Goebbels

ارتش سوریه : ضرورت های بازسازی ، گزینه های موجود

امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

این وضعیت کسیه که اومده تا وضع سپاه رو خوب کنه!

 

محسن رضایی: در هفته اول حمله نظامی حداقل ۱۰۰۰ آمریکایی را اسیر می‌گیریم که برای آزادی هر کدام باید چند میلیارد دلار پرداخت کنند. - فارس نیوز

 

 

بعد اینجا قصه حسین کرد شبستری از اتقای فانتوم و سرویس 500 عراده تانک دور همی کنار دیزی بافته میشه.

 

بعد آمار دروغ میدن که جوونهای مملکت افسردن

ویرایش شده در توسط mo313
  • Upvote 3
  • Downvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
هر کدام چند میلیارد دلار؟!!
رسماً کاندیدا بشه این سری بهش رای میدم 0_o


به دنبال سخنان جناب MR9

جلال آل احمد

ما بجای اینکه از راه ماشین به صف کشیده بشویم و بعد به حزب و اجتماع (دموکراسی) سوق داده بشویم و بعد همان صف ها را در سربازخانه ها بیاراییم، درست از ته شروع کرده ایم. یعنی اول از راه سربازخانه ها که تازه هرگز به کار جنگ نمی آیند، مگر جنگ های خیابانی (!) به صف بستن و صف کشیدن و متحدالشکل بودن عادت میکنیم، تا ماشین که رسید کارمان لنگ نماند، یعنی ماشین لنگ نماند؛ و این نجیبانه ترین توضیحی است که من از واقعیات روزگارمان میدهم. در غرب از ماشین و تکنولوژی به "رژیمانتاسیون" و حزب و سربازخانه و جنگ رسیدند و این جا درست برعکس. از سربازخانه و تمرین جنگ های خیابانی به صف بستن، به حزبی بودن و شدن و بعد به خدمتکاری ماشین میرسیم؛ یعنی میخواهیم برسیم.
  • Upvote 5

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

تمام این کاری که شما میگید رو با سوزن های ته رنگی هم انجام میگیره روی نقشه به وسیله افراد عادی و با تماس مکرر با دیده بان ها! اینکه یه نقطه رو روی نقشه مارک کنی یا کامپیوتر تفاوتی نداره در اصل عمل ! دقیقا مثل اوینیک هواپیما ! اگه رادار رو شما تغییر ندی چه تفاوتی می کنه نمایشگر 3 رنگ باشه یا تک رنگ باشه؟ به قول معروف خر همون خره فقط پالانش عوض میشه !

 

همون تاکتیک و نحوه استفاده از تجهیزات رو شما چرا نگاه نمی کنید الان؟!

 

شما اگه میخواهی چنین سیستمی داشته باشی باید یک شبکه امن اطلاعاتی داشته باشی که موقعیتشون رو به وسیله فرستنده های امن نظیر جی پی اس نظامی به صورت دقیق مشخص کنه و سپس به وسیله ارتباط امن در یک لینک به مرکز متصل باشه . دیده بان نداشته باشی و پهپاد داشته باشی و داده های پهپاد به صورت ریل دریافت بشه ، فرمانده انقدر شعور داشته باشه که خودش به عنوان یک سرمایه نظامی نباید بی مهابا وارد منطقه بشه ! و هزاران تجهیزات دیگه که در یک برنامه مدون قرار بگیره ! شما نکنه فکر می کنید صرف داشتن یک رایانه میشه کاری از پیش برد؟ نه برادر من ! مخابرات ماهواره امن نیاز داری ، سیستم عامل امن نیاز داری و ....

 

بسیاری از کشورها هنوزم دنبال یک پلتفرم مناسب برای یکپارچه سازی هوا و زمین و دریا هستند ! هزاران چالش مهندسی اطلاعاتی امنیتی در این زمینه وجود داره ! اگه رعایت نشه همین کامپیوتر شما میشه سلاح دشمن !

لابد با ویندوز کرک شده می خواهید وارد جنگ شوید؟

در ایران نهایت کاری که انجام شده می دونید چی بوده؟ ویندوز ایکس پی رو نصب می کنند و فقط از اتصالش به فلش و شبکه خودداری می کنند !

سیستم عامل امن و ... هم کشکی بیش نیست ! چون چه بسترشون لینوکس باشه (Backdoor) و چه ویندوز (ویروس و هزار کوفت و زهر مار دیگه !) فرقی نداره ! دارند بر یک خرابه خانه می سازند !

آلمان یادتون رفته چطور هک شدن سیستم انیگماشون دهنشون رو صاف کرد؟...

 

بسم الله الرحمن الرحیم

جناب حامدف

با تشکر از توجه جنابعالی

بله درست میفرمایید برای روشی که جنابعالی میفرمایید نیاز به خطوط امن هستش

ولی عرض بنده با توجه به شرایط موجود و مشاهدات هستش

اگر  امکانات ارتباطی را همین بستر فعلی قرار دهیم چه امن چه ناامن

داشتن یک تصویر از میدان رزم با همین امکانات هزاران بار بهتر از نداشتنش میباشد

باهمون ویندوز ایکس پی قفل شکسته که به هیچ شبکه وصل نیست

فرمانده دستش بسیار بازتر هستش دیدش وسیعتر هستش 

اینم بنظرم هزینه ایی نداره بفرمایش جنابعالی هزینه اش یک کامپیوتر نهایت یک میلیون

یک ویندوز قفل شکسته 2500 تومن و یک برنامه GIS و کمی ابتکار هستش که بنظرم برای یک نمونه فکر نمیکنم بیش از 10 میلیون تموم بشه (دست بالا گرفتم )

ولی اثرش سریعه

مشاهده شده و شدیدا توصیه میکنم (متاسفانه چون بنده منبعی برای استدلال هایم ندارم هر نوع رد این مطالب مورد احترام خواهد بود )


مشکل اینه شما فکر می کنید اطلاعا وارده به  اتاق جنگ سوریه یک چیزی شبیه اینه و اطلاعاتی که بهشون میرسه در این حده ! ولی باور کنید در حد همون بیسیم زدن اطلاعات منتقل میشه ...

