برترین های انجمن
ارسال های محبوب
Showing content with the highest reputation on جمعه, 7 آبان 1400 در همه مناطق
-
2 پسندیده شده
-
2 پسندیده شدهنقشه اینتر اکتیو سایت فضایی شاهرود سپاه البته تصویر قدیمی تر نه اثار تست اسفند 99 در محل تست استند ها مشخصه نه چندتا ساختمان جدید اضافه شده https://maphub.net/Cengiz/shahroud-missile-test-site تصویر ماهواره ای 2 روز قبل سایت شاهرود از سنتینل هاب 15 جولای 2021 کلیک کنید منبع هشدار: همواره از اوسینت تاسیسات حیاتی کشور خود بپرهیزید.
-
1 پسندیده شده
-
1 پسندیده شدهسلام خدمت دوستان بخش منطقه وجهان اتفاقات روز https://twitter.com/AbraxasSpa https://twitter.com/oryxspioenkop شناسایی تسلیحات https://twitter.com/conflictarm http://www.conflictarm.com/publications/ https://twitter.com/AnalystMick https://twitter.com/CalibreObscura https://twitter.com/LostWeapons https://twitter.com/MSchroeder77 http://armamentresearch.com/ https://twitter.com/Silah_Report https://twitter.com/Rufus_McDonald تحولات ایران https://twitter.com/KLKAMASH2018 https://twitter.com/masimhsn https://twitter.com/Kobaz4 https://twitter.com/persiangulfpgsc https://twitter.com/AmirIGM https://twitter.com/imp_navigator https://twitter.com/Arkenstoneblog مدیر بخش خاورمیانه جینز دیفنس https://twitter.com/JeremyBinnie بخش موشکی وفضایی و هسته ای ایران کره شمالی وجهان https://twitter.com/NASASpaceflight https://twitter.com/fab_hinz https://twitter.com/websorber?lang=en https://twitter.com/DaveSchmerler https://twitter.com/inbarspace https://twitter.com/ArmsControlWonk https://www.armscontrolwonk.com/ http://www.b14643.de/Spacerockets_1/index.htm فضایی و موشکی شرق اسیا https://twitter.com/stoa1984 https://twitter.com/hanipersian تسلیحات تجهیزات ارتش انگلیس https://twitter.com/thinkdefence زرهی https://twitter.com/Ninja998998 زیر دریایی https://twitter.com/CovertShores
-
1 پسندیده شدهبا سلامی گرم و دوباره به دوستان عزیز میلیتاریست و تبریک عید سعید فطر ، بحث معرفی پرنده های چینی رو به اتفاق هم ادامه میدیم. ( Hongdu L-15 ) Falcon واقعیت این است که حلقه های زنجیر تولید هواپیماهای رزمی ، تکمیل نمی شود ، مگر با تولید جت های آموزشی مدرن. بدون شک جت آموزشی اِل-15 چین را باید یکی دیگر از نقاط عطف صنعت هوانوردی چین دانست. هر چند که چین ،پیش از این هم چند نسخه هواپیمای آموزشی ساخته بود ، اما هیچکدام مانند این شاهین چینی توان حضور مقتدرانه در بازار هوانوردی و رقابت با نسخه های غربی و روسی را نداشتند. به همین دلیل در معرفی هفتمین اژدهای زرد به سراغ این جت پیشرفته چینی ها رفتیم ، تا با آن بیشتر آشنا شویم. هانگدو L-15 : مطمئنا برای هر کشوری تشکیل یک نیروی هوائی کارآمد و غیر وابسته می تواند یک رویا و آرزوی بسیار پر اهمیت باشد و یکی از پیش نیازهای تشکیل و تداوم هر نیروی هوائی کارآمد را ، در آموزش به روز و مطمئن خلبانان جنگنده های آن نیرو دانست. جت آموزشی مافوق صوت ال-15 توان این را دارد که نیازهای آموزشی هر نیروی هوائی را در این خصوص برآورده سازد. این هواپیمای آموزشی و پشتیبانی نزدیک زمینی که علاوه بر چینی ها ، دفتر طراحی کمپانی Yak روسیه نیز نقش داشته است ، بعنوان نیرو محرکه از دو موتور AL-222 ساخت اوکراین بهره می گیرد. طبق گفته ویکی پدیا تاکنون فقط سه نمونه از این هواپیما ساخته شده است. نیروی هوائی ارتش آزادیبخش خلق چین ، زامبیا ، ونزوئلا ، پاکستان ، اوکراین و اوروگوئه از علاقمندان و بعضا خریداران این جت پیشرفته آموزشی