CHAF

Members
  • تعداد محتوا

    117
  • عضوشده

  • آخرین بازدید

تمامی ارسال های CHAF

  1. خبر مهمی که دقایقی  پیش روی خبرگزاری ها اومد دقیقا آنچه بود که انتظار داشتم...   هفته پیش و زمانی که رییس پلیس اف بی آی مورد ایمیل های کلینتون رو مطرح کرد اشاره کردم که بنده به ساختکی بودن این ماجرا مشکوک هستم... توضیح دادم که تجربه برگزیت در انگلستان با توجه به اینکه بر اساس نظرسنجی ها شانس پیروزی کلینتون فراتر از 90 درصد رفته بود و اختلاف رای مردمی به فراتر از 7 درصد رسیده بود زنگ خطر رو برای اردوی کلینتون به صدا در اورده بود که شاید طرفداران وی به امید اینکه فاصله مناسبی با ترامپ دارند در روز رای گیری هیجان لازم رو برای حضور در پای صندوق ها نداشته باشند و خودشون رو برنده از پیش تعیین شده بدونند... این اتفاق می تونست دقیقا باعث بشه در آمریکا شاهد برگزیتی دیگر باشیم...   برای همین جریان ایمیل ها پیش کشیده شد تا جایی که نظرسنجی ها نشان داد آرا به هم نزدیک شده است و درست در فاصله یک روز قبل از انتخابات رییس اف بی آی عنوان می کنه که ایمیل ها بررسی شده و هیچ مدرکی دال بر خطای کلینتون وجود نداره و همان گزارش ماه جولای مورد تایید هست...   درواقع کلینتون با این کار نه تنها هیجان لازم رو در طرفداران خودش حفظ کرد که باید پای صندوق بیایند بلکه در  دقیقه 90 گلی به ترامپ زده که بعیده جبران بشه...   اشاره کرده بودم که این زن یک سیاستمداره باهوشه و در عین حال مکار در حالی که ترامپ ساده هست و رو بازی می کنه و متاسفانه خیلی ساده در این جریان بازی خورد...
  2. توقیف یک کشتی ایرانی توسط نیروی دریایی آمریکا پنتاگون در ادعایی مضحک، از توقف و دستگیری یک فروند کشتی نظامی حامل تسلیحات ایرانی خبر داد. به گزارش مشرق به نقل از آی ۲۴، پنتاگون روز دوشنبه ادعا کرد که نیروی دریایی آمریکا اقدام به توقف و ضبط یک فروند کشتی ایرانی، حامل هزاران قبضه سلاح در دریای عرب نموده است. آمریکا می گوید احتمالا این کشتی در حال اعزام به یمن بوده است. به ادعای مقام های آمریکایی، بنا بر این بیانیه، این محموله شامل ۱۵۰۰ قبضه سلاح کلاشینکوف، ۲۰۰ نارنجک انداز دستی و ۲۱ مسلسل کالیبر ۵۰ میلیمتری بوده است. آمریکا می گوید خدمه کشتی را آزاد کرده است
  3. ایران در سوریه، رفتن برای ماندن؟     http://ir.sputniknews.com/iran/20151214/1028789.html
  4. امیدوارم بی ارتباط با موضوع تاپیک نباشه!  زیاد بازش نکنیم فقط دوستان به این موضوع توجه کنند که شرایط اخذ وامهای ارزی بین المللی برای همه کشورهای دریافت کننده چگونه است!!!! چیزی که به شدت دنبالش هستیم و اصلا برای گشایش اقتصادی ، کل اقتصادما به این وامها چشم دوخته................! و اینکه قول بزرگترین وام را چه کشوری چند روز پیش به ما داد..........   طبق یک اصل کلی، کشور وام دهنده موضوع هزینه کرد وام را در قرارداد تا حدود زیادی مشخص می کند. معمولا به نفع شرکتها و منافع کشور مطبوع خود! این درمورد همه کشورهای دریافت کننده وامهای بین المللی صادق است . با شدت و ضعف. از یونان تا...................   بعضی وقتها بعضی کارها کاملا به انتخاب ما نیست!
