکیل و زیبا نبودن محصول معلومه شما حس انرژی بخش و عکسبرداری عالی از اون پروتایپ اف 35 رو ببینید و در مقابل یاسین:
-
2 پسندیده شدهتمام هواگردها چه همون اف-35 و اف-22 بدنه تکه تکه ای هست که این ها رو با پرچ به هم وصل می کنند این وقتی پوشش اصلی روش نخورده معلوم تره و همه وصله پینه ای به نظر میرسند با پوشش اصلی این کمتر مشخصه نمای نزدیک پرچهای اف-22 اینجا هم به خاطر جهت تابش نور تکه های بدنه مشخصه اینم اف-35 بعد عبارت "جنگنده اوراقی" نمیدونم چیه دوستان اختراع کردن، مگه جنگنده مثل ماشینه که تصادف کنه ببرنش اوراقی برای اسقاط کردن و استفاده از قطعات؟ کسی قرار نیست بر اساس یه پروتوتایپ بیاد از ما این هواپیما رو بخره، و کسانی هم که این خریدها انجام میدن خودشون می دونن روند کار چیه لازم به این توضیحات نیست. به خاطر دلایل فنی روی پروتوتایپ فقط زیرپوشش میزنند نه رنگ اصلی، یکیش اینه که عیوب و مشکلات از لحاظ بصری راحت تر قابل تشخیص هستن یعنی همین چیزی که شما اینجا دارین ازش ایراد میگیرین. مگه درب پراید و بدنه سمند و سقف پیکان قابل ترکیب هست که تو جت ها بشه همچین کاری کرد؟! چیزی که رونمایی شده پروتوتایپ بوده، تو رونمایی پروتوتایپ هم ماکزیمم چیزی که گیر ادم میاد همینه، البته تو این رونمایی روند طراحی و تست هایی که نشون دادن از دید مهندس های هوافضا و مکانیک واقعا خوب بوده.
-
2 پسندیده شدهتاپیک های جامع رژه در سایت میلیتاری متاسفانه خیلی از تصاویر از دست رفته ولی هست چیزهایی هنوز (قدر گالری رو باید دونست) ------------------- این هم برای دوستی که گفت چرا با تانک تو خیابان رژه نمیرن
-
2 پسندیده شدهشما نگران این موضوع نباشید نهایتش این است که زنده دست دشمن نمی افتادند . در ضمن در جایی گفته نشد که مسلحین می دانستند در آن خانه چه کسانی هستند و اصلا هدف آن خانه است و یا محله بدون مدافع به دست آنها افتاده است . شرایط نبرد شهری در دمشق هم حمله گروهی به محلات برای گرفتن تلافات و احیانا محلات بیشتر برای نبردهای آینده بوده است و اکثرا کاری به درون خانه ها نداشته اند . اما مشکل شما اینها نیست . شما به شکل وسواس گونه ای تنها دنبال کلمه ای هستید تا ذهنیات خودتان را که بارها بارها در اینجا بیان نموده اید یکبار دیگر بر روی دایره ریخته و به خیال خودتان اظهار فضل نمایید . در اینجا هم بدون دانستن شرایط و امکانات مانند همیشه یک جز را دیده و همه چیز را با آن به زیر تیغ گفته هایتان برده اید . در پیام پیش هم خدمتتان عرض شد اگر به امثال شما بود پیش از نبرد ، سوریه واگذار شده بود . نتیجه رفتار امثال شهید همدانی هم همین الان پیش روی ماست . الان هم به جای فرافکنی بفرمایید که اگر شما جای یک فرمانده بودید با توجه به آن شرایط و امکانات در دسترس چگونه رفتار می کردید ؟
-
2 پسندیده شدهبسم الله الرحمن الرحیم لورا ، نشان شرارت اخیرا در یک آزمایش نظامی که توجهات زیادی را در جامعه نظامی دنیا متوجه خود ساخت رژیم اسرائیل دست به آزمایش موشک بالستیک لورا زد. در این آزمایش لورا از یک شناور شلیک شد و در فاصله 400 کیلومتری هدفی را با دقت چند متر با موفقیت مورد اصابت قرار داد. اما آنچه در مورد این موشک از اهمیت ویژه ای بر خوردار است نه برد آن است و نه دقت قابل توجه آن، و نه حتی انجام این آزمایش در بستر دریا! مساله اصلی در این آزمایش بستر لانچ این موشک بود که نه از یک شناور نظامی که از یک کشتی تجاری کانتینر بر و در کنار تعدادی کانتینر شلیک شد. نحوه این آزمایش به گونه ای بود یک کشتی با ماهیت کاملا تجاری و غیر نظامی بر خلاف قوانین بین المللی که استفاده جنگ افزاری از شناور های غیر نظامی را نمی دهد نقش واحد شلیک کننده موشک را بر عهده گرفت. آخرین سابقه استفاده جنگ افزاری تحت استتار شناور های غیر نظامی به جنگ جزایر مالویناس توسط نیروی دریایی انگلیس بر می گردد. در جریان جنگ جزایر مالویناس در 1982 نیروی دریایی انگلیس علاوه بر کریر های HMS Invincible و HMS Hermes که تنها کریرهای نیروی دریایی سلطنتی بودند از کشتی های SS Atlantic Conveyor و SS Atlantic Causeway که در اصل کشتی های تجاری کانتینر بر بودند نیز بدین منظور استفاده کرد. این کشتی ها به درخواست وزارت دفاع انگلیس از تجاری به نظامی تغییر وضعیت داده و بهینه سازی هایی روی آنها جهت پذیرش بالگرد های نظامی و هواپیماهای عمود پرواز هریر صورت گرفت که با قرار دادن ردیفی از کانتینر ها در اطراف عرشه جهت استتار تکمیل شد. چنین اعمالی به وضوح این کار علاوه بر نقض قوانین بین المللی امنیت کشتی رانی تجاری را در سراسر دنیا به خطر می اندازد. کاری که البته به نظر می رسد اسرائیل خود قصد انجامش را نخواهد داشت. اتهام استفاده از پوشش غیر نظامی برای اجرای عملیات های نظامی را می توان علیه ایران نیز وارد آورد که از خودرو ها و کشنده های با پوشش تجاری به منظور مقاصد نظامی استفاده می کند. اما در اینجا 2 نکته مطرح است: اول آنکه ایران این کار را درون خاک خودش و در راستای جنگ نامتقارن انجام می دهد و نه در مناطق و آب های بین المللی. دوم آنکه ایران با این کار امنیت سایر کشور های دنیا و کشتیرانی بین المللی را به مخاطره نمی اندازد. از طرف دیگر از انجایی که اسرائیل دولتی نظامی ست و نیاز دارد تا هیمنه نظامی خود را حفظ کند لذا به نظر نمی رسد این چنین آشکار به نقض قوانین بین المللی دست زده و امنیت کشتی رانی بین المللی را بر هم زند، در واقع اسرائیل این سلاح را در شرایطی تست کرد که برای آن رژیم صرفا استفاده صادراتی دارد. این مساله انجا حساس تر می شود که بدانیم اسرائیل این موشک را قبلا در لیست محصولات صادراتی خود قرار داده است و جمهوری آذربایجان خریدار رسمی آن بوده است. همچنین به دلیل ماهیت این آزمایش، چنین سلاحی می تواند بسیار مورد توجه و علاقه بازیگران غیر دولتی و گروه های تروریستی قرار بگیرد. استفاده از چنین سلاحی با چنین روشی نه در جهت دفاع نظامی مشروع بلکه قطعا در جهت ترویج تروریسم، افزایش قدرت آتش گروه های تروریستی و بر هم زننده ی امنیت کشتی رانی تجاری جهانی و نا امن کننده ی شاه راه های تجاری دنیا خواهد بود. مصرف دیگر چنین سلاحی در چنین روشی تروریسم دولتی، انجام عملیات های سیاه (Black operetions) و عملیات های فالز فلگ و نا امن سازی و بر افروختن آتش جنگ در مناطق کم ثبات است. در تضادی کاملا آشکار، بر خلاف رونمایی های نظامی ایران که در جهت افزایش بازدارندگی و ثبات منطقه ای صورت می پذیرد، انجام این تست جنگ افزاری نویدی جز افزایش تروریسم و سلب امنیت از شاه راه های دریایی جهان نخواهد داشت.
