امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

[quote][quote][quote]بسمه تعالی

با سلام

دوستان شاید لازم باشه قبل از مطلبم پیرامون اس 300 مقدمه ای عرض کنم.
ببینید رابطه بین ما و روسیه رابطه بسیار پیچیده ای هست و شالوده این رابطه هم از اوایل دهه 70 ریخته شد. که روابط جدید متاثر از نگاه جدید به موقعیتهای هردو کشور در عرصه منطقه ای و جهانی بود و البته با رعایت اقتدار و استقلال که مورد تاکید هر دو کشور بود لذا در دوره دولت سازندگی پس از چند دوره مذاکره با چند کشور و بینهم که عرض خواهم کرد منجر به انعقاد معاهدات دفاعی و امنیتی مهمی شد که این معاهدات در دوره اول دولت اصلاحات برخیشون به اون دوره کشیده شده و بسته شد. تبیین حرکت اساسی ما برای فعالیتهای صلح آمیز هسته ای به شکلی که منجر به موقعیت امروزی شده برمیگرده به دورن سازندگی و از همون موقع پیشبینی های لازم که قاطبه اونها کاملا درست در اومد انجام شد فلذا ما با توجه به حرکت جدید در عرصه منطقه ای و جهانی هم این حرکت رو کردیم و طی چند دوره مذاکره بین 4 کشور چین و روسیه و ایران و کره شمالی
که بعدا با پیشنهاد و حتی شرط روسیه ، کشور پنجمی هم اضافه شد که این کشور سوریه بود منجر به قراردادی دفاعی امنیتی بین 5 کشور شد که فقط یکی از مفادشو اشاره میکنم که چنانچه یکی از این کشورها مورد تهدید و تهاجم قرار بگیرد بقیه ملزم به دفاع و پشتیبانی خواهند بود و این قبل از نطق تاریخی جرج بوش بود!. لذا اینکه میبینید ما در مورد برخی مواضع منفعلانه روسها و چینیها موضع روشنی نمیگیریم برمیگرده به پیشبینی های سابق و توافقات صورتگرفته بر اساس موقعیت جدیدی که روسها و بعد از اونها هم چین (که البته هر دو مخصوصا روسها صدقه سری پرونده ایران بدین موقعیت جهانی و نزدیک شدن به جایگاه قبلی در زمان شوروی رسیده اند)) پیدا کردندتغییراتی در روند ارتباطی پیش اومد مثال چین دیگه به صورت شفاف و راحت مثل قبل نمیتونست به کره شمالی همه رقمه کمک کنه که بجای اون ایران عهده دار خیلی از کمکهای چین شد و کره هم خیلی از کمکهای چین به ایران رو که در وضعیت جدید چند سال اخیر بخاطر همون ملاحظات عهده دار شد. روسها هم پس از ورود در این جایگاه نمیتونستن به شکل سابق روابط نظامی رو ادامه بدن چون باعث مشکلات بیشتری برای خودشون و ما میشد و فضای جایگاه جهانیشون هم محدودتر میشد و این اصلا به نفع ما و چین و کره نبود(((نگاه نکنید که به بعضی قطعنامه ها علیه ایران و کره و سوریه هر دو رای مثبت دادند که این زمانی شد که پس از کش و قوس فراوان روس و چین و تعدیل بسیار مفاد قطعنامه رای مثبت دادند که عملا این قطعنامه ها اغلبا خنثی شده بود و گرنه امریکا در نظر داشت مسوده عراق رو در مورد ایران و کره و سوریه در شورای امنیت پیاده کنه و رای مثبت این دو کشور هم زمانی بیشتر صورت گرفت که در مقابله با اشاعه این ذهنیت منفی جبهه بندی بین 5 کشور و غرب و متحدینشون که کار امریکا و انگلیس و فرانسه بود انجام میشد ))) لذا برای ادامه همکاریها کشورهای ثالت و رابعی وارد شدند.
علیهذا اولین سری این سامانه رو خود روسها در ادامه برخی قراردادهای مستور در اواخر دهه نود تا 2003و 4 به ایران دادند که در ادامه با مشکلاتی که پیشبینی هم شده بود پس از وارد شدن دو سه کشور واسط قرارداد این سامانه با روسها علنی شد و در سایه این اعلان و توجه(میدیم نمیدیم)، از کشورهای واسط انتقال سری های بعدی صورت گرفت. و در ادامه هم با توجه با حساسیت موضوع و نا امن شدن کانال این ارتباط شکل دیگه ای پیدا کرد و البته این وسط انصافا طرح های بسیار مهم متخصصان خودمون که بر اساس نیازها و تکنولوژی بومی بود همه اینها منجر به باور 373 شد که اسمش در ابتدا این نبود و همه اینها حتی خیلی قبلتر از رسانه ای شدن تکذیب و در ادامه عدم تحویل این سامانه به ما توسط روسها و ... رخ داد.این سامانه ها بعلت اهمیت و جایگاهش در دفاع از کشور و عقیم کردن طرح های کذایی حمله دشمن بهره برداریش رسانه ای نشده و رسانه ای شدنش بسته به شرایط خاصی هست که تا بحال نشده.

یا علی مدد.[/quote]

با تشکر از نجف عزیز ...

شواهد و تحلیل هایی هست که این نظر شما رو تایید میکنه ، اما این ماجرا به حدی مخدوش ، پیچیده ، ضد و نقیض و پر از صحبتهای اضافه نامسئولان امر ! شده که واقعا نمیشه هیچ حرفی رو رد یا تایید کرد ، بهتر بگم " هر کس هر نظری پیرامون ماجرای اس 300 ایران بده نظرش قابل تایید هست ".

اگر گفته های شما رو بپذیریم خبر پس گرفتن باقی مانده پول از روسها و ... رو باید رد کنیم ، ولی اگر بخواهیم این پول گرفتن رو رد کنیم پس رادار ، تجهیزات اس 300 بدون پرتابگر ها توی رژه نشون داده شده و ایضا سیستم تور که جزوی از این قرار داد هست و لزومی نداره که بپذیریم پیش از اس 300 به ایران اومده ! ...

پس میشه به استناد های مختلف تعابیر بسیاری در این مورد برداشت کرد و هیچ کدوم هم قابل رد نیستن هم مسئله و هم پاد مسئله ! (متاسفانه).[/quote]

بسمه تعالی

با سلام

مخدوش ،پیچیده و ضد و نقیض بودن این موضوع خودش حکمت داره و عامدانه اینطور شده.و اگر غیر این بود که کار ما زار بود.
تقریبا میشه گفت که همه جای دنیا نسبت به تجهیزات و ...مهم نظامیشون همینطور عمل میکنن. در این رابطه مثالهای زیادی میتونم هم از غرب و امریکا و هم از روسیه و چین بزنم.

خب البته میشه نپذیرید.البته نگفتن باقی مونده. گفتن پیش پرداخت! اول که نه ، بعدا اینو گفتن! بعد هم پول چی کشک چی؟ چقدر داده بودیم که چقدشو دادن؟! کسی جایی سند نشون داد که چقدر پول رد و بدل شده؟! قطعا نه.خب چطوری 850م.د شد167م.د ؟! که پس بدن! تازه این میتونه تنها بخشی از یه قرار بزگتر باشه ،نه؟ اینها لفاظی بیش نبود! بنظرت واقعا ایران سر این قضیه شکایت کرد ؟! اینها تنها بخشی از یه دیپلماسیه.هم روسها و هم ما میدونیم که چیکار میکنیم.

یعنی شما شک داری که ما اس سیصد داریم؟!

این دو تصویر رو دیدی؟؟ این تنها یه گوشه اشه....

[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/1414h03ab.gif][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_1414h03ab.gif[/img][/url]
تصویر مرکب

[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/Untitled3%7E1.png][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_Untitled3%7E1.png[/img][/url]

قضیه تور که کلا موضوعش و جایگاهش در لایه دفاعی ما فرق داره و پس از چینش لایه های دوربرد و میانبردمونه.مقدارش هم کمتر از اونها بود و تا استقرار کامل شبکه و سامانه های اس سیصد ها در کشور قرار بود منافذ مهم رو ببنده که بست. اومدنش هم دلیل به نبودن اس سیصدها نبود بلکه دلایل دیگه ای داشت.

یا علی مدد.[/quote]

سلام برادر نجف بزرگوار

ان شاء الله که خوب و سلامت باشید.

از توضیحاتی که دادید تشکر میکنم ولی در مورد اون عکس که قرار دادید راستش چند سال پیش که منتشر شد در چند سایت خارجی روش بحث صورت گرفت ولی من خودم در گوگل ارث مختصات مورد نظر رو چک کردم و سامانه اس300 و تغییر در ظاهر منطقه اونطور که در عکس دیده میشه رو ندیدم.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سلام

اگه می دیدی جای تعجب داشت ...
مثلا یکی از مهمترین ویژگی های ، اس 300 ، متحرک بودنشه ... !!!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دوستان من یک دلیل خدمتتون عرض می کنم که تایید کننده وجود اس 300 در کشور اون هم از منبع روسی می تونه باشه

آیا وجود زیر دریایی با تناژ 1500 تن برای ما ضرورت بیشتر دارد یا داشتن سیستم دفاع موشکی برد بلند؟

آیا ساخت زیر دریایی زمان برتر می باشد یا ساخت سیستم دفاع موشکی؟

آیا آموزش نیرو های شاغل در زیر دریایی زمان بر تر می باشد یا سیستم دفاع موشکی؟

اگر جواب سوالات فوق مثبت باشد مطمین باشید اس 300 ها زودتر از کلیو ها امده و عملیاتی شده اند......

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]بنده یک احتمال میدم که درباره اون خودم نظر نمیدم.

بعد از قطعنامه شورای امنیت و فشار آمریکا به روسیه مبنی بر عدم تحویل سامانه اس300 و فشار ایران از یک سو و تمایل برخی مقامات کرملین به تقویت پدافند هوایی ایران که به ایران [b][color=red]توان دفاع میده ولی توان تهاجم نمیده[/color][/b] ، قرار بر این شده که سامانه اس300 رو با نام باور373 معرفی کنند و اینطوری باعث مخالفت آمریکا و اسراییل و تخلف از قطعنامه شورای امنیت نشدن.[/quote]
سلام
دوستان این یک جمله را برای من بی سواد هم ترجمه کنید

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
این حرفها رو از توی همین سایت برداشتند و یه خورده آب و تابش رو زیاد کردن...

