Recommended Posts

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/119324_213.jpg[/img]


در مانور دانشجويي صبح امروز در نوشهر كه با حضور مقام معظم رهبري برگزار شد سومين ناوچه ساخته شده در پروژه سينا با نام ناوچه درفش نيز به يگان‌هاي دريايي ملحق شد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري، افسران و دانشجويان دانشگاه علوم دريايي امام خميني نوشهر صبح امروز در حضور حضرت آيت الله خامنه اي فرمانده معظم كل قوا تمرين دريايي دانشجويي برگزار كردند.
افزايش ورزيدگي دفاعي و ارتقاي اعتماد به نفس از جمله اهداف تمرين دريايي دانشجويان دانشگاه علوم دريايي امام خميني (ره) بود.
در مراحل مختلف اين تمرين دانشجويي فرمانده نيروي دريايي ارتش توضيحات لازم را بيان مي كرد؛ عمليات همزمان چتربازي - غواصي، دفاع از ساحل، هلي برن نيرو از دريا به ساحل و برعكس، استفاده از شناورهاي زيرسطحي دو نفره و استفاده از قايق‌هاي تندرو از جمله مراحل اين تمرين دريايي دانشجويي بود.
در اين تمرين سومين ناوچه ساخته شده در پروژه سينا با نام ناوچه درفش نيز به يگان‌هاي دريايي ملحق شد.
فرمانده كل قوا با ابراز خشنودي از ارتقاي معنوي، علمي و دفاعي دانشجويان نيروي دريايي از تلاش‌هاي دريادار سياري فرمانده نيروي دريايي ارتش قدرداني كردند.

[url=http://www.asriran.com/fa/pages/?cid=86538]منبع[/url]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=brown]در حضور فرمانده معظم كل قوا؛
ناوچه درفش به يگان‌هاي نيروي دريايي ملحق شد

خبرگزاري فارس: در مانور دانشجويي صبح امروز در نوشهر كه با حضور مقام معظم رهبري برگزار شد سومين ناوچه ساخته شده در پروژه سينا با نام ناوچه درفش نيز به يگان‌هاي دريايي ملحق شد.[/color]

به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري، افسران و دانشجويان دانشگاه علوم دريايي امام خميني نوشهر صبح امروز در حضور حضرت آيت الله خامنه اي فرمانده معظم كل قوا تمرين دريايي دانشجويي برگزار كردند.
افزايش ورزيدگي دفاعي و ارتقاي اعتماد به نفس از جمله اهداف تمرين دريايي دانشجويان دانشگاه علوم دريايي امام خميني (ره) بود.
در مراحل مختلف اين تمرين دانشجويي فرمانده نيروي دريايي ارتش توضيحات لازم را بيان مي كرد؛ عمليات همزمان چتربازي - غواصي، دفاع از ساحل، هلي برن نيرو از دريا به ساحل و برعكس، استفاده از شناورهاي زيرسطحي دو نفره و استفاده از قايق‌هاي تندرو از جمله مراحل اين تمرين دريايي دانشجويي بود.
در اين تمرين سومين ناوچه ساخته شده در پروژه سينا با نام ناوچه درفش نيز به يگان‌هاي دريايي ملحق شد.
فرمانده كل قوا با ابراز خشنودي از ارتقاي معنوي، علمي و دفاعي دانشجويان نيروي دريايي از تلاش‌هاي دريادار سياري فرمانده نيروي دريايي ارتش قدرداني كردند.


[url=http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8807141702]فارس[/url]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=brown]همزمان با بازديد فرمانده معظم كل قوا از نمايشگاه نيروي دريايي ارتش؛
سيستم مخابراتي برد بلند نيروي دريايي با موفقيت آزمايش شد

خبرگزاري فارس: همزمان با بازديد حضرت آيت الله خامنه‌اي از نمايشگاه نيروي دريايي ارتش سيستم مخابراتي برد بلند نيروي دريايي در نمايشگاه دانشگاه علوم دريايي امام خميني نوشهر با موفقيت آزمايش شد.[/color]

به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري،‌ حضرت آيت الله خامنه‌اي فرمانده معظم كل قوا عصر امروز در بازديد از نمايشگاهي در دانشگاه علوم دريايي امام خميني در نوشهر از نزديك با بخشي از توانمندي‌هاي علمي نيروي دريايي ارتش آشنا شدند.
در اين بازديد دانشجويان افسري در تمرين "راياورد يا جنگ رايانه اي " توانايي خود را در مقابله با تلاش دشمن براي "نفوذ، اختلال و تخريب " در سيستم ها و شبكه هاي رايانه اي نشان دادند.
حضرت آيت الله خامنه اي در اين بازديد با تأكيد بر حضور هرچه فعالتر دانشجويان افسري در فضاي سايبر خاطرنشان كردند: در پرتو استعداد و همت جوانان اين سرزمين هيچ كاري نشدني نيست.
سيستم مخابراتي برد بلند نيروي دريايي نيز در اين نمايشگاه با موفقيت آزمايش شد، ارائه توانمندي علمي نيروي دريايي ارتش در آموزش "مجازي و همزمان " دانشجويان در سه مركز بوشهر، بندرعباس و تهران بخش ديگري از اين نمايشگاه را به خود اختصاص داده بود.
تعدادي از طرح‌ها و پروژه هاي دانشجويان افسري از جمله جاذب رطوبت، ساخت ربات‌هاي سطحي و زير سطحي كنترل از راه دور و ربات زيرسطحي قابل كنترل با كابل نيز در اين نمايشگاه ارائه شده بود.
فرمانده كل قوا پس از بازديد از نمايشگاه در جلسه اي با اميران و فرماندهان نيروي دريايي ارتش اقدامات و برنامه هاي اين نيرو را مهم و خوب ارزيابي كردند و افزودند: كارها را عميق، بنياني و با سرعتي منطقي انجام دهيد.
حضرت آيت الله خامنه اي نيروي انساني را مهمترين زيرساخت هر مجموعه انساني از جمله ارتش خواندند و به فرماندهان نيروي دريايي توصيه كردند: افسران و دانشجويان جوان و استعدادهاي آنان را قدر بدانيد.
ضرورت برنامه ريزي متناسب با جايگاه راهبردي نيروي دريايي، همكاري متقابل و مكمل نيروي دريايي ارتش و نيروي دريايي سپاه، و تأثير مثبت فعاليت‌هاي زيرساختي نيروي دريايي در مناطق مأموريت از جمله جنوب شرق كشور از ديگر نكاتي بود كه فرمانده كل قوا به آنها پرداختند.
دريادار سياري فرمانده نيروي دريايي ارتش نيز در اين جلسه گزارشي از روند پيشرفت‌ها، طرح‌ها و اقدامات اين نيرو بيان كرد.


[url=http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8807141719]فارس[/url]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ثانیه نیوز- با حضور سردار جعفري در فرماندهي کل و بعد از سپرده شدن امنيت خليج فارس به سپاه، تغيير فرماندهي نيروي زميني، تشکيل سپاه هاي استاني، تشکيل نيروي هوافضاي سپاه و ارتقاي معاونت اطلاعات به سازمان اطلاعات سپاه پاسداران از جمله تحولات جديد اين نهاد نظامي بوده است.
به گزارش ثانیه نیوز، بعد از پايان جنگ تحميلي و ورود کشور به دوراني جديد و براي حفظ دستاوردهاي دفاع مقدس و خون شهيدان، بر اساس اصل 150 قانون اساسي " سپاه‏ پاسداران‏ انقلاب‏ اسلامي‏ که‏ در نخستين‏ روزهاي‏ پيروزي‏ اين‏ انقلاب‏ تشکيل‏ شد، براي‏ ادامه‏ نقش‏ خود در نگهباني‏ از انقلاب‏ و دستاوردهاي‏ آن‏ پابرجا مي‏ ماند که حدود وظايف‏ و قلمرو مسئوليت‏ اين‏ سپاه‏ در رابطه‏ با وظايف‏ و قلمرو مسئوليت‏ نيروهاي‏ مسلح‏ ديگر با تاکيد بر همکاري‏ و هماهنگي‏ برادرانه‏ ميان‏ آنها به‏ وسيله‏ قانون‏ تعيين‏ مي‏ شود".
در اين اصل به صراحت عنوان شده که حفاظت از انقلاب و دستاوردهاي آن بر عهده سپاه پاسداران گذاشته شده است.

* فرماندهان سپاه پاسداران

اولين فرمانده سپاه پاسداران "جواد منصوري" از اعضاي قديمي حزب ملل اسلامي و گروه حزب الله پيش از انقلاب بود که بعدها از سپاه به وزارت خارجه رفت و چندي قبل با اتمام دوران ماموريت خود در کشور چين به عنوان سفير به ايران بازگشت.
پس از وي "عباس آقازماني" مشهور به "ابوشريف" که او نيز از اعضاي حزب ملل اسلامي و از مـوسسيـن و اعضاي اصلي گروه حزب الله در ايران در سال‌هاي قبل از پيروزي انقلاب اسلامي و داراي چندين سال سوابق مبارزاتي با رژيم پهلوي در داخل و خارج ايران بود، فرماندهي سپاه را بر عهده گرفت.
وي بعدها به سمت کاردار و سفير ايران در کشور پاکستان منصوب شد و پس از اتمام دوران ماموريت در پاکستان و بازگشت از آن کشور، به منظور تحصيل دروس حوزوي مدتي به قم رفت و بعد از آن در برخي کشورهاي اسلامي اقامت گزيد.
بعد از آقا زماني، سپاه براي مدتي به شوراي فرماندهي سپرده شد.
اولين فرمانده سپاه پس از شوراي فرماندهي، محسن (سبزوار) رضايي بود که در 28 سالگي توسط امام خميني (ره) به اين سمت منصوب شد؛ البته تا قبل از اين انتخاب، تعيين فرماندهي سپاه با شوراي انقلاب اسلامي بود.
سردار سرلشکر محسن رضايي که هم اکنون دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام است، براي مدت 18 سال فرماندهي اين نهاد را بر عهده داشت ولي در سال 77 فرماندهي سپاه پاسداران را به قائم مقام خود سردار سرلشکر "سيد يحيي صفوي" مشهور به رحيم صفوي که با حکم رهبر معظم انقلاب و فرمانده کل قوا، به اين سمت منصوب شد، سپرد.
در 10 شهريور ماه 86 دوره مسئوليت 10 ساله وي در فرماندهي سپاه به پايان رسيد و " محمدعلي جعفري" که پيش تر فرمانده نيروي زميني سپاه بود و در چارچوب سازماني به نام " عزيز جعفري" مشهور است، از سوي فرمانده کل قوا به مسووليت فرماندهي سپاه پاسداران انتخاب کردند.
فرمانده کل سپاه مستقيما توسط رهبري انتخاب و جانشين و فرماندهان ستاد مشترک و نيروها به پيشنهاد فرمانده کل و با تصويب و حکم رهبري انتخاب مي‌شوند.

