امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

نیازی به هماهنگی نیست ما خودمون خدمت این بزرگواران میرسیم و ارادت داریم و برنامشون رو میدونیم اینقدر ها هم بیکار و الاف نیستند که بشینن دفترجه ترجمه کنن و یا برای شبیه ساز مزخرفی مثل فلنکر بنویسن دیگه کسایی که استنادشون به نوشته ی پشت جلد یک شبیه سازه من چجوری باهاشون بحث منطقی کنم ؟ کسایی که من با دلیل ثابت کردم که فلنکری در مملکت موجود نیست و باز دارن ازش دم میزنن من چگونه می تونم باهاشون بحث منطقی کنم ؟؟؟؟؟؟؟
  • Upvote 2
  • Downvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

یکی از پروژه های ارزشمند سپاه تجهیز یک فروند Ilyushin Il-76TD به تجهیزات اطفاء حریق است!

این هواپیما از امکان حمل 40000 لیتر آب و تخلیه آن بر روی آتش در مدت 10 الی 16 ثانیه برخوردار است! (شهرام شریفی - گزارشی از نمایشگاه هوایی کیش)

thumb_54_891118_L600.jpg

thumb_53_891118_L600.jpg

thumb_Ilyushin_Il-76TD~0.jpg

Ilyushin Il-76TD سپاه

thumb_2211277.jpg

thumb_1827929.jpg

thumb_1693292.jpg

thumb_2220234.jpg

Su-25UBK

thumb_Su-25UBK_Frogfoot.jpg

thumb_4qxu22jkt_szq.jpg

thumb_4hi32vih5_hlp.jpg

An-74T-200 سپاه

thumb_1407850.jpg

thumb_0958761.jpg

thumb_1624427.jpg

thumb_1621166.jpg

thumb_1735907.jpg

thumb_1511453.jpg

  • Upvote 8

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='maverick100' timestamp='1372280488' post='318168']
[quote name='Haj_Rezvan' timestamp='1372279444' post='318164']
[quote]
[right][background=rgb(248, 248, 255)]دوست عزیز یعنی منبع شما دفترچه ی راهنمای یک شبیه ساز پروازه ؟ [/background][/right]
[img]http://www.military.ir/forums/public/style_emoticons/default/rolling%20on%20the%20floor.gif[/img]

:laughing:
[/quote]
نویسنده های دفترچه خلبان های نیروی هوایی جمهوری اسلامی ایرانی بودن ....!
فکر کنم بهتره بجای نوشتن به زبان چچنی خوندن فارسیتون رو تقویت کنید...!
[quote]



[right][color=#000000][font=tahoma, helvetica, arial, sans-serif][background=rgb(248, 248, 255)]تو شبیه ساز فلنکر 1.5 یک کتاب آموزشی هم بود که[/background][/font][/color][/right]
[right][color=#ff0000][font=tahoma, helvetica, arial, sans-serif][background=rgb(248, 248, 255)]توسط خلبانان کشور نوشته شده بود[/background][/font][/color][/right]
[right][color=#000000][font=tahoma, helvetica, arial, sans-serif][background=rgb(248, 248, 255)]( به فارسی ) و توش صراحتا تاکید بر وجود اسکادران سوخو 27 شده بود ... [/background][/font][/color][/right]


[/quote]
[/quote]

آهان بعد از کی خلبانان کشور میشینن دفترچه مینویسن برای شبیه ساز ؟؟؟ اینم که خلبانا نوشتن مثل همون اسکادران های فلنکرشونه ؟؟؟؟

شما نگران خوندن من نباش عزیزم خوندن من به اندازه ی کافی قوی هست شما نگران ذهن های دوستان باش که مثل پرچم فرودگاه با هر بادی به سمتی میرن
[url="http://upcity.ir/viewer.php?file=95454064547428438281.jpg"][img]http://upcity.ir/images2/95454064547428438281_thumb.jpg[/img][/url]

پچ خلبانان کبرای سپاه نکته ی جالب اینه که در انتهای پج نوشته نیروی هوایی نه هوانیروز !!!!
[/quote]

خب این که طبیعیه!
کبراهای سپاه در نیروی هوافضای اون خدمت می کنند. باید از این تعجب می کردید که چرا نیروی هوافضا نوشته نشده!!
البته فکر میکنم این پچ مال زمانی هست که این نیرو به هوافضا تغییر نام نداده بوده و هنوز با نام نیروی هوایی شناخته می شده است. ویرایش شده در توسط meshkat

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دوست عزیز هلیکوپترهای کبرا اصولا جز سازمان رزم هوانیروز که جز نیروی زمینی محسوب میشه هستن توی ارتش که اینطوره والا سپاه رو نمیدونم دیگه

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='maverick100' timestamp='1372282561' post='318175']
دوست عزیز هلیکوپترهای کبرا اصولا جز سازمان رزم هوانیروز که جز نیروی زمینی محسوب میشه هستن توی ارتش که اینطوره والا سپاه رو نمیدونم دیگه
[/quote]

خب مسئله اینه که سپاه هوانیروز نداره و همه ی هواگردهاش اعم از بالگرد و هواپیما ؛ چه رزمی و چه ترابری در نیروی هوافضا به خدمت می پردازند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='meshkat' timestamp='1372283150' post='318176']
[quote name='maverick100' timestamp='1372282561' post='318175']
دوست عزیز هلیکوپترهای کبرا اصولا جز سازمان رزم هوانیروز که جز نیروی زمینی محسوب میشه هستن توی ارتش که اینطوره والا سپاه رو نمیدونم دیگه
[/quote]

خب مسئله اینه که سپاه هوانیروز نداره و همه ی هواگردهاش اعم از بالگرد و هواپیما ؛ چه رزمی و چه ترابری در نیروی هوافضا به خدمت می پردازند.
[/quote]

ممنون از راهنماییت

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سلام
بحث جالب و مفصلیه، ایکاش اینترنت درست حسابی داشتم و میتونستم شرکت کنم؛ ولی خب با موبایل بیش از این نمیشه تایپ کرد.
فقط خطاب به جناب ماوریک عزیز باید بگم، بله درسته، پایگاه شکاری امیدیه (البته پایگاه که نه، شهر متروکه نظامی امیدیه!!!) تخلیه شده اما در اختیار قرارگاه پدافندهوایی قرارگرفته و ستاد منطقه جنوبغرب پدافند اونجا تشکیل شده. البته طبق معمول چندتا جنگنده پدافندی هستن.
کلا ماجرای این پادگان عریض و طویل از ابتدا تا حالا خیلی عجیب و جالبه. اگه فرصتی شد عرض میکنم.
یاعلی
  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اصولا این بحث ثابت کردن بحث مزخرفیه...!
منم این آخرین باریه که باکسی در این باره صحبت میکنم...!
بخدا خسته شدیم از دست این ملت...! واسه هر آتا اشغالی باید بحث کنیم تازه اگه در بهترین حالت بحث به دعوا تبدیل نشه...!
یه روز باید ثابت کنی کرانسپول داریم فردا میشه نوبت بوک پس فردا تور پس تر فردا کورنت و الی ماشالله...!
اغا اصن نداریم...!I:
این آخرین پست من در این تاپیکه و این موضوع هیچ ربطی به دوست عزیزمون ماوریک نداره...! اصولا این بحث ها با هیچ کس فایده نداشته و نداره...!
==========================================================================================
[quote][color=#000000][font=tahoma, helvetica, arial, sans-serif][right][background=rgb(248, 248, 255)]دیگه کسایی که استنادشون به نوشته ی پشت جلد یک شبیه سازه من چجوری باهاشون بحث منطقی کنم[/background][/right][/font][/color][/quote]
اولا که پشت جلد نیست و به صراحت در مقدمه کتاب که بار دیگه تاکید میکنم توسط خلبانان این مملکت نوشته شده حضور این هواپیما در ناوگان هوایی کشور تاکید شده...!
ثانیا کدوم بحث منطقی؟!
ثالثا همچین حرف میزنید که انگار خودتان به اسناد نیروی هوایی این مملکت استناد میکنید...!
[quote][color=#000000][font=tahoma, helvetica, arial, sans-serif][right][background=rgb(248, 248, 255)]کسایی که من با دلیل ثابت کردم که فلنکری در مملکت موجود نیست و باز دارن ازش دم میزنن من چگونه می تونم باهاشون بحث منطقی کنم ؟؟؟؟؟؟؟[/background][/right][/font][/color][/quote]
قرار به اینگونه ثابت کردنها باشه...!
بنده این رو بهتر از شما و دوستان بلدم...!
خوب بنده هم با این منطق شما از شما سئوال میکنم...!
با توجه به اینکه هیچ عکسی از تامکت های ایرانی در حال شلیک موشک اسپارو نیست...!
پس نتیجه میگیریم که اساسا تامکت های ایرانی توانایی شلیک این موشک رو ندارند..!
پس در نتیجه رادار های تامکت ما یا دارای مشکل اند و احتمالا از کار افتاده اند..!
اینم منطق...!
بسه یا بازم ادامه بدم؟!
مع الوصف برای شما دوست عزیزم آرزوی موفقیت می کنم...!
و بازم تکرار میکنم این صحبت ها هیچ وقت فایده نداشته و ندارد....!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]اولا که پشت جلد نیست و به صراحت در مقدمه کتاب که بار دیگه تاکید میکنم توسط خلبانان این مملکت نوشته شده حضور این هواپیما در ناوگان هوایی کشور تاکید شده...!
ثانیا کدوم بحث منطقی؟!
ثالثا همچین حرف میزنید که انگار خودتان به اسناد نیروی هوایی این مملکت استناد میکنید...![/quote]

