Recommended Posts

در مورد اهمیت مسائل نظامی و رعایت اصول طبقه بندی یک داستان زیبا وجود داره که خیلی از فرماندهان نظامی این داستان رو برای زیر دستاشون تعریف می کنند

یک روز یک خلبان نازی قبل از عملیات با نامزدش می ره سینما ..... خلبان یادش میره بلیط سینما رو از جیبش در بیاره ..... خلبان در حین عملیات اسیر می شه ..... دشمن هر چی سعی می کنه نمی تونه از زیر زبون این خلبان حرف بکشه ..... ولی اون بلیط کذایی رو در جیبش پیدا می کنن ..... بعد از پی گیری های اطلاعاتی و مشخص شدن محل آن سینما از روی بلیط فرودگاه آلمان نازی که محل آن جزو اطلاعات طبقه بندی بوده ، بمباران می شه

با این که خلبان وظیفه ی خود را به درستی انجام داده بود ولی با یگ گاف اطلاعاتی تمامی نیرو های خود را قربانی یک بلیط سینما کرد

البته همه ی ما میدانیم که این داستان می تواند فقط یک داستان باشد ولی کوچکترین درز اطلاعاتی برای دشمن کافیست

تحریک آمیز حرف نزنیم تا دیگران را وادار به گاف اطلاعاتی نکنیم

چرا که انسان جایزالخطاست

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]مربوط میشه به نقض هوایی آسمان ایران و شکستن دیوار صوتی در ارتفاع پایین توسط جنگنده بمب افکن های همین آمریکا و گزارش این عمل تحریک آمیز به مقامات بالا دستی و شنیدن فرمان : هر کاری کردن شما هیچ عملی انجام ندین فقط گزارش کنید ، تکرار چنین باره ی این عمل و در آخر پرواز بالگرد آمریکایی و دست تکون دادن آنها به معنی اینکه : آفرین شما واقعا پسرای خوبی بودین !!!
[/quote]
دوست عزیز کار درست هم همین بوده ، کما اینکه بارها کارهای مشابه از طرف ما انجام یافته و طرف مقابل واکنشی از خود نشان نداده است.
همین اواخر پرواز هواپیمای گشتی F27 ارتش روی ناو هواپیمابر آمریکایی بود که واکنشی خصمانه ای از طرف مقابل در بر نداشت .
ما در وضعیت آتش بس یک طرفه با آمریکا نیستیم که نگران تجاوز احتمالی آنها باشیم.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
خب من اين عكس هاي اسلحه جديد رو كه ديدم با اوون هشت تا لوله كلي تعجب كردم . ياد خاطرات بچه هاي جنگ افتادم . اون موقعه كه بسيجي ها توي جبهه راكت آر پي جي نداشتن و سر خرج هاي آر پي جي گلوله خمپاره مي بستن و آنها را شليك مي كردن . اسمش را هم گذاشته بودن خم پي جي ( يا آر پاره ! )
اما به هر حال ابتكار طراحي اين اسلحه بيسته . چرا ؟
بزارين يك مقايسه كوچولو بين اسلحه بكار رفته در فالانكس و توپهاي مصباح يك بكنيم ! (به اسلحه فالانكس كه M-61A1 هست آوانس مي ديم و ظرفيت هاي بالاي اون را در نظر مي گيريم . )
اسلحه فالانكس :
گاتلینگ 6 لول M-61A1
نواخت آتش : 7200 گلوله در دقيقه (بين 4000 تا 7200 گلوله در دقيقه )
ظرفيت خشاب : 2400 تير (منابع غير رسمي خشابي بين 550تا 1550 تير گزارش مي كنند )
كاليبر : 20 ميليمتر
برد : ؟ اعلام نشده ما 3000 متر را در نظر مي گيريم .!( هر چند به طور غير رسمي 1.6 كيلومتر گزارش شده .)
نتيجه : قدرت شليك 120 تير در ثانيه ظرف مدت زمان 20 ثانيه .
( كلي بهت تخفيف داديم فالانكس برو حالش و ببر ! البته بعدا كلي ضرر مي كني !)
مصباح يك :
8 توپ 23 ميليمتري
نواخت تير 4000 تير در دقيقه
ظرفيت خشاب : 8 ضرب در 50 مي شه 400 تير !
كاليبر : 23 ميليمتر
برد : 2000 متر
نتيجه : قدرت شليك 66 تير در ثانيه ظرف مدت زمان 8 ثانيه .
علي ظاهر سيستم فالانكس برتري نسبي آتش داره اما مسئله اصلي در تفاوت آتش خطي فالانكس و آتش سطحي مصباح است .
