Recommended Posts

[quote]من طرفداری از کسی نمی کن اما معتقدم دست کم گرفتن دشمن اولین پایه شکسته [/quote]
به موضوع خوبی اشاره کردید این همون جنگ روانی با خودمون که یکی از دوستان در یکی دیگر از تاپیک ها می گفت

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote][quote]فقط شاید زمان ببره[/quote]

۱۰ سال
۲۰ سال
۳۰ سال
۱۰۰ سال
؟؟؟؟؟؟[/quote]

بسته به بودجه تحقیقاتی داره

منظورم از این که فقط زمان میبره این بود که از لحاظ فناوری میشه با مطالعه و تست به بالاترین درجاتش رسید .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
کلا بنده معتقدم این حرف هایی که زده میشه در مورد اینکه ذخایر نفت جهان داره تموم میشه و نمیدونم 15 سال دیگه نفت در جهان نیست و از این جور چیزا یکم دری وری هستند.
ولی اگر یه روزی واقعا همچین اتفاقی بیفته... icon_rolleyes
خلاصه کشور های جهان سومی و اون کشورهایی که از درون جهان سومی هستند ولی با پول نفت فقط قیافشون رو خشگل می کنند و برج 1000 طبقه ی گردان می سازند کارشون تمومه.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
دولت اول باید بیاد یه کاری بکنه که نخبگان به محض اینکه لیسانس میگیرند از ایران درنرن و پشت سرشونم نیگاه نکنند. بعد اونوقت اگر بودجه ی کافی بدیم و امکانات کافی بدیم و دولت آزادی لازم رو بده و همه چیز رو با هم قاطی نکنه و دانشمندان ما با دانشمندان کشورهای دیگه ارتباط علمی داشته باشند (یعنی تحریم علمی به پایان برسه) اونوقت می تونیم شروع به تحقیقات علمی بکنیم.
در حال حاظر شما اگر 100 سال دیگر هم صبر کنید و حساب کنیم که جهان هم متوقف میشه و پیشرفت نمیکنه ما باز هم به جایی نمی رسیم و به قدرت تبدیل نخواهیم شد.
ختم کلام

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ببین پانزر جان یک مشکلی وجود داره! و اون هم اینه که ما هر کاری هم بکنیم! حتی توقف غنی سازی! و کلا بیخیال شدن از برنامه هسته ای! بازهم به بهانه های مختلف تحریم های گوناگون سایه اشون بر سر کشور خواهد بود! کلا اینها با موجودیت این دولت جمهوری اسلامی ایران مشکل دارند و تا رژیم دست نشانده خودشون رو نیارند نمی گزارند ما براحتی آب خوش از گلومون پایین بره! البته منکر این نمی شم که با یک سیاست خارجی فعال و غیر تنش زا می شه خیلی از مشکلات رو حل کرد! icon_rolleyes

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
من این خبر رو قبول ندارم ! ...

برخورد زیر دریایی کورسک !
برخورد دو زیر دریایی فرانسه و انگلیس و ...

همگی نشان از ضعف سیستمهای شناسایی و تجهیزات سونار اینهاست ! البته سونارها توی عمق کم مشکلات زیادی پیدا میکنند ! اما این مورد کورسک و زیردریایی های فرانسه و روسیه نشون میده که کشف و انهدام زیردریایی ها تقریبا کار بسیار سختیه و خطای زیادی در اون میتونه وجود داشته باشه ! علاوه بر اینکه عمق و عرض تنگه برای عبور هر دو نشان از کافی نبودن دارد ! که این یعنی تله بی بازگشت برای هر نیرویی که با ما وارد درگیری بشه ...

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
خوب بريدين و دوختين!

من كي گفتم ما نميتوانيم؟

من گفتم اشتباه 4 تا ملوان و يك ناخدا چه ربطي به كل ارتش يك كشور داره؟ مگه زمان جنگ خودمون كه C_130 ها رو به جاي جنگنده ميزدند كل حيثيت نيروهاي مسلح ما زير سوال ميرفت؟

اولين گام براي نابودي اعتماد به نفس بيش از حده!