-
2 پسندیده شدهتبلیغات در خصوص اورهال و تعمیرات نیروی هوایی در مورد تعمیرات نیروی هوایی بخش زیاد اشتراکات با تصاویر تبلیغی نیروی هوایی وجود دارد ولی خود مساله تعمیرات و ارتقاها و نوع عملیاتی که انجام می دهد مهم هستند بویژه که نگهداری و سرویس هواپیما ها عملا ستون فقرات این نیرو محسوب می شود اقداماتی در این خصوص به دسته های زیر تقسیم می شود - چک و بررسی ها - سرویس های دوره ای - اورهال ها و تعمیرات اساسی - ارتقاها فیلم های تبلیغاتی به سه دسته تقسیم می شوند، آموزشی : هدف ثبت تجربیات بصورت مدون و پایه دستور العمل های تعمیراتی و آموزشی مستند سازی : ثبت کلیه تجربیات با ریز اطلاعات و تصاویر جهت تولید مستندات مکتوب و رسانه ای و تولید محتواهای آموزشی، بازرسی و تبلیغاتی تبلیغاتی : هدف تاثیر بر بازار فروش و مردم عام تصاویر تبلیغاتی تنها اجازه انتشار عمومی دارند و تصاویر آموزشی در محدوده افراد درون مجموعه تعمیرات یا دوره ها و تصاویر مستندسازی کاملا برای انتشار عموم ممنوع است - فیلم تبلیغاتی اورهال هواپیمای سی 130 https://www.aparat.com/v/lm1ER/%D8%A7%D9%88%D8%B1%D9%87%D8%A7%D9%84_%D9%88_%D8%AA%D8%B9%D9%85%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D8%AA_%D9%87%D9%88%D8%A7%D9%BE%DB%8C%D9%85%D8%A7%DB%8C_%D8%B3%DB%8C-130_%D9%87%D8%B1%DA%A9%D9%88%D9%84%D8%B3_%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86 https://www.iribnews.ir/fa/news/2344404/%D8%AA%D8%B9%D9%85%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D8%AA-%D8%A7%D8%B3%D8%A7%D8%B3%DB%8C-%D9%87%D9%88%D8%A7%D9%BE%DB%8C%D9%85%D8%A7%DB%8C-%D9%81%D9%88%D9%82-%D8%B3%D9%86%DA%AF%DB%8C%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%D8%B4%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D8%B2 - فیلم اورهال ایلوشین https://www.cannews.aero/%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D9%86%D8%B8%D8%A7%D9%85%DB%8C-176/17938-%D9%BE%D8%B1%D9%88%D9%86%D8%AF%D9%87-%D9%88%DB%8C%DA%98%D9%87-%D8%A7%D9%88%D8%B1%D9%87%D8%A7%D9%84-%DA%AF%D8%B2%D8%A7%D8%B1%D8%B4-%D9%88%DB%8C%D8%AF%D8%A6%D9%88%DB%8C%DB%8C-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%DA%A9%D8%B1%D8%AF%D9%86-%D8%AA%D8%B9%D9%85%DB%8C%D8%B1-%D9%85%D9%88%D8%AA%D9%88%D8%B1-%D9%87%D9%88%D8%A7%D9%BE%DB%8C%D9%85%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%DB%8C%D9%84%D9%88%D8%B4%DB%8C%D9%86-%D9%86%D9%87%D8%A7%D8%AC%D8%A7 - اُوِرهال و شناخت جنگنده های ایرانی در سه قسمت https://www.aparat.com/v/r27du https://www.aparat.com/v/2Wau9 https://www.aparat.com/v/BLtuS - فیلم های دیگر از تعمیرات هواپیمای جنگنده در ایران ( 5 مین فایل 24 دقیقه است) https://www.aparat.com/v/Gs86i https://www.aparat.com/v/0FSGT https://www.aparat.com/v/BsNUK https://www.aparat.com/v/UpInq https://www.aparat.com/v/mYprL - افتتاح مرکز آموزش عالی هوانوردی، تعمیرات تخصصی بالگرد و تحقیقات و پژوهش هوانیروز سپاه ( کیفیت بد) https://www.airlinepress.ir/53906/%D8%A7%D9%81%D8%AA%D8%AA%D8%A7%D8%AD-%D9%85%D8%B1%DA%A9%D8%B2-%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4-%D8%B9%D8%A7%D9%84%DB%8C-%D9%87%D9%88%D8%A7%D9%86%D9%88%D8%B1%D8%AF%DB%8C-%D9%88-%D8%AA%D8%B9%D9%85%DB%8C/ کلیپی که بیشتر داخلش وقت گذاشته شده است - مراحل اورهال هواپیماهای نیروی هوایی ارتش https://www.airlinepress.ir/279280/%D9%85%D8%B1%D8%A7%D8%AD%D9%84-%D8%A7%D9%88%D8%B1%D9%87%D8%A7%D9%84-%D9%87%D9%88%D8%A7%D9%BE%DB%8C%D9%85%D8%A7%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%86%D8%B8%D8%A7%D9%85%DB%8C-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D9%81/ تعمیرات هوانیروز https://www.aparat.com/v/azy3N/%D9%85%D8%B1%DA%A9%D8%B2_%D8%AA%D8%B9%D9%85%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D8%AA_%D9%87%D9%88%D8%A7%D9%86%DB%8C%D8%B1%D9%88%D8%B2_%DB%8C%D8%A7_%D8%B9%D9%84%DB%8C%28%D8%B9%29_www.skyhunter.ir فیلم های تبلیغاتی تعمیرات در آن سوی آب ها اکثر این فیلم ها تبلیغاتی هستن - U.S. Air Force: Tactical Aircraft Maintenance https://www.youtube.com/watch?v=z2WB95NudsA - AFR Maintenance Air Force Reserve Recruiting https://www.youtube.com/watch?time_continue=1&v=Bd3207efspE&feature=emb_logo https://afreserve.com/tactical-aircraft-maintenance F-22 Jet Fighter Maintenance on the Flightline https://www.youtube.com/watch?v=uFAyc1SHOGg 010 - Aircraft Maintenance این فیلم شبه آموزشی هم هست ولی تبلیغات توش جلوه می کند 54 دقیقه https://www.youtube.com/watch?v=siEvF5cGfTY تعمیرات اف 15 F-15 Under Maintenance at Robins Air Force Base https://www.youtube.com/watch?v=OxC7Ppqidfw این پادکست آموزشی در خصوص جنگ الکترونیک هست ، مستندسازی و آموزشی محسوب میشه https://www.youtube.com/watch?v=63TZZpXw54w این فیلم تبلیغاتی در خصوص پرواز اف 18 F/A-18 Flight over the Mountains https://www.youtube.com/watch?v=PGbkXWmRqTQ تصاویر عکاسی تصاویر در خصوص تعمیرات هوایی داخل کشور عکس های از شهید ستاری ، (محل عکس رو نمی دونم کجاست آیا ایران است یا خیر) در این تصاویر چهره افراد مشخص است ( اگرچه که در تصاویر خارجی هم مشخص است ولی اصول میگه باید چهره تار میشد) نکته دیگر این تصاویر نشون میده مستندسازی قوی و انتقال دانش به جوان ها بصورت استاندارد ضعیف بوده و باید کار بشه (مستندسازی