 

 

من خودم به شدت موافق مدرن سازی هستم ولی به صورت درست و از بنیان ! نه اینکه صرفا چند تا رایانه بزارند جلوی یک مشت فرمانده آموزش ندیده و اپراتور های گیج تر !

عملا آموزش و ساخت بستر ها و .... چیزی حدود 10 سال زمان نیاز داره ! حالا کمتر یا بیشتر !

 

شما در نظر داشته باش یک نفر بتونه خودش رو به ارتباط نا امن شما متصل کنه در اتاق فرماندهی اگه با عجله چنین سیستم هایی استفاده بشه ! میدونید چه فاجعه ای رخ میده ؟! ...

 

چندتا لینک امن ارتباطی حالا چه فیبر نوری و چه ماهواره ای در سوریه موجوده؟

پلتفرم انتقال این اطلاعات به چه صورته ؟ (سیستم عامل )

در صورت سقوط یکی از این فرماندهی ها چه ضربه ای قراره سوریه بخوره؟

چندتا پهپاد به صورت 24 ساعته سوریه رو پوشش می دهند؟!

 

اول این ها رو اماده کنید تا بریم سر وقت رایانه !

 

الان بنظرتان تصمیم گیریها به چه صورتی هست

وقتی دشمن اتک میکنه بنظرتان

همان بیسیم زدن هستش

ناگهان صدها بی سیم همه درهم برهم

ایا اگر یک سیستم دسته بندی بصورت دستی

و یک سیستم انبار داری و یک سیستم ساده برد موثر سلاح های اطراف و امکانات موجود در منطقه درگیری وجود داشته باشد

بهتر نیست

به این اعتقاد دارم

سنگ بزرگ علامت نزدن هستش

اگر بخواهیم دنبال خط امن باشیم امریکا  نتونست برای RQ170  ایجاد کند

ما که دیگه الله اکبر

تا انجایی که چند سال پیش در یکی ازمجلات ویژه کنترل- فرماندهی ارتش آمریکا مطالعه می کردم و اگر درست خاطرم باشد ، سیستم های کنترل فرماندهی دارند به یک سری سیستم های ارتباطی بدون گره تبدیل می شوند که در صورت انهدام یکی از مراکز ، بقیه بدون مشکل به کار خودشون ادامه دهند .

 

جناب MR9

بنظرم این روش با امکانات ساده قابل پیاده سازی هستش

دقیقا به جنگ های ناهمتراز میخورد

ولی بسیار کارامد

البته قصد داشتم یک تاپیک در مورد این بحث ها قرار بدم که هنوز مدیریت موافقت ننموده اند


با سلام

توی جنگ شهری اطلاعاتی وجود نداره هدف توی ساختمانهای متروک پنهان شده آرایش و تاکتیک و سازماندهی هم توی کوچه های تنگ و  داخل ساختمانها معنا نداره 

 

جناب gama

اطلاعات بسیار مفید وجود دارد

احتمالا در ملیحه اون اواخر یک تستی انجام شد (البته منبعی وجود ندارد )

ولی بنظرم مفید هستش



یکی دیگر ازتفاوتهایی که بین خدمه مبتدی و پرتجربه هست ، همین عدم سراسیمگی و حفظ خونسردی در زمان اجرای تاکتیک هاست .

 

 

جناب MR9

عرض میشود خدمتتان

مشکل دراون نقطه خدمه نبود فرمانده زورگو و بی تدبیر و بدون دید و بصیرت (نه به معنی سیاسیش ) بود

که به اجبار تانک ها رو فرستاد خط

حالا دیگه راننده چه با تجربه چه بی تجربه رها شده درمیان گرگ ها بود

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

بسم الله الرحمن الرحیم

 

جناب MR9

بنظرم این روش با امکانات ساده قابل پیاده سازی هستش /دقیقا به جنگ های ناهمتراز میخورد /ولی بسیار کارامد البته قصد داشتم یک تاپیک در مورد این بحث ها قرار بدم که هنوز مدیریت موافقت ننموده اند

 

عرض میشود خدمتتان / مشکل دراون نقطه خدمه نبود فرمانده زورگو و بی تدبیر و بدون دید و بصیرت (نه به معنی سیاسیش ) بود /که به اجبار تانک ها رو فرستاد خط /حالا دیگه راننده چه با تجربه چه بی تجربه رها شده درمیان گرگ ها بود

 

با سلام 

 

در مورد جمله نخست ، باید گفت سیستمهای ارتباطی بدون گره ( توزیع شده )  بعنوان رکن اصلی  نبردهای امروزین ، بر خلاف تصورات ، از پیچیدگی زیادی برخوردارند . اگر چه می شود گره ها را به گونه ای با هم مرتبط کرد که در صورت انهدام یکی ، سایر گره ها ، همچنان به ارتباط خود ادامه  دهند ( شرایطی که در اغلب موارد در میدان نبرد رخ می دهد . )

 

البته این مساله بطور مستقیم با رشته تخصصی مخابرات ارتباط دارد که دوستانی که در این حوزه بیشتر مطالعه دارند ، می توانند مساله را بیشتر تشریح کنند ، چون از حیطه اطلاعاتی بنده خارج هست ( حداقل در حال حاضر ) 

 

در مورد جمله دوم هم باید گفت ، اصرار بنده بر تغییر تدریجی نگاه ها در سطوح بالای فرماندهی ، همین هست ( بر خلاف تصور دوستان که این تغییر را یکباره تصور می کنند )  ، زمانی که فرمانده ستادی ، درک درستی از شرایط میدان صحنه نبرد ( توان خودی و دشمن و بخصوص وضعیت توپوگرافیک  که بطور مستقیم با توان اطلاعاتی ارتباط دارد )  داشته باشند ، این درک درست ، به فرمانده میدانی و پرسنل درگیر در صحنه ، منتقل می شود . 