  5. tomahawk با مشارکت فرانسه می باشد. البته خبرهایی از همکاری آلمان هم هست که تعیید شده نیست.    روزنامه های عربی مخصوصا انهایی که به منابع سوری نزدیک هستند از حضور قریب الوقوع نیروی زمینی روسیه در سوریه خبر می دهند. این اخبار توسط منابع مستقل تایید نشده است. اگر این یک بلوف سیاسی نظامی نباشد این گونه تعبیر خواهد شد که روسیه واقعا در پی پر کردن جای خالی امریکا در منطقه است و برای آینده خاورمیانه رویا هایی بسیار جدی را دنبال میکند. باید منتظر بود و واکنش کشورهای غربی به این لشکر کشی روس ها را تماشا کرد.
  6. فردا سر اغاز یک روز تاریخی در نبرد با داعش است.   روسیه روز چهارشنبه عملیات بزرگ خود را در سوریه آغاز می کند. عملیاتی که قرار است با هماهنگی و مشارکت فرانسه علیه گروه های تروریستی صورت بگیرد و معادلات جاری در این کشور را کاملا تغییر دهد. قرار است سه روز قبل از آغاز این عملیات 69 فروند سوخو – 24 در کنار هواپیماهای پیشرفته استراتژیک بمب افکن توپولف 160 در مانوری هوایی که گفته می شود بزرگترین مانور نظامی در خاورمیانه خواهد بود، شرکت کنند. قرار است علاوه بر این جنگنده ها 30 ناو جنگی روسی که در سواحل سوریه، ترکیه و لبنان خارج از مرزهای منطقه ای مسقر هستند به همراه شش زیر دریایی و موشک های توماهوک کروز نیز در این مانور شرکت داشته باشند.   در همین رابطه روسیه از سوریه، لبنان، عراق و ترکیه خواسته است که روز چهارشنبه حریم هوایی خود را ببندند چرا که 69 فروند هواپیمای روسی در این روز مشغول مانور هوایی خواهند بود. به گفته مقام های روس این مانور مقدمه حمله بزرگی موسوم به «جنگ ویرانگر» علیه داعش است است که قرار است روز چهارشنبه آغاز شود. قرار است در این عملیات بزرگ، نیروهای دریایی و هوایی به همراه موشک های بالستیک دوربرد روسی از دریای بالتیک تا دریای مدیترانه مشارکت داشته باشند. این حملات مصر لیبی و صحرای سینا را نیز در بر خواهد گرفت.   ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه گفته است: «ما امپراطوری هایی هستیم که داعش نمی تواند ما را تکان دهد. اگر مردان ما نتوانند با داعش بجنگند بهتر است زنانمان به میدان های جنگ بروند و مردان به آشپزخانه ها بروند و آشپزی کنند. جنگ ما علیه داعش بی رحمانه خواهد بود. داعش خواهد دید که پاسخ حمله به هواپیمای مسافربری روسی چیست. داعش خواهد دید چگونه جنگنده های روسی بی رحمانه و بدون هر گونه ملاحظه ای مراکزش را ویران خواهند کرد.» --------------------------------------------------------------------------------------------------   جنگ الکترونیک روسیه در سوریه: پس از انهدام هواپیمای روسی بوسیله ترکیه ، روسیه  ایستگاه های پر قدرت چند کاره در سوریه را فعال کرده است. روسیه هدف از اینکار را تداخل در ارتباطات الکترونیک داعش اعلام کرده اما این تجهیزات همچنین قادر به اخلال در کار ماهواره های جاسوسی و تجهیزات راداری   و ناوبری هوایی غرب ( ناتو) می باشند. 