و دوره های فوق تخصصی و تخصصی) دست همه این عزیزان رو می بوسیم تصویری خوب از تعمیرات این تصاویر ذوق بد عکاس رو نشون میده، البته به نظر غیر حرفه ای میاد عکس های قابل قبول تر ولی با اشکالاتی که در قالب مستندسازی می گنجند نه تبلیغات و در دسترس همه یک تصویر از بخش آموزش کیفیت و تصویربرداری همه می تونن معیاری برای تصویربرداری باشن چه معیار خوب و چه معیار بد در مقایسه تصاویر تعمیرات در آن سوی آب ها برای دیدن نگاه آنها نسبت به تبلیغات تعمیراتی تصاویر روس ها از تعمیرات تصویر قدیم تعمیرات در نیروی هوای آلمان تعمیرات در نیروی هوایی آلمان تصاویر بروز تر تمیزی در تعمیرات نشانه ظرافت و دقیق بودن کارهست که بخشی مربوط به آماده سازی برای تبلیغات و تصویربرداری و بخشی مربوط به دستورالعمل های ایزو مبنی بر نظافت محل کار هست تصاویر خاص تبلیغاتی و تصاویر متوسط و ضعیف - مشکل اصلی همه تصاویر افشای چهره هایی است که نباید دیده شوند آدم های بی نام ولی تاثیر گذار
-
2 پسندیده شدهشاید حدود 7-8 سال قبل ، رژه روز ارتش یا دفاع مقدس ، پرسنل نیروی هوایی با یونیفرم پرواز و همین کلاه ( تا جایی که یادم هست یکی از رنگها "زرد" بود ) از جلوی جایگاه رژه رفتند یونیفرم تکنسین های نیروی هوایی ( هر کدوم یک رنگ ، مگر اینکه براساس بخش اورهال ، تفکیک شده باشد ، یعنی تکنسین رادار یک رنگ ، موتور یک رنگ و بقیه به همین ترتیب یونیفرم با رنگهای مشخص داشته باشند ) بالاتر عرض شد ، خیلی راحت بفرمایند در بخشهایی که مشکل داشتیم ، کمک گرفتیم ( حالا از روسها ، چینی ها و ... ) این چیزی از ارزشهای داخلی کم نمی کند ولی مشکل از آنجایی شروع میشود که دوستان می فرمایید همه ساخت داخل هست و اختلاف تحلیل ما با دوستان سر همین موضوع هست به نظرم .
-
2 پسندیده شدهمرحوم محمدرضا جان فشان جمعی دانشجویان IIAF ، ایالات متحده با احترام ، بنده قابلیت تشخیص ملیت این افراد ، از فاصله فوق را ندارم ، فرض محال بر غیر ایرانی بودن این تکنسین ها ، امیدوارم که این ادعای " بدون کمک خارجی " از ادبیات تحلیلگران نظامی وب فارسی و فرماندهان محترم ، حذف بشود
-
2 پسندیده شدهرونمایی از هواپیماها در رونمایی از پرنده ها چند نکته ضروری هست، جنگنده های نیروی هوایی بالاترین میزان غرور ملی را با خود حمل می کنند در نتیجه لحاظ کردن این ایتم در این نوع رونمایی بیش از جاهای دیگر مهم است. روند رونمایی ها بصورت چند مرحله ای هست: - نمونه مفهومی و ماک آپ - نمونه اولیه جهت تست زمینی و تاکسی و در نهایت اولین پرواز تست - نمونه نهایی - خط تولید - پرواز چند فروندی - پرواز نمایشی ( مانورهای خاص و رکورد زدن) ما هم در این دایره و مسیر قرار می گیریم، در نتیجه هرگونه ادعای خارج سطحش تنها موجب نمایش مضحک خواهد شد نمونه ماک آپ در نمایش نمونه ماک آپ ادعای بالاتر مطرح شد که تنها به زیر سوال رفتن کل طرح انجامید و ضربه بدی به غرور ملی شد تصویر زیر خیلی مورد سواستفاده شد (پاهای خلبان) چون با ادعاهای پروازی و تولید بسیار فاصله داشت در حالی که تایوان هم نمونه ماک آپ داشت و با آب و تاب کمتر نتیجه تبلیغاتی بهتری گرفت با تاخیر بسیار نمونه ها آماده شدند و تست های تاکسی وضع اینجا بهتر بود و ادعا ها کمتر تایوان هم کارهایی انجام داد تا بعد از تست نهایی و جشن رونمایی اولین نمونه تایید شده (اینجا فکر کنم دوستان بتونن جمله من رو اصلاح کنن) در مورد جنگنده کوثر، صاعقه و ... همین داستان ها هم بود که فقط به مثال ها اولیه بسنده می کنم تصویر فوق یک نمای بسیار زیبا ولی رنگ اولیه متناسب رونمایی و تبلیغ اینگونه نبود، (مخاطب عام رنگ نهایی را می فهمد و چند بار شنیدم که گفتن چقدر بد بود و قضاوت هایی از روی ظاهر) در این عکس گویی جنگنده پوسیده است عکس خوب با زمینه و رنگ بدنه خوب ، اگر چه که برچسب جنگنده نسل 3 را می خورد ولی با اینفوگرافی می شود بحث ارتقا و بهبود سیستم ها رو برایش دید و کار را ارزشمند کرد این تصویر نیز خوب نیست ، زوایا و شکل تصویر جالب نیست در حالی که عکس زیر بسیار بهتر و یک ارائه خوب را نشان می دهد تصویر یک جنگنده با سلاح هایش که قالب و کادر عکس خوب هست ولی نور و رنگ تسلیحات اصلا قابل قبول نیست تصویر استاندارد با نور خوب این تصاویر بعدا ابزار کار اینفوگرافی می شوند کاتالوگ هایی که برای تبلیغات همین پرنده تولید شده است یک تصویر دیگر و تولید بروشوری دیگر یک طرح استاندارد در عکاسی نیروی هوایی عجیب است که ما عکس های زیادی از نیروی هوایی خودمان داریم که استاندارد و عالی بوده است ولی دیگر خبری از ان نوع عکاسی نیست جای تامل دارد این عکس ها متعلق به نیروی هوایی ایران هست و جز عکس های فوق العاده هوایی در جهان تعمیرات در نیروی هوایی، این دوعکس کلی حرف هست و از آن تیپ عکس هایی که باید الگو شود
-
1 پسندیده شدهوقتی چشم ها محصور جادو می شود فرق بین واقعیت و فریب غیر ممکن است در بازار شعار معرفی وجود دارد که می گوید " تبلیغات همه چیز هست و همه چیز تبلیغات" پیرو صحبت ها و پیشرفت های ترکیه نکته ای به نام تبلیغات و ارائه محتوا وجود دارد که خیلی از بحث ها رو تحت تاثیر قرار می دهد یک ارائه خوب می توان یک جنس بد را چند برابر قیمت ارزش گذاری کند و یا یک جنس خوب را نابود کند در مورد ترکیه تبلیغات به عنوان یک ابزار مهم به خوبی استفاده شده است بازوی اصلی تبلیغات بروشور و تصاویر و کارهای گرافیکی است که تنها در نمایشگاه نفت و گاز تهران بصورت محدود این گونه ارائه را مشاهده کردم و این جای تاسف دارد که چرا ما در بحث ارائه محصولات اینگونه ضعیف عمل می کنیم کیفیت تصاویری گرفته شده از محصولات کاملا حرفه ای و در سطح بسیار بالایی قرار دارد کار گرفیکی و تصحیح در تصاویر مشهود بوده و پای کارها و محتواهای