برترین های انجمن

  1. MR9

    MR9

    Forum Admins


    • امتیاز

      23

    • تعداد محتوا

      9,427


  2. crazyinventor

    • امتیاز

      12

    • تعداد محتوا

      128


  3. BISKIVIT

    • امتیاز

      8

    • تعداد محتوا

      677


  4. Crash

    Crash

    Army


    • امتیاز

      5

    • تعداد محتوا

      1,055



ارسال های محبوب

Showing content with the highest reputation on سه شنبه, 21 آبان 1398 در پست ها

  1. 9 پسندیده شده
    اگر چه مطالب مطرح شده در صنعت سینما را نمی توان چندان جدی گرفت ، اما نکات جالبی در خصوص ارتش ایالات متحده وجود دارد که می شود روی آن فکر کرد راجع به جنگ چي ميدونين؟ دولت بهتون ميگه که جنگ درباره ميهن پرستي و دموکراسي هست يا چرندياتي درمورد اينکه يه نفر از آزاديِ ما متنفره ولي ميخواين بدونين جنگ واقعاً در مورد چيه؟ چي مي‌بينين؟ يه پسر اهل ايالات آرکانزاس‌ ... که داره وظيفه‌ي ميهن پرستانه‌ي خودش براي دفاع از کشورش رو انجام ميده؟!!!! اما من يه کلاه‌خود و دست‌کش غيرقابل اشتعال جليقه‌ي ضد گلوله و اسلحه ام.16 مي‌بينم که 17000 دلار قیمتش هست اين هزينه‌ي پوششِ يک سرباز آمريکايي‌ هست بيشتر از 2 ميليون سرباز در عراق و افغانستان جنگيدن .اين سالانه چهار و نيم ميليارد دلار براي ماليات دهنده‌هاي آمريکايي خرج برميداره و جنگ در واقع درمورد همينه .... جنگ يه نظام اقتصادي‌ هست هرکسي که چيزي غير از اين بهتون ميگه ... يا خودش دستش توي کاره .....يا احمقه War Dogs ... 2016
  2. 8 پسندیده شده
    بسم الله الرحمن الرحیم نمایشگاه ایپاس 98 ، بخش سوم پرتابگر راکت 105 میلیمتری RPG 29 مجموعه ی دیده بانی _ سلاح فرمانده ی تانک کرار مجموعه سلاح با توانایی گردش بوده و همینطور مجموعه ی دیده بان آن ( سایت اپتیکی ) هم به صورت جداگانه بر روی مجموعه ی سلاح قابلیت تحرک داشت . به نظر این مجموعه با علم به برخورد پرتابه ها و ترکش های گوناگون ساخته شده چرا که دارای بدنه ایی قطور و بالطبع وزن بالایی بود ( احتمالا" وزن مجموعه در حالت رزمی نزدیک به 150 کیلوگرم یا کمی کمتر و بیشتر باشد ) کالیبر سلاح را 12/7 م م اعلام کردند . در حال گفتگو با مسئول محترم بودیم ( تا اطلاعات کافی برای ارائه به دوستان کسب شود ) که کاری برای ایشان پیش آمد و حقیر هرچه منتظر ایستادم خبری از ایشان نشد . ارتباطات سلولی نسل چهارم سلاح ( تیربار ) 12/7 م م میمک ( به قول یکی از مراجعین دوشکای سبک ) نارنجک انداز 40 م م هورالعظیم سلاح تک تیر انداز AM 50 صیاد نکته ی جالب ، ارائه ی صداخفه کن ( سایلنسر ) برای سلاح صیاد ( کالیبر 99*12/7 ) بود ، طول آن حدودا" 50 سانتیمتر ، قطر 10 الی 12 سانتی متر و وزن تقریبی آن 2 الی 2/5 کیلوبود . سلاح تک تیر انداز 12/7 م م نصر ( کالیبر 108*12/7 ) سلاح 38 م م ضد اغتشاش تابلویی تامل برانگیز سلاح تک تیر اندازی کمین اخلالگر ( جمر ) سامانه های مکان یاب ( عموما" جی پی اس ) خودرویی غرفه ی رایان رشد افزار مجموعه ی اپتیکی جدیدی ( دقت به نمایشگر مجموعه ) را ارائه کرده بود نوار پرکن ( زنجیر خشاب ) مکانیکی ( دستی ) کالیبر 12/7 ( برای سلاح عموما" دوشکا ) طریقه ی کار با اضافه کردن تعدادی گلوله به قسمت بالایی مربوطه و گرداندن دسته ی هندلی ، 2 مکانیسم ابتدا گردان ( برای جابه جایی زنجیر خشاب ) و سپس مکانسیم رفتی و برگشتی ( برای جا زدن گلوله در خشاب ) آن انجام کار میکند . مجموعه با جا زدن یک گلوله در زنجیر خشاب قسمت بعدی زنجیر را جلو آورده و گلوله ی بعدی جازده میشد . سلاح های بادی ساخت سازمان صنایع