* نگاهي به انتصاب جعفري به فرماندهي کل سپاه

در حکم رهبر انقلاب و فرمانده کل قوا در خصوص انتصاب "محمد علي جعفري" به سمت فرماندهي کل سپاه در تاريخ 10 شهريور 86 آمده است:

با توجه به تجارب با ارزش و سابقه درخشان شما در دوران هاي گوناگون و در رده‌ها و مسئوليت هاي متنوع سپاه پاسدارن انقلاب اسلامي، جنابعالي را با اعطاي درجه سرلشگري به فرماندهي اين سازمانِ انقلابي و خدمتگزار منصوب مي کنم.
انتظار دارم "پيشرفت روزافزون و تحول آميز سپاه در همه ابعاد آن را در برنامه مديريت و فرماندهي خويش برجسته سازيد".

محمد علي جعفري متولد دهم شهريور ماه سال 36 در شهرستان يزد، دوران تحصيلات ابتدايي تا مقطع دبيرستان را در همين شهرستان به پايان رساند.
در سال 56 در دانشگاه تهران در رشته مهندسي معماري قبول شد و هم زمان و فعاليت هاي سياسي خود را نيز آغاز کرد.
عمده ترين فعاليت وي در اين دوران، تشکيل انجمن اسلامي دانشکده فني دانشگاه تهران و راه اندازي کتابخانه اسلامي و گروه کوهنوردي در اين دانشکده بود.

جعفري در جريان مبارزات مردم انقلابي تهران، همدوش مردم و دانشجويان، در تظاهرات شرکت مي نمود و در آستانه پيروزي انقلاب نيز دستگير شد و به زندان افتاد.
در سال 58 به عنوان نماينده دانشکده معماري در انجمن اسلامي دانشگاه تهران حضور داشت و در تسخير لانه جاسوسي آمريکا در تهران نيز فعال بود.
محمدعلي جعفري پس از شروع جنگ به عنوان يک بسيجي به جبهه رفته و در سال 60 به عضويت سپاه پاسداران انقلاب اسلامي درآمد و به دليل ضرورت حضور در جبهه ها تا پايان جنگ به صورت پيوسته و به عنوان فرمانده قرارگاه هاي عملياتي غرب و جنوب مشغول خدمت شد و در سمت هايي چون معاونت عمليات سپاه سوسنگرد، فرماندهي تيپ عاشورا و فرماندهي قرارگاه قدس و قرارگاه نجف خدمت کرد.

وي در اين دوران چندين بار مجروح شد و همچنان آثار جانبازي را در بدن دارد.
جعفري پس از پايان جنگ براي ادامه تحصيل به دانشگاه بازگشت و در سال 71 موفق به اخذ مدرک کارشناسي ارشد در رشته معماري شد.
وي همچنين دوره فرماندهي و ستاد که يکي از دوره هاي عالي نظامي است را در سال هاي 71 و 72 در دانشگاه جنگ سپاه گذراند و مدتي نيز در دوره هاي دانشکده فرماندهي وستاد سپاه پاسداران به تدريس پرداخت.
وي هم زمان با تحصيل به عنوان مسئول عمليات ستاد مشترک و جانشين نيروي زميني سپاه مشغول خدمت بود و از سال 71 مسئوليت فرماندهي نيروي زميني سپاه را به مدت سي زده سال بر عهده گرفت.
پس از او شهيد "احمد کاظمي" فرماندهي نيروي زميني را عهده‌دار گرديد و جعفري در آخرين سمت خود پيش از فرماندهي کل، سه سال به مرکز تحقيقات راهبردي سپاه رفت.

از خصوصيات بارز فرمانده سپاه پاسداران، توجه ويژه وي به جوانگرايي در مجموعه‌ هاي تحت امر خود است.

همچنين با دارا بودن تحصيلات دانشگاهي و تجربه راه‌اندازي و حضور در مرکز راهبردي سپاه که به قول خود وي "مرکزي بوده براي فکر کردن با فراغت خاطر از مسئوليت‌هاي اجرايي که در آن نيروهاي فرهيخته سپاهي مشغول به فعاليت هستند"، وي را به فرمانده‌اي با اعتقاد عميق به علم و تخصص تبديل کرد.
البته پيش تر هم محسن رضايي فرمانده اسبق سپاه او را دقيق ‌ترين فرمانده در جنگ دانسته ‌بود.
انتصاب سردار محمدعلي (عزيز) جعفري به سمت فرماندهي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي، دو علت را در زمان انتصاب وي به فرماندهي کل سپاه در اذهان بيشتر از ساير گمانه‌ ها در خصوص انتصاب وي در محافل سياسي و دفاعي به چشم مي خورد، تداعي مي کرد؛ نخست آن که با توجه به تجربه بالاي وي در نبردهاي نامتقارن و جنگ‌هاي نامنظم که جعفري از پايه ‌گذاران اين گونه نبردها در سال‌هاي دفاع مقدس بوده و نيز افزايش تهديدهاي آمريکا مبني بر حمله نظامي به ايران در آن زمان، انتصاب جعفري معطوف به اين مساله بوده است.
همچنين‌ فرمانده جديد سپاه پاسداران در نخستين مصاحبه مطبوعاتي خود در خصوص "ادامه استراتژي نبرد نامتقارن در سپاه"، گفت: "ما بايد به سمت انتخاب سياست‌ها و روش‌هاي مناسبي برويم تا در صورت نياز بتوانيم اين نيازمندي‌ها را کنترل کنيم".

از اقدامات جعفري در دوران فرماندهي نيروي زميني سپاه، بررسي و ارزيابي نکات ضعف و قوت آمريکا در حمله به افغانستان و عراق بوده ‌است.
تحقيقاتي که نتايج آن به يقين در صورت حمله به ايران به کمک نيروهاي نظامي کشور خواهد آمد.
اما دومين احتمال براي اين انتصاب، سابقه حضور جعفري در مرکز تحقيقات راهبردي سپاه است.
جعفري که سه سال رئيس اين مرکز بوده‌است و درواقع مسئوليتي تحقيقاتي و پژوهشي داشته، بي ‌شک به اهميت دانش و تخصص در نيروهاي پاسدار واقف است و از همين رو با رويکردي مبتني بر علم و تخصص به مجموعه تحت امرش مي ‌نگرد.

علاوه بر اينکه وي نه تنها دوره هاي عالي نظامي را گذرانده، بلکه داراي تحصيلات مهندسي در رشته معماري هم هست و از اين جهت نگاه علمي- دانشگاهي بازتري نسبت به مسايل پيرامون کشور داشته است.
سردار جعفري به عنوان چهره‌اي خوشنام و مقبول در سپاه که سه سال رياست را بر مرکز تحقيقات راهبردي سپاه تجربه کرده، داراي وسعت ديد و نگرشي جامع به بخش‌هاي مختلف مجموعه تحت امر خود کرده ‌است.
به نظر مي رسد در مقطع کنوني و با توجه به هجمه وسيعي که دشمن به اين نيرو وارد کرده‌است، تجارب ارزنده نظري و عملي اين سردار مي‌تواند کارساز بوده و منويات رهبر انقلاب ناظر بر پيشرفت و تحول اين نهاد انقلابي را جامه عمل بپوشاند.

رسانه هاي غربي هم که هميشه اخبار سپاه پاسداران براي آنها جذابيت دارد و به دقت اين اخبار را پي گيري مي کنند.

* اولين تغيير؛ تمرکز زدايي

همانگونه در متن انتصاب سرلشکرجعفري به سمت فرماندهي کل سپاه از جانب فرمانده کل قوا آمده بود، تغييرات گسترده اي در اين نيرو با حضور وي آغاز شد.
اولين تغيير مربوط به به ساختار نظامي و سياسي سپاهيان مستقر در هر استان اختصاص يافت.

در همين راستا حتي سپاه استان تهران از مجموعه سپاه تهران بزرگ جدا شد و سپاهي مستقل بنام سپاه سيد الشهداي استان تهران که فقط شهرستان "ري" از تهران بزرگ زير مجموعه آن بود، تقسيم گرديد و به عنوان سي و يکمين مجموعه سپاه معرفي گشت.

سپاه محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ نيز مناطق شمالي و مرکزي تهران بزرگ را پوشش داد که بعد از اين تغيير، فرماندهي کل، سردار "عبدالله عراقي" را به عنوان فرمانده سپاه محمد رسول الله تهران بزرگ منصوب کرد.

سردار جعفري در روز معارفه فرمانده سپاه تهران بزرگ با حضور در محل قبلي ستاد فرماندهي لشکر 27 محمد رسول الله (ص) و در جمع فرماندهان ارشد سپاه و کارکنان اين لشکر گفت: "انتصاب ها در سپاه در راستاي طرح تحول و تعالي صورت مي گيرد و اين طرح با هدف ايجاد انسجام و وحدت رويه و ارتباط بيشتر بسيجيان با سپاه برگزار مي شود".

