امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

ميگ 23 يا 27 ايراني هم فكر كنم در جزيان بمباران اشرف تلفات داده بود !

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
با سلام ، به خوبی به خاطر دارم که در دوران کودکی (کلاس سوم ابتدایی) یک حمله با استفاده از 60 یا 66 موشک اسکاد به لانه موش و سوسک رجوی (لانه فساد اشرف) صورت گرفت ، احتراما درباره اون رویداد هم در حد توان و اگر مقدور هست مطلب قرار بدید.
ممنون.
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

با سلام 

 

با سلام ، به خوبی به خاطر دارم که در دوران کودکی (کلاس سوم ابتدایی) یک حمله با استفاده از 60 یا 66 موشک اسکاد به لانه موش و سوسک رجوی (لانه فساد اشرف) صورت گرفت ، احتراما درباره اون رویداد هم در حد توان و اگر مقدور هست مطلب قرار بدید.
ممنون.

 

این حمله توسط یگانهای موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی طراحی و اجرا گردید . حقیقتاً تا حال حاضر اطلاعات جسته و گریخته ای در این باره وجود دارد که هیچ کدام تایید شده نیستند . 

  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

تصویری از تخریب و میزانش در اون زمان نیست؟

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

با سلام 

 

تصویری از تخریب و میزانش در اون زمان نیست؟

 

حداقل بنده هیچ چیزی پیدا نکردم . مشخصاً فتوفانتوم های  گردان شناسایی باید عملیات شناسایی بعد از حمله را انجام داده باشند ولی با توجه به سیاست نیرو در عدم انتشار تصاویر ، بعید می دونم چیزی در دسترس  عموم  وجود داشته باشد مگر در بایگانی دفتر ویژه نیروی هوایی ارتش .

------------------------------------------------------

البته پس از سقوط صدام ، گزارشهای تایید نشده ای در انتقال حجم عظیمی از مدارک و مستندات از قرارگاه های تصرف شده منافقین وجود دارد (  بعنوان مثال مستند " گرگها" )  که شاید آمار تلفات و خسارات این دو حمله در میان آنها هم باشد . 

 

البته طی یک سئوال مختصر از یکی از خلبانان پیشکسوت نیرو ، ایشان خسارات را فوق العاده ارزیابی نمودند . به هرحال خسارت ناشی از اصابت 16 تیر مهمات مارک-82 ، چیزی نیست که بشود آن را نادیده گرفت .

  • Upvote 13

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

تایگر که سریعتر از فانتوم نیست، نویسنده دقت به این مطلب نداشته احتمالا یا نخواسته به دلایل واقعی اشاره کنه.

  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

با سلام 

 

تایگر که سریعتر از فانتوم نیست، نویسنده دقت به این مطلب نداشته احتمالا یا نخواسته به دلایل واقعی اشاره کنه.

 

به نکته جالبی اشاره کردید . دو احتمال وجود دارد 

 

1- همانطور که نویسنده در متن اشاره کرده "  اما بدلیل اینکه  تیم های ضربتی نیروی هوایی ترکیه توسط جنگنده هایF-16C این نیرو  اسکورت می شدند ، حضور تایگر عملاً بی اثر بشمار می رفت "

 

2- یا اینکه وضعیت ما آنقدر در حوزه توان هوایی نامناسب بوده  که عملاً تجاوزات مکرر فانتوم های ترک ، بی پاسخ می ماندند . (آماری هست که در پایان جنگ ، بین 20 تا 30فروند جنگنده عملیاتی در نیروی هوایی موجود بود )

  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
لطفا اگه ممکنه لینک دانلود مستند گرگ ها را قرار بدین ممنون میشم

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

با سلام 

 

 

به نکته جالبی اشاره کردید . دو احتمال وجود دارد 

 

1- همانطور که نویسنده در متن اشاره کرده "  اما بدلیل اینکه  تیم های ضربتی نیروی هوایی ترکیه توسط جنگنده هایF-16C این نیرو  اسکورت می شدند ، حضور تایگر عملاً بی اثر بشمار می رفت "

 

2- یا اینکه وضعیت ما آنقدر در حوزه توان هوایی نامناسب بوده  که عملاً تجاوزات مکرر فانتوم های ترک ، بی پاسخ می ماندند . (آماری هست که در پایان جنگ ، بین 20 تا 30فروند جنگنده عملیاتی در نیروی هوایی موجود بود )

