امتیاز دادن به این موضوع:

Recommended Posts

فکر کنم از 2 تا بیشتر فونیکس ببره . تو چندتا عکس اینجوری دیده بودم که بیشتره . حالا بقیه دوستان کمک کنند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]دوستان ممنون از بحث ها! یه سوال!
به نظرتون با این وضعیتی که در تصاویر و فیلم مشخصه! یعنی حمل 2 تا سجیل و حداقل یه دونه فینیکس باعث سنگین شدن بیش از حد نمیشه؟! آخه من یادم میاد توی یه جایی میخوندم که تامکت قدرت حمل بیشتر از 2 تا فینیکس رو نداره!![/quote]

فکر کنم مشکل تامکت از این بابت یر جاب موشکه. سجیل موشک بزرگیه و هر جایی نمیشه جاش داد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
آیا برای سجیل یک جایگاه جدید روی تامکت درست کرده اند ؟ آیا موشک دیگه ای به جای اون میشه نصب کرد؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
از عکس پیداس که تقریبا اندازه فــــــــــــونیکس و هاوک یکیه
درضمن یه سوال:
فرق هاوک و هاگ چیه؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دوستان اولا باید عرض کنم موشک سجیل نیمه راداری هست و در واقع جایگزینی برای اسپارو هست اما دلیل اینکه چرا از این موشک استفاده میشه و خود اسپارو تولید نشده ؟
برای اینکه همین موشک هاوک بردش در نمونه های جدید به دوبرابر یعنی 80 ک م در برد زمین پایه رسیده که مطمینا در هواپایه بیشتر هم میشه اما ما همین رو مد نظر میگیریم و مورد بعدی اینکه رادار داخلی اون ارایه فازی شده و هر چی جنگنده دشمن روی اون جنگ الکترونیک انجام بده عملا وضعیت رو بدتر می کنه و تنها راه خاموش کردن تمام رادارها و پاد ها هست.
و موضوع بعدی اینکه این موشک فکر می کنم سرعتی بیشتر از اسپارو داره و این خیلی کمک می کنه این موشک خیلی سریعتر هدف رو بزنه و امکان فرار رو ازش بگیره و یه موضوعی دیگه اینکه در نمونه زمین پایه این موشک ابتدا ارتفاع میگیره و بعد روی هدف شیرجه می زنه اگر این قابلیت هنوز هم در نمونه هواپایه باشه خوبیش اینه که اگر جنگنده سعی کنه پشت عوارش و بلندیها پنهان بشه راحتتر شناسایی میشه و در عین حال رادار جنگنده به علت اینکه معمولا کمی پایینتر از خط دید رو رصد می کنن ممکنه اصلا متوجهش نشه.
مورد بعدی که به نظر من خیلی محتمله اینه که هواپیما وظیفش اینه که موشک رو تنها رها کنه و از منطقه فرار کنه و این رادارهای هدایت زمنی هستن که خیلی راحت در کسری از ثانیه روشن و موشک رو طرف هدف هدایت می کنن به نوعی همون سیستم جنگ نامتقارن منتها در هوا البته فقط در دفاع کاربرد داره.
و اما یه مورد مهمتر اینکه این موشک کلاهکی تقریبا دو برابر اسپارو داره و می تونه با یه شلیک اگر هواگردهای دشمن گروهی حرکت کنن چندتا هدف رو یکباره بزنه .
می بینین با این وضعیت ساخت این موشک بهتر از موشک اسپاره با برد کم قدیمی و رادار و ضعیف هست و در عین حال قابلیت کنترل از زمین رو نداره.

اما بحث فونیکس فرق می کنه و یه موشک برد بلند با رادار فعال هست و آرایش اون جنگنده هم اتفاقا بسیار استاندارد بود دو تا فاطر دو تا سجیل و دوتا فونیکس.
این رو در نظر داشته باشین اگرهواگرد دشمن از روبرو بیاد پس از شلیک موشک فونیکس هواگرد وارد برد میانی میشه و جنگنده این توانایی رو داره تا با سجیل با اون درگیر بشه و در فاز کوتاه هم با فاطر و توپش.

