Recommended Posts

تکلیف این بحث رو هر چه زودتر روشن کنین.
اگر حرفی در مورد ناو انگلیسی ندارین تاپیک قفل میگردد.
فرمایشات مقام معظم رهبری رو در تاپیک مربوط پیگیری کنین.
...........................
[color=red][b]کاربر anaKiN[/b]
اولین اخطار رو بابت توهین تقدیم میگردد.
در صورت هرگونه توهین مجدد دسترسی
شما به ارسال نظر قطع خواهد شد.
[/color]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote][quote][quote]از همون اول هم معلوم بود جا میزنند

:evil:[/quote]
اگر جا میزدن دورتادور ما رو محاصره نمیکردن .اتفاقا جا که نمیزنن هیچ بلکه اماده میشن کی کلک ما رو بکنن. دوست عزیز اینقدر دشمن ضعیف نبین broken_heart[/quote]

فکر کنم دوستان یکمی مسائل رو در هم کرده و به همین خاطر تو نتیجه گیری بعضا دچار مشکل میشن.
این نظر رو امروزه میگم بلکه در (خدای نکرده ) زمان عمل دچار شک و بهت نشیم. همون اتفاقی که در جریان سالهای پایانی دفاع مقدس حضورا شاهدش بودم .
پس اجازه بدین با واقعیت سر و کار داشته باشیم.
امریکا و خصوصا نیروی نظامی اون مثل ما و بقیه کشورها بر اساس سلسله مراتب عمل میکنه و در نهایت رئیس جمهور و مشاوران مختلفش (حتی در امور اقتصادی و فرهنگی)و همچنین هم پیمانانش (رژیم منحوس و پلید صهیونیستی ) تصمیم گیرنده آخر هستن.
پس هر حرکت واحدهای زیر دست یقینا با اطلاع مقامات بالا دست هست. یقین داشته باشین که نیروهای نظامی حاضر در منطقه برای جنگ و حمایت از منافع امریکا در اینجا حضور دارن و در صورت کسب دستور با هر دشمنی با تمام توان خواهند جنگید. حال تفاوت ما با اونها در اینه که ما برای مقدسات میجنگیم و اون بابا بخاطر حقوقی که میگیره دستور رو اجرا میکنه. و این رو فراموش نکنین در هر برخورد جنبه های انسانی رو کمتر از ما در نظر خواهند گرفت. به قول معروف جنگه و هیچوقت حلوا پخش نخواهند کرد.
این تصور کوچک پنداری دشمن به همون اندازه بزرگ پنداری برای ما سم خواهد بود. شاید ذکر خاطره ای از سال پایانی جنگ نکاتی رو روشن کنه.
در خرداد 67 در شلمچه و در کمین یکی از تیپ های مقتدر حاضر در جنگ بودیم. ماموریت ما رصد فعالیتهای دشمن از شنود گرفته تا بررسی تردد های دشمن در منطقه بود و در ساعات پایانی روز و اوایل شب برخی از دوستان و همرزمان ما با عبور از محورهای پاکسازی شده قدم به خط مقدم عراق میگذاشتن.
به حدی کمین ما نزدیک کمین عراقیها بود که صدای گفتگوی اونها رو میشنیدیم. همون زمان بسیج هم مجهز به دوربینهای دید در شب بود .سنگرهای اجتماعی ما در زیر زمین درست شده بود و راه ارتباطی با سنگر مقدم کمین ،یه باریکه راهی بود که فقط یک نفر میتونست تردد کنه.
بدترین بخش کار عبور از تونل بسیار باریکی بود که چهار دست و پا از اون عبور میکردیم و طول تقریبی 10 تا 12 متر رو داشت.حتی در طول روز بعد از چند متر تونل کاملا تاریک میشد. واقعیت این بود که همیشه این احتمال داشت که نیروهای ویژه عراقی دو سنگر نوک کمین رو تصرف کرده باشن و در وسط تونل منتظر رسیدن نیروی تازه نفس مونده باشن. در جائی حضور داشتیم که حق شلیک نداشتیم ، حق صحبت کردن نداشتیم و بالاتر از همه اولین غفلت میتونست آخرین کاری باشه که در این دنیا انجام داده باشین.
البته تجهیزات و سلاح موجود بود اما .....
سنگرهای نوک هم در زیر زمین و در استتار کامل بود و فقط روزنه باریکی برای دیدن وجود داشت. دلهره یا شاید بهتر بگم ترس بهترین یار و یاور شما بود چرا که اجازه هر نوع سهل انگاری رو از شما میگرفت. مساله جالب و شوخ این قضیه این بود که اگر از جلوی سنگر شما خارج میشدین برای برادران خط مقدم حکم دشمن رو داشتین و عجیب عزیزان خط مقدم که تازه به منطقه اومده بودن دست و پنجه طلائی برای هدف قرار دادن شما داشتن. :evil:
رزمندگان دیگر حق ورود به کمین رو نداشتن و ورود به راهی که از خطوط مقدم به کمین وصل بود حکم قضائی داشت. (بگذریم شد شرح خاطرات ....)
همه اینها رو گفتم تا بدونین که در حمله عراق در تابستان 67 ،نیروهای جیش الشعبی رو به منطقه اورده بودن که برای غافلگیری ما خودشون رو روی سیم خاردار و مین مینداختن تا معبری برای بقیه آماده شود....!
بله درست شنیدین ! بسیج از نوع عراقیش !!!
حالا اجبار بود یا عشق ، تاکتیکهای بسیجیهای ما که نتیجه هم داده بود این بار از روبروی ما در حال نمایش بود....
نتیجتا با دادن تلفات و تموم کردن آرپی جی که حکم مشت آهنین بسیج بود مجبور به عقب نشینی شدیم. زمان عملیات ساعت 8 صبح در خط برادران لشکر ثار الله و 8.15 دقیقه در خط مقدم ما .....
فکر میکنم تا حالا متوجه عرایضه بنده شده باشین. اما اگر باز هم نیاز به توضیح و چرائی تعریف این خاطره شد بنده در خدمت حاضرم..[/quote]