دفاع ( در دو کالیبر 4/5 و 5/5 و سه طرح ، تند باد 4/5 ، آرتا 4/5 و آرتا 5/5 ) در نمایشگاه های گذشته فرصتی دست داد تا هم تند باد و هم آرتا 5/5 را از نزدیک برسی کنم ، تند باد یک مقداری کم کیفیت بود و احتمالا" برای شلیک های آماتوری و ... مناسب باشد ، اما آرتای 5/5 قنداق چوبی هم ظاهر به نسبت خوبی داشت و هم خوشدست تر نسبت به تندباد بود . نکته مهم قبل از خرید هر نوع سلاح ( در اینجا تفنگ بادی ) ، حتما سلاح های مختلف از سازندگان مختلف را ( از طریق دارندگان ) شخصا" برسی ( + چند شلیک ) بفرمایید تا سلاح مورد انتخاب ( هر سلاحی ) در آینده دلسردتان نکند . قیمت های نمایشگاه و شماره ی نمایندگی فروش سازه های جمع شونده برای نقل و انتقال راحت تر خشاب ها ی پلیمری خودروی ضد مین و کمین طوفان ، زره پوش کاراکال و پیکاپ ارس
  3. 5 پسندیده شده
    هاموی های آموزشی ! (قسمت دوم) کمک هالیوود به گارد ملی آمریکا در پست قدیمی در تاپیک گالری رژیم صهیونیستی اشاره شد که این رژیم برای آماده کردن و تمرین نیروهای خود در مقابل دشمن چگونه خودروهای هاموی را شبیه ادوات زرهی دشمن درآورده است. در ایالات متحده آمریکا نیز همان چالش های ونیاز های ارتش رژِیم صهیونیستی برای آموزش نیروهای نظامی وجود دارد. درگذشته نیروهای نظامی ارتش آمریکا برای داشتن ادوات شبیه نیروهای دشمن ادوات زرهی خود را شبیه نیروهای دشمن در می آوردند. به عنوان نمونه تبدیل آبرامز به تی -72، ام109 به توپ پدافند هوایی شیلکاو نفربر ام-113 به خودرو رزمی پیاده نظام بی ام پی - 1 از جمله این موارد است. در جدیدترین ابتکار گارد ملی آمریکا با همکاری شرکت جلوه های ویژه هالیوود Westefx قرار است یک بسته ویژه برای خودروهای هاموی تولید شود تا آنها را به هر نوع مدل تانک و وسایل زرهی تبدیل کند. این بسته شامل یک قاب است که بر روی خودرو هاموی سوار می شود. روی این قاب صفحات قرار می گیرد که می تواند تصاویر هر خودرو زرهی مانند تانک تی- 72 بر وری آن باشد. علاوه بر قاب که شبیه ساز بدنه است درمدل ارائه شده برای تانک تی-72، این مدل به یک برجک نیز مجهز است. برجک توانایی گردش 360 را دارد. همچنین برای شرکت در تمرین ها توپ و مسلسل جعلی آن مجهز به لیزر تمرینی ارتش MILES است. تمامی ادوات شرکت کننده در تمرین های نظامی آمریکا از سربازان تا تانکها مجهز به این سیستم هستند. در نتیجه بدون نیاز به شلیک مهمات می تواند نبرد را با شلیک پرتوهای لیزر بازسازی کنند. خودرو شبیه ساز تانک تی-72 شبیه نمونه اصلی که می تواند با تزریق سوخت به اگزوز دود تولید کند با کمک یک سامانه تولید دود تعبیه شده، می تواند شبیه همان دود استتار را تولید کند. شرکت جلوه های ویژه Westefx تاکنون 12 عدد از این بسته های اموزشی را برای گارد ملی ارتش آمریکا تولید کرده است و قرار است 48 عدد دیگر از آنها را در آینده تولید کند. در مجموع 60 عدد از این بسته ها که شامل شبیه ساز تانک تی-72، نفربرهای زرهی بی تی ار و خودرو شناسایی بی ار دی ام -2 است می تواند یک گردان تاکتیکی ارتش روسیه را بازسازی کند. نمونه گرافیکی از شکل هاموی که شبیه ساز خودرو شناسایی بی ار دی ام -2 است. نمونه گرافیکی از شکل هاموی که شبیه ساز نفربر بی تی ار -90 است. کارکنان شرکت Westefx درحال آماده کردن یک هاموی برای تبدیل شدن به تانک تی-72 تصویر داخل یک هاموی اموزشی تبدیل شده به تانک تی-72 نمونه نهایی هاموی اموزشی تبدیل شده به تانک تی-72- یکی از وِیژگیهای این شبیه سازها مجهز بودن انها به پنل انرژی خورشیدی است که نیاز بسیاری از سیستم های داخلی مانند دوربین ها و سیستم ارتباطی را تامین میکند.