حتما ميدونيد كه از سال 62 به بعد كه كم كم ميراژه در عراق پر تعداد تر شده بودند به خلبانهاشون براي اينكه دل و جرات پيدا كنند ميگفتند كه تامكت هاي ايراني نه ميتونند فينيكس شليك كنند و نه اسپارو دارند و اونها هم با اعتماد به نفس كاذب و كوچك پنداشتن حريف وارد كارزار ميشدند كه نتيجه اش رو همه ميدونيم!

من گفتم نه كاه رو كوه ببينيم و نه كوه رو كاه!

چون اگه كوه رو كاه تصور كنيم هيچ وقت تصور حمله نميكنيم و آن وقت است كه فقط خدا به دادمون برسه!(اين رو در مورد كشور هاي گوگوري مگوري خليج فارس هم ميگم.)

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
من اسم این گزارش رو میزارم ماسمالیزاسیون ! (masmalization)

رفتن 1 سال و اندی فکر کردند تا بالاخره تونستند یک بهانه ای پیدا کنند که بتونند بر ضعف سیستم هاشون سرپوش گذاشته باشند.

گیرم که افسران زیردریایی همشون خواب بودند ، افسران ناو جنگی چی ؟! اونا هم خواب بودند ؟

چطور نتونستند متوجه نزدیک شدن یک غول عظیم الجثه در حد و اندازه همون ناو جنگی بشند ؟!

اصلآ بسیاری از سیستم های هشدار دهنده زیردریایی و همچنین ناو جنگی به صورت خودکار عمل می کنند (اگر واقعآ عمل کنند !) و در صورت بروز تهدید با استفاده از اژیرها و علائم هشدار دهنده بروز خطر جدی رو اعلام می کنند.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]۱۰ سال
۲۰ سال
۳۰ سال
۱۰۰ سال
؟؟؟؟؟؟ [/quote]
شاید هم دویست سال و بلکه بیش از این! مگه اونور آب چقدر پروژه های عظیم با شکست مواجه شدند؟ تایتانیک ها از دست دادند تا به نقطه فعلی رسیدند. ولی تو کشور ما اگه کار یه محقق نتیجه نده چه دیدی بهش خواهیم داشت؟ یک مقدار واقع بین باشید ما همینی هستیم که میبینید با کمی و کاستی که بایستی به مرور زمان برطرفش کنیم. و این هدف زمانی دست یافتنی هست که هر کسی کار خودش رو درست انجام بده دانشجو مهندس سرباز...... icon_rolleyes

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
بحث سر نقد نيروي دريايي آمريكا است نه نقد سيستم مديريتي ايران.علت اين سانحه 2 چيز بيشتر نمي تواند باشد.يا همان تن آسايي كه در اين گزارش اشاره شده و يا نقص هاي فني كه در در زمان جنگ بيشتر خودش را نشان خواهد داد.خوشبختانه خليج فارس و خصوصا تنگه هرمز شرايط جغرافيايي خاصي را دارد كه بعضا بدون دخالت ايران و در شرايط صلح چنين اتفاقاتي رخ مي دهد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]بحث سر نقد نيروي دريايي آمريكا است نه نقد سيستم مديريتي ايران.علت اين سانحه 2 چيز بيشتر نمي تواند باشد.يا همان تن آسايي كه در اين گزارش اشاره شده و يا نقص هاي فني كه در در زمان جنگ بيشتر خودش را نشان خواهد داد.خوشبختانه خليج فارس و خصوصا تنگه هرمز شرايط جغرافيايي خاصي را دارد كه بعضا بدون دخالت ايران و در شرايط صلح چنين اتفاقاتي رخ مي دهد.[/quote]
من عذز میخوام از اینکه بحث رو منحرف کردم.
به نظر من علت حادثه چیزی مشابه حادثه زیردریایی های فرانسه و انگلیسه. عمق کم و سایر شرایط خاص محیطی منطقه باعث اشتباه و اختلال تو سیستم سوناری بشه. خواب بودن مسول مربوطه و این حرف ها دروغیه برای پوشوندن ضعف سیستم ها. مثل قضیه ساعر اسراییلی! icon_rolleyes

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
اعلام حرکت ناوهای ایران به سمت خلیج عدن برای تضمین امنیت کشتی ها ی تجاری ایرانی از حملات دزدان دریایی سومالیایی ، توجه خبر گزاری یونایتد پرس را جلب کرده است .

