برترین های انجمن

  1. 951

    951

    Editorial Board


    • امتیاز

      103

    • تعداد محتوا

      2,577


  2. mehdipersian

    • امتیاز

      22

    • تعداد محتوا

      3,146


  3. MR9

    MR9

    Forum Admins


    • امتیاز

      16

    • تعداد محتوا

      9,418


  4. mehran55

    mehran55

    Editorial Board


    • امتیاز

      15

    • تعداد محتوا

      1,112



ارسال های محبوب

Showing content with the highest reputation on سه شنبه, 8 آذر 1401 در پست ها

  1. 2 پسندیده شده
  2. 2 پسندیده شده
  3. 2 پسندیده شده
  4. 2 پسندیده شده
  5. 2 پسندیده شده
  6. 2 پسندیده شده
  7. 2 پسندیده شده
  8. 2 پسندیده شده
  9. 2 پسندیده شده
  10. 2 پسندیده شده
    بازدیدتعدادی از اعضای دوما از تاسیسات‌هواپیما سازی شرق دور سرزمین‌تزارها..... در حالی که آخرین سفارش ساخته شده مصر به ریجستر ۹۲۲۱ که بیست و یکمیین فروند su35se مصر که تولید شده ودرهنگر نگهداری میشوند از کل خرید ۲۴ فروندی مصر است و ریجستر۹۲۲۴ آخرین فروند اونها میتونه باشه! در خط تولیدمورد بازدید هییتی از دوما در تاسیسات knaapoشرق دور روسیه یک فروند su35s بدون کاموفلاژ وبا پرایمر زرد به کد ریجستر جدید 093x7درحال ساخت در خط تولید دیده شده که احتمالا یا فروند۷ام هست یا۱۷ام(گویا دو رقم آخر ریجستری شمار فروند های در دست ساخت و دو‌شماره اول کد بندی واحد بکارگیرنده هست) که برای یک مشتری ناشناخته در دست ساخت‌هست ! این سر شماره برای ناوگان عملیاتی فعلی خود روسها هم نیست.....(ممکنه اشتباه کرده باشم) حالا باید این سر شماره ۰۹۳ را کشف کردکه مربوط به کجا هست ممکن هم هست یه شماره بندی در خط تولید باشه و هیچ ربطی به سفارشات جدید نداشته باشه و ممکنه سفارش مربوط به موارد صادرات مثل مشتریان احتمالی چون ترکیه دست شسته از لایتینگ۲،الجزایر و ....ویا هر کشور علاقه مند دیگه باشه.... _گفته شده از ابتدای۲۰۲۲ این‌سفارشات‌ جدید شروع به تحویل دهی به کاربر میشود
  11. 1 پسندیده شده
    بسم ا... جالب بود ، بعد از دوسال ، صحنه نبرد کامل تر شد پیشنهاد جناب بورل ( مبدع نظریه باغ اروپا ) - به نقش ترکیه بعنوان حلقه واسط اتصال غرب به شرق ، حضور روشن تر ناتو در قفقاز و آسیای مرکزی بخصوص قزاقستان ، حذف اوکراین از مسیر و احتمال وسوسه چین برای خارج کردن اش از یک رقیب نظامی - اقتصادی در آینده دقت کنید..
  12. 1 پسندیده شده
  13. 1 پسندیده شده
  14. 1 پسندیده شده
    فصل اول: قسمت 2 US-2 یک شگفتی فناوری با داشتن حداکثر سرعت بیش از 350 مایل (560 کیلومتر) در ساعت، حداکثر وزن برخاست ناخالص بیش از 120000 پوند (55000 کیلوگرم) و برد بدون سوخت نزدیک به 3000 مایل (4700 کیلومتر)، در مأموریت اصلی خود یعنی جستجو و نجات نسبت به رقبا برتری دارد. با در نظر گرفتن عملیات نجات در شمال اقیانوس آرام می تواند در امواجی تا ارتفاع 10 فوت ( 3 متر ) عمل کند این باعث می شود تا بیش از 