اما خلاف دوستان که نظرشون تا حدی هم درسته من اعتقاد دارم ایران مجبوره موشکهای برد بلند نیمه راداری مثل همین سجیل و فونیکس تولید کنه می دونین چرا برای اینکه ما توان هوایی در هواگردمون ضعیفه و این تعداد محدود نمی تونن در حمله شرکت کنن پس باید تنها دفاع کنن و بهترین دفاع در برابر این خیل عظیم جنگنده مدرن تنها درگیری در فاز بلند هست و به شکلی تنها بزن در رو حالا اگر به هدف هم نخوره جنگنده های دشمن مجبور به مانور میشن و چند دقیقه مشغول که به ما ابتکار عمل میده.
پس ما چاره ای نداریم جز اینکه از این سیستم استفاده کنیم و موشکهای برد بلند بسیازیم مثلا می بینین همین سجیل بردش می تونه به ۱۰۰ ک م هم برسه که اگر یگانه نباشه می تونه یکی از تنها موشکهای نیمه فعال راداری دنیا با این برد باشه و فونیکس هم که بماند.
در عین حال از ما ایرانیها هر چی بگی بر میاد تور رو 6 ماهه دو برابر کردن و نور و دو نیم برابر بردش رو ارتقا دادن و همچنین سجیل و...بعید نیست مونه های موشک فونیکس ایرانی بردی بیشتر از 225 ک م داشته باشن.

اما اشتوکا جان مسیله نیروی هوایی عینا برعکس نیروی موشکی هست چراکه ما وقتی میگیم خلیج فارس داریم حداقل خیالمون راحته هیچ سیستم دفاعی نمی تونه اون رو بزنه ولی مثلا اگر ما اعلام کنیم مثلا فونکیس داریم فکر می کنی خیلی بازدارندگی داره و شاهکار کردیم نه برادر من بعد از ۶ ماه براش فکری می کنن و ضدش رو می سزن ولی سالهاست مثل خر تو گل گیر کردن ونتونستن برای کاتیوشاهای حزب الله هم سیستم پدافنی بسازن شهاب پیش کش.
پس بهترین کار همین هست که دشمن فکر کنه ما نه توان ساخت این موشکها رو داریم و نه اصلا تعداد زیاد عملیاتی ازش در اختیار داریم.تا در روز مبادا حداقل در ماه اول بتونیم ضربه خودمون رو بزنیم و بعد تاکتیک و مهماتمون رو عوض کنیم پس عامیانه فکر نکنین شدت حفاظت اطلاعات در نیروی هوایی از اوجب واجباته و می بینین تنها نیروی هست که به این شدت روش حفاظت اعمال میشه.

دوست عزیز از کی تا حالا مثلا بی ۲ برای بمباران با رهگیر میاد برادر من با این تفاسیر که به راحتی شناسایی میشه و در ضمن آواکس ها و نیروی هوایی دشمن احساس کنن خطری در منطقه هست به راحتی صذها ک م عقب می شینن و سعی می کنن وارد منطقه خطر نشن مگر تمام سیستم پدافندی و هوایی دشمنشون رو نابود کنن که در اون حالت می تونن هوای منطقه رو در اختیار بگیرن ولی ایران به دلیل سیستم خاصش مثل عراق نیست که به راحتی بتونن هوای اون رو با این وسعت در اختیار بگیرن.

در ضمن اف ۱۴ های ایرانی هیچ کس نمی دونه چی هستن .از سالها پیشدر حال ساخت رادار آرایه فازی برای جنگنده ای رهگیر ایرانی بودن که حالا می بینیم وقتی تونستیم رادار با برد 3000 ک م اونم ارایه فازی بسازیم و غدیر با برد 1100 ک م رو به کار گرفتیم و در کل ارایه فازی رو در اختیار داریم به نظر شما خیلی خنده داره بگیم می تونیم راداری هوایی هم بسازیم.
موتور این جنگنده هم بهینه سازی شده و ظاهرا کمی قویتر هم شده و مشکلات واماندگی و خاموشی موتور که در نوع اول تامکت بود هم از بین رفته.