بسمه تعالی

با سلام

جناب آرمانی عزیز به نکات خوبی اشاره کردید.ولی باید این نکته رو هم بگم که علت عقب نشینی ما در سال 67 در شلمچه و اگر منظورتون عملیات بیت المقدس هفت هست اصلا و ابدا این نبود که ما دشمن رو دست کم گرفته بودیم . بنده حقیر هم در همون عملیات در واحد... لشکر 27 حضرت رسول(ص) بودم و از والفجر ده تا مدت زیادی پس از آتش بس یکسره توفیق حضور داشتم. توی تموم اون کش و قوسهای سال آخر جنگ! .

علت اصلی چیز دیگه ای بود . رزمندگان ما هیچ وقت و تحت هیچ شرایطی دشمن رو نه در اون سال که در سالهای قبلش هم دست کم نگرفتند اتفاقا بخوبی به برتری کمیت و تجهیزاتی دشمن واقف بودند چیزی که از سالهای نخست جنگ تا پایان جنگ ادامه داشت. بعلت همونطور که همه میدونیم کمکهای مالی و تجهیزاتی و ...همه دشمنان انقلاب اسلامی که بیش از هفتاد کشور میشدند . بخاطر همین هیچ موقع بچه های ما و فرماندهان هم بهاکذا دشمن رو نمیتونستند دست کم و واقعیتها رو نادیده بگیرن. منتها مشکل در بین متاسفانه بعضی از مسئولین که در رقابتهای سیاسی و تصاحب کرسی و مقام کم و بیش افتاده بودند علت کم توجهی و پشتیبانی ضعیف میدانهای نبرد شد که منجر به تضعیف قوای رزمندگان گردید و ما به لحاظ کمیت در افت میشه گفت حتی شدید قرار گرفتیم مثلا بطوریکه لشکر ما(لشکر 27 محمد رسول الله(ص)) فقط چند گردان عملیاتی بیش نداشت که مدام در برابر هجومهای پی در پی دشمن پس از قبولی قطعنامه 598 در محورهای غرب و جنوب جبهه ها ، هی بین شاخ شمیران و شلمچه و فکه و .... در حال هروله و سعی بین صفا و مروه بود!!!که در این بین تلفاتی هم که وارد میشد کمتر فرصت بازسازی بدست میومد و نیرو هم به اندازه سالهای قبل نبود تا قصه ی عملیات مرصاد که با پیام امام راحل ورق دوباره برگشت و ما تونستیم جلوی پیشروی دشمن رو بگیریم و دوباره مناطقی رو که از خاک ما گرفته بودند و بعضا به شرایط سال ابتدایی جنگ رسیده بود رو هم آزاد کنیم و علاوه بر اون در بعضی محورها مثل همین شلمچه حتی وارد خاک عراق و در نزدیکی و نفس به نفس بصره خط پدافندی بزنیم که خود این عامل اصلی قبولی آتش بس از سوی عراق شد . از ترس از دست دادن بعضی شهرهاش مثل بصره.