95% از مواقع سال بتواند در اقیانوس های آزاد فعالیت کند . قابلیت فعالیت در آب های آزاد یکی از مزیت های متمایز یک هواپیمای دریایی واقعی نسبت به هواپیمای مجهز به شناور است. US-2 نه تنها می تواند محدوده هواپیمای سرنگون شده را جستجو کند، بلکه می تواند فرود بیاید و خلبان را بازیابی کند. بالگرد HH-60W و هواپیمای HC-130 یگان جستجو و نجات Jolly Green خرید US-2 فوراً توانایی نیروهای آمریکایی را برای انجام عملیات جستجو و نجات در اقیانوس آرام بهبود می بخشد. شکل 1 بهبود پوشش نسبی یک US-2 را نسبت به یک HH-60W، هلیکوپتر نجات مشتق شده از Blackhawk نیروی هوایی، یا یک V-22 تیلت روتور در حال استفاده توسط نیروی مشترک نشان می دهد. در حالی که HH-60 ها معمولاً همراه با HC-130 عمل می کنند، اما C-130 حمل و نقل ویژه با سرنشین و پیکربندی برای ماموریت نجات، جفت عملیاتی خوبی نیست. اگر HC-130 دچار نقص عملکرد شود یا در غیر این صورت در دسترس نباشد، HH-60 به شعاع عملیاتی خود محدود می شود. از سوی دیگر، US-2 ها قابلیت نجات خود را در برد بالا به تنهایی فراهم می کنند. شکل 1 نقشه برد نسبی یک هلیکوپتر نجات در مقابل هواپیمای دریایی US-2 را نشان می دهد. دایره های محدوده تقریبی هستند. برد V-22 بر اساس MV-22 در پیکربندی بدون بار با حداکثر سوخت داخلی (مخزن های کمکی). توجه: شعاع عملیات واقعی آن احتمالاً بسیار کوچکتر است. (تقریباً 500 مایل بدون سوخت، مطابق با HH-60). چنین قابلیتی بدون هیچ گونه افزایش معنی داری در هزینه به دست می آید. انتظار می‌رود هزینه‌های عملیاتی تقریباً 12000 دلار در هر ساعت پرواز باشد (تخمین بر اساس دو هواپیماهای JRM Mars و Be-200 که به عنوان تانکرهای آتش نشانی استفاده می‌شوند صورت گرفته)، مطابق با هزینه مجموع 15000 دلار برای عملیات HC-130J (6000 دلار در ساعت) و HH-60W (9000 دلار به ازای هر ساعت پرواز)، و بسیار کمتر از هزینه ساعتی V-22 که بیش از 20000 دلار است (اعداد بر اساس نرخ بازپرداخت وزارت دفاع است). پیش بینی می شود هزینه هر واحد US-2 کمتر از 150 میلیون دلار باشد که عمدتاً به دلیل نرخ بسیار پایین تولید است. ترکیب HC-130 J Combat King و HH-60W Jolly Green II در مقایسه با این هواپیما، در حال حاضر تقریباً یکسان است. (م: نکته ای که نویسنده اصلی مقاله به آن توجه نکرده این است که دو گزینه دیگر برای عملیات نجات اگر بر فراز اوقیانوس دچار مشکل بشوند، ممکن است فاجعه بزرگتری رخ دهد. در حالی هواپیمای دریایی می تواند روی آب فرود اضطراری کند و منتظر کمک بماند) در حالی که نزدیک به 100 میلیون دلار V-22 است که ویژگی های تیم HC-130 و HH-60 را ترکیب می کند، همچنین از برد نسبتاً بدون سوخت گیری محدودتری رنج می برد. به عنوان مثال V-22 ها معمولاً برای شعاع جنگی بدون سوخت 500 مایلی برنامه ریزی می کنند که بسیار کمتر از شعاع 1400 مایلی US-2 است. در حالی که با افزودن مخازن سوخت داخلی می تواند شعاع V-22 ها را تا حدود 1000 مایل افزایش دهد، آنها معمولاً در این پیکربندی پرواز نمی کنند، چون حجم داخلی قابل توجهی را از دست می دهد. در حالی که سوخت‌گیری هوا به هوا می‌تواند برد هر هواپیمای مجهز تجهیزات سوخت گیری هوایی را افزایش دهد، این هزینه را به‌طور چشمگیری افزایش می‌دهد. علاوه بر این، به تانکر مناسب نیاز دارد که در زمان مناسب در مکان مناسب قرار گیرد.