MR9

تحلیل و پیگیری تحولات سوریه - بخش سوم ( از NOVEMBER 2016)

Recommended Posts

24 minutes قبل , ldmdff گفت:

اتفاقن ممکنه سوریه که دیگه کشور نمیشه حسابش کرد عراقم همینجوریش تقسیم بندی شده منطقه تحت کنترل ایران - آمریکا ( سوریه که بدتر ترکیه و روسیه هم اظافه میشه) کردا هم که هرجا سود باشه همون سمتن یعنی هیچ نوع ثباتی این دو کشور ندارن فقط کافیه تو یکی از این شلوغیای عراق دست تظاهر کنندگان اسلحه بیاد درنتیجه در این  دوکشور هر لحظه ممکنه شرایط تغییر کنه . 

 

13 minutes قبل , zAa9 گفت:

 

 

بخشی از پاسخ شمارو در جواب جناب Arminheidari دادم...

 تقریبا هر دوی شما عزیزان یک منظور دارید پس مشترک پاسخ میدم

 

 

بله درسته سوریه یک کشوری هست که در اون هر طرف نقاط تحت نفوذ خودش رو داره و از جهتی حکومت عراق هم توان عملیه اخراج آمریکایی ها رو هم نداره .

 

 

دوستان تجربه سوریه برای ما همونقدر که ضرر داشت ۵ برابر سود داشت ، ما  شاید در سوریه ۵۰ فرمانده بالای ۵۰ سال از دست دادیم اما چند هزار فرمانده زیر ۴۰ سال به دست اوردیم .

 

این رو بدونید که  درسته که ادن ها میتونند با یک  فتنه خیابان های بغداد رو پر کنند اما این رو هم در نظر بگیرید که با همون فتنه ما میتونیم حشد رو به جونشون بندازیم و نتیجش جنگ جدید در خاور میانه باشه ، این رو بدونید که اگر در عراق آمریکا دست بالا رو داشت ، نخست وزیران عراق رو با مشاوره ما تایید نمیکردند الزرفی شهروند آمریکا بود ، اگر دست بالا رو اون ها داشتند الان نخست وزیر بود ، تمااام زورشونم زدند ، حتی تهدید نظامی کردند که یا عدنان زرفی باید باشه یا عراق رنگ امنیت رو نمیبینه ، اما چیشد؟

 

در قبال سوریه هم ما تشکیلات خودمون رو داریم و سیاست ما سرشاخ نشدن تا رسیدن به پتانسیل لازم هست ، اگر قدرتی نبود اگر برنامه ای نبود چرا اسرائیل ریسک رویارویی مستقیم رو میکنه؟ پس برنامه ای هست که اگر تکمیل بشه با نابودی اسرائیل فرقی نداره پس اونا ترجیه میدن الان بجنگن نه اون موقع.

  • Like 1
  • Upvote 6
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

اینکه اسرائیل در سوریه مستقیما به مواضع ما حمله کنه نکته تاسف باری هست شکی درش نیست، بماند که سردار سلامی و کلا غالب فرماندهان ما چه رجز خوانی ها که نکردن و نمی کنن که اگه اسرائیل دست از پا خطا کنه، اون جا رو با خاک یکسان می کنیم ( همیشه برام سوال بوده وقتی فرماندهان ایرانی همچین تهدیداتی رو می کنن، نیروی متعارف اسرائیل رو هیچ ولی اصلا توان هسته ای اسرائیل رو لحاظ کردن؟)

 

اما موضوع مهم درباره حملات اسرائیل به مواضع ایران یا متحدین ایران در سوریه اینه که با شرایط کنونی چه پاسخی از سوی ایران درست هست؟

 

آیا امکان پاسخ مستقیم دادن رو داریم؟

 