در ضمن این رو هم اضافه کنم که عراق از جیش الشعبی فقط در سال آخر جنگ استفاده نکرد بلکه سالها بود که این تشکیلات رو درست کرده بود و میشه دقیقا گفت که بعد از آزاد سازی خرمشهر که جنگ وارد فاز جدیدی شد و استراتژی ما از دفاع به حمله تغییر پیدا کرد تشکیل شد. خود حقیر خوب یادمه و از نزدیک شاهد و ناظر بودم که حجم وسیعی از این نیروهای جیش الشعبی در عملیت والفجر مقدماتی و و والفجر یک که به فاصله ی دو ماه و سه روز از هم بود حضور داشتند.(یعنی از 17 بهمن ماه سال 1361 تا 20 فروردین ماه سال 1362) بطور مثال از حضور این نیروها با تفکرات جدیدی که نشان از این بود که دشمن هم به هر حال برای خودش استراتژی خاص خودش رو دنبال میکنه و سعی میکنه تا با توجیهات به ظاهر اعتقادی و بهره گیری از اهرمهای گوناگون که البته زور هم در اون تاثیر بسزایی داشت بقول معروف یارگیری کنه!!! شاید براتون جالب باشه که خاطره ی نسبتا عجیبی هم خود این حقیر شاهد بودم که بخوبی یادمه که اجمالا میگم :اینطور که یادمه صبح روز سوم عملیات والفجر یک در محور شرهانی فکه بود که سر درگیری بین کانال سوم و چهارم بین ما و دشمن در پی یک سلسله درگیریهای ممتد و دست به دست شدن کانال چهارم یک سری نیروهای دشمن رو اسیر کردیم که بینشون نیروهای جیش الشعبی هم بودند(خودشون در مصاحبه های ابتدایی برامون گفتن) در حال انتقالشون به عقب وقتی داشتند از توی کانال سوم عبور میکردند بعلت اینکه هم ما کمبود نیرو داشتیم و هم اینکه هنوز در بحبوحه نبرد بودیم لذا در لبه های کانال پر بود از مهمات و نارنجک و ... در همین اثنا یکی از این اسرای جیش الشعبی که اتفاقا پیرمردی بود با محاسن سفید که حاکی از سن بالای 55 سال بود دست انداخت نارنجکی رو از لبه کانال برداشت و تا اومد که ضامنشو بکشه و پرتاب کنه به بین ماها، یکی از بچه های ما که مراقب اوضاع بود سریعا قبل از اینکه نارنجک رو بتونه بین بچه ها بندازه و یا به نحو دیگه ای تلفاتی به ما وارد کنه اون رو مورد هدف قرار داد.برای ما این جور کار از عراقیا تازه مینمود چونکه معمولا اسرا وقتی اسیر میشدند مدام الدخیل الخمینی"ره" و الموت لصدام(لع) میگفتند که در همون عملیات هم تا قبل و غیر از این ماجرا منوال همونگونه و مثل قبل بود و بعدش هم دیگه خود حقیر در هیچ عملیات دیگه ای هم به مشابه این واقعه ندیدم. توجه کنیم این واقعه در فروردین سال 1362 اتفاق افتاد که منو یاد زمان وقایع جانگداز سال 61 هجری و وواقعه کربلا مینداخت که خیلی از اونهایی که پیشونیشون کبره بسته بود از نماز و .... و موها و محاسنشون هم بعضا سپید شده بود چه شد و چگونه شد که با چه توجیه عقلی و شرعی و اعتقادی اومدند و بروی پسر پیغمبرشون و حجت بلا فصل خدا و عالمترین و بهترین خلق خدا شمشیر کشیدند و معاذالله بقصد قربت الی الله!!!!!! آن جنایت عظمی عالم خلقت من الازل الی الابد رو مرتکب شدند؟؟؟!!!! ....بگذریم.....

تاریخ در تکراره و مهم اینه که این ما هستیم که باید با معرفت و شناخت بحق و ایمان و اعتقاد راسخ به حق پا برجا و مقاوم باشیم و در جبهه حق کم نگذاریم. و این ممکن نیست مگر با همون" بصیرت" که رهبر عزیزمون فرمود و این میسر نمیشه مگر با مراقبت از خود و داشته های اعتقادی و ... همون جهاد نفس که بتونیم بصیر بمونیم و سره از ناسره تشخیص بدیم تا در اعتقادی که بهش ایمان و یقین پیدا کردیم راسختر بایستیم.

یا علی مدد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
من در مجموع فکر می کنم این ناو هر چقدر پیشرفته باشد از ناوهای هواپیمابر آمریکایی با آن همه اسکورت قوی تر نخواهد بود
مگر رادارش چیزی فراتر از معمول باشد که دوستان چیزی نگفتند
از سویی چون ایران به سیستم های ناوهای هواپیمابر غلبه کرده و پهباد بر بالای سرشان فرستاده است این ناو هم در جنگ احتمالی آسیب پذیر خواهد بود

برای زدن ما کلی انتخاب داریم موشک، پهباد، زیردریایی و ...


شاید به نظر برسد که رادارگریز بودن این ناو مشکل ایجاد کند
اما در منطقه ای چون خلیج فارس پنهان شدن آنهم با فعالیت نیروی دریایی سپاه سخت است حداقل به طوری تقریبی منطقه قابل حدس است

باید دقیقا منظور از فرستادن این ناو چه بوده است
اسکورت؟ کشتی ضد اهداف هوایی؟ کشتی رادار منطقه ای؟
ولی در مجموع در کنار پرچم آمریکا فعالیت خواهد کرد و یک ناو در حالت عادی شرایط را تغییر نمی دهد مگر چیزی داشته باشد که من از قلم انداخته ام ( مثلا راداری جدید با قابلیت کشف اهداف رادارگریز)

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[color=red][b]آخرین وضعیت آرایش ناو گروه های آمریکا و انگلستان در منطقه (خبرگزاری رسمی ریانوستی) [/b][/color]

[img]http://gallery.military.ir/albums/userpics/170787519.jpg[/img]

ناو گروه 1 ارتش آمریکا متشکل از ناو هواپیمابر USS Carl vinson ، رزمناو موشکی USS Bunker hill ، ناوشکن موشک انداز USS hasley بهمراه 5 ناوشکن دیگر مستقر در دریای عمان

ناو گروه 9 ارتش آمریکا متشکل از ناو هواپیمابر USS Abraham Lincoln ، رزمناو موشکی USS Cape st.goerge بهمراه 7 ناوشکن دیگر

ناوگروه تهاجمی آبی خاکی ارتش آمریکا متشکل از ناو تهاجمی آبی خاکی USS makin island ، ناو حمل و نقل آبی خاکی USS New orleans و ناو لندینگ USS Pearl Harbor