میشه اینجور برداشت کرد؟

که منظورشون سرعت اسکرامبل تایگر هستش

که به مراتب سریعتر اسکرامبل میکنه یعنی به محض مشاهد

تو رادار زودتر از فانتوم ها به مزرهامون میرسیدن؟

به دلیل اینکه فانتوم اساسا یک جنگنده الرت نیستش

و اگر خاطرتون باشه پایگاه بوشهر هم برای مراقبت از نفت کش ها جزایر نفتی در زمان جنگ تحمیلی درخواست داشتن الرت تایگر رو داشت که به دلیل تک نفره بودن تایگر و احتمال ورتیگو در نبرد دریایی در نهایت الرت تامکت در بوشهر مستقر شد

ویرایش شده در توسط AdmiralErfan
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
جدیدا برای عملیات نیاز به موشک و فانتوم و تایگر نیست چون دوستان جدیدی در نزدیکی منافقین داریم
  • Upvote 1
  • Downvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

من اون زمان دبستان بودم.یادمه تلویزیون منافقین چند روز بعد خلبانهایی که طی اون عملیات اسیر شده بودند را اورده بود وباهاشون مصاحبه میکرد.خلبانها بین 6 تا 8 نفر بودند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

با سلام 

 

که منظورشون سرعت اسکرامبل تایگر هستش

که به مراتب سریعتر اسکرامبل میکنه یعنی به محض مشاهده تو رادار زودتر از فانتوم ها به مزرهامون میرسیدن؟

به دلیل اینکه فانتوم اساسا یک جنگنده الرت نیستش

و اگر خاطرتون باشه پایگاه بوشهر هم برای مراقبت از نفت کش ها جزایر نفتی در زمان جنگ تحمیلی درخواست داشتن الرت تایگر رو داشت که به دلیل تک نفره بودن تایگر و احتمال ورتیگو در نبرد دریایی در نهایت الرت تامکت در بوشهر مستقر شد

 

بله این برداشت هم می شود از این جمله کرد . 

 

در حقیقت ، تا انجایی که اطلاع دارم  و اگر درست به خاطرم مانده باشد ، جناب نجفی در کتاب خاطرات خودشون ، (بعنوان یکی از پرتجربه ترین خلبانان تایگر ) تجربه پرواز رزمی را بر فراز خلیج پارس داشتند ( البته اگر اشتباه نکرده باشم ، در سالهای پس ازجنگ )  

 

د رمورد ورتیگو هم بعید می دونم ارتباطی به نوع جنگنده داشته باشد ، چنانکه تامکت دوشهید عزیز ،( جناب فصیحی و جناب کریمایی ) هم به همین دلیل از دست رفت . البته این مساله در خصوص تایگر بیشتر مصداق خواهد داشت . 

 

دهه 70 شمسی براساس اطلاعات جسته و گریخته ، سالهای تنش ما با ترکها بود و ظاهراً هم این ماجرا سر دراز دارد .

 

 

جدیدا برای عملیات نیاز به موشک و فانتوم و تایگر نیست چون دوستان جدیدی در نزدیکی منافقین داریم

 

در پاسخ به این فرموده شما هم باید گفت ، عمر این گروهک بلحاظ نظامی سالهاست (1374 به این طرف  )  تمام شده و جز باقی مانده آنها در اروپا و ایالات متحده ، عملاً وجود ندارند و هر ازگاهی بعنوان  خالی نبودن عریضه ، یک دست و پایی تکان می دهند . 

 

من اون زمان دبستان بودم.یادمه تلویزیون منافقین چند روز بعد خلبانهایی که طی اون عملیات اسیر شده بودند را اورده بود وباهاشون مصاحبه میکرد.خلبانها بین 6 تا 8 نفر بودند.

 

این فرموده شما یک مقدار عجیب هست . چون براساس متن ، یکفروند فانتوم سقوط کرد و تا انجایی که اطلاع دارید ، فانتوم فقط 2 خدمه دارد . 

  • Upvote 6

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 


 

 

این فرموده شما یک مقدار عجیب هست . چون براساس متن ، یکفروند فانتوم سقوط کرد و تا انجایی که اطلاع دارید ، فانتوم فقط 2 خدمه دارد . 

بله اطلاع دارم.ولی چیزی که من از اون زمان یادمه اینه که تعداد خلبانها بیشتر از دو نفر و بین 6 تا 8 نفر بود.