کمی خوش بین باشین در ضمن اگر مشوری فکر حمله به ایران رو بکنه باید به فکر خرابی خودش هم باشه

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
یادمه 8 سال پیش که مسئله حمله آمریکا بطور جدی مطرح بود ، در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو امیر موسوی جانشین فرماندهی کل ارتش گفتند که هواپیماهای ما تنها ظاهرشون مثل سابق باقی مونده بدلیل مشکل طراحی سازه و گرنه تمامی قسمت های حساس هواپیما متناسب با شرایط روز بطور کلی تغییر کردن و اصولا هواپیماها رو میشه ایرانی دانست و ما هیچ مشکلی در این زمینه در نیروی هوایی نداریم و همه پرنده هامون در حالت عملیاتی و آماده به رزمند . این رو برنامه و گفته امیر رو من خودم شاهد بودم منتها اون موقع ایشون هنوز جانشین فرماندهی ارتش نبودند .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
جناب opera‏ ‏, تحلیلتون منطقی هست. در ضمن نیروی هوایی حتما یک چیزهایی داره که اینقدر حفاظت اطلاعات سنگینی روش میشه . همون قضیه تا نباشد چیزکی ... هست .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]سلام دوستان میلیتاری . روزهای جمعه در ساعت سه بعد از ظهر , شبکه یک برنامه ای را پخش می کند به نام مجله تصویری حماسه . در این برنامه چند قسمت دارد که شامل : گزارش و بازدید از مراکز نظامی کشور , خاطرات دوران دفاع مقدس و ... . اما در برنامه دیروز گزارشگر برنامه به پایگاه شکاری اصفهان رفته بود و از جنگنده F14 Tomcat‏ گزارش تهیه کند . او از تامکت هایی که آماده پرواز سریع یا ALERT ‎هستند بازدید کرد که به موشک های فینیکس و سجیل مسلح بود ! در فیلم هم به وضوح دیده میشود . دوستان به لینک فیلم مراجعه فرمایند و اگر مقدور بود به طور کامل و یا قسمت های مربوط به جنگنده را برای دانلود دوستان در جایی آپلود و در این تاپیک قرار دهند . نکته جالب هم این بود که تا حالا تامکتی مسلح در تلویزیون در چند سال اخیر که بحث نداشتن فونیکس و ... مطرح شده بود را از نزدیک نشان نداده بودند که بتوان موشک های آن را به وضوح دید . با تشکر لینک دیدن فیلم : [url=http://iransima.ir/FilmDescription.jsp?IDCode=361289&pCode=36&pType=2011-07-22&place=calendar]فیلم[/url] ---------------- اینم از فیلم ها که آقا Reza4087 زحمت کشیدند و آن را آپلود کردند . [url=http://www.persiangig.com/pages/download/?dl=http://reza4087.persiangig.com/rrf.part1.rar]قسمت اول 1[/url] [url=http://www.persiangig.com/pages/download/?dl=http://reza4087.persiangig.com/rrf.part2.rar]قسمت اول 2[/url] [url=http://www.persiangig.com/pages/download/?dl=http://reza4087.persiangig.com/rrf.part3.rar]قسمت اول 3[/url] [url=http://www.persiangig.com/pages/download/?dl=http://reza4087.persiangig.com/fff.mp4]قسمت دوم[/url][/quote]

دوستان كسي مي تونه بخش 1 يا 2 يا 3 يا چهار فيلم ها رو دانلود كنه...

دانلود نميشه[img]http://smileys.smileycentral.com/cat/36/36_1_44.gif[/img]

كمك!...[img]http://smileys.smileycentral.com/cat/36/36_1_4.gif[/img]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
آقا این لینکها برای من سالمه و دانلود میشه. خب با نرم افزار دانلود منیجر دانلود نمیشه یا خود ویندوز؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
خيلي جالب بود و فقط كاش خبر نگار كمي حرفه اي تر بود . به نظرم اين يارو چيزي بارش نيست بدبختي همش همين رو ميفرستن با يگانهاي نظامي ملاقات كنه . كاش 4 تا سوال درست مي پرسيد چيزي عايدمون ميشد icon_cheesygrin