اين طرح باعث شد که بين نيروهاي بسيجي که از اقشار مختلفي بودند ارتباط نزديک تري با فرماندهي سپاه استاني خود برقرار کنند در زير مجموعه يک سازمان واحد به فعاليت متمرکز در محل اقامت خود بپردازند.

* دومين تغيير؛ ارتش سايبري

با توجه به حمله گسترده و تغيير استراتژي دشمن در هجوم به به کشورهاي مختلف از جمله از طريق فضاي مجازي و سايبر به نظر مي رسيد که با هوش و درايت فرمانده کل سپاه، احتياجي مبرم به مرکزي براي دفاع از حملات در اين خصوص احتياج باشد.

در اين راستا در سال 86 مرکز بررسي جرايم سازمان يافته فرماندهي پدافند سايبري سپاه پاسداران انقلاب اسلامي (Revolution Guard Cyber Defense Command (RGCDC که وظيفه نظارت و بررسي جرايم سازمان يافته تروريستي، جاسوسي، اقتصادي و اجتماعي در فضاي مجازي را بر عهده دارد با همکاري وهماهنگي ساير حوزه هاي اطلاعاتي و قضايي درجهت بررسي تهديدات و آسيب هاي شبکه جهاني اينترنت و ساير فناوري هاي نوين از توان فني و اطلاعاتي کارشناسان سپاه پاسدارن و ساير متخصصين بهره گرفته تشکيل شد.

در بخشي از معرفي اين مرکز آمده است؛ تشکيل سپاه سايبري ايران به منظور جلوگيري از رشد قارچ گونه جرائم سازمان يافته بين المللي و سوء استفاده از بستر اينترنت و ساير سامانه هاي ارتباطي در جهت انجام اقدامات تروريستي، جاسوسي اينترنتي، پولشويي، تخريب نظام فرهنگي و اجتماعي جامعه و هتک حرمت و توهين به مقدسات ديني و ارزش هاي انقلابي از دلايل راه اندازي مرکز بررسي جرائم سازمان يافته بوده که به منظور شناسايي و برخورد با جرائم مذکور با هماهنگي قوه قضائيه جمهوري اسلامي عمل مي کند.

در همين راستا اولين اعلام موجوديت و بيانيه را در شب 29 اسفند ماه سال 87 اين سازمان با دستگيري گسترده و کم سابقه اعضاي بزرگترين سايت ترويج و گسترش فساد و فحشا، به عنوان عيدي سال نو صادر شد.

پس از آن چندين گروه ديگر که در جهت تخريب ارزش هاي نظام اسلامي، ترويج بي بندوباري و القاي تفکرات انحرافي در مسير انقلاب فعاليت داشتند، دستگير و روانه دادگاه براي محاکمه شدند.

* سومين تغيير؛ ورود و مقابله بسيج به تهديدات نرم

يک روز مانده به برگزاري جشن باشکوه سي امين سال پيروزي انقلاب اسلامي سرلشکر جعفري در مراسم گردهمايي پنج هزار نفر از فرماندهان منتخب واحدها و پايگاه‌هاي مقاوت بسيج تهران بزرگ، يادآوري و بررسي دستاوردهاي انقلاب را عامل ايجاد آمادگي و روحيه بخشي در نيروهاي انقلابي براي ادامه راه عنوان کرد و با اعلام اين خبر که با تدبير مقام معظم رهبري، مقابله با تهديدات نرم و عمق ‌بخشي داخلي به رده‌هاي مختلف بسيج واگذار شده است، گفت: انقلاب اسلامي دستاوردهاي بزرگي در ابعاد مختلفي داشته است که بزرگترين دستاورد آن در بعد سياسي، استقلال کامل جمهوري اسلامي و تاثيرات آن بر ملت‌هاي جهان است که به فرموده مقام معظم رهبري، انقلاب اسلامي توانسته است تغيير و تحولات زيادي در جغرافياي سياسي جهان ايجاد کند.

وي همچنين در ادامه اين سخنان خود تاکيد کرد: مبناي تغيير شرايط محيطي در ماموريت‌هاي سپاه تغيير ماهيت تهديدات دشمن عليه جمهوري اسلامي ايران است که ما دائما اين موضوعات را رصد مي کنيم چرا که به فرموده مقام معظم رهبري سازمان سپاه بايد يک سازمان به روز شونده و متحول باشد که پويايي در هر سازماني ضرورت اجتناب‌ ناپذير است.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي با بيان اينکه تهديدات امنيتي در دهه دوم انقلاب و پس از پايان جنگ تحميلي همچنان ادامه داشت، گفت: "‌مقام معظم رهبري با هوشياري و تدابير حکيمانه خود به موضوع تهاجم فرهنگي اشاره کردند، اما ما هنوز در تحقق کامل اين اهداف موفق نبوده‌ايم و بايد تلاش بيشتري بکنيم تا تهديدات را پيش‌بيني و شناسايي کرده وراهکارهاي موثر براي مقابله با آن را برنامه‌ريزي کنيم."

به اين ترتيب وظيفه نيروهاي بسيجي که به عنوان نيروهاي مردمي و تشکيل شده از بطن جامعه هستند وارد مرحله جديدي شد که مقابله تهديدات نرم به عنوان مهمترين تهديد جوامع استکباري بر دولت هاي آزاده و مستقل ديده مي شود.

در همين راستا حجت الاسلام "حسين طائب" که در سال 1342 در تهران متولد شده و پس از طي دوران تحصيلي ابتدايي و متوسطه در مدارس محله 17 شهريور تهران، به کسوت طلبگي پيوست و دروس حوزوي را در حوزه‌هاي علميه تهران، قم و مشهد تا سطح خارج فقه سپري کرده به عنوان فرمانده نيروي مقاومت بسيج منصوب شد.

وي دوران طلبگي را به رفت‌ و‌آمد در حوزه‌هاي علميه قم، مشهد و تهران مشغول بود و در اين مسير از علمايي چون شيخ‌ جواد تبريزي، فاضل لنکراني و مقام معظم رهبري دروس حوزوي را آموخت.

طائب در سال 61 به عضويت سپاه پاسداران درآمد و مدتي نيز معاون هماهنگ‌ کننده دفتر رهبر معظم انقلاب و همچنين مدت بيش از سه سال معاون فرهنگي سپاه و نيز فرمانده دانشکده فرهنگي دانشگاه امام حسين(ع) بود.

وي در سپاه قم و خراسان رضوي مسئوليت داشته و جريان مبارزه با غائله هاي غرب کشور به ‌خصوص گروهک منافقين نقش عمده اي داشت.

طائب پيش از آنکه در تيرماه 87 و به دنبال سلسله تغييراتي که فرمانده جديد سپاه انجام داد به عنوان نخستين روحاني به سمت فرماندهي بسيج کشور منصوب شود در نهادهاي ديگر سپاه نيز مسئوليت داشته است.

* چهارمين تغيير؛‌ سپردن امنيت خليج فارس به سپاه پاسداران و حضور در خليج عدن

دريادار صفاري، فرمانده نيروي دريايي سپاه پاسداران روز 27 آذرماه 87 استراتژيک بودن منطقه پارس جنوبي و حساسيت مسوولان روي اين منطقه اقتصادي بين المللي يکي از دلايل ارتقاي پايگاه دريايي ثارالله عسلويه به منطقه چهارم دانست.

وي ادامه مي دهد: پارس جنوبي نيازمند يک امنيت مورد اعتماد بود و سپاه پاسداران وظيفه خود مي دانند تا با تقويت پايگاه دريايي ثارالله و ارتقاي آن به منطقه اين ماموريت را در کنار ساير ماموريت هاي دريايي بخوبي انجام دهد.

وي اظهار داشت: با توجه به توانمندي هاي فراواني که نيروي دريايي سپاه در انجام ماموريت هاي خود يافته بود، از سال گذشته (86) ستاد کل نيروهاي مسلح به اين جمع بندي رسيد که حفاظت از تنگه هرمز و شمال خليج فارس به نيروي دريايي سپاه سپرده شود.

فرمانده نيروي دريايي سپاه با بيان اين که تاکنون سه منطقه دريايي هرمزگان، بوشهر و ماهشهر و پايگاه دريايي مستقل ثارالله در عسلويه وجود داشت، افزود: سپاه پاسداران انقلاب اسلامي تصميم گرفت که خلا هاي احتمالي در حاشيه خليج فارس را پوشش دهد.

صفاري مرز خليج فارس را حدود يک هزار و 200 کيلومتر برشمرد و گفت: با ايجاد منطقه چهارم ثارالله نيروي دريايي سپاه در عسلويه، حفاظت از 350 کيلومتر مرز آبي از جزيره کيش در استان هرمزگان تا راس مطاف در استان بوشهر به اين منطقه اختصاص داده شده تا تقارني بين منطقه چهارم با ساير مناطق ايجاد شود.

به گفته صفاري زماني که يک پايگاه به منطقه ارتقا مي يابد بايد تمامي يگانهاي رزم در حد يک منطقه در آنجا مستقر شود، بنابراين مقدمات استقرار يگان ها فراهم شده و بزودي يگان موشکي ساحل به دريا، گروه هاي پدافند ضد هوايي مستقل، يگان ويژه، يگانهاي تکاور و تفنگدار در منطقه چهارم ثارالله نيروي دريايي سپاه در عسلويه مستقر خواهند شد.

اين موضوع نشان مي دهد که با افزايش توان و در راستاي تغييرات گسترده در سپاه پاسداران، امنيت مناطق مهم حساس اقتصادي نيز به اين نيرو سپرده شده است.