هستند. گفتنی است که این هواپیما قادر به حمل 3 تن جنگ افزار نیز هست که با این توان حمل مهمات ، می تواند در نقش جنگنده پشتیبانی نزدیک هم ایفای نقش نماید. خط تولید این جت پیشرفته در صنایع هونگدو شبیه ساز پرواز این جنگنده موتور جت اوکراینی AL-222 ، قلب طپنده این جت مافوق صوت http://www.military.ir/forums/topic/14564-%D9%87%D9%88%D8%A7%D9%BE%DB%8C%D9%85%D8%A7%DB%8C-%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4%DB%8C-hongdu-l-15-falcon%D8%8C-%D8%B3%D8%A7%D8%AE%D8%AA-%DA%86%DB%8C%D9%86/ ادامه دارد... ------------- پ.ن 1 : لطفا دوستانی که پسندیدند مثبت را فراموش نکنند پ.ن 2 : انشاءالله در پست های آینده به سایر پرنده های چینی خواهیم پرداخت.
-
1 پسندیده شدهبا سلامی گرم و دوباره به دوستان عزیز میلیتاریست ، بحث معرفی پرنده های چینی رو به اتفاق هم ادامه میدیم. ( Shenyang J-5 ) Fresco قطع به یقین یکی از نقاط عطف صنعت هوانوردی چین ، تولید تحت لیسانس (و بعدها تولید مستقل) شکاری بمب افکن میگ 17 شوروی است. تا پیش از تولید این جنگنده ، چینی ها عموما خریدار جنگنده های روسی بودند. (منهای پروژه نصف و نیمه J-2 ) به همین دلیل در معرفی پنجمین اژدهای زرد به سراغ این جت نام آشنای چینی ها رفتیم ، تا با آن بیشتر آشنا شویم. شنیانگ J-5 (به چینی : 歼-5 ) : شنیانگ جی - 5 ، قبل از این نام گذاری در اصل قرار بود که با نام "دانگ فنگ 101" و یا "باد شرقی 101" و همچنین با کد "تایپ 56"تولید گردید. این جت تک سرنشین چینی که برای وظایف "رهگیری" و "جنگنده بمب افکن" در سال 1964 تولید گردید ، در واقع کپی برابر اصل شکاری بمب افکن "میگ-17" شرکت معظم میکویان است که تکنولوژی ساخت اش توسط اتحاد جماهیر شوروی سوسیالیستی ، در اختیار برادر کوچکتر قرار گرفت. این جنگنده برای بازارهای صادراتی با نام F-5 نامگذاری شد. ناتو هم در سیستم نامگذاری خود ، به این پرنده لقب " Fresco " یا " نقاشی آبرنگی " را اختصاص داد. جنگنده Mig-17 روسی جنگنده های میگ 17 در سال 1960 ، مجوز تولید تحت لیسانس تولید خود را برای کشورهای "چین" ، "لهستان" و "آلمان شرقی" دریافت نمودند. تا پیش از آن نیروی هوائی ارتش آزادیبخش خلق چینی ، تعدادی از میگ 17 های ساخت روسیه را در دهه 50 میلادی دریافت نموده و در سازمان رزم خود بکار گرفته بود. Mig-17 آلمان شرقی پس از آن و در سال 1955 بود که آرزوی چینی ها برای دستیابی به روش های مدرن تولید هواپیما با آغاز بکار تولید تحت لیسانس "میگ-17 اف" شروع به محقق شدن نمود. در امتداد تحقق این رویا بود که روس ها ، تمامی امکانات اولیه برای تولید نظیر دو پلتفرم (الگو) کامل خط تولید هواپیما ، 15 کیت مجزا برای راه اندازی خط مونتاژ اولیه ، قطعات یدکی و منفصل برای مونتاژ نهائی10 هواپیما و ... را در اختیار چینی ها قرار دادند و بدین ترتیب رسما صنعت هواپیماسازی چین متولد شد. از سال 1968 چینی ها نسخه دو سرنشینه و آموزشی این جنگنده را هم با کد JJ-5 (نام صادراتی FT-5) تولید نمودند. JJ-5 این هواپیمای رهگیر و شکاری بمب افکن در هر دو بخش نیروهای هوایی چین (نیروی هوائی و نیروی دریائی) مورد استفاده قرار گرفت. بیش از 1800 فروند از این هواپیما ساخته شد ، که علاوه بر چین ؛ به کشورهای بسیار زیادی نظیر کره شمالی ، آلبانی ، پاکستان ، سودان ، ویتنام ، زیمباوه و ... نیز صادر گردید. و بعنوان حسن ختام این پست : نمائی از داخل کابین J-5 در این انجمن تاپیکی در خصوص این جنگنده وجود ندارد. https://en.wikipedia.org/wiki/Shenyang_J-5 ادامه دارد... ------------- پ.ن 1 : لطفا دوستانی که پسندیدند مثبت را فراموش نکنند پ.ن 2 : انشاءالله در پست های آینده به سایر پرنده های چینی خواهیم پرداخت.