براي بررسي بهتر بصورت فرضي به طرف هر كدام از اين دو سلاح يك موشك كروز با سرعت يك ماخ ( تقريبا 350 متر در ثانيه ) شليك مي كنيم . (چون اين موشك به طور مستقيم به طرف اسلحه مي آيد حداقل پهناي قابل ديد را براي هر دو سلاح خواهد داشت .)
فالانكس :
از 3000 متري درگير مي شه ( و در عرض هر 0.0084 صد هزارم ثانيه يك گلوله به طرف كروز آتش مي كنه . واويلا ) و براي نابودي كروز 9 ثانيه فرصت داره . ظرف 3 ثانيه اول حدود 360 گلوله را شليك مي كنه و تقريبا در هر يك متري كه كروز طي مي كنه يك گلوله به سمت آن شليك مي كنه . (ظزف اين 3 ثانيه كروزي كه به طرف مصباح مي آد بي خيال به راهش ادامه مي ده ! ) از ابتداي اجراي آتش ، فالانكس بايد سعي كنه نشانه روي خودش را تصحيح كنه چون بصورت خطي آتش مي كنه و اگر نشانه روي اشتباه باشه ( كه صد در صد همينطور هست و گرنه احتياج به همچين اسلحه اي نبود ) اين حجم آتش بالا بدرد نمي خوره و گلوله ها با همان سرعتي كه شليك مي شوند هدر مي روند. بنابراين بايد مرتبا سعي در تغيير مختصات هدف گيري بده تا احتمال برخورد گلوله ها به موشك بيشتر باشد .
اما مصباح :
اجراي آتش از 2000 متري هدف و 6 ثانيه فرصت براي رسيدن كروز به خودش داره . اما سيستم اجراي آتش مصباح متفاوت هست . مصباح 4 گلوله را با هم شليك مي كنه يعني در حقيقت در ثانيه 16 بار اجراي آتش داره و در هر بار اجراي آتش مصباح ، موشك كروز تقريبا 22 متر جابجا شده . ولي اين چهار گلوله در راستاي چهار يال يك هرم حركت مي كنند كه رأس اين هرم مختصات موشك كروز و قاعده اون ، اسلحه مصباح است . ( توجه داشته باشيد كه كروز در يك فاصله نسبت به راس اين هرم قرار داره و آتش خطي نيست . ) با توجه به خطاي نشانه روي ، احتمال برخورد يكي از اين چهار گلوله به كروز بيشتره . در حقيقت قدرت و برتري مصباح به خاطر شليك هرمي شكل اين اسلحه است و حتي مي تونه مسير حركت كروز را جارو كنه . (از گلوله هاي انفجاري پخش شونده استفاده بشه چه بهتر )
اما در مورد ظرفيت خشابها : با توجه به برد اين دو سلاح فالانكس بهتر به نظر مي رسه . ظرف 8 ثانيه در گيري مصباح خشابش خالي شده . اما فالانكس هنوز مي تونه نزديك 500 تا 1000 تير ديگه شليك كنه .
با توجه به نياز ايران به دفاع زميني در مقابل كروزها اين نقص اسلحه رو مي توان با استفاده از تعداد بيشتري قبضه مصباح جبران كرد .
يك نقص ديگه كه در هردو سيستم ديده مي شه يكپارچگي قسمت كنترل و هدايت آتش و آنتن راداري هردوست . ( آنتن بايد از سيستم كنترل آتش جدا بشه و فاصله داشته باشد )
خلاصه با توجه به توان و امكانات داخلي اين اسلحه خيلي بهتر از فالانكسه .
فالانكس توي بعضي از امتحاناتش هم بد جوري رفوزه شده ! مثلا فالانكس روي ناوچه ساعر كه با يك موشك ايراني و توسط حزب الله غرق شد نصب بوده . صهيونيستها پس از بررسي اعلام كردن كه سيستم هاي راداري و اخطاري ساعر خاموش بوده و ناوچه در مقابل موشك واكنشي نشون نداده . بيچاره ها موقع جنگ با كشتي جنگي اومده بودن توي آبهاي لبنان گردش علمي ، رادارهاشون هم خاموش بوده و هيچ قصدي نداشتن ، با موشك زدنشون . ( خدا قوت رزمندگان حزب الله )
اما سؤالات خودم !
خب يكي اين وسط پيام داده بود كه بصورت مجازي داشته سلاح ضد هوايي طراحي مي كرده . داداش از چه نرم افزاري استفاده مي كني !؟ از همين هايي كه cd آن را با 500 تومان مي خريم .
به هر حال روي اين پيشنها د پائين من فكر كن !
سعي كن بعضي از قبضه هاي توپ 23 ميليمتري مصباح را 90 درجه بچرخوني ! بعضي مشكلات خشاب گذاري حل مي شه !
تازه به نظر شما اصلا براي توپي كه اجراي آتش اون احتياجي به قرار گرفتن نفر در پشت اون نيست لازمه كه محل استقرار پايه قبضه ها در يك سطح باشه ؟

