rs7000

Members
  • تعداد محتوا

    84
  • عضوشده

  • آخرین بازدید

تمامی ارسال های rs7000

  1. همین که در صنعت تانک سرمایه گذاری شده خوشحال کننده است. چون مدت ها یک عقیده عجیب را شاهد بودیم که میگفت دشمن ما امریکا است با امریکا هم نباید به صورت کلاسیک و متعارف جنگید و فقط باید به صورت چریکی بجنگیم پس روی تسلیحاتی مثل تانک سرمایه گذاری نمیکنیم! ظاهرا تحولات 5 سال اخیر منطقه باعث شده از این عقیده دست کشیده بشه.
  2.   واقعا چرا این نظر انقدر منفی خورده؟؟ درسته الان اولویت جنگ با داعش نیست ولی دعا برای شکست داعش واقعا منفی داره؟؟؟!!
  3.   فعلا موضع ما این است که باید نگاه کنیم ببینیم چی میشه.
  4.   امیدوارم بشار اسد با یک حضور علنی این شایعه را عملا تکذیب کنه و روحیه نیروها بالا بره. چون به هر حال چه خوشمون بیاد چه خوشمون نیاد نظام های خاور میانه ای میزانی از شخص محوری دارند و حضور یا عدم حضور کسی که در راس اموره خیلی اهمیت داره. متاسفانه خبرگزاری دولتی روسیه هم به این شایعه دامن زده که اوضاع رو پیچیده میکنه
  5. روسیه و ترکیه یه کم بیش از حد خودشون رو همه کارۀ سوریه در نظر نگرفتن؟
  6.   سلام البته موضوع ربطی به تاپیک نداره ولی خیلی از حرفهای شما اشتباهه گفته میشه خیلی از سرزمین ها رو از دست دادیم اما توجه کنیم که قبل از تشکیل حکومت صفویه اصلا کشوری به اسم ایران وجود نداشت. شاه اسماعیل صفوی، کشور ایران رو پس از مدتها احیا کرد و البته پس از مدتی بخشهایی که به تازگی فتح کرده بود رو از دست داد ولی عثمانی ها هیچ وقت به طور کامل به اهدافشون در ایران نرسیدن. قبل از شاه عباس و ورود برادران شرلی و در زمان شاه طهماسب و در حالی که عثمانی در قدرتمندترین دوره تاریخی خود بود (زمان سلطان سلیمان) عثمانی ها چهار بار به ایران حمله کردند اما هیچ وقت به همه اهداف خودشون نرسیدن و در نهایت به پیمان صلحی تن دادند که آذربایجان و شرق ارمنستان و شرق گرجستان را در اختیار ایران میگذاشت.  درسته که شاه عباس بزرگترین پیروزی ها رو در برابر عثمانی ها به دست آورد و حتی تا موصل پیشروی کرد ولی قبل از شاه عباس هم ایران یک سد محکم در برابر عثمانی ها بود که سودای سروری بر کل جهان اسلام را داشتند و در این راه حتی به حکومت های سنی شمال آفریقا هم رحم نمیکردند!   گفتین پس از انقراض صفویه اقتدار برای ایران بازنگشت. حکومت افغان ها خیلی زود توسط نادر شاه منقرض شد و ایران عصر نادر یکی از قدرتمندترین ایران های تاریخ بود به طوری که در غرب عثمانی را با اقتدار شکست دادیم و در شرق تا هند برای تنبیه شورشیان لشکر کشی کردیم. حتی پس از نادر و در دوران کریم خان زند و آقا محمد شاه قاجار هم ایران کشور قدرتمندی بود.
  7. سایت عصر ایران در اقدامی قابل توجه و تقدیر گزارش بسیار متاثر کننده ای از فوعه و کفریا منتشر کرده. http://www.asriran.com/fa/news/514552/تک-تیراندازها-هر-روز-مردم-این-دو-روستا-را-هدف-می-گیرند-کودکان-اسامی-بسیاری-از-غذاها-را-فراموش-کرده-اند-جیره-غذایی-هر-فرد-برای-چهار-روز-یک-و-نیم-قرص-نان-است-21-اتوبوس-اجازه-خروج-نگرفتند-گزارش-تصویری-دلخراش واقعا رسانه های ما در این مورد خیلی کم کار بودن. ادعا میکنیم قدرت رسانه ای طرف مقابل رو نداریم که ادعای درستیه ولی دلیل نمیشه کلا کاری انجام ندیم. گزارش هایی از این دست و بازتاب آنها در شبکه های اجتماعی و فعالیت در شبکه های اجتماعی میتونه تاثیر خوبی در شناساندن چهره کثیف تروریست ها داشته باشه.