بنده هم دوباره عرض می کنم کسانی که استنادشون حالا به قول شما مقدمه ی یک بازی کامپیوتری هست ( کسر شان شبیه سازه ) دیگه معلوم الحال هستن

عزیز من اگر این هواپیماها در ناوگان هوایی مملکت بودند پس چرا تا حالا هیچ عکسی ازشون منتشر نشده ؟ شوروی زمانی که میگ 31 رو در پایگاه ژوکوفسکی داشت آزمایش می کرد ماهواره ها ازش عکسبرداری کردند در حین آزمایشات رهگیری و موشکی ازش عکسبرداری کردندحالا این فلنکرهای شما کجان من نمیدونم ؟ فلنکری که هیچ تمرینی باهاش انجام نمیشه اندازه ی گاری هم ارزش نداره من دیگه این بحث فلنکر رو کش نمیدم من منطقی چه اینجا و چه توی فروم های دیگه با کمک دوستان به امثال شما ثابت کردیم همچین چیزی حقیقت نداره به هر حال من مسئول تفکرات شما نیستم برین با فلنکرهاتون حال کنین

در ضمن من به حرف کسانی استناد می کنم که خودشون سند هستن عزیزم hee_hee

موفق باشید :rose: :rose: :rose:

[quote]

فقط خطاب به جناب ماوریک عزیز باید بگم، بله درسته، پایگاه شکاری امیدیه (البته پایگاه که نه، شهر متروکه نظامی امیدیه!!!) تخلیه شده اما در اختیار قرارگاه پدافندهوایی قرارگرفته و ستاد منطقه جنوبغرب پدافند اونجا تشکیل شده. البته طبق معمول چندتا جنگنده پدافندی هستن.
کلا ماجرای این پادگان عریض و طویل از ابتدا تا حالا خیلی عجیب و جالبه. اگه فرصتی شد عرض میکنم.
[/quote]

درود بر شما دوست گرامی

آقا راجع به شهر ما اینطوری صحبت نکن ما ناراحت میشیم :-( متروکه نیست که خیلی هم زیباست تشریف بیارین مشاهده کنین من هم خودم میدونستم تخلیه شده فقط چون توی قوانین سایت نوشته شده اطلاعات ندین من خواستم عنوان نکنم به هر حال چند سال پیش تمامی جنگنده های این پایگاه که اف 7 بودن رو آوردند اصفهان و پایگاه رو مثل اینکه دادند به پدافند هوایی
پایگاه خیلی بزرگیه پایگاه پنجم بزرگترین پایگاه اف 16 خاورمیانه بود که خب جنگنده هاش به فنا رفتن

آقا لطفا توی بحث اگر می تونید شرکت کنید تا ما هم چیزی یاد بگیریم خوشحال میشیم از حضورتان :rose: :rose: :rose: ویرایش شده در توسط maverick100

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
راستی چرا ثابت نمی کنید به امثال من که تامکت های ما توانایی شلیک اسپارو دارند؟
تامکتی که نتونه اسپارو بزنه اندازه گاری ارزش داره...! مگه نه!؟ :mrgreen:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
فیلم شلیک اسپارو هستش

دوما بحث اسپارو و تامکت چیزی که در مملکت موجوده با بحث تخیلات عده ای معلوم الحال تفاوت داره برادر من

اصولا این اسپاروهایی که شما میبینی سازگاری زیادی با رادار تامکت ندارند برای همین خلبانان رغبت زیادی به استفاده از اونها ندارند بیشتر با رادار فانتوم های ما سازگاری دارند

حالا عکس رو شاید نشه نشون داد انشالله که نبردهای تامکت رو میبینی توی این قسمت اخرش که اتفاقا مربوط به اواخر جنگ و کمبود فینیکس بود بزرگوارانی مثل استاد عزیزم سرهنگ خلبان بازنشسته ارسلان خادمیان از شکارهاشون با اسپارو خاطراتی رو فرمودند icon_cheesygrin

در ضمن ما موشکی بهتر از اسپارو برای تامکت تهیه کردیم به نام سجیل پس میبینید که اونقدر ها هم گاری نیستند داداش hee_hee ویرایش شده در توسط maverick100

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
چون ادم علمی هستید و به دنبال بحث منطقی هستید بهتون میگم..!
چرا بنظرتون تا قبل تصمیم رونمایی ارتش از میراژ هاش هیچ تصویری از اونها منتشر نشد!؟ حتی یک تصویر؟! مگه میراژ هواپیما نیست!؟ نباید پرواز کنه؟ چرا همه ی عکس های موجود پس از تصمیم ارتش مبنی حضور عیان میراژ است؟(به جز عکس هایی که اخیرا از خاطرات دوستان منتشر شده)
چرا هیچ عکسی از اونها در اون بازه دهه 70 و 80 توسط عکسای اماتور منتشر نشد؟! خیلیا میگفتن اونو دیدن(درست مثه قضیه همین فلانکر) ولی یه عده به قول شما به امثال من میگفتن این هواپیما ها دیگه عملیاتی نیستن...!
دوست عزیز..!
سازمان های اطلاعاتی دشمن پسر خاله ی من و شما نیستن که به راحتی بیان عکس های ماهواره ای های فلان جنگنده ایران رو منتشر کنن!خود این سازمان ها اطلاعاتشون رو فقط در اختیار مقامات بلند مرتبه میزارند...!
یه مثال میزنم..!
NSA اگه تصویری ماهواره ای از هواپیمای ما داشته باشه اون رو در اختیار CIA نمیزاره..! مگر اینکه CIA از رئیس جمهور اجازه بگیره که خودش پروسه ی طولانیه و فقط در موارد اضطراری صورت میگیره...!
حالا شما انتظار داری مثلا اینا بیان فلان عکس ماهواره ای ما رو منتشر کنن؟!
اگرم میبینید در زمان جنگ سرد چنین کارهایی صورت گرفته (انتشار عکس های ماهواره ای از سوی بعضی از مجلات) به این علت بوده که توان نظامی شوروی برای مخاطب غربی مهم بوده....!
اما امروزه ایران خودش زیاد برای مخاطب غربی مهم نیست...! تازه اگر هم مهم بشه سر مسائلی مثه هسته ای و حقوق بشره .....!
  • Upvote 6

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
خب این حالا شد یک بحثی که مثل دو تا انشان بشینیم روش حرف بزنیم علمی و دقیق

ببین برادر من شما مثال خوبی رو برای این قضیه انتخاب نکردی چرا ؟ اولا میراژها به دلیل اینکه از عراق اومده بودن ایران در استفاده از اونها خیلی احتیاط می کرد که صدای اونا در نیاد و می بینیم که پس از فروپاشی رژیم بعث تقریبا دیده شدن در ثانی میرازهایی که به ایران اومدن سالها زمینگیر بودن چون نه ما نشریات و کتب این جنگنده رو داشتیم ( و همین حالا هم نداریم ) نه قطعات یدکی فقط چند پروازی انجام شده توسط جناب نقدی بیگ و عکساش منتشر شدن البته شنیده ها هم حاکی از اینه که ایران در عملیاتی کردن میراژهاش از پاکستان کمک گرفته چون خلبان های پاکستانی قبلا با میراژهای لیبی پرواز کرده بودند و خب آشنایی داشتن با این جنگنده کما اینکه خود پاکستان هم اگرچه میراژ اف 1 نداشت ولی میراز 3 و5 داشت و با این محصولات کارخانه ی داسو آشنا بود البته این موضوع تایید نشده و فقط حدس و گمانه مثل کمک گرفتن از هند برای رهگیرهای میگ 29

بحثی که اینجا مطرحه اینه که عده ای از دوستان می فرمایند ما فلنکر داریم و مثال میارن که فلان جا دیده شده و یا استناد به کتاب شبیه ساز می کنند و ... اگر این صحبت شما درست باشه و ایران فلنکر داشته باشه حالا دیگه وقتش شده که رونمایی بکنه ازشون درسته ؟ مثل میراژها . خب من که با خلبانها صحبت می کنم و تا اسم فلنکر میاد خندشون میگیره صحبت های دوستان رو بهشون منتقل می کنم میخوان زمینو گاز بگیرن چکار می تونم بکنم ؟