ناوگروه 3 ارتش آمریکا متشکل از ناو هواپیمابر USS john Stennis ، رزمناو موشک انداز USS antietam و 5 ناوشکن دیگر

ناوگروه ارتش انگلستان متشکل از ناوچه محافظ HMS Somerset و 4 ناو مین روب و 1 ناو نقشه برداری هیدروگرافی

ناوگروه ارتش انگلستان متشکل از ناوشکن HMS Daring
  • Upvote 1

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote][quote][quote]از همون اول هم معلوم بود جا میزنند

:evil:[/quote]
اگر جا میزدن دورتادور ما رو محاصره نمیکردن .اتفاقا جا که نمیزنن هیچ بلکه اماده میشن کی کلک ما رو بکنن. دوست عزیز اینقدر دشمن ضعیف نبین broken_heart[/quote]

فکر کنم دوستان یکمی مسائل رو در هم کرده و به همین خاطر تو نتیجه گیری بعضا دچار مشکل میشن.
این نظر رو امروزه میگم بلکه در (خدای نکرده ) زمان عمل دچار شک و بهت نشیم. همون اتفاقی که در جریان سالهای پایانی دفاع مقدس حضورا شاهدش بودم .
پس اجازه بدین با واقعیت سر و کار داشته باشیم.
امریکا و خصوصا نیروی نظامی اون مثل ما و بقیه کشورها بر اساس سلسله مراتب عمل میکنه و در نهایت رئیس جمهور و مشاوران مختلفش (حتی در امور اقتصادی و فرهنگی)و همچنین هم پیمانانش (رژیم منحوس و پلید صهیونیستی ) تصمیم گیرنده آخر هستن.
پس هر حرکت واحدهای زیر دست یقینا با اطلاع مقامات بالا دست هست. یقین داشته باشین که نیروهای نظامی حاضر در منطقه برای جنگ و حمایت از منافع امریکا در اینجا حضور دارن و در صورت کسب دستور با هر دشمنی با تمام توان خواهند جنگید. حال تفاوت ما با اونها در اینه که ما برای مقدسات میجنگیم و اون بابا بخاطر حقوقی که میگیره دستور رو اجرا میکنه. و این رو فراموش نکنین در هر برخورد جنبه های انسانی رو کمتر از ما در نظر خواهند گرفت. به قول معروف جنگه و هیچوقت حلوا پخش نخواهند کرد.
این تصور کوچک پنداری دشمن به همون اندازه بزرگ پنداری برای ما سم خواهد بود. شاید ذکر خاطره ای از سال پایانی جنگ نکاتی رو روشن کنه.
در خرداد 67 در شلمچه و در کمین یکی از تیپ های مقتدر حاضر در جنگ بودیم. ماموریت ما رصد فعالیتهای دشمن از شنود گرفته تا بررسی تردد های دشمن در منطقه بود و در ساعات پایانی روز و اوایل شب برخی از دوستان و همرزمان ما با عبور از محورهای پاکسازی شده قدم به خط مقدم عراق میگذاشتن.
به حدی کمین ما نزدیک کمین عراقیها بود که صدای گفتگوی اونها رو میشنیدیم. همون زمان بسیج هم مجهز به دوربینهای دید در شب بود .سنگرهای اجتماعی ما در زیر زمین درست شده بود و راه ارتباطی با سنگر مقدم کمین ،یه باریکه راهی بود که فقط یک نفر میتونست تردد کنه.
بدترین بخش کار عبور از تونل بسیار باریکی بود که چهار دست و پا از اون عبور میکردیم و طول تقریبی 10 تا 12 متر رو داشت.حتی در طول روز بعد از چند متر تونل کاملا تاریک میشد. واقعیت این بود که همیشه این احتمال داشت که نیروهای ویژه عراقی دو سنگر نوک کمین رو تصرف کرده باشن و در وسط تونل منتظر رسیدن نیروی تازه نفس مونده باشن. در جائی حضور داشتیم که حق شلیک نداشتیم ، حق صحبت کردن نداشتیم و بالاتر از همه اولین غفلت میتونست آخرین کاری باشه که در این دنیا انجام داده باشین.
البته تجهیزات و سلاح موجود بود اما .....
سنگرهای نوک هم در زیر زمین و در استتار کامل بود و فقط روزنه باریکی برای دیدن وجود داشت. دلهره یا شاید بهتر بگم ترس بهترین یار و یاور شما بود چرا که اجازه هر نوع سهل انگاری رو از شما میگرفت. مساله جالب و شوخ این قضیه این بود که اگر از جلوی سنگر شما خارج میشدین برای برادران خط مقدم حکم دشمن رو داشتین و عجیب عزیزان خط مقدم که تازه به منطقه اومده بودن دست و پنجه طلائی برای هدف قرار دادن شما داشتن. :evil:
رزمندگان دیگر حق ورود به کمین رو نداشتن و ورود به راهی که از خطوط مقدم به کمین وصل بود حکم قضائی داشت. (بگذریم شد شرح خاطرات ....)
همه اینها رو گفتم تا بدونین که در حمله عراق در تابستان 67 ،نیروهای جیش الشعبی رو به منطقه اورده بودن که برای غافلگیری ما خودشون رو روی سیم خاردار و مین مینداختن تا معبری برای بقیه آماده شود....!
بله درست شنیدین ! بسیج از نوع عراقیش !!!
حالا اجبار بود یا عشق ، تاکتیکهای بسیجیهای ما که نتیجه هم داده بود این بار از روبروی ما در حال نمایش بود....
نتیجتا با دادن تلفات و تموم کردن آرپی جی که حکم مشت آهنین بسیج بود مجبور به عقب نشینی شدیم. زمان عملیات ساعت 8 صبح در خط برادران لشکر ثار الله و 8.15 دقیقه در خط مقدم ما .....
فکر میکنم تا حالا متوجه عرایضه بنده شده باشین. اما اگر باز هم نیاز به توضیح و چرائی تعریف این خاطره شد بنده در خدمت حاضرم..[/quote]