  4. 5 پسندیده شده
    مدل سه بعدی ماهواره بر سفیر میلیتاری .. اضافه کردن جزئیات مدل سازی با نرم افزار راینو SAFIR MILITARY 3D MODEL
  5. 5 پسندیده شده
    این را مخصوصا " ان دسته افرادی باید ببینند که تا تقی به توقی می خورد ، دیواری کوتاه تر از امثال محسن رضایی و رحیم صفوی و بقیه پیدا نمی کنند و مدعی اند جمهوری اسلامی توانایی دفاع آبرومندانه از خودش را ندارد تمام این نامه یک طرف ، پاراگراف یک و خط نیمی آخری یک طرف دیگر "فاعتبروا یا اولی الابصار" "پس عبرت گیرید ای دارندگان چشم (بینایان ) "
  6. 3 پسندیده شده
    2 مقاله خوب در خصوص انفجار بیدگنه از فابین هاینز پژوهشگر مرکز عدم اشاعه جیمز مارتین https://www.armscontrolwonk.com/archive/1207711/pasdaran-solid-fuel-and-aviator-sunglasses/ https://www.armscontrolwonk.com/archive/1208343/crocodiles-technocrats-and-commanders/
  7. 3 پسندیده شده
    با توجه به صحبت ها جای این خبر خالی بود! ساخت سامانه پدافندی توپخانه‌ای موشکی ارتفاع پست عقاب مشابه پانتسیر روسی سامانه پدافند موشکی «عقاب» عملیاتی می‌شود جانشین فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) با بیان این که شبکه یکپارچه پدافند هوایی با هوشیاری کامل همه تحرکات هوایی منطقه را به دقت زیر نظر دارد، گفت: سامانه پدافندی موشکی ارتفاع پست «عقاب» در دست تولید است و مراحل نهایی آزمایش را پشت سر می‌گذارد . به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ قادر رحیم زاده ‌گفت: اکنون نقطه‌ای نداریم که خلاء راداری در آن وجود داشته باشد و نیاز باشد برای پوشش آن تجهیزات ‌وارد کنیم‌. جانشین فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) با اشاره به ساخت رادارهای متحرک و پوشش ۱۰۰ در صدی در کشور گفت: رادارهای متحرکی ساخته‌ایم که در هر نقطه‌ای قابل استقرار ند و هیچ جایی در کشور وجود ندارد که از پوشش راداری ما مخفی بماند. وی افزود: امروز ایجاد اختلال الکترونیکی در رادارها اجتناب ناپذیر است و در سامانه‌هایی که تشعشع دارند امکان این اختلال‌ها وجود دارد؛ اما از ویژگی‌های بارز رادارهای ما در کنار استمرار و پایداری عملیاتی آنها، تجهیز شدن به سامانه‌های خاص برای مقاومت و مقابله در برابر هرگونه اختلال الکترونیکی است.جانشین فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) با بیان این که قدم‌های نخست برای بهینه‌سازی سیستم‌های قبلی برداشته شد و پس از آن به مرحله تولید رسیدیم، یادآور شد: متناسب با تهدیدات اقدام به بهینه سازی برخی سامانه‌های قدیمی کردیم و وزارت دفاع و سایر سازمان‌های تحقیقاتی صنعتی و خود نیروها در ارتش و سپاه دست به کار شدند و با استفاده از نیروهای مومن، متخصص، متعهد و عموما جوان خود توانستند به سامانه‌های خوب دفاعی از نظر درگیری مانند سوم خرداد، تلاش، ۱۵خرداد و باور ۳۷۳دست پیدا کنند.جانشین فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) اضافه کرد: ما تجهیزات مربوط به پدافند هوایی ارتفاع پست را هم در اختیار داریم و با هدف تقویت پدافند ارتفاع پست، سامانه‌ای در دست تولید است که با افتخار اعلام می‌کنیم که تست‌های آن انجام شده و در حال تست نهایی هستیم و در آینده نزدیک این سامانه در مدار عملیاتی قرار خواهد گرفت.