(م: برای عملیات نجات تکیه بر تانکر های پرنده اگر و اما بیش از حدی دارد و قابل اتکا نیست در کل) علاوه بر این، اسکادران های V-22 معمولاً برای مأموریت جستجو و نجات رزمی آموزش نمی بینند یا از آن پشتیبانی نمی کنند (آنها فاقد پرسنل متخصص اسکادران های نجات هستند). اگرچه در صورت لزوم می توانند آن را انجام دهند. اگر ایالات متحده خواهان یک قابلیت نجات مستقل در اقیانوس باز در بردهای بیش از 1000 مایل است، باید به شدت هواپیمای دریایی را در نظر بگیرد. ادامه دارد .. صرفا برای میلیتاری / و انتشار با نام نویسنده و http://www.military.ir/ مجاز است منبع در اخرین پست قرار میگیرد دوستان برای پرسش سوالات تا انتشار تمامی بخش ها صبر کنید پایان قسمت دوم ...
  15. 1 پسندیده شده
    سلام - طبق معمول رسانه های فاقد کارشناس در حد سرچ تصاویر قبل از انتشار !
  16. 1 پسندیده شده
    انگلیسی ها هم برای نسل جدید تانکشون به سراغ توپ 130 میلیمتری رفتند که خاندار هست و دقت و برد بالاتری را نسبت به توپهای اسموت بور تضمین میکنه.
  17. 1 پسندیده شده
    ابر و بتن راه کار ایالات متحده برای مقابله با تسلیحات هایپر سونیک طرحی در ایالات متحده وجود دارد که در سر راه تسلیحات هایپر سونیک در ایتدا ابری از آب و بعد ابری از قطعات ریز بتن تشکل بشه گفته شده اینوجوری حتی می تونن موشک های هایپرسونیک را بزنند این طرح را روسیه هم داشته در زمان شوروی داشته به علت دشواری رها کرده یک پرتابه از جنس کامپوزیت کربن که با سرعت 10 ماخ در مسیر یک ابر حرکت کرده جنس پرتابه از کامپوزیت کربن هست رابطه بین سرعت پرتابه و انرژی اون و اندازه ذرات در ابتدا هم از ابر استفاده میشه تا سرعت و انرژی پرتابه تا حدودی گرفته بشه
  18. 1 پسندیده شده
  19. 1 پسندیده شده
  20. 1 پسندیده شده
  21. 1 پسندیده شده
  22. 1 پسندیده شده
  23. 1 پسندیده شده
  24. 1 پسندیده شده
    با سلامی گرم و دوباره به دوستان عزیز میلیتاریست. اولین گردان شناسائی پارسی در سال 1959.م (1338.ه.ش) ، نیروی هوائی ایران (نیروی هوائی شاهنشاهی-IIAF) با تحویل گرفتن 16 فروند هواپیمای شناسائی RT-33A خود ، اسکادران شناسائی تاکتیکی یکم را در فرودگاه مهرآباد عملیاتی نمود. (1st TRS = 1st Tactical Reconnaissance Squadron) این گردان بعدها به ترتیب با عنوان «101ST TRS» و نهایتا «11th TRS» نامگذاری گردید. در سال های بعد و با خرید RF-5 ها توسط نیروی هوائی ، این پرنده ها جایگزین RT-33 ها شدند و اولین جت های شناسائی نیروی هوائی به تدریج بازنشسته شدند. پ.ن : دوستانی که پسندیدند مثبت را فراموش نکنند. .
  25. 1 پسندیده شده