-
1 پسندیده شدهبا سلامی گرم و دوباره به دوستان عزیز میلیتاریست ، بحث معرفی پرنده های چینی رو به اتفاق هم ادامه میدیم. ( Shenyang J-11 ) +Flanker B یکی از نقاط عطف و مهم صنعت هوانوردی چین ، تولید تحت لیسانس شکاری رهگیر سوخو-27 فلانکر است. تا پیش از این پرنده ، چینی ها عموما به کپی کردن جنگنده های زنگ زده و از رده خارج روسی ؛ نظیر میگ 9 ، میگ 17 ، میگ 19 و ... ، می پرداختند. به همین دلیل در معرفی چهارمین اژدهای زرد به سراغ این جت نسبتا پیشرفته چینی ها رفتیم ، تا با آن بیشتر آشنا شویم. شنیانگ J-11 : ورود مقتدرانه چین به بازار هواپیماهای نظامی مدرن و اعتماد کشورهای گوناگون و عموما جهان سوم برای خرید جنگنده های چینی ؛ نیازمند رونمائی از جنگنده ای مدرن و پیشرفته بود. و حقیقتا که "جی-11" پاسخ درخور توجه و قابل قبولی به این نیاز عمومی بود. این هواپیمای برتری هوائی و شکاری رهگیر که در هر دو بخش نیروهای هوایی چین (نیروی هوائی و نیروی دریائی) مورد استفاده قرار میگیرد در غرب و ناتو با نام "فلانکر بی پلاس" +Flanker B نامگذاری شده است. بیش از 250 فروند از این هواپیما ساخته شد که بجز تعداد اندکی که در اختیار هواپیمائی نیروی دریائی چین قرار گرفته است ، اکثر جی 11 تولید شده در کارخانجات عظیم شنیانگ در اختیار نیروی هوائی قرار گرفتند. گفتنی است که این هواپیما بعنوان پایه ای برای طراحی و تولید سایر نسخه های چینی خانواده فلانکر ، نظیر J-15 و J-16 مورد استفاده قرار گرفت. http://www.military.ir/forums/topic/20801-%D8%AC%D9%86%DA%AF%D9%86%D8%AF%D9%87-%D9%85%D8%AF%D8%B1%D9%86-j-11-%D8%9B-%D8%B9%D9%82%D8%A7%D8%A8-%D8%A2%D8%B3%D9%85%D8%A7%D9%86-%DA%86%DB%8C%D9%86/ http://www.military.ir/forums/topic/27497-%D9%81%D9%84%D8%A7%D9%86%DA%A9%D8%B1%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B1%D9%88%D8%B3%DB%8C-%D9%88-%D9%86%D9%85%D9%88%D9%86%D9%87-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%DA%86%DB%8C%D9%86%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D9%86%DB%8C%D8%B1%D9%88%DB%8C-%D9%87%D9%88%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%A7%D8%B1/ ادامه دارد... ------------- پ.ن 1 : لطفا دوستانی که پسندیدند مثبت را فراموش نکنند پ.ن 2 : انشاءالله در پست های آینده به سایر پرنده های چینی خواهیم پرداخت.