خبر گزاری یونایتدپرس در این باره می نویسد : " دولت ایران روز شنبه خبر از اعزام ناوهای جنگی خود به خالیج عدن برای مقابله با دزدان دریایی سومالیایی را داد. اما با توجه به تقابل موجود بین ایران و عربستان بر سر شیعیان حوثی اعزام این ناوها به منطقه دریای سرخ نمی تواند بی ارتباط با تحولات اخیر منطقه شمال یمن و درگیری های سیاسی بین ایران و عربستان باشد ".

یونایتد پرس در ادامه می نویسد : " اعزام ناوهای ایران به این منطقه در حالی است که نیروی دریایی عربستان در هفته های اخیر به دلیل آنچه که جلوگیری از قاچاق سلاح از سوی ایران ( و از طریق اریتره) به شبه نظامیان حوثی یمن می خواند ، مرز دریایی شمال یمن را در محاصره خود در آورده است . "

نیروی دریایی عربستان در پنج شنبه هفته گذشته ( دو روز قبل از اعلام ایران به اعزام ناوهایش به خلیج عدن) سه ناو جنگی را از پایگاه " ینبع " ( متعلق به عربستان در دریای سرخ ) به سمت سواحل شمال یمن اعزام کرد . "

خبرگزاری یونایتد پرس می افزاید : " دولت یمن در 26 اکتبر امسال مدعی شد که یک کشتی ایرانی را که در حال حمل سلاح به سمت شبه نظامیان حوثی در شمال یمن بود ، را توقیف کرده است . عربستان و دولت یمن، ایران را متهم به ارسال سلاح و تجهیزات به شیعیان زیدیه حوثی در شمال یمن می کنند . زیدی ها از سال 2004 با دولت یمن درگیر هستند و عربستان از بیم نفوذ ایران یا القاعده در مناطق مرزی خود با یمن از دولت علی عبدالله صالح رییس جمهور یمن حمایت می کند و دوهفته پیش نیروهای زمینی و هوایی عربستان حملات گسترده خود را برای مقابله با شیعیان زیدیه حوثی آغاز کرده اند ."

این گزارش مدعی است : " یک گزارش منتشر شده از سوی یک مرکز نظامی در آمریکا مدعی است که ایران برای مستحکم کردن جبهه شبه نظامیان حوثی یمن عناصری کارآزموده از شبه نظامیان حزب الله لبنان را برای آموزش و رهبری حوثی ها برای جنگ چریکی با نیروهای عربستان و یمن به منطقه صعده در شمال یمن ( مقر تجمع چریک های حوثی) اعزام کرده است .

دلیل اصلی محاصره دریایی شمال یمن از سوی عربستان جلوگیری از قاچاق مهمات و تجهیزات از منطقه اریتره به شمال یمن است . عربستان ایران را متهم به قاچاق اسلحه از منطقه اریتره به شبه نظامیان حوثی می کند . بنابراین ادعا از زمان آغاز محاصره دریایی شمال یمن از سوی نیروی دریایی عربستان ، ایران سلاح های مورد نیاز شیعیان حوثی را از راهی طولانی تر و از طریق بندر " عصب " در سواحل جنوب شرقی اریتره به دست شیعیان حوثی می رساند . "

یونایتد پرس در ادامه به نقل از گزارش مرکز مشاوره نظامی " استراتفورد " در تگزاس آمریکا می نویسد : " اعزام ناوهای جدید ایران به منطقه عدن بی ارتباط با محاصره دریایی شمال یمن نیست و احتمال دارد ناوگان ایران برای تضمین خط جدید ارسال سلاح به یمن ( بندر عصب) به این منطقه اعزام شده است ".