بعدی است فایل بروشورهای تولید با کیفیت بالا در اینترنت و منابع ترکی یافت می شود و مشخصا کار گرافیکی خوبی روی انها صورت گرفته است از نظر روانشناسی هم روی بروشورها کار شده است و کاری جذاب تولید شده است. اما اگر کمی دقت کنیم شیوه تولید گرافیک بهتر درک می شود مثال 1 بمب های مارک که هوشمند و هدایت لیزری شده اند تصویر اصلی تصویر بروشور شده مثال 2 بمب های مارک که هدایت لیزری شده اند از نوع دیگر تصویر اصلی از یک بمب در نمایشگاه گرفته شده و بعد از کارهای گرافیکی در قالب بروشور استفاده شده است. بروشور http://firatcams.com/portfolio/roketsan/ https://www.roketsan.com.tr/wp-content/uploads/2019/07/july2016.pdf تصویر های بروشوری از یک حالت بمب، در هر دو تصویر هواپیماها متفاوت ولی بمب ها یکسان هستند مثال 3 پهباد ساخت ترکیه AKSUNGUR تصویر اصلی ابتدا حذف پس زمینه و بعد تصاویر گرافیکی که از این تصویر بیرون آمده است مثال 4 پهباد دیگر ترکی AKINIC اصل تصویر که کمی کار گرافیکی برای نشان دادن اجزا به آن اضافه شده است ولی اصل عکس پهباد و پس زمینه ثابت مانده است بعد از حذف پس زمینه پوستر ها ایجاد شد حالا برای من یک کار این شکلی از محصولات ایرانی بیاورید؟ در حوزه های دیگر و غیر نظامی آیا کار گرافیکی خوبی پیدا می کنید؟ در اروپا وآمریکا بیش از 50 سال هست که کار گرافیکی و تغییر در عکس انجام می شود و این موضوع در مجلات نظامی و غیرنظامی و... مشهود دیده می شود کار گرافیکی افراد ناآشنا و عادی را به راحتی فریب می دهد و تنها کسانی که اصالت کار را بشناسند می توانند تشخیص دهند چه میزان حقیقت پشت تصویر وجود دارد اما سوال دوم چرا در کشوری مثل ترکیه و اروپا و امریکا اینطور بر تبلیغات کار شده و سواد تبلیغاتی خود را بالا برده اند ؟ ولی در ایران و روسیه چنین چیزی به هیچ عنوان رشد نکرده است؟ سواد تبلیغاتی را که جستجو می کند؟ آیا بازار انحصاری و عدم رقابت سبب آن است؟ باتشکر از زحمات جناب @MR9 پیشنهاد می کنم تاپیکی با مضمون "ارائه محتوا و کار گرافیکی در صنایع نظامی" ایجاد بشه تا بشه بصورت یکپارچه کارهای انجام شده و اصول و مثال های کار تبلیغاتی در اون بحث بشه
-
1 پسندیده شدهممنون از تاپیک خوب، و جواب شما به سوال از لایه آخر یعنی پس زمینه شروع کنیم بله، پس زمینه بسیار شلوغ است. مهمترین دلیل آن، وضوح بیش از حد می باشد. یعنی جزئیات پشت سر محو نشده اند. با توجه به قرائن به نظر می رسد که عکاس از لنز مناسبی استفاده نکرده است و اگر بخواهیم توضیح تخصصی ارائه دهیم احتمالا فاصله عکاس از سوژه کم بوده و از لنز نرمال یا واید استفاده کرده که عمق میدان زیادی دارند و نمی توانند سوژه را از پس زمینه جدا کنند. در مورد سوژه اصلی از اشکالات کادر بندی و نور عبور می کنیم. در مورد پیش زمینه، اصلا پیش زمینه ای وجود ندارد و چشم ناگهان به سوژه اصلی برخورد کرده و سرگردان می شود. یکی از اصول ناخودآگاه یک عکس خوب، این است که چشم بیننده مسیر حرکت خوبی داشته باشد و عکاس عملا بتواند مسیر حرکت چشم بیننده را کنترل کند
-
1 پسندیده شدهوقتی فرمانده نیروی زمینی به نفربر بی ام پی میگه تانک تی 72دیگه تا اخرشو باید خوند اسم ادواتی که زیر نظرشون تو یگانها استفاده میشه رو نمیدونن بعد اگر خدایی نکرده دشمن بخواد تجاوز کنه با کدوم علمی میخوات دفاع کنه
-
1 پسندیده شدهاین موارد تکرار همون فرمایشات قبلی شماست و با فرمایشات شما مخالفم اتفاقا قراره بر اساس پروتایپ، براساس رونمایی، براساس شرکت در نمایشگاه ها از ما خرید کنن. مگه راه دیگه ای هم هست؟ ما در زمینه رونمایی خیلی ایرادات داریم، ایراداتی که به چشم ما نمیاد و به نظر ما همگی منطقی و قابل توجیه ولی برای خریدار احتمالی اینطور نیست اون خریدار یه مشاور و بازار یاب و تحلیل کننده حرفه ای داره که مو به مو محصولو آنالیز میکنه و براساس اون به تصمیم می رسن. همین از بالا عکس چهارم کالا در اون تازه و سرحال بودن نسخه پیش نمونه اف 35 معلومه ولی در مورد یاسین اینطور نیست. سلیقه خوبی به کار گرفته نشده و دوستان هم این مورد رو گفتن مورد بدیهیه که ما از یاک 130 و اف 35 طراوت و تازگی رو می بینیم و از یاسین دلمردگی و بوی کهنگی . این از ضعف معرفی وو تبلیغات ماست. چرا این ترکیب چیزیه که انگار به گوش شما نخورده؟ در ماجرای میگ 29 اس از قطعات کهنه استفاده شده بود و صدای مشتریان احتمالی رو در آورد چرا خطور این مورد به ذهن اینقدر برای شما عجیبه؟ آیا بجز توجیه زیاد برای این مسئله رو می رسونه؟
-
1 پسندیده شدهاین روند معمول ساخت در همه جای دنیاست و رنگ سبز مایل به زرد زیرپوشش روی کرومات هست که روی آلومینیوم می زنند. اف-22 اف-35 جی-۳۱ سوخو-34
-
1 پسندیده شدهسلام و عرض ادب خدمت دوستان تصاویر اولیه از مجموعه ی کاربری فرمانده ی ی تانک کرار نمونه ی احتمالی نصب شده در داخل برجک اشاره به ( توانایی ) ساخت قطعات دیجیتال برای ادوات امید است در زمان ایده پردازی ، طراحی و ... این مجموعه ، توانایی ارزشمند شکارچی _ قاتل ( توان استفاده ی سریع فرمانده از مجموعه ی توپ اصلی _ در مواقع اضطراری ) در نظر گرفته شده باشد . مجموعه ی دیده بانی _ سلاح متصل به مجموعه ی کاربری فرمانده ی تانک کرار نکته ی ارزشمند اگر به صفحه ی نمایشگر فرمانده ی تانک کرار دقت کنیم ، میشود به وضوح مشاهده کرد که اطلاعات مورد نیاز به زبان پارسی _ فارسی به نمایش درآمده است . این نکته ی ارزشمند در زمانی که خدمه ی ایرانی مشغول گذراندن دوره ی آموزشی مربوطه با ادوات هستند ، کمک به آموزش و یادگیری سریعتر مطلب کرده و نیاز به دانستن و یا اشراف به زبانی غیر از زبان مادری ( یا زبان رسمی کشور) را رفع میکند. خصوصا بعضی اوقات کلمه و یا کلمات مربوطه ی تجهیزات و ادوات