Haj_Rezvan

Moderators
  • تعداد محتوا

    3,773
  • عضوشده

  • آخرین بازدید

  • Days Won

    15

Haj_Rezvan آخرین امتیاز شما در روز 15 مرداد 1395

Haj_Rezvan شما بیشتری مطالب مورد علاقه کاربران را دارید!

اعتبار در انجمن

11,197 نشان معرفت

درباره Haj_Rezvan

  • رتبه حساب کاربری
    ???? ??? ??? ??????

Profile Information

  • Gender
    Not Telling

آخرین بازدید کنندگان پروفایل

بلوک آخرین بازدید کننده ها غیر فعال شده است و به دیگر کاربران نشان داده نمیشود.

  1. ارتش در ریف شمالی حماه روستا های کراح و شعثه و خفسین رو باز پس گرفته.. درگیری بین احرار و جندی الاقصی جبهه حماه رو ضعیف کرده.. در حلب هم اخبار موثق حاکی از تصرف مناشر هنانو و مناشر البریج و مجبل الانذارات و عویجه و میدان جندول هست.. مسلحین عملا به داخل محلات شهر عقب کشیدن..(امکان تغییر در مواضع طرفین هست) خلافة هم دقایقی پیش یک بالگرد ترابری روسها رو در ریف حماة ساقط کرد. (هنوز جزئیات بیشتری منتشر نشده..) تکمیلی: بالگرد ساقط نشده حمله موشکی دفع شده.. اعدکم بالنصر دائما..
  2. دیروز خبر امد ارتش تونسته بخش های مهمی از حندرات رو بگیره، شب هم خبر امد سیطره اتش بر کندی ارتش پیدا کرده ؛ صبح هم خبر تصرفش منتشر شد اما من تا ظهر منتظر شدم و با تایید دو منبع موثق مسلحین خبر رو درج کردم. هر دو منبع هم سیطره اتش دیشب ارتش رو تایید کرده بودن. به هر حال ممکنه دوباره باز هم از حندرات و کندی عقب نشینی بشه.. سید... عجله ای نداره..!   اطلاعی ندارم.
  3. بيمارستان كندي و اردوگاه حندرات ازاد شد.. تبريك
  4. قراره در ازای 48 کامیونی که وارد مضایا و 4 کامیونی که وارد زبدانی میشه ، 17 کامیون حاوی کمک های اولیه وارد فوعه و کفریا بشه.. بعد از ظهر امروز کامیون هایی که قراره وارد مضایا باشه به ایست بازرسی های ارتش رسیده و منتظرن تا در زمان واحد کامیون ها وارد مناظق محاصره شده بشن..   تکمیلی : ورود کامیون های حامل کمک ها به فوعه و کفریا..
  5. سیاست نیرو های محور حلب ، پیشروی همراه با کمترین تلفات هست.. در همین راستا هست که نیازی بر مقاومت پر تلفات در بعضی مناطق نیست.. کلیة مدفعیة و محله ی راموسه رو به یاد بیارید.. ارتش وقتی دید نمیتونه ازش دفاع کنه عقب کشید ازش و اون رو با اتش پر حجم توپخانه و هوایی تبدیل به گورستان مسلحین کرد.. تا جایی که خودشون مجبور شدن پس از صد ها نفر تلفات دادن عقب بکشن.. همین کار قبلا تو ملاح هم انجام شد .. در مورد اردوگاه حندرات ، باید بگم خط دفاعی اصلی مسلحین در این اردوگاه شکسته ، و تصرف چند باره اش بسیار اسانتره برای نیرو ها .. و قطعا با موج بعدی حملات سقوط کرد..  مسئله مهم اجتناب از تلفات دادن هست.. و گرنه ما محدودیت زمان نداریم..
  6. والا اکثریت غالب عزیزان دست اندرکار مثه امین اقا ، معتقد هستن دقیقا همون کارخونه کود شمال سادکوب تصرف شده.. در مورد سادکوب هم والا چیز جدید نیست.. سادکوب تقریبا خالی از طرفین هست.. حداقل از این مطمئنم ما در اونجا نیرو نداریم..   اما حقیقتش من فقط منظورم همین یک خبر نبود ، من کلا روند اظلاع رسانی شما رو در این مدت مد نظر داشتم نه صرفا یک پست.. بعنوان مثال همین امروز ، شما حرف از ازاد سازی شیخ سعید زدین ، در حالی که به جز چند خبر از چند پیج دست چندم طرفدار ارتش هیچ سند و مدرک(عکس وفیلمی) از ازادسازی یا پیش روی در  شیخ سعید منتشر نشده..  