  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 

1- ارتش اسد با کمبود شدید نیرو مواجه هست ، راه کار شما برای جبران این شکاف را بیان بفرمایید .

 

بیان کردم متاسفانه شما متوجه نشدید!

 

 

2- جنگیدن ، نیاز به برنامه ریزی طولانی مدت و داشتن نگاه استراتژیک به آن دارد

 

قطعا ولی نه درهنگامی که در سقوطیم! برنامه ی استراتژیک برای چی؟! برای نحوه مدیریت بردگی شیعیان و علویان سوریه یا انتقال مراقد مقدس!

شما سوریه رو با جای دیگری اشتباه گرفتید!

 

 

ن معنی هست که تا حال حاضر ، استراتژی جمهوری اسلامی ایران در سوریه ، صرفاً دفع الوقت بوده و نه بیشتر و این بطور طبیعی ، بدین معنی است که راهبرد دشمن در فرسایشی جنگ ،  کاملاً موفقیت آمیز بوده است . در یک جمله ، ما به جنگ سوریه ، نگاه راهبردی نداریم و صرفاً بحران سوریه برای ما یک مساله تاکتیکی است .

بله راهبرد ما حفظ نظام و خریدن وقت بوده.. اتفاقا چون ایران و حزب الله درگیر جنگ نشدند نشون دادند نگاه بلند مدت دارند!

نه ایران و نه حزب الله به جز مقطعی کوتاه درگیر این جنگ نشده اند امار تلفات این دو گویا این مسئله است..

 

اتفاقاً مثال بسیار خوبی را ذکر کردید . اطلاع دارید که چرا جنگ به برلین ( در اینجا ، پایتخت اسد ) رسید ؟؟ نداشتن نگاه استراتژیک به مساله سوریه . اگر فرض بگیریم ، درهمان ابتدای درگیری ها که جنگ به برلین ( دمشق ) نرسیده بود ، اهمیت مساله برای دوستان دست اندرکار ، روشن شده بود ، الان شاهد سقوط دژهای اسد نبودیم .

 

 

اتفاقا مشکل شما از همینجاست! مسئله اینه که بحران از خود اطراف دمشق شروع شد! به عبارت دیگر اصلا جنگی به دمشق نرسید! 

موضوع مشخصه دوست من! شما اطلاع دقیقی از فرایند های میدانی ندارید! از 7 سال قبل این ماجرا شروع شده! و ما تازه 5 ساله که خبر دار شدیم.. توصیه میکنم پیج تحولات رو یکبار از اول بخونید.. بد نیست.

 

 

 

." ، با کدام پول و از چه راهی و از کجا  ؟؟ شما باید اول این را مشخص کنید ، بعد سر نوع تسلیحات ، کمیت و کیفیت آن ، بحت بفرمایید .

 

با 3000 میلیارد..! شما نگران هزینه اش نباشید ! بنیاد تعاون سپاه و بنیاد 15 خرداد بیشتر از انچه که عربستان دارد دارند.. مسئله جای دیگری است.. حاضرم قسم بخورم بیشتر از این تو سوریه خرج خواهد شد.

کما اینکه تا الان هم قطعا و یقینا بیش از 5 میلیارد دلار به صورت تدریجی خرج شده..

بیش از 6.6 میلیارد دلار به نقل منابع رسمی فقط کمک اقتصادی تا الان به سوریه شده..! بعد شما از من میپرسید با کدام پول..! واقعا خنده داره..

 

 

"والا ، دادن پیشنهاد تسلیحاتی کاری ندارد ، بنده از همین جا پیشنهاد می کنم ، ( در صورت وجود پول ، وجود ارتباطات بین المللی مناسب و یا وجود ارتباط با دلالان بازار سیاه تسلیحات ) ، 1000 دستگاه LEOPARD-2 A7 ،  دویست فروند تورنادو ویژه حملات زمینی ، 1000 قبضه ، توپخانه خودکشش ام-109 ، 250 قبضه موشک انداز اسمرچ  ، به همراه مهمات برای ارتش سوریه خریداری  شود . چرا که نخست ، تولید تانک ما ( که اگر آمار و ارقام در مورد تولید چنین جنگ افزاری در کشور درست باشد ) آنقدر نیست که بشود با آن نیازهای روزافزون ارتش اسد را تامین کرده و جای خالی تلفات را بگیرد . و دوم اینکه فرضاً اگر تولیدی وجود داشت ، به هزینه چه کسی و از کدام طریق این کار باید انجام بگیرد ، در شرایطی که تهیه ارز برای کشور ، به مانند گذشتن از هفت خوان رستم شده است ."  :winking:

 

 

والا دوست عزیز گویا شما بد متوجه شدید..! من اینجا نیامدم پیشنهاد بدم ارتش اسد دو جین ترمیناتور سه لشگر تانک تی 90 و... بخرد! مسئله این است که کمر ارتش سوریه شکسته ، بزرگترین دارنده تانک تی 72  در خاورمیانه بیش از 1000 عراده از دست داده..! ضمنا ارتش سوریه نیاز به توپخانه نداره.. گفتم مسئله واضحه!  نگاه میدانی داشته باشید تا نگاه استراتژیکتون موثر باشد!