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مطالب مشابه

    • توسط TANK
      تاريخچه هواپيما
      مدل Il-76 که ناتو آن را «کاندید» نامید یک هواپیمای باری است که برای جایگزینی با توربوپراپ های قدیمی تر An-12 تولید شد تا بتواند در پروازهای نظامی و غیر نظامی ایفای نقش کند. پس از طراحی هواپیما در اواخر دهه 1960 اولین ایلیوشین 76 در 25 مارس 1971 به پرواز درآمد. پس از انجام تست های موفق پروازی تولید رسمی Il-76 در سال 1975 آغاز شد و اولین هواپیما در همان سال به آئروفلوت تحویل شد. Il-76 دارای بال های بسیار بلند، چهار موتور، بالچه های سه شکافه لبه فرار، دم T شکل و درب بزرگ در عقب هواپیماست که انجام عملیات بارگیری را آسان می کند. همچنین یکی از معیارهای طراحی Il-76 این بود که نیازی به عملیات زمینی نداشته باشد تا بتواند در فرودگاه و حتی باندهای کوچک نیز کارایی داشته باشد. این نکته به ویژه در ماموریت های نظامی از اهمیت زیادی برخوردار است. انواع مختلفی از Il-76 ساخته شده است. بعضی از این مدلها عبارتند از: Il-76T با ظرفیت حمل سوخت بیشتر، Il-76TD با موتورهای D30KP2 و وزن برخاست بالاتر و وزن بار بیشتر و پرواز در ارتفاع بالاتر، Il-76MF نیز از کشیده شدن مدل پایه به دست آمده است که اولین پروازش را در 1 آگوست 1995 انجام داد. مشتری اصلی این مدل نیروی هوایی روسیه است. ایلیوشین همچنین استفاده از موتورهای غربی CFM56 را برای مدلهای قدرتمندتر در نظر گرفته است. از ایلوشین 76 برای ماموریت های مختلفی همچون آتش نشانی، کنترل و پیش اخطار هوابرد و سوخت رسان نیز استفاده می شود.

      مشخصات فني
      موتور:
      چهار موتور توربوفن آویاویگاتل(سولیف) D30KP
      چهار موتور توربوفن آویاویگاتل PS90AN برای Il-76MF

      بیشترین رانش موتور:
      117.7kN :D30KP معادل 26,455lb
      156.9kN :PS90AN معادل 35,275lb

      عملکرد:
      بیشترین سرعت کروز: 780km/h
      برد: 5,200km معادل 2,805nm با 40 تن بار

      اوزان:
      وزن خالی عملیاتی: 101,000kg معادل 222,665lb
      بیشترین وزن برخاستن: 200,000kg معادل 440,925lb

      ابعاد:
      طول: 53m معادل 174ft
      ارتفاع: 14.76m معادل 48ft
      دهانه بال: 50.50m معادل 165ft
      مساحت بال: 300m² معادل 3,229.2sq ft

      گنجایش:
      خدمه پرواز: شامل 5 نفر از جمله دو خلبان، مهندس پرواز، ناوبر و کاربر ارتباطات رادیویی.
      بار: قادر به حمل 44 تن بار.

      سفارش و تولید:
      بیش از 900 فروند Il-76 ساخته شده است.


      منبع:takeoff
    • توسط F14AA
      تیمسار سرتیپ دوم جلیل زندی، خلبان قهار شکاری تامکت و تکخال برتر نیروی هوایی ایران بود. او که در تمام دوران جنگ ایران و عراق به خدمت مشغول بود، دارای کارنامه درخشانی است و رکوردهایی که در شکار جنگنده های عراقی بر جای گذاشت عنوان بهترین تکخال تامکت جهان را برایش به ارمغان آورد.جلیل زندی در تاریخ ۱۲ اردیبهشت ماه سال ۱۳۳۰ در شهرستان گرمسار دیده به جهان گشود. پدرش عزت اله زندی تکنسین راه آهن و مادرش گوهرتاج فولادی خانه‌دار بود. جلیل به همراه خانواده اش تا پایان کلاس نهم دبیرستان (سال ۱۳۴۴) در گرمسار زندگی می‌کرد و به علت انتقالی پدرش به تهران (محله خانی آباد) آمد . او دوره دبیرستان را در تهران، دبیرستان وحید به پایان رساند و در سال ۱۳۴۷ دیپلم گرفت .در آن دوران او در آزمون ورودی دانشگاه پهلوی شیراز در رشته مهندسی کشاورزی پذیرفته شد، اما به علت زیادی مخارج از رفتن به شیراز بازماند. به دلیل آن که سن اعزام به سربازی در آن دوران بیست سالگی بود او باید دو سال صبر می‌کرد و چون بدون کارت پایان خدمت سربازی، اجازه استخدام در ادارات را نداشت به ارتش پیوست. او در اواخر سال ۱۳۴۸ به عنوان همافر به نیروی هوایی ارتش پیوست، اما پس از چند ماه در اوایل سال ۱۳۴۹ به علت علاقه‌ای که به خلبانی داشت به عنوان هنرآموز خلبانی به آمریکا اعزام شد و پس ازگذراندن یک دوره ۱۴ ماهه در آمریکا به عنوان خلبان به ایران بازگشت.
       