شاید هم اشتباه میکنم ولی صد در صد مطمئنم تعدادی را که شمردم بیشتر از 2 نفر بود.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مطالب مشابه

    • توسط MR9
      بسم الله الرحمن الرحیم
       
      سرکوب پدافند هوایی دشمن
        (Suppression of Enemy Air Defenses /SEAD)
       

       
       وایلدویزل / استاندارد 
       
      یکی از ماموریتهای اصلی واحدهای پروازی نیروی هوایی پس از ظهورسه عنصرجدید در نبردهای معاصر (رادار/ توپخانه ضدهوایی هدایت راداری و نهایتا" موشکهای هدایت شونده زمین به هوا)، کنترل و ازکارانداختن و نابودی این  سامانه ها  می باشد . بررسی دقیق نبردهای به وقوع پیوسته پس از جنگ دوم جهانی نشان می دهد که هرکدام از این نبردها ، جنبه های نوینی از فناوری را با بکارگیری تجهیزات ، تسلیحات و تاکتیک ها به نمایش گذاشته و نشان داده اند که گاهی استفاده از  وجودبرتری کمی تسلیحات غیر پیشرفته در مقابل برتری کیفی تسلیحات پیشرفته و یا برعکس ، پیروزی های نظامی خیره کننده ای را به ارمغان آورده است. در کنار این مساله و به موازات افزایش توانایی های رزمی یک سامانه تسلیحاتی ،توسعه تاکتیکهای مورد نیاز نیز یک اصل غیر قابل اجتناب بشمار می رود . در چنین شرایطی ، سامانه های پدافند هوایی نیز از این قاعده مستثنی نبوده ، چــنانکه این نوع از سیستم های جــــنگ افــــزاری می بایست دارای قابلیت های پدافندی مناسبی باشند تا درمرحله آغازین تهاجم دشمن ، بتوانند ایمنی مناطق مسکونی ، مراکز ثقل سیاسی، نظامی و اقتصادی را از گزند بمباران و آسیب حفظ نمایند و با ایجاد لطمات عمده به پیکره و استخوان بندی قدرت هوایی دشمن ، باعث لغو ماموریت های تهاجمی وبه احتمال زیاد تغییر نتیجه جنگ شوند . بنابراین، به صورت طبیعی ،  نیروی هوایی مهاجم سعی خواهد نمود تا تهاجم خود را با انجام ماموریت های سرکوب پدافند هوایی آغاز نماید . برهمین اساس و بنا به تعریف وزارت دفاع ایالات متحده ، سرکوبی پدافند هوایی دشمن عبارتند از :
       
      " انجام هرگونه فعالیتی به منظور خنثی سازی ، نابود سازی و ایجاد اختلال موقت یا دائم در سامانه های پدافند هوایی زمین و دریاپایه دشمن بوسیله تجهیزات مخرب یا اخلالگرها "
       

       
       
      جنگنده / بمب افکن F-105G ، یکی از مهمترین جنگ افزارهای ارتش ایالات متحده برای مقابله با آتشبارهای سام ارتش ویتنام شمالی بشمارمی آمد .
       

       
      جنگنده / بمب افکن F-4G  در حال تیک آف از فرودگاهی در عربستان
      در حالی که برای اجرای ماموریت SEAD ، به مهمات متنوعی شامل مشکهای هوا به زمین ماوریک و مهمات ضد تشعشع شرایک و غلاف جنگ الکترونیک مجهز شده است .
       
       

       
       
      ارتش ایالات متحده برای ایجاد برتری هوایی بر فراز منطقه نبرد ، تاکید زیادی بر استفاده از اسکادارن های وایلد ویزل دارد .
      تصویر فوق یکفروند جنگنده / بمب افکن A-7E را بر روی عرشه فوقانی ناو هواپیمابر USS AMERICA نشان میدهد که برای اجرای عملیات بر علیه آتشبارهای دفاع هوایی لیبی (عملیات دره الدورادو ) آماده می شود . به نظر می رسد پرنده فوق برای اجرای این ماموریت به مهمات ضد رادار شرایک و مهمات هوابه زمین راک آی مارک II مجهز شده است .
       

       
       
      ارتش های اروپایی نیز پس از مشاهده تاثیر تسلیحات ضد رادار ، بسرعت خود را به قابلیت های ضد رادار مجهز نمودند .
      تصویر فوق یک فروند تورنادو ECR نیروی هوایی آلمان را که به مهمات ضدرادار هارم مجهز شده است را نشان میدهد
       

       
       
      مهمات ضد تشعشع AGM-88 HARM، جنگنده / بمب افکنF/A-18 C
       

       
       
      نیروی هوایی بریتانیا ، به شکل وسیعی از مهمات ضد رادار درسازمان رزم نیروی هوایی خود بهره می برد .
      تصویر فوق ، یک تیر موشک ضد تشعشع آلارم را بروی یکفروند جنگنده/ بمب افکن تورنادو GR4 نشان می دهد .
       