موجود که به زبان بیگانه هستند تبدیل به حروف اختصاری نامفهوم میشود ، تا یادگیری و اشراف کامل آن ، فرد تعلیم گیرنده بایستی این کلمات اختصاری را به شکل عامی آن در اصطلاح حفظ کند . در میدان نبرد احتمال از دست رفتن خدمه وجود دارد . در شرایط اضطرار که نیازمند جایگزینی فرد مجروح با یکی از عوامل میدانی هستیم ، موجود بودن اطلاعات و علائم به زبان مادری ( یا رسمی ) نعمتی است بی پایان .... فراموش نکنیم که کاربران تجهیزات و ادوات تولید شده ی داخلی که به شکل اختصاصی برای مجموعه های داخلی تولید میشوند به زبان مادری و یا زبان رسمی کشور ( پارسی _ فارسی ) مسلط هستند و نه به زبان بیگانه ( خصوصا" با نگاه به مسئله ی استفاده از سرباز در شرایط و موارد مورد نیاز کم اهمیت تر ، که مشخصا ایشان دارای سطوح مختلف تحصیلاتی و یا مطالعاتی هستند ). در صورت امکان سعی شود تا با انتخاب زبان صحیح برای این دست موارد هم در آموزش و هم در به کارگیری تجهیزات و ادوات یک رویه ی مشخص شکل بگیرد . ذکر این نکته واجب است ، عموم افراد نظامی حرفه ایی یک حداقلی را با زبان انگلیسی آشنایی دارند ، خصوصا دشمنان اصلی و منطقه ایی کشورمان ، بنابراین اگر یک زمانی این تجهیزات به شکل غنیمت به دست ایشان برسد و نیازمند استفاده از آن علیه خودمان بشوند ، خصوصا در مورد تجهیزاتی که پیچیده تر هستند و یا مشابهش را کمتر میتوان یافت ، استفاده از زبان پارسی _فارسی میتواند در به کارگیری این ادوات توسط دشمن خللی هرچند کوتاه ایجاد کند . البته در مورد تجهیزات صادراتی میتوان به زبان بین المللی و یا زبان کشور سفارش دهنده این اطلاعات را نمایش داد . ابرقدرت و یا قدرت همیشه در تبلیغات نظامی داخلی ، کشورمان از این بعد ، همپای ابرقدرت ها و یا قدرتها معرفی میشود ، خب اگر به تجهیزات و نمایشگرهای نظامی این قدرتهای مادی دقت کنیم ، میشود به وضوح مشاهده کرد که همه ی آنها قریب به اتفاق به زبان رسمی کشورشان اطلاعات را را به کاربران داخلی خود منتقل میکنند ، مگر اینکه تجهیزات و یا ادوات صادراتی باشد که در مورد آن بالاتر اشاره شد . مجموعه ی کاربری راکت انداز فلق به نظر یک رسم نانوشته و نادرستی هم در زمان رونمایی از ادوات شکل گرفته ، بدین شکل که در زمان رونمایی از تجهیزات که حالتی نمایشی دارد ، در نمونه ی جلوی دوربین نوشته ها و اطلاعات موجود و مورد نیاز ان به زبان پارسی _فارسی موجود بوده و هست اما در زمان تولید و تحویل به مجموعه ی مربوطه ، تمامی آن اطلاعات کاربری به زبان دیگری ( بیگانه ) وجود دارد . نکته ی پایانی اینکه ، برخی از کلمات غربی و شرقی مصطلح و مورد استفاده از گذشته ، جایگزین پارسی _ فارسی ندارند و یا آن واژه ی جایگزین معنی و مفهوم مورد نظر را نمیرساند . در این موارد میتوان آن واژه ی بیگانه را را به زبان پارسی _ فارسی نوشت و یا صبر کرد تا واژه ی جایگزین مناسبی برای آن پیدا شود . نمونه ی دم دستی ، مانند واژه ی " Helicopter " که در ابتدا همان واژه به فارسی " هلیکوپتر " نوشته میشد ، سپس برای آن واژه ی به نسبت ضعیف " چرخبال " ارائه شد و در نهایت با واژه ی مناسب " بالگرد " جایگزین شد.
-
1 پسندیده شدهحالا که بحث به اینجا کشید یک نکته رو کوتاه عرض کنم. یک عکس اصولا 3 لایه داره. برای اینکه عکس خوبی دربیاد باید به هر سه لایه توجه کرد. این سه لایه که بر اساس عمق میدان ایجاد می شوند عبارتند از «پیش زمینه» «سوژه اصلی» و «پس زمینه». یک عکس خوب باید هر 3 اینها را داشته باشد. ( مگر به دلیلی خاص و ویژه. ) بررسی نمونه هایی که جناب حیدری به عنوان عکس خوب گذاشتند این رو مشخص می کنه : در اینجا پیش زمینه شنهای کف جاده است که به خوبی محو شده اند. برای آزمایش این که پیشزمینه خوب چقدر برای یک عکس خوب مهم است، سعی کنید این قسمت رو از عکس حذف کنید تا ببینید چقدر از کیفیت کار کم می کنه. سوژه اصلی ( یا میان زمینه هم گفته شده) حتما باید وجود داشته باشد و چیزی باشد که چشم را جذب کند. مثلا شاید خیلی از ما عکسهایی از طبیعت زیبا گرفته باشیم که وقتی خروجی را می بینیم رضایت بخش نیست، معمولا علت این است که یک چشم انداز وسیع بدون سوژه اصلی را ثبت کرده ایم. پس زمینه هم اینجا کوه ها است که به نحو مناسبی محو ( اصطلاحا بوکه) شده است و نشان دهنده این است که از لنز مناسب و فاصله متناسب با سوژه اصلی استفاده شده است. جدا شدن سوژه اصلی از پس زمینه نکته مهمی است که اینجا به خوبی اتفاق افتاده. حالا یک مثال ضعیف را بررسی کنیم : کی میتونه اشکالات این عکس رو بر اساس 3 لایه ذکر شده بیان کنه؟
-
1 پسندیده شدهرونمایی های دستاوردها و محصولات دفاعی رونمایی از دستاوردها به منزله ارائه یک محصول به منظور افزایش ارزش شرکت، بازاریابی اولیه، افزایش روحیه ملی و ایجاد بازدارندگی هست اگر به سمت مقاصد سیاسی و برداشت های سیاسی کشیده شود و بدون هدف گذاری رونمایی رخ دهد سبب شکست اطلاعاتی، کاهش بازدارندگی، کاهش ارزش تولید کننده، ضربه به غرور ملی و از دست رفتن بازارها می شود. این پایه ای ترین بحث برای رونمایی هست ولی ظاهر رونمایی شعبده بازی تصویربرداری و ارائه مطلب هست به بیان عامیانه کلاغ رو رنگ کردن و جای قناری فروختن در تصاویر به مقایسه کوتاه از تصویربرداری از رونمایی ها پرداخته می شود که بیشتر هنرمندی عکاس و زوایای و فکوس دوربین مدنظر است در تصویر زیر دود و خاک حاصل از شلیک بگونه ای گرفته شده که بر کیفیت عکس افزوده است همین اتفاق می تواند برعکس هم رخ بدهد و کیفیت عکس رو نابود کند و این هنر عکاس بوده است حتی شلوغی اطراف که معمولا ضعف تلقی می شود هم میتواند تبدیل به یک نکته قوت در عکس شود ، این بسته به نوع نگاه و تصویربرداری ما هست عکس زیر هم از نظر کادربندی مشکل دارد و هم اینکه فرد وضعی راحت برای شلیک ندارد و سریع کمردرد می گیرد سریعا نکته منفی منتقل می شود در عکس بعدی کادربندی رعایت شده ولی وضعیت راحت شلیک ندارد، شبیه نمایش است یا در این تصویر مشخص نیست عکاس به دنبال چه بوده است ولی عکس هایی پیدا می شود که تصاویر خوبی از رونمایی و تست سلاح گرفته اند و باید الگو گرفته شوند در مورد رونمایی از وسایل زرهی و نقلیه دوربین و فیلمبرداری تا جایی توان تغییر ماهیت مطالب را دارد ولی بعضی اوقات هیچ کاریش نمی شود کرد، چون ماهیت پدیده از درون مشکل دارد و قابل توجیه نیست یا در این عکس چه چیزی به عنوان تعمیرات یا ارتقا به این عکس می توان ضمیمه کرد؟ عکس در اصول ظاهری خوب هست ولی در ماهیت و باطن مشکل و دستاویز استفاده مسخره کنندگان هست این را درک می کنم که نگهداری از این تانک زحمت دارد ولی نگهداری کور و بدون هدف چه چیزی می تواند داشته باشد؟ اگر بگوییم برای تمرینات هست می شود پذیرفت؟ اگر بگوییم برای مناطق مرزی و درگیری با اشرار هست باز هم می شود پذیرفت؟ ولی خشک و خالی به عنوان تانک صحنه نبرد چگونه می توان توجیه کرد؟ در این صحنه چیزهای خوبی میشود شکار کرد ولی بی توجهی به مفهوم و استفاده کل کار را خراب می کند در مقایسه با یک تصویر مشابه خارجی متوجه اشتباه کارگردان صحنه (عکاس و تیم تبلیغات در اینجا) می شوید این تصویر تانک فلاق است اولین اشکال نماها و کادربندی و زاویه عکس بد است ، کادر رو درست کرده، زاویه بد شده و بلعکس این تنها عکس خوب می شود که باز جای بحث دارد دل آدم اینجا می سوزد که یک محصول و ایده می تواند فدا شود این محصول در آن سوی آب ها به عنوان یک پلت فرم برای مسیرهای صعب العبور و ساخت تجهیزات کنترل استفاده می شود هم سبک هست، هم چابک، و هم قابل مدولار شدن فرض کنید چنین چیزی برای نیروهای پیش قراول یا چترباز چقدر مفید است یک تصویر خوب و از سر ذوق باید دانست که تبلیغات کار دامنه دار و سریالی هست نمی شود یک رونمایی کرد و بعد رها کرد سریالی نبودن تبلیغات رو در این تصاویر می بینیم این تصاویر و محصولات و تصاویر خوبی هست ولی خبری از ادامه نیست، یعنی تبلیغات رسانه ای اینجا تمام می شود در حالی که هیچ چیزی بیان نمی شود آیا این ها نمونه هستند؟ اگر تولید بیشتر هستند تصاویری از آنها حین خدمت ارائه دهیم بصورت تبلیغاتی؟ یا در تصویر تانک کرار ، نه تولید اینفوگرافی رو شاهد هستیم و نه اخبار ادامه دار، گویی چشمکی زد و رفت این برای مخاطب اینطور تداعی میکنه که کار نصف و نیمه انجام شده و رها شده است وقتی پرونده ای رو باز می کنیم برای محصولی باید فکر درست بستن اون هم باشیم ، ممکنه تولید انبوه نشه و این طبیعی هست ولی دلیلی ندارد بدون بسته شدن پرونده رها شود ---------------- این نکته از رژه مانده بود که اینجا میگم طرح استتار تسلیحات دو جنبه دارد، جنبه نمایش و جنبه کاربردی نمی دونم این طرح چقدر کاربردی هست و کجا استفاده می شود ولی برای نمایش اصلا مناسب نیست استفاده از پرچم و نماد گرایی در تبلیغ موشک آرو 3
-
1 پسندیده شدهنمایشگاه های محلی و بین المللی نظامی یکی از ابزار بسیار قوی در تبلیغات نمایشگاه های سالانه نظامی هست که با هدف ارائه آخرین دستاوردها و ارتباط بین مشتری و تولید کننده برگزار می شود در این نمایشگاه ها اولین جرقه های خرید و معاملات نظامی زده می شود و از سوی دیگر نظامیان و تولیدکنندگان نظرات خود را به بحث می گذارند این اتفاق دو دستاورد دارد اول تبلیغ بدون واسطه و دوم اخذ تجربیات طرفین ارائه در نمایشگاه ها بر اساس جذب مخاطب ، نمود جذابیت و تاکید بر توانایی محصولات است با این نکته که حفاظت اطلاعات با نگرشی جاسوسانه نحوه ارائه را بررسی کرده و ضعف ها را اعلام می نماید تا با هم فکری با کمترین خطر نشت اطلاعات و محصولات فرآیند بازاریابی انجام پذیرد. در نمایشگاه ها بر خلاف رژه ها، بحث تصویربرداری چه عکاسی و چه فیلم برداری هم در جلوی مخاطب قراردارد و هم از برخورد مخاطبین و غرفه برداشت تصویر انجام می دهد با این توضیح نگاهی کوتاه بر شکل و فضای نمایشگاه های بین المللی نظامی و مقایسه ای کوتاه و نقادانه به نمایشگاه نظامی داخلی می پردازیم در نهایت می توان تصاویر منتخب را به عنوان الگویی برای تصویربرداری نظامی یا به عنوان تجربه عدم تکرار اشتباه ثبت و استفاده کرد در تصاویر زیر عکس از وسایل زرهی گرفته شده است که نماها و زوایای تصویربرداری خوب و قابل قبول هست وسایل همگی تمیز، رنگ به روز بوده و نماد تازگی سلاح را نشان می دهد در این تصویر محل زیر وسیله زرهی به گونه ای تعبیه شده است که مخاطب حس محیط کاری دستگاه را نشان می دهد و به عنوان ظرافت کار می تواند استفاده شود ماکت ها به شدت در نمایشگاه ها کاربرد دارد و حتی می تواند مبنای فروش و درآمد زایی باشد ماکت هایی در ابعاد متفاوت سلاح های سبک یکی از پرمخاطب ترین ابزارها هست که افراد برای تست به سراغشان می آیند بخشی از سلاح ها می تواند برای بازدید عموم و تست آزاد باشد ، حتی با تست لیزری و بخشی باید بصورت کلکسیون و یا برش خورده برای مراجعین ارائه شود در همه این موارد بروشور، فیلم تبلیغاتی، کاتالوگ اصلی و کاتالوگ مشتری، بنر، غرفه آرایی ابزارهای کلیدی برای جذب و تاثیر گذاری بر مشتری است که باید به جا استفاده شود که نحوه آن به مخاطب شناسی درست بر می گردد. بهترین نمایشگاه دفاعی ایران رو شاید نمایشگاه دستاوردهای 40 ساله انقلاب نامید که بعضی دوستان حضور یافتن در بعضی موارد مثل غرفه آرایی خوب عمل شد ولی در مخاطب شناسی و جذب طیف های متفاوت آنچنان قوی نبود خوبه اگر تاپیک مربوط لینکش رو دوستان لطف کنن تا نظرات آن موقع اضافه شود کیفیت نور، ظاهر تجهیزات در این تصویر خوب هست ولی می شد از نمای بهتری عکس تهیه کرد در تصویر زیر