 

-- زیاد روی روسیه هم حساب باز نکنید ، روسها بنابر منافع ملی خودشون ، یک کمکهایی می کنند که اسد بیش از اندازه ضعیف نشود ، چون جای پای آنها د رمدیترانه بشدت در خطر هست ، بنابراین ، اینکه فکر کنیم ، روسها حاضرند تسلیحاتی در اختیار سوریها قرار دهند که روند جنگ را عوض کند ( اگر نیروی انسانی مجربی وجود داشته باشد ) ، تقریباً شوخی محض بشمار می رود .

 

 

روسیه حزب الله و سوری ها رو در این جنگ اموزش داد، اسمرچ های اسپنتاز رو براشون فرستاد بیش از هزاران قطعات یدکی تامین کرد و حتی برای سوری ها فلاگر تامین کرد از بلاروس.. کمک بیشتر از این!؟

مشکل این خرس عزیز پول است! نه چیز دیگری!

پس با این استدلال وقتی که روسها از پایتخت حمایت کردند یعنی داشتند با شوخی میکردند!

 

 

متاسفانه دوستان ، همچنان اصرار دارند که سخت افزار ، تنها راه حل موفقیت ارتش اسد هست که این مساله با وجود بحران نیروی انسانی و آموزش سطح پایین  و اندک کمکهای ما ، در برابر سیل کمکهای تسلیحاتی حضرات به  شورشیان ، تقریباً شبیه قطره در برابر اقیانوس هست .

 

 

بزرگی فرمود:

وقتی فرمانده ای قادر به تخمین قدرت دشمن نباشد و اجازه ی درگیری ارتشی ضعیف را با دشمنی قوی صادر میکند یا گروهانی ضعیف را در مقابل گروهانی قوی تر می افکند و از قرار دادن جنگجویان نخبه در مقدمه ی سپاه غفلت میکند نتیجه تار و مار شدن است!

به هر حال! شما را توصیه میکنم به مطالعه فرایند های میدانی تا متوجه باشید که ما امروز از حفاظت مرز ها و بازسازی ارتش ایران صحبت نمیکنیم! بلکه امروز صحبت از حفظ پایتخت یک مملکت است!

ضمنا گویا شما نظرات من رو در مورد مرزبانی به یاد ندارید.. من خودم هم یکی از حامیان اموزش و تربیت نیرو های مجرب هستم اما گفتم شما عامل زمان رو در نظر نمیگیرد..! 

شما متاسفانه عجولانه به حرفهای من حمله کردید قبل از اینکه اونها رو کامل کنم...

 

حاج رضوان عزیز

یعنی تخمین جنابعالی 6 یا حداکثر 9 ماه هستش دقیقا ؟

بعدش پیشنهادتان تزریق بیش از 500 تانک به میدان نبرد هستش برای خرید زمان ؟

 

 

6 ماه تا اغاز حملات نهایی شورشیان..نه سقوط.. این جنگ خیلی طولانی تر از اینهاست.. خیر پیشنهاد من برای شکست قطعی شورشیان هست

 

==================================================================================

بازم خدا رو شکر انسان های باسواد مثل شما در اینجا هستند و گرنه دیگه نمیشه امیدی به میلیتاری داشت..

ما که اینجا نیامدیم وقتمون رو با چهارتا مهندس انصار حزب اللهی سر خورده تلف کنیم.. اونها تا دیروز به مشرق فحش میدادند و امروز تو اشغال دونی مثله پارسینه که حتی اصول اولیه ژورنالیسم مثله عدم کپی برداری از پیج تحولات رو رعایت نمیکنه قلم فرسایی می کنند.

  • Upvote 1
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

من موندم وقتی n عدد تسلیحات ضد زره در دستان n عدد تروریسته باز هم تاکید بر زرهی دارید ! از نظر من بهترین کار اینه که :

 

اول دقت کنید که سال پیش فرمانده نیرو هوافضای سپاه گفت:

" سقف پروازی شاهد 129 الان 60 هزار پا خواهد شد" و فرای دسترس هر گونه دوش پرتاب ! 18 کیلومتره !

منبع:http://www.tabnak.ir/fa/news/400879/%D8%B3%D9%82%D9%81-%D9%BE%D8%B1%D9%88%D8%A7%D8%B2-%D9%BE%D9%87%D9%BE%D8%A7%D8%AF-%D8%B4%D8%A7%D9%87%D8%AF-%DB%B1%DB%B2%DB%B9-%D8%AA%D8%A7-%DB%B6%DB%B0%D9%87%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D9%BE%D8%A7

 

 

ارتش عملیات حساب شده رو شروع کنه ... پهپاد هایی مثل شاهد 129 که مداومت پروازی بسیار خوب را دارند در پشت خطوط خودی در حالت پرواز نگه دارند ...

 

هدف هایی که قراره با تانک مورد هدف قرار دهند رو به وسیله یک designator (فاصله یاب + موقعیت یاب) مشخص کنند ، سپس مخصات هدف ارسال بشه به یک مرکزی که پهپاد ها رو کنترل می کنه و پهپاد اون نقطه رو از ارتفاع بالا (فراتر از دسترس دوش پرتاب ها) مورد اصابت قرار بده . با رایانه های مرکزی پهپاد ها محاسباتش خیلی هم ساده است . یک نیرو کورولیس + مقاومت هوا + فرمول های خطای پرتاب = CEP حدود 2-3 متر .