همچنين فرمانده کل سپاه در روز هشتم شهريورماه 88 در نشستي مطبوعاتي در جمع خبرنگاران با اشاره به ماموريت هاي موفقيت‌آميز نيروي دريايي سپاه پاسداران در آب‌هاي آزاد و خليج عدن آن را در جهت برقراري امنيت کشتيراني جمهوري اسلامي در اين مناطق عنوان کرد و افزود: البته حيطه اصلي ماموريت سپاه خليج فارس و تنگه هرمز است اما در ماه‌هاي اخير به دليل وجود ناامني‌هاي صورت گرفته در خليج عدن عليه کشتي‌هاي تجاري و ربايش آنها توسط دزدان دريايي، اين ماموريت به سپاه پاسداران و ارتش جمهوري اسلامي واگذار شد و نيروي دريايي سپاه با اعزام بخشي از نيروهاي تکاور دريايي و تجهيزات مورد نياز در چند ماه اخير اقدام به برقراري امنيت کشتيراني در اين منطقه کرد که گزارش چندين مورد اقدام عملياتي آن نيز از طريق رسانه‌ها به اطلاع مردم رسيد.

وي با بيان اينکه اين ماموريت به دليل سختي کار و عمليات در آب‌هاي آزاد که در اين مدت با طوفان‌هايي روبرو بود به دليل کارآمدي و آموزش بالاي نيروي دريايي سپاه با موفقيت کامل انجام گرفت، اظهار داشت: هر چند مقابله با دزدان دريايي از نظر عملياتي براي نيروهاي ما سخت نبود ولي شرايط جوي به گونه‌اي رقم خورد که انجام اين ماموريت با سختي‌هايي براي نيروهاي ما همراه شد که البته عليرغم اين سختي‌ها اين ماموريت با موفقيت کامل انجام گرفت و در صورت نياز نيروي دريايي سپاه مجددا در آب‌هاي آزاد حضور پيدا خواهد کرد.

* پنجمين تغيير؛ ارتقاي معاونت اطلاعات به سازمان اطلاعات و تغيير نام و وظايف نيروي هوايي به نيروي هوافضاي سپاه

جابه‌جايي هاي اخير فرماندهان سپاه در راستاي تغييرات دوساله اي است که در اين گزارش تاکنون به آن اشاره شده است و اين نهاد را وارد مرحله جديدي کند، مرحله‌ اي که در آن ساختار پيشين سپاه نيز متحول شده است.

نخستين تغييرات جديد صبح روز يکشنبه هفته جاري اتفاق افتاد و حجت الاسلام "حسين طائب"، به سمت معاون اطلاعات کل سپاه منصوب شد که البته از چندي قبل تغيير وي قابل پيش بيني بود.

با توجه به تمرکز دشمن بر جنگ نرم و ضرورت تقويت نهادهاي اطلاعاتي- امنيتي در مواجهه با اين مساله، مي‏توان دريافت که ارتقاي معاونت اطلاعات سپاه به سازمان اطلاعات و آشنايي طائب با انواع جنگ نرم و فعاليت اطلاعاتي در کشورمان همراه با تعاريف مدرن دنيا، ماموريت هاي متناسب با اين مساله را براي اين سازمان تعريف خواهد کرد.

اما با شنيده شدن تغيير فرمانده نيروي مقاومت بسيج، خبر ادغام نيروي مردمي در نيروي نظامي زميني سپاه و تشکيل نيرويي جديد بنام نيروي مقاومت زميني سپاه پاسداران شنيده مي شد که به طبع فرمانده آن نيز انتظار مي رفت سردار پاکپور باشد.

سردار پاکپور تا نهم ارديبهشت سال‌ جاري معاون هماهنگ ‌کننده نيروي زميني سپاه و معاون عمليات ستاد فرماندهي کل سپاه بود که با انتصاب به فرماندهي نيروي زميني سپاه، جايگزين سردار اسدي شد.

اکنون در ساختار جديد و با ادغام بسيج در نيروي زميني سپاه، سازماني جديد در اين نهاد ايجاد شده است که "سازمان بسيج مستضعفين" ناميده مي ‌شود.

عنوان مسئول اين نهاد نيز از عنوان "فرماندهي" در بسيج و نيروي زميني سابق به "رياست" تغيير کرده است.

نيروي مقاومت بسيج با نام بسيج مستضعفين 5 آذر 1358 به فرمان امام خميني(ره) و با هدف ساماندهي نيروهاي مردمي انقلاب اسلامي تشکيل شد و با آغاز جنگ تحميلي پس از تصويب مجلس شوراي اسلامي اين نيرو در دي 1359 به سپاه پاسداران انقلاب اسلامي ملحق تا نيروهاي مردمي را در دفاع از کشور، سازماندهي کند.

رياست سازمان بسيج مستضعفين روز يکشنبه با حکم رهبر معظم انقلاب اسلامي و به پيشنهاد سردار جعفري به سردار سرتيپ بسيجي محمدرضا نقدي سپرده شد.

معاونت تحقيقات صنعتي و پشتيباني ستاد کل نيروهاي مسلح در جريان تغييرات جديد، با پيشنهاد رئيس ستاد کل نيروهاي مسلح به سردار حجازي که وي پيش از اين جانشين فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي بود، واگذار گرديد.

به پيشنهاد جعفري فرمانده کل سپاه و با حکمي جداگانه از طرف فرماندهي کل قوا، سردار "حسين سلامي" فرمانده سابق نيروي هوايي سپاه، جانشين فرمانده کل خواهد بود.

اما در راستاي تغييرات ديگري که در سپاه پاسداران رخ داده است، تشکيل نيرويي با عنوان نيروي هوافضاي سپاه است، سازماني که وظايف نيروي هوايي و ماموريت‌هاي موشکي و فضايي سپاه را نيز به عهده خواهد داشت.

پس از ارتقاي سردار سلامي از فرماندهي نيروي هوايي به جانشيني فرماندهي کل سپاه و تشکيل نيروي هوافضاي سپاه، فرماندهي اين نيرو را سردار "اميرعلي حاجي‌ زاده" برعهده گرفت.

به نظر مي رسد اين تغييرات به سطح کيفي، عملي و قدرت تدافعي کشور بسيار کمک کند تا بتوان در آينده براي حفاظت از دستاوردهاي انقلاب اسلامي که بطور صريح در قانون اساسي بر عهده سپاه پاسداران انقلاب اسلامي گذاشته شده به نحو احسن تحقق يابد

http://alef.ir/1388/index.php?option=com_content&task=view&id=55028&Itemid=85

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=brown]سرلشكر صالحي در حاشيه تست 5 فروند جنگنده جديد صاعقه:
دشمن توان عملي كردن تهديدات عليه نظام جمهوري اسلامي را ندارد

خبرگزاري فارس: فرمانده كل ارتش الحاق جنگنده‌هاي جديد صاعقه به ناوگان هوايي ارتش را موجب ارتقاء توان بازدارنگي نيروهاي مسلح دانست و تاكيد كرد: دشمن به خوبي از توان دفاعي ما مطلع بوده و هيچگاه توان عملي كردن تهديدات خود عليه جمهوري اسلامي ايران را نخواهد داشت.[/color]

به گزارش خبرنگار دفاعي خبرگزاري فارس، امير سرلشكر سيد عطاءالله صالحي فرمانده كل ارتش جمهوري اسلامي ايران صبح امروز در حاشيه برنامه تست 5 فروند جنگنده جديد صاعقه كه به ناوگان هوايي ارتش جمهوري اسلامي ايران افزوده شد، ضمن تبريك اين موفقيت بزرگ، آن را مرهون زحمات و تلاش‌هاي متخصصين جوان و متعهد نيروي هوايي و وزارت دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح دانست.
امير صالحي با بيان اينكه الحاق اين جنگنده‌هاي جديد تاثير فراواني در ارتقاء توان بازدارندگي ارتش جمهوري اسلامي ايران دارد و با تاكيد بر اين موضوع كه دشمنان هيچگاه توان عملي كردن تهديدات خود عليه نظام جمهوري اسلامي ايران را نخواهند داشت، تصريح كرد: آنها از توان دفاعي جمهوري اسلامي ايران مطلعند و اگر بخواهند دست به چنين حماقتي بزنند، با جواب محكم و پشيمان كننده رزمندگان اسلام رو برو مي‌شوند بطوري كه آنها را از كرده خود پشيمان خواهد كرد.
فرمانده كل ارتش همچنين با تاكيد بر لزوم توجه همه جانبه به متخصصين جوان داخلي در تامين نيازهاي دفاعي كشور، گفت: با وجود اين عزيزان مي‌توانيم تمامي نيازهاي نيروهاي مسلح را در داخل كشور تامين كرده و هيچ نيازي به ديگران نداشته باشيم.
صبح امروز 5 فروند جنگنده جديد صاعقه با حضور امير سرلشكر سيد عطاءالله صالحي فرمانده كل ارتش، سردار وحيدي وزير دفاع، امير خلبان شاه‌صفي فرمانده نيروي هوايي ارتش و چند تن از فرماندهان ارشد اين نيرو با موفقيت در شاهين‌شهر اصفهان تست و به ناوگان هوايي ارتش اضافه شد.