بازدیدکننده خارجی آمده است مسئول غرفه می بایست با او صحبت کند و نکاتی از جمله هویت فرد، تخصصش و هدفش از بازدید و نظراتش را در برگه ای بنویسد و این برگه ها در پایان نمایشگاه یک منبع خوب از نظرات، عناوین افراد علاقه مند، کیفیت نمایشگاه و ... می دهد که در بازاریابی بسیار مهم هست نکته منفی لباس تن مانکن هست که بسیار گشاد و غیر اصولی هست ، در فروشگاه های لباس چنین لباسی تن مانکن نامتناسب یعنی فروش کم و ضدبازار ماکت از تسلیحات که کار خوبی هست ولی کم تعداد این تصویر رو مخاطب غیر رسانه ای گرفته ولی بهتر از عکاسان رسانه ای این تصویر خیلی خوب بود و تنها در جزئیات مشکل داشت که قابل چشم پوشی هست این عکس اشتباه بد عکاس هست که در بدترین موقعیت عکس را گرفته و بدتر از آن چاپ و تایید کرده است، در حالی که موقعیت سردار اصلا برای عکس خوب نبوده است و نمایی بهتر می شد این عکس را گرفت، بماند که در بازدید های مشترک این شکلی هدف آشنایی و تبادل نظر فرماندهان است و نیاز به عکس نیست مگر برای تولید کننده که در تبلیغاتش از حضور فلان سردار در غرفه اش نام ببرد این عکس هم زمان بدی گرفته شده است ولی این عکس بر خلاف دو عکس قبل بسیار خوب گرفته شده است چه شنونده و چه مدیر غرفه که در حال توضیح هست یک عکس خوب از ارائه محصول چیزی که توی نمایشگاه ها باهاش مشکل دارم ارائه تولیدات بصورت شکل زیر است بطوری که مخاطب ناآشنا به راحتی عبور می کند در حالی که پشت آن قطعه کلی تجربه و زحمت خوابیده است که با یک کار تصویری ویا بروشوری می شد ارزش ارائه را بالا برد یک عکس خوب با محتوای ضعیف ، رنگ، زاویه عکاسی بسیار خوب است ولی محصول چیزی برای گفتن ندارد آیا این تانک یک نماد تاریخی است؟، یا یک تلاش از نگهداری؟، یا ارتقایی در دل خود دارد؟ یکی دیگر از مشکلات درنمایشگاه های محلی دیده می شود که بحث تمیزی محیط است متاسفانه دیدی از زمان جنگ هست که همه چیزی خاکی بود ولی غرفه و محل بازدید طوری آماده می شود که هوای دم، خاک توی هوا مخاطب را گریزان می کند و دنبال فرصتی که گرد و غبار را از روی خود بشوید عکس زیر یک نماد خوب بدون لحاظ جذب مخاطب است که بارها دیده ام مخاطب سریع فرار می کند تا خاکی نشود ولی دو عکس پایین تمیزی محل طوری است که برای مخاطب ایجاد جذبه می کند این نکته فرای ایده هست، ایده استفاده از مواد موجود در سنگرها بازتاب واقعیت هست ولی واقعیت نباید در ذوق بیننده بزند
-
1 پسندیده شدهرژه نیروهای مکانیزه اصول رژه مکانیزه شبیه رژه پیاده نظام هست، با این تفاوت که سهم عکاس و فیلمبردار بسیار بیشتر از راننده ها هست چه از نظر زاویه دید، چه از نظر کیفیت، چون این سلاح ها بیان گر آمادگی تجهیزات یا یادآوری سلاحی خاص هستند یک صحنه آرایی و یک برداشت تصویر همچون یک فیلم تبلیغاتی چون هدف ارائه یک صحنه بی نقص است، و در یک فیلم سینمایی کسی پشت کادر را نمی بیند و عکاس با طرح قبلی، عکس های پر تعدادی می گیرد ولی درنهایت بهترین عکس ها را بر می گزیند و فیلم بردار هم همچون گزارش یک بازی فوتبال وظایف راننده عبارت است از حرکت روی خطوط تعیین شده، هماهنگی با ماشین های زرهی هم خط و جلویی وظایف چیدمان وسایل مکانیزه هم، تطبیق درست وسایل از نظر رنگ و حجم باتوجه به پیش بینی های قبلی رژه مکانیزه روی تریلر و یا با حرکت خود تانک ها انجام می شود که در فرانسه و روسیه حرکت با خود وسایل هست و در ایران و آمریکا روی تریلر هست که بنا بر تعمیرات جاده ها و عدم خسارت به آسفالت ها صورت می گیرد. به طور معمول قبل از رژه اصلی چندین نوبت تمرین انجام می شود و در این تمرین ها، علائم و نشانه هایی قرارداده می شود که راننده ها برای هماهنگی استفاده میکنند شبیه میزان فاصله طولی، فاصله عرضی، حرکت در یک راستا، هماهنگی با ماشین کنار در رژه های چین، کره شمالی، روسیه و فرانسه تصاویر همه به صورت منتخب ارائه داده می شود و به طور مشخص دستور العمل و استانداردی در این خصوص (شاید نانوشته) وجود دارد که خروجی آن عکس هایی با کیفیت و جذاب می شود و این بهترین منابع برای بازپخش و تبلیغات رسانه ای هست تصاویر به ریخته و بد فرم هم وجود دارد که بیشتر توسط افراد تماشاچی گرفته شده است ولی بدلیل قدرت تصاویر رسانه اصلی عملا کنار گذاشته می شوند و تنها برای بررسی های شبه جاسوسی استفاده می شوند در تصاویر زیر به نظم، هماهنگی، کیفیت تصویر و زوایای دید و تطابق رنگ ها دقت کنید این یک ارکست است تصاویر رژه در میدان سرخ تصاویر خاص از یک تجهیز نحوه تصویر برداری و رژه در چین تصاویر رژه در فرانسه رژه در ایران تصاویر حرکت جمعی در رژه - تصاویر انفرادی از تجهیزات در حال رژه این مساله عکس خوب است این عکس بدون در نظر گرفتن محل دستگاه و فوکوس روی تجهیز است (عکاس روی سن زوم کرده است) (اگر تجهیز در وسط و زوم روی دستگاه بود عکس خوبی میشد) افراد فیلم بردار کنار عکس ، یکی از عیوب عکس است پایین عکس بریده شده و انتهای تجهیز دیده نمی شود همچنین یا پوستر و بروشور بذاریم و یا نذاریم ، توضیحات باید ساده و روان باشد زاویه کاملا بد عکس بردار ( فقط برای تحقیق روی خروجی موشک خوب است) هدف از این تصاویر چیست؟؟ گل سر سبد رژه ها ( چیزی که قبل از هر رژه میذاریم تا یادمون باشد بی توجهی به کارگردانی رژه می شود این تصویر --------------------- با تشکر از دوست خوبمان @HRA رژه نیروهای فرانسه https://www.youtube.com/watch?v=K37aB80mZLA اگر در فیلم دقت کنیم ایراد زیاد می شود گرفت ولی بدلیل کارگردانی درست و عکاسان خوب چیز دیگری در چشم ما جلو می کند که همون بحث نگاه درست عکاس و فیلمبردار و کارگردان است رژه نیروهای فرانسه در سال 1939 https://www.youtube.com/watch?v=csf_U-S-zgo رژه نیروهای چین https://www.aparat.com/v/8Stea در حقیقت ما در حال یک فیلم نمایشی هستیم ، یک تئاتر بزرگ و پذیرش نظم در همه ساختارها (فارغ از واقعیت ها)