-
1 پسندیده شدهبا سلام به شکل جالبی این پرسش شما ، به شکل نسبی و نه مطلق ، با وضعیت حال حاضر ما مطابقت دارد . ارتش عراق در سالهای میانی تا پایانی جنگ بیشتر از 18000 تیر موشک سام-2 برای پدافند برد بلند و طیف وسیعی از پدافند های میانبرد و برد کوتاه شرقی و غربی را در اختیار گرفت و علاوه برآن با کمک فرانسوی ها ، یک شبکه یکپارچه پدافند هوایی (QARI) را که شامل مجموعه متنوعی از رادارهای دفاع هوایی می شد را بنیانگذاری کرد . این شبکه راداری به همراه تجهیزات رزمی پیش گفته ، در برابر حملات هوایی ما بخوبی مقاومت کرد و تلفات قابل بررسی را هم وارد آورد ، ولی همین شبکه در برابر راهبردها و رهکنش های ائتلاف (1991) نه تنها کاری از پیش نبرد ، بلکه تقریباً تمامی زیرساختهای C&C آن از بین رفت و اگرچه بعدها به کمک چینی ها و یوگسلاوها ، بخشی از آن بازسازی شد ولی به هیچ عنوان به وضعیت سابق خودش بازنگشت . به صورت طبیعی ، کشوری که قادر نباشد تا ارتفاع 80000 پا از فضای هوایی خودش را کنترل کند ، عملاً فاقد بخشی از آنچه که در حوزه ادبیات حوزه علوم استراتژیک ، " امنیت ملی" خوانده می شود ، خواهد بود و کشورعراق به شکل عام و ارتش عراق به شکل خاص ، از مارس 1991 تا حال حاضر دچار چنین وضعیتی شده است. کشوری فاقد توانایی بالفعل دفاع هوایی در دو حوزه دفاع هوایی زمین پایه و هواپایه که کشورهای همسایه یا کشورهای فرامنطقه ای عهده دار تامین امنیت آن هستند . یک نکته تاریخی : شبکه پدافند هوایی ارتش سابق اتحاد شوروی ، در یکم ماه مه 1960 ، پرنده شناسایی بلندپرواز یو-2 نیروی هوایی ارتش ایالات متحده را سرنگون کرد ولی آنچه که در این میان فراموش شده ، این است که یو-2 های این ارتش ، 4 سال ، بدون هیچ مزاحمتی ، با جسارت تمام ودر جلوی چشم روسها ، اقدام به پروازهای شناسایی نموده و پدافند هوایی ارتش شوروی علیرغم همه تلاش ها قادر نبود به این تجاوز آشکار هوایی پاسخ دهد و درخفا اعتراضهای مکرری را تسلیم دولت آمریکا می نمود که همگی توسط این دولت رّد و اجرای چنین پروازهایی بشدت تکذیب می شد . در نتیجه ، روسها زمانی موفق شدند که این پروازها را موقتاً، متوقف کنند که سامانه موشکی سام-2 وارد خدمت شد ( تاثیر فناوری بر حوزه سیاست ) . سیر نزولی عملکرد یو-2 از همین جا شروع شد و بعدها، ارتش چین ( یو-2 های تایوانی ) / ارتش کوبا(یو-2 های آمریکایی ) را سرنگون کردند و این به دلیل حضور همین سامانه بود . نبود یا اختلاف بالای سطح فناوری میان دو طرف درگیر ، به موقع ، جبهه مدافع یا مهاجم را دچار مشکلاتی در سطح راهبردی خواهد کرد که جبران آن شاید غیر ممکن باشد . تا زمانی که اهمیت حوزه پدافند هوایی و شاخه های آن به شکل پیوسته (زمین پایه / هواپایه / دریاپایه ) به شکل یکسان مورد توجه قرار گرفته و سرمایه گذاری ها درست و براساس نیاز ها دیده شود ، آن وقت هست به تامین امنیت ملی با درصد بالا ، (حداقل در این بخش) امیدوار خواهیم شد .