 

نیازی به مهمات هدایت شونده هم نیست و بسیار ارزان در میاد ! یه جورایی بشکه پراکنی دقیقه ! کافیه جای سدید مهمات سقوط آزاد استفاده بشه ! اگر هم بشه کاری کرد که مارک 84 حمل کنه که عالی میشه ! با هر پرتاب یه محله میره هوا ! :mrgreen:

 

مزایا این طرح :

 

1- عدم از دست دادن پهپاد

2- هزینه بسیار کمتر نسبت به نیرو هوایی

3- توانایی عملیات 24 ساعته به وسیله کلا 3-4 پهپاد ...

4- توان هدف قرار دادن نقاط فراتر از دسترس تانک ها و بمباران دقیقتر نسبت به توپخانه

و مهمتر از همه !

 

اجرایی شدن این طرح در زمانی بسیار کمتر و قابلیت تامین به صورت خیلی سریع .

 

همه چیزشم آمادست ! :winking:  از مارک 84 و دیگر بمب های سقوط آزاد بگیر تا پهپادش ! :rose:

  • Upvote 3
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

من موندم وقتی n عدد تسلیحات ضد زره در دستان n عدد تروریسته باز هم تاکید بر زرهی دارید ! از نظر من بهترین کار اینه که :

 

اول دقت کنید که سال پیش فرمانده نیرو هوافضای سپاه گفت:

" سقف پروازی شاهد 129 الان 60 هزار پا خواهد شد" و فرای دسترس هر گونه دوش پرتاب ! 18 کیلومتره !

منبع:http://www.tabnak.ir/fa/news/400879/%D8%B3%D9%82%D9%81-%D9%BE%D8%B1%D9%88%D8%A7%D8%B2-%D9%BE%D9%87%D9%BE%D8%A7%D8%AF-%D8%B4%D8%A7%D9%87%D8%AF-%DB%B1%DB%B2%DB%B9-%D8%AA%D8%A7-%DB%B6%DB%B0%D9%87%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D9%BE%D8%A7

 

 

ارتش عملیات حساب شده رو شروع کنه ... پهپاد هایی مثل شاهد 129 که مداومت پروازی بسیار خوب را دارند در پشت خطوط خودی در حالت پرواز نگه دارند ...

 

هدف هایی که قراره با تانک مورد هدف قرار دهند رو به وسیله یک designator (فاصله یاب + موقعیت یاب) مشخص کنند ، سپس مخصات هدف ارسال بشه به یک مرکزی که پهپاد ها رو کنترل می کنه و پهپاد اون نقطه رو از ارتفاع بالا (فراتر از دسترس دوش پرتاب ها) مورد اصابت قرار بده . با رایانه های مرکزی پهپاد ها محاسباتش خیلی هم ساده است . یک نیرو کورولیس + مقاومت هوا + فرمول های خطای پرتاب = CEP حدود 2-3 متر .

 

نیازی به مهمات هدایت شونده هم نیست و بسیار ارزان در میاد ! یه جورایی بشکه پراکنی دقیقه ! کافیه جای سدید مهمات سقوط آزاد استفاده بشه ! اگر هم بشه کاری کرد که مارک 84 حمل کنه که عالی میشه ! با هر پرتاب یه محله میره هوا ! :mrgreen:

 

مزایا این طرح :

 

1- عدم از دست دادن پهپاد

2- هزینه بسیار کمتر نسبت به نیرو هوایی

3- توانایی عملیات 24 ساعته به وسیله کلا 3-4 پهپاد ...

4- توان هدف قرار دادن نقاط فراتر از دسترس تانک ها و بمباران دقیقتر نسبت به توپخانه

و مهمتر از همه !

 

اجرایی شدن این طرح در زمانی بسیار کمتر و قابلیت تامین به صورت خیلی سریع .

 

همه چیزشم آمادست ! :winking:  از مارک 84 و دیگر بمب های سقوط آزاد بگیر تا پهپادش ! :rose:

 

بعد با چی قرار پیشروی شه!؟ موج های انسانی و جوانان 18 ساله افغانی.. !؟ یک گروه تروریستی هیچ وقت با بمباران از بین نمیره.. 30 ساله این حرف ثابت شده ولی گویا شما هنوز قبول ندارید!

  • Upvote 3
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 

همه چیزشم آمادست ! :winking:  از مارک 84 و دیگر بمب های سقوط آزاد بگیر تا پهپادش ! :rose:

 

مشکل طرحت اینهاست

1- 4 تا شاهد عملیاتی هم ندارید

2- شاهد ها زورشون به بلند کردن مارک 84 نمی رسه

3- محدوده ی عملیاتی شاهده خیلی کمه ( 200 کیلومتر )

4- شاهدها توان ارتباطی محدودی دارند .

5- اپراتور کامل نداریم

 

 

بیشتر شبیه اینه که ما فقط رونمایی می کردیم و به فکر بعدش که تولید انبوه و عیب یابی و ارتقاء و عملیاتی کردن بود ، نبودیم !!!

  • Upvote 2
  • Downvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 

 

با سلام

 

متوجه نشدم که شما چگونه متوجه شدید که به صحبتهای شما حمله شده ، کامنتهای نوشته شده ، صراً نقد جملات شما بود .

 

بیان کردم متاسفانه شما متوجه نشدید!

 

در صورت امکان ، دوباره بفرمایید ، ظاهراً نظر شما را در مورد تامین نیروی آموزش دیده و نه صرفاً " تفنگچی " برای ارتش اسد مطالعه نکردم .