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote][align=center]اگر در اسمان بصره يا فاو ديوار صوتي شكسته بشه مردم خرمشهر و ابادان خواهند شنيد. در اون زمان بنده در ابادان بودم. حتي ميشد نور انفجارهاي بصره رو ديد. فاصله اونقدر نيست.
در مورد گشت هم اجازه گرفته شده بود. حتي بنا بر اخبار غير موثق روز حمله چند روز قبل به ايران اعلام شد. [/align]

مربوط میشه به نقض هوایی آسمان ایران و شکستن دیوار صوتی در ارتفاع پایین توسط جنگنده بمب افکن های همین آمریکا و گزارش این عمل تحریک آمیز به مقامات بالا دستی و شنیدن فرمان : هر کاری کردن شما هیچ عملی انجام ندین فقط گزارش کنید ، تکرار چنین باره ی این عمل و در آخر پرواز بالگرد آمریکایی و دست تکون دادن آنها به معنی اینکه : آفرین شما واقعا پسرای خوبی بودین !!!

اینکه شما مدیر یک سایت نظامی هستین و این قدر تحریک آمیز حرف می زنید برام جالبه

اولا مسائل پشت پرده با مسائل طبقه بندی شده فرق داره (( شما اگه پای صحبت یک فرد سیاسی در جلسه خصوصی بسیج دانشگاهی بشینید به انبوهی از مسائل پشت پرده دست پیدا خواهید کرد ))

این خبر هم در یکی از این جلسات گفته شد و انبوهی از خبر های پشت پرده دیگه که مربوط به اطلاعات طبقه بندی شده نیست بلکه فقط مسائل پشت پردست که بیان آن در رسانه همگانی جالب نیست

مجبور شدم بگم که شما منو با بعضی از کاربران این سایت اشتباه نگیرید

من از مسائل طبقه بندی شده ی نظامی چیزی نگفتم

اون جمله ای که در مورد اطلاعات طبقه بندی شده گفتم یک اصله اگه خواستین بگین تا نام کتاب و صفحه مورد نظر رو براتون بگم

سوما شما از اسم کار بری من ، از پست های من ، از چه چیز من متوجه شدین که من می خوام بگم یک کاره ای هستم ؟؟؟؟؟