به گفته امیر سرتیپ رحیم زاده، فعلا نام این سامانه پدافند موشکی ارتفاع پست «عقاب» است. سرتیپ رحیم‌زاده یادآور شد: بسیاری از سامانه‌ها وجود دارند که شاید به صلاح نباشد اکنون از آنها نام ببریم، اما مهم آن است که دشمن به این نتیجه رسیده در لحظه نیاز جواب دندان‌شکن را از ما خواهد گرفت. سرتیپ رحیم‌زاده خاطرنشان کرد: قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) به عنوان یک قرارگاه مشترک با استفاده از شبکه یکپارچه پدافند هوایی ماموریت هماهنگی، هدایت و کنترل عملیاتی همه یگان‌های پدافندی کشور را بر عهده دارد و برای اجرای این ماموریت خطیر تجهیزاتی را در اختیار داریم که به محض آنکه فضای ایران مورد تجاوز هر پرنده‌ای قرار می‌گیرد در آنِ واحد آن هدف توسط سامانه‌های ما کشف می‌شود.پ ////////////// تکمیلی ... پانتسیر-اس۱ سامانه پانتسیر برای اولین بار در سال 2003 وارد خدمت شد و در سال‌ 2008 با ارتقاهایی که روی انجام شد سامانه پانتسیر اس‌ــ‌1 ساخته شد که از قابلیت‌های بهتری نسبت به پانتسیر برخوردار بوده و هم‌اکنون به‌عنوان سامانه عملیاتی در اختیار ارتش روسیه و برخی کشورهای منطقه است. این سامانه توانایی مقابله با طیف وسیعی از هواپیماها، پهپادها، موشک‌های کروز و راکت‌های توپخانه‌ای را دارد. سامانه پانتسیر اس‌ــ‌1 یک سامانه تمام‌متحرک ارتفاع پست است که در بخش سلاح توأمان از تسلیحات توپخانه و موشکی بهره‌ می‌برد. این سامانه که ناتو به آن نام سام‌ــ‌22 داده است تا کنون در صحنه‌های عملیاتی مانند جنگ سوریه هم عملکرد خوبی از خود نشان داده است اما سه دستگاه از آن نیز در جریان جنگ سوریه منهدم شده است. این سامانه از دو رادار آرایه فازی برای کشف و رهگیری اهداف بهره می‌برد که می‌توانند اهداف با سطح مقطع راداری پایین را از فاصله 36کیلومتری کشف کنند و از فاصله 28کیلومتری با‌ آنها درگیر شوند. این سامانه همچنین از یک مجموعه الکترواپتیکی هدایت فروسرخ استفاده می‌کند که به این وسیله می‌تواند به‌صورت مجزا با دو هدف درگیر شود. پانتسیر به‌صورت همزمان می‌تواند 20 هدف را کشف کرده و با 4 هدف درگیر شود. سامانه پانتسیر اس‌ــ‌1 از دو توپ 30میلی‌متری با نواخت تیر 700 تیر در دقیقه بهره‌مند است که نوع بهینه این توپ‌ها قادر به شلیک حدود 2000 تیر در دقیقه نیز هستند. این سامانه همچنین از 12 موشک 57E6 با برد 18 کیلومتر و ارتفاع پرواز 15 کیلومتر بهره می‌برد که به‌صورت دو مجموعه شش‌فروندی در دو طرف این سامانه جاگذاری شده‌اند. هر موشک این سامانه 90 کیلوگرم وزن دارد که 20 کیلوگرم آن مربوط به سرِجنگی موشک است. خودروی کشنده سامانه پانتسیر اس‌ــ‌1 یک خودروی 8*8 ساخت شرکت کاماز روسیه است که می‌تواند در زمین‌های ناهموار نیز به‌خوبی حرکت کند و همچنین این قابلیت شلیک در حرکت را نیز به سامانه پانتسیر اس‌ــ‌1 می‌دهد. نمونه دریایی این سامانه با نام پانتسیر اس‌ام نیز برای استفاده روی شناورهای ارتش روسیه توسعه داده شده است که البته تفاوت‌هایی با پانتسیر اس‌ــ‌1 دارد. با توجه به تجربه‌ای که ارتش روسیه از نبرد با تروریست‌ها در سوریه به‌دست آورده است طراحی سامانه‌ پانتسیر اس‌ام را نیز در دست اجرا دارد که به‌گفته مسئولان روسی در سال 2020 قرار است عملیاتی شود. با طراحی و ساخت چنین سامانه‌ای توسط نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، این نیرو به سامانه‌ای قابل اتکا در حوزه پدافند ارتفاع پست دست پیدا می‌کند که چرخه پدافند چندلایه کشور به‌خصوص در پدافند ارتفاع پست را تا حد قابل توجهی تقویت می‌کند، ضمن اینکه با ساخت این سامانه نیروهای مسلح کشورمان به مرزهای جدیدی در حوزه دانش طراحی و ساخت سامانه‌های پدافندی متحرک دست می‌یابند که قابلیت توسعه برای ساخت نوع دریایی آن جهت نصب روی شناورهای رزمی ارتش نیز فراهم می‌شود.
  8. 2 پسندیده شده
