hexman

نيروي هوايي ارتش روماني (RoAF)

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

نيروي هوايي ارتش روماني

Stema_Statului_Major_al_Fortelor_Aeriene


جنگ جهاني اول

روماني جزو نخستين كشورهاي دنيا ميباشد كه ارتشش صاحب نيروي هوايي گشته است و اين نيرو كار خود را از سال 1913 اغاز كرده است.

در خلال جنگ جهاني اول روماني تعداد 322 فروند هواپيماي نظامي از كشورهاي فراسنه و انگليس دريافت داشت كه شامل مدلهاي زير بودند:

جنگنده فرانسوي Nieuport (مدلهاي 11-12-19-21-23-28)

هواپيماي شناسايي و بمب افكن سبك Farman (مدل 40 و 46)

بمب افكنهاي سنگين فرانسوي Breguet-Michelin


Nieuport_%25281%2529.jpg
جنگنده فرانسوي
[color=green]Nieuport [/color]

در سپتامبر سال 1916 يك فروند جنگنده Farman-40 نيروي هوايي روماني يك جنگنده متعلق به لوفت وافه را در نزديكي شهر اسلوبوزيا سرنگون نمود و اين اولين موفقيت نيروي هوايي روماني از بدو تاسيسش بود.وتا پايان جنگ اول جهاني خلبانان نيروي هوايي روماني مجموعا 11000 ساعت پرواز و 750 مورد درگيري هوايي را در كارنامه خويش ثبت نمودند.

بين دو جنگ

در سالهاي بين دو جنگ جهاني سالهايي طلايي براي نيروي هواي روماني به حساب مي امد و روماني بعد از لهستان دومين كشور در زمينه داشتن صنايع قدرتمند و بومي هوايي در ميان اعضاي اينده پيمان ورشو بود و توانايي طراحي و ساخت انواع هواپيماهاي نظامي و غير نظامي پيشرفته را داشت كه شاخص ترين محصول ان جنگنده بال كوتاه IAR 80 بود كه به خوبي قابليت رقابت با انواع جنگنده هاي تك سرنشين كه در جنگ جهاني دوم شركت داشتند را دارا بود.


IAR-80.jpg
جنگنده IAR 80 ساخت روماني

در زمان بين دو جنگ و در يك دوره 18 ساله روماني نيروي هوايي خود را با بيش از 2000 فروند هواپيماي نظامي و غير نظامي كه يا هواپيماهاي بومي و يا توليد شده در داخل و تحت ليسانس كارخانه هاي سازنده بودند سازماندهي نموده بود.

معروفترين جنگنده روماني همان جنگنده هاي بومي IAR 80 بود كه از شهرت زيادي در اروپاي شرقي برخوردار بودند.

ساير هواپيماهاي نيروي هوايي روماني در ان سالها بدين شرح بودند:

بمب افكنهاي ساخت كارخانه IAR Braşov

جنگنده هاي مسراشمیت ب‌اف ۱۰۹ ساخت المان

جنگنده هاي Heinkel He 111و Heinkel He 112 ساخت المان

بمب افكنهاي Junkers Ju 88 ساخت المان

بمب افكنهاي شيرجه روي اشتوكا ساخت المان

هواپيماي ترابري Junkers Ju 52 ساخت المان

هواپيماهاي گشت دريايي Heinkel He 114 ساخت المان

كه همگي اين جنگنده ها طي دروان بين دو جنگ جهاني از كشور المان خريداري شده بودند.

جنگ جهاني دوم

در جنگ جهاني دوم روماني متحد المان نازي بود و در زمانيكه اين دو كشور در تاريخ 22 ژوئن 1942 تصميم به حمله مشترك به خاك اتحاد جماهير شوروي گرفتند نيروي هوايي روماني داراي 621 فروند هواپيما بود كه شامل جنگندهاي بومي 81/IAR 80 نيز ميشد.

نيروي هوايي ارتش روماني در پي اين حمله صدها عمليات هوايي را انجام داد تا بتواند قسمتهايي از خاك روماني را كه يكسال پيشتر توسط نيروهاي شوروي به اشغال در امده بود را زاد نمايد و به روماني بازگرداند.

تا قبل از حادثه اودسا نيروي هوايي روماني 661 پيروزي هوايي در كارنامه خود ثبت نموده بود.و تا قبل از اگوست سال 1944 نيز نيروهاي نظامي روماني پيروزي هاي بسياري در نبردهاي استالينگراد،كريمه و اوكراين بدست اورده بودند.

مشهورترين خلبان نيروي هوايي روماني در جنگ دوم جهاني شاهزاده رومانيايي كاپيتان كنستانتين كانتازانيو بود كه 68 مورد پيروزي هوايي تاييد شده را به نام خود ثبت نمود.

جنگ سرد

از سال 1948 روماني نيروهاي نظامي خويش را از لحاظ ساختاري و استراتژي كاملا به اتحاد جماهير شوروي نزديك نمود و بر همين اساس نيروي هوايي روماني نيز با هواپيماهاي جديد ساخت شوروي بازسازي شد.

در سال 1952 نيروي هوايي روماني 88 فروند جنگنده ميگ 15 مدل bis را دريافت نمود.و در سال 1958 اولين جنگنده هاي مافوق صوت ميگ 17 نيز وارد ناوگان نيروي هوايي روماني شدند.و پس از ان نيز در سال 1962 نيز جنگنده هاي جديد ميگ 21 كه در ان زمان جزو پيشرفته ترين جنگنده اي دنيا به حساب مي امدند به خدمت نيروي هوايي روماني در امدند.