یا باید آهسته آهسته سعی در تقویت مواضع خودمون در اونجا و همچنین تقویت حکومت سوریه برای مقابله تدریجی و محدود کردن تدریجی هجمه های موردی اسرائیل بکنیم؟ آیا این موضوع با وجود حملات اسرائیل امکان پذیر هست؟

 

راه حل دیگری وجود داره؟

 

آیا میشه به شکل غیر مستقیم به اسرائیل پاسخ داد و برای اونها ایجاد هزینه کنیم؟

  • Like 1
  • Upvote 4
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
2 hours قبل , M-ATF گفت:

اما موضوع مهم درباره حملات اسرائیل به مواضع ایران یا متحدین ایران در سوریه اینه که با شرایط کنونی چه پاسخی از سوی ایران درست هست؟

 

 

1- از تجزیه سوریه و عراق و یمن جلوگیری شود

2- از عملیاتی شدن معامله قرن جلوگیری شود

دو اقدام بالا راهبرد دشمن را بی اثر خواهد کرد و بهترین پاسخ است

ویرایش شده در توسط armagdon
  • Like 2
  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
3 hours قبل , zAa9 گفت:

 

خب و تمام اون رژه ها و غیره انجام نشد تا چه اتفاقی بیافته؟ آقای اسد سر جاش بمونه اما همچنان همونقدر متزلزل! و شما دوست عزیز که همیشه از کامنت های خوبتون استفاده میکنم شخصا، آیا منکر این میشید که در صورت خروج نیروهای حامی بشار اسد به احتمال بسیار زیاد طی چند وقت با یک آشوب جدید و شاید کودتا مواجه خواهد بود؟

بله ما وارد سوریه شدیم و به دنبال ما روسیه وارد شد همه چیز رو با بهایی گزاف تاخیر انداختیم اما مسئله حل نشده باقی موند! و همیشه ترس از بی ثباتی حضور خواهد داشت و جلوگیری از این اتفاق خواه ناخواه مشت آهنین رو میطلبه با توجه به بافت مذهبی/افراطی مخالفان اسد!

بسیار به جا اشاره کردید سوریه زمانی حداقل در کمیت و تا حدی کیفیت حریف قدری برای اسرائیل بود و امروز چطور؟! یکی به فرش اومده و دیگری به عرش رفته!

 

بنده هم نگفتم با هر حمله ایرانی هارو میزنه! اما با هر حمله زخمی بر تلاش های ایرانی ها میزنه و چه بسا زخمی کاری مثل تی4 ! از باب تلفات هم انتظار نداشته باشید هیچ طرفی مدام بگه که چه تلفاتی داده... ما تلفاتی دادیم و میدیم و بدجوری هم میدیم! چه از زمین و چه هوا...

 

 

در صحبت هاتون به اين جمله استناد ميكنم

همه چیز رو با بهایی گزاف تاخیر انداختیم اما مسئله حل نشده باقی موند!

 

بله بعد از طي مسيري سخت از دمشق تا ادلب ، باز هنوز مشكل و ناامني پاربرجا هست

اما اين مشكل چيست؟ 

مشكل تقابل ديدگاه ما و رژيم اشغالگر قدس هست 

و تا اين مشكل حل نشود هر اتفاقي در بهترين حالت يك اتش بس است مثل جنگ ٣٣ روزه يا ٢٢ روزه 

 

و اين مشكل بيشتر از منافع به خاطر تقابل ايدولوژي ما و اسراييل هست كه كاملا ريشه اي هست و راهي جز كوتاه آمدن يكي و در نهايت نابودي ان طرف وجود ندارد 

اسراييل باور دارد زمان به نفع اوست و ما هم به مقاومت باور داريم 

 

براي اينكه بهتر منظور من رو متوجه شويد فكر كنيد سوريه اصلا وارد جنگ داخلي نميشد 

ايا باز مشكل حل بود يا ايجاد نميشد 

 

يادمان باشد كه ارتش سوريه يك ارتش هميشه بازنده بود

و اسد تنها و تنها بازو خون رسان مقاومت بود نه بازو درگيري و نبرد 

و برنامه انقلاب رنگى در سوريه قطع ارتباط سوريه با مقاومت و زدن حزب الله بود ولي در لحظه اخر خدا ياري كرد و اقدام به موقع سردار سليماني و سپاه قدس ورق برگشت 

 

 

 

  • Like 1
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

در تحلیل های قبل به این نکته اشاره شد که قاعدتا مقاومت انقدر ساده نیست که فریب صهیونیستها را بخوره.