 

قطعا ولی نه درهنگامی که در سقوطیم! برنامه ی استراتژیک برای چی؟! برای نحوه مدیریت بردگی شیعیان و علویان سوریه یا انتقال مراقد مقدس!

 

نقص  در اینجاست که  صرف تحولات میدانی را بدون توجه به عملکرد خاندان اسد ( پدر ،  بیشتر و پسر ،  کمتر ) بررسی می شود  . وضعیت امروز ، فرآیندی هست که از کودتای جناب حافظ اسد شروع شد و شرایط منطقه ای آن را تشدید کرد و عملکرد ناشیانه بشار اسد ، آن را به مرحله انفجار رساند . 

 

صحبت کردن در مورد این مساله ، بسیارمشکل هست  و بنده به دلایل مختلف ، تمایلی به ورود به جنبه های سیاسی را ندارم ، چون جنبه های سیاسی بر جنبه های نظامی ( که در این تاپیک مد نظر هست ) می چربد .

 

در مورد برنامه ریزی استراتژیک هم باید گفت که نبود چنین دیدگاهی ، در طول دفاع مقدس ، کار را به جاهای باریک کشاند . حالا ، همین مساله دارد در سوریه تکرار می شود و متاسفانه ، علیرغم تجربیات ارزشمند ، همچنان اصرار بر اجرای اشتباهات گذشته داریم .

 

اتفاقا چون ایران و حزب الله درگیر جنگ نشدند نشون دادند نگاه بلند مدت دارند!

 

ما عملاً درگیر جنگ شده ا یم ، گزاره های درگیر شدن ما هم ،  شاید در سطح عموم   ، پخش نشود ، ولی .........................

 

با 3000 میلیارد..

 

این را دیگر باید از ساختار فشل نظارتی درخواست داشته باشید که اجازه چنین دزدی بزرگی را به دست اندرکاران آن داد

 

! شما نگران هزینه اش نباشید ! بنیاد تعاون سپاه و بنیاد 15 خرداد بیشتر از انچه که عربستان دارد دارند.. مسئله جای دیگری است.. حاضرم قسم بخورم بیشتر از این تو سوریه خرج خواهد شد.کما اینکه تا الان هم قطعا و یقینا بیش از 5 میلیارد دلار به صورت تدریجی خرج شده..

 

اتفاقاً نگرانش هستم . اگربه گفته شما ، این عزیزان ، سرمایه لازم را داشتند ، اصولاً نباید می گذاشتند ، در سوریه ، کار به اینجا برسد . این یعنی نبود نگاه راهبردی و دست کم گرفتن حریف . که متاسفانه بارها ، این مساله در کشور خود ما تجربه شده است .

 

مسلماً وقتی بانک مرکزی برای تهیه ارز برای امور جاری کشورمتوسل به راههایی نظیر ...... می شود ، باید ، بخوانیم از این حدیث تا آخر .

 

والا دوست عزیز گویا شما بد متوجه شدید..! من اینجا نیامدم پیشنهاد بدم ......

 

هدف بنده ، از پاراگراف مد نظر شما ، صرفاًمزاح بود ، بدین معنی که ارتش اسد ، ابتکار رزمی را بدلیل نوع نگاه فرماندهانش ، از دست داده ، در کوتاه مدت ، باید این نگاه را تغییر داد . هرچند ، وقتی این نگاه در کشورما تغییر نمی کند ، اصولاً بعید می دونم این نگاه در سوریه عوض شود .

 

حالا ، تمامی امکانات کشورهم برای جلوگیری از سقوط اسد بکار گرفته شود ، تازمانیکه این نگاه تغییر نکند ، هیچ امیدی نباید داشته باشید .

 

روسیه حزب الله و سوری ها رو در این جنگ اموزش داد، اسمرچ های اسپنتاز رو براشون فرستاد بیش از هزاران قطعات یدکی تامین کرد و حتی برای سوری ها فلاگر تامین کرد از بلاروس.. کمک بیشتر از این!؟ مشکل این خرس عزیز پول است! نه چیز دیگری! پس با این استدلال وقتی که روسها از پایتخت حمایت کردند یعنی داشتند با شوخی میکردند!

 

شاید یک بخشی از مشکل این خرس شمال ، پول باشد ، اما بخش بیشتر این نگرانی ، مربوط به  از دست دادن سرپلهای نیروی دریایی و ایستگاه های جمع اوری اطلاعاتش در مدیترانه . روسها ، عاشق  نظام اسد نبودند که به انها کمک کردند و علاوه برآن ،  کاملاً مشخص هست که چه کسی در این بین ، هزینه این کمکها را داده . مسلماً این کمک ها از سمت حزب ا... نبوده .

 

موضوع مشخصه دوست من! شما اطلاع دقیقی از فرایند های میدانی ندارید! از 7 سال قبل این ماجرا شروع شده! و ما تازه 5 ساله که خبر دار شدیم.. توصیه میکنم پیج تحولات رو یکبار از اول بخونید.. بد نیست.

 

در این ارتباط هم باید یک مساله را خدمت شما عرض کنم، تاپیک تحولات انجمن میلیتاری ، تنها منبع بنده برای رصد وقایع سوریه نیست ، هرچند ، یکی از منابع بشمار می رود .

 

در حقیقت ، چنین تاپیکهایی ، محل تضارب آراء مختلف ، البته با رعایت احترام متقابل هست و صرفاً ، زمان هست که درستی یا نادرستی مطالب را نشان می دهد .