مطمئن باشید تا زمانی که این سامانه رونمایی بشه ، نمیشه درموردش نظر خاصی داد.
بیخودی وقت خودتون رو تلف می کنید. همین مسائل هست که باعث میشه خیلی از سامانه هایی که العان دست نیروهاست ، رونمایی نشه..سایز پیچهای اینهارو هم در این سایت شناسایی می کنید.

فقط امیدوارم یه چیزی شبیه به این هم همین العان داشته باشیم..

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]توان دفاع میده ولی توان تهاجم نمیده[/quote]

به دلیل این که این سیستم یک سیستم پدافند هوایی هستش تنها با اون میشه عملیات های پدافندی انجام داد و مانند جنگنده یا دیگر تجهیزات امکان استفاده از آن به صورت آفندی وجود ندارد.پس این سیستم یک سیستم دفاعی است نه تهاجمی و برای همین بر توان دفاعی و پدافندی کشور اضافه می کنه نه توان تهاجمی و آفندی...

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]بنظر من s-300 ديگه به درد ما نمي خوره. قبلا هم در تاپيک هاي ديگه گفته بودم يک سامانه s-300
سوخته براي اسراييل و غرب هست و تمام زير و بمش رو ميدونند. تمرين اسراييلي ها با s-300 يوناني در همين چند سال قبل.
حتي اگر اين طور هم نباشه هيچ بعيد نيست در زمان حمله احتمالي, روسيه راه نفوذ و گمراه کردن و فريب سيستم هاي تحويلي به ايران رو به غرب رد کنه و خدمه پدافند اصلا چيزي روي رادار نبيند! يا موشک ها به طرز عجيبي همه منحرف بشند!
اين کار قبلا سابقه داشته: فرانسه که در زمينه قراردادهاي تجاري و نظامي خيلي خوش قول تر از روسيه و معتبر هست در زمان جنگ اول خليج فارس راه هاي نفوذ و کدهاي پدافند ساخت خودش رو که در اختيار عراق بود به آمريکا داد و کل پدافند فرانسوي کاملا بي استفاده شد.
اگر يک چيزي باشه که خودمان ساخته باشيم حتي اگه چيز جالبي هم نباشه کاراييش در زمان جنگ بهتره. حتي سامانه چيني هم بر روسي برتري داره چون در اين موارد چين قابل اطمينان تره!

[quote]
اشتوکا جان، اگه در این سامانه از رادار های هاوک ارتقا داده نشده استفاده کنیم باز هم بهتر از اس-دویسته حتی ارتقا یافتش. رادار اصلی اس-200 یه چیز عظیمیه که نمیشه تکونش داد. تکنولوژیش هم برای عهد دقیانوسه. گرچه چیزی که شما میگین غیر ممکن هم نیست ممکنه کل جریان باور برای فریب افکار عمومی باشه تا چیز دیگه.[/quote]

بنظرم اسپهبد جان من فکر ميکنم حتما يکجورايي يکچيزيش به s-200 ربط پيدا ميکنه!


[quote]کدوم رادارش.

رادار کشفش که آبارونا-14 (تال کینگ سی) باشه که یک رادار دو بعدی وی اچ اف هست، که خوب ما الان چندین نمون رادار وی اچ اف جدید سه بعدی و دو بعدی مثل رادارهای مطلع الفجر 1 و 2 (با برد 480 کیلومتر ) ساختیم که احتمال قریب به یقین عملکرد بالاتری از این رادار آبارونا 14 باید داشته باشه. و همینطور رادارهای دیگری مثل الوند و علیم و ثامن که چیزی ازشون نمی دونیم.

در مورد رادار درگیریش هم بعید میدونم راداری مثل sqaure pair استفاده کنه.
شاید رادارهایی مثل نجم 802 برای این موارد قابل استفاده باشه.

در کل با نظر شما مخالفم و فکر می کنم نقطه قوت ما در بحث راداری بیشتر هست[/quote]


نميدونم. ما در ساخت موشک مشکلي نداريم منتها ضعف اساسي ما همون رادار هست! که قادر به ساخت و طراحيش نيستيم!
رادارهايي که فرموديد هيچ کدام رادار کنترل آتش نيستند در ضمن اصلا معلوم نيست آيا واقعا وجود خارجي دارند يا نه!!!
يا همه مثل تانک ذولفقار فقط در حد همون پشت تريلي براي رژه هستند يا نه!

طراحي هاي قبلي دفاعي ايران نشون داده که ايران بيشتر مايل به ارتقا يا مخلوط کردن چند سامانه با هم و ساخت سامنه جديدي رو داشته. همون هاوک يا موشک صياد sa-2 غيره!!!!
در مورد باور هم بنظر همين طور هست و مسولين به سراغ دم دست ترين چيز که همون سامانه s-200 هست ميرند.


براي ساختن موشک پدافندي برد بلند شما به يک چيز ديگه هم نياز داريد اون هم سيستم هدايت فعال هست که روي موشک سوار ميشه. يعني خود موشک هم رادار داره و فقط گيرنده صرف نيست. استفاده از هدايت نيمه فعال راداري نظير اونچه در هاوک هست در چنين بردي امکان نابپذير هست. ما تا همين الان هيچ موشک هدايت راداري فعالي نساختيم! که باور دوميش باشه!!!!!
بنظر من اگر باور جز در پروپاگانداي وجود خارجي داشته باشه, موشکي سوخت جامد کوچکتر خواهد بود که همان رادار فعال موشک s-200 رو استفاده ميکنه.

در مورد رادار زميني هم من اميدي ندارم باز بايد شاهد همان رادار عظيم و غول آساي s-200 دوست داشتني باشيم!


باز هم من فکر ميکنم ما واقعا در زمينه رادار خيلي خيلي ضعف داشته باشيم.

حالا نزنيد ها! اينها نظرات بنده هست. اصراري به درست بودنش ندارم ![/quote]
جناب اشتوکا موضوع به این شکلی هم که فکر می کنید نیست سالهاست که فونیکس در ایران هست و رادار هدایت فعال داره حتی میشه کارهای دیگه ای هم کرد مثلا خا۵۸ رو فرض کنید درسته رادار غیر فعال داره ولی کارش شناسایی هر تشتشع و حرکت به طرفش هسست و خیلی موارد دیگه .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote][quote][quote][quote]بسمه تعالی

با سلام

دوستان شاید لازم باشه قبل از مطلبم پیرامون اس 300 مقدمه ای عرض کنم.
ببینید رابطه بین ما و روسیه رابطه بسیار پیچیده ای هست و شالوده این رابطه هم از اوایل دهه 70 ریخته شد. که روابط جدید متاثر از نگاه جدید به موقعیتهای هردو کشور در عرصه منطقه ای و جهانی بود و البته با رعایت اقتدار و استقلال که مورد تاکید هر دو کشور بود لذا در دوره دولت سازندگی پس از چند دوره مذاکره با چند کشور و بینهم که عرض خواهم کرد منجر به انعقاد معاهدات دفاعی و امنیتی مهمی شد که این معاهدات در دوره اول دولت اصلاحات برخیشون به اون دوره کشیده شده و بسته شد. تبیین حرکت اساسی ما برای فعالیتهای صلح آمیز هسته ای به شکلی که منجر به موقعیت امروزی شده برمیگرده به دورن سازندگی و از همون موقع پیشبینی های لازم که قاطبه اونها کاملا درست در اومد انجام شد فلذا ما با توجه به حرکت جدید در عرصه منطقه ای و جهانی هم این حرکت رو کردیم و طی چند دوره مذاکره بین 4 کشور چین و روسیه و ایران و کره شمالی
که بعدا با پیشنهاد و حتی شرط روسیه ، کشور پنجمی هم اضافه شد که این کشور سوریه بود منجر به قراردادی دفاعی امنیتی بین 5 کشور شد که فقط یکی از مفادشو اشاره میکنم که چنانچه یکی از این کشورها مورد تهدید و تهاجم قرار بگیرد بقیه ملزم به دفاع و پشتیبانی خواهند بود و این قبل از نطق تاریخی جرج بوش بود!. لذا اینکه میبینید ما در مورد برخی مواضع منفعلانه روسها و چینیها موضع روشنی نمیگیریم برمیگرده به پیشبینی های سابق و توافقات صورتگرفته بر اساس موقعیت جدیدی که روسها و بعد از اونها هم چین (که البته هر دو مخصوصا روسها صدقه سری پرونده ایران بدین موقعیت جهانی و نزدیک شدن به جایگاه قبلی در زمان شوروی رسیده اند)) پیدا کردندتغییراتی در روند ارتباطی پیش اومد مثال چین دیگه به صورت شفاف و راحت مثل قبل نمیتونست به کره شمالی همه رقمه کمک کنه که بجای اون ایران عهده دار خیلی از کمکهای چین شد و کره هم خیلی از کمکهای چین به ایران رو که در وضعیت جدید چند سال اخیر بخاطر همون ملاحظات عهده دار شد. روسها هم پس از ورود در این جایگاه نمیتونستن به شکل سابق روابط نظامی رو ادامه بدن چون باعث مشکلات بیشتری برای خودشون و ما میشد و فضای جایگاه جهانیشون هم محدودتر میشد و این اصلا به نفع ما و چین و کره نبود(((نگاه نکنید که به بعضی قطعنامه ها علیه ایران و کره و سوریه هر دو رای مثبت دادند که این زمانی شد که پس از کش و قوس فراوان روس و چین و تعدیل بسیار مفاد قطعنامه رای مثبت دادند که عملا این قطعنامه ها اغلبا خنثی شده بود و گرنه امریکا در نظر داشت مسوده عراق رو در مورد ایران و کره و سوریه در شورای امنیت پیاده کنه و رای مثبت این دو کشور هم زمانی بیشتر صورت گرفت که در مقابله با اشاعه این ذهنیت منفی جبهه بندی بین 5 کشور و غرب و متحدینشون که کار امریکا و انگلیس و فرانسه بود انجام میشد ))) لذا برای ادامه همکاریها کشورهای ثالت و رابعی وارد شدند.
علیهذا اولین سری این سامانه رو خود روسها در ادامه برخی قراردادهای مستور در اواخر دهه نود تا 2003و 4 به ایران دادند که در ادامه با مشکلاتی که پیشبینی هم شده بود پس از وارد شدن دو سه کشور واسط قرارداد این سامانه با روسها علنی شد و در سایه این اعلان و توجه(میدیم نمیدیم)، از کشورهای واسط انتقال سری های بعدی صورت گرفت. و در ادامه هم با توجه با حساسیت موضوع و نا امن شدن کانال این ارتباط شکل دیگه ای پیدا کرد و البته این وسط انصافا طرح های بسیار مهم متخصصان خودمون که بر اساس نیازها و تکنولوژی بومی بود همه اینها منجر به باور 373 شد که اسمش در ابتدا این نبود و همه اینها حتی خیلی قبلتر از رسانه ای شدن تکذیب و در ادامه عدم تحویل این سامانه به ما توسط روسها و ... رخ داد.این سامانه ها بعلت اهمیت و جایگاهش در دفاع از کشور و عقیم کردن طرح های کذایی حمله دشمن بهره برداریش رسانه ای نشده و رسانه ای شدنش بسته به شرایط خاصی هست که تا بحال نشده.