یعنی در مقطعی که بعد از جنگی سخت و نابرابر مسیر مقاومت حفظ شد و از محاصره حزب الله و نابودی در قدم بعدش جلوگیری شد و متعاقبش نابودی عراق و محاصره کامل ایران و بریدن ابزارهای قدرت ایران در منطقه و به شکل بدتر استفاده از همون ابزارها علیه خودش ( فرض کنیم الان النصره یا احزاب ترکستانی اردوغان مسلط بر سوریه بودند، نه تنها ایران دیگه سوریه و لبنان و حتی عراق را از دست داده بود بلکه رقیب قدرتمندش در منطقه ترکیه دست بالاتر را در جایی که روزی محل نفوذ ایران بود را داشت و از طرفی یک کشور دوست به یک کشور دشمن تبدیل شده بود که حداقل ضررش برای ما این بود که به جای تمرکز بر اسراییل باید بر این دشمن جدید که خط قرمزها و محدودیتهای اعراب جنوب خلیج فارس را هم نداره تمرکز میکردیم و پاسخ اقدامات تخاصمی و تهاجمیش را میدادیم و چون یک کشور جنگ زده . آشفته بود اقداماتش انتحاری هم میبود ) فواید و پیروزی های بزرگ در سوریه چیزی نیست که قابل کتمان باشه و به قول دوستان تروریسم بغل گوش کاخ ریاست جمهوری دمشق را خوشبخت ترین افراد هم گمان نمیکردند بشه پس زد و شاید خیلی ها سوریه را از دست رفته میدیدند و این شاید قدرت مدیریت سردار و ایستادگی شخص رییس جمهور سوریه بود که سوریه و بعدش لبنان و حتی عراق و ایران حفظ شد.

 

و اما فریب صهیونیستها که در ابتدا گفتم. چه کسی باور میکنه صهیونیستها مشکلشون با حضور چند تیپ پیاده در سوریه است؟ هیچ کس! سوریه تا وقتی توان دفاع نداشته باشه و تا وقتی اسراییل را به رسمیت نشناسه این رژیم به هر بهانه ای سعی میکنه این کشور و حکومتش و زیرساختهاش را تضعیف کنه حالا ایران نباشه یک چیز دیگه چون سابقش نشون میده در استراتژی جنگ پیشگیرانه حتی پتانسیل تقویت کشورهای مخالفش را تحمل نمیکنه چه برسه جایی که دسترسی آسان بهش داره و براش خط جدی هم محسوب میشه. (راکتور هسته ای عراق، سوریه، سایت موشکی ایران، دانشمندان هسته ای ایران، داشنمندان سوری و فلسطینی و عراقی و چه و چه ) از این نظر یک بار عنوان شد که این رژیم تنها بهانه ها را برای توجیه سرخوشانه حملاتش ردیف میکنه و نه واقعیت میدانی:

 

(قدم های بعدی را دقت کنیم اگر یک بهانش را ما سعی کنیم به خاطر اینکه داره فشار میاره عمل کنیم در راستای خواستش):

-ایران نیروهاش را خارج کنه!

ایران پایگاه هاش را ببنده

ایران مستشار داره باید اونا را خارج کنه (اموزش ساخت موشک میدند )

ایران سوله های ساخت موشک داره حمله میکنیم تا هر چی سوله در سوریه هست و ما بهش شک داریم جمع بشه ( رسما تا اخرین سوله را میخواد بزنه چون میبینه چیزی جلودارش نیست و یک سوریه بی سوله! قابل رصدتر هست تا با سوله!!!)