[url=http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8807180706]farsnews[/url]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=brown]سرلشكر جعفري در مراسم توديع و معارفه فرمانده نيروي هوافضاي سپاه:
نقش دفاعي و بازدارنده سپاه امروز پررنگ‌تر از هر زمان ديگري است

خبرگزاري فارس: فرمانده كل سپاه با اشاره به شرايط حال حاضر كشور و تهديدات دشمنان تاكيد كرد: ماموريتهاي مختلف سپاه با ويژگي‌هاي متفاوت و نيز نقش سپاه در مقابله با تهديدات مختلف، باعث شده است نقش دفاعي سپاه پاسداران امروز بيش از هر زمان ديگري پررنگ‌تر و با اهميت‌تر جلوه كند.[/color]

به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از روابط عمومي كل سپاه، سردار سرلشكر محمد علي جعفري فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي، صبح امروز در مراسم توديع و معارفه فرمانده‌ نيروي هوافضاي سپاه اظهار داشت: سازمان گسترده و ماموريت‌هاي متنوع كه با ماهيت‌هاي متفاوت سپاه و انتظارات مقام معظم رهبري و همچنين نقش سپاه در مقابله با تهديدات مختلف كه امروز گستره بزرگي را نيز شامل مي‌شود باعث شده است كه نقش دفاعي سپاه پاسداران امروز بيش از هر زمان ديگري پر رنگ تر و با اهميت‌تر جلوه كند.
جعفري همچين با تبيين ويژگي‌هاي برجسته نيروي هوافضاي سپاه خاطر نشان كرد: تخصص و تجهيزات ويژه و تعيين كننده و نيز وجود نيروهاي مومن و با انگيزه و باايمان كه در اين نيرو خدمت مي‌كنند باعث شده است نيروي هوايي سپاه از برجستگي‌ خاص برخوردار باشد و شاهد اين مدعا رشد روز افزون اين نيرو و توسعه همه جانبه‌اش در سالهاي پرفراز و نشيب سپري شده است.
وي با ابراز خرسندي از موفقيت‌هاي بزرگ نيروي هوافضاي سپاه و با تقدير از خدمات ارزنده سردار سلامي در طول مدت فرماندهي در نيروي هوايي سپاه، وجود فرماندهان توانمند و نيروهاي برجسته از ابتداي تاسيس اين نيرو تاكنون را از دلايل اين موفقيت عنوان كرد و با اشاره به شاخص‌ها و الزامات فرماندهي در سپاه، اظهار داشت: توان و تجربه مديريتي، شناخت از مجموعه نيروها، ايمان، انگيزه كار، سخت كوشي و پيگيري مجدانه از ويژگي‌هايي است كه يك فرمانده موفق بايد داراي آنها باشد و سردار سلامي حقيقتاً همه اين خصوصيات را دارا بودند و يكي از فرماندهان عالي رتبه سپاه هستند كه همواره پر تلاش در صحنه ماموريت‌ها ظاهر شدند و امروز حاصل اين تلاش را در پيشرفت‌ها و موفقيت‌هاي روز افزون نيروي هوايي شاهديم و اهميت اين سربلندي در اين است كه زمان زيادي از دوران فرماندهي ايشان نيز در شرايطي ويژه و خاص سپري شد.
سردار جعفري تاكيد كرد: بدون ترديد اگر پذيرش مسئوليتها در نظام اسلامي بدون انگيزه و عشق خدمت‌گذاري به مردم صورت بگيرد نه تنها ارزشي ندارد بلكه خير و موفقيتي در آن نيست اين ويژگي در سپاه بيش از هر زمان ديگري وجود دارد چرا كه آنچه باقي مي‌ماند خدمت خالصانه به اسلام و ملت شريف ايران است.
وي در معرفي فرمانده جديد نيروي هوافضاي سپاه نيز اظهار داشت: سردار حاجي زاده هم از افرادي هستند كه ويژگي‌هاي بارز مديريتي و خلوص در خدمت به انقلاب، از امتيازات ايشان محسوب مي‌شود و با توجه به شناخت خوبي كه از نيروي هوايي و همچنين مسئوليت‌هاي مختلفي كه در اين نيرو داشته‌اند، ايشان را به مقام معظم رهبري پيشنهاد كرديم و خوشبختانه مورد موافقت ايشان نيز قرار گرفت.
فرمانده كل سپاه در پايان ابراز اميداوري كرد: با انرژي و پيگيري فرمانده جديد نيروي هوافضاي سپاه اين بخش مهم راهبردي دفاعي كشور كه از اهميت ويژه‌اي نيز برخوردار است هر چه سريعتر به نقطه ايده آل برسد.

[url=http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8807181182]farsnews[/url]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=brown]
سردار ‌سلامي:
غرش موشك‌هاي سجيل ‌نعره‌هاي ‌دشمن را ‌خفه مي‌كند

خبرگزاري فارس: جانشين فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي ‌ ايران را في‌نفسه يك قدرت بين‌المللي دانست‌ و گفت‌: غرش موشك‌هاي سجيل ‌نعره‌هاي ‌دشمن را ‌خفه مي‌كند.[/color]

به گزارش خبرگزاري فارس از ساري، سردار حسين سلامي پيش از ظهر امروز در مراسم توديع و معارفه فرماندهان قرارگاه شمال كشور و فرماندهي سپاه كربلاي مازندران افزود: اين كشور تاثيرات عظيمي در مبادلات سياسي، اقتصادي و فرهنگي جهان دارد.
وي با اشاره به اضمحلال بسياري از قدرت‌هاي ريز و درشت در عرصه‌هاي بين‌المللي اظهار داشت: انقلاب اسلامي با بهره‌گيري از حقانيت برگرفته از فرهنگ وحي و آموزه‌هاي ائمه اطهار توانسته است در ميان امواج فتنه‌ها، مراتب حق‌طلبي و عدالت خواهي را به اثبات برساند.
جانشين فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي ادامه داد: پيروزي واقعي از آن مومنان است و راز ماندگاري و بقاي ملت ايران ولايت فقيه است و دشمن در پي رمز شكني از اين حقيقت هميشه جاويد است.
وي تصريح كرد: ولايت فقيه همچون ستاره ثابت و راهنما در قلب و جان همه ما جاري است و اين همان ستاره درخشاني است كه در شب تاريك و ظلماني قادر است مردم را به راه درست راهنمايي كند و اين مبدا اقتدار، عمود خيمه عزت، پايداري و ثبات امنيت است.
سلامي خاطر نشان كرد: ولايت فقيه همان چيزي است كه جهان سرگردان فاقد آن است چون خودش از داشتن چنين محور تاثير‌گذار محروم است و قدرت كاربرد آن را مي‌داند قصد دارد اين محور اقتدار را از ميان جامعه اسلامي ايران بردارد.
وي با اشاره به تحريم‌هاي سنگين عليه ايران اسلامي گفت: امروزه آمريكا با وجود بهره‌مندي از قدرت عظيم اقتصادي، دفاعي، و نظامي در يك حالت كشنده قرار گرفته است ولي ايران اسلامي در امواج فقته‌ها، تحريم‌هاي سوزنده، شاداب باقي مانده است و هر روز بر قدرت و توانمندي‌هاي اين ملت افزوده مي‌شود.
جانشين فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي افزود: تاريخ اسلام نشان داده است كه مومنان واقعي با وجود قلت عدد توانسته‌اند پيروزي‌هاي بزرگ را در آغوش بكشند و سپاه پاسدارن و بسيج مستضعفان در ماندگاري اين پيروزي‌ها نقش بي‌بدليل داشته است.
وي تصريح كرد: هر حادثه‌اي كه در اين كشور رخ مي‌دهد يك تجربه ارزشمندي است براي پي بردن به اعماق فتنه‌هايي كه در قالب جنگ نرم طراحي مي‌شود.
‌سلامي اظهار داشت: ما نبرد مخفي را با هجمه‌هاي عظيم در اردوگاه كفر در ابعاد مختلف آغاز كرده‌ايم و معتقد هستيم پيروزي واقعي از آن مومنان مجاهد است.
وي با اشاره به توديع و معارفه فرماندهان قرارگاه شمال كشور و فرمانده سپاه كربلاي مازندران گفت: سپاه پاسداران يك سازمان چابك و انعطاف‌پذير است و جابه‌جايي فرماندهان رده‌هاي مختلف سپاه به منظور افزايش توانمندي‌ها و انتقال تجربيات فرماندهان شجاع و مجرب صورت مي گيرد.
وي خاطر نشان كرد: سپاه پاسدارن داراي يك عظمت جهاني است و شليك و غرش موشك‌هاي سجيل سپاه نعره‌هاي تهديد‌آميز دشمن را در نقطه خفه خواهد كرد و اين كاروان پر جوش و خروش با بهره‌گيري از سرچشمه زلال معنويت، ايمان عميق و فرهنگ والا به كار خود ادامه مي‌دهد.
در اين مراسم از خدمات سردار علي شاليكار فرمانده سابق سپاه كربلاي مازندران تجليل و سردار محمد تقي شاهچراغي به عنوان فرمانده جديد سپاه كربلاي مازندران معرفي شد.
سردار شاليكار نيز به عنوان فرمانده قرارگاه سپاه شمال كشور معرفي شد.



[url=http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8807190631]farsnews[/url]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
امير پوردستان:
دشمن توان مقابله با نيروهاي مسلح ايران را ندارد

خبرگزاري فارس: فرمانده نيروي زميني ارتش‌ گفت: امروز نيروهاي مسلح كشورمان ‌‌در فضاهاي نامتقارن و كلاسيك و فضاهايي كه تهديدي متوجه نظام باشد اين قابليت را دارد كه از زمين، هوا و دريا به دشمن ضربه كاري وارد كند.