  7. سنگین ترین افشاگری ها علیه اردوغان رییس جمهوری ترکیه و خانواده وی از شب گذشته در تلویزیون روسیه 24 مسکو آغاز شد . این افشاگری ها با صداهای ضبط شده از مکالمات تلفنی اردوغان و پسرانش هنگام دستور جابجایی پول ها از خانه به نقطه ای امن و همچنین تصاویری از دیدارهای نوبتی فرزند اردوغان بنام بلال با سران داعش همراه بوده است. روسیه 24 فاش کرد که داماد اردوغان وزیر انرژی ترکیه است و یکی از پسرهایش که در آمریکا تحصیل کرده و چند سال پیش به ترکیه بازگشته ، با دایر کردن چند شرکت نفتی ، مامور خرید نفت از داعش شد . این شبکه مافیای نفتی ارتباطات خارج از مسئولیتهای حکومتی با داعش دارند. نفتی که از عراق و سوریه توسط تانکرها به ترکیه منتقل و با نصف قیمت به دلالان شرکت های بین المللی در حال فروخته شدن است . پسر اردوغان بلال یک بندر اختصاصی برای معامله نفت در اختیار دارد .    
  8. عکس/ سردار سلیمانی در سلامتی کامل   اتاق خبر 24:     
  9. تصاویر اتاق جنگ چند میلیارد دلاری روسیه   روزنامه آمریکایی «واشنگتن‌پست» در گزارشی تصاویری را منتشر کرده که از آنها به عنوان «اتاق جنگ روسیه» نامبرده است.[/size] طبق این گزارش، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه برای یک جلسه توجیهی در هفته جاری وارد مرکز کنترل دفاع ملی سه طبقه‌‌ای چند میلیارد دلاری که همان اتاق جنگ روسیه بود، شد. این مرکز دفاعی کنترل ملی مستحکم، اولین محلی بود که پوتین بعد از حادثه ماه گذشته سقوط هواپیمای مسافربری روسیه در آنجا توقف داشت و تشکیل جلسه داد. این اتاق جنگ روسیه به گزارش روزنامه آمریکایی «واشنگتن‌پست»، صفحات نمایشی به اندازه صفحه نمایش سینما است و تصاویر و فیلم‌های حملات استراتژیک بمب افکن‌های روسی علیه مواضع داعش در سوریه به نمایش درآمده‌اند.  این ساختمان تقریباً با مرکز فرماندهی ارتش ملی آمریکا است که پنتاگون از آن استفاده می‌کند اما خبرگزاری رسمی روسیه می‌گوید: «مرکز اطلاعات دفاعی روسیه سه برابر بهتر از تأسیسات مشابه آمریکا است». طبق این گزارش، این اتاق جنگ در سال ۲۰۱۴ تکمیل شد و بخشی از ارتش گسترده و مدرنیته روسیه است و صدها میلیارد دلار هزینه داشته است و این مرکز دفاع ملی جدید شامل یک باند مخصوص بالگرد دارد و در صورت جنگ این یک مرکز ارتباطی کشور روسیه به حساب می‌آید و یکی از فرماندهان روس این مرکز را با مقرهای نظامی جماهیر شوروی در طول جنگ جهانی دوم مقایسه کرده است. «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه گفته است که این مرکز یک گام به سوی «تشکیل یک فضای اطلاعاتی برای حل وظایف در راستای منافع دفاعی روسیه می‌باشد». http://cafepersia.ir/wp-content/uploads/532.jpg][img=http://cafepersia.ir/wp-content/uploads/532.jpg   http://cdn.tvc.ru/pictures/o/142/530.jpg   http://sc.mil.ru/images/military/military/photo/SAVX0119-1_S.jpg   http://sc.mil.ru/images/military/military/photo/SAVX0320-1_S.jpg   http://geo-politica.info/upload/editor/news/2015.01/54a54be69c698_1420119014.jpg   http://stat.multimedia.mil.ru/images/military/military/2015/SAVX2331-1(1).jpg   http://img.rg.ru/img/content/100/99/28/oborona600_default.jpg
  10.   این پست 22 منفی خورده!!!!!!!!! یک دیوار بدین سرمو بکوبم بهش. تو این انجمن چه خبره ه ه ه ه  :applause:
  11. فرماندار شوش با رد شایعه خارجی بودن این پهپاد گفت:این پهپاد داخلی و در حال ماموریت و پرواز آموزشی بوده که طبق نظر کارشناسان به دلیل نقص فنی سقوط کرده است   http://www.irna.ir/fa/News/81847739/         مقام آگاه در نیروهای مسلح: هیچ موشک کروزی از آب‌ها و آسمان ایران به مواضع تروریست‌ها در سوریه شلیک نشده است یک مقام آگاه در نیروهای مسلح کشورمان تصریح کرد: هیچ موشک کروزی از آب‌های سرزمینی ایران در دریای خزر و فضای آسمان ایران به مواضع تروریست‌ها در سوریه شلیک نشده است.   به گزارش گروه دفاعی خبرگزاری فارس، پیرو انتشار خبری مبنی بر شلیک 18 موشک روسی از دریای خزر به مواضع تروریست‌ها در سوریه، یک مقام آگاه در نیروهای مسلح توضیحاتی در این زمینه ارائه کرد. این مقام آگاه در ستاد کل نیروهای مسلح ضمن تصحیح این خبر تصریح کرد: در روزهای اخیر هیچ موشک کروزی از آب‌های سرزمینی ایران در دریای خزر و یا فضای آسمان ایران به اهداف تروریست‌ها در سوریه شلیک نشده است. گفتنی است در روزهای گذشته برخی منابع داخلی و خارجی به نقل از وزارت دفاع روسیه مدعی شدند: ارتش روسیه با 18 موشک از دریای خزر مواضع تروریست‌ها را در سوریه هدف قرار داده است.
  12. این بمب افکنهای استراتژیک دورپرواز (توپولوف160.....)چه مزیتی به بمب افکنهای کوتاه برد با دقت بالاتر موجود در سوریه دارند که با این همه دردسر و میزان بالای خطا  ازشون استفاده میشه؟؟   بجای این کار روسها بهتر نبود تعداد بمب افکن های سبک موجود در سوریه را افزایش بدن؟   به عنوان یکی از انواع هزینه های غیرقابل پیشبینی، اگر یکی از این کروزها رو یک منطقه مسکونی ایرانی یا عراقی بیفته، کلی حاشیه درست میشه!!!!
  13.   مسیرتوپولف  Ту-160 روسی از روی ایران و عراق به سمت سوریه     http://mil-avia.livejournal.com/136963.html
  14.   رزمايش محمد رسول الله ارتش..... براى مقابله با داعش شعارش قشنگه: ارتش فداى ملت    
  15. ابزار ارتباطی تروریست های پاریس   نیروهای امنیتی بلژیک در تعقیب تروریست های عرب تبار بروکسل دست کم یک دستگاه کنسول بازی پلی استشین ۴ پیدا کرده اند که توسط آنها برای برقراری ارتباط با دیگر تروریست ها مورد استفاده قرار گرفته است. icon_cheesygrin  علت انتخاب این کنسول بازی دشواری ردگیری ارتباطات صورت گرفته است، به گونه ای که این کنسول برای تروریست ها از دیگر برنامه ها ایمن تر بوده است. آقای یان یامبون، وزیر کشور بلژیک سه روز پیش از حملات پاریس گفته بود: "پیچیده ترین شیوه ای که تروریست ها برای ارتباط با یکدیگر از آن استفاده می کنند، ارتباط از طریق پلی استیشن ۴ است. سر در آوردن از این پیام ها برای دستگاه های اطلاعاتی ما، نه فقط در بلژیک بلکه در تمام دنیا، بسیار بسیار دشوار است". حال به نظر می رسد تروریست های داعش، کنسول بازی پلی استیشن 4 را ایمن تر از گوشی های رمزگذاری شده و دیگر برنامه های ایمن می دانند. ادوارد اسنودن کارمند سابق آژانس امنیت ملی آمریکا پیشتر افشا کرده بود که جاسوسان این آژانس و سیا در فضای بازی هایی مانند World of Warcraft حضور دارند تا تروریست ها را شناسایی کنند. کارشناسان امنیتی می گویند ردگیری و رمز شکنی تماس ها و ارتباطات صوتی کنسول بازی پلی استیشن 4 و کنسول های مشابه هنوز هم به طور کامل برای اف بی آی ممکن نیست. مجله فوربز نوشته که طراحان حملات می توانند پیام خود را مثلا در بازی سوپر ماریو و با استفاده از سکه های این بازی، حرف به حرف به طرف مقابل برسانند. یا مثلا در بازی "کال آف دیوتی" می شود پیامی را در داخل فضای بازی با تیراندازی روی یک دیوار نوشت تا بازیگر دیگری که در جای دیگری از دنیاست آن را بخواند. به نظر می رسد که سر در آوردن و پیگیری کردن این روش های پیام رسانی به دردسر تازه ای برای دستگاه های امنیتی و اطلاعاتی غربی تبدیل شده است.