Romania_mig_21.jpg
ميگ 21 نيروي هوايي روماني

و در سال 1974 روماني جنگنده مافوق صوت ساخت خود را تكميل و براي جايگزيني ان با جنگنده هاي قديمي ميگ 15 و 17 وارد خدمت نمود.جنگنده مافوق صوت ساخت روماني موسوم به IAR-93 نخستين پرواز خود را در تاريخ 31 اكتبر 1974 انجام داد.
IAR-93 تنها جنگنده اي بود كه در يكي از كشور هاي عضو پيمان ورشو به كار گرفته ميشد ولي ساخت كشوري غير از شوروي بود.

IAR-93.jpg
جنگنده مافوق صوت ساخت روماني موسوم به IAR-93

و در سال 1979 نيز روماني براي نوسازي جنگنده ها و جايگزيني جنگند ه هاي جديد با جنگنده هاي قديمي و فرسوده تر 12 فروند ميگ 23 را به خدمت نيروي هوايي وارد كرد.
و در دسامبر سال 1989 درست چند روز قبل از وقوع انقلاب ضد كمونيستي در روماني جنگنده هاي بسيار پيشرفته ميگ 29 وارد نيروي هوايي روماني شدند.



ميگ 29 نيروي هوايي روماني
800px-MiG-29A50RO.jpg


در حال حاضر نيروي هوايي روماني از يك مركز فرماندهي و چهار پايگاه هوايي اصلي و سه پايگاه هوايي رزرو تشكيل شده است.

در سال 2007 نيروي هوايي روماني 13250 نفر نيروي پرسنلي داشته است.فرمانده نيروي هوايي روماني از مارچ سال 2007 بعد از بركناري ژنرال Gheorghe Catrina از اين سمت بر عهده ژنرال locotenent ميباشد.

در بين سالهاي 1993 الي 2002 تعداد 110 فروند جنگنده ميگ 21 مدل لنسر نيروي هوايي روماني با مشاركت اسراييل به روز رساني و مدرنيزه شدند و در حال حاضر 48 فروند از انها عملياتي و در حال خدمت در نيروي هوايي روماني ميباشند.

نيروي هوايي روماني همچنين از كاربران هواپيماهاي ترابري C-130 Hercules, C-27J Spartan, An-26s و هليكوپتر ترابري از نوع IAR-330 Puma ميباشد.

هليكوپترهاي مدل IAR-330 Puma نيروي هوايي روماني توسط صنايع هوايي روماني و با مشاركت شركت اسراييلي Elbit Systems به قابليت انجام عمليتهاي تهاجمي نيز دست يافته اند.
همچنين نيروي هوايي روماني جت اموزشي IAR-99 Şoim كه ساخت داخل ميباشد را براي اموزش خلبانان جوان خويش مورد استفاده قرار ميدهد.

و تعدادي ميگ 29s كه كماكان در نيروي هوايي روماني باقي مانده بودند به دليل فرسودگي بيش از حدشان همگي در سال 2003 از سرويس خارج و بازنشسته شدند.


ليست دارايي هاي نيروي هوايي روماني

1%7E21.JPG

--------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------
helicopter%7E0.JPG



==========
گرداوري و ترجمه توسط Hexman

براي سايت ميليتاري

  • Upvote 8

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
برادر اشکان دستت درد نکنه/میگم با اینکه جزو اولین کشور های دارنده ی نیروی هوایی بوده وضعش از ما هم بدتره
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اره اگه گرفتار كمونيسم نميشد الان احتمالا جزو كشورهاي بسيار پيشرفته بود
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
آقا دستت درد نکنه

میگم چی شد که این کشور یکهو 180 درجه تغییر جهت داد و رفت سراغ روسها؟
سابقا که با آلمان و رفقاش میپرید؟(هر کی رفت سراغ روسها بد بخت شد!)
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]آقا دستت درد نکنه

میگم چی شد که این کشور یکهو 180 درجه تغییر جهت داد و رفت سراغ روسها؟
سابقا که با آلمان و رفقاش میپرید؟(هر کی رفت سراغ روسها بد بخت شد!)[/quote]


هر کسی وابسته به بیگانه شد ، بدبخت شد . این جوری بنویسی بهتره !!! :evil:
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ممنون.

میگم تو اون جدول دارایی ها اسمی از میگهای 29 نیست؟!
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]ممنون.

میگم تو اون جدول دارایی ها اسمی از میگهای 29 نیست؟![/quote]

خواهش ميكنم

در اخر مطلب اشاره كردم به اين موضوع
:evil:
[color=red]و تعدادي ميگ 29s كه كماكان در نيروي هوايي روماني باقي مانده بودند به دليل فرسودگي بيش از حدشان همگي در سال 2003 از سرويس خارج و بازنشسته شدند. [/color]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ژرال امانوئل آیونسکو

 

EMANOIL_IONESCU_-202x300.jpg

 

17 مارس 1893 --- 14 ژوئن 1949

 

فرمانده نیروی هوایی شاهشاهی رومانی از 27 نوامبر 1939 الی 23 آگوست 1944

 

جهت مطالعه زندگیهامه ایشون، به لینک زیر مراجعه فرمایید:

 

http://www.roaf.ro/?page_id=4770


آقا دستت درد نکنه

میگم چی شد که این کشور یکهو 180 درجه تغییر جهت داد و رفت سراغ روسها؟
سابقا که با آلمان و رفقاش میپرید؟(هر کی رفت سراغ روسها بد بخت شد!)

به خاطر این:

 

http://www.forum.nazicenter.com/thread6960.html

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

لطفا وارد سیستم شوید برای ارسال نظر

شما قادر خواهید بود بعد از ورود به سیستم این نظر را ترک نمایید



ورود به سیستم