-
1 پسندیده شدهبا سلامی گرم و دوباره به دوستان عزیز میلیتاریست ، بحث معرفی پرنده های چینی رو آغاز میکنیم. جت J-31 در کلاس F-35 قرار هست که تولید بشه. فکر کنم با توجه به نیازهای نیروی هوائی خودمون ، ما به رهگیری مثل J-20 بیشتر احتیاج داشته باشیم و برامون اولویت بیشتری داره. سلام بر شما دوست عزیز و ممنون از اظهار لطف شما به بنده. ان شاء الله در این تاپیک تک تک پرنده های چینی ، اعم از جت های جنگنده ، هواپیماهای سنگین ، هلی کوپترها ، پهپادها ، زپلین ها و ... خدمت شما و سایر دوستان معرفی خواهم کرد و سعی میکنم که تمام ابهامات موجود را هم بر طرف کنم. اما در خصوص شباهت SH-5 و بریف 200 ، باید خدمت شما عرض کنم که هیچگونه شباهتی بین این دو پرنده نیست الا اینکه هر دو آب نشین هستند. هواپیمای هاربین ، دو دهه قبلتر از ساخته بریف تولید شده ، یکی دو موتور توربوفن داره و دیگری 4 موتور توربوپراپ و ... ( Shenyang J-16 Red Eagle ) silent flanker به اعتقاد بنده ، شاید از میان جنگنده های چینی ، مناسب ترین گزینه برای خرید توسط ایران ، همین جنگنده باشد. نسخه ای از Su-30MKK که با انجام برخی بروز رسانی ها توسط صنایع معظم شنیانگ چین تولید می شود. شنیانگ J-16 (به چینی: 歼 -16) یک جنگنده طراحی و تولید شده توسط شرکت هواپیمایی شنیانگ، چین است. این نوع جنگنده/ بمب افکن چند منظوره بر اساس J-11BS با برد بیشتر و اویونیک به روز رسانی شده ، شبیه به F-15E استریک ایگل است. اولین سری از عکس های J-16 در وب سایت های اینترنتی چینی در ژوئن 2012 منتشر شد موتور J-16 دارای یک تثبیت کننده کمی متفاوت عمودی نسبت به جنگنده J-11 نیروی هوائی و جنگنده نیروی دریائی چین یعنی J-15 می باشد. همچنین یکی دیگر از تفاوت های این جنگنده با J-11 ، قابلیت حمل و شلیک موشک هوا به هوای چینی PL-8 است. مانند J-11BS و J-15، جنگنده ویژگی های پیشرفته متعددی از قبیل یک رادار AESA از موسسه 607 (تولید کننده همان AESA بر روی J-11B و J-15)، کائوچو و مواد مرکب، مواد جاذب رادار ، موتور WS-10 ، ارتقاء متقابل الکترونیکی، و ... بر اساس گزارش رسانه ها، چین جنگنده شنیانگ J-16 را بر اساس بدنه شنیانگ J-11B توسعه داده است. البته توسعه و یا تغییراتی که از سوخو - 30MKK روسیه (که در سال 2000 به چین فروخته شد) تاثیر پذیرفته است. در آوریل سال 2014، نیروی هوایی چین تحویل یک هنگ از J-16S گرفته شده است. گفتنی است که طبق ادعای ویکی پدیا ، این هواپیما دارای شعاع عملیاتی 3900 کیلومتر می باشد. Shenyang WS-10 در این انجمن تاپیک مستقلی در خصوص این جنگنده وجود ندارد. https://en.wikipedia.org/wiki/Shenyang_J-16 البته در این تاپیک سینای عزیز به این جنگنده در کنار سایر هم نسلان خودش پرداخته شده http://www.military.ir/forums/topic/27497-%D9%81%D9%84%D8%A7%D9%86%DA%A9%D8%B1%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B1%D9%88%D8%B3%DB%8C-%D9%88-%D9%86%D9%85%D9%88%D9%86%D9%87-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%DA%86%DB%8C%D9%86%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D9%86%DB%8C%D8%B1%D9%88%DB%8C-%D9%87%D9%88%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%A7%D8%B1/ ادامه دارد... ------------- پ.ن 1 : لطفا دوستانی که پسندیدند مثبت را فراموش نکنند پ.ن 2 : انشاءالله در پست های آینده به سایر پرنده های چینی خواهیم پرداخت.