یا علی مدد.[/quote]

با تشکر از نجف عزیز ...

شواهد و تحلیل هایی هست که این نظر شما رو تایید میکنه ، اما این ماجرا به حدی مخدوش ، پیچیده ، ضد و نقیض و پر از صحبتهای اضافه نامسئولان امر ! شده که واقعا نمیشه هیچ حرفی رو رد یا تایید کرد ، بهتر بگم " هر کس هر نظری پیرامون ماجرای اس 300 ایران بده نظرش قابل تایید هست ".

اگر گفته های شما رو بپذیریم خبر پس گرفتن باقی مانده پول از روسها و ... رو باید رد کنیم ، ولی اگر بخواهیم این پول گرفتن رو رد کنیم پس رادار ، تجهیزات اس 300 بدون پرتابگر ها توی رژه نشون داده شده و ایضا سیستم تور که جزوی از این قرار داد هست و لزومی نداره که بپذیریم پیش از اس 300 به ایران اومده ! ...

پس میشه به استناد های مختلف تعابیر بسیاری در این مورد برداشت کرد و هیچ کدوم هم قابل رد نیستن هم مسئله و هم پاد مسئله ! (متاسفانه).[/quote]

بسمه تعالی

با سلام

مخدوش ،پیچیده و ضد و نقیض بودن این موضوع خودش حکمت داره و عامدانه اینطور شده.و اگر غیر این بود که کار ما زار بود.
تقریبا میشه گفت که همه جای دنیا نسبت به تجهیزات و ...مهم نظامیشون همینطور عمل میکنن. در این رابطه مثالهای زیادی میتونم هم از غرب و امریکا و هم از روسیه و چین بزنم.

خب البته میشه نپذیرید.البته نگفتن باقی مونده. گفتن پیش پرداخت! اول که نه ، بعدا اینو گفتن! بعد هم پول چی کشک چی؟ چقدر داده بودیم که چقدشو دادن؟! کسی جایی سند نشون داد که چقدر پول رد و بدل شده؟! قطعا نه.خب چطوری 850م.د شد167م.د ؟! که پس بدن! تازه این میتونه تنها بخشی از یه قرار بزگتر باشه ،نه؟ اینها لفاظی بیش نبود! بنظرت واقعا ایران سر این قضیه شکایت کرد ؟! اینها تنها بخشی از یه دیپلماسیه.هم روسها و هم ما میدونیم که چیکار میکنیم.

یعنی شما شک داری که ما اس سیصد داریم؟!

این دو تصویر رو دیدی؟؟ این تنها یه گوشه اشه....

[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/1414h03ab.gif][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_1414h03ab.gif[/img][/url]
تصویر مرکب

[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/Untitled3%7E1.png][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_Untitled3%7E1.png[/img][/url]

قضیه تور که کلا موضوعش و جایگاهش در لایه دفاعی ما فرق داره و پس از چینش لایه های دوربرد و میانبردمونه.مقدارش هم کمتر از اونها بود و تا استقرار کامل شبکه و سامانه های اس سیصد ها در کشور قرار بود منافذ مهم رو ببنده که بست. اومدنش هم دلیل به نبودن اس سیصدها نبود بلکه دلایل دیگه ای داشت.

یا علی مدد.[/quote]

سلام برادر نجف بزرگوار

ان شاء الله که خوب و سلامت باشید.

از توضیحاتی که دادید تشکر میکنم ولی در مورد اون عکس که قرار دادید راستش چند سال پیش که منتشر شد در چند سایت خارجی روش بحث صورت گرفت ولی من خودم در گوگل ارث مختصات مورد نظر رو چک کردم و سامانه اس300 و تغییر در ظاهر منطقه اونطور که در عکس دیده میشه رو ندیدم.[/quote]

بسمه تعالی

با سلام

ممنونم سعید جان. به کرم حضرت زهرا و آقا امام رضا ارواحنا فداهما بحمدالله و به دعای دوستان به امید حق رو به بهبودم.

سعید جان شما که بهتر میدونی تصاویر گوگل ارث قصه اش چیه و سطح دسترسیش چقدره(و البته عمومی برای ماها و خصوصی البته برای خودشون داره) و اختلاف تاریخ عمیقی داره. اما این تصاویر و تصاویر بسیار دیگه ای که از بعضی از سایتهای وابسته نظامی امریکا و غربی منتشر شده و میشه از ماهواره های نظامیشون و از سطوح دسترسی نظامیشون درز پیدا میکنه و از صدها تصویر یه چندتا شو برای تجزیه و تحلیل بعضا توی سایتهاشون(( و البته برای پالس فرستادن به ما هم میتونه باشه)) منعکس میکنن. من چندتا سایت تحلیلی شون رو دیدم که تصاویری که میگذارن با تصاویر گوگل ارث کلا فرق داره و از مشخصاتی و تاریخ که بعضا قسمتیشو رو برخی تصاویر میشه دید مشخصه که از کانال دیگه ای بغیر از گوگل ارث هست. یکیشون بطور مثال در یک مورد از موارد بسیار تحلیل و بررسی حرکات نظامی منطقه که البته منحصر به ما هم نیست و سوریه و روسیه رو هم در بر داشته و خودم توی اون سایت چند دفعه دیدم ، مشاهده کردم که اخیرا زوم کرده رو بو موسی و تصاویرش هم با گوگل ارث فرق داره رو همین چند روزه که تنش ما و امارات بالا گرفته دیدم و جالب اینه که متوجه شدم چند وقتی هست که اونها روی بوموسی زوم کردند و تصاویری رو هم قرار داده و فعل و انفعالات جدید نظامی ما رو تجزیه تحلیل کردن اینطوریه که میگم این زرت و پورت های اماراتیها هم بو داره و یه جورایی انگار با هماهنگی اونها شروع شده.
در ثانی ما میتونیم سامانه های متحرک هم علاوه بر سامانه های ثابت زیر زمینی داشته باشیم نه؟!

یا علی مدد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote][quote][quote][quote][quote]بسمه تعالی

با سلام

دوستان شاید لازم باشه قبل از مطلبم پیرامون اس 300 مقدمه ای عرض کنم.
ببینید رابطه بین ما و روسیه رابطه بسیار پیچیده ای هست و شالوده این رابطه هم از اوایل دهه 70 ریخته شد. که روابط جدید متاثر از نگاه جدید به موقعیتهای هردو کشور در عرصه منطقه ای و جهانی بود و البته با رعایت اقتدار و استقلال که مورد تاکید هر دو کشور بود لذا در دوره دولت سازندگی پس از چند دوره مذاکره با چند کشور و بینهم که عرض خواهم کرد منجر به انعقاد معاهدات دفاعی و امنیتی مهمی شد که این معاهدات در دوره اول دولت اصلاحات برخیشون به اون دوره کشیده شده و بسته شد. تبیین حرکت اساسی ما برای فعالیتهای صلح آمیز هسته ای به شکلی که منجر به موقعیت امروزی شده برمیگرده به دورن سازندگی و از همون موقع پیشبینی های لازم که قاطبه اونها کاملا درست در اومد انجام شد فلذا ما با توجه به حرکت جدید در عرصه منطقه ای و جهانی هم این حرکت رو کردیم و طی چند دوره مذاکره بین 4 کشور چین و روسیه و ایران و کره شمالی
که بعدا با پیشنهاد و حتی شرط روسیه ، کشور پنجمی هم اضافه شد که این کشور سوریه بود منجر به قراردادی دفاعی امنیتی بین 5 کشور شد که فقط یکی از مفادشو اشاره میکنم که چنانچه یکی از این کشورها مورد تهدید و تهاجم قرار بگیرد بقیه ملزم به دفاع و پشتیبانی خواهند بود و این قبل از نطق تاریخی جرج بوش بود!. لذا اینکه میبینید ما در مورد برخی مواضع منفعلانه روسها و چینیها موضع روشنی نمیگیریم برمیگرده به پیشبینی های سابق و توافقات صورتگرفته بر اساس موقعیت جدیدی که روسها و بعد از اونها هم چین (که البته هر دو مخصوصا روسها صدقه سری پرونده ایران بدین موقعیت جهانی و نزدیک شدن به جایگاه قبلی در زمان شوروی رسیده اند)) پیدا کردندتغییراتی در روند ارتباطی پیش اومد مثال چین دیگه به صورت شفاف و راحت مثل قبل نمیتونست به کره شمالی همه رقمه کمک کنه که بجای اون ایران عهده دار خیلی از کمکهای چین شد و کره هم خیلی از کمکهای چین به ایران رو که در وضعیت جدید چند سال اخیر بخاطر همون ملاحظات عهده دار شد. روسها هم پس از ورود در این جایگاه نمیتونستن به شکل سابق روابط نظامی رو ادامه بدن چون باعث مشکلات بیشتری برای خودشون و ما میشد و فضای جایگاه جهانیشون هم محدودتر میشد و این اصلا به نفع ما و چین و کره نبود(((نگاه نکنید که به بعضی قطعنامه ها علیه ایران و کره و سوریه هر دو رای مثبت دادند که این زمانی شد که پس از کش و قوس فراوان روس و چین و تعدیل بسیار مفاد قطعنامه رای مثبت دادند که عملا این قطعنامه ها اغلبا خنثی شده بود و گرنه امریکا در نظر داشت مسوده عراق رو در مورد ایران و کره و سوریه در شورای امنیت پیاده کنه و رای مثبت این دو کشور هم زمانی بیشتر صورت گرفت که در مقابله با اشاعه این ذهنیت منفی جبهه بندی بین 5 کشور و غرب و متحدینشون که کار امریکا و انگلیس و فرانسه بود انجام میشد ))) لذا برای ادامه همکاریها کشورهای ثالت و رابعی وارد شدند.
علیهذا اولین سری این سامانه رو خود روسها در ادامه برخی قراردادهای مستور در اواخر دهه نود تا 2003و 4 به ایران دادند که در ادامه با مشکلاتی که پیشبینی هم شده بود پس از وارد شدن دو سه کشور واسط قرارداد این سامانه با روسها علنی شد و در سایه این اعلان و توجه(میدیم نمیدیم)، از کشورهای واسط انتقال سری های بعدی صورت گرفت. و در ادامه هم با توجه با حساسیت موضوع و نا امن شدن کانال این ارتباط شکل دیگه ای پیدا کرد و البته این وسط انصافا طرح های بسیار مهم متخصصان خودمون که بر اساس نیازها و تکنولوژی بومی بود همه اینها منجر به باور 373 شد که اسمش در ابتدا این نبود و همه اینها حتی خیلی قبلتر از رسانه ای شدن تکذیب و در ادامه عدم تحویل این سامانه به ما توسط روسها و ... رخ داد.این سامانه ها بعلت اهمیت و جایگاهش در دفاع از کشور و عقیم کردن طرح های کذایی حمله دشمن بهره برداریش رسانه ای نشده و رسانه ای شدنش بسته به شرایط خاصی هست که تا بحال نشده.