       
       
      در حال حاضر پرنده ویژه نیروی هوایی ارتش ایالات متحده برای اجرای ماموریتهای سرکوب پدافند هوایی ، جنگنده/بمب افکن F-16 CJ بشمار می آید .
       
      پرنده فوق ، یکفروند F-16 CJ بلاک 50 سری D است که برای اجرای ماموریت SEAD ، به طیف متنوعی از مهمات شامل ، AIM-120 آمرام ، AIM-9 M سایدویندر در جایگاه های دو وهشت  ، مهمات ضد رادار AGM-88 هارم در جایگاه های سه و هفت ، و برای هدفیابی به یک غلاف AN/ASQ-213 ، مسلح شده است .
      با این حال و براساس نظرات خلبانان شرکت کننده در جنگ ویتنام ، قابلیتهای تاندرچیف و فانتوم به مراتب افزون تر از این نمونه فالکون بشمار می آمد .
       
       
      نویسنده و مترجم : کارشناس ارشد جغرافیای سیاسی - MR9
      Military.ir Copyright
      تمامی حقوق برای انجمن میلیتاری محفوظ است
      منابع  :
      1- Davis, Larry and Menard, David, Republic F-105 Thunderchief
      2- Bill Siuru, Bill Holder-General Dynamics F-16 Fighting Falcon
      3-F-4 PHANTOM II IN ACTION
      4- "MODERN MILITARY AIRCRAFT "THUD"
      5- A-7 IN ACTION
      6- ویکی
      7- مطالعات شخصی اینجانب از منابع گوناگون
    • توسط reza4087
      سلام


       
       
    • توسط farmandekoll
      F-117 نایت هاوک (شاهین تاریکی) نخستین هواپیمای عملیاتی است که به منظور استفاده از فناوری پنهانکاری طراحی شد. طراحی منحصر بفرد این هواپیمای تک سرنشینه تواناییهای استثنایی را به این هواپیمای تهاجمی می افزاید. اندازه این هواپیما در حدود F-15 ایگل می باشد که دو موتور توربو فن F404 که هرکدام نیرویی معادل 48 کیلو نیوتون (10800 پوند) ایجاد می کنند دارد. هم چنین دارای کنترل با سیم می باشد. قابلیت سوختگیری هوایی برد نایت هاوک را افزوده و آن را به یک سلاح بازدارنده و ترساننده ی ایالات متحده تبدیل کرده است. توانایی حمل انواع سلاح ها با سیستمهای ناوبری و حمله یکپارچه و سیستمهای الکترونیک پروازی ( اویونیک) موثر بودن این هواپیما را در عملیات مختلف اثبات می کند و بار کاری خلبان را کم می کند. کشیدن نقشه های با جزییات ریز برای عملیات روی نقاط با پدافند سنگین و قوی با استفاده از سیستم طراحی نقشه خودکار به ارزشهای این هواپیمای منحصر بفرد می افزاید.اولین F-117 در سال 1982 تحویل داده شد و آخرین تحویل در سال 1990 بود. تصمیم تولید F-117 در سال 1978 گرفته شد. اولین پرواز آن در سال 1981 انجام شد.

      جزییات :


      وظیفه : هواپیمای تهاجمی پنهانکار

      سازنده : لاکهید

      استفاده کننده : نیروی هوایی ایالات متحده

      موتور : دو موتور توربو فن بدون پس سوز F404-GE-F1D2 با قدرت 48 کیلو نیوتن (10800پوند)

      ابعاد : طول 10.08 متر، ارتفاع 3.78 متر، دهنه بال 13.20 متر

      اوزان: وزن خالی آن 13.381 کیلوگرم برآورد شده است، حداکثر وزن برخاست 13.814 کیلوگرم

      اجرا : حداکثر سرعت 0.98 ماخ یا 1040 کیلومتر بر ساعت(656 مایل بر ساعت)، سقف پرواز 15.240 متر برآورد شده است ( 50000 پا)

      سلاحها : تا 2268 کیلوگرم (5000 پوند) انواع بمب های هدایت شونده، موشکهای هوا به زمین، موشکهای زد رادار یا موشکهای هوا به هوای AIM-9 که در یک جایگاه درونی حمل می شوند.




  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.