به گزارش خبرگزاري فارس از زاهدان، امير احمدرضا ‌پوردستان صبح امروز در مراسم افتتاح مرحله نخست پادگان جديد لشكر 88 زرهي زاهدان‌ با بيان اينكه ارتقاي مولفه‌هاي آمادگي رزمي و جابجايي پادگان‌ها از شهرها، مهم‌ترين اولويت نيروي زميني ارتش است‌، اظهار داشت: تاكنون كار مطالعه و جابه‌جايي پادگان لشكر 88 زرهي زاهدان، مركز آموزش 04 بيرجند، لشكر 77 خراسان، لشكر 21 حمزه در تبريز، پادگان اهواز، تيپ هوابرد شيراز، پادگان‌هاي زنجان، قزوين، اروميه و قلعه مرغي انجام شده است.
وي افزود: پادگان لشكر 88 زرهي سيستان و بلوچستان، سومين پادگاني است كه به خارج از شهر منتقل شده است.
فرمانده نيروي زميني ارتش تصريح كرد: ساير پادگان‌هاي ارتش هم كه در شهرها هستند به خارج از شهر انتقال خواهند يافت.
پوردستان در ادامه به ظرفيت‌ها و توانمندي‌هاي بالاي نيروي زميني ارتش تحت فرماندهي كل قوا اشاره كرد و گفت: از آنجايي كه اين نيروي الهي به اقيانوس بيكران مردم پيوند خورده است، شكست‌ناپذير است.
وي خاطرنشان كرد: امروز نيروهاي كشورمان اعم از ارتش، سپاه، بسيج و نيروهاي انتظامي در فضاهاي نامتقارن و كلاسيك و فضاهايي كه تهديدي متوجه نظام باشد اين قابليت را دارد كه از زمين، هوا و دريا به دشمن ضربه كاري وارد كند.
فرمانده نيروي زميني ارتش افزود: امروز دشمن به تهديدات نرم روي آورده است همچون تهديدات نرم‌افزاري، عمليات رواني، توسعه فساد، مواد مخدر، ايران هراسي و اختلاف بين مذاهب كه نيروي زميني ارتش ضمن اينكه توان رزمي خود را بالا مي‌برد، نگاه ويژه‌اي هم به تهديدات نرم‌افزاري دشمن دارد.
فرمانده مهندسي و تاسيسات نيروي زميني ارتش نيز در اين مراسم گفت: پادگان جديد لشكر 88 زرهي سيستان و بلوچستان در زميني به وسعت 315 هكتار با 150 هزار مترمربع ساختمان طراحي شده است كه تاكنون 30 درصد آن آماده بهره‌برداري شده است.
امير مسعود باقري افزود: مرحله نخست اين پادگان شامل ساختمان گردان مهندسي به وسعت 5 هزار مترمربع، ديوار پادگان به طول 7 كيلومتر، پاسدارخانه و ستاد لشكر به متراژ 6 هزار و 500 مترمربع با 75 درصد پيشرفت فيزيكي، 59 ساختمان به متراژ 19 هزار مترمربع با 35 درصد پيشرفت فيزيكي است.
وي گفت: هزينه انتقال اين پادگان 200 ميليارد تومان است كه از اعتبارات ارتش جمهوري اسلامي تامين شده است.


[url=http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8807230269]farsnews.[/url]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=brown]/فوري/ در جريان تدارك همايش وحدت شيعه و سني
جمعي از فرماندهان سپاه به مقام شهادت نائل شدند[/color]

خبرگزاري فارس: سردار شوشتري جانشين فرمانده زميني سپاه و برخي ديگر از فرماندهان سپاه در شهر سرباز استان سيستان و بلوچستان به مقام شهادت نائل شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري فارس از زاهدان، فرماندهان نيروي زميني سپاه در محدوده پيشين شهرستان سرباز ترور شدند.
سردار شوشتري كه با هدف شركت در جلسه سران طوايف و ريش‌سفيدان راهي منطقه پيشين در محدوده منطقه سرباز شده بود، توسط افراد ناشناس مورد حمله قرار گرفته و ترور شد.
گزارش خبرنگار دفاعي خبرگزاري فارس نيز حاكي است،‌ صبح امروز در اقدامي تروريستي جمعي از فرماندهان سپاه استان سيستان و بلوچستان به فيض شهادت نائل آمدند.
در اين اقدام تروريستي سردار نورعلي شوشتري جانشين فرمانده نيروي زميني سپاه پاسداران انقلاب اسلامي و فرمانده قرارگاه قدس،‌ سردار محمدزاده فرمانده سپاه استان سيستان و بلوچستان، فرمانده سپاه ايرانشهر و فرمانده سپاه سرباز و فرمانده تيپ اميرالمومنين (ع) به شهادت رسيدند.
اين اقدام تروريستي زماني به وقوع پيوست كه اين گروه از فرماندهان در تدارك برگزاري همايش وحدت ميان عشاير شيعي و سني كشور بودند.
اخبار تكميلي متعاقبا اعلام مي‌شود.



[url=http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8807260287]farsnews[/url]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]البته سپاه در همه ابعاد داره دست به کار میشه و فقط جنبه نظامی نداره.[/quote]
به نظر شما اين براي خود سپاه بد نميشه كه داره همه جا نفوذ ميكنه ؟
آيا اين درسته كه با سرك كشيدن در همه جا وجه ي خودشو خراب كنه؟ icon_cheesygrin

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=red]به دنبال تعقيب قاچاقچيان سوخت صورت گرفت؛
ورود تصادفي11 مأمور نيروي انتظامي به خاك پاكستان[/color]

خبرگزاري فارس: تعقيب و گريز مأموران نيروي انتظامي با قاچاقچيان سوخت، ورود تصادفي 11 مأمور اين نيرو را به خاك پاكستان به همراه داشت.

به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري فارس، مأموران نيروي انتظامي كه همراه با دو خودرو در تعقيب قاچاقچيان سوخت بودند، در جريان يك تعقيب و گريز به صورت اتفاقي وارد خاك پاكستان در ناحيه بلوچستان شدند كه هم‌اكنون در اختيار نيروهاي ارتش پاكستان قرار دارند.

در حال حاضر مذاكره مقامات ايراني با پاكستاني براي بازگرداندن نيروهاي ياد شده ادامه دارد.

[url=http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8808041599]فارس نیوز[/url]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
امروز صبح
ماموران نيروي انتظامي تحويل مرزبانان ايران شدند
خبرگزاري فارس: ماموران نيروي انتظامي كه در جريان تعقيب قاچاقچيان سوخت وارد خاك پاكستان شده و در در اختيار ارتش پاكستان بودند، امروز صبح تحويل مرزبانان ايران شدند.
اين ماموران صبح امروز پس از مذاكره مقام هاي ايران و پاكستان به كشور بازگشتند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=brown]
سرلشكر فيروز‌آبادي:
روسيه 6 ماه از تحويل سامانه اس300 به ايران تخطي كرده است

خبرگزاري فارس: رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح گفت: چرا بايستي موشك‌هاي دفاعي S300 كه با تفاهم دو دولت براي اقدامات دفاع از ايران مورد توافق قرار گرفته است، مجوز ارسال دريافت نمي‌كند و بيش از 6 ماه است از وقت تحويل آنها از طرف روس تخطي شده است.
[/color]
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از معاونت فرهنگي ستاد كل نيروهاي مسلح، سردار سرلشكر سيدحسن فيروزآبادي رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح در خصوص تعاملات تسليحاتي ايران و روسيه اظهار داشت: آيا استراتژيست‌هاي روسيه اهميت ژئوپولتيك ايران را در امنيت روسيه در نظر نمي‌گيرند، چرا بايستي موشك‌هاي دفاعي S300 كه با تفاهم دو دولت براي اقدامات دفاع از ايران مورد توافق قرار گرفته است، مجوز ارسال دريافت نمي‌كند و بيش از 6 ماه است از وقت تحويل آنها از طرف روس تخطي شده است.

عضو شوراي امنيت ملي در ادامه افزود: ما از دوستان روس در همسايه شمالي گله داريم و اميدواريم اين يادآوري دوستان روسي را به تسريع در تحويل مورد قرارداد تشويق كند.
[size=18]
* ما از تبادل سوخت زيان نخواهيم كرد[/size]

فيروز آبادي در بخش ديگر سخنان خود به طرح مباحثي پيرامون موضوعات مطروحه انرژي هسته‌اي پرداخت و با توجه به مسائل تبادل پاياپاي سوخت هسته‌اي توليد شده در ايران براي توليد سوخت 20 درصد خاطرنشان كرد: ما از تبادل سوخت زيان نخواهيم كرد، بلكه با به دست آوردن معادل آن، سوخت 20 درصد مورد نياز راكتورها، سالانه نزديك به يك ميليون نفر از هموطنان از امكانات درماني ناشي از آن استفاده خواهند كرد، همچنين حقانيت خود را در فعاليت هسته‌اي صلح آميز به كرسي نشانده‌ايم و اين موفقيت براي دانشمندان و سياستمداران ايران جاي تبريك و تشكر دارد.

وي به مردم ايران اطمينان داد تصميمات هسته‌اي در سطوح عالي با استحكام و دلسوزي كامل براي منافع ملي در نظر گرفته مي‌شود و تاكيد كرد: به شبهه افكنان كه از روي بي‌اطلاعي يا با وابستگي گاهي مطالبي عنوان مي‌كنند، نبايد گوش فرا داد چرا كه ذخيره سوخت نيروگاهي آسيب نمي‌بيند و خللي در امر ادامه غني سازي وارد نمي‌كند.

منبع: [url=http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8808220112]فارس نیوز[/url]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
از این صحبت هایی که تو این چند روزه در مورد اس 300 شده می شه فهمید که اوضاع سیاست خارجی بی ریخت شده
یه جورایی انگار مسئولینم ترسیدن
این عربستان جوری داره روسیه رو می سازه که اگه اینجوری پیش بره روسیه به تاسیسات هسته ای ما حمله پیشدستانه می کنه icon_biggrin

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مهمان
این موضوع نسبت به پاسخ بیشتر بسته شده است.

  • مطالب مشابه

    • توسط parsneet
      بسم الله الرحمن الرحیم
       
      تاپیک حاضر با محوریت پوشش خبر ها و اطلاعات مسابقات نظامی برگزار شده در ایران و همچنین شرکت تیم های ایرانی در سایر مسابقات بین المللی نظامی می باشد .
       