-
1 پسندیده شدهبا تشکر ویژه از شما دو دوست عزیز که به تکمیل شدن آرشیو بنده و همینطور کامل شدن این تاپیک کمک کردید. :rose: :rose: ==== و اما بعد؛ در پست قبلی قول داده بودم که در این مرحله نگاهی به سوانح آواکس داشته باشیم. اما در این بین دوست و برادر عزیزم جناب MR9 بعد از مشاهده بخش اول "قاتلین آواکس ها" از بنده خواسته بودن تا در صورتی که تصاویری دیگری از موشک فونیکس (یکی از قاتلین آواکس) دارم (چه در حالت آزاد و چه در حالت لانچ شده زیر هواپیما)؛ خدمت ایشون ارائه بدم. به همین دلیل در این پست به موشک فونیکس نگاهی دقیقتری می اندازیم و انشاءالله در آینده نزدیک هم به سوانح آواکس ها نگاهی خواهیم انداخت. موشک فونیکس موشک فونیکس از نماهای مختلف در حال خروج از انبار ناو هواپیما بر و آماده شدن برای لانچ شدن (نصب بالچه ها و ... ) در حال رفتن به سوی هواپیما برای لانچ شدن در حال نصب بر روی گربه افسانه ای تامکت مسلح به فونیکس پرواز گربه و ققنوس دست در دست هم شلیک به هدف و پایان سرنوشت شوم هدف ===== متفرقه فونیکس: نمای برش خورده از فونیکس نقشه سازه فونیکس پچ خلبانان آموزش دیده برای استفاده از فونیکس و در پایان : خداحافظ رفیق فونیکس در موزه موشکی آمریکا بخاطر کیفیت پائین برخی از تصاویر پوزش میخواهم. اگر دوستان تصاویر با کیفیت دیگری هم دارند خوشحال میشم که به این بخش افزوده بشه ==== امیدوارم که مورد پسند دوستان گرامی واقع شده باشه. پ.ن 1 : لطفا دوستان مدیر بخش هوائی عکس ها رو به گالری انتقال بدهند. پ.ن 2 : انشاءالله در پست بعدی به سوانح آواکس خواهیم پرداخت پ.ن 3 : دوستانی که پسندیدند مثبت رو فراموش نکنند :winking: :winking:
-
1 پسندیده شدهاز دوستان بخاطر وقفه ای که توی انتشار پست های جدید این تاپیک پیش اومد عذر خواهی میکنم. و اما بعد : گالری پرنده های هشدار پیش هنگام (آواکس) بخش پنجم Nimrod ساخت انگلستان Nimrod AEW3 پرنده پیش اخطار انگلستان ZDK-03 آواکس ساخت چین که در خدمت نیروی هوائی پاکستان است. Saab - 2000 آواکس مدرن سوئدی ها پروژه بلندپروازانه پاکستانی ها برای ساخت مشترک ساب 2000 با همکاری سوئد SAAB 340 سوئدی نیروی هوائی تایلند ، به احتمال فراوان نمونه ارتقاء یافته ساب 100 KJ-3000 نسل جدید آواکس های چینی در راه است. نکته جالب توجه و عجیب این است که چینی ها چندین نوع عکس متفاوت با عنوان KJ-3000 منتشر کرده اند که هیچگونه شباهتی هم با هم ندارند icon_eek icon_eek icon_eek اولین تصویر بسیار شبیه همون مدل KJ-2000 (بریف A-50 ) هست. تصویر دوم تا حدودی شبیه E-3 آمریکائی هست . تصویر سوم ولی شبیه E-737 کره جنوبی می باشد :chicken: خلاصه ما که از کار و عملیات فریب این چینی ها سر در نیاوردیم icon_eek icon_eek icon_eek و در انتهای این بخش هم آواکس A-100 روسیه که قرار است تا سال 2017 عملیاتی شود. :winking: ===== پ.ن : لطفا تصاویر توسط دوستان مدیر به گالری انتقال یابد. پ.ن 2 : اگر مورد پسند دوستان واقعا شد مثبت فراموش نشود. پ.ن 3 : انشاءالله در پست بعدی به قاتلین آواکس ها نگاهی خواهیم انداخت.