-
1 پسندیده شدهسلام ما هم معتقد به این هستیم که باید برای این موضوع گریه کرد . اینکه انسانی وجود دارد که آنقدر برای هدف ، عقیده و وظیفه اش آنقدر اهمیت قائل است که حاضر می شود تمام هستی و دارایی اش را در این مسیر به کار گیرد اشک شوق دارد که این مساله در کنار بعضی از رفتار های داخلی ها دو چندان می گردد . نتیجه اینگونه عمل کردن هم دیده شد و دمشقی را که از نظر نظامی و امنیتی باید سقوط کرده فرض میشد نجات داد که اگر به تفکر امثال شما بود پیشاپیش دست ها بالا بود . مشکل شما و امثالهم سطحی و جزئی نگری و عدم توجه به شرایط است . حضرت علی (علیه السلام) در سقیفه ، جمل ، نهروان و صفین به یک شکل عمل نکردند . نهروانی که حضرت را به جنگ کشاندند و صفینی که در نهایت سطحی نگران با طعنه گفتند که علی که از مرگ نمی هراسید پس چرا وقتی شمشیر را زیر گلوی خود دید جنگ برده را رها کرد و آن را به باخت مبدل ساخت . می جنگید یا کشته میشد و به آروزیش می رسید و یا کار معاویه را یکسره می کرد . روند حکومت حضرت به گونه ای بود که اگر ادامه می یافت کربلا در زمان ایشان رقم می خورد و البته الله اعلم . موفق باشید
-
1 پسندیده شدهبسم الله........ 1399/3/21 دفع حمله سنگین گروههای مسلح به منطقه طنجره (المناره) گروههای مسلح یکبار دیگر حمله سنگینی را به منطقه المناره در دشت الغاب ترتیب دادن . در این حملات مسلحین سوار به تاکتیکال سعی در نفوذ سریع به مواضع ارتش و وارد کردن خسارت داشتن اما اینبار ارتش سوریه آمادکی کافی را برای دفع این حمله داشت . برخی از نیروهای مهاجمین در میدان های مین وتله های انفجاری ارتش گرفتار شده ونابود شدن . نیروهای هوایی روسی- سوری هم بر انجام چند حمله مسلحین را تحت فشار قرار داده .بعد از چند ساعت درگیری مهاجمین مجبور به عقب نشینی شدن . در این حمله ناکام 30 فرد مسلح کشته شده که اجساد 8 تن از انان در صحنه نبرد باقیمانده است .. تلفات ارتش سوریه 1 شهید وچند زخمی عنوان شده است . سه هفته پیش هم مسلحین در همین نقطه دست به یک حمله زده که با تصرف چندین ساعته منطقه طنجره انجامید در حمله سه هفته پسش 20 فرد مسلح و 21 سرباز سوری کشته شده بودن (احتمالا نفربر منهدم شده در تصاویر متعلق به ارتش باشد ) مسلحین یک ستون نظامی نسبتا بزرگ را روانه منطقه جبل الزاویه در مجاورت دشت الغاب کرده اند . اما نکته جالب وجود دهها خودرو زرهی شده در این کاروان است . از سال گذشته و در نبردهای شمال حماه به صورت محدود مسلحین از خودرو های زرهی شده کارگاهی استفاده میکردن. این خودروها در اختیار یگانهای انغماسی مسلحین یا همان شبه انتحاریها قرار داده میشد مسلحین با سوار بروی این خودروها که مسقف نبوده ودارای بدنه زرهی وشیشه های ضد گلوله بوده به مواضع ارتش هجوم آورده در نبردهای سال گذشته تقریبا تمام این ادوات یا منهدم ویا به غنیمت ارتش درآمدند در گذشته بروی بدنه این خودروها عبارت ((واعدوا لهم )) و یک شماره سریال نقش بسته بود. اما در ستون جدید علاوه بر خودروهای واعدوا لهم خودورهای به نام البراق هم مشاهده میشود . که احتمالا این اسامی نامهای این خودروها هستند . نکته جالتر حداقل 19 خودرو زرهی شده در این کاروان وجود دارد . با توجه به تصاویری که در گذشته مشاهد شده این زرهپوشهای در برابرهای کالیبرهای سبک و ترکشهای مقاوم هستند خودروهای زرهی شده واعدوا لهم و براق در جبل الزاویه --------------------------------- حالا من سوریها رو کار ندارم اما خوبه که برخی از فرماندهان پر مدعا ما هم یه نگاهی هم به توجه ویژه تمام کشورها وحتی گروههای مسلح و تروریستی نظیر داعش و النصره طالبان و اکراد شمال سوریه به خودرهای زرهی داشته باشند
-
1 پسندیده شدهآمریکا قبلا هم به اذعان خود برایان هوک این کار را (رشوه به کاپیتان نفت کش ) کرده بود. در این مورد هم احتمالا نه برای بازگشت که هدایت خودخواسته نفت کشها به یکی از بنادر آمریکا و توقیف نفت کشها و بعد هم اقامت و ... مطرح بوده.
-
1 پسندیده شدهیک شرکت نروژی و شرکت ریتون ، دارند روی پرتابه های توپ مجهز به موتور رم جت کار می کرد ... اگر به صورت تجاری به نتیجه برسه ، شاید دوباره چنین رزم ناوهایی رو ببینم ... شرکت نروژی داشت روی کالیبر 155 میلی متری کار می کرد ، کالیبر اصلی این رزم ناو برابر 406 میلی متری هست . و وزن هر پرتابه برابر 1250 کیلوگرم .... پرتابه های 155 میلی متری با وزن بسیار کمتر ( محفظه ی سوخت کمتر ) به وسیله ی رم جت تا 40 مایل ( حدود 70 کیلومتر ) برد پیدا می کنند ... اگه توپ های 406 میلی متری به رم جت مجهز بشوند ، احتمالا خیلی راحت تا 200 تا 250 کیلومتری رو پوشش می دهند و اگه توپ ها مجهز به هدایت هوشمند بشوند ، خیلی راحت یکی از این رزم ناوها با قدرت آتش بالایی که داره می تونه تمامی کشتی های اطرافش رو توی شعاع 200 کیلومتری نابود کنه .... یعنی یکی از این رزم ناوها برای نابودی کل بنادر یک کشور متوسط به همراه تمامی ناوگان تجاریش کافیه ... مثلا یکی از این رزم ناوها می تونه عبور مرور تمامی کشتی های تجاری در باب المندب یا دریای مدیترانه رو به راحتی به مخاطره بندازه ... https://en.wikipedia.org/wiki/Iowa-class_battleship#Main_battery https://en.wikipedia.org/wiki/16"/50_caliber_Mark_7_gun https://en.wikipedia.org/wiki/File:Iowa_16_inch_Gun-EN.svg https://www.thedrive.com/the-war-zone/33425/raytheon-is-developing-a-ramjet-artillery-round-for-the-armys-new-super-howitzers https://www.thedrive.com/the-war-zone/21531/yes-this-is-a-ramjet-powered-artillery-shell-and-it-could-be-a-game-changer