  8.   من هیچ وقت نفهمیدم منظور رسانه های غربی از گروه های مخالف غیر افراطی (که غربی ها بهشون میگن غیر جهادی) چیه؟ جالبه که در همین مقاله از غوطه شرقی دمشق به عنوان منطقه ای تحت کنترل مخالفین غیر جهادی نام برده شده در حالی که بخش زیادی از این منطقه دست جیش الاسلامه که یکی از وحشی ترین و کثیف ترین گروه های وهابی و تروریستی متحد سعودیه!
  9. ابتدا اعلام شد این کوادکوپتر متعلق به صدا و سیما بوده اما بعدا صدا و سیما تکذیب کرد! مشخص نشده این کوادکوپتر از کجا اومده؟!
  10. ‏ حسن روحانی : متأسفانه برخی دولتهای اسلامی نگران سرنوشت تروریستها هستند و به‌دنبال سالم خارج‌ شدن آنها از حلب هستند. http://www.asriran.com/fa/news/511752
  11.     والا شاید میدونن خیلی از این تروریست ها که شهروند کشورهای اروپایی هستند اگه از سر بریدن در سوریه نا امید بشن برمیگردن به اروپا و دوباره با کامیون از روی شهروندهای اروپایی رد میشن.
  12. خبرهایی منتشر شده که ظاهرا توافق خروج تروریست ها از حلب در واقع توافق بین روسیه و ترکیه بوده. احتمال توافق مخفی بین روسیه و ترکیه بر سر معامله حلب با الباب هم زیاده. تروریستها گفتند که ایران خواسته تا در ازای این توافق به غیر نظامیان فوعه و کفریا هم اجازه خروج امن داده بشه که شرط خیلی خوبیه و چهره کریه مدعیان وضعیت وخیم انسانی در حلب هم بهتر مشخص میشه و به همه ثابت میشه که شکنجه غیر نظامیان شیعه برای این وحوش یک هدفه. لفظ آتش بس هم زیاد جالب نیست. قرارداد تحویل دادن امن حلب مناسب تره
  13. آزادی حلب رو تبریک میگم. زمانی محاصره حلب یک آرزو بود و بعد از محاصره هم گفته میشد پیشروی در حلب غیر ممکنه و اگه ممکن باشه هم ماه ها طول میکشه که حلب آزاد بشه و باید به محکم تر کردن محاصره پرداخت و با کارت حلب محاصره شده بازی کرد ولی الان دیدیم که آزادسازی حلب اون قدر هم غیر ممکن و سخت نبود و زودتر از چیزی که فکرش رو میکردیم عملی شد. در مورد تدمر هم یکی از واقعیت های میدانی سوریه اینه که انقدر نیرو وجود نداره که در همه مناطق نیروهای نخبه حضور داشته باشن و برای همین وقتی تمرکز روی یک منطقه است احتمال سقوط بقیه مناطق وجود داره اما این هجوم داعش به تدمر اونم در حالی که در موصل که یکی از دو شهر بزرگشه درگیرن ودر الباب هم در آستانه تحت حمله قرار گرفتن هستن شدیدا مشکوکه. واقعا داعش اگه میخواد بجنگه چرا توانش رو برای حفظ این دو شهر مهم نمیزاره؟ جز اینه که منافع یک کشور دیگه و بقیه شورشیان با این حمله تامین میشه؟ البته داعش معمولا وقتی یک جا شکست میخوره به یک جای دیگه حمله میکنه و بارها این اقدام رو انجام داده اما الان هنوز در موصل و الباب شکست نخوردن و به شدت نیازمند نیرو در اون دو جبهه هستن! اگه داعش بدون مقاومت، الباب رو تحویل نیروهای تحت حمایت ترکیه داد من اصلا تعجب نمیکنم!
  14. پیروزی های این چند وقت اخیر در حلب رو تبریک میگم. واقعا پیروزی های بزرگی بود. هدف نیروهای متحد ظاهرا فتح حلب تا قبل از روی کار اومدن ترامپه که با این روندی که درگیری ها داره پیش میره هدف قابل دسترسیه و بنا بر این دولت اسد کنترل دو شهر اصلی سوریه رو در دست میگیره. در مورد وتوی چین هم از نظرم چیز عجیبی نیست، از 6 قطعنامه ای که در مورد سوریه وتو شد، 5 بار چین هم در کنار روسیه وتو کرده و فقط یک بار که همین چند وقت پیش بود رای ممتنع داد. به هر حال چین هم سیاست های خاص خودش رو داره و هر چند در سوریه اقدام عملی انجام نداده ولی از نظر سیاسی معمولا طرفدار دولت سوریه بوده.