-
1 پسندیده شدهدر تاریخ آواکس ها، هواپیماهائی بوده اند که با اهداف دیگری ساخته شده اند. اما با توجه به برخی نیاز ها با نصب تجهیزات راداری و تغییر کاربری با آواکس تبدیل شده اند. در این پست به چند نمونه از این تغییر کاربری های موفق و یا ناموفق نگاهی خواهیم انداخت. EC-130V نمونه ای از هواپیماهای ترابری تاکتیکی C-130 Hercules می باشد که به آواکس تبدیل شده است. P-3 Orion این هواپیمای گشت دریائی و ضد زیردریائی هم با تغییراتی تبدیل به آواکس نیز شده بود B-29 حتما نام این بمب افکن های کارآمد آمریکائی را شنیده اید. با نمونه آواکس آنها هم آشنا بشوید :winking: نمونه آمریکائی نمونه چینی که بر اساس توپولف Tu-4 (کپی روسها از B-29 ) ساخته شده است و در انتها و بعنوان حسن ختام این پست هم ، این هواپیمای تعجب برانگیز روس :winking: :winking: :winking: === پ.ن 1 : بخاطر کیفیت پائین برخی از تصاویر پوزش میخواهم. پ.ن 2 : لطفا دوستان مدیر زحمت انتقال تصاویر رو تقبل بفرمایند.
-
1 پسندیده شدهمتأسفانه تمام تلاش های من برای یافتن یک عکس پوست کنده (برش خورده ) در خصوص این آواکس های کندورو فالکون تا بدین لحظه بی نتیجه مونده. من حتی علاوه بر جستجو در خصوص آواکس های اسرائیلی ، در مورد آواکس های شیلی هم تحقیق کردم (شیلی هم از دارندگان اون مدل آواکس هست) ولی هیچ تصویر برش خورده ای از اون آواکس پیدا نکردم. فقط تونستم به این سایت (احتمالا صهیونیستی !!!!!!!! ) برسم که شیلتر هست و بدون شیلترفکن :winking: نمیشه واردش شد. http://www.israeli-weapons.com/weapons/aircraft/phalcon/Phalcon.html نمیدونم. ولی شاید بتونه اطلاعاتی رو در اختیار شما قرار بده raised_eyebrow raised_eyebrow ----- این هم برای خالی نبودن عریضه hee_hee hee_hee
-
1 پسندیده شدهدر خصوص نکته اول فقط شرمندگی و روسیاهی برای من مونده :cry: :cry: این صهیونیستهای نامرد هیچ عکس یا طرحی از نمای برش خورده اون آواکس رو نگذاشتند که منتشر بشه یا حداقل من نتونستم که پیدا بکنم. :-( البته یه دونه عکس توی نت بود، ولی هیچ کیفیت مناسبی نداشت در مورد نکته دوم هم باید عرض کنم که همانجور که توی پست آخرم گفتم هنوز 2-3 بخش از "انواع دیگر آواکس ها" باقی مونده که خدمت دوستان ارائه بدم. منتها چون دیدم که از آخرین بخش معرفی انواع دیگر آواکس ها استقبال چندانی نشد؛ تصمیم گرفتم که یه خورده فضا رو متنوع تر کنم تا تاپیک حالت خسته کننده به خودش نگیره :winking: http://www.military.ir/forums/topic/28654-گالری-آواکسها-پرنده-های-اخطار-پیش-هنگام/?p=416911 الان هم بخاطر همین از دوستان نظر خواستم. چون هدف از ارائه این مطالب رضایت دوستان هست نه خود من (من که خودم تمام این تصاویر رو روی هارد دارم) ==== از اظهار لطف و محبت همیشگی شما هم مثل همیشه سپاسگذارم :rose: :rose: :rose:
-
1 پسندیده شدهنظر خواهی از دوستان: به اندازه چند پست دیگه هنوز از عکس های محافظان آواکس ها مونده. این پستها رو پشت سر هم قرار بدم و بعد برم سراغ بخش های بعدی گالری؟ یا برای اینکه مطالب یکنواخت و خسته کننده نشه بخش های متنوع دیگه مثل "انواع دیگر آواکس ها" ، "سوانح آواکس ها" ، "ساخت و تعمیر آواکس ها" ، "قاتلین آواکس ها" و ... رو هم بین شون ارائه بدم؟؟ raised_eyebrow raised_eyebrow پیشنهاد دوستان چیه؟
-