گزارش مرکز مشاوره نظامی استراتفورد آمریکا می افزاید : " هنوز مشخص نیست که آیا این اعزام ناوها از سوی ایران و عربستان به منطقه متشنج یمن و خلیج عدن منجر به یک جنگ دریایی بین دو کشور خواهد شد یا نه ؟ اما دلایل استقرار ناوگان ایران و عربستان در منطقه ( که به نظر می رسد در جهت مخالفت با یکدیگر استقرار یافته اند ) امکان یا احتمال یک جنگ دریایی را افزایش داده است . "

ایران روز شنبه ناوگان چهارم نیروی دریایی ارتش را از پایگاه بندر عباس به خلیج عدن اعزام کرد . این در حالی است که پیش از این نیز شناورهایی از نیروی دریایی سپاه پاسداران نیز برای تامین امنیت کشتی های تجاری ایران در این منطقه مستقر شده بودند .

جهان نیوز : http://jahannews.com/vdcgtz9u.ak9uy4prra.html

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
به خدمت گیری ناوهواپیمابر چون جزو تسلیحات استراتژیک طبقه بندی میشه از دکترین نظامی هر کشوری نشات میگیره که اگر نیاز به چنین ناوی داشته باشن بندهای مرتبط در متن دکترین گنجانده شده هست. حالا اینکه کشوری چون عربستان بخاد این ناو رو خریداری کنه باید دید این ناو چه کاربری برای این کشور خواهد داشت؟ عربستان بین دو دریای خلیج فارس و دریای سرخ محصور هست و تمام منافع نفت و صنعتی اون در همین حد قرار داره. برای دفاع از این منافع در چنین مناطق بسته ای چون عربستان زمین در اختیار دارد نیازی به ناوهواپیمابر نداشته و هزینه احداث چند فرودگاه نظامی به مراتب کمتر و تاثیر بیشتری بر تقویت قوای این کشور دارد. در خلیج فارس به شناورهای بیش از 4 الی 5 هزار تنی به دلیل شرایط خاص جغرافیایی نیاز نیست و برخورداری از یک ناو استراتژیک آنرا به هدفی استراتژیک تبدیل میکند که در صورت بروز هرگونه درگیری قبل از زدن منافع نفتی و صنعتی ابتدا کشور طرف مقابل سعی در از میان برداشتن محافظ این منافع میکند.

اصولا از ناوهواپیمابر در دو حالت استفاده میشود:

1- برای دخالت نظامی در نقاط دوردست.

2- حضور در آبهای آزاد دور برای حفظ منافع.

اما در مورد کشور خودمان ایران صورت مساله کمی تغییر کرده و ما ضمن دسترسی به خلیج فارس ، دریای عمان را نیز در اختیار داریم که دهانه ورود به دریای عرب و سپس اقیانوس هند است که مسیر تامین انرژی جهان بعد از تنگه هرمز از این منطقه گذشته و به طرف تنگه مالاکا و عدن میرود. علاوه بر انرژی از نظر تجاری این مسیر برای ناوگان کشتیرانی ایران حائز اهمیت بوده و هرگونه ناامنی و خلل در برنامه کشتی ها باعث وارد آمدن خسارت قابل توجه به اقتصاد ملی خواهد شد. از طرفی برخلاف عربستان ، ایران با کشورهای منطقه ای هند و پاکستان و نیروی دریایی آمریکا روبرو است که هر سه ناوگان قدرتمند متشکل از زیردریایی و ناوشکن در اختیار دارند. همچنین هند و آمریکا این توان را به علت برخورداری از ناوهواپیمابر دارند که مرکز ترانزیت دریایی جهان را به کنترل خود درآورده و در صورت بروز تنش با هر کدام از این کشورها امنیت دریانوردی ایران به خطر خواهد افتاد. بنابراین ما نیاز به ناوهواپیمابر جهت حضور در شمال اقیانوس هند به منظور حراست از منافع ملی داریم که در یک برنامه بلند مدت کشوری با پتانسیل های اقتصادی و سیاسی ایران به حداقل دو الی سه ناوگروه هواپیمابر جهت حضور در مناطق مختلف اقیانوس هند تا مدار 10 درجه جنوبی را دارد.

نباید فراموش کرد که برخورداری ایران از ناوهواپیمابر باعث تغییر خط مقدم از آبهای سرزمینی به هزاران کیلومتر دورتر شده و در بلند مدت منجر به تغییر راهبرد نظامی دریایی آمریکا در منطقه شده و احتمال جابجایی ناوگان پنجم این کشور از خلیج فارس و بردن آن به به کشوری چون یمن را دارد. در غیر اینصورت اگر خطوط مقدم را از خود دور نکنیم دشمن از نظر نظامی و اقتصادی به ما نزدیکتر خواهد شد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote name="worior"]


برخورد دو زیر دریایی فرانسه و انگلیس و ...