      مقدمه :
      مسابقات نظامی هر ساله در سراسر جهان با شرکت پرسنل نظامی ( به صورت داخلی و یا بین المللی ) برگزار می گردد . این گونه مسابقات علی رقم اینکه از قواعد و استاندارد متحدی برخوردار نیستند ( منظور نبودن کمیته جامع و قوانین واحده بین المللی در رشته های تخصصی می باشد ) اما تا حدودی پیرو قواعد و ضوابط برگزاری رزمایش های نظامی هستند . ( البته تیم های ورزشی و مسابقات ارتش های جهان (CISM) تا حدودی متفاوت از سایر مسابقات تخصصی هستند که در ذیل به آن اشاره خواهد گردید )
      اساساً هدف از برگزاری این گونه مسابقات تخصصی بالا بردن آمادگی پرسنل و ایجاد حس رقابت و افزایش انگیزش پرسنل نظامی جهت فراگیری مهارت های تخصصی است . و همچنین سنجش توانمندی پرسنل در مقایسه با واحد های مشابه در ارگان های نظامی داخلی و یا ارتش های خارجی دیگر است . پس تا حدودی می توان بیان کرد که تیم های شرکت کننده ( در مسابقات بین المللی ) عموماً از بین کشور های دوست و یا هم پیمان ( و یا حداقل غیر متخاصم ) انتخاب می شوند و برای سنجش توانایی های تخصصی شان گرد هم می آیند . و همچنین حتی گاهی می تواند بیان گر همسویی کشور های شرکت کنند و حامل پیام های خاص برای ارتش های رقیب شان نیز باشند .
       
       
       
      تاریخچه :
      می توان به نوعی اولین مسابقات نظامی ( با تاکید و اولویت دادن به پرسنل نظامی ) را به یونان باستان نسب داد . در رویدادی جشن گونه که عموما" ( و نه اختصاصاً ) پرسنل نظامی در آن شرکت می کردند تا آمادگی جسمانی و مهارت های کار با سلاح در رقابت با حریفان را بسنجند . در ادامه و ظهور امپراطوری روم باستان این نوع مسابقات چهره خشن تر و جدی تری به خود گرفت به گونه ای که مکان های اختصاصی مانند کلوزیوم (Colosseum) و همچنین شرکت کنندگان مخصوص بنام گلادیاتور (Gladiator) برای شرکت در آن تربیت می گردیدند .
      این مسابقات شرحی مفصل دارد ولی به اختصار : برگزاری آن در قرون مختلف تکامل یافته و عموماً شرکت کنندگان آن از بین سربازان قوای شکست خورده در جنگ با امپراطوری روم انتخاب می شدند و در بین خیل عظیم از این سربازان که در مسابقات محلی و ایالات های مستعمره روم برگذار می شد برگزیدگان ( که یقیناً تعداد کمی از آنان بودند) می توانستند آزادی خود را به دست آورند . ولی جنگجویانی نیز بودند که به خاطر بدست آوردن پول و یا شهرت نسبت به شرکت در این مسابقات خونین اقدام می کردند . این مسابقات که به خشونت بی پروا و ضد انسانی اش معروف گشته بود بدون فایده هم البته نبود . ( البته فواید آن از دید فرماندهان نظامی ) باید اشاره کرد که تمامی این مسابقات به نبرد های خونین تن به تن اختصاص نداشت بلکه اکثر این رویداد ها به باز سازی نبرد های روم در مقابل دشمنانش مختص می شد ( یقیناً آن نبردهای که در آن پیروز گردیده بودند تا خاطرات ، تکنیک های رزم و قهرمانان آن را مرور و زنده نگاه دارند ) عده ای از سربازان لباس های قوای دشمن را بر تن می کردند و سربازانی دیگر که نقش نیروهای رومی را داشتند با بکارگیری ارابه و اسب و سلاح های آن دوران در چندین پرده که گاهی تا چند روز نیز ادامه می یافت آن نبرد خاص را باز سازی می کردند . از نحوه یورش قوای مهاجم گرفته تا نبرد های تن به تن ، عبور از رودخانه ، یورش سواره نظام ، محاصره قلعه ها و یقیناً نمایش پیروز مندانه و دلاورانه ارتش رومی بر حریف خود !
       
      در عصر جدید ایده مسابقات نظامی بعد از پایان جنگ جهانی اول شکل گرفت . در سال 1919 پس از جنگ جهانی اول ، بازی های بین متفقین توسط شورای ورزشی نیروهای متفقین ژنرال جان پرشینگ سازماندهی شد و 1500 ورزشکار از 18 کشور را گرد هم آورد تا در 24 رشته ورزشی به رقابت بپردازند. این رویداد در Joinville-le-Pont فرانسه برگزار شد . و طی سالهای بعد در ماه مه 1946 ، پس از جنگ جهانی دوم ، شورای ورزشی نیروهای متفقین توسط سرهنگ هانری دبروس و پنج‌گانه المپیک توسط سرگرد رائول مولت احیا شد و در  7 تا 8 سپتامبر همان سال دومین بازی‌های بین متفقین در برلین (در المپیاستادیون , محل برگزاری بازی های المپیک 1936) برگزار شد .
       


      چند ماه بعد، با پایان دادن به شورای ورزش نیروهای متفقین ، سرهنگ دبروس و سرگرد مولت مسابقات ارتش های جهان (CISM) را در 18 فوریه 1948 تأسیس کردند . اعضای موسس آن بلژیک ، دانمارک ، فرانسه ، لوکزامبورگ و هلند بودند . در سال 1950، آرژانتین و مصر به عضویت آن درآمدند. در سال 1951 ایالات متحده به آن پیوست . در سال 1952 عراق ، لبنان ، پاکستان و سوریه و دو سال بعد برزیل به عضویت آن درآمدند . و همچنین کانادا در سال 1985 وارد آن شد . سپس در سال 1991 با پایان جنگ سرد سازمان رقیب پیمان ورشو کمیته ورزش ارتش متفقین (SKDA) با CISM ادغام شد و خبر از پیوستن 31 کشور و عضو جدید و سایر کشورهای مرتبط با بلوک شوروی را داد. این پیشرفت سریع منجر به رسمیت شناختن توسط نهادهای بین المللی از جمله IOC شد. قبل از سال 1995 CISM هر سال 15 تا 20 مسابقات جهانی را برگزار می کرد. از سال 1995  CISM هر چهار سال یک بار بازی های جهانی نظامی را که یک رویداد چند ورزشی است با شرکت نمایندگانی از ارتشهای 127 کشور دنیا سازماندهی می کند .
       
       

       
      رویدادها
      برگزاری مسابقات مرتبط با ارتش های جهان طیف متنوعی را در بر می گیرد و بلوک های سیاسی و جغرافیایی متعدد سعی در برگزاری رویدادهای مشابه زیادی جهت بالا بردن مهارت پرسنل خود دارند . اما به نوعی اهداف برگزاری این چنین مسابقاتی تنها به بالا بردن مهارت ها محدود نمی گردد . بلکه برپایی نمایشگاه های تخصصی تجهیزات تیراندازی و حتی ماشین آلات زرهی و تسلیحات انفرادی و البسه نظامی و ... در حاشیه این مسابقات بیان گر این است که این رویدادها مکانی است تا برنامه ریزان و دست اندرکاران نظامی کشور های مختلف به عرضه و کسب اطلاعات و سنجش آمادگی قوای نظامی پیرامونی خود اقدام نمایند .
       
      به برخی از این رویدادها می توان به اختصار اشاره کرد مانند :
      - مسابقات بین المللی پنج گانه ورزشی ( تیراندازی سرعت و دقت ، میدان موانع ، شنا ۵۰ متر با مانع ، دو صحرانوردی ۸ کیلومتر و پرتاب نارنجک )
      - مسابقات بین المللی نظامی پهپادی ارتش های جهان
      - مسابقات بین‌المللی نظامی غواصی در عمق
      - مسابقات بین‌المللی نظامی جهت یابی
      - مسابقات بین‌المللی نظامی بیاتلون زرهی روسیه
      - مسابقات سراسری امنیت سایبری در آمریکا
      و ...
       

      بازتاب و آثار
      برای بیان تاثیر حضور بین المللی تیم های نظامی و ترتیب دادن این چنین مسابقاتی منعکس کردن دیدگاه بعضی از تحلیل گران غربی شاید مفید باشد به عنوان نمونه :
      «واشنگتن فری بیکن» «جوزف هومیر» تحلیلگر امنیت ملی : روسیه و چین در نمایش قدرت به آمریکا قصد شرکت در یک بازی‌های بین‌المللی در آمریکای لاتین ( ونزوئلا ) تحت عنوان « تک تیرانداز مرز » را دارند . این  بازی‌های نظامی یکی از واضح ترین نشانه‌ها  از شکل گیری یک ائتلاف ضد ایالات متحده در آمریکای لاتین است. روسیه و متحدانش ( ایران و چین ) با حضور در این مسابقات نظامی در ونزوئلا در حال نمایش قدرت هستند . با عادی سازی تحرکات نظامی دشمنان ایالات متحده در دریای کارائیب ، ما در معرض خطر در آمریکای لاتین هستیم .
       