      در بازگشت زیر نظر شهرام رستمی که به تازگی به عنوان معلم پرواز معرفی شده بود به فراگیری پرواز با هواپیمای F4 -E گمارده شد. او مطابق معمول دوره‌ها را به خوبی گذراند. این موضوع باعث دوستی زندی با ایشان شد که همواره تحت الشعاع احترام متقابل استاد-شاگردی بود.وی درتاریخ بیست و ششم آبان ماه ۱۳۵۷ دوره خلبانی اف-۱۴ای را گذرانده و از آن پس در پایگاه هشتم شکاری اصفهان به خدمت ادامه داد. زندی که پیش از پیروزی انقلاب از خلبانان با تجربه تامکت بود، پس از انقلاب نیز سابقه درخشانی با F-14 از خود به جای گذاشت.در نخستین روز جنگ هنگامی که هواپیماهای عراقی فرودگاه مهراباد را بمباران کردند او برای دیدن بستگانش در تهران به سر می‌برد که با شنیدن خبر بمباران فورا به اصفهان بازگشت. پس از آغاز جنگ نیز در خدمت نیروی هوایی ایران باقی ماند و در کنار دوستان و همرزمانش به دفاع از مرزهای کشور پرداخت. سروان زندی در عملیات معروف به 140 فروندی در روز اول مهرماه 1359 در پرواز پوشش هوایی شرکت فعال داشت.
       



      زندی گرچه ابتدا با فانتوم پرواز می کرد، اما شهرتش بیشتر به‌عنوان خلبان جنگنده F-14 است. وی دارای دست کم 9 پیروزی هوایی تایید شده و 2 پیروزی احتمالی است. این لیست بلندبالا شامل ۴ فروند میگ 23، ۲ فروند سوخو 22، ۲ فروند میگ 21 و ۳ فروند میراژ اف1 می‌باشد.از این رو او به عنوان موفقترین خلبان شکاری ایرانی و موفقترین خلبان اف-۱۴ شناخته می‌شود.زندی چندین سال در پایگاه هشتم شکاری اصفهان خدمت می کرد که یکی از پایگاههای اصلی تامکتهای ایرانی به شمار می رفت و نقشی بسزا در تامین امنیت آسمان کشور و مقابله با تجاوزات هواپیماهای عراقی ایفا می کرد. بهمن ماه 1366یکی از ماههای پربار برای گردان 81 شکاری بود. خلبانان این گردان 5 پیروزی تثبیت شده و دو پیروزی احتمالی، ضد جنگنده های F1EQ-5/6 به اضافه انهدام یک فروند بمب افکن B-6D را در کارنامه خود ثبت کردند. درباره دو پیروزی احتمالی گفتنی است این پیروزیها در نخستین نبرد هوایی که گردان 81 شکاری نخستین F-14 خود را از دست داد، حاصل شدند. در این نبرد سرگرد خلبان جلیل زندی نبرد بسیار سنگینی با 8 جنگنده میراژ عراقی آغاز و دو تیر موشک سایدوایندر به سمت آنها شلیک کرد.
       



      با توجه به حجم فوق العاده درگیری، خلبانان تامکت فرصت ردیابی موشکهای خود را پیدا نکردند. متأسفانه در این درگیری نابرابر تامکت سرگرد زندی هدف چندین تیر موشک R550 و یک تیر موشک سوپر 530D قرار گرفت، اما خلبان زبردست ما لاشه عقاب را از دست کفتارها بیرون کشید و با یک موتور صدمه دیده راه بازگشت را پیش گرفت. ولی تنها موتور باقیمانده دیگر یارای همراهی هواپیما را نداشت و با کمال تأسف، خلبانان ما مجبور شدند خروج اضطراری کرده و تامکت را به آغوش آبهای نیلگون خلیج همیشه فارس بسپارند.این آخرین مأموریت جنگی سرگرد خلبان زندی بود که تا آن تاریخ با 9 پیروزی تثبیت شده و 2پیروزی احتمالی، لقب پرافتخارترین خلبان F-14 را به خود اختصاص داده بود. زندی در اواخر دوران خدمت به درجهٔ سرتیپ دومی ارتقای درجه یافت و در سال 1370 بازنشسته شد.امیر سرتیپ خلبان فضل الله جاوید نیا در کتاب "نبرد در آسمان" از زندی به نیکی یاد کرده و در مورد همرزمش چنین گفته است: "از مرحوم زندی می توان به عنوان یکی از برترین خلبانان اف 14 نام برد. ایشان در همه موارد نمونه بود. خط، سخنرانی، آواز و در مرحله آخر در پرواز با هواپیمای اف 14 جزو بهترین خلبانان بود. مرحوم زندی تا پایان جنگ پروازهای زیادی انجام داد و بعد از جنگ هم به عنوان مدیر طرح و برنامه منصوب شد. سپس معاون برنامه نیروی هوایی شد و تا زمان بازنشستگی هم در همین پست باقی ماند... مرحوم زندی از دوستان شجاع و باسواد من بود. خاطراتی را که با ایشان داشتم، هرگز فراموش نمی کنم."
       