    سلام جناب ارجمندی . 3/2 کیلوگرم در نسخه ی قنداق چوبی . https://www.reboka.com/product/1662/تفنگ-بادی-آرتا-کالیبر-۵-۵ https://5tir.ir/تفنگ-بادی-آرتا/
  9. 2 پسندیده شده
    وزن آرتا ۵.۵حدودا چند بود؟
  10. 2 پسندیده شده
    بسم الله الرحمن الرحیم نمایشگاه ایپاس 98 ، بخش دوم خودروی زرهی کیا در همان برخورد اولیه مشخصا" با نفربر زرهی رخش روبرو میشویم که گویی دچار کمی تغییرات در ظاهر شده . محفظه ی پیشران و قسمت مربوط به رادیاتور افزایش حجم پیدا کرده و نظر به اطلاعات منتشر شده به احتمال زیاد پیشران با نمونه ی om355 بنز ( مورد استفاده در کامیون 1924 ) تعویض شده ، همینطور با توجه به قسمت داخل کابین محفظه ی گیربکس هم افزایش حجم پیدا کرده و محتملا گیربکس آن هم نمونه ی استاندارد 1924 باشد . البته یک سپر سبیل مانند هم به بخش جلویی آن اضافه شده . با توجه به توان تقریبا" 240 اسب بخاری پیشران بنز در مقابل توان 155 اسبی پیشران قبلی که ساخت مان بود مشخصا" توانایی حرکت بایستی بهبود یافته باشد . به نظر نمونه ی اولیه ی نفربر کیا با استفاده از نمونه ی قدیمی تر نفربر رخش بعنوان نمونه ی آزمایشی ساخته شده و در صورت مناسب بودن تغییرات ، این نفربر با این مشخصات تولید شود ویا بتوان این تغییرات را در مورد دیگر رخش ها اعمال نمود . با دقت به محورها سامانه ی کنترل باد مرکزی تایرها به چسم نمیخورد ، حقیر نمیدانم از قطعات اضافه شونده در داخل رینگ که توانایی حرکت در صورت پنچری را به چرخ اعطا میکند ( پنچررو ) در خودرو استفاده شده یا خیر ( در ظاهر تایر به نظر تجاری آن چیزی مشخص نبود ) ، اما نکته ی اصلی اینجاست که شاید بتوان گفت خودروهای زرهی در حکم سنگر متحرک نفرات داخل آن بوده و در صورت زمینگیر شدن ( به هر علتی و ساده ترین مشکل پنجر تایرها در زمان اثابت گلوله و ... ) حکم سنگر ساکن را پیدا کرده و دیر یا زود فتح خواهد شد . نکته استفاده از تایر با سایز مناسب ( عرض و ارتفاع بیشتر ) نفربر را در شرایط محیطی مختلف یاری میکند . این شرایط میتواند محیط برفی یا گل آلود باشد ، در برخورد با پستی ( چاله ها ) و بلندی هایی باشد که ناگزیر از حرکت درآنیم . هینطور با بالا رفتن ارتفاع کف نفربر از سطح زمین ( به علت استفاده از تایر مناسب ) ، بهبود زوایای مورد نیاز و مهمی مانند زاویه ی حمله ، زاویه ی شکست و زاویه ی فرار حاصل یشود که باعث میشود در زمان تعقیب با خارج شدن از جاده بتوانیم تعقیب را ادامه دهیم و یا در زمان فرار بتوانیم از از جاده خارج شویم وبا سرعت مناسب ادامه دهیم و یا از مکان هایی مانندصعب العبور گذر کرده و از جان نیروها محافظت کنیم . کیا از نمای پشت در کیا از زره فاصله دار در تمامی بدنه استفاد شده است و همینطور قسمتهایی از بدنه ( قسمت میانی ) که احتمال اصابت بیشتری میرفته با لایه ی سوم تقویت گشته . تعداد سرنشین 6 نفر ، پشت به پشت و دارای 6 جایگاه شلیک به طرفین و 1 جایگاه شلیک به پشت خودرو ( روی درب انتهایی ) است . دریچه ی خروج از سقف نکته ی قابل توجه موجود بودن سیستم تهویه ( گولر و بخاری ) در نفربر کیا بود مجموعه ی مکنده ی دود حاصل از شلیک و شلنگ ورودی باک سوخت حجم مخازن سوخت هم احتمالا" هرکدام 100 لیتر و یا کمی بیشتر بود از نگاه شیشه ی ضد گلوله ی روبروی راننده مجموعه ی نشانگرها ( ساخت کارگاهی ) از نگاه شیشه ی ضدگلوله ی کناری راننده با دقت به قطر شیشه های ضد گلوله میتوان دریافت که با توجه به قطر زیاد عموما" آنها امکان جابه جایی نداشته و در جای خود ثابت هستند . عدم گردش هوای تازه در کابین این گونه خودروها که به حفاظت شده بودنشان بازمیگردد نیاز به سیستم تهویه مطبوع ( کولر ، بخاری ) با توان مناسب را جزء جدایی ناپذیر از آن میکند که بایستی عزیزان سازنده آن را بعنوان تجهیزات استاندارد مد نظر داشته باشند و نه جزو تجهیزات سفارشی . برای نزدیک شدن ذهنیت ، عزیزان سازنده میتوانند خود را درون محیط تنگ این نفربر تصور بفرمایند که در دمای 40 درجه و بالاتر به همراه 7 نفر دیگر در آن حضور دارند و از بابت نگرانی محیط خطرناک پیش رو تمامی دریچه ها ی سقفی موجود را هم بسته اند.