/quote]

واریور عزیز البته بعضی از دوستان معتقد بودند که بدلیل اینکه این دو زیر دریایی پنهانکار بودند به همدیگر برخورد کردند! نظر شما چیه؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مطالب مشابه

    • توسط MR9
      با سلام
      آزمایش سامانه دریاپایه "lora"

      طبق اخبار منتشر شده ، صنایع هوا- فضای رژیم عبری (IAI) موفق شده تا آزمایشات سامانه تسلیحات توپخانه ای برد بلند ( Long-Range Artillery weapon system) خود را با موفقیت به اتمام رساند که این تستها ، عمدتاً بعنوان  بخشی از برنامه  تبلیغاتی و همچنین گسترش رزمی  که در نهایت منجر به خرید آن توسط IDF خواهد شد ، در نظر گرفته شده است . در این آزمایش ، یک تیر موشک از روی عرشه یک شناور غیر نظامی ، بسوی یک هدف در عمق دریا شلیک گردید . سامانه تسلیحاتی LORA ، در رده  راکتهای توپخانه ای تاکتیکی  برد بلند قرار دارد  که توسط بخش MALAM از صنایع IAI توسعه پیدا نموده  است .

      براساس اطلاعات موجود این سامانه برای انهدام اهداف در بردی فراتر از 400 کیلومتر و با دقتی در حدود 10 متر طراحی و از یک سکوی دریاپایه به مورد آزمایش قرار گرفت . به گفته تحلیلگران دفاعی ، گونه آزمایشی این سامانه راکتی به این دلیل از روی یک شناور غیر نظامی به سوی هدف شلیک گردید تا کارشناسان فنی قادر باشند تا کاراکترهای این سلاح را بطور کامل بررسی و تجزیه و تحلیل کنند . این سامانه رزمی ، از یک تریلر بعنوان پست فرماندهی و یک لانچر زمینی تشکیل شده و می تواند اهداف مورد نظر را در برد مشخص شده ، با دقت مورد اصابت قرار دهد  . در این تست رزمی ، سامانه های اصلی و جانبی و هم راکت شلیک شده ، با موفقیت عمل نموده و رضایت ناظران را برآورده کردند .

      بواز لِوی ، معاون اجرایی IAI و مدیر سیستم های تسلیحات راکتی این شرکت در این زمینه معتقد است :
      " این تست ، یکی از پیچیده ترین آزمایشات IAI در یک دهه گذشته بشمار می رود ، چرا که این رویداد ، یک طرح تمام عیار عملیاتی شامل ارزیابی نحوه مانور سامانه ، نحوه عملکرد در مرحله نهایی (ترمینال ) و همچنین دقت در انهدام هدف ، می گردید . وی تاکید نمود که  این سامانه به بلوغ خود نزدیک شده و یک ترکیب بسیار پیشرفته را برای کاربران احتمالی آن به ارمغان خواهد آورد .
      پی نوشت :
      علی الظاهر ، جمهوری اسلامی ایران ، تنها کشوری نیست که روی سامانه های موشکی تاکتیکی با دقت بالا مشغول کار هست !!!!
      صرفاً برای میلیتاری / مترجم  MR9
       
    • توسط Ahmad6644
      اندونزی به دنبال خرید 6 فروند جنگنده‌ی سوخو است
       
      مقامات اندونزی روز گذشته اعلام کردند که به دنبال خرید 6 فروند جنگنده‌ی روسی سوخوی SU-30 هستند. این قرارداد که در کنار نمایشگاه هوایی روسیه (MAKS-2007) و در روز اول آن منعقد شده است ارزشی در حدود 330 تا 350 میلیون دلار در برخواهد داشت. این جنگنده‌ها که تکنولوژی آنها به اواسط دهه‌ی 90 بازمی‌گردد، به صورت تدریجی و از سال آینده تحویل داده خواهند شد.

      منبع : AVIA.IR
  • مرور توسط کاربر    0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.