ایران داره به طور زیرزمینی فعالیت میکنه تا این فعالیتهاش متوقف نشه ما حمله میکنیم ( حالا چطور ثابت کنیم نداریم؟ قسم بخوریم؟ جامعه جهانی حرف ما را باور میکنه؟ یا همچنان میگه اسراییل حق داره لابد چیزی هست )

ایران داره سلاح انتقال میده

حزب الله در سوریه حضور داره

چرا ایران از مسیر سوریه به لبنان رفت و امد داره

گروه های شیعه در سوریه هسته مقاومت تشکسل دادند و ما نمیتونیم یک حماس و جهاد را در سوریه تحمل کنیم

و الی آخر ....

 

خب عقب نشینی ما به چه منجر میشه؟ فریب فشار همزمان و حیله صهیونیستها را خوردن به چه منتهی میشه؟ اصلا هدف اصلی این رژیم که عنوانش نمیکنه چی هست؟ ببینینم:

 

نقل قول

“علی غانم” وزیر نفت دولت سوریه در این جلسه تأیید کرده است که دولت سوریه در زمینه اکتشاف نفت از “بلوک شماره ۱۲” در منطقه البوکمال با ایران قرارداد بسته است. وی همچنین اظهار داشته است که تولید نفت سوریه تا پایان سال جاری می‌تواند روزانه به ۹۰ هزار بشکه برسد.

 

توجه کنیم که معمولا این قراردادها با شرکتهای روسی منعقد میشه ولی وقتی تهدید تحریم هست یکبار گفته شد کشورها عقب میشکند و اونی که میمونه چیه؟ استفاده هوشمندانه از ظرفیت کشورهای تحریم که تحریم بیشتر براشون معنا نداره. حالا این را بزارید کنار قرارداد معادن ارزشمند فسفات، زمین های کشاورزی غنی حاشیه رودهای باستانی فرات و شاخه هاش، دسترسی آرزومندانه تاریخی ایران به مدیترانه ( فقط همین یک مورد و سوء استفاده ای که ترکیه از ما میکنه به خاطر تک مسیر ترکها برای دسترسی به مدیترانه را حساب کنیم ) و همچنین خط لوله مهم انتقال نفت و دور زدن تگه هرمز و عمان و رهایی از این ماهیت تک بعدی و بسیار پرریسک جزیره خارک و مسیر دسترسی ریلی و زمنی به لبنان و ...

 

حالا تمام این پازل را کامل شده ببینیم؟ ایران چرا این همه فشار و حمله و حتی تحقیر رسانه ای و قدرت طلبی صهیونیستها را زیر ضربات مدام داره تحمل میکنه به قول دوستان با تحقیر مدام واژه "صبر استراتژیک" ؟

و صهیونیستها چرا انقدر اصرار روی کلید واژه خروج ایران از سوریه دارند؟ آیا واقعا فکر میکنند ما فکر میکنیم مشکل اونها از حضور ما در سوریه چند صد نیرو است و حتی مستشار؟ یا اینکه مشکلشون در زیرساختی است که قراره از این دارایی ارزشمند و پتانسیل بینظیر که اون هم ناخواسته و بالاجبار به سمتش رفتیم محافظت کنه؟ ( شاید اگر جنگ سوریه نبود ما بهش فکر هم نمیکردیم و اونها هم هیچ مشکلی نداشتند یعنی این پتانسیل های بالا را ایران هیچوقت در سوریه فعال نکنه (اصلا یک موشک هم پاش وسط نباشه ) مثل قبل کشور دوست هم باشند و حتی برای حزب الله سلاح هم منتقل کنند مشکلی نیست ولی فکر این پتانسیل ها را از سرش به در کنه.)