مشخصا" محیط جالبی نخواهد بود .و یا در سرمای زمستان و مناطق سردسیر که دما به زیر صفر میرسد ، گرمای محدود بخاری استاندارد خودرو به بخش انتهایی نفربر نمیرسد . لطفا" فراموش نکنیم ، نیروهای مختلف نظامی که در ماموریت محوله از خودروهای زرهی استفاده میکنند به صورت طبیعی با استرس ها و مشکلات زیادی روبرو هستند و ما نباید مشکلات ایشان را با خساست در استفاده از تجهیزاتی که امروزه به واقع استاندارد محسوب میشوند با عذاب همراه کنیم .... تمامی مجموعه ی کنترل اعم از نمایشگر ، دوربین ها و .... دقیقا" مشابه نمونه ی بکار رفته در نفربر شنی دار رخش بود . با نگاه به قسمت زیرین خودرو نقصان قطعه ایی مهم در سیستم تعلیق خود خودنمایی میکرد میله ی ضد غلتش میله ی ضد غلتش ( آنتی رول بار ) در اصطلاح عامی به میل موجگیر معروف شده است . این مکانیسم بسیار ساده و پیش پا افتاده در زمان تعویض مسیر ، هنگام ورود به پیچ ، داخل پیچ و خروج از پیچ تنش های وارده به سیستم تعلیق خودرو را با حجم مناسب جذب و توسط 2 قطعه ی مهار کننده روی شاسی به سمت دیگر محور منتقل کرده و بدین وسیله پایدار ی خودرو را افزایش میدهد . در پیکاپ در کامیونت سبک در کامیون بالطبع این پایداری که بسیار قابل توجه است ، کمک به رانندگی سریعتر، جسورانه تر و ... میکند و این مهم باید قسمتی از یک خودروی نظامی فارغ از ابعاد و کلاس آن باشد . همینطور میل موجگیر در مسیر های بیرون از جاده ( آفرود ) و مسیرهای صعب العبور باعث ثبات خودرو در گذر از در زوایای عرضی و ... خواهد شد . اما مشکلاتی که در نبود آن پیش می آید نبود میل موجگیر باعث ایجاد حس عدم اطمینان به فرمانپذیری خودرو در فرد راننده شده و دست ایشان را در استفاده ی حداکثری از توان خودرو علی الخصوص در شرایط خطرناک میبندد و یا با زیاده روی راننده در شرایط هیجانی و خطرناک مانند کمین ، احتمال غلت زدن خودرو ( چپ کردن ) میرود . فراموش نکنیم که این گونه وسایل نقلیه همیشه در جاده ی صاف و خط مستقیم حرکت نکرده و مسیرهای پرشیب ( عرضی ، طولی ) ، صعب العبور ، بیراهه و .... قسمتی از شرایط تعریف شده بعلاوه ی شرایط نامشخص رزمی پیش رو ( کمین ، فرار ، تعقیب و .... ) برای این گونه حامل هاست . آزمایش میدانی برای آزمایش ، ابتدا به مقدار وزن نیروهای قابل حمل و تجهیزات رزمی خودرو ، وزنه به خودرو اضافه کنید سپس با نفربر کیا در مسیر مستقیم حرکت کرده ، سرعت خودرو را به دست کم 60 کیلومتر یا کمی بیشتر رسانده سپس کلاچ گرفته و محکم ترمز کنید تا خودرو در اصطلاح کله کند ، در همان لحظه با بازی دادن ناگهانی فرمان ابتدا به 90درجه چپ و به سرعت 90 درجه به راست ، تعادل خودرو را برهم بزنید تا شرایط واقعی نزدیک به شرایط احتمالی رزمی را ( در حال فرار یا تعقیب ) لمس کنید .