بسم الله

اگر توضیح بیشتر بفرمایین ممنون میشم
منظورتون اینه که این خارج شدن ناوها رو عقب نشینی ندونیم و خودمون رو برای هر حرکتی از دشمن، حتی مثلا تاکتیکهای خودمون از طرف دشمن، آماده کنیم؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote][quote]از همون اول هم معلوم بود جا میزنند

:evil:[/quote]
اگر جا میزدن دورتادور ما رو محاصره نمیکردن .اتفاقا جا که نمیزنن هیچ بلکه اماده میشن کی کلک ما رو بکنن. دوست عزیز اینقدر دشمن ضعیف نبین broken_heart[/quote]

سلام
دوست عزیز اونها ما رو محاصره نکردند
اگر درست نگاه کنی میبینی این ما هستیم که افتادیم وسط ه کاسه کوزه اونا. اگر زورشان میرسید الان کشور ما را اشغال کرده بودند این آشغالها
در اینکه آمریکایی ها قدرت نطامی اول دنیا هست که اصلا شک نکن لیکن اونها از درگیری نطامی با ما به شدت واهمه دارند. نمونه هم همین نامه 2 روز پیش اوباما به حضرت آقا.
خدا کنه مورد ناو انگلیسی و ناو هواپیمابر هم حل بشه و اصلا وارد منطقه ما نشه تا همه چی به حالت عادی برگرده.
-----------------------
پی نوشت. قلبا از خاطرات جنابان آرمانی و نجف لذت بردم. ای کاش یک تاپیک مجزا میزدند و خاطرات دفاع مقدس را برایمان تعریف میکردند. :evil:

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]تکلیف این بحث رو هر چه زودتر روشن کنین.
اگر حرفی در مورد ناو انگلیسی ندارین تاپیک قفل میگردد.
فرمایشات مقام معظم رهبری رو در تاپیک مربوط پیگیری کنین.
...........................
[color=red][b]کاربر anaKiN[/b]
اولین اخطار رو بابت توهین تقدیم میگردد.
در صورت هرگونه توهین مجدد دسترسی
شما به ارسال نظر قطع خواهد شد.
[/color][/quote]
مدیر آرمانی سلام
بنده این اخطار شما را قبول ندارم و آن را عملی تندرویانه تلقی میکنم
توهینی در کار نبوده است. معنی لغت [b]اگر [/b]بحمد الله در زبان فارسی مشخص است. ممنون میشم اگر بیشتر به این موارد دقت کنید.
منع دسترسی برای من اصلا اهمیت ندارد. صرفا برای گرفتن اخبار و استفاده از نظریات دوستان عزیز مانندخوده شما به میلیتاری میایم.
ضمنا من به اون بخش از نامه که ممکن است مواردی در رابطه با مسئله تنش در تنگه هرمز در بر داشته باشد اشاره ای ضمنی و کوتاه کردم نه تحلیل آن
لطفا اجازه بدهید این تاپیک سره جای خود بماند تا ناو انگل یسی به منطقه وارد شود. البته اگر از آمدنش منصرف نشه.
============================

با توجه به اون آرایش درج شده در تصویر بالا به نظر میاد که حتی دسته 4 از ناوگان انگل یستان در تیر رسه موشک های ساحل به دریای ما باشه و این دست برتر را برای ما داره.
یگ نکته دیگه اینکه طبق تصویر بالا آیا الان فقط سه ناو آمریکایی تو خلیج فارس هست؟ درست فهمیدم!

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اصولا من کیف میکنم وقتیکه آرمانی جان لب به سخن می گشاید ! :evil:

دو تا پست زد دقیقا هم زد تو خال هم مغز ما رو از آکبندی دراورد ! :evil: broken_heart

ایول ! مرررررررررررررسی

خیلی نکته به جایی راجبه نیروی دریایی امریکا و نشست با سپاه پاسداران جهت عدم برخورد عمدی و ... اشاره کردند در خصوص جیم زدن یا نزدن یا معنی دقیق دستوراتی که از بالا میرسه

پست دوم شونم بسی شگفت بود ! و واقعا یه لحظه خودمو تجسم کردم که کلا همون ترس یاورمون بود !!!