اونم در سوریه ای که منطقه تصرف میشه و تا چند روز دست به دست میشه.. بعد شما به راحتی خبر میزنین.. توصیه میکنم در درج خبر صبور باشید و از منابع دو طرف استفاده کنید! مع الذلک باز هم اصرار دارم در روندتون تجدید نظر کنید و گرنه اعتماد کاربران رو از دست میدین.. وگرنه هر کسی مختاره هر جور دلش میخواد خبر رسانی کنه! ==================================================   نیرو های ارتش سوریه دقایقی قبل به شکل کامل از اردوگاه حندرات عقب نشینی کردن  متاسفانه همونجور که صبح هم پیش بینی کردم ، ارتش و نیرو های فلسطینی نتونستن اردوگاه رو تثبیت کنند.. فلسطینی ها یک اسیر هم دادند که احتمالا ذبح شده.. به هر حال امکان دست به دست شدن دوباره مخیم حندرات هست.. بالاخص که شخص سهیل حسن چندان عجله ای برای تصرف مناطق نداره و بار ها عقب نشینی تاکتیکی میکنه.. (مثه ملاح!)   امروز صبح ، اسکورت هواپیما C-130 ایرانی توسط Su-24 روسی برفراز اسمان دو شهرک شیعه نشین محاصره فوعه و کفریا در استان ادلب..     تکمیلی : ارتش سوریه و متحدین ضد حمله برای بازپسگیری اردوگاه حندرات رو از صبح امروز از سه محور شروع کرد.
  7.   والا من نمیخواستم چیزی بگم ، ولی دلم نیامد ، گفتم شاید شما منابعتون مشکل داره و عامدانه این اخبار بی پایه و اساس رو منتشر نمیکنید.. والا حقیفتش تنها چیزی که در این چند روز تسخیر شده ، کارخونه کود شیمیایی در شمال سادکوب هست که شما به اشتباه نوشتید شرکت گاز.. در محور 1070 هم فقط 5 بلوک ساختمان پاکسازی شده..(شما چند روز پیش مدعی تصرف تمامش شدید!) یک نفر هم از محور مقاومت پاش رو در مدرسه حکمة نذاشته ! چه شبانه چه روزانه! که بخوایم بگیم تثبیت شده یا نه.. اگر عامدانه این اخبار رو منتشر میکنید که هیچ.. وگرنه بهتره در منابعتون تجدید کنید! به هر حال یک مدت که بگذره کاربران به شما بی اعتماد میشن.. 
  8. دیشب دقایقی(شایدم ساعاتی) پس از اتمام اتش بس ، نیروی هوایی روسیه کاروان کمک های سازمان ملل رو که راهی مناطق محاصره شده حلب بود ، به بدترین نحو ممکن بمباران کرد.. چندین تن از اعضا هلال احمر سوری هم کشته شدند..  به هر حال گویا ابوعلی پوتین هم علاقه به اشتباه کردن پیدا کرده..      http://gallery.military.ir/albums/userpics/10105/CsvXOrFWAAAWyI9.jpg       اسامی هشت فلسطینی عضو نیرو های قوات الجلیل (حامی نظام) که در حمله ی هوایی اخیر امریکا به دیرالزور به شهادت رسیدند.. احتمالا از جوانان مخیم های اطراف دیرالزور بودند.. http://gallery.military.ir/albums/userpics/10105/Csn9c-RWYAA6s_1.jpg
  9. رادار های موبایل Aistenok با توانایی تشخیص محل شلیک خمپاره های 81 و120 از 5 کیلومتری مستقر در جاده ی کاستیلو حلب در قالب اتش بس..     در حین خرید های گنده گنده تون و سوخو و تی 90 خریدن هاتون لطفا از این اسباب بازی ها هم بخرین ... :)
  10. چهار حمله ی هواپیما های اف 16 و A-10 به نیرو های ارتش سوریه همزمان با تهاجم داعش به منطقه جبال اثرده مشرف بر فرودگاه دیرالزور گزارش شده ، در این چهار حمله بیش از 80 نظامی ارتش شهید و بیش از صد ها مجروح گزارش شده .. همچنین ارتفاعات مهم جبل اثرده به دست داعش افتاد و نیرو های عصام دوباره پسش گرفتن ! (هنوز تایید نشده ) خلاصه امریکا راه داعش رو باز کرد.. :) برای اشنایی با منطقه :    https://cdn.almasdarnews.com/wp-content/uploads/2016/09/der-map.jpg?__hstc=143095274.0ff743b7cd5bd1654074a1b8a5e69cde.1473943620621.1473943620621.1473943620624.2&__hssc=143095274.4.1473943620624&__hsfp=3398530723   تکمیلی: امریکا پرواز ائتلاف رو بر فراز دیرالزور به تعلیق در اورد و اشتباه هدف قرار دادن سربازان ارتش سوریه رو تایید کرد..