  16. اسد تو انتخابات شرکت هم بکنه رای نمیاه. بهتره روی گزینه های موجه تر که نزدیک به جبهه مقاومت هم باشند، کار کنیم.
  17. انفجارات پاریس بیش از همه به نفع کی بوده؟     یکمی هم به این احتمال فکرکنید!!!!  بعید نیست.
  18.   روحانی به اروپانمی رودظریف عازم وین می شود   به دنبال حملات صورت گرفته در پاریس، حسن روحانی که امروز عازم دیدار رسمی از ایتالیا، واتیکان و فرانسه بود، سفرهای خود را به تعویق انداخته است.
  19. پایان عملیات آزادسازی گروگان ها. مهاجمان بسیار جوان بودند و زبان فرانسه را به خوبی و بدون لهجه صحبت می کردند. پلیس در حال خارج کردن گروگان ها از سالن کنسرت است.   داعش مسئولیت حملات را بر عهده گرفت.
  20. پرنده پرقدرت روسی در راه ایران+ تصاویر تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۲۵ معاون شرکت بالگردسازی روسیه از امضای ۲ قرارداد با طرف ایرانی در زمینه بالگردهای نظامی MI-۱۷ خبر داد. به گزارش فارس ، معاون شرکت بالگردسازی روسیه از امضای ۲ قرارداد با طرف ایرانی در زمینه بالگردهای نظامی MI-۱۷ خبر داد. الکساندر شربینین به ریانووستی گفت که این قراردادها مطابق با یادداشت تفاهم اکتبر ۲۰۱۵ است که بین ایران و روسیه امضا شده است.     این قرارداد میان شرکت روسی و شرکت نوسازی و ارتقای بالگرد ایران(PANHA) به امضا رسیده است. به گفته شربینین، قرارداد اول مربوط به شرایط عمومی و ارائه کمکهای فنی به مرکز نگهداری و اورهال بالگردهای MI-۱۷ ایران است. قرارداد دوم نیز درباره شرایط عمومی مربوط به تامین قطعات یدکی و تعمیر بالگردهای MI-۱۷ است. بالگردهای MI-۱۷ یکی از محبوبترین بالگردهای ساخت روسیه است که به دلیل قابلیتهای مختلف از جمله سطح بالای اطمینان و سازگاری، توانایی پرواز در شرایط مختلف آب و هوایی و سهولت در عملیات نگهداری و تعمیر بسیار مورد استفاده قرار میگیرد. http://alef.ir/vdci53aprt1aup2.cbct.html?309342
  21. زاکانی: جمع‌آوری سانتریفیوژها در فردو متوقف شد رئیس کمیسیون ویژه بررسی برجام در مجلس با تأکید بر ادامه کار این کمیسیون گفت که جمع‌آوری سانتریفیوژهای ایران پس از «تذکر» به مقامات دولتی، «حداقل» در سایت اتمی فردو متوقف شده‌است. به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا زاکانی روز یکشنبه ۱۷ آبان، جمع‌آوری سانتریفیوژها در تأسیسات اتمی را «نادرست» خواند و گفت که مقامات دولت به دلیل این اقدام «تذکر» گرفته‌اند. وی اضافه کرد: «در پی این تذکر، کار را متوقف کرده‌اند و حداقل در فردو این روند متوقف شده‌است.» آقای زاکانی در سخنان خود بیان نکرده‌است که مقامات دولتی از چه فرد یا نهادی به دلیل جمع‌آوری سانتریفیوژها «تذکر» گرفته‌اند. اشاره این نماینده مجلس می‌تواند به آیت الله خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی و یا شورایعالی امنیت ملی باشد.     لینک منبع؟