قبلا عرض کردم دوباره هم عرض می کنم اگر شما با روز کاری یک خلبان آشنا باشید میدونید که خلبان از وقتی که پاش رو میذاره تو گردان باید به تمرینات و آموزش و پرواز برسه و بعدش هم تشریف ببره خونه خب حالا این فلنکرها نباید پرواز کنن ؟ اگه پرواز می کنن کجا هست ؟ کسی نباید اینا رو ببینه ؟ جنگنده رو که نمیشه قایمش کرد و یا گفت برای روز مبادا و جنگ نگهش می دارم جنگنده باید پرواز کنه یعنی به نظر شما این کار عاقلانست ؟ خب مگه ارتش دیوانه هستش که روزی این همه خرج پرواز می کنه ؟ خب جنگنده ها رو انبار کنه تا روز مبادا اینقدر هم سانحه و شهید نمیده پس چرا اف 14 ها هر روز منظم دارن پرواز می کنن ؟ یا بقیه ی جنگنده ها ؟ شما اگر تونستی با دلیل علمی و مدرک مستدل که میشه این کار رو کرد و سپاه یا ارتش تونسته این جنگنده ها رو این همه سال از دید مخفی کنه قانع کنی من حرفمو پس می گیرم

در مورد سازمان های جاسوس هم عرض کنم که خیر پسر خاله ی ما نیستند ولی اگر لازم باشه منتشرش می کنن برای تحت فشار گذاشتن ایران برای اینکه بگن ایران یک کشوریه که خوی تهاجمی داره و مثلا میخواد به کشورهای همسایش یا اسراییا تجاوز کنه اون مثالی هم که زدم در مورد میگ 31 فقط مثال بود امریکا وقتی ویکتور ایوانوویچ بلنکو با میگ 25 خودش به زاپن فرار کرد طی بازجویی ازش به وجود میگ 31 که اون خائن ابر میگ 25 (super MiG-25 ) ازش یاد می کرد پی برده بود

به هر حال با این عقل و اطلاعاتی که من دارم وجود این جنگنده ها در کشور منتفی هست البته منم علاقمند بودم کشورم از نیروی هوایی قدرتمندی برخوردار باشه جنگنده های مدرنی داشته اما با دروغ گفتن به خودمون و یا توی توهم و رویا سیر کردن باعث نمیشه که قدرتمند بشیم بلکه ضعیف تر میشیم این بحث دقیقا مثل بحث وجود اف 16 تو ایرانه من دیگه نمیخوام این بحث رو کش بدم عزیزانی که میان توی این تاپیک هم نوشته های بنده حقیر رو میخونن و هم نوشته های شما رو این دوستان هم خودشون عقل و قوه ی استدلال دارن و قطعا نتیجه گیری خواهند کرد اینکه من وش ما بیایم توی سر همدیگر بکوبیم و جدل کنیم فایده ای نداره ، داره ؟ بهتر نیست به موضوع اصلی تاپیک و نقد نیروی هوایی سپاه بپردازیم ؟؟ ویرایش شده در توسط maverick100
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='maverick100' timestamp='1372238558' post='317999']
[quote]اساسا پایگاه زاهدان اف 6 تو عمرش ندیده که بخواد توش ازش حفاظت بشه...!
سپاه اونجا پایگاه نداره اما مثه ارتش از فرودگاه در موارد لازم استفاده می کنه...![/quote]

ما که شنیدیم دیگه شما هر جوری که دوست داری فکر کن در ضمن ارتش اونجا خودش پایگاه داره نیازی به استفاده از فرودگاه نداره

[quote]گرچه قرار بود که جنگنده های مدرن تری برای این نیرو خریداری بشه...! که به دلایلی نشد![/quote]

ما میخوایم توی این تاپیک بحث کنیم از همدیگه چیز یاد بگیریم اما یک سری افراد با یک سری افکار تا چیزی خلاف میلشون میشنوند زود طرف رو منکوب می کنند و منفی میدن و ... میدونم حالا این پست رو هم منفی بارون می کنین اما عیبی نداره من باید حرفمو بزنم و بعدش اینجا نتیجه گیری کنیم

ببین برادر سپاه توی کاربری همون جنگنده هایی که خرید هم دچار مشکل شد و نتونست کادر خلبان رو براش تامین کنه حالا چطور می خواسته جنگنده های مدرن تری بخره ؟ شما منبعی داری واسه حرفت ؟ هر چند در این مورد منبع رو کردن کمی سخته اما حرف باید منطقی باشه افرادی که توسط سپاه فرستاده شدن شوروی که آموزش ببینن واقعا نتونستن دوره رو تموم کنن شما ببینین یک سری افراد رو فرستاده بودن بدون هیچگونه ی تجربه ی پروازی که یکباره آموزش میگ 29 که خب جنگنده ی مدرنیه و کاربریش کار هر کسی نیست رو آموزش ببینن بهتر نبود در این مورد کمی با افراد با تجربه تر در نیروی موازی خودشون مشورت می کردند ؟

[quote]

بنا به گزارش های خارجی حدود یک اسکادران سوخو30 یا 27 با شدیدترین حفاظتها دردست سپاه است که ممکن است تعدادی میگ 31 ارسالی یه سوریه(8فروند) هم متعلق به ایران باشد
بهرحال درصورت احتمال صحت دادن به این اخبار ( که به مرور صحیح میشوند) باید گفت که نیروی هوائی سپاه درمجموع چیزهائی برای گفتن دارد
وجود یک اسکادران میگ 27 و سوخو22 رو هم دراختیار سپاه براساس این اخبار خارجی فرض بدانید(اینها آپگرید شده اند)
[/quote]

دوست عزیز [color=#ff0000]روی هوا[/color] حرف نزن حرفت باید با سند و مدرک باشه مخصوصا در مورد آمار

جنگنده چیزی نیست که بشه پنهانش کرد جنگنده باید مرتب پرواز کنه و تمریناتشو انجام بده یعنی توی این مدت کسی این جنگنده ها رو ندیده ؟

با این حرفتون ثابت کردید که از این مقوله [color=#ff0000]خیلی پرت هستید[/color] و اصلا اطلاعاتی در این زمینه ندارید جنگنده ای که توی ناکجا آباد برای روز مبادا نگهداری بشه دو ریال ارزش نداره

اون میگ هایی که که سوریه خریده عمرا مال ایران باشه اگر هم باشه وجود هشت فروند میگ در کشوری که هیچ ثباتی نداره و از اون مهم تر در کشور خودمون نیست هیچ فایده ای برای کشور ما نداره

میگ 27 و سوخوی 22 هم در سازمان رزم سپاه موجود نیست تعدادی از جنگنده های گریخته به ایران در پایگاه های ارتش نگهداری میشن اما عملیاتی نیستند که بخواهند در سرویس سپاه باشند یا ارتش

[color=#0000cd][i][b]به هر حال بنده نه قصد دشمنی دارم نه اینکه مشکلی با کسی یا نیرویی دارم علاقمندم بحث کنیم و یاد بگیریم و عملکرد محافظان و سربازان کشورمون رو نقد کنیم قطعا نیروی هوایی سپاه یکی از نیروهای برتر منطقه در زمینه ی پهپادی و موشکیه اون هیچ بحثی درش نیست و اظهر من الشمس هست در اینجا می خواهیم به بحث در مورد بازوی هواییش بپرداریم که کمی گمنام و مغفول مانده حالا دوستان به جای بحث سالم بیاین منفی بدین [/b][/i][/color]
[/quote]

با سلام البته انتظار نمیرفت اطلاعات پراکنده و گمانه زنیهای خارجی رو کسی بعنوان سند قبول کنه (که طبیعتا همینه و سند نیستند) و از طرفی هم انتظار اینکه مسائل طبقه بندی شده نظامی رو بشه با سند ثابت کرد یه کم ساده لوحیه و کسی که چنین توقعی داره یکم باید از نظر امکان بحث کردن عقلانی با ایشون باید تجدید نظر کرد و از جدل کردن با چنین فردی اجتناب کردن به عقل نزدیکتره

کلمات توهین امیز هم که برای اینجور افراد تند و متعصب که نظر مخالفشون رو اصلا تحمل شنیدن ندارد هم خیلی عجیب نیست

بهر حال بهتر مسئولین سپاه رو یک مقدار عاقل تر و توانا تر از این مسائل فرض کرد که با ساده بینی امثال ما و استناد به اخبار و عکسها و نمایشگاهها راحت این نیرو رو بشوریم بذاریم کنار- البته انتقاد بجا و مناسب واقعا وجود داره و من درک میکنم که بخشی از اظهارات دوستان از سر ناراحتی از ناتوانیها و عدم تلاش است

اخبار مرتبط با دراختیار داشتن این هواپیما ها مرتبط با گزارش شورای تحقیقات آمریکا و [color=#444444][font=Tahoma][size=3][right]شماره 277 مجله صنایع نظامی اسراییل به تاریخ 1 دسامبر 2005 و اطلاعات کسب شده از سوی خود اینجانب از داخل است (بخشی از آن)[/right][/size][/font][/color]
[url="http://www.aerospacetalk.ir/vb/showthread.php/19985-%D8%AA%D9%88%D8%A7%D9%86-%D9%87%D9%88%D8%A7%D9%8A%D9%8A-%D8%A7%D9%8A%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%D8%B3%D8%A7%D9%84-2006-%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D8%A7%D9%88%D9%84(%D8%B4%D9%88%D8%B1%D8%A7%D9%8A-%D8%AA%D8%AD%D9%82%D9%8A%D9%82%D8%A7%D8%AA)"]http://www.aerospacetalk.ir/vb/showthread.php/19985-%D8%AA%D9%88%D8%A7%D9%86-%D9%87%D9%88%D8%A7%D9%8A%D9%8A-%D8%A7%D9%8A%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%D8%B3%D8%A7%D9%84-2006-%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D8%A7%D9%88%D9%84(%D8%B4%D9%88%D8%B1%D8%A7%D9%8A-%D8%AA%D8%AD%D9%82%D9%8A%D9%82%D8%A7%D8%AA)[/url]