       
      در حال حاضر به نظر می رسد که برگزاری این گونه مسابقات در بین نیرو های نظامی منطقه ای و جهانی در حال افزایش هست . مسابقاتی که هم در رشته های عمومی ( آمادگی جسمانی و ورزشی ) و هم رشته های تخصصی ( تیر اندازی ، زرهی و توپخانه ، پهپادی و ... ) با حضور تیم های چندگانه به جدیت پیگیری می شود . قطعا انتخاب تیم های ورزیده در این گونه رقابت ها باعث افزایش اعتماد به نفس پرسنل و همچنین تبلیغات مثبت برای نیرو های نظامی ما نیز خواهد گردید  . همچنین برگزاری مسابقات کشوری و درون مرزی برای ما موجبات حس رقابت و افزایش انگیزش سازمانی را برای نیروهای مسلح ما در پی خواهد داشت . انشالله 
       

       
       
       
      بن پایه :
      https://www.milsport.one/cism/members-nations
      https://www.ilsf.org/about/recognition/cism/
      https://armedforcessports.defense.gov/CISM/Military-World-Games/
      https://en.wikipedia.org/wiki/Colosseum
      https://freebeacon.com/national-security/iran-russia-china-to-run-war-drills-in-latin-america/
       
      گرد آوری جهت انجمن میلیتاری
       
       
    • توسط EBRAHIM
      IRIS و پدید آمدن برنامه فضایی ایران (قسمت اول )

      مدتیست که از رسانه های جهانی،خبرهایی به گوش میرسد که ایران در حال تولید موشکی است که توانایی حمل ماهواره به فضا دارد.آيا چنين چيزي امكان دارد؟آيا اين ماجرا يك بلوف سياسيست يا حقيقت دارد؟
      دوستان از نظرات مفيد خودشون دريق نكنند امیدوارم مبحث جالبی شود.
      با تشكر



      چند نکته قبال از خواندن مقاله :مطمئنا نظرات نویسنده با نظرات مترجم یکی نیست!!!
      در این مقاله موشک IRIS معادل موشک شهاب 3 دی فرض شده که آن هم به نوبه خود معادل موشک نو دونگ کره شمالی را در اختیار گرفته
      موشک IRIS ویا شهاب 3 دی اولین موشک ماهواره بر سبک ایران فرض شده اند (پراکنده بودن اطلاعات اجازه سخن قطعی را نمیدهد )
      موشک شهاب پنج معادل تائه دو پونگ دو کره شمالی فرض شده (البته از سوی نویسنده آن که آمریکایی هستند ) و عنوان اولین ماهواره بر سنگین ایران را بر دوش میکشد
      =============================================

      نخستین ظهور موشک ماهواره بر IRIS/IRSL-X-1

      با وجود ادعاهای ایران مبنی بر عدم بالابردن برد شهاب 3 دولت ایران در حال حاضر مشغول به ساخت و توسعه نخستین ماهواره بر خود موسوم به IRIS میباشد .
      پرتابگر ماهواره IRIS در ظاهر دارای ترکیب ساختمانی از موشک بالستیکShahab3 است که در مرحله اول از طراحی
      ان بهره میبرد و در مرحله دوم پرتابگر دارای دوقسمت موتور جامد و نیز محل حمل ماهواره (قسمت سوم) توسط پرتابگر است که قطر این مرحله از مرحله اول کمی بیشتر است و میتواند ماهواره های مخابراتی و علمی را در مدار زمین قرار دهد .
      .پرتابگر IRIS با پیکر بندی انجام شده بر روی آن پرتابگریست ایده آل به عنوان کاوشکر یا موشک اکتشافی که میتواند برای حمل کلاهک جنگی و یا توسعه کلاهک های فضایی قابل بازگشت و یا در نهایت برای ارسال محموله های علمی به فضا مورد استفاده قرار گیرد .البته این پرتابگر درحال حاضر نمیتواند ماهواره ها و یا محموله های با جرم بالا را به سمت مدار پرتاب کند . مگر اینکه مرحله سومی نیز به آن اضافه شود تا تبدیل به یک پرتابگر سنگین گردد .
      با توجه به آزمایش موشک چند مرحله ای شهاب 3 نویسنده بر این عقیده است که در صورتی که پرتاب آز مایشی موشک Shahab-3D نخستین پرواز آزمایشی پرتابگر IRIS باشد در آن صورت پرتابهای موشک های
      Shahab - 5 دومین و سومین مرحله از برنامه ساخت یک پرتابگر ماهواره ای است که ایران ادعا دارد در حال توسعه آن است .
      اولین تصویر از موشک IRIS در یکی از نمایشگاههای هوا و فضای ایرانیان در اندازه یک ماکت یک متری به نمایش گذاشته شد . نویسنده ادعا دارد که تستهای ناموفق پرتابی این موشک علت اصلی به تاخیر افتادن توسعه موشک حامل پرتابگر شهاب 5 تا کنون بوده است ولی با تردید بیان میکند که فقط زمان قادر به روشن ساختن این مطلب میباشد .

      نویسنده مقاله ادعا دارد که اختمال توسعه نوع جدیدی از موشک های بالستیک از روی این نسخه پرتابی با نامهای جدیدتر از Shahab - 3d وجود دارد ، ونیز باتوجه به موتور سوخت جامد مورد استفاده در مرحله فوقانی و نیز تمام اطلاعاتی که از موشک شهاب 3 در اختیار است ، طراحی نمایش داده شده از IRIS یقینا طرحی مناسب با استفاده از طراحی موشک بالستیک شهاب 3 است . هرچند که پرتاب این سیستم آزمایشی پیشرفته که پیش از این در غرب و شرق مورد استفاده قرار گرفته و از متدهای غربی و شرقی نیز برای توسعه استفاده کرده برای ملل چیز چندان غیر عادی نخواهد بود ، ولی به سرعت بخشیدن برای توسعه اولین ماهواره بر سنگین ایران قبل از پرتاب کمک شایانی خواهد کرد .
      نویسنده در ادامه با بیان شباهت موجود بین شهاب 3d و نسخه های دوم و سوم موشک تائه دو پونگ کره شمالی این پرسشها
      را مطرح میکند که آیا شهاب 3D میتواند نسخه اصلاح شده از ماهواره بر ایرانی IRIS باشد که تست نخست خود را سپری کرده است ؟ آیا این موشک همان نسخه بالستیک فضایی از موشک تائه دو پونگ 2 کره شمالی وترکیب ماهواره بر شهاب 5 است و یا اینکه موشک بالستیکی ساخت ایران است ؟
      شاید تاحد زیادی بتوان گفت که ایران در حال همکاری با کره شمالی برای ساخت نسخه دوم و سوم ماهواره بر شهاب 5 است و هر دو در انجام این طرح مشارکت جدی دارند. کره شمالی که در سال های پایانی قرن 20 نسخه جدید و بهسازی شده ای از موشک تائه دو پونگ 1 را آزمایش کرده بود در بین 26 Juan و 2 Julay سال 2001 نخستسن نمونه پرتابی از موشک تائه دو پونگ دو را برای پرتاب بر روی سکوی تاسیسات پرتاب خود قرار داده بود .
      این کاملا واضح است که موشک شهاب 3 دی چند ثانیه پس از پرتاب و قبل از پایان مرحله اول در اولین تست خود در آسمان منفجر شد . با وجود طراحی متناسب موتور سوخت جامد آن و نیز پوشش آیرو دینامیک موشک متاسفانه انفجار باعث جلوگیری از آزمایش این قسمت ها گردید . در کل باید به این نتیجه رسید که در صورت تداوم برای ساخت و تکمیل شهاب 5 گلی به یاد ماندنی برای مردم ایران در بخش فضا به ثمر خواهد رسید .


      ========================================
      اما مشخصات موشک IRIS

      حد اکثر بار قابل حمل توسط کلاهک موشک (کیلوگرم ): 760-987-1,158 بار فضایی و یا کلاهک جنگی .
      حداکثر برد ( کیلومتر ) : 1500
      تعداد مراحل : 2
      قطر موشک (متر ) : 1.32 - 1.35 – 1.85
      ارتفاع موشک : 17.1 متر
      وزن در حالت پرتابی سبک : 16000 کیلوگرم
      وظیفه : برای پرتاب محموله های فضایی علمی و تحقیقاتی و نیز ماهواره ها

      اطلاعات مربوط به مرحله اول موشک
      ارتفاع : 14 متر
      قطر : 1.32 – 1.35 – 1.85 متر
      جرم :15092 کیلوگرم
      تراست : موثر 26051 کیلوگرم بر فوت مربع - واقعی 26,760-26,600 کیلوگرم بر فوت مربع
      زمان سوخت : 110 ثانیه
      نوع سوخت : TM-185 (20% Gasoline + 80% Kerosene)
      نوع اکسید کننده : AK-27I (27% N2O4 + 73% HNO3 + Iodium Inhibitor)
      جرم سوخت :12912 کیلو گرم

      اطلاعات مربوط به مرحله دوم موشک
      ارتفاع : 3 الی 4 متر در کل
      قطر : 1.3 ای 2 متر
      وزن : نا معلوم
      تراست موتور : نامعلوم
      مدت زمان سوخت : 100 ثانیه
      نوع سوخت : جامد

      لطفا اگر کسی تصویری از این پرتابگر داره در تاپک قرار بده

      ادامه دارد ..........
      ======================
      منبع خبر:وبلاگ هوانوردی قرن 21
    • توسط hamed_713
      "آنسات" به هلی کوپتر آموزشی نیروی هوایی روسیه مبدل خواهد شد

      ژنرال "ویکتور ایوانوف" رییس اداره نیروی هوایی نظامی ارتش روسیه روز سه شنبه به خبرنگاران گفت که "آنسات" بعد از پایان آزمایشات دولتی مشترک و بهره برداری تجربی در نیروها تا سال 2010 به هلیکوپتر اصلی آموزشی نیروی هوایی کشور مبدل خواهد شد.

      وی یادآوری نمود که این تصمیم در سال 2001 توسط مسئولین وقت وزارت دفاع اتخاذ شده بود.

      ژنرال ایوانوف گفت: آزمایش "آنسات" برای آنکه به صورت نمونه آموزشی در آید، به مدت یک و نیم تا دو سال طول خواهد کشید. طی این مدت باید آن را تکمیل کرد.

      وی توضیح داد که در حال حاضر خلبانان مدرسه عالی خلبانی "سیرزانسک" از هلی کوپترهای "می-2" بعنوان هلی کوپتر آموزشی استفاده می کنند.

      وی گفت: نیروی هوایی برای آموزش خلبانی در ابتدا به 25-30 فروند "آنسات" نیاز دارد. بعد از آن این میزان افزایش داده خواهد شد.

      هلی کوپتر سبک چند منظوره "آنسات" با توان حمل 1-1,3 تن، حداکثر وزن پروازی 3,3 تن و حمل تا 9 سرنشین در دفتر طراحی کمپانی "KVZ" با همراهی دیگر سازمان های و موسساتی که در امور تجهیزات هوایی مشغول هستند، ساخته شده است.

      اولین پرواز "آنسات" در ماه اوت سال 1999 انجام شد. "آنسات" بر خلاف نمونه های مشابه غربی خود دارای دو موتور است که به مراتب ضریب اطمینان و امنیت آن را بالا می برد.

      نووستی
  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.