نجف جان ، البته من وقتی شما و آرمانی عزیز راجبه جنگ حرف بزنید اصولا سعی میکنم دیگه چیزی نگم هرچی نباشه شما با چشای خودتون خون و جنگ و گلوله و ... دیدید و ما فقط کتاباشونو خوندیم ولی اگر جسارت نباشه :



سردار رشید ، امیر سعدی و برادر ارجمندمون اقای درودیان ، چندین بار راجبه برخی قضایا چه اول جنگ وسط جنگ و نهایتا انتهای جنگ صحبت کردند و من دیگه نقل به کتاب نمیکنم ، بلکه مستقیما مصاحبه این سه عزیز رو اشاره میکنم که به نظر بنده صحبت آرمانی عزیز رو بیشتر تایید میکنه


نه اینکه اختلافات سیاسی دخیل نبوده ، چرا اتفاقا بوده اما یکی از عوامل بود ، بزارید واضح تر بگم



شما عضو لشکر محمد رسول الله بودید ، این لشکر از چند هزار نفر تشکیل شد ؟

واقعا بینی و بین الله از چند هزار نفر ؟ ایا لشکر 100 هزار نفری نبود؟

ایا این لشکر افتخار و برگ زرینی در تاریخ دفاع مقدس که توسط مردم غیرنظامی رقم خورد نبود ؟

خود شما هم فرمودید در پایان جنگ چند گردان داشت !!!

البته من حقیرتر از این حرفا هستم نظری بدم ولی همه صاحب نظران نظامی ، میدونند ، استراتژی لایه انسانی که محمد رسول الله این لشکر دلاور ، یکی از پیشقدمانش بود ، چه تلفاتی داد و چه نتایجی گرفت


ما با خون و گوشت و پوست نیروهای دلاورمون یک منطقه ای رو میگرفتیم که ، به قول شما مثلا فلان شخص سیاسی میگفت اینجا رو بگیرید من صلح میبندم با عراق ، اون اقای نظامی میگفت نه اقا چرا صلح باید بریم جلوتر و ....


درسته ؟


اره ، همه اینا دخیل بود ولی به نظر من عوامل پایان دهنده جنگ ، منهای تاثیر عراق و دخالت سیاسیون که از اول جنگ وجود داشت ، بلکه تاثیرگزاری قدرت های فرامنطقه ای بود و عزم جدی شون برای پایان جنگ



ولی خوب من کاملا میفهمم شما درست میگی ازجهاتی ولی فکر کنم صحبت آقای آرمانی بیشتر روی عوامل واقعا تاثیرگزار باشه و من بیشتر قبولشون دارم


به نظر من ، ما تمام سرمایه انسانی مون که واقعا جوان و قدرتمند بود رو در 8 سال جنگ ناجوانمردانه ای که 42 کشور قدرتمند و ابرقدرت و جوجه قدرتمند و ... علیه مون راه انداختند مصرف کردیم و واقعا اگر میخواستیم جنگ رو اونطور با لایه انسانی ادامه بدیم احتمالا دیگه باید ... هم وارد جبهه میشدن !

هرچند در کتاب پایان جنگ اقای درودیان ایشون شرایط پایان جنگ مثل اقتصاد ایران و .... رو باز کردند و بهتر هست مطالعه کنید

مخلصتیم دربست

با عرض معذرت می پرم وسط بحث شما دو سردار دلاور !

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
واقعا عکس جالبی هست ... واضح هست و مشخص واقعا واضح هست ....

فکر کنم دقیقا باید بگم : نمره بیست ارسال پست مفید رو این دوستمون باید بگیره !!!

ایووووووووول

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سوال اینجاست که این ناوها پس از خروج همونجا توی دریای عمان دارن ول میگردن ! و جرات ورود به تنگه رو تا الان به خودشون ندادن ؛ مشخصا با سرعت متوسط 40 کیلومتر در ساعت این ناوها میتونستند توی سه روز اخیر حدود 2800 کیلومتر جابجا بشن ؛ پس با توجه به مکانی که استینس قرار گرفته یعنی نزدیک مرز دریایی پاکستان ؛ اینجا مسئله حرف تا عمل مشخص میشه ...

تا الان ترس و انفعال آمریکا مشهوده ؛ همه امکاناتش رو از نزدیکی ایران دور کرده ./.
ولی این برای یک به اصطلاح ابرقدرت پایدار نخواهدبود یا رو به حماقت و قربانی کردن خواهند آورد و یا تا مدتی که بقول معروف آب ها از آسیاب بیفتد صبر خواهند کرد تا دید مردم دنیا معطوف به مسایل دیگر شود /.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]سوال اینجاست که این ناوها پس از خروج همونجا توی دریای عمان دارن ول میگردن ! و جرات ورود به تنگه رو تا الان به خودشون ندادن ؛ مشخصا با سرعت متوسط 40 کیلومتر در ساعت این ناوها میتونستند توی سه روز اخیر حدود 2800 کیلومتر جابجا بشن ؛ پس با توجه به مکانی که استینس قرار گرفته یعنی نزدیک مرز دریایی پاکستان ؛ اینجا مسئله حرف تا عمل مشخص میشه ...