[url="http://jangandeh.blogfa.com/post-13.aspx"]http://jangandeh.blogfa.com/post-13.aspx[/url]

درباره وجود جنگنده هائی مثل سوخو 27 یا سوخو 30 - از نظر من دیگه الان یعنی در سال 2013 دیگه اینگونه تجهیزات نسل چهار داره دوره اش تمام میشه و اگر چه معتقدم که یک اسکادران از این نوع هواپیما رو داریم اما
باید این انتقاد رو به برخی افراد احیانا نظامی که با حفاظت شدید مانع از انتشار خبر وجود این نوع هواپیما شده اند - اصولا بقول این اقا پرواز کم این تجهیزات و به روز نشدن اونها خودش یک مسئله است و از طرفی میشه گفت الان دوره جنگ سرد نیست که سنای آمریکا از وجود چنین هواپیمائی با امکان حمل 10 موشک هوا به هوا و مانورهای استثنائی واهمه کنه- متاسفانه الان دیگه وجود و عدم وجود چنین هواپیمائی اونهم به این تعداد خیلی تعیین کننده نیست - فقط یکم ممکنه اصل غافلگیری رو ایجاد کنه - نهایت موشک محمول هوائی این سوخو ها آلامو با برد 110 کیلومتره والسلام و قابلیت شکار چهار هدف همزمان و شناسائی بلند بردش دیگه الان خیلی موثر نیست چون باید درمقابل نسل چهارو نیم و پنجم بایسته که به شدتتوانش محدوده
درباره میگ 31 هم درصورت وجود - موشک آموس صادراتی بردش 111 کیلومتره و ...
میگ 27 و سوخو 22 هم که تکلیفشون قبلا معلومه
اما حالا به یک نقل قول یکی از فرماندهان سپاه توجه میکنیم که فرمودند الان دیگه برای ما نوع هواپیما مهم نیست و ما میتونیم با تجهیزات جدید راداری و موشکی هواپیماهای قدیمی رو هم درسطح بسیار خوبی برای نبرد ارتقاء بدهیم
البته این سخن ایشون (نقل به مضمون ) نشان از توانائی شناسائی و شکار وراء دید رو داره چون در نبرد داگفایت موضوع به شدت تابع خود هواپیماست
بهر حال اینطور به نظر میرسه که ارتقاء موشکی و راداری درسطحی توسط هوافضای سپاه رخ داده که تهدید جدی برای مهاجمین وجود داشته باشه
باید در این فرضیات امکان ساخت داخلی نمونه pl12 که کپی آمرام هست رو مدنظر داشت (مدتی پیش قول رونمائی اون داده شد) همچنین افزایش برد موشکها و ..
بهرحال باید یک تحول اساسی رو درنیروی هوائی انتظار داشته باشیم و با رونمائی از قاهر و کوثر 88 و جنگنده های دیگه در سالیان آتی تا حدودی این نگرانیها کاهش پیدا میکنه انشاءالله

چند نکته هم اینجا هست که متاسفانه مسئولین محترم وزارت دفاع و ... از هواپیمای عمود پرواز غافل شده اند چون درجنگ نامتقارن دسترسی به باندها به شدت محدود میشه =- البته رویکرد فعلی به سمت پهپادها رفته اما نباید از این دسته هواپیما ها غافل شد
دوم اینکه تاکید بسیار زیاد روی موشک های پسیو ضد جمینگ که اخیرا باب شده کافی نیست چون درصورت استفاده از اهداف کاذب حامل جمر ( که آمریکا به شدت درحال توسعه اونهاست) اصولا این موشکها به راحتی منحرف شده و هواپیمای مادر سالم میمونه - امیدوارم روی موشکهای موج میلیمتری فعال کار بشه
  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]یا مثال دیگه ، دوستانی که انتظار ساخت آواکس و هواپیماهای هشدار دارن ، بدونن که توی نیروی هوایی تجهیزاتی موجود هست ، از قبل از انقلاب که این تجهیزات که توی یک سری از هواپیماها به کار گرفته میشن ، دست کمی از آواکس ندارن و همین تجهیزات به نوعی نیروی هوایی مارو در جنگ به عنوان برگ برنده شناسوند
من اطلاعی از این تجهیزات ندارم ، حتی خلبان هایی که هواپیماهای حاوی اون هارو بلند میکردن هم اطلاعی ازشون ندارن ، به طور مثال وبلاگ آقای [color=#ff0000]بهروز مدرسی[/color] که خلبان بازنشسته ی اوریون و هرکولس هستن رو بهش سر بزنین و خاطراتش رو بخونین میبینین که گفته وقتی مای خلبان میخواستیم از اتاق کارگوی هواپیما که تجهیزات اون جا بود رد بشیم تا بریم توی اتاق پرواز یا برگردیم بیرون هواپیما ، اوپراتور ها روی تجهیزات رو میپوشوندن ![/quote]

درود

من اینترنتم تموم شده و دارم با اینترنت ذغالی این پاسخ رو میدم انشاالله امشب یا فردا پاسخ دوستان رو به طور کامل میدم

فقط خواستم بگم که اون هواپیمایی که میگین خفاش و هواپیمای صدف هست و چیز خیلی عجیبی نیست

دوما در مورد اون شخص معلوم الحالی که ازش اسم بردین و ایشون با کمال وقاحت خودش رو خلبان جا زده در حالی که کروچیفی بیش نیست من چیزی نمیگم وای به حال ما که بخوایم به داستانهای من در آوردی این بشر استناد کنیم که بیشتر شبیه فیلم نامه های بالیوودی هست تا خاطره

در مورد اون دوستی که میگه توهین کردید بگم که عزیزم گفتن اینکه روی هوا و بی اساس و پایه حرف نزن توهینه ؟ شما خودت با اظهار نظرهات ثابت کردی که اصلا دانشی در این زمینه نداری پس ناراحت نشو از این حرف که میگم از این مقوله پرت هستید

انشالله وقتی غرب جنگنده های نسل 6 رو رو کرد ما هم قاهر و کوثر رو رونمایی می کنیم

من توی این سایت با وقایعی مواجه شدم که هابل توی کائنات باهاش مواجه نشد عجب !!!!!! ویرایش شده در توسط maverick100
  • Upvote 2
  • Downvote 9

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مطالب مشابه

    • توسط parsneet
      بسم الله الرحمن الرحیم
       
      تاپیک حاضر با محوریت پوشش خبر ها و اطلاعات مسابقات نظامی برگزار شده در ایران و همچنین شرکت تیم های ایرانی در سایر مسابقات بین المللی نظامی می باشد .
       
      مقدمه :
      مسابقات نظامی هر ساله در سراسر جهان با شرکت پرسنل نظامی ( به صورت داخلی و یا بین المللی ) برگزار می گردد . این گونه مسابقات علی رقم اینکه از قواعد و استاندارد متحدی برخوردار نیستند ( منظور نبودن کمیته جامع و قوانین واحده بین المللی در رشته های تخصصی می باشد ) اما تا حدودی پیرو قواعد و ضوابط برگزاری رزمایش های نظامی هستند . ( البته تیم های ورزشی و مسابقات ارتش های جهان (CISM) تا حدودی متفاوت از سایر مسابقات تخصصی هستند که در ذیل به آن اشاره خواهد گردید )
      اساساً هدف از برگزاری این گونه مسابقات تخصصی بالا بردن آمادگی پرسنل و ایجاد حس رقابت و افزایش انگیزش پرسنل نظامی جهت فراگیری مهارت های تخصصی است . و همچنین سنجش توانمندی پرسنل در مقایسه با واحد های مشابه در ارگان های نظامی داخلی و یا ارتش های خارجی دیگر است . پس تا حدودی می توان بیان کرد که تیم های شرکت کننده ( در مسابقات بین المللی ) عموماً از بین کشور های دوست و یا هم پیمان ( و یا حداقل غیر متخاصم ) انتخاب می شوند و برای سنجش توانایی های تخصصی شان گرد هم می آیند . و همچنین حتی گاهی می تواند بیان گر همسویی کشور های شرکت کنند و حامل پیام های خاص برای ارتش های رقیب شان نیز باشند .
       