 

نهایتا هم ما و هم اونها خوب میدونند بدون زیرساخت بازدارنده، هزینه در سوریه برای فعال کردن پتانسیل های بالا یک نوع حماقت است چون دادن گوشت دم توپ هست! اتفاقا تبدیل میهشه به یک اهرم ضد ما چون همیشه گروگان صهیونیستها هستند سرمایه گذاریو ولی شما یک زیرساختی داشته باشی که حداقل بازدارندگی (مثل جنوب لبنان ) را داشته باشه نه تنها میتونی کل پتانسیل های استراتژیک بالا را فعال کنی که حتی در کنارش برای روز مبادا همون پتانسیل بازدارنده را حفظ کنی که اگر به خاک اصلیت هم تعرضی شد از اون ابزار بازدارنده استفاده دوگانه و تهاجمی هم ببری.

 

حالا شاید بیشتر درک بشه چرایی "صبر استراتژیک" ما و چرایی " بی صبری استراتژیک! " صهیونیستها

 

باشد که ما حمایت و توان و انگیزه مضاعف فراهم کردن هر چه قویتر اون زیرساخت مدنظر در سوریه را داشته باشیم. چه افکار عمومی و چه دولتها و چه نظامیان

 

ویرایش شده در توسط alala
  • Like 2
  • Upvote 7

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

پمپئو در شرایط کرونایی و اقدامی غیرمعمول و اولین سفر در این شرایط وارد سرزمینهای اشغالی شد. در بدو ورود هم گفت که برای همکاری برای مقابله با ایران اومدم و ...

 

اقدامات احمقانه ناشی از بدمستی و احیانا اقدامات ایذایی برای قدرت نمایی و پیام رسانی را نیروها باید در سوریه و همچنین حشد در عراق این روزها جدی تر بگیرند و مراقب باشند.

  • Like 1
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

تصویری از موشک فاتح -110 در سوریه...البته سوری ها ادعای ساخت این موشک تحت نام تشرین در این کشور را دارند...

EX6rB4sWoAADkHu.png

ویرایش شده در توسط karmania20152015
  • Upvote 6

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
2 minutes قبل , karmania20152015 گفت:

تصویری جدیداز موشک فاتح -110 در سوریه...البته سوری ها ادعای ساخت این موشک تحت نام تشرین در این کشور را دارند...

EX6rB4sWoAADkHu.png

همین عکسا و ول بودن عکاسی که که اسرائیل تا دماغشون نفوذ کرده

  • Like 1
  • Upvote 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
6 hours قبل , saeed55338 گفت:

همین عکسا و ول بودن عکاسی که که اسرائیل تا دماغشون نفوذ کرده

چند سال پیش هم گفتم که به این حرف‌ها نیست. اگر موضوع نامه آلبرت پایک صحت داشته باشه؛ بالاخره دیر یا زود جنگ بین اسلام افراطی و صهیونیسم افراطی رخ می دهد (رخ داده می شود !) و هر دو طرف تا حد امکان تضعیف و از صحنه بازیگردانی جهانی حذف خواهند شد. 

  • Like 1
  • Downvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
34 minutes قبل , Brave_Heart گفت:

چند سال پیش هم گفتم که به این حرف‌ها نیست. اگر موضوع نامه آلبرت پایک صحت داشته باشه؛ بالاخره دیر یا زود جنگ بین اسلام افراطی و صهیونیسم افراطی رخ می دهد (رخ داده می شود !) و هر دو طرف تا حد امکان تضعیف و از صحنه بازیگردانی جهانی حذف خواهند شد. 