  15. سیاست بمباران شدید شرق حلب یک سیاست صحیح است. ناله های این وحوش هم یاداور ناله های اجدادشان در لیلة الهریر است. انشالله که تحت تاثیر حیله های عمروعاص ها و ناله های اشعث های زمانه قرار نگیریم. اشعث بن قیس ملعون ناله میکرد که چرا انقدر عرب در صفین کشته شد و نگران بقای نسل عرب بود. البته علی زمان غایب است و ما همان لشکر امیرالمومنین نیستیم اما در اموی بودن و خوارجی بودن النصره و جبهة انصارالدین و امثال آنها شکی نیست. اینها اگر صاحب قدرت باشند به صغیر و کبیر رحم نمیکنند و پیر و جوان و کودک و زن حامله و بیمار و اسیر رو نه از طریق بمباران هوایی که با تفنگ و شمشیر و کاملا عمدی و هدفمند میکشند اما حالا که تحت محاصره قرار گرفتند مظلوم نمایی میکنند! این مظلوم نمایی های نفرت انگیز و باورنکردنی در مورد شرق حلب هم از جنس همان کاغذ پاره هایی است که در صفین به اسم قرآن بر سر نیزه رفت. انشالله که مثل صفین و نهروان این دشمنان اهل بیت لت و پار خواهند شد. اگر هم نگران شرایط بد انسانی در شرق حلب هستند تسلیم شدن راه حل خوبی است، نمیشه یک مشت تروریست که خیلی از انها حتی سوریه ای هم نیستند بخشی از یک کشور را اشغال کنند و به بهانه جلوگیری از کشتار غیر نظامیان با آنها مقابله نکرد!
  16. به جد معتقدم انتخاب ترامپ برای اوضاع سوریه بهتر از کلینتون بود، کلینتون علنا از طرح منطقه پرواز ممنوع حرف میزد که آرزوی دیرین اردوغان و عربستان و قطر بود و ممکن بود به یک فاجعه در سوریه منجر بشه. اما ترامپ حرف از همکاری با روسیه و تمرکز بر داعش میزد و از مخالفین مسلح وهابی به اصطلاح میانه رو به شدت انتقاد میکرد و کمک های امریکا به این گروه ها رو اشتباه میدونست و مهمتر از اون سقوط اسد رو هم اشتباه میدونست و میگفت نباید اشتباه عراق و لیبی رو در سوریه تکرار کنیم. البته این ها صرفا حرفهای دوران تبلیغاته و عملکرد ترامپ حین ریاست جمهوری شاید به دلیل نفوذ تندروهای جمهوری خواه اینطوری نباشه اما در کل انتخاب بهتری برای سوریه بود. نکته ای که کمی نگرانم میکنه اینه که مبادا روسیه با ترامپ (که برای ریاست جمهوریش حتی اقدام عملی هم انجام دادند!) در مورد سوریه توافق کنه و به منافع ایران و مقاومت اهمیتی نده.   به هر حال این فرصت دو ماهه که انتقال قدرت در امریکا انجام میشه فرصت بسیار مناسبیه که متحدین در سوریه به عملیات های نظامیشون شدت ببخشند و با دست پر وارد دوران جدید بشن.
  17. مسخره است که روسیه در اوج جنگ در از سرگیری پشتیبانی هوایی تعلل میکنه!! واقعا این چه جور اتحاد و پشتیبانیه؟ بی بی سی هم نوشته که پوتین با از سرگیری حملات هوایی موافقت نکرده تا غیر نظامیان و شورشیان بتونن از شهر خارج بشن ولی مشکل اینه که شورشیان دارن داخل میشن!
  18. این روزها حرفایی از احتمال پیشروی ائتلاف به اصطلاح ضد داعش به سمت رقه زده میشه. البته از همین الان که هیچ اتفاق عملی نیفتاده بین ترکیه و امریکا در مورد نقش نیروهای کرد اختلاف ایجاد شده. اما به هر حال به نظر میرسه تاریخ مصرف داعش کم کم داره تموم میشه و چند وقت دیگه فعالیت داعش هم مثل طالبان و القاعده به بمبگذاری و گروگانگیری و این طور عملیات محدود خواهد شد. اما رقه اگه به دست نیروهای تحت حمایت امریکا و ترکیه سقوط کنه اون وقت پس گرفتنش خیلی خیلی مشکل میشه حتی مشکل تر از ادلب.
  19. آمریکا هم آمار 800 داعشی کشته شده رو تایید کرده
  20.   به به عجب کلیپی بود حسابی جیگرمون حال اومد. امیدوارم در ادامه نبرد سوریه باز هم شاهد این صحنه ها باشیم.
  21. ظاهرا امروز داعش مقاومت زیادی میکنه که نشونه خوبیه. هر چی بیشتر توی موصل مقاومت کنن و تلفات بدن بهتره. حمله به حسینیه کرکوک هم هنوز مشخص نیست کار کی بوده حتی گفته میشه شاید داعش به پهپاد مسلح دست یافته و این حمله رو انجام داده و حتی حرف از احتمال حمله موشکی هم زده شده.