یا علی مدد.[/quote]

با تشکر از نجف عزیز ...

شواهد و تحلیل هایی هست که این نظر شما رو تایید میکنه ، اما این ماجرا به حدی مخدوش ، پیچیده ، ضد و نقیض و پر از صحبتهای اضافه نامسئولان امر ! شده که واقعا نمیشه هیچ حرفی رو رد یا تایید کرد ، بهتر بگم " هر کس هر نظری پیرامون ماجرای اس 300 ایران بده نظرش قابل تایید هست ".

اگر گفته های شما رو بپذیریم خبر پس گرفتن باقی مانده پول از روسها و ... رو باید رد کنیم ، ولی اگر بخواهیم این پول گرفتن رو رد کنیم پس رادار ، تجهیزات اس 300 بدون پرتابگر ها توی رژه نشون داده شده و ایضا سیستم تور که جزوی از این قرار داد هست و لزومی نداره که بپذیریم پیش از اس 300 به ایران اومده ! ...

پس میشه به استناد های مختلف تعابیر بسیاری در این مورد برداشت کرد و هیچ کدوم هم قابل رد نیستن هم مسئله و هم پاد مسئله ! (متاسفانه).[/quote]

بسمه تعالی

با سلام

مخدوش ،پیچیده و ضد و نقیض بودن این موضوع خودش حکمت داره و عامدانه اینطور شده.و اگر غیر این بود که کار ما زار بود.
تقریبا میشه گفت که همه جای دنیا نسبت به تجهیزات و ...مهم نظامیشون همینطور عمل میکنن. در این رابطه مثالهای زیادی میتونم هم از غرب و امریکا و هم از روسیه و چین بزنم.

خب البته میشه نپذیرید.البته نگفتن باقی مونده. گفتن پیش پرداخت! اول که نه ، بعدا اینو گفتن! بعد هم پول چی کشک چی؟ چقدر داده بودیم که چقدشو دادن؟! کسی جایی سند نشون داد که چقدر پول رد و بدل شده؟! قطعا نه.خب چطوری 850م.د شد167م.د ؟! که پس بدن! تازه این میتونه تنها بخشی از یه قرار بزگتر باشه ،نه؟ اینها لفاظی بیش نبود! بنظرت واقعا ایران سر این قضیه شکایت کرد ؟! اینها تنها بخشی از یه دیپلماسیه.هم روسها و هم ما میدونیم که چیکار میکنیم.

یعنی شما شک داری که ما اس سیصد داریم؟!

این دو تصویر رو دیدی؟؟ این تنها یه گوشه اشه....

[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/1414h03ab.gif][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_1414h03ab.gif[/img][/url]
تصویر مرکب

[url=http://gallery.military.ir/albums/userpics/Untitled3%7E1.png][img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/thumb_Untitled3%7E1.png[/img][/url]

قضیه تور که کلا موضوعش و جایگاهش در لایه دفاعی ما فرق داره و پس از چینش لایه های دوربرد و میانبردمونه.مقدارش هم کمتر از اونها بود و تا استقرار کامل شبکه و سامانه های اس سیصد ها در کشور قرار بود منافذ مهم رو ببنده که بست. اومدنش هم دلیل به نبودن اس سیصدها نبود بلکه دلایل دیگه ای داشت.

یا علی مدد.[/quote]

سلام برادر نجف بزرگوار

ان شاء الله که خوب و سلامت باشید.

از توضیحاتی که دادید تشکر میکنم ولی در مورد اون عکس که قرار دادید راستش چند سال پیش که منتشر شد در چند سایت خارجی روش بحث صورت گرفت ولی من خودم در گوگل ارث مختصات مورد نظر رو چک کردم و سامانه اس300 و تغییر در ظاهر منطقه اونطور که در عکس دیده میشه رو ندیدم.[/quote]

بسمه تعالی

با سلام

ممنونم سعید جان. به کرم حضرت زهرا و آقا امام رضا ارواحنا فداهما بحمدالله و به دعای دوستان به امید حق رو به بهبودم.

سعید جان شما که بهتر میدونی تصاویر گوگل ارث قصه اش چیه و سطح دسترسیش چقدره(و البته عمومی برای ماها و خصوصی البته برای خودشون داره) و اختلاف تاریخ عمیقی داره. اما این تصاویر و تصاویر بسیار دیگه ای که از بعضی از سایتهای وابسته نظامی امریکا و غربی منتشر شده و میشه از ماهواره های نظامیشون و از سطوح دسترسی نظامیشون درز پیدا میکنه و از صدها تصویر یه چندتا شو برای تجزیه و تحلیل بعضا توی سایتهاشون(( و البته برای پالس فرستادن به ما هم میتونه باشه)) منعکس میکنن. من چندتا سایت تحلیلی شون رو دیدم که تصاویری که میگذارن با تصاویر گوگل ارث کلا فرق داره و از مشخصاتی و تاریخ که بعضا قسمتیشو رو برخی تصاویر میشه دید مشخصه که از کانال دیگه ای بغیر از گوگل ارث هست. یکیشون بطور مثال در یک مورد از موارد بسیار تحلیل و بررسی حرکات نظامی منطقه که البته منحصر به ما هم نیست و سوریه و روسیه رو هم در بر داشته و خودم توی اون سایت چند دفعه دیدم ، مشاهده کردم که اخیرا زوم کرده رو بو موسی و تصاویرش هم با گوگل ارث فرق داره رو همین چند روزه که تنش ما و امارات بالا گرفته دیدم و جالب اینه که متوجه شدم چند وقتی هست که اونها روی بوموسی زوم کردند و تصاویری رو هم قرار داده و فعل و انفعالات جدید نظامی ما رو تجزیه تحلیل کردن اینطوریه که میگم این زرت و پورت های اماراتیها هم بو داره و یه جورایی انگار با هماهنگی اونها شروع شده.
در ثانی ما میتونیم سامانه های متحرک هم علاوه بر سامانه های ثابت زیر زمینی داشته باشیم نه؟!

یا علی مدد.[/quote]

سلام دوباره

خدا رو شکر. ان شاء الله که همیشه سالم و سلامت در پناه حق باشید.

بله برادر نجف موضوع این طور هست ولی کلا قضیه مشکوک هست.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=#0000FF][b]ما برای تهدیدات آینده دستاوردهای آینده‌مان را رونمایی نمی‌کنیم بلکه دستاوردهای مقابله با تهدیدات امروز را به نمایش می‌گذاریم.[/b][/color]