با این حرکت بیشتر خودرو هایی که از نداشن میل موجگیر در سیستم تعلیق رنج میبرند بدون استثنا دچار حرکات گهواره ایی ( حرکت رفتی و برگشتی بدنه ی خودرو روی محورها ، دقیقا" مانند شماته ی ساعت یا آونگ ، البته به صورک معکوس تصور بفرمایید ) و خارج از کنترل راننده شده و تا به ثبات رسیدن وسیله ی نقلیه دست راننده برای شتاب گیری و یا ترمز کردن و یا تغیر مسیر ناگهانی بسته میماند و این قضیه یعنی از دست دادن فرصت با ارزش برای تعقیب و یا فرار .... نکته فراموش نفرمایید خودروهای حفاظت شده به علت افزوده شدن وزن زره ، تجهیزات و نفرات نسبت به خودرو های عادی و سبکتر بیشتر دچار مشکل پایداری در حرکت میشوند و بایستی در این زمینه بیشتر مورد تحقیق و یا آزمایش قرار گیرند . همینطور استفاده از میل موجگیر بایستی در هر دو محور ( در خودروهای زرهی 4*4) ملاک عمل قرارگیرد و نه تنها در یکی از محورها . در صورت نبود زمان برای تحقیق و یا توسعه میتوان با ملاک قراردادن وزن رزمی خودرو ( وزن خودرو + وزن نفرات و تجهیزات ) با کمک چند قطعه ی ساده از میل موجگیرهای موجود در بازار که مربوط به کامیون ها یا کشنده ها ( با عطف به تنشهای وارده ی احتمالی بیشتر به سیستم تعلیق نفربرها ) هستند استفاده نمود . متلاشی کننده ی مین ، بمب و بسته های انفجاری ذوالفقار دستگاه آزمایش نشتی ماسک ها در یکی از نمایشگاه های گذشته از مسئول مربوطه در مورد کارایی این مجموعه سوال شد و ایشان در جواب و نقل به مضمون اشاره به عمر مفید و مشخص ( سپس ترک خوردگی و ایجاد منفذ احتمالی ) قسمت های لاستیکی ماسک که وظیفه ی آب بندی و جلوگیری از ورود هوای سمی محیط را دارند ، کردند و اگر درست به خاطر داشته باشم این تست را برای ماسک هایی با عمر بیش تر از 2 سال لازم میدانستند . جلیقه ی ضدگلوله ی ( کمتر قابل تشخیص و احتمالا مقاوم در مقابل گلوله های عادی کالیبر 9 م م ) فشنگ های تولیدی صنایع شهدای مهام یزد ( توضیحات اولیه روی تابلو و تصاویر نزدیک مربوطه ) فشنگ باتومی طبق گفته ی عزیزان با استفاده از یک قطعه ی واسط میتوان از آن در سلاح های کالیبر بالاتر مانند سلاح های 40 میلیمتری بهره برد سلاح کمری لیزری
  11. 1 پسندیده شده
    به نظر میاد شما یه موردی رو اشتباه متوجه شدید ، فیلم ردگیری مربوط به ردگیری سامانه مرصاد 16 که موشکش برپایه RIM-66 طراحی شده با سامانه های هدایت ترکیبی بروز و پیشرفته نه MIM-23 Hawk و اتفاقا این به خاطر نوع طراحی در پرتابگر و موشکش قابلیت اقدام واکنش سریع و ردگیری اهداف در ارتفاع بسیار پایین را هم داراست پیشنهاد میکنم فیلم ردگیری این سامانه رو دوباره مرور کنید ، بعد از ردگیری هدف با موفقیت ساقط میشه و فیوز مجاورتی به درستی عمل میکنه و قسمت thruster موشک بعد از ردگیری دوباره یه مسافتی را به خاطر سوخت باقیمانده با turbulence بالایی طی میکنه مشابه همون اتفاقی که در فیلم ردگیری این سامانه علیه پهپاد افتاد در کل ردگیری هدفی با اون rcs در اون ارتفاع تو یه همچین بردی با یک سامانه راداری واقعا شاهکاره...! حتی سامانه هایی مانند پانتسیر و تور باید یه همچین مسافتی رو طی کنن تا در فاز آخر بتونن بصورت بالستیک رو سر هدفی که در ارتفاع پایین پرواز میکنه فرود بیان مخصوصا تور که پرتابرگرش vls در ضمن آخرین آمار از درصد موفقیت تور ۸۰ درصد بوده و پانتسیر ۱۹ درصد ، توسعه سامانه عقاب بر پایه تور و همچنین تور بومی هوافضا بهترین و عاقلانه ترین کار ممکن بود. https://www.youtube.com/watch?v=yAK-YsjroK8
  12. 1 پسندیده شده
    مختصات جغرافیایی35°39'14.3"N 51°39'25.5"E تست استند نشان داده شده در خصوص ازمایش موتور صیاد 4 در سامانه باور 373 در ده ترکمن تهران https://twitter.com/fab_hinz/status/1175584885156638720
  13. 1 پسندیده شده