1 پسندیده شدهاگه بحث پوشش 360 درجه باشه قاعدتا باید مابقی آواکس ها هم همین کار رو انجام می دادند. اما فقط E-2 ها این فرمیشن پروازی رو دارند و گروهی پرواز میکنند احتمالا باید دلیل دیگه ای داشته باشه که بی صبرانه منتظر نتایج جستجو در آرشیوتان هستم :rose: میشه بیشتر توضیح یدید؟ متوجه منظورتون نشدم
-
1 پسندیده شدهمحافظان آواکس (بخش سوم) : F-21 kfir رژیم صهیونیستی در حال اسکورت آواکس آمریکائی KJ-2000 چینی تحت حمایت میگ E-3 در پناه تورنادوهای انگلیسی آواکس ساب 1000 سوئدی در پناه JAS-39 گریپن آواکس پاکستانی تحت حمایت F-16 های این کشور پرواز یوروفایتر تایفون های آلمانی در کنار آواکس === پ.ن : لطفا دوستان مدیر زحمت بکشند و تصاویر رو به گالری انتقال بدهند پ.ن 2 : چرا این تاپیک اینقدر سوت و کوره :-( حداقل یه پستی چیزی بگذارید که من مجبور نباشم که پست های متوالی ارسال کنم :-( :-( پ.ن 3 : انشاء الله مابقی محافظان آواکس در پست های بعدی معرفی میشوند پ.ن 4 : دوستانی که زحمت میکشند و مطالب رو مطالعه میکنند، زحمت هم بکشند و مثبت هم بدهند :tongue: اینجوری صواب اش بیشتره :winking: :winking: منم برا بارگذاری بقیه مطالب انگیزه بیشتری پیدا میکنم icon_cheesygrin
-
1 پسندیده شدهاساتید اهل فن و آشنایان به مباحث هواپیمائی پاسخ بدهند :winking: :winking: این چیه؟
-
1 پسندیده شدهخواهش میکنم. تا اونجائی که بنده اطلاعات دارم خیر. ساخت یک هواپیمای آواکس علاوه بر دانش راداری احتیاج به دانش ساخت هواپیما هم دارد. تا به امروز که تنها مورد ساخت هواپیمای پهن پیکر در کشور ما به "ایران-140" مربوط میشود که آن هم ... انشاءالله شرایطی فراهم بشود که در صنعت هواپیماسازی بتوانیم همانند صنعت موشکی و راداری پیشرفت ای خوبی داشته باشیم :rose: :rose:
-
1 پسندیده شدهمحافظان آواکس ها (بخش دوم ): محافظان روس در این پست به حفاظت شکاری های ساخت روسیه از هواپیماهای آواکس ( بریف آ - 50 ) می پردازیم. و در انتها شکاری روس در حال حفاظت از KJ-200 چینی ====== پ.ن 1 : بخاطر کیفیت پائین برخی تصاویر پوزش میخواهم پ.ن 2 : لطفا دوستان زحمت انتقال تصاویر رو به گالری تقبل بفرمایند.
-
1 پسندیده شدهبله دوست عزیز. اون دایره که شما میفرمائید دقیقا بشقاب رادار و اسکنر راداری آسمان منطقه و اطراف هست اش دقیقا همین طور هست. امروزه سرعت پیشرفت تکنولوژی با میزان سرعت تخیل و رویا پردازی ما داره برابر میشه. در گذشته شاید صدها سال مابین تخیل انسان در خصوص پرواز تا انجام اولین پرواز فاصله بود. اما امروزه شاید این فاصله به یکی دو سال هم نرسه :winking: در تائید فرمایش شما، این هم نمونه در آخرین مراحل طراحی آواکس اُسپری:
-
1 پسندیده شدهآواکس های E-2 غالبا بصورت گروهی پرواز میکنند. :cowboy: :cowboy: آیا کسی دلیل اش رو میدونه؟ raised_eyebrow raised_eyebrow
-
1 پسندیده شدهجناب دیت عزیز به بازنشستگی آواکسهای اسرائیلی اشاره کرده بودند. یاد دو تا پرنده قدیمی افتادم که اولین موارد این نسل بودند و بازنشسته شدند hee_hee hee_hee این دو تا زیر خاکی هم اجداد بزرگ آواکسهای شرقی و غربی هستند :winking: Lockheed EC-121 Warning Star و خواهر شرقی اون Tupolev Tu-126
-
1 پسندیده شده
-
1 پسندیده شدهاین یک نمونه از نمای برش خورده E-3 کیفیت تصاویر خیلی خوب هست. فقط اشکال کار زبان اش هست که روسی هست و من هیچ چیزی ازش سر در نیاوردم hee_hee hee_hee