اینقدر نظامی هستم که احترام درجه سرم بشه و بدونم که به خاطر درجه سرتیپی شما و سرجوخه ای من فقط باید به شما احترام بگذارم و این درجه هست که به درجه احترام می گذارد نه شخص به شخص

از بحث نظامی گذشته ما چاکر شماییم آرمانی جان :|

قبلا هم گفته بودم این بارم گفتم :([/quote]


دوست عزيز ، ممنون از توضيحاتتون. اولين بار بود كه تعريف اطلاعات پشت پرده و طبقه بندي ميشنيدم. سپاسگزارم. icon_razz
بلاخره روشن كردن ذهن ادمي مثل من به نوعي خدمته.!
اما در مورد درجه و تفاوتش مربوط به زماني هست كه نياز به مديريت باشه و گرنه منم مثل بقيه دوستان تو بحثها شركت ميكنم و اوانسي نسبت به سرباز صفرش هم ندارم.
بگذريم. اين بحث ديگه اي بود. اگر لازم شد در پي ام صحبت خواهيم كرد.

[quote]با توجه به نياز ايران به دفاع زميني در مقابل كروزها اين نقص اسلحه رو مي توان با استفاده از تعداد بيشتري قبضه مصباح جبران كرد [/quote]

ممنون از مقايسه و توضيحات فني شما .
خدمت شما و ديگر عزيزان عرض كنم سيستم 6 لول ديگه اي هست كه بر پايه سلاح دوشيكا هست. تصور ميكنم تركيبش با مصباح ميتونه اين خلا رو در فاصله كوتاه پر كنه. سيستم دفاعي بستگي به درايت فرماندهي و چينش اون هست نه صرفا نوع سلاح.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
خب با تشکر از کاربر عزیز xx222ir که تحلیل جالبی ارائه نمودند و البته کلی هم طرف M61 رو گرفتن که یه وقت متهم به حق کشی نشیم! اما خب از اونجا که مقایسه دقیقتر و با در نظر گرفتن شرایط اصلی سلاحها می تونه در رسیدن به نتیجه درست و راحت شدن خیال برخی دوستان که بحق نگران مسایل دفاعی کشور هستند نقش داشته باشه با اجازه دوست خوبمون من مقداری مطالب رو بیان می کنم:


[quote]نواخت آتش : 7200 گلوله در دقيقه (بين 4000 تا 7200 گلوله در دقيقه )[/quote]

فکر کنم دقیقترش بین 4000 تا 6000 باشه نه؟ اگه لینکی، منبعی دارید ارائه بفرمایید ما هم استفاده ببریم.

[quote]ظرفيت خشاب : 2400 تير[/quote]

ظرفیت خشاب مدلهای جدید فالانکس در navy به حدود 1550 رسیده و در مدلهای قبلی 900 بوده.

[quote]برد : ؟ اعلام نشده ما 3000 متر را در نظر مي گيريم .!( هر چند به طور غير رسمي 1.6 كيلومتر گزارش شده .)[/quote]

درسته. برد این سلاح طبقه بندی شده هست اما همونطور که فرمودید کارشناسان نظامی برد مفید اون رو 1500 متر و بهترین برد مفید رو تا 1000 متر می دونن.

[quote]نواخت تير 4000 تير در دقيقه[/quote]

اینجا یک نقطه ابهام هست و اون اینکه در حالی که نواخت ZSU-23-2 از طرف منابع معتبر 1000 گلوله در دقیقه برای هر لوله اعلام شده چرا برای این توپ این عدد 500 هست؟ شاید هم عمدا نواخت اون رو کم کردن تا دقتش افزایش پیدا کنه.

[quote]ظرفيت خشاب : 8 ضرب در 50 مي شه 400 تير ![/quote]

ظرفیت خشابهای توپ 23 میلی متری 70 تایی و 100 تایی هست که به نظرم روی این مدل 100 رو دیدم که میشه 800 گلوله!

[quote]برد : 2000 متر[/quote]

برد مفید 2500 متر.