      سرانجام عقاب تیزپرواز آسمان ایران، موفقترین خلبان شکاری ایرانی و تکخال تامکت جهان پروازی ابدی را آغاز کرد. تیمسار جلیل زندی در 12 فروردین ماه سال ۱۳۸۰ در جریان یک سانحه رانندگی در جاده هراز و در منطقه رودهن یا یک دستگاه کامیون تصادف کرد و به همراه همسرش زهرا محب شاهدین جان باخت. از وی 3 فرزند پسر به یادگار مانده است. بی گمان زندی یکی از خلبانان شاخص ایران و آسیاست که با توجه به بازنشستگی تامکت در آمریکا، نزدیک شدن به رکورد او به عنوان برترین تکخال تامکت دست نیافتنی به نظر می رسد.

       



       
      *****************************************

       
      منبع
    • توسط Arash
      من چند وقت پیش یه فیلم دیدم که در اون با جناب سپهبد برزین مصاحبه شده بود در مورد زمانی که قرار بود بین اف 14 و اف 15 یک هواپیما انتخاب بشه

      که صحبت ها ایشون من رو به فکر فرو برد
      که ما با خرید 70 فروند اف 14 و عدم تحویل موشک های سایدواندر و اسپاروی قابل نصب بر روی این هواپیما . مشکل استفاده از موشک فونیکس در سال های 65 و 66 و مشکل ذاتی موتور این پرنده افسانه ای در کنار نکات مثبت اون مثل رادارش که خود مینی آواکس بود و برای پوشش کشور ما که مناطق کوهستانی زیای داره بهترین انتخاب ممکن است .

      در مقابل 280 اف 15 به هزینه نگهداری پایین تر و مچ بودن موشک های مورد استفاده فانتوم ها و تایگر ها بر روی این پرنده ، عدم نیاز به به خرید تجهیزات اضافی ( البته اگه شاهکار هایی که خلبان ها عربستانی با این هواپیما انجام میدن رو در نظر نگیریم )

      که البته این مقایسه رو ما با وجود پیروزی انقلاب و اتفاقات بعد از آن باید بررسی کنیم ( چون اگر تمام موشک های مورد نیاز اف 14 تحویل میشد و مشکل موتور هم با تعویض اون حل میشد به نظر من اف 14 حتی با تعداد کمتر نسبت به اف 15 انتخاب خیلی بهتری برای ما بود ) که اگر با تمام شرایط انقلاب و جنگ اگر اف 14 خریده بودیم برای ما بهتر بود یا اگر اف 15 خریده بودیم .
      ممنون میشم نظر شما رو هم بدونم
       
      دانلود فیلم
    • توسط HIT-LER
      همه چیز درباره بشقاب پرنده ها هر اطلاعات شواهد فیلم عکس معرفی کتاب و.....
      در ..


      برای نمونه چند عکس در اختیارتون میذارم :


      ناشناخته های فرازمینی
      ناشناخته های فرازمینی

      http://img30.picoodle.com/img/img30/4/3/16/f_Disc039m_2d3060b.jpg
      http://img02.picoodle.com/img/img02/4/3/16/f_ufodomirm_d752a27.gif
      http://www.bia2upload.com/files/9ckj9chpfg191e6qel3o.gif



      عکسها را به سایت imagecave.com آپلود کنید.
      از ارسال یک پست در چند تاپیک هم خودداری کنید.
      SAEID
  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.