 

پایک از اسلام افراطی گفته بود؟ صهیونیسم که خودش مظهر افراط هست و اصولا در ذات صهیونیسم افراط نهفته است و اگر از ذاتش افراط و توحش را خارج کنی چیزی که میمونه احتمالا آیین محترم یهودیت خواهد بود تا حدی، اسلام افراطی (داعش - النصره) هم که در این مدت نه تنها از گل نازک تر به صهیونیسم نگفته بلکه در سوریه اگر جلوشون را نمیگرفتند! کار به جاهای باریکی بیش از دل و قلوه دادن میرسید و میکشید!  حالا یا پایک دقیق نبوده در واژگان یا واژگان دقیق نیستند در رابطه با معناهای حقیقی!

 

====================================

 

شرکتهای ماهواره ای اسراییل دیگه بخشی از وزارت جنگ این رژیم شدند. این بار تصاویری از بوکمال پخش کردند و ساخت تونل های جدید را گرا دادند ( البته قطعا وزارت جنگ صهیونیستها کار خودش را کرده در رصد قبلا منتها کار اینها اینکه که افکار عمومی را در موقعیت توجیه حملات مدام صهیونیستها قرار بدند و مکمل وزارت جنگ باشند ) که گویا پس از حمله ماه پیش به سایت ادعایی همچنان در حال ساخت هستند. بوکمال برای ما اهمیت زیادی داره ولی از طرفی حتی سایت زیرزمینی هم در این نقطه امنیت نداره، چون بر خلاف مناطق داخلی که نفوذ برای بمبارن سنگین ممکنه پیچیده باشه در بوکمال حتی ایالات متحده و یا صهیونیستها در قالب هواگردهای امریکایی یا در پوششون خیلی راحت از عراق یا مناطق کردنشین بمبارن سنگین داشته باشند روی اون مناطق.

 

یک نکته جالب هم لجستیک سنگین این روزهای آمریکا به شمال شرق سوریه است، اگر کسی میخواست بدونه تصمیمات ترامپ چقدر قطعی و پایدار و قابل اطمینان هست و اطارفیان برای منافع گروه ها و لابی ها چقدر روش تاثیر دارند و اصولا چقدر روی حرف و حتی عملش میشه حساب کرد، همین مورد خروج از سوریه جالب توجه هست: یک فرمان صریح و خروج پر سر و صدا و حتی بمبارن پایگاه های سابق و حالا کرور کرور سیمان و مصالح و تاسیسات و ابزار و تسلیحات برای ساخت پایگاه های دوباره و جدید. به نظر حتی حضورش از قبل هم داره ررنگ تر میشه.

  • Like 2
  • Upvote 4

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
1 hour قبل , alala گفت:

 

پایک از اسلام افراطی گفته بود؟ صهیونیسم که خودش مظهر افراط هست و اصولا در ذات صهیونیسم افراط نهفته است و اگر از ذاتش افراط و توحش را خارج کنی چیزی که میمونه احتمالا آیین محترم یهودیت خواهد بود تا حدی، اسلام افراطی (داعش - النصره) هم که در این مدت نه تنها از گل نازک تر به صهیونیسم نگفته بلکه در سوریه اگر جلوشون را نمیگرفتند! کار به جاهای باریکی بیش از دل و قلوه دادن میرسید و میکشید!  حالا یا پایک دقیق نبوده در واژگان یا واژگان دقیق نیستند در رابطه با معناهای حقیقی!

 

====================================

 

شرکتهای ماهواره ای اسراییل دیگه بخشی از وزارت جنگ این رژیم شدند. این بار تصاویری از بوکمال پخش کردند و ساخت تونل های جدید را گرا دادند ( البته قطعا وزارت جنگ صهیونیستها کار خودش را کرده در رصد قبلا منتها کار اینها اینکه که افکار عمومی را در موقعیت توجیه حملات مدام صهیونیستها قرار بدند و مکمل وزارت جنگ باشند ) که گویا پس از حمله ماه پیش به سایت ادعایی همچنان در حال ساخت هستند. بوکمال برای ما اهمیت زیادی داره ولی از طرفی حتی سایت زیرزمینی هم در این نقطه امنیت نداره، چون بر خلاف مناطق داخلی که نفوذ برای بمبارن سنگین ممکنه پیچیده باشه در بوکمال حتی ایالات متحده و یا صهیونیستها در قالب هواگردهای امریکایی یا در پوششون خیلی راحت از عراق یا مناطق کردنشین بمبارن سنگین داشته باشند روی اون مناطق.