برد موثر 7000 متر.

تحلیل شما در مورد دیاگرام پراش گلوله ها کاملا درست بود ممنون!

[quote]اجراي آتش از 2000 متري هدف و 6 ثانيه فرصت براي رسيدن كروز به خودش داره [/quote]

اجرای آتش از فاصله 2500 متری و 800 تقسیم بر 66 یعنی 12 ثانیه فرصت برای شلیک که با توجه به سرعت 0.9 ماخ برای موشک کروز(سرعت معمول توماهاوک و کلکم و اسلم) موشک در هر ثانیه:
340*0.9=306 متر بر ثانیه
و
306*12=3672 متر!
یعنی در این 12ثانیه اگه موشک نابود نشه(که به احتمال قوی میشه) 1172 متر هم از پدافند رد شده ! البته جای نگرانی نیست و حتی در حال دور شدن هم تا فاصله 1500 تا 2000 متر پدافند می تونه اجرای آتش مفید داشته باشه.

این نکته بالا رو گفتم تا خیالتون راحتتر بشه!

اما خشاب فالانکس 1500 گلوله داره که با احتساب نرخ شلیک 100 گلوله بر دقیقه 15 ثانیه امکان شلیک بهش داده میشه و با توجه به دیاگرام نه چندان مناسب پخش مرمی ها، این 3 ثانیه برتری چندانی برای اون بوجود نخواهد آورد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
سلام
از دقت شما ممنونم .
قصد من يك مقايسه اجمالي بود كه حوصله كاربرها سر نره و از طرفي سعي كردم به مصباح سخت بگيرم و حداقل هاي اون رو در نظر بگيرم اما براي كروز و فالانكس خيلي خيلي دست و دلباز بودم تا باز يكي پيدا نشه بگه كه " برد فالانكس اعلام نشده چرا 1000 متر در نظر گرفتي ؟ اين اسلحه مي تونه يك مگس رو از 10 كيلومتري بزنه ! " در مورد كل اطلاعاتي كه نوشتم ( بجز برد فالانكس كه اعلام نشده ) سعي كردم منابع اطلاعات اينترنتي رو بازديد كنم تا بعدا حرفي نباشه .

در مورد نواخت آتش فالانكس گفته مي شه بين 4000[color=#444444][co[/color]lor=red] يا[/color] 6000 قابل انتخاب است اما در مورد m61 و مدلهاي مختلف اون ( اسلحه بكار رفته در سيستم فالانكس ) رجوع كنيد به :
http://tech.military.com/equipment/view/88748/m61a1-20mm-cannon.html


در مورد ظرفيت خشابهاي zu 23 رجوع كنيد به :
http://www.enemyforces.net/artillery/zu23.htm

در مورد برد مؤثر و ارتفاع مؤثر zu 23 رجوع كنيد به :
http://en.wikipedia.org/wiki/ZU-23-2
اگر يك زماني توانستيد از يك نمايشگاه دفاعي و نظامي كه zu 23 ( همان ضد هوايي معروف بين عموم مردم ) را به نمايش گذاشته باشد ، بازديد كنيد ، از سربازهاي دور و بر اون در مورد برد سؤال كنيد ! چيزهاي جالبي مي گن .

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]قصد من يك مقايسه اجمالي بود كه حوصله كاربرها سر نره و از طرفي سعي كردم به مصباح سخت بگيرم و حداقل هاي اون رو در نظر بگيرم اما براي كروز و فالانكس خيلي خيلي دست و دلباز بودم تا باز يكي پيدا نشه بگه كه " برد فالانكس اعلام نشده چرا 1000 متر در نظر گرفتي ؟ اين اسلحه مي تونه يك مگس رو از 10 كيلومتري بزنه ! " در مورد كل اطلاعاتي كه نوشتم ( بجز برد فالانكس كه اعلام نشده ) سعي كردم منابع اطلاعات اينترنتي رو بازديد كنم تا بعدا حرفي نباشه .[/quote]

بله بنده هم اشاره کردم که دلیل اون چیه. و صحبت شما رو تایید کردم.