  22. ممکنه جلیقه مناسب تاثیرگذار نداشته باشیم یا قیمت تمام شدش زیاد باشه نصرفه!؟
  23. پرسش:انتشار سخنان عباس عراقچی مذاکره کننده هسته ای ایران درجلسه خصوصی مدیران خبر صداوسیما در پایگاه خبری این سازمان، جنجال آفرید و موجب اعتراض وی و بازتاب گسترده بین المللی آن شد. پرسش:انتشار سخنان عباس عراقچی مذاکره کننده هسته ای ایران درجلسه خصوصی مدیران خبر صداوسیما در پایگاه خبری این سازمان، جنجال آفرید و موجب اعتراض وی و بازتاب گسترده بین المللی آن شد. عباس عراقچی معاون وزیر امورخارجه و از اعضای تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای، از انتشار محتوای “یک جلسه خصوصی و کاری” با شورای خبر خبرگزاری صداوسیما انتقاد کرده و این کار را “خلاف بیّن اداری و مغایر با منافع و امنیت ملی” خوانده است. او چاپ این گفت‌وگو در پایگاه خبرگزاری صدا و سیما را “غیرحرفه‌ای و غیراخلاقی” دانسته و محتوای منتشرشده را “ناقص، مخدوش و با اغلاط فراوان محتوایی و نگارشی” توصیف کرده است. پایگاه مجازی صدا و سیما دیروز شنبه گفت‌وگویی از عراقچی منتشر کرد که او در آن برنامه هسته‌ای ایران را “خسرانی بزرگ” از نظر اقتصادی خوانده و همین طور از نگرانی شدید مقام‌های کشورمان از حمله آمریکا در اواسط دهه ۱۳۸۰ صحبت کرده بود. این گفت‌وگو چند ساعت بعد از انتشار، از این پایگاه صدا و سیما حذف شد و توضیح داده شد که چاپ این مطلب “ناشی از یک خطای برداشت بوده است.” عراقچی در جلسه با مدیران صدا وسیما گفت که اگر ایران بخواهد سراغ بمب برود، توافق هسته ای با قدرت های جهانی “شکستی کامل است”، اما اگر به دنبال غنی‌سازی مشروع بین‌المللی و برنامه هسته‌ای کاملا صلح آمیز باشد، این توافق “پیروزی بزرگی” است. او در اظهاراتی کم‌سابقه درباره جنبه اقتصادی برنامه هسته‌ای گفته بود: “اگر برنامه هسته‌ای کشورمان را بخواهیم صرفا با معیارهای اقتصادی بسنجیم خسرانی بزرگ است، یعنی اگر هزینه مواد تولیدی را بخواهیم محاسبه کنیم اصلا تصورش را نمی‌توانیم کنیم، اما ما این هزینه‌ها را برای عزت، استقلال و پیشرفت‌مان داده‌ایم برای اینکه زیر بار زورگویی دیگران نرویم.” عراقچی “جزییات آزاردهنده” مذاکرات هسته‌ای را با تلفات و خسارت‌های یک “عملیات موفق” جنگی مقایسه کرده که در آن کسی درباره این که “چند دستگاه تانک از دست دادیم یا چند نفر شهید شدند” صحبت نمی‌کند. بنابرتوافق هسته‌ای وین، ایران باید برای لغو تحریم‌های بین‌المللی دست کم ده سال از فعالیت‌های حساس هسته‌ای خود مانند غنی‌سازی با درصد بالا دست بکشد و بخشی از تاسیسات خود را تعطیل کند یا تغییر کاربری دهد. او در گفت‌وگو با مدیران صدا و سیما با اشاره