 

یک نکته جالب هم لجستیک سنگین این روزهای آمریکا به شمال شرق سوریه است، اگر کسی میخواست بدونه تصمیمات ترامپ چقدر قطعی و پایدار و قابل اطمینان هست و اطارفیان برای منافع گروه ها و لابی ها چقدر روش تاثیر دارند و اصولا چقدر روی حرف و حتی عملش میشه حساب کرد، همین مورد خروج از سوریه جالب توجه هست: یک فرمان صریح و خروج پر سر و صدا و حتی بمبارن پایگاه های سابق و حالا کرور کرور سیمان و مصالح و تاسیسات و ابزار و تسلیحات برای ساخت پایگاه های دوباره و جدید. به نظر حتی حضورش از قبل هم داره ررنگ تر میشه.

 

چیزی که در سوریه همه رو گیج کرده حملات زیاد صهیونیست ها و آمریکایی ها به مقاومتی هست که در لبنان و یمن کمر دشمن رو شکوندن

اما چررا؟

این احتمال وجود دارد و بالا هم هست که ایران در حال آماده کردن سوریه برای یک نبرد با اسرائیل است 

از تونل و پناهگاه تا موشک ، از کادرسازی حزب الله تا شناسایی نفوذی ها همه وهمه مواردی هستن که مقاومت همیشه انجام میده و در سوریه هم باید انجام داده باشد

ولی به هیچ عنوان وارد جنگ لفظی با اسرائیل نشده و میذاره در میدان رسانه انها اینگونه بتازند 

 

پیشتر دلیلی نداشتیم در این مورد ولی این عکس درست یا غلط این فرض رو تقویت کرد

به نظر میاد که سرمایه گذاری خوبی در سوریه در حال انجام است ولی بر اساس کار توسط خود مقاومت سوریه 

چون رهبری خواستند آزادسازی سوریه توسط خود جوانان سوری صورت بگیرد و ما تنها در کمک ظاهر شویم و اصل کار با آنها باشد تا ریشه مقاومت در آنجا شکل بگیرد

 

9 hours قبل , karmania20152015 گفت:

تصویری از موشک فاتح -110 در سوریه...البته سوری ها ادعای ساخت این موشک تحت نام تشرین در این کشور را دارند...

EX6rB4sWoAADkHu.png

 

  • Like 1
  • Upvote 6

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
نقل قول

«آویو کوخاوی» رئیس ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی شامگاه سه‌شنبه (به وقت تهران) با تکرار اتهامات بی‌اساس علیه جمهوری اسلامی ایران، تهدید کرد که «ابزارهای نظامی مختلفی» را علیه دشمنان تل‌آویو به کار می‌گیرند.

وبگاه «تایمز اسرائیل» این اظهارات کوخاوی را اذعان تلویحی وی به نقش رژیم صهیونیستی در حمله سایبری اخیر به بندر شهید رجایی دانشته و به نقل از وی نوشت: «ما به استفاده از ابزارهای نظامی متعدد و تکنیک‌های تخصصی مبارزاتی برای صدمه زدن به دشمنان خود ادامه می‌دهیم».

این پایگاه خبری همچنین نوشت، در حالی که اشاره کردن به نقش اسرائیل در حملات علیه ایران و دیگر گروه‌های منطقه‌ای توسط سیاستمداران صهیونیست امری غیرمعمول نیست اما فرماندهان ارتش اسرائیل برای حفظ سیاست ابهام درباره فعالیت‌های نظامی برون‌مرزی، کمتر چنین کاری را انجام می‌دهند.