       
       
      تاریخچه :
      می توان به نوعی اولین مسابقات نظامی ( با تاکید و اولویت دادن به پرسنل نظامی ) را به یونان باستان نسب داد . در رویدادی جشن گونه که عموما" ( و نه اختصاصاً ) پرسنل نظامی در آن شرکت می کردند تا آمادگی جسمانی و مهارت های کار با سلاح در رقابت با حریفان را بسنجند . در ادامه و ظهور امپراطوری روم باستان این نوع مسابقات چهره خشن تر و جدی تری به خود گرفت به گونه ای که مکان های اختصاصی مانند کلوزیوم (Colosseum) و همچنین شرکت کنندگان مخصوص بنام گلادیاتور (Gladiator) برای شرکت در آن تربیت می گردیدند .
      این مسابقات شرحی مفصل دارد ولی به اختصار : برگزاری آن در قرون مختلف تکامل یافته و عموماً شرکت کنندگان آن از بین سربازان قوای شکست خورده در جنگ با امپراطوری روم انتخاب می شدند و در بین خیل عظیم از این سربازان که در مسابقات محلی و ایالات های مستعمره روم برگذار می شد برگزیدگان ( که یقیناً تعداد کمی از آنان بودند) می توانستند آزادی خود را به دست آورند . ولی جنگجویانی نیز بودند که به خاطر بدست آوردن پول و یا شهرت نسبت به شرکت در این مسابقات خونین اقدام می کردند . این مسابقات که به خشونت بی پروا و ضد انسانی اش معروف گشته بود بدون فایده هم البته نبود . ( البته فواید آن از دید فرماندهان نظامی ) باید اشاره کرد که تمامی این مسابقات به نبرد های خونین تن به تن اختصاص نداشت بلکه اکثر این رویداد ها به باز سازی نبرد های روم در مقابل دشمنانش مختص می شد ( یقیناً آن نبردهای که در آن پیروز گردیده بودند تا خاطرات ، تکنیک های رزم و قهرمانان آن را مرور و زنده نگاه دارند ) عده ای از سربازان لباس های قوای دشمن را بر تن می کردند و سربازانی دیگر که نقش نیروهای رومی را داشتند با بکارگیری ارابه و اسب و سلاح های آن دوران در چندین پرده که گاهی تا چند روز نیز ادامه می یافت آن نبرد خاص را باز سازی می کردند . از نحوه یورش قوای مهاجم گرفته تا نبرد های تن به تن ، عبور از رودخانه ، یورش سواره نظام ، محاصره قلعه ها و یقیناً نمایش پیروز مندانه و دلاورانه ارتش رومی بر حریف خود !
       
      در عصر جدید ایده مسابقات نظامی بعد از پایان جنگ جهانی اول شکل گرفت . در سال 1919 پس از جنگ جهانی اول ، بازی های بین متفقین توسط شورای ورزشی نیروهای متفقین ژنرال جان پرشینگ سازماندهی شد و 1500 ورزشکار از 18 کشور را گرد هم آورد تا در 24 رشته ورزشی به رقابت بپردازند. این رویداد در Joinville-le-Pont فرانسه برگزار شد . و طی سالهای بعد در ماه مه 1946 ، پس از جنگ جهانی دوم ، شورای ورزشی نیروهای متفقین توسط سرهنگ هانری دبروس و پنج‌گانه المپیک توسط سرگرد رائول مولت احیا شد و در  7 تا 8 سپتامبر همان سال دومین بازی‌های بین متفقین در برلین (در المپیاستادیون , محل برگزاری بازی های المپیک 1936) برگزار شد .
       


      چند ماه بعد، با پایان دادن به شورای ورزش نیروهای متفقین ، سرهنگ دبروس و سرگرد مولت مسابقات ارتش های جهان (CISM) را در 18 فوریه 1948 تأسیس کردند . اعضای موسس آن بلژیک ، دانمارک ، فرانسه ، لوکزامبورگ و هلند بودند . در سال 1950، آرژانتین و مصر به عضویت آن درآمدند. در سال 1951 ایالات متحده به آن پیوست . در سال 1952 عراق ، لبنان ، پاکستان و سوریه و دو سال بعد برزیل به عضویت آن درآمدند . و همچنین کانادا در سال 1985 وارد آن شد . سپس در سال 1991 با پایان جنگ سرد سازمان رقیب پیمان ورشو کمیته ورزش ارتش متفقین (SKDA) با CISM ادغام شد و خبر از پیوستن 31 کشور و عضو جدید و سایر کشورهای مرتبط با بلوک شوروی را داد. این پیشرفت سریع منجر به رسمیت شناختن توسط نهادهای بین المللی از جمله IOC شد. قبل از سال 1995 CISM هر سال 15 تا 20 مسابقات جهانی را برگزار می کرد. از سال 1995  CISM هر چهار سال یک بار بازی های جهانی نظامی را که یک رویداد چند ورزشی است با شرکت نمایندگانی از ارتشهای 127 کشور دنیا سازماندهی می کند .
       
       

       
      رویدادها
      برگزاری مسابقات مرتبط با ارتش های جهان طیف متنوعی را در بر می گیرد و بلوک های سیاسی و جغرافیایی متعدد سعی در برگزاری رویدادهای مشابه زیادی جهت بالا بردن مهارت پرسنل خود دارند . اما به نوعی اهداف برگزاری این چنین مسابقاتی تنها به بالا بردن مهارت ها محدود نمی گردد . بلکه برپایی نمایشگاه های تخصصی تجهیزات تیراندازی و حتی ماشین آلات زرهی و تسلیحات انفرادی و البسه نظامی و ... در حاشیه این مسابقات بیان گر این است که این رویدادها مکانی است تا برنامه ریزان و دست اندرکاران نظامی کشور های مختلف به عرضه و کسب اطلاعات و سنجش آمادگی قوای نظامی پیرامونی خود اقدام نمایند .
       
      به برخی از این رویدادها می توان به اختصار اشاره کرد مانند :
      - مسابقات بین المللی پنج گانه ورزشی ( تیراندازی سرعت و دقت ، میدان موانع ، شنا ۵۰ متر با مانع ، دو صحرانوردی ۸ کیلومتر و پرتاب نارنجک )
      - مسابقات بین المللی نظامی پهپادی ارتش های جهان
      - مسابقات بین‌المللی نظامی غواصی در عمق
      - مسابقات بین‌المللی نظامی جهت یابی
      - مسابقات بین‌المللی نظامی بیاتلون زرهی روسیه
      - مسابقات سراسری امنیت سایبری در آمریکا
      و ...
       

      بازتاب و آثار
      برای بیان تاثیر حضور بین المللی تیم های نظامی و ترتیب دادن این چنین مسابقاتی منعکس کردن دیدگاه بعضی از تحلیل گران غربی شاید مفید باشد به عنوان نمونه :
      «واشنگتن فری بیکن» «جوزف هومیر» تحلیلگر امنیت ملی : روسیه و چین در نمایش قدرت به آمریکا قصد شرکت در یک بازی‌های بین‌المللی در آمریکای لاتین ( ونزوئلا ) تحت عنوان « تک تیرانداز مرز » را دارند . این  بازی‌های نظامی یکی از واضح ترین نشانه‌ها  از شکل گیری یک ائتلاف ضد ایالات متحده در آمریکای لاتین است. روسیه و متحدانش ( ایران و چین ) با حضور در این مسابقات نظامی در ونزوئلا در حال نمایش قدرت هستند . با عادی سازی تحرکات نظامی دشمنان ایالات متحده در دریای کارائیب ، ما در معرض خطر در آمریکای لاتین هستیم .
       
       
      در حال حاضر به نظر می رسد که برگزاری این گونه مسابقات در بین نیرو های نظامی منطقه ای و جهانی در حال افزایش هست . مسابقاتی که هم در رشته های عمومی ( آمادگی جسمانی و ورزشی ) و هم رشته های تخصصی ( تیر اندازی ، زرهی و توپخانه ، پهپادی و ... ) با حضور تیم های چندگانه به جدیت پیگیری می شود . قطعا انتخاب تیم های ورزیده در این گونه رقابت ها باعث افزایش اعتماد به نفس پرسنل و همچنین تبلیغات مثبت برای نیرو های نظامی ما نیز خواهد گردید  . همچنین برگزاری مسابقات کشوری و درون مرزی برای ما موجبات حس رقابت و افزایش انگیزش سازمانی را برای نیروهای مسلح ما در پی خواهد داشت . انشالله 
       

       
       
       
      بن پایه :
      https://www.milsport.one/cism/members-nations
      https://www.ilsf.org/about/recognition/cism/
      https://armedforcessports.defense.gov/CISM/Military-World-Games/
      https://en.wikipedia.org/wiki/Colosseum
      https://freebeacon.com/national-security/iran-russia-china-to-run-war-drills-in-latin-america/
       
      گرد آوری جهت انجمن میلیتاری
       
       
    • توسط amirarsalankhan
      بمب افكن تهاجمي نسل بعد، LRS-B
       
                                 
       
       
      بمب افكن نسل بعد ( NGB، قبلا به نام بمب افكن 2018 شناخته مي شد ) يك برنامه به منظور توسعه يك بمب افكن جديد براي نيروي هوايي ايالات متحده بود. NGB قرار بود تا در حدود سال 2018 و به عنوان يك بمب افكن پنهانكار، مادون صوت، برد متوسط و با قابليت متوسط حمل سلاح وارد خدمت شود و به تدريج جايگزين بمب افكن هاي پير و پا به سن گذاشته (  B-52 Stratofortress  و B-1 Lancer ) گردد. ولي برنامه توسعه NGB با ظهور طرح بمب افكن دور برد تهاجمي سنگين ايالات متحده به فراموشي سپرده شد.
       