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، امیر فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) در نشست خبری که صبح امروز دوشنبه به منظور گرامیداشت روز پدافند هوایی برگزار شد، گفت: پدافند هوایی در 8 سال دفاع مقدس بالغ بر 700 فروند پرنده دشمن را ساقط کرد که 80 فروند آن فقط در عملیات والفجر 8 بود که در تاریخ کم‌نظیر است.
اسماعیلی با اشاره به اینکه تهدیدات و حملات هوایی امروز از دسته جنگنده‌ها و موشک‌های کروز، بالستیک و غیربالستیک است، گفت: این نوع عملیاتها با سرعت بالایی از سوی کشور مهاجم صورت می‌گیرد و ایران نیز همیشه مورد تهدید کشورهایی است که آن را به نقض حقوق بشر و حمایت از تروریسم محکوم می‌کنند که همه می‌دانیم این تهمتها به هیچ وجه در کشور ما دیده نمی‌شود. به همین دلیل این نیاز حس شد که در کشور ساختار دفاعی و پدافند هوایی منسجم و مستقلی تشکیل شود.
وی همچنین در خصوص علت نامگذاری پدافند هوایی به قرارگاه، اظهار داشت: دلیل اینکه اسم نیرو را برای پدافند هوایی انتخاب نکردند این است که نیرو فقط می‌تواند از تجهیزات داخل خود استفاده کند اما قرارگاه پدافند هوایی می‌تواند از تمام سیستم‌های پدافند هوایی کشور اعم از راداری، موشکی، توپخانه، پرنده پروازی که در ارتش است استفاده کند. همچنین با استفاده از پاسگاه‌های نیروی انتظامی به عنوان برجک‌های دیده‌بانی و یا استفاده از نیروهای بسیج برای دیده‌بانی از فضای کشور حفاظت می‌کند.
[b]* 3600 نقطه گسترش پدافند هوایی در کشور [/b]
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) ادامه داد: ما سه هزار و 600 نقطه پدافندی در کشور به عنوان گسترش پدافند هوایی داریم که امیدواریم در سال‌های آینده افزایش یابد. البته این میزان نسبت به گذشته بسیار بیشتر شده است.
اسماعیلی در خصوص مأموریت‌های قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) گفت: یکی از مأموریت های ما کشف هر نوع پرنده توسط سیستم‌های راداری، شنود الکترونیکی و دیده‌بانی بصری هوایی است. همچنین شناسایی آنچه که در فضای کشور کشف می‌شود از مأموریت‌های پدافند هوایی است و چنانچه پرنده‌ای که کشف و شناسایی شده و دشمن تشخیص داده شده است بایستی توسط جنگنده‌های طرح پدافند هوایی و یا سامانه‌های موشکی برد بلند یا متوسط ارتش و سپاه منهم شود.
وی با بیان اینکه مراقبت هوایی از دیگر مأموریت‌های پدافند هوایی است، خاطرنشان کرد: ما در کشورمان مناطق هسته‌ای، حساس و حیاتی اعم از مراکز پتروشیمی، پالایشگاه‌ها، سدها و غیره داریم که همه اینها توسط قرارگاه پدافند هوایی حفاظت و صیانت می‌شود و گسترش پدافند هوایی ما هیچ وقت در کنار شهرها نیست.
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی ادامه داد: هرگونه پروازی که قصد خروج و ورود به مرزهای کشور ما را دارد باید با رادارهای پدافند هوایی تماس حاصل کند و اجازه بگیرد وگرنه علیه آنها عملیات تاکتیکی انجام می‌شود.
وی افزود: کمک به سوخت رسانی هوایی، هواپیماهای شکاری و جنگنده نیروهای ارتش از دیگر مأموریت‌های پدافند هوایی است. قرارگاه پدافند هوایی وظیفه دارد هواپیمای سوخت رسان را به هواپیمای نیازمند سوخت نزدیک کند.
[b]* رصد 2 هواپیمای جاسوسی آمریکا توسط سامانه‌های شنود الکترونیکی[/b]
اسماعیلی خاطرنشان کرد: پروازهای فرامنطقه‌ای دشمن فرامنطقه‌ای که در خارج از مرزهای ما صورت می‌گیرد نیز کاملا رصد می‌شوند و نباید به مرزهای ما نزدیک شوند که در این صورت به ‌آنها اخطار داده می‌شود و در صورت عدم توجه و نزدیکی به مرزها با آنها برخورد می‌شود. به عنوان مثال در رزمایش ولایت نیروی دریایی، [color=#0000FF]دو فروند هواپیمای جاسوسی آمریکا که از دید رادارهای ما نیز مخفی بودند قصد نزدیک شدن به مرزهای ما را داشتند که توسط سامانه‌های شنود الکترونیکی ما کشف شدند و به ‌آنها اخطار داده شد که در چه نقطه‌ای حضور دارند. زمانی که موقعیتشان را به آنها اعلام کردیم آنها دیگر به مرزهای ما نزدیک نشدند.[/color]
[b]* هواپیمای حامل ریگی قبل از انهدام مجبور به فرود شد[/b]
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی با بیان اینکه رزمایش‌های نیروهای مختلف توسط قرارگاه پشتیبانی می‌شوند، گفت: یکی از همکاری‌های قرارگاه و نیروی هوایی ارتش در بحث دستگیری ریگی بود. پرواز این ملعون همزمان با چند پرواز دیگر قصد ورود به کشور را داشت که به خوبی شناسایی شد و جنگنده‌های ارتش بلند شدند و به کنار هواپیما رفتند و به آن اخطار دادند و وقتی توجهی نکرد رگبار آگهی زدند و قبل از انهدام آن هواپیما مجبور به فرود می‌شود و ریگی در حالی که خواب بود دستگیر می‌شود.
اسماعیلی در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: تجهیزات پدافند هوایی نیاز به قطعات خارجی ندارند و همه قطعات در صنعت دفاعی، دانشگاه‌ها و مراکز جهاد خودکفایی قرارگاه تولید می‌شود.
[b]* هیچ پروازی امنیت آسمان تهران را در زمان اجلاس غیرمتعهدها بر هم نزد[/b]
وی با اشاره به برگزاری اجلاس عدم تعهد در تهران گفت: هیچ پروازی امنیت آسمان تهران را در زمان اجلاس غیرمتعهدها بر هم نزد چنین اجلاس بر حق بود اما اجلاسی که بر حق نباشد می‌شود مثل اجلاس بغداد که شهید دوران با رشادت آن را بر هم زد.
اسماعیلی ادامه داد: ما از همه شاکله‌های پدافند هوایی برای تأمین امنیت اجلاس در تهران استفاده کردیم و جز پرواز پرندگان و هواپیماهای مسافربری هماهنگ شده و جنگنده‌ شکاری‌های نیروی هوایی ارتش پرواز دیگری نداشتیم.
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی با بیان اینکه روش‌های ما در این قرارگاه روش‌های تاکتیکی است، تصریح کرد: مناطق پدافند هوایی ما که هرکدام شامل 5-4 استان کشور هستند به صورت مستقل از ظرفیت‌های خود استفاده می‌کنند.
[b]* رزمایش سراسری پدافند هوایی در اواخر مهرماه[/b]
وی تأکید کرد: اواخر مهرماه یا اوایل آبان ماه رزمایش بزرگ و سراسری در سطح کشور با شرکت همه یگان‌های پدافند برگزار خواهد شد و هدف ازاین رزمایش آمادگی تجهیزات و نیروی انسانی، تعامل و تفاهم عملیاتی بین همه سامانه‌ها و یگان‌های پدافند ارتش و سپاه و شناسایی نقاط آسیب پذیر پدافند و انجام لایه‌های تاکتیکی جدید است.
اسماعیلی در ادامه با اشاره به موضوع آموزش در پدافند هوایی گفت: ما چهار نوع آموزش تکنیکی و تخصصی، عقیدتی، امنیتی و ایمنی و مدیریتی و تاکتیکی در پدافند هوایی داریم و امسال مصوب شد که دانشگاه خاتم الانبیاء(ص) به صورت مستقل برای پدافند هوایی ایجاد شود که مکان آن هم مشخص شده است.
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاطرنشان کرد: قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) در حوزه تحقیقات با صنایع دفاعی و دانشگاه‌های کشور ارتباط دارد و اکنون 250 نقطه کشوری با ما همکاری می‌کنند.
[b]* سامانه فرماندهی و کنترل بومی کشور در سال آینده وارد چرخه عملیاتی می‌شود[/b]
اسماعیلی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به دستاوردهای پدافند هوایی اظهار داشت: سامانه مغز متفکر قرارگاه که همان سامانه فرماندهی و کنترل بومی کشور است، حدود 8ماه پیش تولید شده و همین زمان باقی است تا وارد چرخه پدافند هوایی کشور شود. این سامانه، سامانه‌ای کم نظیر است.
* [b]تولید و به کار گیری رادارهای شهاب، ثامن و مطلع[/b]
[color=#0000FF]وی افزود: از دیگر دستاوردهای پدافند، رادارهای شهاب، ثامن و مطلع است که رادار مطلع به ما واگذار شده و این کار ادامه دارد و سامانه راداری شهاب و ثامن که از قابلیت‌های تکنیکی بی‌نظیری برخوردار است در کنار دیگر رادارهای ما، پدافند هوایی را به یک اقتدار رسانده و ثابت کرده قرارگاه دیگر تک فرکانسی و تک طیفی نیست. این دو رادار الان در مکان‌های مورد نظر مستقر هستند.
اسماعیلی تأکید کرد: رادار تاکتیکی با رادار راهبردی تفاوت دارد و امسال یک رادار راهبردی بسیار مهم تولید، مستقر و با پرواز جنگنده‌های ارتش ارزیابی شد. از طرفی نقطه استقرار رادار کیهانی «سپهر» مشخص شده و ما آن را در دست ساخت داریم که برد بسیار بالایی دارد.
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی ادامه داد:‌ در بخش شنود الکترونیکی نیز سیستم کم نظیری که نمونه‌اش در خاورمیانه وجود ندارد به دست متخصصان پدافند هوایی طراحی و ساخته شده و امروز در چندین نقطه و سایت‌های شناسایی ما مستقر شده است.[/color]
[b]* به‌کارگیری سیستم دیده‌بانی «راصد»[/b]
اسماعیلی با بیان اینکه دیده‌بانی ما فقط متکی به سربازان و برجک‌های دیده‌بانی نیست گفت: سیستم «راصد» را با همکاری صنایع دفاع به دست آورده‌ایم که همانند یک رادار حوزه محلی اطلاعات را به موقع به شبکه ارسال می‌کند.
[b]* ارتقای سامانه موشکی S200[/b]
[color=#0000FF]وی ادامه داد: سامانه موشکی S200 را نیز در بخش کشف و مقابله الکترونیک ارتقاء دادده‌ایم و امیدواریم در پایان سال از دو نوع موشک ارتقاء یافته در آن استفاده کنیم[/color]. همچنین سامانه مرصاد و صیاد را دنبال می‌کنیم.
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاطرنشان کرد: در حوزه توپخانه‌ها نیز علاوه بر اورهال سامانه‌ها تغییرات تکنیکی یافته‌اند و در حوزه جنگ الکترونیک نیز سامانه «صباح» و «شاهد» با شبیه سازی در میادین متناسب با تهدیدات روز آموزش و چگونگی مقابله با جنگ الکترونیک را انجام می‌دهند.
[b]* تصویب و ابلاغ طرح نور ولایت و جامع پدافند هوایی توسط فرمانده کل قوا[/b]
اسماعیلی خاطرنشان کرد: طرح نور ولایت و جامع پدافند هوایی یعنی چگونه جنگیدن، دفاع کردن و چه تجهیزاتی را وارد کردن و چگونه با نیروی انسانی آنها را اداره کردن توسط فرمانده معظم کل قوا مصوب و ابلاغ شده است که با انجام آن از موازی کاری‌های یگان‌های پدافندی جلوگیری می‌شود.
[b]* دیدار نخبه پروژه «باور 373» با مقام معظم رهبری[/b]
[color=#0000FF]فرمانده قرارگاه پدافند هوایی با اشاره به ساخت سامانه جایگزین S300 گفت: ما در ساخت سامانه‌ای شبیه S300 که حتی قابلیت‌های بیشتری نیز دارد در سال گذشته بر روی پله اول بودیم و امسال تهدیدشناسی و تمام قطعات گلوگاهی آن به کمک صنعت و دانشگاه آماده شده است. این سیستم بسیار پیشرفته‌تر از S300 است.
وی افزود: در خصوص موشک آن هیچ مشکلی نداریم و در بخش راداری کشف و رهگیری تمام کارها بسته شده است. کار درگیری و انهدام تخصص و صبر می‌خواهد، سال گذشته تحویل S300‌ از سوی کشور سازنده منتفی شد و پس از آن نخبه پروژه جایگزین به شکل حضوری به خدمت مقام معظم رهبری رسید و طرحش را اعلام کرد و ایشان فرمودند «این کار را با باور داشته باشید» و کلمه «باور» را از این فرمایش گرفتیم و اسم پروژه را «باور 373» گذاشتیم.[/color]
[b]* 30 درصد از پروژه باور 373 انجام شده است[/b]
[color=#0000FF]اسماعیلی تأکید کرد: بالغ بر 30 درصد این کار انجام شده و این سامانه باید به گونه‌ای تولید شود که پذیرش تکنولوژی 10 سال آینده را هم داشته باشد و ما امیدواریم خبر آن را در انتهای امسال و یا اوایل سال آینده بدهیم.
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی با بیان اینکه راهبرد دژهای پدافندی همان پدافند لایه‌ای است که نمی‌توانیم جزییات آن را اعلام کنیم، گفت: ما برای تهدیدات آینده دستاوردهای آینده‌مان را رونمایی نمی‌کنیم بلکه دستاوردهای مقابله با تهدیدات امروز را به نمایش می‌گذاریم.[/color]
اسماعیلی در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد: پدافند هوایی قرارداد دفاعی با کشورهای منطقه ندارد و ما نیازی حس نمی‌کنیم که در دفاع از فضای کشورمان با کسی شریک باشیم.
[b]* ایران درصورت تهدید با تمام توانش علیه سپرهای دفاع موشکی اقدام می‌کند[/b]
وی همچنین در خصوص سامانه‌های دفاع موشکی کشور ترکیه و برخی دیگر از کشورهای همسایه گفت: سامانه سپر دفاع موشکی برای کشوری که بخواهد حمله کند خطر دارد و ما قصد تهاجم به سمت ترکیه و یا کشورهای دیگر را نداریم. زیرا این با دکترین دفاعی ما تفاوت دارد. 95 درصد این سپر موشکی حکم عملیات روانی دارد و می‌دانیم که این سیستمها بسیار آسیب‌پذیر هستند و اگر روزی این سامانه‌ها بخواهد تهدید و یا کمک به تهدیدی علیه ما باشد جمهوری اسلامی با تمام توانش علیه آنها اقدام می‌کند.
اسماعیلی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر در اولویت بودن پدافند هوایی گفت: ستاد کل نیروهای مسلح، ستاد فرماندهی ارتش، و ستاد فرماندهی سپاه همگی در پدافند حضور دارند و این به دلیل در اولویت بودن پدافند است و تمام سامانه‌های پدافند هوایی سپاه در اختیار ماست و در خصوص اعتبارات هم جلسه‌ای با رئیس جمهور در دولت داشتیم که ایشان تمام بخش‌های کشوری را برای کمک به ما فعال کردند.
[b]* بکارگیری پهپاد «حازم» در عملیات‌های پدافند هوایی[/b]
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی با اشاره به فعالیت‌های این قرارگاه در حوزه پهپادها، گفت: امروز سپاه قابلیت‌های شایسته‌ای در تولید پهپاد دارد و قرارگاه هم از تجربیات سپاه استفاده کرده و یک بخش تحقیقاتی در موضوع پهپاد داریم که در مواقع مورد نیاز از آن استفاده می‌کنیم که آن پهپادی به نام «حازم » است.
[color=#0000FF]اسماعیلی با اشاره به توانمندی قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) گفت: زمانی که آمریکایی‌ها در عراق بودند امنیت مسیر پرواز زوار ایرانی از مشهد- شیراز- اصفهان و غیره که 6-5 کریدور پروازی از ایران به بغداد بود با امضا و تعهد پدافند هوایی صورت گرفت، در این پروازها که از عراق برمی‌گشت ممکن بود دو یا سه جنگنده آمریکایی در کنار هواپیمای مسافربری به داخل کشور بیایند به مراکز ما آسیب بزنند ولی شاهد بودیم با توانمندی و هوشیاری پدافند هیچگاه این اتفاق صورت نگرفت.[/color]
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی در پایان سخنانش در پاسخ به سؤالی مبنی بر رصدکردن پدافند هوایی دیگر کشورها گفت: رصد کردن و اشراف اطلاعاتی و سیستم‌های پدافند هوایی کشورهایی که ما را تهدید می‌کند به عهده پدافند هوایی نیست. این کار توسط سامانه‌های اطلاعاتی نیروهای مسلح صورت می‌گیرد اما تجزیه و تحلیل این سامانه‌ها به عهده قرارگاه است.