تایمز اسرائیل در ادامه بخش دیگری از صحبت‌های کوخاوی را به تایید حملات این رژیم به گروه‌های مقاومت در سوریه تعبیر کرده و به نقل از وی نوشت: «ده‌ها حمله‌ای که انجام داده‌ایم، از جمله آنهایی که اخیراً بوده، برتری اطلاعاتی و قدرت تخریب ارتش اسرائیل را نشان داده‌اند».

بر این اساس، فرمانده ارتش رژیم صهیونیستی همچنین از هدف قرار دادن تاسیسات غیرنظامی در سوریه دفاع کرده و مدعی شد: «وقتی دشمن در محیط‌های شهری مستقر شده، مانعی برای حمله ما نخواهد بود».

روزنامه «واشنگتن‌پست» روز قبل به نقل از یک مقام دولت آمریکا و مقامات رسمی «یک دولت خارجی» مدعی شد که رژیم صهیونیستی علیه تاسیسات «بندر شهید رجایی ایران» حمله سایبری داشته است.

روز گذشته همچنین «نفتالی بنت» وزیر جنگ پیشین رژیم صهیونیستی با تکرار ادعای آغاز خروج ایران از سوریه، به جانشین خود توصیه کرد که فشار بر ایران را حفظ کند.

 

نکته قابل توجه تغییر تاکتیک و پیش اومدن اینها هم هست. قبلا حملات را در برابر تهدیدات فوری یا در شرف وقوع انجام میدادند و ادعا میکردند و حلا خیلی راحت میگه ما برای صدمه زدن به دشمن انجام میدیم. یعنی اگر حتی دشمن حرکتی هم نکنه قصد ما ضربه زدن بهش هست.

  • Like 2

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

 


پرواز 747-2J9F ساها/کاسپین روز گذشته..

 

thumb_747-2J9F1.jpg thumb_747-2J9F.jpg

 

پرواز 747-281 روز 12 خرداد ماه

 

thumb_747-281f.jpg thumb_747-281f1.jpg

 

 

یکی به مسئولین امر بگه این اطلاعات کف توئیتر و فضای مجازی هست. حالا جدا از فعالیت جاسوس ها، سازمان/نهادهای امنیتی دشمن در منطقه!

این اسرائیلی ها آذوقه/تجهیزات فردی هم میزنن. حتما که نباید بر فرض محموله نظامی/موشکی در کار باشه.

 

بر 18 بهمن 1398 در 18:00 , shirazz گفت:

وزارت دفاع روسیه بامداد امروز (جمعه) از فرود اضطراری یک فروند هواپیمای مسافربری در پایگاه هوایی این کشور در «لاذقیه» خبر داد.

 

به نوشته خبرگزاری «تاس»، در بیانیه وزارت دفاع روسیه ذکر شده که هواپیمای «ایرباس-320» با ۱۷۲ سرنشین، بامداد پنجشنبه قصد فرود در فرودگاه دمشق را داشت که همزمان جنگنده‌های رژیم صهیونیستی نیز به اهدافی در این شهر حمله کردند.

«ایگور کناشنکوف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه در این باره توضیح می‌دهد که به دلیل حمله و تجاوز نظامی جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به دمشق و فعال شدن پدافند هوایی ارتش سوریه، این هواپیمای مسافربری که از مبدأ تهران به مقصد دمشق پرواز کرده بود، چیزی با هدف قرار داده شدن فاصله نداشت.

 

thumb_6q514.jpg

 

حالا مبدا نجف یا ایران؟!

 

نکته: این هواپیما متعلق به همان ایرلاینی هست که حاج قاسم با آن به بغداد سفر کرد.

ای که دستت میرسد، برسان به دست اهلش که دیگه از این ایرلاین استفاده نکنید.

ویرایش شده در توسط shirazz
  • Upvote 3

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    1 member