         
       
      اين اتفاق زماني افتاد كه در ژوئن 2010 سپهبد Breedlove  در مصاحبه اي بيان كرد كه اصطلاح بمب افكن نسل بعد مرده و از اين به بعد نيروي هوايي بر روي طراحي بمب افكن هاي دور برد تهاجمي كار خواهد كرد كه در آن از سيستم هاي به كار رفته در جنگده هاي F-22 و F-35 استفاده خواهد شد تا بمب افكني مقرون به صرفه و با قابليت هاي استثنايي هر دو جنگنده فوق جهت انجام ماموريت ها طراحي و توليد گردد.
       
             
       
       
      بمب افكن دور برد تهاجمي (Long Range Strike Bomber)
      برنامه توسعه بمب افكن دور برد تهاجمي ( LRS-B ) به معناي واقعي كلمه پنهانكار است! و اطلاعات خيلي كمي از آن منتشر شده است ولي اهميت آن را به خوبي مي توان در رفتار پنتاگون و شركاي صنعتي بزرگ آن احساس كرد.بسياري از كارشناسان معتقدند كه برنامه توسعه اين بمب افكن ساختار نيروي هوايي ايلات متحده را در 20 سال آينده شكل خواهد داد و هر شركتي كه برنده مناقصه توليد اين بمب افكن شود پول پارو خواهد كرد و بازنده نيز مي تواند مطمئن باشد كه جايگاهي در آينده هوانوردي نظامي ايلات متحده نخواهد داشت مگر ان كه معجزه اي كند!
      هر چند امروزه لاكهيد ماريتن به لطف پروژه F-35 آينده خود را در صنعت هوانوردي نظامي ايالات متحده تضمين كرده است و بويينگ نيز به مدد توليدات هوانوردي غير نظامي خود مي تواند از اين بحران عبور كند و تنها نورث روپ است كه چاره اي ندارد و  بايد اين مناقصه را برنده شود تا بتواند با خيال راحت به آينده خود فكر كند
      شناخته ها و ناشناخته ها
      پيش بيني شده 80 تا 100 فروند از اين بمب افكن جديد جايگزين ناوگان فعلي بمب افكن هاي ايالات متحده شود.  
      پنهانكار بودن ،قابليت حمل سلاح هاي هسته ايو داراي بودن هر دو حالت پروازي سرنشين دار و بي سرنشين از الزامات طراحي LRS-B است.قيمت تعيين شده براي هر فروند بمب افكن جديد 550 ميليون دلار در سال 2010 پيش بيني شده و قرار است به جهت كم كردن هزينه ها از فناوري موجود در طراحي ان استفاده شود ولي ساختار طراحي آن بايد به شكلي باشد كه بتواند از تكنولوژي هاي آينده نيز استفاده كند.دو رقيب اصلي در طراحي اين بمب افكن يكي كمپاني  Northrop Grumman, با سابقه طراحي بمب افكن پنهانكار و گرانقيمت B-2 است و ديگري مشاركت كمپاني هاي بويينگ و لاكهيد مارتين با سابقه طراحي جنگنده هاي F-22 و F-35 .همچنين پيش بيني مي شود در اواسط دهه 2020 اولين پروازهاي اين بمب افكن انجام شود.طبق حدس هايي كه كارشناسان مي زنند نيروي هوايي آمريكا به دنبال يك بمب افكن در اندازه اي حدودا نصف B-2 است كه از دو موتور F-135 همانند F-35 سود ببرد.
       
                                              
                                         
                                          پيشران F-135 Pratt  & Whitney
       
      الان همه شما ميگوييد اين كه خيلي كوچيكه، خب مسلما بايد بزرگتر بشه ولي با صحبتي كه رابرت گيتس وزير سابق دفاع انجام داد و به اعضاي كنگره گفت كه قيمت هر فروند 550 ميليون دلار ميشود راه را بر روي بزرگتر شدن اين بمب افكن فعلا بست. و اين نگراني را در بين كارشناسان به وجود آورد كه هر شركتي كه بتواند با حداقل آيتم هاي اساسي يك بمب افكن توليد كند برنده اين مناقصه خواهد بود بدون توجه به نيازهاي اساسي نبردهاي آينده.بنابراين يكسري الزامات از سوي كارشناسان هوانوردي نظامي جهت توسعه LRS-B  پيشنهاد شده است :
      پنهانكاري
      امروزه ميدانيم كه 80 درصد قابليت پنهانكاري به شكل و طراحي هواپيما بستگي دارد و فقط 20 درصد به مواد و تكنولوزي پيشرفته به كار رفته در آن وابسته است. كه همين 20 درصد هم بيشترين هزينه را به خود اختصاص مي دهد. پس يايد تعادل خوبي را بين اين دو بخش برقرار كرد تا هزينه هاي طراحي و توسعه سرسام اور نباشد.
      تعمير و نگهداري
      استفاده از مواد جاذب امواج رادار ساخته شده مي تواند نگهداري اين بمب افكن را بسيار راحت تر كند تا استفاده از موادي كه در لبه تكنولوژي روز قرار دارند و بسيار گران قيمت خواهند بود و نگهداريشان نيز بسيار مشكل است.ولي پلت فرم طراحي نيز بايد به شكلي باشد كه اين پرنده بتواند در 50 سال آينده آسمان ها را همچنان تسخير كند و پذيراي مواد جديد و تكنولوژي هاي نوين نيز باشد.
      قابليت حمل بمب هاي هسته اي
      تصميم گيري در اين مورد بايد همين الان صورت بگيرد، هر چند نيروي هوايي علاقه دارد تا چند سال بعد از توليد بمب افكن ها مجوز حمل سلاح هاي هسته اي را براي آنها صادر كند ولي با توجه به پيشرفت هاي سريع در صنعت هوانوردي نظامي از الان اين پرنده بايد طوري طراحي شود كه حداقل نيمي از آنها از ابتدا قابليت حمل بمب هاي هسته اي و هيدروژني را داشته باشند. و توانايي بازدارندگي ايالات متحده را همچنان حفط كنند.
      كنار گذاشتن طرز فكر شواليه تنها!
      بسياري از مردم فكر مي كنند كه پنهانكاري يعني يك جنگنده پنهانكار به تنهايي و با شجاعت به مانند يك شواليه به مواضع دشمن حمله مي كند و تمامي آنها را نابود ميسازد!! از الان بايد اين تفكر را دور ريخت و يك برنامه جامع جهت حملات پر تعداد بمب افكن هاي نسل بعد در نظر گرفت و تمام سناريوهاي موجود و تهديدات لازم را در آنها پيش بيني كرد تا قدرت واقعي بمب افكن ها و تاثير آنها بر روي مواضع دشمن مشخص شود.
      ساخت يك بمب افكن، نه فقط يك پلت فرم صرف
      در سال هاي بعد LRS-B تنها بمب افكن سنگين ايالات متحده خواهد بود. پس بايد به شكلي طراحي شود كه قابليت باز طراحي بسياري از قسمت هاي آن وجود داشته باشد و بتواند از تكنولوژي هاي آينده نيز به خوبي بهره مند شود. همچنين LRS-B بايد بتواند ماموريت هاي دريايي را نيز به خوبي ماموريت هاي زميني انجام دهد.
      نگه داشتن خلبان در كابين
      با وجود داشتن فناوري پروازهاي بي سرنشين اما ما نبايد در دام اين صحبت ها بيافتيم كه LRS-B بايد تنها قابليت بي سرنشين داشته باشد!، نداشتن خلبان در ميدان نبرد يعني نداشتن حس مسئوليت پذيري و ابتكارات لحظه اي نمي توان از جذابيت هاي فراوان پرنده هاي بي سرنشين گذشت ولي يك بمب افكن سنگين بي سرنشي نياز به حمايت زميني بسيار بيشتري از بي سرنشين هاي فعلي دارد كه اين خود هزينه ها را بسيار بالاتر مي برد.مورد بعدي قابليت ضعيف بي سرنشين ها در سوخت گيري هاي هوايي است كه در حين ماموريت هاي يك بمب افكن دوربرد الزامي است و يك خلبان در هر شرايط آب و هوايي يا زماني به راحتي آن را انجام مي دهد.و در آخر فكر كنيد كه يك بي سرنشين بخواهد بمب هسته اي نيز با خود حمل كند، خيلي فكر خوبي نيست و حتي كابوس آور نيز هست. هر چند خيلي ها فكر ميكنند بهتر بمب هاي هسته اي را به دست بي سرنشين ها سپرد!
      فراموش نكردن چيزهاي كوچك
      بايد فضاي كافي براي خلبان در پروازهاي طولاني در نظر گرفت تا اعصابش راحت باشد و تحت فشارهاي جسمي قرار نگيرد. اين مورد حتما بايد لحاظ شود و سعي شود از تجربه B-2 در اين مورد درس گرفته شود.
      در ژانويه 2011 نيروي هوايي فهرستي كوتاه از اهداف مورد نظر خود را براي بمب افكن تهاجمي منتشر كرد
      اهداف طراحي در نظر گفته شده براي يروژه LRS-B در ژانويه 2011
      كل هزينه پروژه نبايد از 40 تا 50 ميليارد دلار بيشتر باشد سرعت مادون صوت حداكثر بردي پروازي بيشتر از 9250 كيلومتر مداومت پروازي 50 تا 100 ساعت براي پروارهاي بي سرنشين قابليت بقا در حملات روزانه به مواضع دشمن با وجو د قدرتمند ترين دفاع هوايي موجود  
      در پايان تصاويري از طرح هاي مفهومي اراده شده توسط سه كمپاني معظم شركت كننده در اين مناقصه
       