 

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

"به نظرم ، ورود مستقیم به درگیری ها ، زیاد با استراتژی فعلی یعنی درپیش گرفتن جنگ نیابتی ، تطابق ندارد . ورود مستقیم به صحنه درگیری ( یا رزم ) مستلزم وجود شرایطی هست که فقط یکی از انها ، وجود نیروی مسلح ، مجهز به تجهیزات مدرن و نیروی انسانی آموزش دیده و در نهایت اتخاذ یک استراتژی درست ،  بشمار می رود . عوامل دیگری نظیر توان اقتصادی ، روی این مفهوم اثر می گذارد که در شرایط حاضر ، چنین چیزی عملاً وجود خارجی ندارد "

  • Upvote 7

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 

با 3000 میلیارد..! شما نگران هزینه اش نباشید ! بنیاد تعاون سپاه و بنیاد 15 خرداد بیشتر از انچه که عربستان دارد دارند.. مسئله جای دیگری است.. حاضرم قسم بخورم بیشتر از این تو سوریه خرج خواهد شد.

کما اینکه تا الان هم قطعا و یقینا بیش از 5 میلیارد دلار به صورت تدریجی خرج شده..

بیش از 6.6 میلیارد دلار به نقل منابع رسمی فقط کمک اقتصادی تا الان به سوریه شده..! بعد شما از من میپرسید با کدام پول..! واقعا خنده داره..

 

جان ؟!!

شما احیانا اقتصاد ایران رو با آلمان یا ژاپن اشتباه نگرفتید ؟!

 

بودجه نظامی کشورهای خاورمیانه از 1997 تا 2014 ، برگرفته از مقاله مفصل آنتونی کوردزمن که سه ماه پیش منتشر شد :

 

e2ysvphzokbrnwdfweku.png

 

ضمنا کمک های مستقیم و غیرمستقیم به نظام اسد خیلی بیشتر از این حرف ها خرج داشته ، سالانه بین 6 تا 15 میلیارد دلار ، خرج عیش و نوش طبقه بورژوازی انگل صفت محله های مالکی و امثالش در دمشق و حلب ، حقوق دفاع وطنی ، تهیه غذا ، خرید سلاح و ... کم نیست .

  • Upvote 3
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

مشکل این خرس عزیز پول است! نه چیز دیگری!

میشه از شما برادر عزیز یه خواهش عاجزانه داشته باشم ؟ بی زحمت  به خدمت این خرس عزیز ، سلام ما رو برسونید و بفرمایید که لطفا اول بره مشکلات خودش با اروپا و آمریکا رو حل بکنه تا شاید اقتصاد بیمار و فاسدش یه نیمچه جانی بگیره و دست و بالش کمی باز بشه تا دیگه پول ملت مستضعف رو در جریان قراردادهای نظامی ، صنعتی ، عمرانی و اقتصادی هاپولی نکنه. 

 

البته انشاالله که مشکلِ این عمو خرس مهربون ، به قول شما فقط پول باشه ، ولی خودتون بهتر از هر کس دیگری میدونید که مشکلاتش بیشتر و بزرگ تر از این حرفاست.

  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

بعد با چی قرار پیشروی شه!؟ موج های انسانی و جوانان 18 ساله افغانی.. !؟ یک گروه تروریستی هیچ وقت با بمباران از بین نمیره.. 30 ساله این حرف ثابت شده ولی گویا شما هنوز قبول ندارید!

 

شما هم ظاهرا حواستون نیست من چی گفتم؟

 

"ارتش عملیات حساب شده رو شروع کنه ... پهپاد هایی مثل شاهد 129 که مداومت پروازی بسیار خوب را دارند در پشت خطوط خودی در حالت پرواز نگه دارند ..."

 

من فرض رو بر حفظ همین 20-25 درصد باقی مونده ارتش سوریه گذاشتم ! تا اینکه باز تانک بدیم بفرستن هوا ! باید راهبرد مناسب انتخاب کرد نه کاری که مداوما شکست خورده...

 

قراره این کار رو پهپاد انجام بده :

 

اولا پیشروی قراره در کجا باشه؟ دشت؟ شهر؟ ...

 

در فضاهای باز که پهپاد با سایت های حرارتی و اپتیکی می تونه کمین ها رو مشخص کنه و کمین ها رو در درجه اول مورد اصابت قرار بده ... .

 

لشکر کشی های صفی رو که انجام میشد میتونه با مهمات سنگین از هم بپاشوه ...

 

در شهر میتونه ساختمون هایی که تک تیر اندازها توش پنهان شدن ، ساختمون های محل تجمع رو مورد اصابت قرار بده ، تحرکات بین ساختمون ها رو به صورت ناقص هم که شده بررسی کنه و به نیرو های زمینی اطلاع بده ...

 

نیرو های زمینی رکن اصلی ماجرا هستند ولی بمباران و پوشش آتش به صورت 24 ساعته با پهپاد ها انجام بگیره ... .

 

طوری حرف میزنید که انگار ارتش سوریه از تانک به عنوان یک وسیله جز توپخانه متحرک استفاده می کنه ... .

 

پوشش آتش با پهپاد ، انتقال نیرو ها با خودرو های محافظت شده ... .

 

مشکل طرحت اینهاست

1- 4 تا شاهد عملیاتی هم ندارید

2- شاهد ها زورشون به بلند کردن مارک 84 نمی رسه

3- محدوده ی عملیاتی شاهده خیلی کمه ( 200 کیلومتر )

4- شاهدها توان ارتباطی محدودی دارند .

5- اپراتور کامل نداریم

 

 

بیشتر شبیه اینه که ما فقط رونمایی می کردیم و به فکر بعدش که تولید انبوه و عیب یابی و ارتقاء و عملیاتی کردن بود ، نبودیم !!!