  11.   علیکم السلام..  استاد ، بحث ارتش عربستان یه داستانه ، بحث قدرت مالی عربستان یه داستان.. بحث تهاجم مستقیمی به عراق که مطرح کردم صرفا یه دید بدبینانه بود که ممکنه با به قدرت رسیدن محمد بن سلمان جوان رخ بده..(بالاخص که خودتون شاهدین به دنبال اصلاح ساختار مریض اقتصادی نظامی امنیتیه عربستانه..) ولی به نظر من روی ضعف ارتش سعودی خیلی حساب نکنیم بهتره.. دیدیم در یمن که چگونه از آسمان HK-417 و RPG-30 ریختن برای یک مشت دمپایی پوش و تروریست القاعده ای و اخوانی و بعد هم در یک چشم به هم زدن بیش از هزار دستگاه امرپ M-ATV تحویلشون دادند.. ( همون چیز هایی که ما سالهاست علارغم به قول شما اصلاح ساختارمون به درک ضرورت استفاده اش هنوز نرسیدیم.. !)  پس بنظرم بهتره از قدرت مالی عربستان بترسیم که در آنی مرده رو زنده میکنه.. رو همین تجربیات هم هست که میشه ادعا کرد ، که ممکنه روزی عربستان مسلحین جنوب سوریه رو که اکثرا ارتش ازادی و سکولار و موجه هستند (از نظر غرب) رو تا دندان مسلح کنه .. و از هوا هم حمایت ازشون به عمل بیاره.. اونوقت راهکار ما برای مقابله ، جز گدایی حمایت از روسها چی میتونه باشه !؟
  12. راموسه به طور کامل ازاد شد .  مسلحین دو روز هم مقاومت نکردن..  صرفا جهت یاداوری : یک ماه و دو روز پیش..  http://www.military.ir/forums/topic/29322-%D8%AA%D8%AD%D9%84%DB%8C%D9%84-%D9%88-%D9%BE%DB%8C%DA%AF%DB%8C%D8%B1%DB%8C-%D8%AA%D8%AD%D9%88%D9%84%D8%A7%D8%AA-%D8%B3%D9%88%D8%B1%DB%8C%D9%87-%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D8%AF%D9%88%D9%85-%D8%A7%D8%B2-july-2015/page-660#entry498141   سعی کنیم نه با یه غوره سرد شیم نه با یه مویز گرم.. 
  13. به جز بخش کوچکی از راموسه .. باقیش به کنترل ارتش و حزب الله در اومده.. احتمالا تا شب از بقیه راموسه هم مسلحین عقب میکشن. نیرو های عراقی هم تقریبا وارد خان طومان شدن و درگیری ها در دروازه ی  شرقی خان طومان ادامه داره.. خان طومان به خاطر ارتفاع بالاتری که نسبت به سایر مناطق اطرافش داره ، برتری آتش میده به نیرو های مستقر در داخلش.. و البته خان طومان بر بزرگراه حلب دمشق که یکی از راه های ارتباطی مسلحین هست مسلط هست.. تمام تلاش این یک ماه و نیم اخیر مسلحین هم متمرکز بود بر باز کردن راه حلب خان طومان.. اگر بشه دوباره تحت کنترلش گرفت ، امید مسلحین برای شکست محاصره حلب از جنوب و غرب حلب از بین میره.
  14.   اگر فردا عربستان با همکاری و حمایت اردن لشگر کشید به جنوب سوریه یا حتی در حالت بدبینانه تر ، نیرو فرستاد به عراق و وارد الانبار و کربلا و سایر مناطق مرزی خودش با عراق شد... ما چه گزینه ای داریم!؟ در برابر عربستان هیچ وقت گزینه تهاجم مستقیم مطرح نیست.. بلکه اون چیزی که نگران میکنه ما رو ، نبرد غیر مستقیم یا مستقیم با عربستان در مناطقی خارج از سرزمین خودمون هست.. فکر میکنم شما بهتر از من بدونید که عربستان به راحتی میتواند در عرض چند ساعت به بصره  و سماوة و نجف و حله و.. برسد.. جایی که باز هم جز بسیجی 18 ساله و هایلوکس 23 و کلاش ، چیزی نداریم برای ارائه.. (ای کاش حداقل کواد داشتیم کنارش..) روی ترسو بودن حکام عربستان هم خیلی حساب نکنید .. گویا و بن سلمان و نسل جدید حاکمان سعودی بسیار هم ادم های جاه طلب و بی باک هستند.. مخصوصا که بهترین راه برای سرکوب مخالفین داخلی و سایر مدعیان قدرت در داخل شروع یک جنگ خارجیه..
  15. همون بار اولی که از T-90MS در نمایشگاهی رونمایی شد ، خبر بازدید هیئت ایرانی ازش منتشر شد.. اون موقع جدی نمیگرفتیم این قبیل اخبار رو .. اما الان چرا..