                       
                                                           
       طرح پيشنهادي كمپاني نورث روپ گرومن
       
       
       
       
                      
                                                                              
       طرح پيشنهادي كمپاني لاكهيد
       
       
       
       
       
                         
                                           
        طرح پيشنهادي كمپاني بويينگ
       
       
      حال بايد منتظر ماند و ديد كه در چند ماه آينده مقامات نيروي هوايي كدام يك از طرح هاي پيشنهادي را براي آينده توان هوايي ايالات متحده انتخاب خواهند كرد.
      نظر شما چيست؟
      كم و كاستي بود  دوستان به بزرگواري خودتون ببخشيد، تقديم به ارواح طيبه شهداي مرزباني ناجا در حادثه اخير نگور
      با تشكر فراوان از دوست و استاد گرامي جناب 7mmt به جهت پيشنهاد اين موضوع و كمك هاي بسيارشان
      تهيه شده توسط امير ارسلان رهسپار ، فقط براي ميليتاري
       
       
      منابع :
      http://en.wikipedia.org/wiki/Next-Generation_Bomber
       
      http://www.defensenews.com/story/defense/air-space/strike/2015/01/18/air-force-bomber-industry/21805275/
       
      http://defensetech.org/2014/09/15/air-force-plans-major-step-in-long-range-strike-bomber-program/
       
      http://breakingdefense.com/2014/09/b-2-pilots-lessons-for-lrsb-americas-new-bomber/
    • توسط MR9
      بسم الله الرحمن الرحیم
       
      سرکوب پدافند هوایی دشمن
        (Suppression of Enemy Air Defenses /SEAD)
       

       
       وایلدویزل / استاندارد 
       
      یکی از ماموریتهای اصلی واحدهای پروازی نیروی هوایی پس از ظهورسه عنصرجدید در نبردهای معاصر (رادار/ توپخانه ضدهوایی هدایت راداری و نهایتا" موشکهای هدایت شونده زمین به هوا)، کنترل و ازکارانداختن و نابودی این  سامانه ها  می باشد . بررسی دقیق نبردهای به وقوع پیوسته پس از جنگ دوم جهانی نشان می دهد که هرکدام از این نبردها ، جنبه های نوینی از فناوری را با بکارگیری تجهیزات ، تسلیحات و تاکتیک ها به نمایش گذاشته و نشان داده اند که گاهی استفاده از  وجودبرتری کمی تسلیحات غیر پیشرفته در مقابل برتری کیفی تسلیحات پیشرفته و یا برعکس ، پیروزی های نظامی خیره کننده ای را به ارمغان آورده است. در کنار این مساله و به موازات افزایش توانایی های رزمی یک سامانه تسلیحاتی ،توسعه تاکتیکهای مورد نیاز نیز یک اصل غیر قابل اجتناب بشمار می رود . در چنین شرایطی ، سامانه های پدافند هوایی نیز از این قاعده مستثنی نبوده ، چــنانکه این نوع از سیستم های جــــنگ افــــزاری می بایست دارای قابلیت های پدافندی مناسبی باشند تا درمرحله آغازین تهاجم دشمن ، بتوانند ایمنی مناطق مسکونی ، مراکز ثقل سیاسی، نظامی و اقتصادی را از گزند بمباران و آسیب حفظ نمایند و با ایجاد لطمات عمده به پیکره و استخوان بندی قدرت هوایی دشمن ، باعث لغو ماموریت های تهاجمی وبه احتمال زیاد تغییر نتیجه جنگ شوند . بنابراین، به صورت طبیعی ،  نیروی هوایی مهاجم سعی خواهد نمود تا تهاجم خود را با انجام ماموریت های سرکوب پدافند هوایی آغاز نماید . برهمین اساس و بنا به تعریف وزارت دفاع ایالات متحده ، سرکوبی پدافند هوایی دشمن عبارتند از :
       
      " انجام هرگونه فعالیتی به منظور خنثی سازی ، نابود سازی و ایجاد اختلال موقت یا دائم در سامانه های پدافند هوایی زمین و دریاپایه دشمن بوسیله تجهیزات مخرب یا اخلالگرها "
       

       
       
      جنگنده / بمب افکن F-105G ، یکی از مهمترین جنگ افزارهای ارتش ایالات متحده برای مقابله با آتشبارهای سام ارتش ویتنام شمالی بشمارمی آمد .
       

       
      جنگنده / بمب افکن F-4G  در حال تیک آف از فرودگاهی در عربستان
      در حالی که برای اجرای ماموریت SEAD ، به مهمات متنوعی شامل مشکهای هوا به زمین ماوریک و مهمات ضد تشعشع شرایک و غلاف جنگ الکترونیک مجهز شده است .
       
       

       
       
      ارتش ایالات متحده برای ایجاد برتری هوایی بر فراز منطقه نبرد ، تاکید زیادی بر استفاده از اسکادارن های وایلد ویزل دارد .
      تصویر فوق یکفروند جنگنده / بمب افکن A-7E را بر روی عرشه فوقانی ناو هواپیمابر USS AMERICA نشان میدهد که برای اجرای عملیات بر علیه آتشبارهای دفاع هوایی لیبی (عملیات دره الدورادو ) آماده می شود . به نظر می رسد پرنده فوق برای اجرای این ماموریت به مهمات ضد رادار شرایک و مهمات هوابه زمین راک آی مارک II مجهز شده است .
       

       
       
      ارتش های اروپایی نیز پس از مشاهده تاثیر تسلیحات ضد رادار ، بسرعت خود را به قابلیت های ضد رادار مجهز نمودند .
      تصویر فوق یک فروند تورنادو ECR نیروی هوایی آلمان را که به مهمات ضدرادار هارم مجهز شده است را نشان میدهد
       

       
       
      مهمات ضد تشعشع AGM-88 HARM، جنگنده / بمب افکنF/A-18 C
       

       
       
      نیروی هوایی بریتانیا ، به شکل وسیعی از مهمات ضد رادار درسازمان رزم نیروی هوایی خود بهره می برد .
      تصویر فوق ، یک تیر موشک ضد تشعشع آلارم را بروی یکفروند جنگنده/ بمب افکن تورنادو GR4 نشان می دهد .
       

       
       
      در حال حاضر پرنده ویژه نیروی هوایی ارتش ایالات متحده برای اجرای ماموریتهای سرکوب پدافند هوایی ، جنگنده/بمب افکن F-16 CJ بشمار می آید .
       
      پرنده فوق ، یکفروند F-16 CJ بلاک 50 سری D است که برای اجرای ماموریت SEAD ، به طیف متنوعی از مهمات شامل ، AIM-120 آمرام ، AIM-9 M سایدویندر در جایگاه های دو وهشت  ، مهمات ضد رادار AGM-88 هارم در جایگاه های سه و هفت ، و برای هدفیابی به یک غلاف AN/ASQ-213 ، مسلح شده است .
      با این حال و براساس نظرات خلبانان شرکت کننده در جنگ ویتنام ، قابلیتهای تاندرچیف و فانتوم به مراتب افزون تر از این نمونه فالکون بشمار می آمد .
       
       
      نویسنده و مترجم : کارشناس ارشد جغرافیای سیاسی - MR9
      Military.ir Copyright
      تمامی حقوق برای انجمن میلیتاری محفوظ است
      منابع  :
      1- Davis, Larry and Menard, David, Republic F-105 Thunderchief
      2- Bill Siuru, Bill Holder-General Dynamics F-16 Fighting Falcon
      3-F-4 PHANTOM II IN ACTION
      4- "MODERN MILITARY AIRCRAFT "THUD"
      5- A-7 IN ACTION
      6- ویکی
      7- مطالعات شخصی اینجانب از منابع گوناگون
    • توسط MR9
      موقعیت قرارگاه مرکزی منافقین :
       
      در 90 کیلومتری شمال بغداد ،پس از عبور از شهر "الخالص" به "قرارگاه  اشرف" خواهید رسید.این پادگان با وسعت6 در 8کیلومتر مربع تا سال 1365 هجری شمسی تحت عنوان "معسگر الخالص الخاص" محل استقرار یکی از تیپ های گارد ریاست جمهوری صدام حسین بود.این پادگان از شمال به انبارهای بزرگ مهمات و تسلیحات و یک روستای کوچک عراقی،از شرق به یک فرودگاه متروکه،از جنوب شرق به روستای "شیخ شنیف" ، از جنوب به یک مرکز مرغداری و از غرب به جاده بغداد- کرکوک محدود شده است."اشرف بزرگ" 12*10 کیلومتر مربع است  که پادگان اشرف و زمین های اطراف آن را شامل می شود.
       