    دوستی در همین تایپیک یا تایپیک دیگه گفته بودند که چینی ها برای توسعه بومی موتور ملی برای جنگنده هاشون 20 میلیارد دلار هزینه کردند و یا شرکت داسو فرانسه اعلام می کنه که برای توسعه رافائل 45 میلیارد دلار صرف کرده واقعا باید این ارقام نجومی را باور کرد جنگنده ای که نهایتا 100 میلیون دلار قیمت داره چطور 45 میلیارد دلار صرف اون شده با این حساب اگر ظرفیت خط تولید را 40 فروند در سال در نظر بگیریم یعنی هر فروند بیشتر از 1 میلیارد دلار باید قیمت بخوره تا هزینه 45 میلیارد دلاری در طی یکسال برگشت بخوره در غیر این صورت شرکت ورشکست خواهد شد اما اگر این رقم 45 میلیارد دلاری را با درخواست ارتش فرانسه برای به خدمت گرفتن 400 فروند و هزینه پشتیبانی برای مثلا 30 سال در نظر بگیریم آن موقع است که می فهمیم که آنها هزینه کل ساخت و خدمت گیری و پشتیبانی 30 ساله را با هم جمع زده اند و به صورت مبهم اعلام کرده اند وبرای موتور چینی همین روال وجود داره یعنی اگر 30 درصد قیمت یک جنگنده 100 میلیون دلار را موتور آن برآورد کنیم پس 20 میلیارد دلار به تعداد 666 موتور خواهد بود که برای جنگنده جی20 و یا جنگنده های دیگر با احتساب سال ها خدمت کافی خواهد بود پس آنها می خواهند با این ارقام کشورهای سطح متوسطی مثل ما را از ورود به چرخه ملی ساخت جنگنده بترسانند تا در آینده بازار و نفوذ سیاسی در اختیار آنها باشد حالا اگر ما تصمیم گرفتیم تکنولوژی تامکت را بومی سازی بکنیم چقدر باید هزینه بکنیم اگر تامکت را از لحاظ قیمت معادل f15c یعنی 100 میلیون دلار در نظر بگیریم و اگر ساخت از صفر را 10 برابر قیمت سازنده حساب کنیم و این را در نظر بگیریم که قیمت فروش در شرکت سازنده خیلی بیشتر از ساخت آن به طور مسلم خواهد بود پس ما برای کسب تکنولوژی و بومی سازی تامکت 1 میلیارد دلار هزینه خواهیم کرد و البته مدت زمان کسب تکنولوژی حداقل 5 سال خواهد بود و این بودجه در این 5 سال تقسیم خواهد شد
  14. 1 پسندیده شده
    جانور نیمه- شنی sdkfz-251
  15. 1 پسندیده شده
    مدل ماهواره بر سیمرغ رو قبل ساخته بودم .. این بار یکم جزئیات بهش اضافه کردم .. مدل سازی با استفاده از نرم افزار راینو Simorgh Missile 3d Model
  16. 1 پسندیده شده
    مدل سازی موشک بالستیک سوخت مایع قیام 1 ، مدل شده توسط نرم افزار راینو ، متریال و رندر با نرم افزار کی شات QIAM 1 BALLISTIC MISSILE 3D MODEL
  17. 1 پسندیده شده
    موشک وی 2 رو قبلا مدل کرده بودم .. اینبار جزئیاتشو بیشتر کردم و مجدد رندر گرفتم
  18. 1 پسندیده شده
    آخر کار طرح مستعد شفق به این اسباب بازی کشید ! حذف سکان وی شکل و استفاده از سکان کلاسیک هم شد بهینه سازی ! که تازه اخرش بشه یه همواپیما موازی کوثر !!! :chicken: تازه انتظار سرمایه گذاری خارجی هم دارند !!! وقتی امثال یاک 130 و گلدن ایگل و ... هست کی میاد رو هم چین مزحکه ای پول حروم کنه !!! به جای یک پروژه ی درست درمون تعریف و اجرای پروژه های متعدد وبی سرانجام    هدر دادن منابع      موازی کاری .....  و هنوز سرخونه ی اولیم  به شخصه از این صنعت هوایی دیگه بیشتر از ایران خودرو توقع ندارم 
  19. -1 پسندیده شده
    واقعا با ان شلیک افتضاح سامانه مرصاد به پهباد اسراییلی جای خالی عقاب بیشتر حس میشه. امیدواریم زودتر عملیاتی بشه. البته ایرادی به سامانه مرصاد نیست چون این سامانه یک سامانه ارتفاع پست نیست. فکر میکنم پهباد تا حداکثر دو کیلومتری سامانه جلو امده بود. اگر مسلح بود میتوانست به سامانه شلیک کند. من ماندم چرا فیلم این شکار را پخش کردند. ایران سامانه هایی مثل سوم و پانزدهم خرداد و باور و عقاب رو ساخته یا قراره رو نمایی بشه. ولی اینکه به تعداد کافی از اینها ساخته بشه و جایگزین سامانه های قدیمی بخصوص در نقاط حساس بشه فکر میکنم چند سال دیگه یا بیشتر زمان لازم است. تا ان موقع در نقاطی دچار مشکل هستیم.