به دستور صریح رهبرمعظم انقلاب در ارتباط با باقی ماندن دست کم هزار سانتریوفیوژ در تاسیسات فردو، گفته است که این تاسیسات “ارزش علمی و صنعتی” ندارد، بلکه “ارزش فردو به این است که نمی‌شود به آنجا حمله کرد.” معاون وزیر امور خارجه همچنین از دخالت مستقیم مقام معظم رهبری در بعضی “جزییات مذاکرات” خبر داده و گفته “در طول مذاکرات اخیر هم دو بار پیک‌هایی آمد و برای ما پیغام‌هایی آورد”. همچنین به گفته عراقچی، حسین فریدون، برادر و دستیار ارشد حسن روحانی رئیس جمهوری دخالتی در مذاکرات نداشته و به عنوان رابط تیم مذاکره‌کننده با رییس‌جمهور عمل می‌کرده است. “او درتماس‌هایش می‌توانست درباره مسائل فوری به زبان سمنانی و سرخه‌ای سوال کند و اینها هم می‌توانست کمک‌کننده باشد،همچنان که درجبهه چیزی کم می‌آوردند سمنانی‌ها پشت بی‌سیم می‌رفتند”. نگرانی شدید مقام‌های کشورمان از حمله نظامی آمریکا از دیگر مسائلی است که عراقچی در جلسه با شورای خبر صدا وسیما مطرح کرده است. او از تهدید نظامی ایران “در حد اعلا” و با خبر نبودن مردم از جزییات این تهدیدها خبر داده و گفته است: “دوستان سپاهی و نظامی ما می‌دانند شب‌هایی بود حدود سال‌های مثلا ٨۶-٨۵، که ما هر شب با این نگرانی [مواجه بودیم] که فردا صبح ممکن است تمام امکانات لازم برای حمله به ایران را دورتادور ایران چیده باشند.” به گفته عراقچی در آن مقطع “حمله به ایران فقط به اراده سیاسی آقای اوباما مانده بود که تصمیم بگیرند و بزنند”. او همچنین تصویب برجام (برنامه جامع اقدام مشترک) در مجلس را “به صلاح” ندانسته چرا که به گفته او “مجموعه‌ای اقدامات داوطلبانه در برجام هست که اگر مجلس آن را تصویب کند تبدیل به اقدامات اجباری می‌شود”. شماری از نمایندگان مجلس با استناد به قانون اساسی و لزوم تأیید معاهدات بین‌المللی در مجلس، خواهان تصویب توافق وین و تبدیل آن به قانون شده‌اند، اما در مقابل دولت گفته است که برجام یک پیمان بین‌المللی نیست که نیاز به تصویب مجلس داشته باشد. عراقچی به صحبت‌های رهبر معظم انقلاب درباره لزوم طی روند قانونی در ارتباط با توافق هسته‌ای اشاره کرده، اما گفته است که حضرت آیت‌الله خامنه‌ای “در دو سه باری که به این موضوع اشاره کردند اسمی از مجلس نیاوردند”. اظهارات صریح عراقچی درحالی منتشر شده است که دولت تلاش می‌کند از “شبهه‌افکنی و ایجاد یاس و تردید” درباره توافق هسته‌ای جلوگیری کند. هفته گذشته وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران در نامه‌ای محرمانه از رسانه‌ها خواست از انتشار مطالبی که “دستاوردهای مذاکرات هسته‌ای” را زیر سوال می‌برد یا “القای تقابل میان دیدگاه‌های مقامات عالی‌رتبه نظام” می‌کند، بپرهیزند.   http://porcesh.ir/6581/جنجالی-که-صداوسیما-با-پخش-سخنان-عراقچی/