        
       
       
       
       
      پس از اخراج مسعود رجوی به عراق و ملاقات او با صدام حسین ، این پادگان بطور کامل تحویل گروهک منافقین  شد و  آنها پایگاه های خود در سلیمانیه و کرکوک را جمع آوری کرده و از سال 1366 هجری شمسی تحت عنوان به اصطلاح "ارتش آزادیبخش ملی " در این محل تجمع کنند.
      در کیلومتر 90 جاده قدیم بغداد-کرکوک انشعابی از قسمت شرقی، شما را به درب اصلی پادگان اشرف هدایت خواهد کرد.شمال و جنوب این جاده آسفالته و فرعی محل استقرار 2 گردان ارتش صدام حسین ،گروهان رادار،گروهان موشکی پدافند هوایی و مقر سازمان استخبارات صدام حسین است که در نزدیکی ورود به پادگان قرار دارد.از سال 1365 شمسی تا زمان سرنگونی صدام  حسین ،نقش این نیروها پدافند هوایی،حفاظت بیرونی و کنترل ورود و خروج به پادگان اشرف بود .
       
       
        
       
       
      مرصاد ، کمینگاه منافقین 
      ببرها وارد می شوند :
       
      اگر چه نیروی های مسلح جمهوری اسلامی ایران ( ارتش  جمهوری اسلامی ایران ، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی  ، بسیج و..)  در جریان عملیات مرصاد ، شکست سنگینی بر پیکره گروهک منافقین وارد آورد ، بازماندگان فرقه رجوی ، مجدداً نیروی های باقی مانده خود را در قرارگاه های  متعدد خود در عراق ، جمع آوری و با حمایت رژیم بعثی ، فعالیتهای خود را از سر گرفتند . اما بدنبال شکست مفتضحانه رژیم بعثی حاکم بر بغداد در مقابل تهاجم گسترده نیروهای ائتلاف به منظور بازپس گیری کویت در ماه مارس 1991 و بغرنج شدن وضعیت در این کشور که همراه با بروز تشنجات و حرکتهای مسلحانه در شمال و جنوب آن گردید ، باعث شد تا گروهک منافقین  با یک بن بست غیر قابل تصور مواجه گردد .
       
       

       
       
      به همین دلیل ، تروریستهای مسلح این گروهک ، دست به تحرکات جدیدی در داخل خاک ایران زده و در یکم آوریل 1991 ، با استفاده از شرایط حاد منطقه ، یکسری اقدامات مسلحانه تروریستی  در غرب ایران ، بویژه ارتفاعات استان کرمانشاه  را رقم زدند که موجبات به شهادت رسیدن صدها نفر از شهروندان کرد ساکن در این منطقه را فراهم آورد .
      بنابراین در پاسخ به شرارتهای این گروهک تروریستی ، در بامداد روز 5 آوریل ، نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران  با استفاده از 9 فروند جنگنده- بمب افکن F-4E ، جمعی پایگاه سوم شکاری (TFB-3)  یک ضربت اساسی را به پادگان اشرف که قرار گاه مرکزی این گروهک بشمار می رفت ، وارد آورد که درعمق 80 کیلومتری داخل خاک عراق و در 28 کیلومتری شمال شهر  خالص  قرار داشت . 5 دقیقه بعد از این حمله ، 9 فروند جنگنده- بمب افکن F-5E جمعی پایگاه چهارم شکاری (TFB-4) بقیه تاسیسات این قرار گاه را با مهمات سنگین مورد حمله قرار دادند که براساس اطلاعات منتشر شده ، تلفات گسترده ای را موجب گردید .
       

       
       
      با این حال ، در جریان این حمله غافلگیرانه  ، خدمه یکی از فانتوم های شرکت کننده ( سریال 6688-3) موفق به اجرای صحیح مانور POP-UP نگردید و هر دوخدمه مجبور به اجکت شده و توسط شبه نظامیان مستقر در منطقه  بازداشت و بسرعت به دولت عراق تحویل داده شدند
       
       

       
      بقایای فانتوم ساقط شده نیروی هوایی به سریال 6688-3
       
       
      در شمال عراق ، دولت ترکیه که سالهاست در حال جنگ غیر رسمی با شورشیان حزب کارگران کرد که به شکل محرمانه از حمایتهای اطلاعاتی و تسلیحاتی دولت وقت عراق بهره می برد ، قرار داشت ، به منظور سرکوب این شورشیان ، چندین عملیات رزمی را در امتداد مرز با ایران ، طراحی و اجرا نمود .
       

       
       
      در جریان این عملیات رزمی ، فانتوم های  نیروی هوایی ترکیه بارها و بارها حریم هوایی ایران را مورد تجاوز قرار داده و نقض نمودند و در این سو ، در موارد متعددی  ، رادار مراقبت منطقه ، هشدارهای لازم را به ترکها ارسال نمود ولی علی الظاهر نیروی هوایی ایران هرگز عملیات رهگیری را اجرا ننمود . این مساله  را می توان بدین دلیل تشریح نمود که  تایگرهای مستقر در پایگاه دوم شکاری ،اگر چه بسیار سریع تر از فانتوم های ترک بودند اما بدلیل اینکه  تیم های ضربتی نیروی هوایی ترکیه توسط جنگنده های F-16C این نیرو  اسکورت می شدند ، حضور تایگر عملاً بی اثر بشمار می رفت . به همین علت ، فرماندهی وقت نیروی هوایی ایران تصمیم گرفت تا سازمان رزم پایگاه دوم شکاری را با اعزام جنگنده های MIG-29 که به تازگی از اتحاد شوروی تحویل گرفته شده بودند ، تقویت نماید .
       
       

       
       
      اعزام فالکروم های تهرانی  ، اگر چه در ابتدا به شکل موقت به این پایگاه مامور شده بودند ، اما با تغییر شرایط ، این استقرار به شکل دائمی در آمد و اسکادران 22 تاکتیکی نیروی هوایی (TFS-22) با حضور میگ های روسی تشکیل گردید و از آن سو ، تمامی  تایگرهای موجود در این پایگاه (F-5E) به اسکادارن 21 تاکتیکی (TFS-21) انتقال یافتند .
       
      با فروکش کردن آتش جنگ در آسیای جنوب غربی ، شرایط تقریباً به حالت عادی بازگشت ، اما این آرامش زیاد بطول نیانجامید ، چرا که در سال 1994 ، گروهگ منافقین مجدداً با اعزام تیم های ترورویستی بداخل کشور ، به شکل منظم دست به تخریب ، ترور مردم عادی و شماری از مقامات ارشد نظامی و غیر نظامی  زدند .
       
       

      سپهبد شهید صیاد شیرازی 
       
       
      د رنتیجه نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ، مجدداً ماموریت یافت تا حملات هوایی خود را علیه قرارگاه مرکزی این گروهک در داخل خاک عراق ، از سر بگیرد .
      این ماموریت کمتر شناخته شده ، توسط یکفروند جنگنده- بمب افکن F-5F و سه فروند جنگنده – بمب افکن F-5E جمعی پایگاه دوم شکاری در 9 نوامبر 1994 اجرا گردید . در این حمله جمعاً 16 تیر مهمات هوا به زمین مارک-82 به روی هدف حمل شد و پرنده های رزمی با موفقیت کامل و بدون خسارت جانبی ، ماموریت خود را به انجام رساندند .
       
       

       
       
      اما بدلیل اینکه این حمله غافلگیرانه  در داخل محدوده موسوم به منطقه پرواز ممنوع (NO FLY ZONE) شمال عراق که توسط ایالات متحده و بریتانیا حفاظت می گردید ، انجام شد ، به محض اطلاع از وقوع این حمله ، 20 فروند جنگنده  متحدین شامل  جنگنده – بمب افکن های F-16  و F-15 نیروی هوایی ایالات متحده به منظور رهگیری این دسته پروازی از پایگاه های خود واقع در خاک ترکیه به پرواز در آمدند که با توجه به پایان ماموریت دسته رزمی نیروی هوایی ایران ، برخوردی میان این دو پیش نیامد . 
       

       
       
       
      پی نوشت :
       
      1- پلان های رزمی ارائه شده در این تاپیک در سطح وب وجود ندارد و توسط مترجم طراحی شده است 
      2-  در این انجمن ، بیشتز از حماسه های گردان های تامکت و فانتوم گفته شده ، باشد که  این تاپیک گوشه ای از حماسه های تایگرهای مظلوم نیروی هوایی که تلفات قابل توجهی را هم در جنگ تحمیلی متحمل شده است ، بیان نماید .
       
       
       
      منبع : با اندکی تصرف ، IRANIAN TIGERS AT WAR  BY BABAK TAGHVAEE
       
       
        این مجموعه با صرف زمان ترجمه  شده است ،
      بنابراین ، هر گونه برداشت با ذکر منبع (MILITARY.IR) خواهد بود . 
      در غیر اینصورت ، برداشت کننده  ، عرفاً و شرعاً ، مسئول خواهد بود .
       
       مترجم : MR9      
  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.