تا الان ترس و انفعال آمریکا مشهوده ؛ همه امکاناتش رو از نزدیکی ایران دور کرده ./.
ولی این برای یک به اصطلاح ابرقدرت پایدار نخواهدبود یا رو به حماقت و قربانی کردن خواهند آورد و یا تا مدتی که بقول معروف آب ها از آسیاب بیفتد صبر خواهند کرد تا دید مردم دنیا معطوف به مسایل دیگر شود /.[/quote]


شاید از ترس نباشد و هدفمند و با استراتژی باشد
چرا که آمریکا نمی آید تمام نیروهاشو در خلیج فارس اسیر ما کند
در صورت جنگ به نفع آمریکا است که تنها بخش از نیروی موثرش در خلیج فارس باشد و اصل حمله از سمت دریای عمان باشد
چرا که قدرت ایران در خلیج فارس به حدی است که تمام ناوگان آمریکا را زمین بزند اما در دریای عمان دست بالا را آمریکا یا این همه نیرو دارد

انگلیس در زمان قاجار با اشغال خرمشهر و بوشهر ایران را مجبور کرد از افغانستان عقب نشینی کند
ولی آمریکا به سراغ شرق یعنی چابهار، بندرعباس و .... می رود چرا که تلفات کمتری می دهد و قدرت مانور بیشتری دارد
تنها به این فکر نباشید که آمریکا نیرو بیاورد برای بازپس گیری تنگه به این فکر باشید که منطقه ای را می گیرد و سعی در معامله می کند
یا شروع به بمباران های نامحدود می کند تا ما تنگه را ول کنیم

به نظر من این چیدمان خیلی خطرناک تر است تا اینکه در داخل خلیج فارس باشند
نقشه را که دیدم واقعا ترسیدم چرا که ما هنوز برای نبرد در اقیانوس هند با مشکل مواجه هستیم و پشتیبانی نداریم
حدود 50 زیردریایی دیزلی نیاز است تا دیواره مستحکمی برای دفاع از دریای عمان ایجاد کند و ناوگان آمریکا را به چالش بکشد با فرض بمباران پایگاه های دریایی

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]شاید از ترس نباشد و هدفمند و با استراتژی باشد
چرا که آمریکا نمی آید تمام نیروهاشو در خلیج فارس اسیر ما کند[/quote] منظور از ترس الزاما بزدلی نیست ؛ هدف این بود که متوجه بشیم آمریکا آسیب پذیر هست و بدلیل همین آسیب پذیری هست که خودش رو به چنگال ایران گرفتار نمیکنه و این معنی جز ترس و نگرانی ندارد ...

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]منظور از ترس الزاما بزدلی نیست ؛ هدف این بود که متوجه بشیم آمریکا آسیب پذیر هست و بدلیل همین آسیب پذیری هست که خودش رو به چنگال ایران گرفتار نمیکنه و این معنی جز ترس و نگرانی ندارد ...[/quote]

دقیقا
آنها فهمیده اند که آسیب پذیرند پس استراتژی جدید خود را طوری تنظیم کرده اند که قوتشان روبروی نقطه ضعف ایران بیفتد
اگر تا قبل از آغاز جنگ دارای 60 زیردریایی در سمت دریای عمان و اقیانوس هند باشیم این شیوه آمریکا هم تا حدی خنثی می شود ولی در شرایط کنونی حرکت خوبی انجام داده اند
فکر کنم الان درک اهداف عملیات ارتش در دریای عمان و خلیج فارس راحت تر باشد

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote][quote]سوال اینجاست که این ناوها پس از خروج همونجا توی دریای عمان دارن ول میگردن ! و جرات ورود به تنگه رو تا الان به خودشون ندادن ؛ مشخصا با سرعت متوسط 40 کیلومتر در ساعت این ناوها میتونستند توی سه روز اخیر حدود 2800 کیلومتر جابجا بشن ؛ پس با توجه به مکانی که استینس قرار گرفته یعنی نزدیک مرز دریایی پاکستان ؛ اینجا مسئله حرف تا عمل مشخص میشه ...

تا الان ترس و انفعال آمریکا مشهوده ؛ همه امکاناتش رو از نزدیکی ایران دور کرده ./.
ولی این برای یک به اصطلاح ابرقدرت پایدار نخواهدبود یا رو به حماقت و قربانی کردن خواهند آورد و یا تا مدتی که بقول معروف آب ها از آسیاب بیفتد صبر خواهند کرد تا دید مردم دنیا معطوف به مسایل دیگر شود /.[/quote]


شاید از ترس نباشد و هدفمند و با استراتژی باشد
چرا که آمریکا نمی آید تمام نیروهاشو در خلیج فارس اسیر ما کند
در صورت جنگ به نفع آمریکا است که تنها بخش از نیروی موثرش در خلیج فارس باشد و اصل حمله از سمت دریای عمان باشد
چرا که قدرت ایران در خلیج فارس به حدی است که تمام ناوگان آمریکا را زمین بزند اما در دریای عمان دست بالا را آمریکا یا این همه نیرو دارد

انگلیس در زمان قاجار با اشغال خرمشهر و بوشهر ایران را مجبور کرد از افغانستان عقب نشینی کند
ولی آمریکا به سراغ شرق یعنی چابهار، بندرعباس و .... می رود چرا که تلفات کمتری می دهد و قدرت مانور بیشتری دارد
تنها به این فکر نباشید که آمریکا نیرو بیاورد برای بازپس گیری تنگه به این فکر باشید که منطقه ای را می گیرد و سعی در معامله می کند
یا شروع به بمباران های نامحدود می کند تا ما تنگه را ول کنیم