[url="http://www.farsnews....=13910613000568"]http://www.farsnews....=13910613000568[/url]
.....................

[color=#FF0000][b]حضور اس-300 ایرانی در رزمایش بزرگ پدافندی ماه آینده[/b][/color]

كارشناس استراتژيك گفت: در رزمايش ماه آينده ايران،هواپيماهاي بدون سرنشين و سامانه دفاع موشكي كشور شبيه سامانه روسي اس 300 حضور خواهد داشت و اين رزمايش ها تهديدي براي هيچ يك از كشورهاي منطقه نيست.

امير موسوي مدير مركز تحقيقات راهبردي در تهران روز يكشنبه در مصاحبه با شبكه خبري العالم تصريح كرد: رزمايش هاي بزرگ پدافند هوائي ماه آينده ايران رزمايش هائي دفاعي و براي افزايش آمادگي نيروي هوائي، پدافند هوائي و سامانه هاي دفاع موشكي است.

ياد آور مي شود كه امير سرتيپ ستاد فرزاد اسماعيلي فرمانده قرارگاه پدافند هوائي خاتم الانبياء (ص) ارتش جمهوري اسلامي ايران اعلام كرد كه رزمايش هاي بزرگ پدافند هوائي با مشاركت ارتش و سپاه پاسداران انقلاب اسلامي ماه آينده برگزار خواهد شد و پرسنل پدافند هوائي براي بالابردن سطح آمادگي خود از سال گذشته رزمايش هاي تاكتيكي را در مناطق مختلف كشور به صورت جداگانه آغاز كرده است.

موسوي مدير مركز تحقيقات راهبردي در تهران گفت: ميدان رزمايش ها همه مناطق ايران خواهد بود زيرا اين رزمايش تمريني براي آمادگي با تهديداتي است كه از هر طرف براي ايران فرض شده است.

وي افزود: در اين رزمايش تجاوز دشمن از هرطرفي به ايران فرض شده است و طي برگزاري آن با دشمن فرضي مقابله مي شود.

موسوي اظهار داشت: اين رزمايش ها براي حفاظت كامل از حريم هوائي و آب و خاك ايران اجرا خواهد شد تا همه چيز از جمله مراكز استراتژيك مانند پايتخت و مراكز هسته اي تحت كنترل و حفاظت باشد.

وي گفت: مساله جديد در اين رزمايش ها استفاده از تاكتيك ها ، انواع مهمات ، تجهيزات ، خودروها ، سلاح ها ، رادارهاي پيشرفته ، هواپيماها ، هواپيماهاي بدون سرنشين ، ضدهوائي ها و سامانه هاي موشكي است و همه اين ابزارآلات جنگي از طريق اتاق عمليات و فرماندهي با رادارهاي حساس و پيشرفته مرتبط خواهند بود.

موسوي افزود: ايران در اين رزمايش ها از سيستم هاي پيشرفته دفاع موشكي شبيه سامانه اس 300 روسيه استفاده خواهد كرد.

وي خاطرنشان كرد: روسيه از مجهز كردن ايران به سامانه اس 300 امتناع كرد ولي ايران اين خلأ را با سيستم هاي پيشرفته دفاع موشكي خود پُر خواهد كرد تا با تجاوزات احتمالي مقابله كند.

موسوي گفت: رزمايش هاي ايران تهديدي براي هيچ يك از كشورهاي منطقه نيست زيرا اين رزمايش ها رزمايش هائي دفاعي براي شبيه سازي مقابله با تجاوز هوائي به ايران است و هر كشوري حق دارد كه از منافع، دستاوردها ، عزت ملت ، امنيت و ثبات خود دفاع كند.

موفقيت اجلاس تهران، تزلزل امنيت رژيم صهيونيستي

وي در باره انتقاد شديد بنيامين نتانياهو نخست وزير رژيم صهيونيستي از غرب به علت مشخص نكردن خطوط قرمز در تعاملشان با برنامه هسته اي ايران تصريح كرد: اين سخنان و تهديدات بيانگر عصبانيت اين رژيم از موفقيت اجلاس بين المللي جنبش عدم تعهد در تهران (5تا 10 شهريور) و نتايج آن است.

موسوي گفت: آنچه باعث عصبانيت رژيم صهيونيستي شده ، حضور بان كي مون دبير كل سازمان ملل متحد در اجلاس تهران و حمايتش از حق ايران در برخورداري از فناوري هسته اي صلح آميز و حمايت جنبش عدم تعهد از ديدگاه ها و برنامه هسته اي ايران است.

وي افزود: رژيم صهيونيستي سرگردان ، نگران و مضطرب است زيرا شاهد پيشرفت ديپلماتيك ، صنعتي و تكنولوژيك ايران است و خود را در مواجهه با توفان تحولات منطقه مي بيند.

موسوي ادامه داد: امنيت رژيم صهيونيستي دستخوش تزلزل شده است و اين در شرايطي است كه آمريكا نيز مشغول انتخابات داخلي است.



منبع : [url="http://www.tabnak.ir/fa/news/269869/حضوراس-300-ايران-در-رزمايش-بزرگ-دفاعي"]تابناک[/url]

...........
با تشکر تاپیک ویرایش و منتقل شد...نصیر
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مثل این که روس ها اس 300 رو دادن . ایرانی ها هم با این حرف ها می خوان فشار غربی ها رو از اونها کم کنن!
  • Upvote 1
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=#000000][font=Tahoma, Arial][size=3][right]به گزارس [color=#FF0000]سرویس دفاع و امنیت صبح میهن[/color]،امیر سرتیپ ' فرزاد اسماعیلی ' در گفت‌ و گوی اختصاصی با خبرنگار سیاسی ایرنا، با گرامی داشت دهم شهریور ماه سالروز ' پدافند هوایی' در خصوص بکارگیری سامانه‌های موشکی نوین در قرارگاه پدافند هوایی اظهارداشت: قرارگاه فقط به ورود سامانه‌های موشکی از صنعت دفاعی به ایستگاه‌ها و سایت‌های موشکی و خارج کردن سایت‌ها و سامانه‌های موشکی قبلی فکر نمی‌کند بلکه به ارتقای روزانه آنها فکر کرده و در این راستا گام بر می‌دارد.[/right][/size][/font][/color]
[color=#000000][font=Tahoma, Arial][size=3][right]امیر سرتیپ اسماعیلی خاطرنشان کرد: قرارگاه علاوه بر سامانه‌های موشکی که در اختیار دارد، سامانه‌های جدیدی که توسط صنعت به صورت بومی طراحی و برای ما تولید شده است را نیز در یگان‌های پدافندی بکار می‌گیرد.[/right][/size][/font][/color]
[color=#000000][font=Tahoma, Arial][size=3][right]وی تصریح کرد: قرارگاه پدافند هوایی چیزی از سامانه‌های موجود را از چرخه پدافند هوایی خارج نمی‌کند بلکه همواره به دنبال بهینه سازی و یا نوسازی این چرخه است.[/right][/size][/font][/color]
[color=#000000][font=Tahoma, Arial][size=3][right]این مقام ارشد نظامی کشورمان افزود: نوسازی آن است که هرسال ما طبق اهداف و برنامه‌های تعیین شده، سامانه‌هایی را وارد شبکه پدافند هوایی یکپارچه کرده و استفاده می‌کنیم که نمونه آن نیز سامانه پیشرفته برد متوسط مرصاد است.[/right][/size][/font][/color]