 

این دوتاش :http://www.mashreghnews.ir/files/fa/news/1393/2/27/579572_809.jpg

 

اگه واقعا کل توانمون هم همین 2 تاس باشه 2 تا دیگه هم میسازیم ! دیگه اونقدر نزنید تو سر مال !

اولا

شعاع عملیاتی هزار و 700 کیلومتر و 24 ساعت مداومت پروازی با یک بار سوختگیری از ویژگی های این هواپیمای بدون سرنشین رزمی ایرانی است و هر فرودگاهی می تواند محل نشست و برخاست شاهد 129 باشد.

 

دوما مهمات هدایت شونده هم میتونه حمل کنه ولی ما بجاش از مهمات سقوط آزاد استفاده می کنیم تا هزینمون بیاد پایین !

 

بقیه حرفاتون نسبت به اپراتور و ... هم کشکه ... ارتباطات پدافند ما رو نگاه کنید می فهمید خیلی بهتر از این حرفا در دست داریم ...

 

مارک 84 رو هم گفتم اگه بشه ! این همه مهندس داریم تو مملکت ! بالاخره کشک نیستند که ! یه راهکاری پیدا می کنند...

 

حرف نزنی نمی گن لالی؟!

  • Upvote 4
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

من موندم وقتی n عدد تسلیحات ضد زره در دستان n عدد تروریسته باز هم تاکید بر زرهی دارید !

 والا برادر حامدوف عزیز ، بنده همون اول بسم الله و در پُست دوازدهم تاپیک همین نکته رو گفتم و اشاره کردم که باید با تعداد زیادی سوخو-25 ، مسلحین رو مهمون یه دوشِ داغ از بمب های خوشه ای بکنیم . ولی جالبه که عزیزان کلا چسبیدن به خاک.

  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 

هدف هایی که قراره با تانک مورد هدف قرار دهند رو به وسیله یک designator (فاصله یاب + موقعیت یاب) مشخص کنند ، سپس مخصات هدف ارسال بشه به یک مرکزی که پهپاد ها رو کنترل می کنه و پهپاد اون نقطه رو از ارتفاع بالا (فراتر از دسترس دوش پرتاب ها) مورد اصابت قرار بده . با رایانه های مرکزی پهپاد ها محاسباتش خیلی هم ساده است . یک نیرو کورولیس + مقاومت هوا + فرمول های خطای پرتاب = CEP حدود 2-3 متر .

icon_eek icon_eek icon_eek icon_eek

 

شما حقیقتا به این حرف هایی که زدید باور دارید ؟

بمب سقوط آزاد پرتاب شده از بی سرنشین در ارتفاع 60 هزار پایی و CEP حدود 2 متر ؟!!!

ویرایش شده در توسط Moltke
  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

http://www.mashreghnews.ir/files/fa/news/1393/2/27/579572_809.jpg

 

اگه واقعا کل توانمون هم همین 2 تاس باشه 2 تا دیگه هم میسازیم ! دیگه اونقدر نزنید تو سر مال !

اولا

شعاع عملیاتی هزار و 700 کیلومتر و 24 ساعت مداومت پروازی با یک بار سوختگیری از ویژگی های این هواپیمای بدون سرنشین رزمی ایرانی است و هر فرودگاهی می تواند محل نشست و برخاست شاهد 129 باشد.

 

دوما مهمات هدایت شونده هم میتونه حمل کنه ولی ما بجاش از مهمات سقوط آزاد استفاده می کنیم تا هزینمون بیاد پایین !

 

بقیه حرفاتون نسبت به اپراتور و ... هم کشکه ... ارتباطات پدافند ما رو نگاه کنید می فهمید خیلی بهتر از این حرفا در دست داریم ...

 

مارک 84 رو هم گفتم اگه بشه ! این همه مهندس داریم تو مملکت ! بالاخره کشک نیستند که ! یه راهکاری پیدا می کنند...

 

حرف نزنی نمی گن لالی؟!

 

 

 

وقتی که عملیاتی نیستند و فقط برای عکس گرفتن سرداران و حضورشون در تلویزیون هستند ، پس یعنی وجود خارجی ندارند .... توی این دو سال به این نتیجه رسیدم بین ادعای عزیزان و واقعیت خیلی فاصله هست ....

 

اگه این شاهد ها عملیاتی بودند ، سپاه مجبور نمی شد کبراها رو با راکت انداز هیدرا توی جنوب شرق عملیاتی کنه ، 4 تا سدید به این شاهد 129 وصل می کرد و هم کار نظارت و هم کار درگیری رو به این ها می داد که هم طبق ادعاشون 24 ساعت مداومت پروازی داره و هم هزینه ی عملیاتش کمتر و هم خطر عملیاتی کردنشون از فرستادن اون کبراهای مجهز به هیدرا بهتره ...

 

بین ادعای مفت تا عمل خیلی فاصله هست .

 

در ضمن بدون داشتن ماهواره های مخابراتی و با استفاده از کنترل زمینی ، شعاع عملیاتی این ها بیش از 200 کیلومتر نمی شه ....

 

 یک مارک 82 حدود 227 کیلو وزن داره ، شما فکر می کنی این شاهد 129 حداکثر توان بارش چقدره !؟ تازه شما باید وزن پایلوت رو هم حساب کنی ، به علاوه ی سیستم های اضافی مخصوص این کار ...

 

اصلا فکر می کنی این بال های شاهد 129 توان حمل 227 کیلو بمب رو داره !؟

ویرایش شده در توسط Juicer
  • Upvote 7
  • Downvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.