به نظر من این چیدمان خیلی خطرناک تر است تا اینکه در داخل خلیج فارس باشند
نقشه را که دیدم واقعا ترسیدم چرا که ما هنوز برای نبرد در اقیانوس هند با مشکل مواجه هستیم و پشتیبانی نداریم
حدود 50 زیردریایی دیزلی نیاز است تا دیواره مستحکمی برای دفاع از دریای عمان ایجاد کند و ناوگان آمریکا را به چالش بکشد با فرض بمباران پایگاه های دریایی[/quote]

جمهوری اسلامی برای این استراتژی آمریکا یعنی استقرار در دریای عمان هم برنامه داره و آرایش نظامی رو طوری چیده که بتونه دشمن رو در دریای عمان و [b]حتی[/b] اقیانوس هند هدف قرار بده.
از طرفی در صورتیکه ایران تنگه ی هرمز رو ببنده اقتصاد آمریکا خرد میشه و تا بیاد با بمباران ما رو مجبور به باز کردن تنگه کنه خودش دچار بحرانهای شدید میشه .
استراتژی بمباران برای گرفتن امتیاز نمیتونه براش مفید باشه چون اسراییل هم همین کارو با لبنان کرد ولی نتونست امتیازی بگیره و در نهایت هم عقب نشینی کرد.
و بعید میدونم جرات ورود به خاک ایران رو داشته باشن چون به احتمال قوی در دریا امنیت بیشتری دارند تا در خاک ایران.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مطالب مشابه

    • توسط MR9
      با سلام
      آزمایش سامانه دریاپایه "lora"

      طبق اخبار منتشر شده ، صنایع هوا- فضای رژیم عبری (IAI) موفق شده تا آزمایشات سامانه تسلیحات توپخانه ای برد بلند ( Long-Range Artillery weapon system) خود را با موفقیت به اتمام رساند که این تستها ، عمدتاً بعنوان  بخشی از برنامه  تبلیغاتی و همچنین گسترش رزمی  که در نهایت منجر به خرید آن توسط IDF خواهد شد ، در نظر گرفته شده است . در این آزمایش ، یک تیر موشک از روی عرشه یک شناور غیر نظامی ، بسوی یک هدف در عمق دریا شلیک گردید . سامانه تسلیحاتی LORA ، در رده  راکتهای توپخانه ای تاکتیکی  برد بلند قرار دارد  که توسط بخش MALAM از صنایع IAI توسعه پیدا نموده  است .

      براساس اطلاعات موجود این سامانه برای انهدام اهداف در بردی فراتر از 400 کیلومتر و با دقتی در حدود 10 متر طراحی و از یک سکوی دریاپایه به مورد آزمایش قرار گرفت . به گفته تحلیلگران دفاعی ، گونه آزمایشی این سامانه راکتی به این دلیل از روی یک شناور غیر نظامی به سوی هدف شلیک گردید تا کارشناسان فنی قادر باشند تا کاراکترهای این سلاح را بطور کامل بررسی و تجزیه و تحلیل کنند . این سامانه رزمی ، از یک تریلر بعنوان پست فرماندهی و یک لانچر زمینی تشکیل شده و می تواند اهداف مورد نظر را در برد مشخص شده ، با دقت مورد اصابت قرار دهد  . در این تست رزمی ، سامانه های اصلی و جانبی و هم راکت شلیک شده ، با موفقیت عمل نموده و رضایت ناظران را برآورده کردند .

      بواز لِوی ، معاون اجرایی IAI و مدیر سیستم های تسلیحات راکتی این شرکت در این زمینه معتقد است :
      " این تست ، یکی از پیچیده ترین آزمایشات IAI در یک دهه گذشته بشمار می رود ، چرا که این رویداد ، یک طرح تمام عیار عملیاتی شامل ارزیابی نحوه مانور سامانه ، نحوه عملکرد در مرحله نهایی (ترمینال ) و همچنین دقت در انهدام هدف ، می گردید . وی تاکید نمود که  این سامانه به بلوغ خود نزدیک شده و یک ترکیب بسیار پیشرفته را برای کاربران احتمالی آن به ارمغان خواهد آورد .
      پی نوشت :
      علی الظاهر ، جمهوری اسلامی ایران ، تنها کشوری نیست که روی سامانه های موشکی تاکتیکی با دقت بالا مشغول کار هست !!!!
      صرفاً برای میلیتاری / مترجم  MR9
       
    • توسط Ahmad6644
      اندونزی به دنبال خرید 6 فروند جنگنده‌ی سوخو است
       
      مقامات اندونزی روز گذشته اعلام کردند که به دنبال خرید 6 فروند جنگنده‌ی روسی سوخوی SU-30 هستند. این قرارداد که در کنار نمایشگاه هوایی روسیه (MAKS-2007) و در روز اول آن منعقد شده است ارزشی در حدود 330 تا 350 میلیون دلار در برخواهد داشت. این جنگنده‌ها که تکنولوژی آنها به اواسط دهه‌ی 90 بازمی‌گردد، به صورت تدریجی و از سال آینده تحویل داده خواهند شد.

      منبع : AVIA.IR
  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.