[color=#000000][font=Tahoma, Arial][size=3][right][color=#0000FF]*** سامانه‌های موشکی مرصاد هر روز ارتقاء می‌یابد[/color][/right][/size][/font][/color]
[color=#000000][font=Tahoma, Arial][size=3][right]فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) ارتش اظهارداشت: قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) ارتش به دستاوردهای بزرگی در سامانه‌های موشکی دست یافته و سامانه‌ موشکی ' مرصاد ' از جمله این دستاوردها است که روز به روز در حال پیشرفته تر شدن و ارتقا است.[/right][/size][/font][/color]
[color=#000000][font=Tahoma, Arial][size=3][right]امیر سرتیپ اسماعیلی توصیح داد: امروز سامانه موشکی مرصاد که یکی از پیشرفته ترین نوع سامانه های موشکی ارتفاع متوسط است در اختیار قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا (ص) قرار دارد.[/right][/size][/font][/color]
[color=#000000][font=Tahoma, Arial][size=3][right]وی افزود: علاوه بر این، سامانه‌های موشکی ارتفاع متوسطی هم وجود دارد که در اختیار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بوده و نیروی زمینی ارتش نیز سامانه‌های موشکی ارتفاع پست را در اختیار دارد.[/right][/size][/font][/color]
[color=#000000][font=Tahoma, Arial][size=3][right]امیر سرتیپ اسماعیلی یادآور شد: این سامانه‌ها نیز امروز ارتقاء یافته و در شبکه یکپارچه پدافند هوایی کشور و در کنترل عملیاتی قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) ارتش قرار ‌گرفته است.[/right][/size][/font][/color]

[color=#000000][font=Tahoma, Arial][size=3][right][color=#0000FF]*** سامانه موشکی بردبلند زمین به هوا ارتقا یافته است[/color][/right][/size][/font][/color]
[color=#000000][font=Tahoma, Arial][size=3][right]فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) با بیان این که سامانه برد بلند زمین به هوای 'اس ۲۰۰' یا 'سام ۵' تنها سامانه موشکی بردبلند در اختیار این قرارگاه است گفت: این سامانه که هم اینک فقط نام 'اس ۲۰۰' را دارد، سامانه موشکی است که دو تا سه مرحله ارتقا یافته است.[/right][/size][/font][/color]
[color=#000000][font=Tahoma, Arial][size=3][right]امیر سرتیپ اسماعیلی با بیان این که قرارگاه به دنبال آن است که با تجهیزات کاملا بومی با تهدیدات مقابله کند، گفت: قرارگاه بر این اساس انتظارات خود را در خصوص سامانه‌های موشکی مورد نیاز به مجموعه‌های دانشگاهی و صنعت تعریف کرده و آنها نیز با توجه به انتظارات و نوع ‌رویارویی با تهدیدات این سامانه‌ها را برای ما بهینه‌‌سازی و یا تولید می‌کنند.[/right][/size][/font][/color]
[color=#000000][font=Tahoma, Arial][size=3][right]وی خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط و وضعیتی که در کشور حاکم است نیازمند آن هستیم که با صبر و حوصله جلو رویم تا بتوانیم ضمن رعایت صرفه جویی، کسب امنیت خوب در عرصه هوا و فضا، به سامانه خوبی دسترسی یابیم که تولید آن صد در صد ایرانی باشد و حتی محتاج به یک قطعه گلوگاهی از خارج از کشور نباشیم.[/right][/size][/font][/color]

[color=#000000][font=Tahoma, Arial][size=3][right][color=#0000FF]** اجرای طرح جایگزین سامانه 'اس ۳۰۰ ' روسی[/color][/right][/size][/font][/color]
[color=#000000][font=Tahoma, Arial][size=3][right]فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) در ادامه به موضوع عمل نکردن طرف روسی در واگذاری سامانه موشکی 'اس۳۰۰' به کشورمان اشاره کرد و گفت: در موضوع اس۳۰۰ یک طرف روسیه به عنوان کشور فروشنده و در طرف دیگر جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشور خریدار این سامانه مطرح است.[/right][/size][/font][/color]
[color=#000000][font=Tahoma, Arial][size=3][right]امیر سرتیپ اسماعیلی یادآورشد: روسیه متعهد شده بود که در قبال دریافت مبالغی این قرارداد را اجرا کند اما این کشور به تعهدات خود عمل نکرد و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح هم اینک در حال پیگیری این موضوع است.[/right][/size][/font][/color]
[color=#000000][font=Tahoma, Arial][size=3][right]وی با بیان این که در بحث تاکتیکی وعملیاتی، تمام سامانه‌های پدافند هوایی اعم از دیده‌بان، رادار، شنود، توپخانه بدون رادار و یا با رادار و سامانه‌های موشکی و یا هواپیماهای طرح پدافندی اگر در کنار هم باشند، یک سامانه دفاع منسجم خواهند داشت، خاطرنشان کرد: این گونه نیست که اگر سامانه موشکی اس ۳۰۰ نداشته باشیم، دفاع ما ناقص است.[/right][/size][/font][/color]

[color=#000000][font=Tahoma, Arial][size=3][right][color=#0000FF]*** جایگاه پهپادها در پدافند هوایی[/color][/right][/size][/font][/color]
[color=#000000][font=Tahoma, Arial][size=3][right]امیر سرتیپ اسماعیلی درادامه با تاکید بر جایگاه پهپادها در دفاع از مرزهای هوایی کشور گفت: پهپاد یک سامانه راداری دور برد، با پیچیدگی خاص خود است و وقتی خلبان در آن دخالتی نداشته باشد، بسیاری از تصمیم‌گیری‌ها و نقطه نظرها بایستی از ایستگاه زمینی برای آن تصمیم سازی شود که بدین ترتیب روند کار تا حدی با پیچیدگی‌ شدیدتر و با شرایط خاص خود روبرو می شود.[/right][/size][/font][/color]
[color=#000000][font=Tahoma, Arial][size=3][right]وی ادامه داد: قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) سعی می‌کند در خصوص پهپادها از تجربیات سایر نیروهای مسلح نظیرسپاه پاسداران انقلاب اسلامی و یا صنعت دفاعی که به نقاط مثبت بسیار خوبی در این زمینه دست یافته‌اند،استفاده کند.[/right][/size][/font][/color]
[color=#000000][font=Tahoma, Arial][size=3][right]فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) افزود: با این حال برای داشتن لایه‌های پنهانی در بخش هدف و یا اطلاعات و شناسایی نیازمند آن بودیم که آنچه را که در صحنه نبرد از پهپادها انتظار داریم، صحنه سازی و صحنه بحران را ایجاد کنیم و به عنوان لایه‌های پنهان ما باشد که از قبل تعیین شده نباشد.[/right][/size][/font][/color]

[color=#000000][font=Tahoma, Arial][size=3][right][color=#0000FF]*** تیم تحقیقاتی پهپاد در قرارگاه پدافند هوایی فعال شد[/color][/right][/size][/font][/color]
[color=#000000][font=Tahoma, Arial][size=3][right]امیر سرتیپ اسماعیلی افزود: بر این اساس تیمی به عنوان ' تیم تحقیقاتی پهپاد ' در قرارگاه پدافند هوایی ایجاد شد و انتظار داریم که این تیم نه در بحث تولید بلکه در زمینه طراحی و ساخت نمونه اولیه پهپادها فعالیت کند.[/right][/size][/font][/color]
[color=#000000][font=Tahoma, Arial][size=3][right]وی افزود: الحمدالله در این عرصه به نقاط مثبتی هم دست یافته‌ایم که طرح آن را برای تولید و انبوه سازی به صنعت دفاعی کشور و صنایع هوایی ارایه می‌کنیم.[/right][/size][/font][/color]

[color=#000000][font=Tahoma, Arial][size=3][right][color=#0000FF]*** جایگاه پدافند هوایی در بین نیروهای مسلح[/color][/right][/size][/font][/color]
[color=#000000][font=Tahoma, Arial][size=3][right]امیر سرتیپ اسماعیلی به جایگاه کنونی قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) در میان نیروهای مسلح اشاره کرد و گفت: ما روی یک پله از پله‌های پدافند هوایی هستیم و مهم نیست که چندمین پله باشد اما وقتی به پشت سر نگاه می‌کنیم صدها پله مشاهده می کنیم که‌ این پله‌ها تجربیات، زجرها و خون دل‌هایی است که پیشکسوتان دفاع هوایی چه در زمینه سامانه‌ها و یا نیروی انسانی خورده اند و ما امروز بر روی این پله ایستاده ایم.[/right][/size][/font][/color]
[color=#000000][font=Tahoma, Arial][size=3][right]فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) خاطرنشان کرد: وقتی که به جلو هم نگاه می‌کنیم بازهم صدها پله‌ای را می‌بینیم که نشان می دهد ما هنوز کارهای زیادی پیش رو دارد.[/right][/size][/font][/color]