[quote]در مورد ظرفيت خشابهاي zu 23 رجوع كنيد به :[/quote]

بله اما من قبلا از یکی از خدمه اونها سوال کردم شاید من اشتباه می کنم.

[quote]در مورد برد مؤثر و ارتفاع مؤثر zu 23 رجوع كنيد به :[/quote]


اینو هم از لینک اول خودتون برداشتم که صحبت منو تایید می کنه:

[quote]It defeats targets in 2.5 km range and in 2 km altitude[/quote]

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]Effective altitude: 1,500-2,000 m[/quote]
lفكر كنم تقصير خدمه قبضه است
توي يك نمايشگاه به من گفتن كه حداكثر برد زميني 1000 متر و حداكثر برد هوايي 2000 متر است

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
امير صلاحيان در گفتگو با فارس:
رادار ايراني "مطلع الفجر " جايگزين رادارهاي غربي در خليج‌فارس شد
[b]خبرگزاري فارس: فرمانده منطقه پدافند هوايي جنوب كشور تاكيد كرد: رادار ايراني "مطلع الفجر " تمام منطقه خليج‌فارس را پوشش داده و جايگزين رادارهاي غربي شده است.[/b]
امير قنبرعلي صلاحيان فرمانده منطقه پدافند هوايي جنوب كشور در گفتگو با خبرنگار دفاعي خبرگزاري فارس، با اشاره به اقدامات و توانايي‌هاي منطقه پدافند هوايي جنوب، اظهار داشت: رزمندگان قرارگاه پدافند هوايي خاتم‌الانبياء (ص) در جنوب كشور با بهره‌گيري از تنوع تجهيزات پدافندي، اعم از رادارهاي دوربرد و ميان‌برد، اخطار هوايي و سامانه‌هاي موشكي مختلف از جمله سامانه موشكي S200،‌ هاگ و اورليكن و دوش‌پرتاب‌هاي ميثاق و استرلا و با بهره‌گيري از ديده‌باني منطقه و استفاده از رادارهاي ملي چون مطلع‌الفجر، پوشش هوايي خوبي را در منطقه جنوب دارند.
وي ادامه داد: منطقه پدافند هوايي در جنوب كشور با پوشش منطقه خليج فارس آمادگي كامل براي دفاع از كشور را دارد و با عنوان مدافعان آسمان ولايت به وظايف خود عمل مي‌كند.

[b]* توپخانه پدافند هوايي براي انهدام شناورهاي سطحي دشمن هم به كار مي‌رود [/b]

صلاحيان در ادامه در خصوص دامنه پوشش سيستم‌هاي راداري قرارگاه پدافند هوايي خاتم‌الانبياء (ص)، تاكيد كرد: سيستم‌هاي راداري و موشكي ما علاوه بر خليج فارس دامنه‌هاي كشورهاي حاشيه خليج فارس را نيز پوشش مي‌دهد.
فرمانده منطقه پدافند هوايي جنوب در ادامه خاطرنشان كرد: وظيفه اصلي ما پدافند هوايي يعني جستجو براي پيدا كردن هدف و بعد مطابقت آن با هواپيماهاي خودي و در صورت دشمن بودن، تصميم به ره‌گيري و در نهايت انهدام آن است.
صلاحيان در بخش ديگري از سخنانش اظهار داشت: سيستم‌هاي توپخانه پدافند هوايي علاوه بر هواپيماها براي شناورهاي سطحي دشمن هم قابل استفاده است و مي‌تواند براي انهدام آنها اقدام كنند.
وي با بيان اينكه در حال حاضر امنيت كامل در خليج فارس برقرار است، گفت: در هر صورت ما آمادگي خود را به طور دائم حفظ مي‌كنيم و تا تهديد است، ما آماده پاسخگويي و دفاع هستيم.
فرمانده منطقه پدافند هوايي جنوب در ادامه با جنگ رواني خواندن تهديدات دشمنان، خاطرنشان كرد: در هر صورت سامانه‌هاي پدافند در كشور جوابگوي هرگونه تهديد احتمالي كشور است.
صلاحيان در پايان اظهار داشت: در حال حاضر رادار جديد ايراني مطلع‌الفجر در جنوب كشور مستقر شده و كل خليج فارس را پوشش داده است و اين رادار جايگزين رادارهاي غربي شده است.

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8903241332

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
[quote]صلاحيان در بخش ديگري از سخنانش اظهار داشت: سيستم‌هاي توپخانه پدافند هوايي علاوه بر هواپيماها براي شناورهاي سطحي دشمن هم قابل استفاده است و مي‌تواند براي انهدام آنها اقدام كنند.
[/quote] منظورش رو من نفهميدم ! icon_cheesygrin

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
البته من فکر نمی کنم بشه از اورلیکن یا مصباح برای زدن شناور بشه استفاده کرد چون عمدتا شناورها اینقدر به ساحل نزدیک نمی شن مگر برای عملیات ابی خاکی و مگر در جایی مثل جزایر ما و تنگه هرمز ولی فکر می کنم منظور ایشون استفاده از توپ های 100 م م باشه که بله میشه از اوها برای این منظور استفاده کرد.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
ممکنه منظور همان توپ های 100mm باشد که توانایی انهدام هواپیماها و دیگر پرنده‌های هجومی را تا ارتفاع 55 هزار پا (معادل 18 كیلومتر) ممکن می سازد و تا این ارتفاع را تحت پوشش دارد.

از قابلیت‌های مهم این سامانه هوشمند بودن آن است، به گونه‌ای كه با مجموعه رادار و یا اپتیك، هدف را ره‌گیری و به صورت كاملا هوشمند بدون نیاز به خدمه، توانایی شلیك به سمت اهداف دارد.

چنان‌چه اگر گلوله این توپ پدافند هوایی به طور مستقیم به هدف اصابت نكرد، گلوله توپ به طور خودكار در محیط هدف منفجر و تركش‌های آن با حجم مواد انفجاری موجب انهدام هدف مورد نظر می‌شود.

ولی اینکه می توان از آن به صورت یک سلاح منحنی زن استفاده کرد، مسئله ای دیگر است چونکه در حقیقت این توپ مانند یک تفنگ عمل می کند و نه یک هوریتزر

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
خبر مهمی هست و تغییر محسوسی در نقشه های عملیاتی طرفین احتمالی (ایران و آمریکا یا ایران و اعراب) پدید می آورد چرا که این رادار در حقیقت نمونه بومی و ارتقا داده شده رادارهای پی12/18 شوروی سابق هست که توانایی کشف پنهانکارها را دارد و با برد زیاد احتمال غافلگیری از جنوب را کاهش میدهد. در صورت نصب این رادار در جزایر ابوموسی و سیری هم بهتر میتوان منطقه دشمن را زیر نظر گرفت.

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر
احتمالا منظور از استفاده از توپهای پدافا هوایی همین نمونه 100 م م و کلا سری مسلسل های ضد هوایی نظیر 35 م م و توپهای 30 و 23 م م است که بسیار بر ضد اهداف سطحی و زمینی اثر مخرب بالایی دارند !

به اشتراک گذاشتن این پست


لینک به پست
اشتراک در سایت های دیگر

ایجاد یک حساب کاربری و یا به سیستم وارد شوید برای ارسال نظر

کاربر محترم برای ارسال نظر نیاز به یک حساب کاربری دارید.

ایجاد یک حساب کاربری

ثبت نام برای یک حساب کاربری جدید در انجمن ها بسیار ساده است!

ثبت نام کاربر جدید

ورود به حساب کاربری

در حال حاضر می خواهید به حساب کاربری خود وارد شوید؟ برای ورود کلیک کنید

ورود به سیستم

  • مرور توسط کاربر    1 member