[color=#000000][font=Tahoma, Arial][size=3][right][color=#0000FF]*** مقام معظم رهبری فرمودند پدافند در خط مقدم دفاع است[/color][/right][/size][/font][/color]
[color=#000000][font=Tahoma, Arial][size=3][right]وی با اشاره به بیانات فرمانده معظم کل قوا مبنی بر این که پدافند هوایی در خط مقدم دفاع قرار دارد گفت: قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) با تعریف همین ماموریت که در اولویت اول صحنه‌های نبرد قرار دارد، جایگاه خود را یافته است.[/right][/size][/font][/color]
[color=#000000][font=Tahoma, Arial][size=3][right]امیر سرتیپ اسماعیلی ادامه داد: وقتی تمام سامانه‌های پدافند هوایی در کنترل عملیاتی و در شبکه یکپارچه پدافند هوایی کشور که متولی آن قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) ارتش است قرار می‌گیرد، این جایگاه نیرویی و قرارگاهی پدافند هوایی را از بعد تصمیم سازی و تصمیم گیری مشخص می کند.[/right][/size][/font][/color]
[color=#000000][font=Tahoma, Arial][size=3][right]وی با بیان این که همه نیروهای مسلح پذیرفته اند که درصحنه‌های نبرد هوایی هیچ نیرویی حق مداخله و یا حق نظر ندارد اضافه کرد: نیروهای مسلح این موضوع را به عنوان وحدت فرماندهی به قرارگاه پدافند هوایی موکول کرده اند برای این که دستور ستادکل و فرمانده معظم کل قوا نیز بر همین موضوع متمرکز است.[/right][/size][/font][/color]
[color=#000000][font=Tahoma, Arial][size=3][right]فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) افزود: امروز ماموریت پدافند هوایی حفظ و صیانت از حیثیت و شرف ملت شریف ایران در برابر تهاجمات اولیه دشمنان که به شکل هوایی است.[/right][/size][/font][/color]
[color=#000000][font=Tahoma, Arial][size=3][right]امیر سرتیپ اسماعیلی یادآور شد: وقتی این ماموریت تفهیم شود، قرارگاه پدافند هوایی نیاز به نیروهای مخلص، متعهد و دلسوز دارد.[/right][/size][/font][/color]
[color=#000000][font=Tahoma, Arial][size=3][right]وی ادامه داد: با توجه به این که قرارگاه هیچ گسترشی در کنارشهرها ندارد و تمامی گسترش‌ها و استقرارهای آن در ارتفاعات صعب العبور و یا دره‌هاست، فردی که در چنین مناطقی خدمت می‌کند از اخلاص بالایی برخوردار است .[/right][/size][/font][/color]
[color=#000000][font=Tahoma, Arial][size=3][right]امیر سرتیپ اسماعیلی گفت: وقتی پدافند هوایی از آفند تفکیک شد، نخستین ایدئولوژی آن بود که در صحنه‌های نبرد احتمالی و رویارویی با هر نوع تهدیدات هوایی احتمالی اولین یگانی که در نوک پیکان قرار دارد، پدافند هوایی است.[/right][/size][/font][/color]
[color=#000000][font=Tahoma, Arial][size=3][right]وی افزود: پدافند هوایی نمی‌تواند سکون و سکوت داشته باشد و هرلحظه باید خود را با تهدیدات روز دنیا هماهنگ و منطبق کند و به روز باشد.[/right][/size][/font][/color]
[color=#000000][font=Tahoma, Arial][size=3][right]این مقام ارشد نظامی کشورمان در ادامه به مقایسه جایگاه کنونی پدافند هوایی با بیش از سه دهه قبل پرداخت و گفت: با توجه به این که تهدیدات امروز تغییر کرده است، از نظر تاکتیکی نمی‌توان پدافند امروز را با سه دهه قبل مقایسه کرد و اصلا مقایسه خوبی هم نخواهد بود.[/right][/size][/font][/color]
[color=#000000][font=Tahoma, Arial][size=3][right]امیر سرتیپ اسماعیلی افزود: در سه دهه قبل، نوع عملیات و رزم‌، از نوع رزم‌های صحنه‌ای بود و پدافند هم بایستی از نوع صحنه‌ای می‌شد یعنی آنچه که در صحنه باید جواب دهد و دفاع کند.[/right][/size][/font][/color]

[color=#000000][font=Tahoma, Arial][size=3][right][color=#0000FF]*** تهدیدات امروز یکسویه نیست[/color][/right][/size][/font][/color]
[color=#000000][font=Tahoma, Arial][size=3][right]فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) با بیان این که امروز تهدیدات صحنه‌ای‌ و یکسویه نیستند و نمی‌توانیم بگوییم که از غرب و یا شرق کشور تهدید می‌شویم، گفت:امروز تهدیدات، همه سویه و به صورت ۳۶۰ درجه‌ای هستند.[/right][/size][/font][/color]
[color=#000000][font=Tahoma, Arial][size=3][right]امیر سرتیپ اسماعیلی توضیح داد: جمهوری اسلامی ایران برغم آن که با همه کشورها دارای روابط دوستانه‌ای است، اما پدافند هوایی به این فکر می‌کند که باید در ۳۶۰ درجه کشور دفاع کند و بر این اساس نوع مواجه ما با سه دهه قبل بویژه در زمینه تاکتیک و دیدگاه رزمی، کاملا متفاوت است.[/right][/size][/font][/color]

[color=#000000][font=Tahoma, Arial][size=3][right][color=#0000FF]***پدافند هوایی در دوران دفاع بیش از ۴۰۰ جنگنده دشمن را سرنگون کرد[/color][/right][/size][/font][/color]
[color=#000000][font=Tahoma, Arial][size=3][right]امیر سرتیپ اسماعیلی به نقش پدافند هوایی در دفاع مقدس اشاره کرد و افزود:[/right][/size][/font][/color]
[color=#000000][font=Tahoma, Arial][size=3][right]پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران که در دوران دفاع مقدس بخشی از نیروی هوایی محسوب می شد با همان امکانات موجود خود توانست با انهدام بیش از ۴۰۰ فروند انواع هواپیماهای جنگنده دشمن متجاوز به کشور ثابت کند که سربلند و پیروز میدان است.[/right][/size][/font][/color]
[color=#000000][font=Tahoma, Arial][size=3][right]وی به مقایسه تجهیزات و سامانه‌های بیش از سه دهه قبل با تجهیزات کنونی این قرارگاه اشاره کرد و اظهارداشت: تجهیزاتی که در سه دهه قبل در ایران وجود داشت، تجهیزاتی بود که عمدتا از کشورهای خارج وارد شده و استفاده می‌شدند.[/right][/size][/font][/color]
[color=#000000][font=Tahoma, Arial][size=3][right]امیر سرتیپ اسماعیلی با یادآوری این که جنگ تحمیلی این مجال و فرصت را نمی‌داد که این سامانه‌ها بهنیه سازی شوند، افزود: تنها کاری که نفرات سه دهه قبل می‌کردند حفظ وضع موجود بود تا بتوانند در برابر تهدیدی مثل جنگ تحمیلی موفق و سربلند باشند.[/right][/size][/font][/color]

[color=#000000][font=Tahoma, Arial][size=3][right][color=#0000FF]*** فناوری‌های نوین پدافند هوایی متناسب با تهدیدات نوین طراحی شده‌اند[/color][/right][/size][/font][/color]
[color=#000000][font=Tahoma, Arial][size=3][right]فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) افزود: امروز با توجه به تهدیدات نوین دنیا، تحقیقات و نوآوری ما متفاوت شده و باید همواره خودمان را برای تهدیدات پنج الی ۱۰ سال آینده آماده کنیم نه برای تهدیدات امروز.[/right][/size][/font][/color]
[color=#000000][font=Tahoma, Arial][size=3][right]امیر سرتیپ اسماعیلی تاکید کرد: اگر وقت خود را صرف مقابله با تهدیدات امروز کنیم در حقیقت محکوم به غافلگیری هستیم.[/right][/size][/font][/color]

[color=#000000][font=Tahoma, Arial][size=3][right][color=#0000FF]*** در زمینه تامین نیروی انسانی قرارگاه مشکلی ندارد[/color][/right][/size][/font][/color]
[color=#000000][font=Tahoma, Arial][size=3][right]امیر سرتیپ اسماعیلی در ادامه به روند تامین نیروی انسانی مورد نیاز قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) ارتش نیز اشاره کرد و گفت: قرارگاه پدافند هوایی دراین زمینه مشکلی ندارد زیرا از سال گذشته تاکنون پیشرفت‌های بسیار خوبی از جمله جا نمایی مرکز آموزش درجه داری قرارگاه و مصوب شدن آن را دارد.[/right][/size][/font][/color]
[color=#000000][font=Tahoma, Arial][size=3][right]وی یادآور شد: دانشگاه ویژه قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) در تهران بزرگ نیز برای آموزش نیروی انسانی متخصص و متعهد که پیش از این به صورت مشترک در نیروی هوایی ارتش انجام می‌شد، راه اندازی شده است.[/right][/size][/font][/color]
[color=#000000][font=Tahoma, Arial][size=3][right]امیرسرتیپ اسماعیلی، اظهارداشت: هم اینک مکان ایجاد دانشگاه مصوب شده و کارهای اجرایی آن دنبال می‌شود که انتظار داریم از سال آینده خودمان به طور مستقیم دانشجوی مورد نیاز را پذیرش کنیم.[/right][/size][/font][/color]
[color=#000000][font=Tahoma, Arial][size=3][right][url="http://sobhemihan.com/news/2506"]http://sobhemihan.com/news/2506[/url][/right][/size][/font][/color]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name='edvardoali' timestamp='1346617133' post='268687']
مثل این که روس ها اس 300 رو دادن . ایرانی ها هم با این حرف ها می خوان فشار غربی ها رو از اونها کم کنن!
[/quote]

پس چرا ایران به شکایت خودش از روسیه در دادگاه داره ادامه میده!!!........و حتی کار به جاهای باریک مثل تهدید رئیس ستاد ارتش روسیه به حمایت نکردن از برنامه اتمی ایران در صورت ادامه این شکایت رسیده!!........

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote][color=#282828][font=tahoma, helvetica, arial, sans-serif][right]موسوي افزود: ايران در اين رزمايش ها از سيستم هاي پيشرفته دفاع موشكي شبيه سامانه اس 300 روسيه استفاده خواهد كرد.[/right][/font][/color]

[color=#282828][font=tahoma, helvetica, arial, sans-serif][right]وي خاطرنشان كرد: روسيه از مجهز كردن ايران به سامانه اس 300 امتناع كرد ولي ايران اين خلأ را با سيستم هاي پيشرفته دفاع موشكي خود پُر خواهد كرد تا با تجاوزات احتمالي مقابله كند.[/right][/font][/color][/quote]
چند احتمال دارد
- روس ها داده باشن در سکوت ( احتمالش کم است)
- از راه غیر مستقیم مثل بلاروس گرفته باشیم ، محتمل است
- سیستم های ارتقا داده شده ی اس 200 است
- بلوف باشد و سامانه ظاهری ونمایشی نشان دهند

اما من به دوستان پیشنهاد می کنم رویا بافی نکنند

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
مهمان
این موضوع نسبت به پاسخ بیشتر بسته شده است.

  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.